Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul public: gratuitati si reduceri
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2005 16:34:38    Titlul subiectului: Transport urban gratuit 624

Exista asemenea fenomene si nu departe de tara noastra infloritoare !

In Franta sint trei retele de transport urban gratuit : in orasele Compiegne, VitrĂ©, Morlaix, si Châteauroux; in Belgia, reteaua din Mons.

De unde vin banii pt transportul in comun ?

Transportul in comun este subventionat puternic de colectivitatile locale, celelalte resurse provenind din vanzarea de bilete si de spatii publicitare pe vehicule.

Cum poate functiona un sistem gratuit ?

Tiparirea biletelor, cumpararea si intretinerea compostoarelor, leafa controlorilor reprezinta sume importante pentru o companie de transport in comun. Inlaturarea acestor cheltuieli permite alocarea veniturilor din subventii si reclame pe alte posturi contabile : vehicule, intretinere, etc.

E rentabila gratuitatea ?

In cazul orasului Compiegne, reteaua costa 3 milioane de € anual. Cu frecventarea actuala, renuntarea la gratuitate ar aduce 300 000 € ; dar este evident ca frecventarea ar scade si ar mai apare si calatorii fraudulosi... Deci, se considera ca este mai rentabil sa ramana pe sistem gratuit ! Dovada a succesului acestui sistem : doua localitati alipite orasului au cerut prelungirea sau creerea de linii pe teritoriul propriu ; primariile vor participa la cheltuielile generate de extinderea traseelor pe teritoriul respectiv.

Din cauza gratuitatii si deci a veniturilor mai reduse, sint cumva vehiculele vechi si prost intretinute ? La Compiegne, autobuzele sint recente, low floor, cred €3 (Agora S cu 3 usi, Heuliez GX317... ; exista si un Evobus Mercedes Citaro cu 2 usi). Extinderea retelei in localitatile invecinate va necesita cumpararea de noi autobuze.

Din cauza gratuitatii si deci a veniturilor mai reduse, sint cumva trasee nesatisfacatoare, orare insuficiente ? Nu prea am impresia. Orasul fiind mititel, este complet mort serile si in zilele de odihna. Drept care, autobuzele se retrag pe la 20h30 si duminica nu circula de nici o culoare. Calitatea retelei actuale este dovedita de faptul ca cele 2 localitati vecine vor sa fie deservite si ele.

Trebuie precizat ca in Occident, unde mai tot omul are masina in orasele mici si mijlocii, transportul urban are o strategie de dezvoltare si de cucerire a clientelei (prin deturnarea orasenilor de la masina particulara). Intr-acest scop, gratuitatea da o atractivitate suplimentara retelelor.

La noi acasa, din lipsa de fonduri si surplus de ineptie, transportul in comun este in strategie de supravietuire si de neincurcare a traficului automobil ! Asa ca gratuitatea ar putea fi proiectata in cateva orase mai spre anii 2080 - 2090...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Dec/2017
Mesaje: 131
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Mie 02 Noi 2005 12:28:05    Titlul subiectului: linii gratuite 767

In Roma este numai o linie gratuita, care merge de la Gara Termini la Spitalul de pe Viale Trastevere. Linia se cheama H si este un experiment al primariei din roma de vreun an. Speram sa mai dureze Smile
_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 6559
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Mar 2008 00:32:57    Titlul subiectului: 90066

In Bucuresti ar trebui ca linia studenteasca 601 sa fie gratuita pentru studenti. Acestia sa prezinte legitimatia sau carnetul de student vizat la cererea controlorilor. Nu mai tin minte exact, dar la aparitia acestei linii, studentii nu au avut gratuitate o perioada de timp ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Ian/2018
Mesaje: 1732
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 14 Mar 2008 00:45:03    Titlul subiectului: 90068

Personal nu vad nici un motiv ca linia 601 sa fie gratuita pentru studenti. De ce ar trebui RATB sa faca opere de caritate? Oricum studentii sunt deja puternic favorizati la nivel de abonamente, avandu-le in mod real gratis (platesc jumatate din cost care se recupereaza peste cateva luni de la facultati).

Acea linie este o linie obisnuita care a fost prost denumita de la inceput 601. Nu are nimic special decat acel numar neinspirat.

