Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Modelarea Metroului Bucurestean in Trainz
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
alias69



Data înscrierii: 31/Ian/2010
Ultima vizita: 27/Feb/2015
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 31 Ian 2010 13:53:55    Titlul subiectului: Modelarea Metroului Bucurestean in Trainz 122964

Inainte de toate doresc sa salut toti membrii acestui forum, pasionati ai mijloacelor de transport si sa va multumesc pentru aceasta adevarata "biblioteca" de informatii diverse si utile dintr-o multitudine de domenii interesante.

"Istoric" : Fiind pasionat inca de mic de trenuletele electrice, intotdeauna mi-am dorit sa-mi pot face infrastructura liniilor pe care mi-o doream, asa cum mi-o doream eu, sa am locomotivele si vagoanele romanesti, garile romanesti, etc

Inca din 2001 de cand a aparut un minunat joc pentru PC numit "Trainz", cacut de compania australiana Auran, am fost pur si simplu innebunit de modul in care puteai sa-ti construiesti practic diorama ta, cu locomotive si vagoane si sa "te dai" cu trenul cum vrei si pe unde vrei tu.

Pe tot parcursul timpului am fost nedespartit de acest joc, tracand prin toate versiunile intr-un mod sau altul (luate de pe net sau vazute pe la prieteni). Astfel de la Trainz-ul original am trecut treptat prin Trainz 1.3, Ultimate trainz Collection, Trainz Railroad Simulator 2004, Trainz Railroad Simulator 2006, Trainz Classics 1,2 & 3, Trainz Simulator 2009: World Builder Edition, pentru ca in final sa am posibilitatea sa intru oficial si legal in posesia ultimei versiuni Trainz Simulator 2010: Engineers Edition si asta datorita optiunii digital download de pe site-ul producatorului, nu ca s-ar gasi pe undeva de cumparat pe la noi prin magazine.

De ceva vreme lucrez la o ruta care sa simuleze cat mai aproape de realitate Metroul Bucurestean. Incerc pe cat posibil sa lucrez cronologic, astfel ca am inceput cu tronsonul Semanatoarea-Timpuri Noi. Desi am incercat sa recreez cat mai realist posibil (jocul are si el niste limitari si ar mai fi si lipsa unor elemente constructive a statiilor) statiile si tunelele totusi exista o limita a modelarii realiste in orice simulator. Mi-am propus sa ma apropii asimptotic de aceasta limita si pentru acest lucru apelez la ajutorul vostru.Ar mai fi de mentionat faptul ca lucrez ca raposatul "la scara 1:1" folosind o poza din satelit calibrata la dimensiunea reala cu precizie mare. Am folosit HOG pentru a introduce aceasta poza in TS2010:EE in scopul modelatii magistralelor Metroului Bucurestean. (Folosesc aceasta harta foarte mare pentru a modela si traseul ipoteticului TER dar aceasta este o alta poveste care nu-si are locul in acest topic.)

Proiectul de realizare a magistralelor actuale si viitoare a Metroului Bucurestean in Trainz presupune a serie de informatii bazate pe detaliile reale ale diferitor parti componente ale acestui proiect si anume:

- Profilul tunelurilor dintre statiile de metrou: rotund, rectangular simplu, rectangular dublu, rectangular lat(acolo unde se face trecerea de la 2 la mai multe linii, ex intre Dristor 2 si Piata Muncii), precum si adancimea acestuia in diferite puncte dintre statii.

- Poze cu si informatii despre statiile de metrou ( amplasament, lungime, latime, adancime, numar de linii, etc)

- Poze cu depourile magistralelor de metrou

- Poze cu si detalii despre amplasamentul semnalelor

- Alte detalii

Daca pe forum si pe net am mai gasit poze cu statiile, depourile si semnalele de metrou, nu am reusit nicaieri sa gasesc date concrete despre profilul tunelului dintre statiile de metrou. Astfel apelez la cunostiintele si bunavointa voastra de a-mi furniza informatii in acest sens.

