|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 07 Ian 2010 20:25:01 Titlul subiectului: "Roaming" pentru carduri contactless |
122039 |
|
Acum ca avem deja doua orase ce folosesc facilitatea de Portofel Electronic pe carduri contactless - Bucurestiul cu cardul Activ si Timisoara cu cardul Acces - s-ar putea din punct de vedere tehnic o solutie de 'roaming' in care utilizatorii de portofel electronic sa poata valida si in celalat oras?
Poate sa ne spuna cineva care cunoaste in detaliu cele doua sisteme daca sunt compatibile din punct de vedere tehnic?
Decontarea ar putea functiona relativ simplu - la sfarsitul fiecarei luni am avea X calatorii facute cu carduri Activ la Timisoara in valoare de X*1.6 lei, Y calatorii facute cu carduri Acces la Bucuresti in valoare de Y*1.3 lei; se face diferenta pe care una din societati varsa in contul celeilalte. |
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Dum 07 Mar 2010 19:18:06 Titlul subiectului: |
124362 |
|
Daca ar fi posibila o solutie de roaming - si sper sa fie - ma gandesc ca poate ar putea sa le controleze pe ambele URTP-ul.
Eu ma gandesc ca ar trebui ca toate societatile de transport in comun din tara, fie de stat, fie private, sa se uneasca sub aripa URTP intr-un sistem metropolitan de transport cu card contactless UNIC pentru toate orasele, sa poata fi folosit atat pe regiile de stat cat si pe cele private.
Practic societatile nu s-ar dizolva, ci ar fi controlate de o regie nationala de transport.
Astfel incat daca ai un card activ sa poata fi folosit in orice oras din Romania, fie pe societatile de stat fie pe cele particulare. Ca exemplu: Un bucurestean in vizita la Galati sa poata folosi acelasi card pe care il foloseste in Bucuresti, si in Galati, fie la Transurb, fie la particulari.
Insa pentru asta ar trebui facute 2 lucruri:
1. Egalizarea pretului la bilet de transport in toata tara, viitorul pret fiind media actualelor preturi.
2. Particularii sa se doteze cu midibuze gen Isuzu sau Prestij ori microbuze conforme, spatioase etc.
Am auzit de exempllu ca in Viena ar rula mai multe firme de transport in comun cu sistem de taxare unic. Ai un card sau un bilet pe care le poti folosi fie la regia de stat fie la particulari.
Acolo particularii au aceleasi autobuze ca si regia de stat incat iti e destul de greu sa faci diferenta. |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 08 Mar 2010 21:53:29 Titlul subiectului: |
124404 |
|
In Romania s'a ajuns in prezent ca o linie de autobuz a unei regii de transport sa fie dublata de o firma privata, care in loc sa se bage in intervalul mare al masinilor regiei, vin si pleaca cu 5 minute inaintea acesteia.
In alt oras, regia imparte traseele de autobuz cu o firma privata, dar biletele nu sunt valabile dela una la alta, iar privatul nu da abonamente.
Ce ar insemna roamingul? Probabil, o compatibilitate soft, adica UTI über allen (adica deasupra tuturor, nu "mai presus de orice" ca in Deutschland ~). Pe urma, marea problema, care genereaza problema cu orasul unde trebuie sa stii in ce autobuz e valabil biletul, ca si marea problema a "roamingului", este cum se deconteaza calatoriile intre regii.
Daca e un sistem national, e o vaca de muls si toti transportatorii stiu asta. Daca Gigi srl asteapta ca RATX sa-i deconteze calatoriile cu cardurile emise de regie, stie ca asteapta degeaba, asa cum regiile stau sa-si recupereze contravaloarea calatoriei pensionarilor si revolutioneilor, ca si 50% din cele ale studentilor.
Pe scurt, in Romania nu au reusit sa unifice transportul metropolitan la nivel de oras, pentru ca n'au fost in stare sa creeze zonele metropolitane. E mai bine cu sate si comune cu primari cu 4 clase, la 1km de un oras mare, cand metrul patrat de teren sare de suta de euro.
Citat: | Practic societatile nu s-ar dizolva, ci ar fi controlate de o regie nationala de transport. | Adica, de stat?
Citat: | 1. Egalizarea pretului la bilet de transport in toata tara, viitorul pret fiind media actualelor preturi. | Daca eu vand branza cu dublul pretului tau, pentru ca eu dau la vaca fan si iarba buna, nu gunoaie modificate genetic sau daca eu cresc mere si pere adevarate, nu umflate cu pompa ADN'ului, cine ma poate forta pe mine sa vand la pretul mediu, c'asa vrea muschiul cuiva?
Citat: | 2. Particularii sa se doteze cu midibuze gen Isuzu sau Prestij ori microbuze conforme, spatioase etc | Ba nu, daca sunt controlati de o "regie nationala de transport", sa cumpere autobuze si midibuze MAZ dela dunarealizing. Esti cu noi sau nu esti deloc
Altfel, ideea este buna... |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|