Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 16 Ian 2006 18:39:39 Titlul subiectului: Tramvaiele TIMIȘ |
12639 |
|
Admirati ce bunatate de tramvai avem noi in Arad in mileniul 3, ca nu mai stiu daca afara era mai cald sau inauntru
2. Acest Timis m-a impresionat pe mine simbata cind ma grabeam sa prind Autobusul de Avrig, avea o viteza comparabila cu a unui GT8, circula de obicei pe Arad-Ghioroc, traseu de 25 km ce-i face in mai putin de o ora, dureaza mult pina iese din Arad.
Sunt unicele Timsuri cu 2 usi, nu cu 4? Acum iarna e bine pentru ca nu se racesc asa, azi in Timisul "normal" din poza pusa de mine era parca mai frig decit afara, deci o idee este, in plus au mai multe geamuri, vara iar e mai placut decit in alt Timis, poate vor fi ultimele Timisuri ce vor supravietui, desi chestia cu usi doar la capete, de multe ori e o coada la urcare de te sperii, la fel e incomod la coborire cind e plin
3. uite si un tramvai in care era cald, desi e tot Timis
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.2 kb |
Vizualizat: |
de 41867 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
33.71 kb |
Vizualizat: |
de 41244 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.56 kb |
Vizualizat: |
de 41240 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kidu Vizitator
|
Trimis: Lun 16 Ian 2006 19:46:52 Titlul subiectului: |
12661 |
|
Garniturile cu nr 1 si remorca 2 si 15 cu remorca 16 au fost reconstruite la Astra si au fost modificate special pentru curse extra-urbane. S-a renuntat la usile de la mijlocul vagoanelor, nu stiu cat de ingenioasa este aceasta solutie, tinand cont, de cat de aglomerate sunt rutele nr 11 si 12 ce merg spre Ghioroc.
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 26 Ian 2006 21:29:07 Titlul subiectului: ar |
13992 |
|
In Arad in perioada 1993-1998 au fost modernizate nu numai Tatra ci si Timis, de aceea mai circula astea, pe Timis au pus dupa ce le-au "reconstruit" radiatoare fix la fel ca cele de pe trenuri, dar usile tot asa strimte le-au pus de pe vremea lui odiosul cind eram toti slabi ca nu aveam ce minca , toate au inchidere/deschidere usi cu buton, restul au fost taiate
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 12 Feb 2006 13:50:29 Titlul subiectului: 555555 |
15482 |
|
Dupa ce am vazut mai recent (05.02.2006) in depoul Micălaca din Arad rezultă că mai sunt zece garnituri).
13+205 care acum o luna a fost compusa din 13+221 si 218+205 221 si 218 au fost oprite si stau bine mersi in depou probabil il asteapta pe nenea cu autogenu'
224+227 statea in data de 05.01.2006 garat ciudat langa 628 (oprit de ani de zile) deci pe o linie moarta
15+16 langa 224+227 totasa pe linie nefolosita si nu poti zice ca n-ar fi loc in depou...
1+2 Timis modificat cu doar 2 usi circula mai mult pe relatia Arad-Ghioroc
17+18 este in circulatie parca e cu reclama SELGROS
184+4
208+209 (reclama Piastrele)
212+213
220+211
Daca mai vedeti si alte numere anuntati-ma va rog. Acestea ar putea fi urmatoarele:
35+14
31+32 (reclama DACIA Verbita)
In 2005 s-a casat 230+185 cu faruri de T4R
Ultima modificare efectuată zsizsi la Dum 12 Feb 2006 14:18:02, modificat de 3 ori în total |
|
Sus |
|
|
Pachanga
Data înscrierii: 18/Feb/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2008 Mesaje: 69 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 18 Feb 2006 22:19:21 Titlul subiectului: 00000000 |
16363 |
|
In Arad toate tramvaiele Timis au fost refacute de Astra Vagoane.