Din unele surse neverificate practic(pe teren) am reusit sa aflu ca acest tronson a fost sapat prin metoda "cut&cover" adica intai s-a sapat groapa si dupa ce s-au turnat podeaua, peretii si plafonul, totul a fost astupat cu pamant. Acvum nu stiu sigur daca aceasta medoda se refera strict la statii sau a fost aplicata si la tunele.

Pentru inceput mi-ar fi necesar sa stiu exact care este profilul tunelului intre urmatoarele statii:

1)Semanatoarea<Grozavesti>Eroilor, stiu ca acest tunel trece pe sub tronsonul Eroilor<Politehnica>Grozavesti

Eroilor<->Izvor

Izvor<->Piata Unirii 1

Piata Unirii 1<->Timpuri noi

Va multumesc anticipat pentru ajutorul acordat si precizez faptul ca fiecare mica informatie utila va aduce acest proiect un pas mai aproape de realitate.

Ar mai fi multe se spus din pacate momentan sunt putin presat de timp.

PS - Promit eliberarea rutei finale, cronologic pe tronsoane catre toti doritorii care au posibilitatea sa o ruleze, beneficiind de minunatele facilitati ale Trainz Simulator 2010: Engineers Edition, desigur imediat ce va fi finalizata. Deoarece aceasta ruta este modelata in TS2010:EE ea nu este compatibila cu versiuni mai vechi de Trainz, nici macar cu TS2009:WBE.

_________________
Sa faci rau cuiva este cel mai usor lucru...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 31 Ian 2010 16:57:27    Titlul subiectului: 122975

Semanatoarea -> Grozavesti: un singur tunel rectangular, cu cale dubla (fara perete pe mijloc), cu linia a 3-a (cea de tensiune) pe mijloc

Grozavesti -> Eroilor: la fel pana intr-un punct cand incepe sa fie cate un tunel rectangular pentru fiecare linie, cauta ca sunt scheme aici pe forum

Eroilor -> Izvor: la curba care urmeaza iesirii din statie, tunelul devine ca intre Semanatoarea si Grozavesti, pana la Izvor; pana in curba sunt pereti laterali ca sunt 5 linii

Izvor -> Unirii: un singur tunel rectangular, cu cale dubla, pana la curba de la Unirii, unde sunt camere-spatii tehnice intre linii, pana in statie

Unirii -> Timpuri Noi: spatii tehnice pe mijloc ca la intrarea in statie, in curba, apoi un singur tunel rectangular, cu cale dubla
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1093
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 01 Feb 2010 00:40:23    Titlul subiectului: 123002

Timpuri Noi - Mihai Bravu - tunel rectangular cu perete despartitor intre sensuri.
Mihai Bravu - Dristor - tunel rectangular cu perete despartitor apoi tunel individual ciindric.
Dristor - Republica - tunele cilindrice pentru fiecare sens
Semanatoarea - Crangasi - de la iesirea din statie tunel simplu rectangular apoi cilindric.
Crangasi - Basarab - aproape de Basarab tunelul simplu cilindric devine dublu rectangular.
Basarab - Piata Victoriei - tunel dublu rectangular.
Piata Victoriei - Stefan cel Mare - tunel simplu cilindric pentru fiecare sens.
Statia Bucur Obor este cu linie pe mijloc - interstatiile St Cel Mare/Obor - Obor/Iancului sunt cu tunel simplu cilindric/dublu rectangular/simplu cilindric.
Iancului-Piata Muncii - tunel simplu cilindric
Piata Muncii -Dristor 2 - tunel simplu cilindric apoi la Dristor 2 triaj in tunel rectangular (4 linii cu pereti despartitori).

M4 1 Mai - Basarab - tunel simplu cilindric, pe exteriorul statiei Basarab de M1.
Basarab -Gara de Nord 2 - tunel simplu cilindric iar Gara de Nord 2 - Basarab - tunel rectangular cu diferite spatii de stocare.

