Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiul suspendat

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul NEAMȚ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 28 Noi 2009 15:38:56    Titlul subiectului: Tramvaiul suspendat 120652

Dupa ce proiectul telecabinei dintre gara si Cozla a fost definitivat si se bucura de un real succes atat in randul localnicilor cat si in randul vizitatorilor, iata ca un nou proiect primeste "unda verde": a doua instalatie de telecabina, cunoscuta mai mult sub denumirea de "tramvai suspendat", care va asigura legatura intre Cozla si varful muntelui Pietricica. Mai multe detalii puteti afla citind articolul de mai jos.
Link-ul este: http://www.monitorulneamt.ro/stiri/?editia=20091023&pagina=1&articol=23233

"Tramvaiul suspendat se urneste
• municipalitatea a cerut acord de mediu pentru proiectul „Tramvaiul suspendat între Cozla si Pietricica“


Mult discutata investitie a primăriei care preconiza realizarea unui tramvai suspendat între dealurile Cozla si Pietricica dă semne că vrea să plece din „statie“ iar săptămîna aceasta a făcut primul pas. Primăria pietreană, în calitate de titular al acestui proiect care prevede realizarea unei instalatii de transport pe cablu între cele două masive, a solicitat Agentiei pentru Protectia Mediului Neamt obtinerea acordului de mediu pentru această lucrare. Practic acesta este un ultim pas înaintea găsirii finantării si trecerii la executia lucrării. „Obtinerea acordului de mediu este un pas final, noi mai trebuind ca ulterior să găsim finantarea necesară după care să demarăm lucrările propriu zise de executie. Realizarea acestei noi investitii va duce la crearea unui circuit turistic de maxim interes în orasul nostru si va consfinti încă o dată statutul de statiune turistică de interes national pe care recent l-a obtinut orasul nostru“ a declarat viceprimarul municipiului, Dragos Chitic. Proiectul ambitios care prevedea realizarea unei instalatii de transport pe cablu si care va face legătura între dealurile Cozla si Pietricica costă aproximativ 6 milioane de euro. Pentru a face rost de acesti bani, administratia publică pietreană îsi doreste să acceseze fonduri europene care să permită demararea lucrărilor. Această instalatie care a fost denumită si tramvai suspendat dar si telecabină va face legătura între culmile celor două dealuri, făcînd astfel o legătură între cele două masive. Tramvaiul suspendat va fi încă un punct de atractie turistică alături de telegondolă, telescaun, pîrtiile de schi si patinoarele preconizate a fi construite de asemenea pe Cozla. Instalatia va avea o lungime de 1.830 de metri si va circula la o înăltime minimă de 109 metri. Cabinele vor avea capacitatea de a transporta 440 de persoane pe oră si se vor deplasa cu o viteză medie de 10 metri pe secundă. Edilii municipiului speră să obtină cît mai repede finantarea necesară punerii în practică a acestui proiect astfel încît, de anul viitor să înceapă efectiv lucrările de executie la instalatie. Termenul de finalizare prevăzut în documentatia initială este de un an de la demararea lucrărilor, deci cu alte cuvinte, pietrenii si turistii veniti aici, ar putea să se plimbe cu acest tramvai la înăltime cel mai devreme în 2011."

Iata si cel de-al doilea pas realizat, deocamdata la nivel birocratic;

"Tramvaiul suspendat a obtinut acord de mediu
• acesta era ultimul pas înaintea găsirii finantării si demararea lucrărilor proiectului •


