|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Joi 21 Ian 2010 20:17:48 Titlul subiectului: Semnalizarea in transport/transport prietenos cu calatorii |
122572 |
|
Transportul in comun poate deveni mai mult decat un simplu mijloc de a comuta intre doua puncte. Transportul in comun, trebuie sa fie cat de cat placut si facil de utilizat. Sunt multe aspecte care intra aici in discutie, insa eu vreau sa ma refer la unul foarte important: semnalizarea!
Aici intra indicatoarele de statii, indicatoarele de directie, sau panourile de informatii referitoare la transportul in comun.
Aici propun sa discutam nu numai despre existenta lor, sau modul de intrebuintare, ci si despre continutul lor.
Sa luam, ca exemplu, transportul bucurestean. El se dezvolta pe zi ce trece, insa ramine, pentru un necunoscator, dificil de utilizat. Asta din cauza lipsei indicatoarelor, sau al continutului prost/inadecvat.
Cel mai serios exemplu este cel al metroului. Multe statii nu sunt semnalizate, e.g. Eroii Revolutiei, Timpuri Noi. Celelalte ori au indicatoare neadecvate, cum sunt cele de pe M4 care au denumiri diferite de la peron pana la iesirea din statie. In detaliu, la statia Grivita, inautuntru scrie Grivitei, afara Grivita... Pana la urma care este denumirea?
In statiile de metrou cu transbordare: scrie (acolo unde scrie) spre magistrala M cutare, neprecizand DIRECTIA. Pentru un strain, chiar si cu harta in mana se poate incurca.
Sa ma refer si la anunturile vocale din metrou. Sunt foarte sarace in informatii. Iar informatiile date sunt neadecvate. Aici ma refer la prezentarea legaturilor cu RATB care, dupa parerea mea sunt seci. Nu exprima nimic. Ba mai mult, sunt supuse schimbarilor si devierilor dese. As prefera informatii referitoare la zona in care este statia. Exemplu: La Piata Unirii s-ar putea spune, ca afara este Unirea Sh. C., Casa Poporului, Hanu lui Manuc, Mitropolia, etc. Deasemenea informatiile de transbordare ar putea contine nu numai indicativul magistralei, ci si traseul. Exemplu: legatura cu M4: Gara de Nord-1 Mai.
Deasemenea, informatiile din tren sunt inexistente. In ce directie merge trenul, precizarea ultimei statii atunci cand trenul se apropie de ea...
Referitor la continut, de exemplu pe M1, nu inteleg de ce nici panourile electronice in test, nici informatiile vocale nu mai spun despre Gara de Nord. Toate vorbesc numai de Dristor 2, care in afara de a fi capatul liniei, nu mai prezinta nici o relevanta. Pe scurt, ar trebui incluse in informatiile permanente statiile foarte importante cum sunt cele despre o Gara sau Aeroport (cand va fi cazul).
Sper sa avem o discutie interesanta.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 22 Ian 2010 11:21:15 Titlul subiectului: |
122582 |
|
Uite, concret, modelul de orar pe care li-l propun eu de vreun an de zile celor de la Transbus Buzau si/sau Primaria Municipiului Buzau, deocamdata fara succes, fie din cauza indolentei si nepasarii lor fata de calatori/cetateni, fie din interesul de a "proteja" afacerile tip maxi-taxi, pentru ca, asa cum am spus de multe ori, aia cu maxi-taxi au grija permanent "sa ia fata" autobuzelor, preluand calatorii lipsiti de informatii din statii.
Revenind la modelul asta conceput de mine, el contine elementele pe care eu le-am considerat esentiale pentru informarea calatorilor:
- denumirea AUTORITATII DE REGLEMENTARE sau in subordinea careia se gaseste BIROUL DE REGLEMENTARE in domeniul transportului local de persoane prin curse regulate (in cazul de fata Primaria Municipiului Buzau);
- denumirea SOCIETATII /REGIEI DE TRANSPORT care presteaza efectiv serviciul de transport local (Transbus Buzau);
- denumirea STATIEI CURENTE, adica statia in care te afli la momentul respectiv;
- SENSUL de parcurs pentru care este valabil orarul;
- TOATE STATIILE de pe traseu, cu marcarea in mod distinctiv a pozitiei statiei curente (acel dreptunghi colorat care inconjoara denumirea statiei curente, in lista din stanga);
- ORARUL EFECTIV CONFORM CARUIA OPRESC AUTOBUZELE pentru urcarea si coborârea persoanelor transportate, exact asa cum prevede Ordinul 972/2007 al ministrului transporturilor, la art. 3, pct. 13;
- am introdus si stema municipiului Buzau, insa la fel de bine se poate insera si o eventuala sigla/emblema a societatii de transport public; denumirea societatii de transport e scrisa cu font galben pe fond albastru in ideea unei posibile identitati vizuale cu schema de vopsire a noilor autobuze BMC250.
