Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Vechile autobuze DAC si Roman ale IJTL Ialomita

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IALOMIȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 25 Noi 2009 15:37:51    Titlul subiectului: Vechile autobuze DAC si Roman ale IJTL Ialomita 120559

Pe masura ce trece timpul, amintirile privind transportul public de acum peste 20 de ani din Slobozia se estompeaza, asa ca am decis sa incerc sa refac din memorie structura parcului de autobuze ale fostului I.J.T.L. Ialomita.

Prin 1986, cand m-am mutat la Slobozia, parcul era compus din:

- 1 DAC 112UDM model 1979, visiniu cu banda alba, cu mecanismele de actionare a usilor amplasate pe podea, ruginite si sudate si ras-sudate; mult timp am fost convins ca prezenta acestor mecanisme pe podeaua autobuzului (in loc sa fie deasupra usi ca la majoritatea celorlalte autobuze) are vreo legatura cu o modificare manufacturiera pe plan local...
Inca din 1986 era intr-o stare avansata de degradare, fiind probabil folosit doar ca ultima solutie.
- 4 DAC-uri 112 UDM galbene cu banda alba, in stare relativ buna, cu urme de uzura, dar tradand faptul ca fusesera lucrate cu materiale mai bune si cu mai multa grija.
- 1 DAC 117 UD ceva mai vechi, dar in stare buna, alb cu semi-banda rosie, era favoritul nostru, al meu si al fratelui meu.
Avea numarul 31-IL-2407, numar pe care il dadeam si noi autobuzelor noastre de jucarie.
- 4 DAC-uri 117 UD in stare aproape impecabila, tin minte ca am fost socat cat de noi puteau sa para si cat de bine lucrate erau; nu mai stiu daca ne spusese cineva asta sau faceam noi speculatii, dar ramasesem cu ideea ca fusesera facute pentru export si refuzate de partenerul extern, ajungand apoi la Slobozia.
Pentru cei care n-au prins vremea lui Ceausescu, cand auzeai despre un lucru "refuzat la export" era bataie pe el pentru ca asta insemna ca era un vehicul lucrat cu materiale mai bune si mai ingrijit dar care tot nu trecuse inspectiile de export, cu toate astea fiind insa de departe mult mai bun decat ce se facea pentru piata interna...
- 2 Roman 112 UD rosu cu crem, autobuze pe care la vremea aia le detestam, preferand mereu sa calatoresc cu DAC-urile 117...

Deci ar fi fost cam 12 autobuze...

De mentionat ca toate autobuzele aveau tuburi de gaz metan, DAC-urile 112 si Roman-urile cate 2 tuburi lungi cat toata cabina, inscriptionate exact asa, "GAZ METAN - UDM 112", iar DAC-urile 117 aveau 3 tuburi tot cat toata cabina lor, inscriptionate "GAZ METAN - UD 117", insa evident ca tuburile erau mai scurte decat cele aferente DAC-urilor 112.

Statia de alimentare cu gaz metan era amplasata in curtea garajului I.J.T.L. de langa Gara, a rezistat acolo mult dupa anii '90-2000, dar pe vremea aia nu aveam aparat foto...

Mai mereu erau probleme cu presiunea gazelor, cel putin asa auzeam din discutii; odata era presiunea redusa, apoi greutatea suplimentara substantiala a tuburilor si a calatorilor din vremurile de glorie ale industriei chimice din Slobozia, cert e ca pe linia 3 erau mereu probleme la urcarea pe rampele de acces ale podului rutier peste raul Ialomita, dar mai ales la urcarea abrupta de pe dealul din Bora spre Combinat.



SLOBOZIA01.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  15.69 kb
 Vizualizat:  de 6384 ori

SLOBOZIA01.JPG



SLOBOZIA02.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.15 kb
 Vizualizat:  de 6384 ori

SLOBOZIA02.JPG



SLOBOZIA03.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.04 kb
 Vizualizat:  de 6384 ori

SLOBOZIA03.JPG



SLOBOZIA04.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.48 kb
 Vizualizat:  de 6384 ori

SLOBOZIA04.JPG



SLOBOZIA05.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.24 kb
 Vizualizat:  de 6384 ori

SLOBOZIA05.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Mie 25 Noi 2009 16:21:27, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 25 Noi 2009 15:59:59    Titlul subiectului: 120560

Imediat dupa Lovi-lutia din 1989 a inceput sa se renunte la tuburile de gaz metan. Cred ca o perioada tuburile au ramas pe plafon, dar deja functionarea autobuzelor se facea pe motorina, cert e ca prin '90-'91 au disparut complet tuburile cu pricina.