M2
Pipera - Aurel Vlaicu - tunel dublu rectangular
Aurel Vlaicu - Piata Victoriei - tunel simplu cilindric
Piata Victoriei - Romana -tunel dublu rectangular si tunel simplu cilindric in interstatie.
Romana - Universitate - tunel dublu rectangular si tunel simplu
Universitate - Piata Sudului - tunel simlu cilindric.
Piata Sudului - Dimitrie Leonida -tunel dublu rectangular.
D. Leonida - Depou Berceni - la suprafata, cale dubla.

M3
Eroilor - Politehnica - tunel rectangular, dublu, apoi tunel separat cilindric pana la PLS Cotroceni de unde tunelul devine rectangular pana la Politehnica.
Politehnica - Preciziei - tunel cilindric individual pentru fiecare sens.
Iesirea in depou se face prin tunel rectangular dublu.

Nicolae Grigorescu - 1 Decembrie 1918 tunel simplu cilindric
1 Decmbrie - Nicolae Teclu - tunel simplu cilindric cu camera de trecere in tunel rectangular dublu.
Nicolae Teclu - Anghel Saligny - tunelul simplu cilindric se transforma inainte de statie in tunel dublu rectangular.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alias69



Data înscrierii: 31/Ian/2010
Ultima vizita: 27/Feb/2015
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 01 Feb 2010 01:37:35    Titlul subiectului: 123003

Nu va asteptati la cine stie ce pentru ca statiile sunt foarte "simple" si in plus sistemul de semnalizare e diferit de cel de la metrou deoarece nu am exact acel model de semnale. Stiu ca sunt identice cu cele de la CFR dar daca incerc sa le folosesc pe acelea imi ies din tunel pentru ca sunt prea inalte.

Am folosit schema asta si sper ca sinele sunt cat de cat aproape de adevar.

Momentan testele le fac cu o rama IVA galbena. Nu exista inca ramele Bombardier Movia 346 disponibile in Trainz, asa ca ramanem tot la IVA galbene rosii si albastre Very Happy.

Revin cu o parte din pozele promise cu stadiului in care se afla primul tronson al M1 Semanatoarea-Timpuri Noi. Pozele sunt facute cu telefonul fara blitz asa ca nu au o calitate prea grozava.

De aici puteti downloada o archiva(ultimul fisier de jos) ce contine toate pozele facaute, inclusiv pe cele de mai sus..

Obiectele prezente pe aceasta ruta, inclusiv liniile, precum si ramele IVA respective nu sunt create de mine si toate creditele respective se acorda creatorilor lor. Eu pur si simplu le-am combinat pentru a obtine rezultatul din poze. Multumesc inca o data pentru sprijinul oferit.

Daca este cineva interesat sa participe in acest proiect si are Trainz Simulator 2010: Engineers Edition instalat si functional, este binevenit. PM pentru detalii.



DSC01076_remiza depou Ciurel.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.92 kb
 Vizualizat:  de 24510 ori

DSC01076_remiza depou Ciurel.jpg



DSC01075_intrare remiza depou Ciurel.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.25 kb
 Vizualizat:  de 24510 ori

DSC01075_intrare remiza depou Ciurel.jpg



DSC01073_intrare depou CIurel2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.35 kb
 Vizualizat:  de 24510 ori

DSC01073_intrare depou CIurel2.jpg



DSC01068_Semanatoarea L2-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.95 kb
 Vizualizat:  de 24510 ori

DSC01068_Semanatoarea L2-2.jpg



DSC01061_Grozavesti L2-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.83 kb
 Vizualizat:  de 24510 ori

DSC01061_Grozavesti L2-2.jpg



DSC01057_se unesc sensurile in acelasi tunel rectangular dupa Eroilor.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.34 kb
 Vizualizat:  de 24510 ori