Investitia pe care doreste s-o realizeze municipalitatea pietreană în viitorul apropiat, referitoare la amplasarea unui tramvai suspendat între dealurile Cozla si Pietricica nu necesită evaluare asupra impactului de mediu si de aceea i se va da acordul de mediu necesar începerii lucrărilor. Acesta este răspunsul pe care l-a dat Agentia pentru Protectia Mediului Neamt primăriei pietrene care a solicitat acord de mediu pentru această lucrare. „Agentia de Protectie a Mediului Neamt anuntă publicul interesat asupra deciziei de încadrare în categoria instalatiilor sau activitătilor cu impact potential semnificativ pentru care nu este necesară evaluarea impactului asupra mediului privind proiectul «Instalatia de transport pe cablu tip Tramvai suspendat cu statii pe Dealul Cozla si pe Dealul Pietricica», pentru obtinerea acordului de mediu“ se arată în răspunsul dat APM vineri, 6 noiembrie. Timp de 10 zile sînt asteptate eventuale contestatii iar dacă nu vor fi, se va da acordul de mediu pentru această lucrare. Acesta era ultimul pas care mai trebuia făcut înaintea găsirii surselor de finantare si apoi a demarării lucrărilor de executie. Acest proiect ce intentionează să realizeze o instalatie de transport pe cablu care va face legătura între dealurile Cozla si Pietricica costă aproximativ 6 milioane de euro iar administratia publică locală îsi doreste să acceseze fonduri europene pentru punerea în practică a lucrării. În momentul în care va fi terminată, instalatia ce a fost denumită si tramvai suspendat dar si telecabină, va face legătura între culmile celor două dealuri, realizîndu-se astfel un traseu turistic între cele două masive. Tramvaiul suspendat va fi încă un punct de atractie alături de telegondolă, telescaun, pîrtiile de schi si patinoarele preconizate a fi construite de asemenea pe Cozla. Instalatia va avea o lungime de 1.830 de metri si va circula la o înăltime minimă de 109 metri. Cabinele vor avea capacitatea de a transporta 440 de persoane pe oră si se vor deplasa cu o viteză medie de 10 metri pe secundă. Edilii municipiului speră să obtină cît mai repede finantarea necesară punerii în practică a acestui proiect astfel încît, de anul viitor să înceapă efectiv lucrările de executie la instalatie. Termenul de finalizare prevăzut în documentatia initială este de un an de la demararea lucrărilor ceea ce înseamnă că turistii nu se vor putea plimba cu acest tramvai mai devreme de 2011."

Link-ul unde puteti descoperi acest articol este: http://www.monitorulneamt.ro/stiri/?editia=20091107&pagina=1&articol=23377
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 25 Mar 2010 11:19:23    Titlul subiectului: "Tramvai suspendat" la Piatra Neamt ? 125036

http://www.adevarul.ro/locale/piatra_neamt/Tramvai_suspendat-_intre_muntii_Cozla_si_Pietricica_0_230977121.html

"„Tramvai suspendat“ între munții Cozla și Pietricica

Andreea Amariei

Miercuri 24 mar 2010

Edilii au postat pe site-ul de promovare www.viziteazapiatraneamt.ro câteva proiecte futuriste, printre care și folosirea unui mijloc inedit de transport pe cablu. Pentru realizarea „tramvaiului suspendat“, șefii Primăriei trebuie să scoată 7 milioane de euro și să defrișeze doi versanți.

Noul „www“ al primăriei își propune să fie un site de prezentare a orașului pentru turiști, iar pe de altă parte să-și facă publice proiectele de viitor pentru cetățeni. Aceștia pot comenta propunerile edililor sau pot veni cu idei proprii.

Ultima găselniță este „tramvaiul suspendat“, care ar urma să facă legătura între munții Cozla și Pietricica, proiect estimat la 7 milioane de euro. Vor fi două cabine de „tramvai“, cu o capacitate de 40 de persoane, care vor funcționa pe principiul telefericului și vor duce atât pietrenii, cât și turiștii, de la un munte la altul în doar câteva minute.

Are deja aviz de mediu

Proiectul prevede amenajarea unei stații de motoare pe muntele Cozla, a unei stații de întindere spre Pietricica și ridicarea unor stâlpi de susținere pe ambii munți. De asemenea, pentru a nu stânjeni „tramvaiul suspendat“, vor trebui defrișați parțial versanții celor doi munți. Deocamdată, șefii din primărie au făcut un prim pas prin obținerea acordului de mediu, în noiembrie anul trecut.

Următorul și cel mai important ar fi obținerea celor 7 milioane de euro necesari. „Încercăm să accesăm fonduri europene sau de la Ministerul Dezvoltării și al Turismului“, a declarat Gabriel Muraru, șeful Serviciului Comunicare din Primărie.

Încă două pârtii pe Cozla

Șefii orașului au detaliat și un alt proiect aflat în desfășurare, dezvoltarea infrastructurii turistice de pe muntele Cozla. Lucrările au finanțarea asigurată, sunt în desfășurare și ar trebui finalizate până în vara anului 2012.

