Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Pasaj subteran Piata Romana

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 04 Iul 2011 21:14:03    Titlul subiectului: Pasaj subteran Piata Romana 145450

In mass media se vehiculeaza ideea inceperii unui nou santier, la viitorul pasaj subteran din zona Piata Romana, care va lega Calea Dorobantilor de Calea Victoriei. Articolul se gaseste aici

Aici se poate vedea si schita pasajului, o voi posta la mesaj.

Citat:
Un nou pasaj subteran între Dorobanți și Calea Victoriei

Pasajele subterane rămân o tendință și în anii următori în Capitală. După cele de la Piața Charles de Gaulle și Piața Presei Libere Primăria Capitalei vrea să realizeze un nou pasaj rutier subteran în Piața Romană. Noul pasaj rutier va fi poziționat lângă cel pietonal care va fi construit începând cu acest an.

Bucureștenii vor avea o nouă alternativă pentru evitarea traficului aglomerat din zona centrală a Capitalei. Primăria Capitalei vrea să construiască în Piața Romană un pasaj rutier subteran care să facă legătura între Calea Dorobanților și Calea Victoriei. Intrarea în pasaj se va face de pe Bulevardul Dacia, la intersecția cu Calea Dorobanților. Șoferii vor ieși din pasaj tot pe Bulevardul Dacia de partea cealaltă a Pieței Romane.

“Pasajul va avea în jur de 600 de metri. Va avea cel puțin o bandă pe sens și una de siguranță, dar ne dorim să fie și mai lat”, au precizat pentru B365.ro, reprezentanți ai Primăriei Capitalei.

Acest pasaj rutier a fost inclus în studiul de fezabilitate pentru pasajul pietonal din Piața Romană. Iar dacă lucrările la pasajul pietonal sunt programate să înceapă în acest an, în cazul celui rutier șoferii mai au de așteptat. Lucrarea nu a fost inclusă în bugetul pe acest an și nu are deocamdată un proiect oficial și nici un cost estimat. Reprezentanții Primăriei susțin totuși că el va fi realizat în anii următori.

Pasaj pietonal cu spațiu de spectacole și cafeneea, sub Piața Romană

Până atunci, în Piața Romană se va lucra la pasajul pietonal subteran. Acesta va avea o suprafață 5.140 metri pătrați, din care 4.772 mp pasajul propriu-zis și 370 mp accesele în pasaj. Noua lucrare va înlocui practic trecerile pentru pietoni din intersecție pentru a fluidiza traficul din zonă. Astfel, după finalizarea pasajului traversarea intersecțiilor de la Piața Romană de către pietoni se va face exclusiv prin tunel. Pasajul, care va fi realizat după modelul celui de la Universitate, va fi prevăzut cu câte 2 ieșiri/intrări cu scări și lifturi pentru fiecare intersecție. Bucureștenii vor avea din pasaj acces la metrou și la stațiile RATB de la suprafață.

Rezolvarea problemelor din trafic nu va fi însă singura utilitate a pasajului. Acesta va deveni și un spațiu de distracție pentru bucureșteni. Conform studiului de fezabilitate, în pasaj va fi amenajat un spațiu multifuncțional, unde ocazional vor fi organizate spectacole de teatru experimental, expoziții, stand-up comedy, muzică folk, proiecții de filme sau diverse evenimente. În restul timpului, spațiul va fi utilizat pentru circulația pietonilor. Tot în pasaj este prevăzută și o cafenea/bar de noapte. Un alt spațiu multifuncțional va fi amenajat vizavi de cafenea. Acest spațiu ar funcționa ca loc pentru spectatori cu scaune și gradene, atunci când sunt organizate spectacole și evenimente, și ca terasă pentru cafenea în perioadele când nu au loc evenimente speciale.

În plus, în pasaj, vor fi amenajate magazine alimentare și patiserii, un magazin cu cărți, suveniruri, cartele de metrou și RATB, o florărie și grupuri sanitare.

Întreaga investiție “Modernizare Piața Romană și pasaj pietonal” costă 97,4 milioane lei (23,7 milioane euro). Durata prevăzută pentru acest proiect este de 18 luni.



Pasaj Romana.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  316.84 kb
 Vizualizat:  de 10370 ori

Pasaj Romana.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Iul 2011 10:40:23    Titlul subiectului: 146107

Din toamna vor incepe lucrarile la acest pasaj, intrarea si iesirea va fi de pe Bulevardul Dacia. Referitor la pasajul rutier, problema este ca pe Dacia avem sens unic intre intersectia cu Calea Mosilor si Calea Dorobantilor, iar apoi se circula in doua sensuri. Alta problema este ca avem doar 3 benzi in total pe bulevardul Dacia (2 pe un sens 1 pe celalalt sens, intre Piata Gemeni si intersectia cu Calea Dorobantilor, unde va fi si intrarea in pasaj) si apoi avem 4 benzi (cate doua pe sens).
Pe hartie totul suna frumos, sa vedem la ce viseaza autoritatile, pasaj pietonal+pasaj rutier. Articolul se gaseste aici

Citat:
În 2013, pietonii vor traversa Piața Romană doar pe sub pământ. Primăria Capitalei va începe în această toamnă lucrările la pasajul subteran din centrul Capitalei. Sub piață vor fi amenajate un spațiu de spectacole, o cafenea și mai multe magazine.