Revenind la topic, transportul a fost oficial gratuit in Oradea pe 25 decembrie 2007 si 1 ianuarie 2008.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 11/Dec/2017
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Vin 14 Mar 2008 12:18:25    Titlul subiectului: 90086

stfp a scris:
Personal nu vad nici un motiv ca linia 601 sa fie gratuita pentru studenti. De ce ar trebui RATB sa faca opere de caritate? Oricum studentii sunt deja puternic favorizati la nivel de abonamente, avandu-le in mod real gratis (platesc jumatate din cost care se recupereaza peste cateva luni de la facultati).
Daca sistemul ar functiona asa cum trebuie, da. Dar stati linistiti dragi forumisti, ca studentii au de ce sa se planga, dat fiind faptul ca nu odata sistemul de decontari a fost defectuos.

Parerea mea este ca si elevii si studentii, nu numai pensionarii, ar trebui sa aiba gratuitate la transport. Personal am folosit transportul in comun pt a ma duce la scoala din clasa I. Si numai eu stiu cat am investit in abonamente. Daca imi aduc aminte, la un moment dat, chiar a existat o astfel de gratuitate, in timpul unui primar care a stat cam putin. Sau a fost doar la nivel de propunere?...

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2008 22:00:25    Titlul subiectului: 90570

Exista si in tara noastra microbuzele si autobuzele care te transporta gratuit la Supermarketuri, dar problema e ca autobuzele mari nu fac statie decat la capetele de linie, de parca ar fi telecabine si nu autobuze, si microbuzele opresc si pe traseu, pe sens DUS accepta calatori din orice statie, insa pe sens INTORS opresc numai in statiile in care coboara calatorii si daca vrei sa te urci, te cam certi cu soferii. Iar tot vorbind de sensul DUS a microbuzelor PIC gratuite, nu te accepta daca nu mergi pana la capat, sau altii te accepta, dar cer bani, bani care bineineles nu intra la Braicar sau Pic, ci in buzunarul soferilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Ian/2018
Mesaje: 1732
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 03 Sep 2008 23:40:44    Titlul subiectului: Transportul public: gratuitati si reduceri 97799

Stie cineva daca oferirea de abonamente reduse timp de o luna donatorilor de sange este o practica reglementata la nivel national (printr-o lege sau hotarare de guvern care sa se aplice in cazul tuturor operatorilor de transport public local) sau local, adica prin intelegeri intre operatorul de transport si centrul de transfuzie in diverse orase in care se aplica aceasta masura?

In plus, pentru abonamentele eliberate donatorilor regiile de transport primesc inapoi sau nu acei 50% reducere? Daca da, de la cine - Primarii, Consilii locale sau judetene, Ministerul Sanatatii, Casa de Asigurari, Centrul de Transfuzie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 467
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 30 Oct 2008 11:57:09    Titlul subiectului: 100258

Sheena a scris:
Exista si in tara noastra microbuzele si autobuzele care te transporta gratuit la Supermarketuri, dar problema e ca autobuzele mari nu fac statie decat la capetele de linie, de parca ar fi telecabine si nu autobuze, si microbuzele opresc si pe traseu, pe sens DUS accepta calatori din orice statie, insa pe sens INTORS opresc numai in statiile in care coboara calatorii si daca vrei sa te urci, te cam certi cu soferii. Iar tot vorbind de sensul DUS a microbuzelor PIC gratuite, nu te accepta daca nu mergi pana la capat, sau altii te accepta, dar cer bani, bani care bineineles nu intra la Braicar sau Pic, ci in buzunarul soferilor.