DSC01057_se unesc sensurile in acelasi tunel rectangular dupa Eroilor.jpg



DSC01055_tunel simplu rectangular dupa Eroilor spre Grozavesti.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.91 kb
 Vizualizat:  de 24510 ori

DSC01055_tunel simplu rectangular dupa Eroilor spre Grozavesti.jpg



DSC01052_jonctiunea M1-M3(dreapta) spre Grozavesti.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.21 kb
 Vizualizat:  de 24510 ori

DSC01052_jonctiunea M1-M3(dreapta) spre Grozavesti.jpg



DSC01050_plecare Eroilor spre Grozavesti-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.48 kb
 Vizualizat:  de 24510 ori

DSC01050_plecare Eroilor spre Grozavesti-1.jpg



DSC01048_Eroilor L2-3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.71 kb
 Vizualizat:  de 24510 ori

DSC01048_Eroilor L2-3.jpg



_________________
Sa faci rau cuiva este cel mai usor lucru...


Ultima modificare efectuată alias69 la Lun 01 Feb 2010 13:25:57, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Grigorie



Data înscrierii: 05/Feb/2009
Ultima vizita: 10/Iul/2011
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 01 Feb 2010 12:56:50    Titlul subiectului: 123036

Corectez ceva ce a scris rosetti61:
Intre Pipera si Aurel Vlaicu sunt 2 tunele circulare, tunel dublu rectangular este inainte de intrarea in statia Pipera (situatie asemanatoare cu ceea ce intanlim la statia Obor).
Informatii utile pentru alias69 se pot gasi in aceste diagrame:
http://metrou.transira.ro/images/mag1/diagramaM1.jpg
http://metrou.transira.ro/images/mag2/diagramaM2.jpg
http://metrou.transira.ro/images/mag3/diagramaM3.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 03/Aug/2018
Mesaje: 619
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 01 Feb 2010 17:06:56    Titlul subiectului: 123053

Eu tot nu inteleg cum trenul de la Grozavesti intra in Eroilor pe dreapta (cum te uiti spre Izvor, nu stiu numarul liniilor), in timp ce trenul de la Politehnica intra pe stanga. Nu se incruciseaza undeva inainte de intrarea in statie? Nu era logic sa se intre exact invers?
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 01 Feb 2010 17:37:00    Titlul subiectului: 123055

Evident ca se incruciseaza, dar este un pod in subteran, aproximativ unde este heliportul spitalului. Grozavestiul vine pe sub Militari.
Nu puteau sa vina invers, din cauza impunerilor din proiect, si anume Magistrala E - V este prin proiect Balta Alba - Militari, cu deviatia Gara. Asadar, la Eroilor linia directa este spre Militari iar abătuta este spre Grozavesti ( Gara). Si invers trebuia sa fie la fel, Grozavestiul trebuie sa vina pe abatuta iar Militariul trerbuie sa vina pe directa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alias69



Data înscrierii: 31/Ian/2010
Ultima vizita: 27/Feb/2015
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2012 15:11:08    Titlul subiectului: 152018

Salut din nou dupa aproape 2 ani. Imi cer scuze pentru inactivitate, dar am fost prins cu mai multe probleme personale si nu am avut starea de spirit necesara sa continui modelarea metroului in Trainz Simulator 2010:EE.

M-am tot chinuit sa descopar cum sta treaba la Crangasi, dar din pacate in lipsa unor poze actuale m-am ghidat dupa o imagine postata de userul andrei11 mai demult, cu observatia ca la modelare am omis linia noua si peronul nou desenate de acesta cu rosu.
Este vorba despre
Am presupus ca in poza spre stanga se merge spre SEMANATOAREA iar spre dreapta se merge spre BASARAB.

Am rugamintea la voi ca daca exista in aceasta poza vreo greseala (pozitionare inversa statie, macaze lipsa sau in plus precum si pozitia acestora, remize, etc) sa mi-o semnalati, exceptand desigur liniile, macazele si peronul trasate cu rosu de catre andrei11.