Doar 2 garnituri au fost modificate fara usile de mijloc, in rest au fost doar imbunatatite. Cred ca si un Timis pe Arad-Ghioroc, ma refer la 1-2 si 15-16 pot atinge viteze de peste 60 km/h desi linia nu e tocmai foarte buna.
Descriere: |
In Arad un Timis nu mai e Timis, e tramvai |
|
Mărime fișier: |
49.48 kb |
Vizualizat: |
de 42096 ori |
|
_________________ Still standing |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 04 Mar 2006 01:08:07 Titlul subiectului: Tramvaiele TIMIȘ |
17507 |
|
Mi-a venit in minte inca o info interesanta zic eu. Prin 2001, am fost la lacul Ghioroc intr-o excursie. Si acolo, am dat de o carcasa de Timis, vagon-motor, nr #186, (sunt sigur pentru ca tin minte ca atunci era singurul Timis "reconstruit" si casat, fiind tradat de placuta cu "reconstruit astra 93), vopsita in albastru si folosita ca vestiar sau nu mai stiu ce pt pescari. Cred ca vara, se mai vede inca de pe drumul ce duce spre sat, desi nu sutn sigur ca mai este acolo. Acuma nu as vrea sa fiu carcotas sau sa acuz pe nedrept, dar am impresia ca CTP-ul nu caseaza vagoane numai "in calup", cum sunt acestea 10, sau cele din linkul postat mai sus, adica atunci cand scrie in ziar si se cere aprobarea clm-ului. Oricum, vagoanele din depoul Micalaca se ved cand le caseaza(desi eu de Timisul #230-#185 doar am banuit ca a fost casat), dar despre tatre nu prea poti afla mare lucru...
Deci, smen sau nu, in Arad se caseaza pe capete. Nu e obsesia mea casatul tramvaielor, dar acesta este fenomenul cel mai interesant prin Arad in ultima vreme legat de tramvaie...
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 06 Mar 2006 23:37:57 Titlul subiectului: Tramvaie din Arad18 |
17753 |
|
Niste poze facuta la 28 decembrie 2005 in Depoul Micalaca
Vagonul motor 218 ...
...si vagonul remorca 221 in fata lui #218 oprite in decembrie 2005.
Si noul cuplu rezultat din cuplarea vagonului motor al 221 adica #13 si fostul vagon remorca al 218 adica #205. si reclamele diferite ajuta sa iti dai seama ca acest cuplu a luat nastere recent.
#13+205 la Catedrala din Pta Podgoria in directia Pta Romana
... insa ca de fiecare data (nici in 5 februarie 2006 n-a fost altfel) Aradul il consider orasul surprizelor... placute.
Cine imi poate identifica acest vagon motor T2D? Eu zic ca este #922 iar platforma este ex remorca B2D #994
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 23 Mar 2006 15:15:02 Titlul subiectului: dfbbdf |
18938 |
|
Vreo 10 timisuri erau initial cu Camel, si vreo 10 cu Palmolive.
Prin 94, s-au decis sa caseze cateva Timisuri. Asa ca le-au dus la Comb Chimic Vladimirescu, probabil sa le topeasca acolo. Linia face o curba de 90 de grade catre combinat, dupa care mai urmeaza vreo 2 km de linie drepata. Acolo, cred ca linia este tripla, pe linia 3 garand TImisuriel ce urmau sa fie casate. Aradenii trebuie sa isi aminteasca de acea imagine, se vedeau de pe soseaua Arad-Deva, sper sa le fi facut cineva poze. Era o imagine destul de interesanta, chiar daca putin cam horror.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 24 Mar 2006 00:07:15 Titlul subiectului: |
18977 |
|
Stiu ca in august 1996 garnitura 200+201 era oprita parca in dep. UTA, avea culoarea galbena. Atunci si acesta avea acea reclama cu Camel..
#19+20 tot pe Revolutiei cu schema si vopseaua originala livrata de fabrica..
Foto: unknown person
Si sa punem cireasa pe tortul cu frisca....