Exista de asemenea si transporturi gratuite ale CTP in Arad pe anumite rute:
1) Pta. Fortuna - Mall Armonia (Carrefour)
2) Pta. UTA - Mall Armonia (Carrefour)

De asemenea, pe rutele unde se desfasoara lucrarile de reconstructie ale BERD in Arad:
- in trecut pe ruta Pta. Fortuna - Pta. UTA
- in prezent Pta. UTA - Podgoria (cred ca e gratuit, dar nu sunt chiar 100%)

De asemenea, au gratuitati la transportul in comun urban toti pensionarii cu pensiile sub o anumita valoare. Aceasta este subventionata de CLM. Stiu insa ca majoritatea oraselor au asa ceva. Stie cineva de existenta vreunui oras unde NU exista acest lucru?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Oct 2008 14:46:48    Titlul subiectului: 100263

Ce nu ne spune Andrei este, de unde vin aceste fonduri? In plus a dat exemplul unor comunitati mici, unde cu 3 linii de transport ai rezolvat tot.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Ian/2018
Mesaje: 1732
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 30 Oct 2008 15:06:02    Titlul subiectului: 100265

Exista pe Wikipedia doua articole care trateaza subiectul pe larg, unul in engleza si altul in italiana.

In articolul in limba engleza exista doua liste, prima cu orase cu intreaga retea gratuita (cam cate 10 orasele din Europa si respectiv SUA sunt trecute acolo) iar apoi o lista mai mare cu orase in care doar portiuni din retea sunt gratuite, tipic centrele oraselor.

Am gasit doua fraze interesante in articolul italian:

Wikipedia a scris:
In paesi europei come l'Italia, dove una legge impone che le spese delle aziende che gestiscono i trasporti siano coperte solo in parte (30-35%) dalla bigliettazione, il restante tramite contratti di servizio finanziati dalle amministrazioni nazionali, regionali, o locali.


In tari europene precum Italia, unde o lege stipuleaza ca doar o parte (30-35%) din cheltuielile intreprinderilor de transport sa fie acoperite din vanzarea de bilete/abonamente iar restul din surse bugetare nationale, regionale sau locale - interesant, deci fiecare intreprindere de transport trebuie sa aiba grija sa obtina finantare extra-bilete in valoare de minim 65-70%; nu e clar din formularea italiana in original daca e o lege italiana sau europeana;

Wikipedia a scris:
Alcuni studi sui bilanci mostrano come in realtà la quota coperta dalla bigliettazione, almeno nel caso delle città più grandi, sia grossomodo paragonabile al costo in termini di personale e mezzi necessario alla stessa verifica ed emissione dei titoli di viaggio e alla vigilanza.


Unele studii pe datele contabile [ale intreprinderilor de transport] arata ca in realitate veniturile din vanzarea biletelor si abonamentelor, cel putin in cazul oraselor mai mari, sunt oarecum comparabile cu costurile umane si materiale asociate cu emiterea titlurilor de calatorie precum si activitatea de control. - din nou interesant, autorul sustine ca exista studii care arata ca banii scosi din vanzarea biletelor sunt cam tot aia investiti in tiparirea lor, salariile celor care le vand, aparatele de vanzare, compostoare precum si salariile controlorilor; autorul face referire la orasele MARI... oare asa o fi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 467
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 16 Noi 2008 22:05:16    Titlul subiectului: 101190

Banuiesc ca da, din moment ce e scris acolo. Dar si daca e sa aiba profit de 10 000 euro pe luna in plus, companiile romane vor implementa acest lucru. Motivul e clar: saracia si asa destul de mare in care majoritatea covarsitoare se scalda!
_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 28 Dec 2008 13:22:40    Titlul subiectului: 103169

Pentru autobuzele si microbuzele care transporta gratuit clientii la supermarket, profitul vine de la supermarket. Deci supermarketul x inchriaza de la Braicar microbuzele cu x tarif lunar care acel tarif reprezinta: salariu soferilor + profit. Cat despre cheltuielile cu combustibil tot supermarketul le suporta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 467
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 28 Dec 2008 19:49:58    Titlul subiectului: 103184

Eu zic ca nu prea putem include microbusele inchiriate pt supermarket-uri in aceasta categorie. Stim cu totii ca profitul zilnic al acestora este mult mai mare decat al unei companii de transport in comun. Vanzarile si implicit profiturile pe care le asigura chiar si numai 5-6 clienti pot acoperi cu usurinta cheltuielile pentru inchirierea acelui microbuz.
_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 6559
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Ian 2009 09:24:33    Titlul subiectului: 104606

stfp a scris:
Stie cineva daca oferirea de abonamente reduse timp de o luna donatorilor de sange este o practica reglementata la nivel national (printr-o lege sau hotarare de guvern care sa se aplice in cazul tuturor operatorilor de transport public local) sau local, adica prin intelegeri intre operatorul de transport si centrul de transfuzie in diverse orase in care se aplica aceasta masura?