As mai avea nevoie pentru modelare daca are cineva o lista cu (sau daca stie) COTELE LA ROSU din statii (nivelul de adancime al liniilor la peron) pentru ca am cautat ca bezmeticul pe forum si am gasit doar pentru Piata Unirii 2 -22m (parca) si pentru inca vreo doua statii, dar nu le mai stiu pe dinafara.

Mi-ar fi foarte utila si lungimea peroanelor din statii.

Multumesc anticipat!

P.S. - Reiterez propunerea ca daca cineva vrea sa incerce modelarea Metroului Bucurestean in Trainz in stadiul actual sa ma anunte (pentru ca este mare 300MB+) si o urc pe Transfer.ro de unde poate fi luata timp de 10 zile.

_________________
Sa faci rau cuiva este cel mai usor lucru...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2012 15:58:36    Titlul subiectului: 152019

Cota la rosu e cam greu de gasit, o tehnica mai simpla dar care iti rapeste timp este sa numeri numarul de trepte. O treapta = 18 cm. Cota sinei este la 60 cm sub cota peronului.


Crangasi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.37 kb
 Vizualizat:  de 19677 ori

Crangasi.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2012 18:16:26    Titlul subiectului: 152024

De mentionat ca in poza lui Andrei11 unde figureaza cu "Aici nu e linie" este un ciot, intr-adevar fara linie pusa, transformat in spatiu tehnic.
Cat despre numarul de trepte, cum maine dimineata voi avea drum pe acolo, le voi numara si voi anunta rezultatul aici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2012 19:00:27    Titlul subiectului: 152028

andrei11 a scris:
Cota sinei este la 60 cm sub cota peronului.

Nope, 1.10 m.

andrei11 a scris:
O treapta = 18 cm

Nu este regula. Am masurat mai demult adancimea peroanelor statiilor Gara de Nord 1 si 2, precum si Basarab prin aceeasi "tehnica", numararea treptelor. Am numarat treptele de la fiecare intrare in statie pana la vestibule, apoi treptele de acces la peroane, in fiecare caz masurand cu ruleta o treapta. Treptele aveau de pilda 16 cm.

Iata valorile cotelor pentru statiile masurate de mine (cota zero este cota strazii):

1. Gara de Nord 1
-> cota sinei: -12.5 m
-> cota peronului: -11.4 m

2. Gara de Nord 2
-> cota sinei: -9.2 m
-> cota peronului: -8.1 m

3. Basarab (1 si 2)
-> cota sinei: -11.9 m
-> cota peronului: -10.8 m

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2012 20:15:11    Titlul subiectului: 152030

Da, exact, 1,10, scuze. Pe de alta parte, e bine sa numaram ( cine poate ) numarul de trepte, e mai usor decat cu 18 cm. Si eu inclin sa cred ca treptele sunt la 16 cm. Oricum toate sunt la fel, in toate statiile. ( Parere personala ).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alias69



Data înscrierii: 31/Ian/2010
Ultima vizita: 27/Feb/2015
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2012 20:54:28    Titlul subiectului: 152034

Multumesc tuturor pentru raspuns. Cu prima ocazie cand merg cu metroul ma pun pe numarat trepte Smile
_________________
Sa faci rau cuiva este cel mai usor lucru...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2012 19:45:58    Titlul subiectului: 152066

La Crangasi sunt 69 de trepte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2012 20:29:41    Titlul subiectului: 152067

Asadar 10 metri si un pic pana la peron.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alias69



Data înscrierii: 31/Ian/2010
Ultima vizita: 27/Feb/2015
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2012 10:00:22    Titlul subiectului: 152084

Pentru andrei11 - Sti cumva cat este latimea peronului central de la Crangasi? Daca are 5m sau mai mult, nu prea vad cum schimbarea de sensuri se poate face in 60 de metri. Cel putin in Trainz mi se pare ca IVA la schimbarea liniei de pe un sens pe altul in acea zona iese din gabaritul in care ar trebui sa se inscrie la raza minima de 150m a curbei. O sa incerc mai multe scenarii, poate iese ceva.

