Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 25 Sep 2006 17:09:48 Titlul subiectului: |
34248 |
|
ice_king a scris: | Intradevar...imi aduc aminte caci ultima data cand am circulat cu timisul 186-36 a fost acum cativa ani | Din cate am inteles, Timisurile din Arad au numere consecutive la motor si remorca. Teoretic, 36 ar fi fost remorca lui 35, iar 186 ar fi avut remorca 187. Pe 35 l-am vazut prin poze cu remorca 14, atunci: cand au disparut 13 si 187 ?
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 25 Sep 2006 17:41:29 Titlul subiectului: |
34250 |
|
Normal, au avut numere consecutive. Insa cu timpul, unele vagoane s-au stricat si au inceput sa le "combine", un vag motor dintr-un tren in care s-a stricat remorca, tragand un vagon motor apartinand altui tren. Nici dupa ce au fost reconstruite unele vagoane, nu s-a pastrat neaparat ordinea numerotarii. Astfel, a aparut 35+14 ( inainte 35+36 si 13+14), 186+36 ( primul tren "reconstruit, deci nu s-a respecat o ordine macar cronologica), 13+221, etc. Puteau sa lege iar 13+14 dar nu au facut-o...
Vag 13 a disparut de curand, ultima data tragandu-l pe 205, iar 187 acum cativa ani, remorcat fiind de 226.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 25 Sep 2006 22:21:09 Titlul subiectului: |
34272 |
|
Multumesc pentru info'.
Ce mi se pare interesant este ca, desi au aparut probabil dupa Tatre, cateva Timisuri au avut numere mici, iar restul numere mare, dupa cele de Tatre.
Cate Timisuri cu doua usi sunt modificate ?
Stiu doar de 1+2 si 15+16.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 25 Sep 2006 23:39:03 Titlul subiectului: |
34304 |
|
Doar astea sunt modificate. Cat priveste numerotarea, nu pot sa te ajut. Probabil, inainte de venirea tatrelor, erau vagoane 1pana la 79. Apoi, cand au venit tatrele le-au numerotat 80-179. Cand a venti primul set de Timisuri, probabil casasera pana la 36...nu stiu.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 02 Oct 2006 16:14:28 Titlul subiectului: *Tramvaiele TIMIȘ |
34749 |
|
Ca o părere personală, a unui om care a văzut cu proprii ochi ramele 1+2 și 15+16. Respectivele Timișuri nu sunt reprezentative; deci, alegerea unuia din ele ca piesă de muzeu ar fi nepotrivită. Motivele pentru care nu sunt reprezentative, ar fi următoarele:
-niciunul din vagoane nu mai are ușa din mijloc (termenul de ușă din mijloc nici nu e potrivit, având în vedere că, de fapt, sunt 2 uși alăturate)
-parbrizul din față e considerabil mai mic decât cel original; din câte am observat, micșorarea parbrizului din față constituie o caracteristică a tramvaielor arădene; în niciun alt oraș din țară care are Timișuri, nu am observat o modificare similară celei din Arad (dacă cineva cunoaște o modificare similară în alt oraș, îl rog să o menționeze)
-în mod normal, deasupra parbrizului din față ar trebui să se afle fie o casetă, fie un gemuleț de formă aproximativ ovală; cuplurile 1+2 și 15+16 nu mai au așa ceva, deși, din fotografiile cui Zsizsi rezultă că 1+2 ar fi avut gemuleț de formă ovală. în schimb, ambele au un "reflector" montat pe locul unde ar fi trebuit să se afle acea casetă pentru afișarea numărului de linie
-cel puțin unul din aceste Timișuri (dacă nu cumva amândouă) au perdeluțe la geamuri, fapt confirmat și de Zsizsi. Am impresia că e 15+16 . Dacă greșesc, vă rog corectați-mă.
-conform celor spuse de Zsizsi, în locul mușamalei ar avea un fel de covor parafrazându-l pe Zsizsi, cele două Timișuri au interior de autocar
Precizez că ambele Timișuri le-am văzut în zona gării.