#1+2 primul tramvai Timis la Arad inca in forma originala, cu vopseaua originala din fabrica
Ultima modificare efectuată de către zsizsi la Vin 24 Mar 2006 00:22:14, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 11 Mai 2006 23:13:39 Titlul subiectului: |
22816 |
|
zsizsi a scris: | #1+2 primul tramvai Timis la Arad inca in forma originala, cu vopseaua originala din fabrica
| Timișul 1+2 arată SINISTRU: Și totuși, ar un farmec aparte
-parbriz mic
-gemuleț de deasupra parbrizului desființat
-far montat sus, ca la locomotive
-perdele la geamuri (dacă nu greșesc)
-zgomot redus în comparație cu Timișurile din Cluj
Reparația capitală pri ncare a trecut Timișul respectiv nu a însemnat mai degrabă o reconstrucție decât o reparație propriu-zisă?
La fel arată și 15+16 (cel puțin la fel arăta în 2 IV 2006, când am văzut tramvaiele respective).
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 23 Iul 2006 15:03:07 Titlul subiectului: ar |
28483 |
|
Modalitatea de cuplare "spate în spate" poartă numele de suveică, tandemul respectiv comportându-se ca un tramvai bidirecțional. În 1989 am văzut două Timișuri "suveică", rezultând o ramă alcătuită din
-vagon motor
-vagon remorcă
-vagon remorcă
-vagon motor
Unul din Timișuri era 228+229. Poate careva din Arad și-l mai amintește.
Numerotarea tramvaielor Timiș din Timișoara era
N=vagonul motor
N-230=vagonul remorcă (deja în anul 2000 erau unele vagoane solo, cum ar fi 311 și 332)
pe când la Arad
N=vagon motor
N+1=remorca
indiferent dacă N e număr impar sau par
Oricum:
Timișoara a renunțat la serviciul Timișurilor (deja pe unele poze de la topicul Timișurilor, respectivele tramvaie circulă solo); am impresia că sfârșitul Timișurilor timișorene a fost grăbit de faptul că au circulat fără remorcă. Poate cineva să confirme sau să infirme supoziția mea? La Cluj, nu odată Timișurile care circulau solo s-au uzat mult mai repede decât atunci când circulau cu remorcă.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 23 Iul 2006 22:59:40 Titlul subiectului: |
28547 |
|
Cuplul de Timisuri 228+229 tin minte ca a capatat prin `93-`94 reclama cu Golgate-Palmolive, iar vagonul motor 228 s-a stricat si a fost casat. 229 a fost cuplata la #7 (care initial mergea cu #8, vagon remorca deasemenea stricat si casat). A rezultat deci cuplul 7+229, pentru un timp.
Atat stiu sa zic, de anul 1989 nu situ mare lucru, implineam 4 ani pe atunci. Tin minte doar Timisul #204 cu tabla gaurita de gloante in statie la Primarie...( sper sa nu fi visat chestia asta, da srs ca mi-o amintesc )
1+2 si 15+16 au reconstruite si adaptate pentru traseul Arad-Ghioroc.
1+2 și 15+16 au fost adaptate pentru Ghioroc... dar circulă și pe linii urbane, foarte rar. De exemplu, daca un asemena tramvai ajunge in oras pe linia 11, si urmatoarea cursa va fi pe 12, atunci, din Fat Frumos pana in Piata Romana, vine pe linia 1. Sau daca se retrage in depou din Vlaicu, vine pe linia 7 pana in Vama Micalaca.
|
|
Sus |
|
|
ice_king
Data înscrierii: 02/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Noi/2006 Mesaje: 23 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 04 Sep 2006 12:10:45 Titlul subiectului: dfgfdfhsdhsh |
32625 |
|
Ce s-a intamplat cu Timisurile 196+197 / 206+207 / 226+187 . Dar cu perechea de timisuri 5-6 care circula in Arad..Ce s-a intamplat?ca nu l-am mai vazut tareee demult....