Dupa cum stiti, in tarile civilizate se pune mare accent pe protectia persoanelor cu handicap, motiv pentru care, mai de voie, mai de ne-voie, autoritatile romane au adoptat Legea nr. 448 din 18 decembrie 2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1006 din 18/12/2006, intrat in vigoare la data de 21 decembrie 2006 care prevede la art. 63 ca:
Art. 63. - (1) Pentru a facilita accesul neingradit al persoanelor cu handicap la transport si calatorie, pana la 31 decembrie 2010, autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa ia masuri pentru:
a) adaptarea tuturor mijloacelor de transport in comun aflate in circulatie;
b) adaptarea tuturor statiilor mijloacelor de transport in comun conform prevederilor legale, inclusiv marcarea prin pavaj tactil a spatiilor de acces spre usa de intrare in mijlocul de transport;
c) montarea panourilor de afisaj corespunzatoare nevoilor persoanelor cu handicap vizual si auditiv in mijloacele de transport public;
d) imprimarea cu caractere mari si in culori contrastante a rutelor si a indicativelor mijloacelor de transport in comun."
La aceste modele de orare pe care le-am facut eu, am tinut cont si de acest articol, in sensul ca, daca veti privi mai atenti, fiecare linie are o CULOARE PROPRIE, aceeasi culoare in care este reprezentat traseul si pe Harta traseelor Transbus conceputa de mine si pe care o puteti gasi aici:
http://harti.tramclub.org/#Buzau
Iata mai jos si cateva prevederi legislative utile pentru topicul de fata:
Ordinul 972/2007 al ministrului transporturilor, la art. 3, pct. 13:
"13. statie publica - punctul de pe traseul unui serviciu de transport public local de persoane prin curse regulate, AMENAJAT CORESPUNZATOR, semnalizat printr-un indicator rutier si CARE SA AIBA IN DOTARE UN PANOU SUPLIMENTAR PE CARE ESTE ATASAT ORARUL CONFORM CARUIA OPRESC AUTOBUZELE pentru urcarea si coborârea persoanelor transportate"
Ce n-am facut inca este sa inserez harta simplificata a traseelor si in tabelele orare, insa prsupune ceva munca si nu are rost s-o fac daca nu se pune in practica; daca s-ar dori aplicarea cestor modele de orare, as putea insera si hartile cu pricina.
Trebuie sa precizez ca orarele astea nu sunt niste simple tabele in care scrii efectiv orele, ci am inserat niste formule mai complicate care fac automat anumite operatii, dar care fac extrem de usoara generarea listelor, practic la o schimbare de orar pot reface TOATE orarele in timp foarte scurt.
Practic eu introduc doar orele de plecare din capetele de linii si intervalele de timp intre statii, iar programelul calculeaza orele aferente fiecarei statii, le sorteaza si le dispune pe coloana orara corspunzatoare, pentru ca de multe ori pentru o cursa orele nu sunt in aceeasi casuta, de exemplu o cursa care trece la 07:59 (sa zicem) printr-o statie, va avea minutele (59) trecute in coloana orei 7 la sfarsit, iar la urmatoarea statie ajunge la 08:01, deci va avea minutele (01) trecute in coloana orei 8 dar la inceput s.a.m.d. deci nu merge simplu, sa faci niste simple adunari etc.
E o chestie care pare simpla, dar "automatizarea" care face toate operatiile astea e destul de complexa.
De mentionat ca orarele de fata sunt prezentate strict cu rolul de model, nu reprezinta in toate cazurile orele reale de trecere prin respectivele statii.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.66 kb |
Vizualizat: |
de 6859 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.52 kb |
Vizualizat: |
de 6859 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.45 kb |
Vizualizat: |
de 6859 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.1 kb |
Vizualizat: |
de 6859 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.97 kb |
Vizualizat: |
de 6859 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Vin 22 Ian 2010 14:22:26, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Vin 22 Ian 2010 14:17:19 Titlul subiectului: |
122588 |
|
La Brasov sunt niste programe care genereaza file xls, care automat ugradeaza orarele, in functie de plecarea de la capat de linie.
Intrebarea mea ar fi, ce norme exista pentru aceste panouri de informatii? Denumiri, orare, etc. Adica exista oarece flexibilitate in alegerea denumirilor care sa fie cat mai relevante pentru calator?
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 22 Ian 2010 23:09:36 Titlul subiectului: |
122609 |
|
In Timisoara s-a introdus un sistem electronic de informare a pasagerilor privind timpul de asteptare in statie. In functie de numarul liniei, este afisat nr. de minute pana la sosirea vehiculului. In Piata Marasti si Piata 700 am vazut aceste dispozitive si am ramas uimit, chiar functionau corect!
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 01 Feb 2010 12:48:15 Titlul subiectului: |
123035 |
|
Iata ca transportatorii privati au si initiative laudabile: bunaoara, pe spatele biletelor sunt tiparite orarele curselor facute de firma cu pricina, cu ore de plecare/sosire in statiile oficiale din parcurs, un lucru excelent.
In transportul judetean si inter-judetean situatia informarii calatorilor este in general jalnica, in statiile din parcurs de prin satele si catunele "patriei" nu gasesti aproape nicaieri afisate orarele curselor, daca nu esti din zona trebuie sa folosesti metode "avansate" de informare, respectiv "apelarea vocala" a "bastinasilor" si solicitarea de informatii...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.28 kb |
Vizualizat: |
de 6578 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.6 kb |
Vizualizat: |
de 6578 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|