2. Pentru muzeu, ar trebui alese Timișurile care au un aspect apropiat de cel original, deși tramvaie cu parbriz "normal" nu știu dacă mai există.
3. Ideea de a le colora în culorile originale nu e rea, dar trebuie văzut ce înseamnă "culori originale. Eu, până în prezent, știu de existența următoarelor scheme de culori:
-Gri + Muștar; vezi tramvaiul 1+2 înainte de modernizare și 19+20, ambele la topicul tramvaie din Arad
-Gri+portocaliu; așa-numita schemă RATT; nu sunt sigur că așa au ieșit din fabrică, dar având în vedere că Timișurile au fost fabricate în Timișoara, logic ar fi ca tramvaiele respective, destinate Timișoarei, să fi ieșit din fabrică vopsite în schema RATT
-Gri+roșu+portocaliu+galben; așa-numita "tetraciclină", întâlnită la Timișurile clujene; precizez faptul că galbenul a avut mai multe nuanțe; de la galben-citron până la un galen-portocaliu spre maro
Având în vedere că, atât 1+2 arădean cât și unele tramvaie ieșene, printre care 334, au avut schema gri+muștar,înclin să cred că aceasta este schema "de bază" cu care ele au ieșit din fabrică; cât privește "tetraciclina", e foarte probabil ca schema de culoare respectivă să fie la comanda IJTL-C
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 05 Oct 2006 19:26:15 Titlul subiectului: |
34975 |
|
Cel mai bun ar fi fost 230+185 , ultimul Timis ramas nemodernizat. Insa a fost casat. 001 mai e si vagonul de vara.
Pei din cate tin eu minte, Timisurile nu aveau o reputatie prea buna in comparatie cu Tatrele, in anii in care doar aceste 2 tipuri de tramvaie existau in Arad. Cel putin eu tin minte din frageda copilarie ca preferam cu mult tramvaiele "rosii" ( Tatre) fata de cele "galbene" ( Timisuri), deoarece ultimele scuturau, scoteau un zgomot intens si nu in ultimul rand erau mult mai lente.
|
|
Sus |
|
|
Pachanga
Data înscrierii: 18/Feb/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2008 Mesaje: 69 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 09 Oct 2006 08:22:22 Titlul subiectului: |
35197 |
|
As dori sa-mi explice cineva o mare nedumerire: de ce un Timis urca asa incet viaductul spre/dinspre Micalaca (sau Gradiste) iar celelalte tramvaie nu au probleme de acest gen?
_________________ Still standing |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 09 Oct 2006 14:25:07 Titlul subiectului: |
35218 |
|
Timișul nu este un vagon făcut să urce pante mari când cară remorcă. Dealtfel, și fără remorcă e cam greoi la urcatul pantelor mari (vezi Iași). Interesant că la Craiova se descurcă foarte bine la urcarea Pasajului Electroputere, dar acest lucru se poate datora și supratensiunii din rețea (sunt vagoane pentru 750V dar se bagă minim 825V, probabil ca să țină până la Ișalnița).
|
|
Sus |
|
|
ice_king
Data înscrierii: 02/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Noi/2006 Mesaje: 23 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 09 Oct 2006 17:27:33 Titlul subiectului: |
35261 |
|
Sunt putin nelamurit... Cineva zicea pe forum ca vor mai ramane 3 Timisuri pentru muzeu (1-2 / 15-16 / 212-213) iar acum va ramane doar 1 -2 ? Dupa parerea mea cred ca cel mai potrivit Timis ar fi 15-16 avand in vedere ca arata mult mai bine si ingrijit decat 1 -2 ....si merge foarte bine...acum curand am fost cu el si merge super...
_________________ Tramvaiul meu preferat este timisul 212-213 din Arad |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 11 Oct 2006 17:06:20 Titlul subiectului: |
35427 |
|
Din cate am vazut cu ochii mei la depoul Micalaca zilele trecute eu as fi sigur ca nu 212+213 va fi al treilea ci 13+205 la care acum se face RK 205 e gata deja.