Calculand cu treptele de 16cm, 69x16cm/100~ -11.04m la peron, iar cota liniei ar fi undeva la -12.14m.

Stie cineva cum sunt exact remizele la Dristor 2, adica pozitionarea si lungimea lor? Daca nu ma insel, la sensul spre Dristor 2 sunt in partea stanga a liniilor curente, cel putin asa pare cand se vad trenurile de metrou garate acolo...

Momentan o sa incerc sa adun cotele necesare si, cand voi trece la modelarea efectiva, voi folosi cotele liniei si a peronului pentru toata lungimea statiei, adica cu alte cuvinte peronul si linia vor fi la boloboc de la cota respectiva. Nu stiu daca in teren s-a lucrat intr-adevar asa, dar daca presupunem ca in fiecare capat al peronului cota acestuia precum si a liniei poate varia atat fata de suprafata (deh relieful asta) cat si fata de capatul opus al statiei (adica peronul si linia sa nu fie la o orizontala perfecta) deja s-ar complica inutil problema. Multumesc

_________________
Sa faci rau cuiva este cel mai usor lucru...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2012 14:41:51    Titlul subiectului: 152100

Poate ajuta...

Capturi luate dintr-o schita realizata de user-ul bercenicity



Linii Cringasi.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.29 kb
 Vizualizat:  de 19458 ori

Linii Cringasi.png



Linii Dristor.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.23 kb
 Vizualizat:  de 19458 ori

Linii Dristor.png



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2012 14:52:59    Titlul subiectului: 152101

ATENTIE ! La Dristor 2 macazele sunt pozitionate aiurea ( in sensul ca linia pe abatuta apare ca si directa si viceversa, linia directa apare ca si abatuta, si asta la mai multe macaze ) iar la Semanatoarea ( Petrache Poenaru ) lipsesc niste linii ! Zilele acestea o sa public si eu niste schite ( corecte ), oricum schitele publicate de Kaustik sunt aproximative rau de tot.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alias69



Data înscrierii: 31/Ian/2010
Ultima vizita: 27/Feb/2015
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2012 15:42:14    Titlul subiectului: 152107

Unde pot gasi si eu schitele din care ai facut capturi? Nu am fost in stare sa le gasesc folosind search, sau nu am stiut dupa ce sa caut. Multumesc.
_________________
Sa faci rau cuiva este cel mai usor lucru...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2012 15:58:07    Titlul subiectului: 152109

Uite aici.

Schita nu-mi apartine, am preluat-o si eu, autorul ei fiind user-ul bercenicity.



buctrackmap.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  buctrackmap.pdf
 Mărime fișier:  69.84 kb
 Descărcat:  de 242 ori


_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2012 21:38:37    Titlul subiectului: 152120

Statia Petrache Poenaru - Semanatoarea. Pozitionarea reala a macazelor. Urmeaza statia Dristor 2.


Statia Semanatoarea.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.47 kb
 Vizualizat:  de 19397 ori

Statia  Semanatoarea.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2012 22:21:14    Titlul subiectului: 152122

Pai... nu difera cu nimic fata de schita lui bercenicity Smile . Doar ca el "a omis" sa deseneze toata "tarasenia" de dupa macazele care despart liniile magistralei de linia catre depou, inclusiv mica "remiza" din vechile cioturi de rebrusare... Ajuta la simulator doar daca vrea alias69 sa includa si depourile, eventual si niste utilaje...
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2012 22:38:22    Titlul subiectului: 152123

Corect, dar la Dristor 2 nu sunt bine puse macazele, in sensul ca abatutele sunt de fapt pe directe si viceversa. ( Cand vii de la Muncii).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alias69



Data înscrierii: 31/Ian/2010
Ultima vizita: 27/Feb/2015
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Ian 2012 02:04:38    Titlul subiectului: 152127

Kaustik a scris:
Pai... nu difera cu nimic fata de schita lui bercenicity Smile . Doar ca el "a omis" sa deseneze toata "tarasenia" de dupa macazele care despart liniile magistralei de linia catre depou, inclusiv mica "remiza" din vechile cioturi de rebrusare... Ajuta la simulator doar daca vrea alias69 sa includa si depourile, eventual si niste utilaje...