Atunci, pe muntele Cozla vor mai fi amenajate alte două pârtii de schi și un patinoar artificial cu o suprafață de 1.224 de metri pătrați. Va mai fi pus în valoare un traseu de drumeție, cu puncte de belvedere și va fi deschis un centru pentru închirierea materialelor sportive. Investiția va costa 56,4 milioane de lei, dintre care contribuția primăriei va fi de 22,4 milioane de lei, iar Ministerul Dezvoltării Regionale va asigura restul de bani.

Unii pietreni sunt destul de sceptici față de planurile primăriei. Ei cred că înaintea „tramvaiului suspendat“, ori a altor pârtii de schi, edilii ar trebui să rezolve alte probleme. „Trebuie să reparăm drumurile de la noi pentru că turiștii nu vor zbura prin oraș. N-ar strica nici dacă s-ar mai face niște cluburi prin oraș, ca să se odihnească după ce se plimbă“, crede economistul Ilie Antohi.

Proiectele de viitor ale municipalității
- „Tramvai suspendat“ care va face legătura între munții Pietricica și Cozla;
- Amenajarea traseelor de drumeție în jurul municipiului Piatra Neamț;
- Reabilitarea cetății dacice Bâtca Doamnei;
- Traseu turistic pe masivul Pietricica.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 01 Feb 2011 14:34:04    Titlul subiectului: 139418

Ei fac "sondaje populare" si pe baza "rezultatelor" decid inmultirea numarului de dube/maxi-taxi, dar pe de alta parte viseaza cai verzi pe pereti cu "tramvaiul suspendat"... Rolling Eyes "RRomania, mereu penibila"... Rolling Eyes

http://www.adevarul.ro/locale/piatra_neamt/Neamt-_Edilii_tin_cu_dintii_de_tramvaiul_suspendat_0_419358405.html

"Neamț: Edilii țin cu dinții de tramvaiul suspendat

Andreea Amariei

Marți 1 feb 2011

Tramvaiul suspendat va face legătura între pârtia de pe Cozla și dealul Pietricica

Municipalitatea vrea să fie stăpânul celor trei dealuri fosilifere din Piatra Neamț pentru a realiza acest proiect. Planurile sunt vechi de câțiva ani și presupun un tramvai suspendat între Cozla și Pietricica, dar și continuarea lucrărilor la locul de sosire al telegoldolei.

Edilii pietreni speră să-și poată pune ideile în aplicare preluând în administrare trei zone fosilifere protejate din Piatra Neamț: dealurile Cozla, Pietricica și Cernegura, care au fost incluse de Ministerul Mediului și Pădurilor în lista ariilor atribuite spre custodie.

Proiectul a fost aprobat de consilierii locali, iar Direcția de Urbanism și Cadastru din cadrul Primăriei a întocmit deja dosarul care trebuie depus la sediul Ministerului până pe 23 februarie.

„Tramvaie“ de șapte milioane de euro

„Acum se fac demersurile pentru preluarea celor trei dealuri în custodie. Municipalitatea rămâne la ideile lansate încă din anii trecuți pentru dezvoltarea infrastructurii turistice“, a precizat Ludmila Armașu, din cadrul Serviciului Comunicare al Primăriei Piatra Neamț.

Proiectul „tramvaiului suspendat“, care ar urma să facă legătura între Cozla și Pietricica, a fost estimat la 7 milioane de euro. Vor fi două cabine cu o capacitate de 40 de persoane, care vor funcționa pe principiul telefericului și vor duce turiștii de la un munte la altul în doar câteva minute. Avizul de mediu a fost obținut în noiembrie 2009, dar girul final îl vor da consilierii locali. Și lucrările de pe Cozla ar trebui continuate, conform unui proiect cu finanțare europeană. În noiembrie 2010, Primăria a semnat contractul, în valoare de 44,1 milioane de lei, fără TVA, cu o asociere de șase firme.

Patinoar și pârtii de schi

Ar trebui modernizat punctul Belvedere, amenajat un patinoar artificial de agrement, dar și două pârtii de schi, pentru avansați și începători.

Deși sunt încântați de imaginea futuristă a stațiunii turistice Piatra Neamț, localnicii cred că prioritare trebuie să fie drumurile și unitățile de cazare.

„Nu poți face turism de calitate dacă nu ai infrastructură și nu oferi servicii de cazare de bun-simț. Ar trebui refăcute toate străzile găurite din oraș și modernizate drumurile de legătură. Și ar fi bine ca cei care se ocupă de aceste proiecte să nu uite că e vorba de zone fosilifere“, crede inginerul Dorin Toma."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul NEAMȚ Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community