In plus, pentru abonamentele eliberate donatorilor regiile de transport primesc inapoi sau nu acei 50% reducere? Daca da, de la cine - Primarii, Consilii locale sau judetene, Ministerul Sanatatii, Casa de Asigurari, Centrul de Transfuzie?

Cand am donat sange pentru cineva la spitalul Fundeni nu mi-au dat nimic, cand am donat la centrul de transfuzie de langa Piata Victoriei (Bucuresti) am primit o adeverinta pentru abonament redus la RATB, o zi libera de concediu in plus si 7 bonuri valorice de 8,33 RON. Am inteles ca doar la centrele de trasfuzie se dau aceste facilitati, nu daca se doneaza direct la spital.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Eminescu23



Data înscrierii: 25/Ian/2008
Ultima vizita: 30/Dec/2017
Mesaje: 38
Locație: Resita

MesajTrimis: Mar 24 Feb 2009 17:42:00    Titlul subiectului: Donatorii de sange 106625

Dacă donezi sange la spital nu primesti nimic din cate stiu eu, pentru ca daca mergi la spital donezi pentru cel care este grav bolnav si nu au de unde sa aduca o cantitate de sange mai ales daca cel in cauza a pierdut si sange, iar daca donezi la centrul de transfuzie sanguina sangele poate ajunge si in alt judet in functie de grupa de sange si de care este nevoiesau care are mai mult sange pe stoc si altii nu au si ti se da:
1. reducere la abonament pe timp de o luna
2. 2 zile libere conform legilor in vigoare
3. 7 tichete valorice (bonuri de masa) a caror valoare este stabilita prin acte normative sau legislative
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 24 Feb 2009 23:12:46    Titlul subiectului: Re: Donatorii de sange 106664

In Craiova pentru cei care doneaza sange exista un abonament special pe toate traseele cu o reducere de la 40lei pana la 25lei daca nu ma insel..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
3mil



Data înscrierii: 06/Sep/2007
Ultima vizita: 08/Aug/2010
Mesaje: 148
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Feb 2009 19:27:59    Titlul subiectului: 106706

http://www.pentruviata.com/de_ce.html

Citat:
Avantaje
Recunoașterea actului donării de sânge este realizată prin acordarea unor avantaje precum:

Donatorii de sânge ce donează periodic au dreptul să efectueze un examen radiologic și unul biologic gratuit, în fiecare an. În unele cazuri, un examen cardiologic este necesar pentru depistarea unor posibile afecțiuni care ar putea duce la interzicerea unor viitoare donări de sânge.

Donatorii au dreptul să primească rezultatele testelor înscrise în buletinul de analiză a sângelui.

Donatorii de sânge ce donează periodic primesc un tratament substitutiv cu fier, gratuit, dacă se depistează un deficit de fier sau vreun sindrom anemic datorat donărilor repetate. Acest lucru este recomandat de către medicul de colectare.

În ceea ce privește sănătatea celui care donează. sângele este împrospătat, imunitatea organismului crește, riscul de paralizie și accident vascular se reduc cu 30%. Un plus? În urma donării de sânge, rezistența organismului la șocuri crește, astfel că, dacă vei suferi un accident, reacția organismului îi va ajuta pe medici, acesta fiind deja obișnuit cu pierderea de sânge și înlocuirea lui.

Pe lângă toate acestea, donatorii de sânge au dreptul să primească, la cerere, pentru fiecare donare și alte beneficii, precum:
• 7 tichete de masă
• zi liberă de la locul de muncă sau o zi scutire de frecvență pentru elevi, studenți și militari, în ziua donării
• Decontarea cheltuielilor de transport pentru cei care au domiciliul sau reședința in altă localitate decât cea în care își are sediul instituția la care se face donarea de sânge
• Reducere de 50% la abonamentul pentru transportul în comun, dacă donarea se face la instituția de profil din localitatea de domiciliu sau din cea în care donatorul este angajat.