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 06 Sep 2006 22:19:59 Titlul subiectului: |
32840 |
|
Timisurile de care intrebi, TOATE au fost casate. Cronologic:
#226+187 a fost casat impreuna cu #202+219
#196+197, casat impreuna cu #5+6 si #204+181.
#182+#183 casat ulterior.
#206+207, casat ulterior.
Apoi, a fost casat singurul TImis nemodernizat ce a supravietuit pt mai mult timp, #230+185.
Anul acesta, ( recent), au fost casate vagoanele #218 si #221.
Tanademul rezultat, #13+205 cred ca a fost si el casat de curand.
Primul TImis modernizat care a fost casat, a fost #186+36. Am mai scris pe aici ca #186 ( carcasa) se afla la Ghioroc pe post de ghereta...
Vagonul #221 am impresia ca nu a fost modernizat "total". Barile din interior nu erau invaluite in plastic alb, cartonul din interior era prins ca la Timisurile vechi, precum si tavanul cred ca era tot din ala cu gauri. Oricum, acel vagon a fost vopsit si revopsit, dar tot degeaba, dupa cateva saptamani vopsea era deja cojita....cred ca a fost cel mai "copt" vagon 221 asta.
196+197 era mancat rau de rugina tin minte. Pe mien m-a surprins sincer casarea cuplului 5+6, nu mi se parea a fi intr-o stare asa proasta...
|
|
Sus |
|
|
ice_king
Data înscrierii: 02/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Noi/2006 Mesaje: 23 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 11 Sep 2006 14:11:00 Titlul subiectului: dfbdfbdf |
33141 |
|
Mai circula timisul 208-209 ?dar 212-213?a existat vreun timis ca vagonul numarul 11 ?
Dar timisul 192-193 ? Ca nu l-am mai vazut...de vreo 5 ani sigurat....
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 11 Sep 2006 22:47:27 Titlul subiectului: |
33175 |
|
192-193 nu mai circula de muuult. Cred ca de mai mult de 5 ani.
208+209 si 212+213 inca mai circula.
Cu siguranta a existat un TImis #11. Insa eu unul nu l-am vazut niciodata pe traseu. Insa imi aduc aminte sa fi vazut in depou cand eram mai mic remorca #12. Cred ca Timisurile 9+10 si 11+12 au fost folosite din start ca piese de schimb...
|
|
Sus |
|
|
ice_king
Data înscrierii: 02/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Noi/2006 Mesaje: 23 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 22 Sep 2006 23:22:04 Titlul subiectului: |
34057 |
|
Tocmai mi-am amintit de un timis ce exista in Arad si care nu l-am mai vazut de un secol... 33-34 dak nu ma insel... sigurat a fost casat...imi aduc aminte si de :19-20,216-217(ultima data cand l-am vazut acum 5-6 ani arata intr-o stare jalnica...) ,202-219...multe timisuri au fost casate... au ramas chiar foarte putine in Arad...oare le vor casa si pe astea? Sper ca nu in vitorul apropiat
_________________ Tramvaiul meu preferat este timisul 212-213 din Arad |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 23 Sep 2006 16:57:47 Titlul subiectului: |
34097 |
|
Stie cineva ce numar a avut remorca aceea de Timis undeva pe langa Ghioroc sau in orice caz undeva pe o linie interurbana ? Din remorca ramasese doar scheletul si era vopsita in albastru in diverse nuante. Dupa unele surse, ar fi avut numarul 186, dar asta inseamna ca era vagon motor, daca nu ma insel. Cel care a facut fotografia in cauza spunea ca la un moment dat fusese folosita ca magazin.
Fotografia:
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/trams/Arad/Timis/AR-GHIOROC-2.jpg
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 23 Sep 2006 19:21:28 Titlul subiectului: |
34110 |
|
Eu sunt cel care a spus ca e 186, si pot paria orice ca el este.