Un pic OFF: 230+185 poate a fost ultimul Timis2 nemodernizat dar totusi CTP Arad a facut o "mica modernizare" i-a pus faruri de T4R. Pe cat a fost de unicat in Romania aceasta 'modernizare' pe atat a fost... hai sa zicem... ciudata. Imi aminteste de KTM5 produsul autohon al fostei URSS. E inestetic. Un tramvai patratos nu arata nicicum cu 2 faruri rotunde... eventual cu 4. Nici VxA nu arata bine asa cele doua modele de tramvai zici ca-s niste Multicaruri sau mai rau Electrocaruri Dar gusturile nu se discuta... Ati incercat sa puneti faruri patrate la un ITB ...nu va sfatuiesc nu va iesi prea frumos
Descriere: |
FOTO: Németh Zoltán-Ádám (NZA) Data: 15.08.2003 |
|
Mărime fișier: |
47.63 kb |
Vizualizat: |
de 17294 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ice_king
Data înscrierii: 02/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Noi/2006 Mesaje: 23 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 11 Oct 2006 18:34:30 Titlul subiectului: |
35434 |
|
Si cu 184-4 / 31-32 / 212-213 / 220-211 / 35-14 / 224-227 si care au mai ramas? Toate vor fi casate? Imi poate spune cineva toate Timisurile care au mai ramas 'in viata' la ora actuala in Arad ?
_________________ Tramvaiul meu preferat este timisul 212-213 din Arad |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 11 Oct 2006 21:25:07 Titlul subiectului: |
35442 |
|
Pei ai uitat cele 2 Timisuri pt Ghioroc , pe 17+18, 208+209.
Crdeam ca l-au casat pe 13+205... oricum, sunt curios sa vad ce modificari i-au facut.
|
|
Sus |
|
|
Pachanga
Data înscrierii: 18/Feb/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2008 Mesaje: 69 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 12 Oct 2006 08:44:01 Titlul subiectului: |
35462 |
|
17-18 nu va fi casat in urmatorii 2 ani, nu e tramvai suburban, banchetele nu sint ca la 1-2 si 15-16 ci de oras, fiind joase, o solutie improvizata la 3 tramvaie deoarece nu mai erau atitea scaune de plastic tipice Timis 2
_________________ Still standing |
|
Sus |
|
|
ice_king
Data înscrierii: 02/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Noi/2006 Mesaje: 23 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 12 Oct 2006 14:04:48 Titlul subiectului: |
35487 |
|
Aha..deci inca 2 ani vom mai avea in Arad tramvaie Timis.. si care sunt totusi pana la urma cele 3 care vor ramane pentru muzeu ?
1-2 /15-16/212-213
sau
1-2 /15-16 /13-205?
_________________ Tramvaiul meu preferat este timisul 212-213 din Arad |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 12 Oct 2006 20:53:47 Titlul subiectului: |
35567 |
|
Pt Ghioroc adica tramvaie interurbane. Pentru 17+18 si 224+227 au taiat banchetele de pe GT4 casate (575 pana au fost ele modernizate), sau folosite din start pentru piese. (595 si 607)
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 02 Noi 2006 19:28:25 Titlul subiectului: |
36778 |
|
Timisul 204+203
Nu stie nimeni ce serii de Timisuri or fost in Arad?
Are cineva poze cu timisurie alea care aveau mai demult reclamele "Colgate", "Palmolive" si "Camel"?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.52 kb |
Vizualizat: |
de 16820 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 02 Noi 2006 21:41:00 Titlul subiectului: |
36803 |
|
Ala e 204+181. Remorca 203 a fost casata impreuna cu inca vreo 6 cupluri prin 96, 97 cans s-a renuntat la vechiel TImisuri cu reclamele Colgate-Palmolive si Camel. Era trasa de 180.