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Sâm 07 Mar 2009 10:28:11    Titlul subiectului: 107417

guest a scris:
nu daca se doneaza direct la spital.
Depinde in functie de oras sau spital ...O cunostinta de a mea a donat sange la spitalul Judetean din Arad si-a primit bonuri de masa in valoare totala de 60 lei + o zi libera de la serviciu. Mai putin reducerea la abonament.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cipmars



Data înscrierii: 03/Sep/2007
Ultima vizita: 26/Dec/2017
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Aug 2009 14:21:01    Titlul subiectului: Eu am renuntat benevol 115717

Am donat la centrul de langa Victoriei (in Bucuresti) si am primit carnet de donator (am donat prima data), cateva bonuri de masa (6 sau 7, nu mai stiu) si cam atat, parca. La adeverinta pentru abonament am renuntat, pentru ca nu merg cu transportul in comun Embarassed .
_________________
Mi-ar placea sa am permis A B C D B+E C+E D+E dar am numai B.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 17 Sep 2009 09:59:31    Titlul subiectului: Despre facilitatile de calatorie 116992

http://www.gandul.info/news/veteranii-si-pensionarii-nu-vor-mai-beneficia-de-facilitati-4905571

"RESTRICȚIE

Veteranii și pensionarii nu vor mai beneficia de facilități
17 SEPTEMBRIE 2009

Transportatorii rutieri nu vor mai ține cont de facilitățile de care beneficiază veteranii de război și pensionarii, dacă Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) nu va achita, până la 15 octombrie, datoriile către companiile de profil și vor opri ulterior activitatea, potrivit FORT. Conform acestuia, Ministerul Transporturilor a acumulat datorii restante aferente perioadei martie-august 2009, iar la ultima rectificare bugetară datoriile în cauză nu au fost luate în calcul, sumele primite de la buget urmând să fie utilizate pentru acoperirea "găurilor" căilor ferate și ale Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 23/Dec/2017
Mesaje: 1084
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 17 Sep 2009 10:35:28    Titlul subiectului: 116997

Articolul nu specifica daca este vorba si de alte categorii (de)favorizate, dintre cei care au luat o pusca'n mana acum 20 ani si s'au pozat cu ea, iar acum merg gratuit cu tramvaiul. Poate ca pentru ei inca exista fonduri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 01 Feb 2010 17:28:10    Titlul subiectului: Despre facilitatile acordate la transportul public 123050

In foarte multe localitati, Consiliile Locale acorda tot felul de "gratuitati" diverselor categorii sociale. "Gratuitati" e un fel de a spune pentru ca ele sunt de fapt subventionate din banii celorlalti cetateni.
Daca in cazul persoanelor cu handicap nu am niciun fel de problema, in cazul pensionarilor acordarea acestor "gratuitati" imi pute a pomana electorala si sunt total impotriva ei.
Mai mult, mi se pare revoltator faptul ca pensionarii se plimba gratuit, in timp ce in multe orase - inclusiv in Buzau - elevii si studentii nu beneficiaza de gratuitate, ci, eventual, doar de reduceri la abonamente.

Ce e mai grav e ca in conditiile in care declara ca se confrunta cu lipsa acuta de bani, in multe orase se acorda CALATORII GRATUITE NELIMITATE si NECONTORIZATE pensionarilor!

Pensionarii trebuie sa-si plateasca si ei serviciile de care beneficiaza, chiar daca la pret mai mic, trebuie sa inceteze aceste pomeni pe banii contribuabililor.

Mai mult decat atat, actualmente nu exista niciun fel de posibilitate de determinare EXACTA a numarului de pensionari care folosesc serviciile Transbus - de exemplu - intrucat pensionarii doar prezinta taxatoarei buletinul si un cupon de pensie si cu asta basta, nu exista nicio metoda de stabilire exacta a numarului REAL de pensionari care beneficiaza de astfel de pomeni din putinii bani publici!

E inadmisibil ca intr-o economie pretinsa de piata, intr-o administratie publica moderna, sa nu existe date EXACTE despre serviciul prestat/subventionat!

Iata cateva propuneri concrete de rezolvare a problemelor de acest tip:

1. Renuntarea completa la acordarea de gratuitati pentru pensionari, optandu-se pentru bilete cu pret redus 50%, dar care sa fie acordate atat pensionarilor, pe baza de buletin si cupon, dar si elevilor si studentilor, pe baza de carnet de elev/legitimatie de student vizata pe anul in curs.