Ceea ce mi-am propus este sa modelez magistralele de metrou din Bucuresti folosindu-ma de obiectele disponibile in Trainz, atat cele specifice metroului nostru, cat si altele aditionale, incercand sa ma apropii asimptotic de realitate, inclusiv depouri, inclusiv pozitionarea cat mai exacta a macazelor si remizelor, inclusiv liniile de legatura intre magistrale.

Sincer ma asteptam sa mai fie doritori sau pasionati de Trainz sau de metroul bucurestean modelat in acesta, astfel incat modelarea sa mearga mai repede. Oricum, asa cum am mai zis de atatea ori, daca exista persoane care doresc sa ajute la modelare, sa testeze sau doar sa le downloadeze pentru uz propriu, fara nicio ezitare, sa ma contacteze pentru a intra in posesia unei copii a retelei de metrou in stadiul actual: Timpuri Noi-Victoriei2, dar care necesita multe finisaje in statii. Calea de rulare este asezata pe o harta la scara a Bucurestiului si imprejurimilor acestuia, harta pe care o folosesc si la o modelarea garilor CFR din jurul Bucurestiului si pentru modelarea ipoteticului TER.

Mi-a fost de un real folos schita statiei Crangasi postata de andrei11, nu am reusit inca sa ajustez pozitionarea macazelor pentru schimbarea de sens in cei 60 de metri astfel incat IVA sa poata lua curbele la raza minima de 150m, asta in conditiile in care peronul insula este mai lat de 5m (latimea aproximativa a unui peron de dreapta). By the way - stie cineva ce raza de curba se foloseste la aceste macaze? ... pentru ca, dintr-un motiv sau altul, am ceva indoieli ca se foloseste raza minima...

La fel, ii multumesc lui andrei11 pentru schita cu pozitionarea macazelor si a remizei de la Semanatoarea si astept cu nerabdare schita promisa cu Dristor 2 ca ma apropii, peroanele le-am pus deja asa orientativ, Stefan cel Mare - Muncii inca nu le-am modelat. De asemenea le multumesc userilor Kaustik si bercenicity pentru schema magistralelor de metrou.

Din pacate, asa cum am mai spus, inca nu exista Bombardier Movia 346 pentru Trainz, asa ca trebuie sa ma multumesc cu trenuri de metrou tip IVA (sincer imi plac mai mult).

P.S. - Exista pentru Trainz trenuri de tip Bombardier C20, dar sunt alta mancare de peste, seamana putin cu Movia 346, dar atat! In plus, sunt modelate gresit in sensul ca sunt mai mici ca si gabarit decat IVA, mult mai mici, atat ca si latime, cat si ca inaltime de la contactul rotilor cu sina, pana la podea, sunt cu aproape 20 de cm sub nivelul peronului. Pentru un peron modelat pe gabarit de IVA (6-10cm vagon-peron) vagonul de C20 este cam la 25 de cm de marginea acestuia.

_________________
Sa faci rau cuiva este cel mai usor lucru...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2018
Mesaje: 1815
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Ian 2012 08:05:14    Titlul subiectului: 152128

60 metri i-am pus aproximativ ( asa am si scris pe schita, aproximativ ). Am inteles ca ai facut deja modelarea pentru Timpuri Noi - Victoriei ( M1), asa incat ai reusit sa pozitionezi si niste macaze. Nu poti sa "montezi" macaze si la Crangasi si sa vezi cati îți rezulta lungimea ? Nu stiu, nu ma pricep de loc la ceea ce vrei tu sa realizezi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community