Alte Timisuri casate atunci: 23+24, 190+191,188+189,200+201, 7+229 cred. Nu mai tin minte sigur daca a fost vorba si de 19+20 sau 21+22. Poze cu aceste vagoane nu am vazut pe forum. E doar o bucata dintr-o remorca ce apare pozata in depoul UTA, in centru fiind T4R 153 cred. Am mai spus ca intr-o vreme, aceste Timisuri casate au fost duse la Combinatul Chimic Vladimirescu si puse paralel cu linia curenta, unul dupa altul. Erau vizibile de pe DN7 Arad-Deva.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 09 Noi 2006 10:53:29 Titlul subiectului: |
37425 |
|
Poza cu 153 a fost facuta la 19.09.1992 iar capatul remorcii de Timis este 185 de la garnitura 230+185 (reclama Camel), care a fost pusa la dispozitia grupului de nemti. Poza apartine lui Thomas E Fischer. Deja atunci acest Timis avea faruri rotunde dar fara ochelari in jur atunci inca se vedea si locul farului original. Asa arata destul de misto. Eu l-am vazut in 2004 septembrie, cand deja farul a fost schimbat iar locul farului original a fost camuflat "calumea", asa deja arata oribil...
Apropos, stie cineva #182 ce remorca avea prin septembrie 1998? Garnitura era alba cu fusta rosie (ca 224+227 sau 17+18 acum) Avea o reclama PEPSI pe parbriz in partea de jos a "parasolarului" (portiunea vopsita a parbrizului) Dunga de sub geamuri era tricolorul romanesc.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 09 Noi 2006 17:15:07 Titlul subiectului: Tramvaiele TIMIȘ20 |
37442 |
|
zsizsi a scris: | Apropos, stie cineva #182 ce remorca avea prin septembrie 1998? Garnitura era alba cu fusta rosie (ca 224+227 sau 17+18 acum) Avea o reclama PEPSI pe parbriz in partea de jos a "parasolarului" (portiunea vopsita a parbrizului) Dunga de sub geamuri era tricolorul romanesc. | Va trebui sa raspund la propria-mi intrebare: mi-am amintit ca eu adineaori treceam intr-o lista toate numerele tramvaielor vazute cu ocazia unor calatorii care tranzitau orase cu tramvaie.
182+183.
quiksilver a scris: | Ala e 204+181. | Pot confirma spusele lui quiksilver. Si in lista mea asa figureaza.
Insa voi avea o alte intrebari:
1. A vazut cineva vagonul motor 3 oprit prin 1998? Era vopsit in portocaliu dar nu s-a mai sters de pe geamuri. A fost revopsit pentru conservare sau a fost revopsit dupa care a fost si oprit? Inainte de a fi oprit avea remorca 4 sau avea alta remorca? 184 e momntan cu acea remorca.
2. Erau in 1992 oprite niste Timisuri in depoul Micalaca pe linia din fata copacilor unde erau acum cateva luni si GT4-urile ptr piese 595 si 507. Ce am vazut era urmatoarea vagon utilitar 001 (atunci avea si macara hidraulica cum sunt pe Buceag sau Saviem) Acest rand de tramvaie era orientat in directia opusa cu fata spre hala de reparatii Dupa utilitar era vagon motor urmat de 218 urmat de un vag remorca si iar un vagon motor. Stie cineva numarul celor neidentificate de mine? Mai sre gard era inca o linie de Timisuri casate in capul careia statea utilitarul 002. Are cineva informatii si despre vagoanele astea?
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 09 Noi 2006 23:13:40 Titlul subiectului: |
37479 |
|
Zsizsi, voi incerca sa raspund eu la aceste intrebari.
1. Vagonul motor 3 cred ca a fost casat cu mult inainte de 1998. Il tin minte remorcand #4, insa asta era inainte de 1993 sigur. Remorca 4 a fost reconstruita, insa eu de vagonul 3 imi amintesc foarte vag. Din 1994, remorca 4 este trasa de #184.
2. Din 1992 a trecut foarte mult timp. Ce imi mai amintesc eu: pe linia de langa gard ( gardul dinspre calea ferata) stateau vagoanele acelea platforma utilizate la caratul pietrisului. ( eu asa tin minte). Apoi, pe acea linie au mai fost garate vagoane pt casat, imi aduc aminte de #228 (vag motor) si #8 ( remorca). Acestea 2 erau vagoane cu reclama Colgate-Palmolive, contemporana cu "Camel". Dupa stricarea acestor vagoane a fost format cuplul 7+229. De catuva ani buni linia este folosita ca linie curenta.