E inadmisibila acordarea de gratuitati doar pensionarilor, atata timp cat si elevii si studentii, impreuna cu familiile lor, intampina aceleasi dificulati financiare si trebuie sprijiniti, si ei sunt cetatenii aceleiasi localitati!

Pe baza seriilor acestor bilete cu pret redus 50% (0,50 RON/bilet) se poate face o evaluare EXACTA a pensionarilor transportati si astfel cursele pot fi dimensionate dupa numarul REAL de calatori.
Multe curse de autobuz figureaza cu doar cativa calatori platitori, dar autobuzele sunt arhipline de pensionari care se plimba "gratuit" pe banii contribuabililor, oferiti cu mana larga de municipalitate.

2. Daca tot se insista pentru oferirea unor astfel de "gratuitati" pensionarilor, consider ca ar trebui oferita gratuitate si elevilor si studentilor, DAR propun o modalitate de control a numarului de calatori: in loc sa calatoreasca dupa bunul plac - ca acum - , consider ca ar trebui tiparite ABONAMENTE GRATUITE NOMINALE cu NUMAR LIMITAT DE CALATORII care sa fie eliberate DOAR pensionarilor care le solicita.
Fiecare astfel de ABONAMENT sa contina un talon pe care un angajat al societatii de transport sa inscrie numele titularului si numarul dosarului de pensie al acelui pensionar; pe langa talon sa fie atribuite un numar de 50 de cupoane gratuite INSERIATE, la fiecare calatorie taxatoarea sa detaseze cate un cupon care sa fie apoi stocat pentru determinarea numarului REAL de calatori transportati.

E nevoie ca si aceste cupoane sa fie inseriate – aceeasi serie ca si talonul - pentru a preveni utilizarea frauduloasa, adica un pensionar sa transporte pe cupoanele lui alti calatori iar un pensionar sa nu aiba dreptul sa utilizeze decat un cupon gratuit la fiecare cursa.

Pe baza cupoanelor primite de taxatoare de la pensionari se poata face determinarea EXACTA a numarului REAL de calatori si dimensionarea exacta necesarul de transport: pe anumite intervale orare chiar e nevoie ca autobuzele sa circule mai des, intrucat sunt foarte aglomerate, desi ele figureaza cu putini calatori din cauza gloatelor de pensionari care acum se plimba gratuit.

Iata, la Barlad se ia in discutie acordarea a doar 40 de calatorii/luna pentru pensionari!

3. Abonamente UNICE, pentru a incuraja TOTI cetatenii sa foloseasca transportul public, la pretul unic de 35 RON/luna, pe toate liniile.
Ar creste si incasarile, dar s-ar si micsora si aglomeratia din oras, s-ar diminua si poluarea, s-ar obtine mai multe beneficii printr-o singura masura, pentru ca autobuzele tot circula, fie goale, fie incarcate, la ora stabilita, dar incasarile ar creste!

In conditiile in care un cetatean face 2 calatorii/zi, (1 dus + 1 intors), considerand luna de 20 zile (in medie), rezulta ca un cetatean ar plati cam 40 RON/luna (2calatorii/zi x 20 zile/luna x 1RON/calatorie=40 RON/luna).

Fireste, calculul e facut pentru Buzau, unde costul este de 1LEU/calatorie, in alte orase, pe baza aceluiasi rationament, se pot face calculele astfel incat pretul abonamentului UNIC sa fie mai mic decat costul a 40 de bilete/calatorii simple.

Poate veti spune ca exista abonamente pe o linie, insa de multe ori eu, de exemplu, folosesc o linie dimineata si alta seara (care autobuz vine primul), iar daca traseele difera – desi autobuzele merg spre aceeasi destinatie – nu pot folosi abonamentul pe o linie, iar abonamentul actual pe toate liniile e prea scump!

Mai mult, mai trebuie mers la piata, in parc, la spital, calatorii neprevazute etc; in lipsa unui abonament pe toate liniile, multi opteaza pentru masinile personale, contribuind la aglomeratie, la parcari ilegale, la poluare; avand abonamente, calatorii ar fi atrasi si stimulati sa foloseasca transportul public, asa cum se procedeaza in tarile civilizate spre care tindem, cel putin din vorbe.