Pe atunci situatia parcului era:

- DAC -ul 112 visiniu nu-mi amintesc daca a mai apucat sa circule fara tuburile de gaz, fiind cel mai probabil casat undeva in '91-'92.
- Cele 4 DAC-uri 112 UDM galbene cu alb au circulat inca o buna perioada cu alimentare pe motorina, fiind totusi casate si ele pe undeva prin '92-'93.
- Cele 5 DAC-uri 117, atat 31-IL-2407 cat si celelalte 4 bunatati alb cu albastru au dus greul inca mult timp dupa aia.
- Roman-urile 112 rosii cu crem au fost cosmetizate, insa cu materiale de slaba calitate si curand s-au degradat la loc;
- undeva prin '92 au aparut 2 Roman-uri 112 pe care nu le stiam, evident ca nu erau noi, insa se cunostea ca suferisera un RK serios. Multa vreme am fost convins ca e vorba de o "modernizare" a celor 2 Roman-uri 112 crem cu rosu mai vechi, insa mai apoi am vazut ca in oras existau simultan cel putin 3 Roman-uri 112, 2 gri cu bleu, reparate capital, plus unul rosu cu crem, cosmetizat.
Nici acum nu mi-e clar de unde a venit autobuzul sau autobuzele Roman "in plus"...
- prin 1992 au venit 4 autobuze "noi", DAC 112UDM din generatia scundelor, vopsite integral in visiniu, cu numerele 31-IL-382, 31-IL-383, 31-IL-384 si 31-IL-385. Pe cat de mare ne-a fost bucuria la venirea lor, pe atat de mare ne-a fost dezamagirea cand am calatorit cu ele, erau din seria scundelor prost lucrate, cu table care zornaiau tot timpul, cu melamina valurita, cu tabla care era deja mancata de rugina la cateva luni de la venirea lor etc. Au fost extrem de proaste, nu cred ca au dus-o prea mult, au disparut relativ repede, e posibil sa fi fost "pasate" la Fetesti sau la Urziceni...
- prin '92-'93 a venit cel putin un DAC 117UD scund, vopsit mustar, si acesta prost lucrat si finisat, dar parca totusi ceva mai bine decat seria 31-IL-382/385.
Nu-mi dau seama daca au fost 2 autobuze sau numai unul - inclin sa cred ca doua - cert e ca la un moment dat a aparut un autobuz identic insa inscriptionat "Combil" (o firma de procesare a carnii); ori au venit 2 autobuze, unul pentru I.J.T.L. si unul pentru Combil, ori I.J.T.L.-ul s-a "prins" ca autobuzele sunt prost lucrate si a "scapat" repede de unul...

Ulterior au inceput sa apara autobuze second hand, Ikarus-uri 260 - cel putin doua - si 280 (tot vreo doua), Mercedes articulat (doua, din care unul casat relativ repede si ajuns donor de piese), Van Hool (4 bucati), un DAC 112 UDM ex-Hermes Slobozia-ex-echipa de fotbal Unirea Slobozia dar nu le-am prea avut la inima.

Printre ultimele sosite, probabil prin 1994-1995, a fost un alt lot de 4 autobuze (posibil 2+2), cele pe care le-am mai prins si pozat, IL-01-BPZ, IL-01-BRA (acum la Transbus Fetesti), IL-01-RGN si IL-01-NFD, care erau in stare relativ buna, dar nu stiu pe unde au ajuns odata cu demolarea fostului garaj al I.J.T.L. Ialomita, in locul caruia s-a construit un magazin Plus...



SLOBOZIA07.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.68 kb
 Vizualizat:  de 6383 ori

SLOBOZIA07.JPG



SLOBOZIA08.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.13 kb
 Vizualizat:  de 6383 ori

SLOBOZIA08.JPG



SLOBOZIA09.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  17.47 kb
 Vizualizat:  de 6383 ori

SLOBOZIA09.JPG



SLOBOZIA10.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  15.28 kb
 Vizualizat:  de 6383 ori

SLOBOZIA10.JPG



SLOBOZIA10b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  14.02 kb
 Vizualizat:  de 6383 ori

SLOBOZIA10b.JPG



SLOBOZIA11.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.92 kb
 Vizualizat:  de 6383 ori

SLOBOZIA11.JPG



SLOBOZIA12.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.25 kb
 Vizualizat:  de 6383 ori

SLOBOZIA12.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 11/Oct/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 07 Apr 2010 02:18:04    Titlul subiectului: 125506

1. Sunt putin surprins ca in 1992 au fost aduse autobuze din generatia scundelor. Culoarea visinie indica, teoretic, ca au fost facute in 1990. Practic, am o anumita indoiala daca sunt fabricate, intr-adevar in 1990 sau, de fapt, sunt din a doua jumatate a lui 1989 si "datate" din 1990... Cu privire la calitatea execrabila a acestora, si la Cluj, respectivele s-au degradat atat de repede ca nu am cuvinte

2. DAC 117 UD scund, vopsit mustar adus in 1992-1993... iarasi un lucru care din punctul mei de vedere, este ilogic. Sa nu uitam ca, in 1991, dar mai ales in 1992, uzinele Autobuzul au produs un lot de autobuze vopsite crem, lot din care fac parte autobuzele 9201, 9206 si 9210 din Constanta, precum si 223, 224, 225 din Cluj.

3. In anul 1996 - cand Buzaul s-a dotat cu GAU, MEM si MEO, la Slobozia nu s-a adus nimic similar

Deci, ar fi doua variante:
-fie un management prost
-fie o dorinta de a falimenta regia de transport local si de a pregati terenul pentru viitoarele maxi-taxi-uri care fac legea

Cu privire la Roman-urile 112 aparute dupa Revolutie. Incearca sa-ti aduci aminte daca butucul rotilor motoare era subtire sau gros.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IALOMIȚA Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community