Cat despre faptul daca este vagon motor sau remorca, va indrept atentia inspre partea din spate a carcasei, se vede cum tabla urca dinspre usa inspre capatul vagonului. De asemenea, se observa faptul ca locasele unde ar fi trbuit sa fie stopurile, sunt "infundate" de tabla, chestie caracteristica unui vagon motor din Arad( la noi Timisurile nu au circulat niciodata fara remorca, cel putin eu nu tin mitne sa fi vazut unul fara remorca).
Mai spun inca o data de ce cred ca este 186. In 2001 prin iunie, am fost cu niste coelgi la Ghioroc la lac. Carcasa era acolo. M-am uitat in ea, si am observat placuta cu "Reconstruit Astra 93", si imediat mi-am dat seama ca este 186, deoarece la acea data 186+36 era singurul TImis modernizat si casat.
M-am gandit putin , si daca de "inclinarea" tablei nu sunt asa de sigur, va mai dau un indiciu: Daca va uitati atent, spre partea din fata a carcasei, observati pe la mijloc un stalp "in plus", ce nu ar avea ce cauta la o remorca de Timis si forma lui dreptunghiulara. Acel stalp delimita cabina vatmanului.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Sep 2006 19:33:24 Titlul subiectului: |
34114 |
|
Se observa peretele despartitor dintre cabina si salon, cu decupajul pentru geam in stanga si decupajul pentru usa.
|
|
Sus |
|
|
arnold 1165
Data înscrierii: 19/Sep/2006 Ultima vizita: 01/Iul/2014 Mesaje: 134 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 23 Sep 2006 20:01:28 Titlul subiectului: |
34115 |
|
va spun eu sigur ca este vagon si este 186
uitati-va atent la bara din spate in dreapta vagonului la bara ce leaga vagonul de remorca.
doar vagoanele au asa ceva
si sa stiti ca inainte si vagoanale de timis aveau stopurile alea in spate,unde acuma este infundat cu tabla.
tata a lucrat pe timisul 25-26 mai de mult.
va spun sigur ca ala este vagon
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 23 Sep 2006 20:32:39 Titlul subiectului: Tramvaie din Arad62 |
34122 |
|
Multumesc pentru info celor care mi-au raspuns la intrebarea cu numarul lui. Acest 186 probabil a fost initial cuplat cu 187. Cam cand au disparut ele din circulatie ? Actuala (??) culoare a lui "186" este din timpul cand circula sau este opera celor care i-au gasit temporar alta intrebuintare ?
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 23 Sep 2006 21:27:00 Titlul subiectului: |
34125 |
|
In momentul casarii, 186+36 era vopsit intr-un albastru spre violet , aproximativ culoarea ce se vede mai jos pe carcasa. Este 186 din Arad, pentru ca, pe peretele despartitor intre cabina si salon exista placuta cu RECONSTRUIT ASTRA 93. Pentru cine nu stie, in anii 93-94, actuala ASTRA VAGOANE MARFA, a reconditionat o serie de Timisuri si Tatre T4R, printre care si 186+36. In alte orase cu timisuri nu cred ca au ajuns vag reconditionate la Astra.
|
|
Sus |
|
|
ice_king
Data înscrierii: 02/Sep/2006 Ultima vizita: 05/Noi/2006 Mesaje: 23 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 24 Sep 2006 01:34:19 Titlul subiectului: |
34142 |
|
Intradevar...imi aduc aminte caci ultima data cand am circulat cu timisul 186-36 a fost acum cativa ani si avea o culoare asemanatoare acelui timis de la ghioroc folosit ca si chiosc... deci este #186...Deci nu stie nimeni...33-34 a fost casat? ca eu cred ca ...da...
a existat si timisul #25-26 ? Nu stiam de el...sau nu imi mai amintesc...
_________________ Tramvaiul meu preferat este timisul 212-213 din Arad |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 24 Sep 2006 02:00:56 Titlul subiectului: |
34147 |
|
Timisul 33+34 este casat de muuult. A existat si 25+26. In Arad, timisurile au sau au avut numere intre 1-36, si 180-231.
|
|
Sus |
|
|
|