|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 25 Dec 2009 23:47:56 Titlul subiectului: Proiect de tren urban la Sibiu |
121709 |
|
Forumul nostru nu are tematica feroviara, dar aici este vorba de o un tren ce isi propune intr-o buna masura sa acopere si cererea de transport local din oras, deci merita amintit si discutat:
http://www.cotidianul.ro/sibiul_va_avea_trenul_lui-105895.html
Cotidianul a scris: | Rețeaua de căi ferate, în special industriale, care împânzește Sibiul va fi utilizată, de anul viitor, pentru transportul de persoane. Proiectul unui tren interurban a fost pus la punct de Clubul Economic German Transilvania (DWS), proiect în urma căruia au apărut primii investitori. SC Railway SRL din Sibiu a achiziționat prima garnitură care va fi pusă în funcțiune în aproximativ patru luni.
Trenul interurban - „S-bahn“ - este un proiect inițiat de Jens Kielhorn, cetățean german stabilit la Sibiu. În țara lui natală a lucrat exact la astfel de proiecte. Alături de colegii din DWS, a identificat șase trasee care ar putea duce și aduce călători pe distanțe scurte. Pe ruta Săliște - Sibiu, în momentul de față sunt șase curse pe zi, dinspre Tălmaciu sunt șapte, dinspre Turnu Roșu, șase, dinspre Loamneș, nouă, iar căile ferate care leagă Sibiul de Cisnădie și centrul orașului de Aeroport/Zona Industrială Vest nu sunt utilizate. „În momentul de față, lipsa centurii ocolitoare a îngreunat traficul din Sibiu, inclusiv transportul în comun.
Necesarul de forță de muncă este luat din ce în ce mai mult din localitățile învecinate ale Sibiului, localități înspre care migrează oamenii din Sibiu, pentru a locui acolo deoarece este mai ieftin. Tocmai de aceea este nevoie de mijloace de transport alternative, iar transportul pe distanțe scurte pe căile ferate existente este o astfel de soluție”, declară Jens Kielhorn.
Primul traseu pentru care grupul de lucru din cadrul DWS a elaborat mai multe detalii este cel care conectează Zona Industrială Vest de Cisnădie, via gara mare a Sibiului. Pentru acest traseu a fost elaborată o documentație amplă de către o companie din Germania.
Printre investițiile solicitate de un astfel de traseu se numără și reabilitarea terasamentului, acolo unde situația o cere. Punctele de oprire, șaisprezece în total, sunt importante, în viziunea inițiatorilor. Aceștia susțin că acestea ar urma să creeze un cadru plăcut, cu acces comod în tren, un design uniformizat care să permită urcarea în tren fără trepte. Toate peroanele ar trebui prevăzute cu acoperiș protector, bănci, iluminare și tăblițe de informare a pasagerilor. Accesul la stații s-ar realiza prin intermediul rampelor, fără trepte.
Pe aceste trasee ar urma să circule automotoare Diesel, de tipul Săgeții albastre. „Aceste automotoare sunt folosite și în Germania pentru transportul regional. Nu știu de ce aici, în România, au fost puse pe trasee lungi și sunt considerate trenuri de lux, pentru că nu sunt”, amintește Jens Kielhorn.
Un euro, cel mai scump bilet
Proiectul amintit are și o secțiune dedicată efortului economic pe care îl presupune o astfel de investiție. Astfel, în linii mari, refacerea și adaptarea infrastructurii ar necesita aproximativ 7,6 milioane de euro. Achiziționarea automotoarelor, alte opt milioane de euro.
Evident, un astfel de serviciu de transport ar trebui subvenționat de autorități, dar ar aduce și venituri. Inițiatorii proiectului prevăd un tarif al biletelor corespunzător actualelor tarife practicate de societățile de transport în comun. Astfel, în orașul Sibiu, biletul pentru o călătorie cu trenul regional ar fi de aproximativ 0,5 euro, între Sibiu și Șelimbăr, 0,75 euro, iar între Sibiu și Cisnădie, un euro. Abonamentele pe aceste trasee ar fi de 10, 15, respectiv 20 de euro.
.
Primii investitori
Cu proiectul redactat, cei de la DWS au și efectuat primele curse „de probă“. Distanța Sibiu - Șelimbăr a fost parcursă în doar șapte minute. De aici, trenul a mers încet, cu 10-15 km pe oră, din cauza stării terasamentului, iar după aproximativ încă 11 minute a ajuns la trecerea peste DN1. După 22 de minute de la pornirea din gara principală a Sibiului trenul a ajuns în gara din Cisnădie, după o oprire de un minut pe traseu. La un simplu calcul, cei aproximativ 12 kilometri ai traseului au fost parcurși chiar și cu opririle aferente mult mai rapid decât cu un autoturism. Cursa de probă a și convins primii investitori - SC Railway SRL. Firma a achiziționat și prima garnitură de tren, din Germania. „Sperăm ca în patru luni să pornim cursele în primă fază între Cisnădie și Sibiu, unde calea ferată a fost lăsată în paragină. Am refăcut terasamentul, în total investițiile au fost de peste șase miliarde de lei vechi. Acum așteptăm aprobările de la Autoritatea Feroviară, care o să dureze aproximativ două luni. După aceea vom ști exact când vor începe cursele regulate“, spune Kolozsi Jozsef, directorul general al SC Railway. În primă fază, trenul va fi destinat navetiștilor. „Aproximăm că această primă garnitură se va afla pe traseu aproximativ 12 ore pe zi, la început. Ulterior o să vedem cum putem extinde traseele“. Una dintre principalele probleme ale traseului o reprezintă intersecția la nivel cu DN1/DN7. „Aici va fi montat un semafor. Încă nu știm dacă va fi acționat cu telecomanda din tren sau vor fi montați senzori în calea ferată“, mai spune Kolozsi. |
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|