Municipalitatea va demara lucrările la pasajul subteran de la Piața Romană în 2-3 luni, spun reprezentanții instituției. Șoferii pot sta fără grijă. Circulația nu va fi oprită în zonă. Se va lucra pe tronsoane, astfel încât traficul rutier în zonă să fie afectat doar parțial.

Pasajul pietonal subteran de la Piața Romană va avea o suprafață de 5.140 metri pătrați. Noua lucrare va înlocui practic trecerile pentru pietoni din intersecție pentru a fluidiza traficul din zonă. Astfel, după finalizarea pasajului traversarea intersecțiilor de la Piața Romană de către pietoni se va face exclusiv prin tunel. Pasajul, care va fi realizat după modelul celui de la Universitate, va fi prevăzut cu câte 2 ieșiri/intrări cu scări și lifturi pentru fiecare intersecție. Bucureștenii vor avea din pasaj acces la metrou și la stațiile RATB de la suprafață.

Pasaj cu spațiu de spectacole și cafenea

Rezolvarea problemelor din trafic nu va fi însă singura utilitate a pasajului. Conform studiului de fezabilitate, în pasaj va fi amenajat un spațiu multifuncțional, unde ocazional vor fi organizate spectacole de teatru experimental, expoziții, stand-up comedy, muzică folk, proiecții de filme sau diverse evenimente. În restul timpului, spațiul va fi utilizat pentru circulația pietonilor. Tot în pasaj este prevăzută și o cafenea/bar de noapte. Un alt spațiu multifuncțional va fi amenajat vizavi de cafenea. Acest spațiu ar funcționa ca loc pentru spectatori cu scaune și gradene, atunci când sunt organizate spectacole și evenimente, și ca terasă pentru cafenea în perioadele când nu au loc evenimente speciale.

Urmează un pasaj rutier pe sub Piața Romană

Primăria Capitalei vrea să construiască în Piața Romană un pasaj rutier subteran care să facă legătura între Calea Dorobanților și Calea Victoriei. Intrarea în pasaj se va face de pe Bulevardul Dacia, la intersecția cu Calea Dorobanților. Șoferii vor ieși din pasaj tot pe Bulevardul Dacia de partea cealaltă a Pieței Romane.

“Pasajul va avea în jur de 600 de metri. Va avea cel puțin o bandă pe sens și una de siguranță, dar ne dorim să fie și mai lat”, au precizat pentru B365.ro, reprezentanți ai Primăriei Capitalei.

Acest pasaj rutier a fost inclus în studiul de fezabilitate pentru pasajul pietonal din Piața Romană. Iar dacă lucrările la pasajul pietonal sunt programate să înceapă în acest an, în cazul celui rutier șoferii mai au de așteptat. Lucrarea nu a fost inclusă în bugetul pe acest an și nu are deocamdată un proiect oficial și nici un cost estimat. Reprezentanții Primăriei susțin totuși că el va fi realizat în anii următori.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
costy92



Data înscrierii: 01/Sep/2010
Ultima vizita: 25/Dec/2022
Mesaje: 109
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2013 00:57:20    Titlul subiectului: 161968

Parearea mea este ca un asemenea pasaj subteran ar fi greu de facut tinand cont cat de ingust este Bulevardul Dacia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Feb 2013 20:25:38    Titlul subiectului: 163019

Evident ca suntem in 2013 si nu s-a realizat nimic in acest sens. Dar, uite ca proiectul va fi pus din nou pe ordinea de zi a consiliului general al PMB. Articolul se gaseste aici

Citat:
Vreți pasaj subteran la Piața Romană? Veniți la Primărie să vă expuneți părerea

FOCUS • 27 Februarie 2013 - 17:05 • Alexandru Ionita

Proiectul pasajului subteran din Piața Romană va fi adus în atenția bucureștenilor printr-o ședință publică a Consiliului General al Municipiului București. Orice cetățean poate participa la această ședință pentru a-și exprima părerea vizavi de proiect.
rimăria Generală a Capitalei anunță că miercuri, 6 martie, va avea loc o dezbatere publică a proiectului pasajul pietonal subteran și modernizarea Pieței Romane. Cu această ocazie, cetățenii Capitalei vor putea veni în fața aleșilor din Consiliul General al Municipiului București să își exprime părerea despre proiect.
Proiectul ar urma să schimbe complet aspectul zonei Piața Romană. Aici s-ar construi un pasaj pietonal subteran cu cinci intrări, trotuarele ar fi lărgite și încadrate de o perdea de copaci. Întregul proiect are o valoare de aproximativ 18 milioane de euro.
Pasajul pietonal în sine ar fi asemănător cu cel din Piața Universității, urmând a fi conectat cu stația de metrou. În interior va adăposti magazine, dar și galerii de artă și va primi și lumină naturală prin fante de lumină amenajate în tavan. Pasajul va avea cinci intrări: una la coloane, două la Academia de Studii Economice, una în față la cafeneaua BCR și alta între Bulevardele Lascăr Catargiu și Dacia.
Pasajul rutier ar putea aduce în viața bucureștenilor o altă sculptură a împăratului roman Traian, după controversata sculptură de la Muzeul de Istorie. Astfel, în mijlocul pasajului va trona statuia Împăratului Traian călare (foto în galerie), sculptură originală de Salvador Dali.
Dezbaterea publică va avea loc, miercuri, 6 martie, ora 13.00, la sediul Primăriei Municipiului București, etajul 3, sala de consiliu, informează Primăria Capitalei. Ultima dezbatere publică organizată de CGMB a avut loc acum un an, pe tema conferirii statutului de "agoră civică" Pieței Universității.