Pe linia din mijloc, eu mai tin minte asa: vagonul motor 194, parca a ars, oricum il dezmembrau destul de incet pt ca mi-l aduc bine aminte. Apoi, cuplul 206+207 inainte de reconstruire ( sau cel putin "motorul" 206). Apoi tin minte vagonul remorca #12. Banuiesc ca erau acolo si vagoanele #9+10 si vag motor 11. Apoi il tin minte sigur pe vagonul remorca #231. Acesta a "rezistat" mult in depou desi nu era folosit, tin minte ca ramasese singurul Timis vopsit in schema originala. Pacat ca nu a fost pastrat...( eu speram ca asa vor face).
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 09 Noi 2006 23:57:10 Titlul subiectului: |
37485 |
|
Citat: | Alte Timisuri casate atunci: 23+24, 190+191,188+189,200+201, 7+229 cred | În vara anului 1997, știu sigur că exista cuplul 7+8. Deși doar am trecut prin Arad, am remarcat imediat rama respectivă, dat fiind faptul că arăta la fel ca în vara lui 1989. Deci, cuplarea lui 7 cu 229 trebuia să fi avut loc mai târziu.
La vremea respectivă mi se părea ilogic faptul că
-unele Timișuri aveau vagon motor cu număr impar și vagon remorcă cu număr par (cum era la Cluj până în 1991)
-alte Timișuri aveau vagonul motor cu număr par iar remorca cu număr impar
Ca fapt divers; în vara lui 1997, cuplul 31+32 circula în partea de răsărit a Aradului, pe linia care se găsește în imediata vecinătate a șoselei către Deva (DN7)
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 10 Noi 2006 07:52:41 Titlul subiectului: |
37490 |
|
Poate cineva sa-mi spuna ce numar de parc are acest TIMIS?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.06 kb |
Vizualizat: |
de 16577 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 10 Noi 2006 13:10:03 Titlul subiectului: |
37521 |
|
Timisul din poza de mai sus e 186. S'a mai discutat despre el. Mai exista inca acolo sau poza e mai veche ?
|
|
Sus |
|
|
Pachanga
Data înscrierii: 18/Feb/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2008 Mesaje: 69 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 10 Noi 2006 14:33:35 Titlul subiectului: |
37538 |
|
Acel Timis nu mai e de mult acolo, era deodata cu acele tramvaie Timis rinduite pe drumul ce ducea spre combinat
Am remarcat ca s-a incercat repararea usilor la Timis, dar tot trage curentul si cind se inchid perfect, asa sint facute, doar de forma
Imi plac radiatoarele de pe Timis ca sint exact ca cele folosite de CFR
_________________ Still standing |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 10 Noi 2006 17:05:15 Titlul subiectului: |
37546 |
|
OAB a scris: | La vremea respectivă mi se părea ilogic faptul că
-unele Timișuri aveau vagon motor cu număr impar și vagon remorcă cu număr par (cum era la Cluj până în 1991)
-alte Timișuri aveau vagonul motor cu număr par iar remorca cu număr impar |
Pei Timisurile impar+par erau din seria 1-36, iar cele par+impar erau din seria 180-231.
Timisurile de obicei circula la Ghioroc. Mai demult, circulau si T4R+T4R. Mai nou, circula "omida" , si GT6 cu remorca. DIn cand in cand T4D+B4D sau GT8.
Pachanga a scris: | Acel Timis nu mai e de mult acolo, era deodata cu acele tramvaie Timis rinduite pe drumul ce ducea spre combinat |
Nu! 186 era un vagon "reconstruit". Pe cele de la Combinat nu le-a mai apucat modernizarea.
Da, se tot incearca etanseizarea Timisurilor dar nu le reuseste. Macar au vara aer conditionat.
|
|
Sus |
|
|
|