Consider ca introducerea unui abonament UNIC pe TOATE LINIILE, la un pret atractiv, ar stimula utilizarea transportului public pe scara larga si ar atrage si "fideliza" foarte multi calatori, pretul redus al abonamentelor fiind compensat de sporirea numarului de calatori, un numar tot mai mare de calatori putand beneficia de servicii de transport de calitate, prestate cu autobuzele achizitionate de municipalitate.

Eu, in calitate de cetatean contribuabil, cu taxele si impozile platite, nu primesc niciun fel de facilitate, in schimb platesc calatoriile altora! E anormal, ar trebui stimulati prin facilitati tocmai cei care contribuie la bugetul local!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 01 Feb 2010 18:58:07    Titlul subiectului: 123062

Uitati ca si pensionarii au contribuit si contribuie inca. Stiti bine ca ei platesc taxe si impozite.
Reluam aceeasi discutie eterna...
De ce nu se intetesc controalele pentru combaterea blatului? Cred ca numai din amenzile astea se pot scoate banii pentru gratuitatile pensionarilor.
Deasemenea poate ca introducerea unui plafon de venituri pentru acordarea tichetelor gratuite. De exemplu sa fie obligati sa plateasca 50% din calatorie doar pensionarii cu pensii peste 15mil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
gavryll



Data înscrierii: 10/Dec/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2016
Mesaje: 23
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 01 Feb 2010 22:33:43    Titlul subiectului: 123082

Ce-ar fi sa beneficiem cu totii de gratuitati? Si eu platesc taxe si impozite. Asta nu inseamna ca cineva o sa imi ofere un serviciu gratuit. Situatia sta in felul urmator: platesti-calatoresti; nu platesti-mergi pe jos. Simplu. Fara discutii. Cine este in masura sa dicteze ce categorii sociale beneficiaza de gratuitati? Probabil managerul unei anumite companii, regii, societati si asa mai departe. Daca se merge in pierdere se mai acorda gratuitati? In Romania "politica" da.
Pe scurt, orice serviciu prestat trebuie platit direct de beneficiar. Fara exceptii!
Si eu am rude de gradul 1 in familie, iar scoala am facut-o cu abonament intreg sau pe jos, deci imi mentin parerea.

Situatia pensionarilor nu este problema directa a regiei de transport.
Casa de Pensii nu are decat sa plateasca abonamente nominale (si pe toate liniile, daca doreste) si toata lumea va fi multumita.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Ian/2018
Mesaje: 1802
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 01 Feb 2010 23:19:00    Titlul subiectului: 123086

Nu este chiar asa, nu suntem in epoca muncesti traiesti, nu mai poti muncii mori. Cam asa te-ai exprimat. Si din aceasta cauza omul nu e animal. Ar insemna ca daca nu mai muncesti sa fi eliminat de-adevaratelea.
Si sa nu uitam ca generatia care munceste munceste si pentru cel care nu mai poate muncii. Asa a fost intotdeauna. Faptul ca un pensionar nu mai poate sa-si plateasca in mod decent necesitatile este din cauza celor ce muncesc, si nu din cauza lui. Este putina logica la mijloc care nu are de-a face cu economia deloc. Si la sobolani (animalul) este la fel. Batranii sunt intretinuti de cei tineri si nu sunt lasati sa moara ca la alte specii de animale.

Se stie cumva cat costa real o calatorie cu autobuzul ? (tramvai, troleibuz, metrou, SNCFR , etc). Cred ca mai degraba trebuie umblat la evitarea costurilor inutile . Eu evident ma refer la Bucuresti, dar se poate generaliza.
Nu inteleg cum cursele particulare se pot mentine in costuri iar cele de stat nu ? Iar ca pret sunt comparabile.
In principiu se merge pentru protectie sociala in cazul mijloacelor de transport in comun ale primariilor, desi repet, inca nu - mi este clar cum privatii se pot incadra in cheltuieli.

Atrag incaodata atentia ca generatia activa "duce in spate" (ghilimelele de rigoare) si generatia pasiva, asta este mersul. Daca nu-l intelegi, este alta treaba.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community