Planul initial cu pasaj rutier intre Dorobanti si Piata Victoriei a fost abandonat anul trecut, acum se vrea pasaj pietonal.



Pasaj Romana 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  194.48 kb
 Vizualizat:  de 8985 ori

Pasaj Romana 1.jpg



Pasaj Romana 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  318 kb
 Vizualizat:  de 8985 ori

Pasaj Romana 2.jpg



Pasaj Romana 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  294.4 kb
 Vizualizat:  de 8985 ori

Pasaj Romana 3.jpg



Pasaj Romana 4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  317.57 kb
 Vizualizat:  de 8985 ori

Pasaj Romana 4.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 07 Mar 2013 15:18:49    Titlul subiectului: 163182

Au fost dezbateri publice referitoare la pasajul pietonal de la Piata Romana. Se pare ca au fost destul de aprinse. Societatea civila este impotriva ideii pasajului pietonal. Articolul se gaseste aici. Nu voi cita din el decat ultima parte, referitoare la pozitia societatii civile.

Citat:
De ce nu vrea societatea civilă pasaj pietonal la Romană - Cum a decurs dezbaterea publică

Primăria Capitalei a organizat, miercuri, o dezbatere publică cu privire la proiectul de amenajare a unui pasaj pietonal subteran în Piața Romană, cu fante de iluminare și aerisire deschise chiar în mijlocul pieței.Cetățenii și-au exprimat punctul de vedere în fața realizatorilor proiectului și au adus proiectului mai multe critici grave.
...........................................................................................................
Proiectul criticat dur de societatea civilă

La dezbatere, membri ai mai multor asociații și ONG-uri, dar și simpli cetățeni, au ridicat mai multe probleme privitoare la utilitatea și oportunitatea construirii lucrării.

Critica cea mai întâlnită printre participanții la dezbatere este că s-a ales varianta ca pasaj subteran să fie pietonal și nu rutier, cei care au luat cuvântul punând accent pe faptul că cel mai avantajați de acest proiect sunt șoferii, în timp ce pietonii sunt "băgați în subsol". În plus, mai mulți dintre participanți au criticat faptul că eliminarea semafoarelor de la trecerile de pietoni și implicit sporirea vitezei de deplasare prin intersecție vor aduce, de fapt, mai mult trafic și mai multă poluare.

"Primăria ajunge să se împrumute de la bănci sute de milioane de euro pentru că nu poate obține finanțare europeană pentru proiecte ce contravin recomandărilor UE", a punctat un participant la dezbatere, completat de un altul care a punctat că "după anii '90, pasajele pietonale subterane au devenit negative pentru mobilitatea pietonilor, iar Comisia Europeană alături de alte organisme occidentale recomandă evitarea acestei soluții".
"Oricât ați vrea să ne faceți să credem că e un proiect pentru pietoni, noi știm că nu este așa" a accentuat un alt participant.
La aceste critici, directorul Direcției Transporturi și Sistematizarea Circulației din cadrul Primăriei Capitalei, Ion Dedu a răspuns prin faptul că rezolvarea conflictelor de trafic și "oferirea de soluții de calitate, confort vor determina mulți șoferi să redunțe voluntar la mașinile proprii".
De menționat faptul că în varianta inițială a proiectuli exista și varianta construirii unui pasaj rutier subteran pe direcția Bulevardului Dacia, însă această variantă a fost în cele din urmă abandonată din pricina costurilor ridicate de implementare.
Mai mulți dintre cei care au luat cuvântul în cadrul dezbaterii au criticat faptul că Primăria nu organizează mai frecvent astfel de dezbateri pentru a putea primi și ține cont de părerea cetățenilor și a crește transparența instituției în cheltuirea banilor publici.
Proiectul de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal Modernizarea Piața Romană și Pasaj Pietonal a fost în dezbatere publică și pe site-ul Primăriei Municipiului București. Acesta a fost unul dintre cele mai controversate subiecte supuse dezbaterii în ultima perioadă, în contextul în care a acumulat peste 55 de comentarii, majoritatea dintre ele fiind aceleași critici susținute și în dezbaterea publică.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community