Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze: Schite sau pur si simplu imaginatie fara limite?

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2005 21:37:05    Titlul subiectului: Autobuze: Schite sau pur si simplu imaginatie fara limite? 6094

Tot ce doresc prin intermediul acestui topic este ca fiecare din noi sa dea frau liber imaginatiei si sa isi expuna propiile idei/concepte despre autobuze.
Mai jos voi posta niste schite personale cu autobuze / concepte de autobuze care sper sa va placa.
La aceste schite/desene as vrea sa nu va opriti la marca autobuzului (care de fapt este nesemnificativa) ci la analiza conceptului sau.
Crede-ti ca macar unul din ele va putea deveni realitate vreodata?
1. - 2. Autobuz standard 12m +remorca
3. - 4. Autobuz standard 13m cu articulatie



bus standard 12m + remorca.GIF
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.98 kb
 Vizualizat:  de 13978 ori

bus standard 12m + remorca.GIF



bus 12m_remorca.GIF
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.19 kb
 Vizualizat:  de 13978 ori

bus 12m_remorca.GIF



bus_13m_standard_131.gif
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.17 kb
 Vizualizat:  de 12211 ori

bus_13m_standard_131.gif



bus_standard_13m_182.gif
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.61 kb
 Vizualizat:  de 12211 ori

bus_standard_13m_182.gif


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2005 21:40:16    Titlul subiectului: 6097

1. Autobuz 15m standard cu articulatie
2. Autobuz articulat 18m double decker
3. Autobuz dublu articulat 25,55m



bus 15 m.GIF
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.58 kb
 Vizualizat:  de 13976 ori

bus 15 m.GIF



bus_dd_articulat_18m_171.gif
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.75 kb
 Vizualizat:  de 12209 ori

bus_dd_articulat_18m_171.gif



bus_dublu_articulat_25_55_m_170.gif
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.02 kb
 Vizualizat:  de 12204 ori

bus_dublu_articulat_25_55_m_170.gif


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 01:54:46    Titlul subiectului: 0000000 6166

Ultimul atobuz dublu articulat exista. E plin Utrechtul de ele aici in Olanda.
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 11:52:26    Titlul subiectului: 6216

Ionescu a scris:
Ultimul atobuz dublu articulat exista. E plin Utrechtul de ele aici in Olanda.
Stiu ca exista asemenea autobuze (VanHool, Renault, Marcopolo), dar au 4 axe (2axe in segmentul A, 1 axa in segmentul B si 1 axa in segmentul C). Daca te uiti mai atent o sa observi ca in schita cu autobuzul dublu articulat acesta are 3 axe cate una pt fiecare segment si la acest lucru m-am referit cand am intrebat daca vor putea exista vreodata asemenea autobuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 05/Apr/2021
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2006 14:56:55    Titlul subiectului: 12271

alin a scris:
Autobuz standard 12m +remorca
Teoretic, e posibil, dar, tractorul avand motor in spate, exista riscul ca pasagerii din remorca sa inspire gazele de esapament. ca urmare, evacuarea ar trebui indreptata in sus. Autobuze cu remorca distincta au circulat prin 1960-1970 in Ungaria. Era vorba de IK 620.
Primele desene ale tale ar putea fi o soluție pentru orele de vârf. Astfel, când fluxul de călători e mare, autobuzului i se poate pune remorca iar când nu e nevoie de ea, aceasta se poate detașa. Una din o constituie sistemul de evacuare. Motorul fiind în spate, gazele trebuiesc evacuate la o anumită distanță de remorcă, pentru ca pasagerii remorcii să nu le inhaleze. Asta înseamnă că, ori se prelungește țeava de eșapament până la nivelul plafonului, ori se modifică în așa fel încât gazele să fie evacuate puțin în spatele roților din stânga spate ale "tractorului", cum e la Agora. O altă problemă ar fi manevrabilitatea. Axa A a remorcii ar trebui să fie orientabilă. Se știe că autobuzele IK 620, care au avut asemenea remorci, au întâmpinat probleme mari, preferându-se ca, în final, "tractoarele" să fie transformate în autobuze articulate.
O altă variantă ar fi ca "tractorul" să aibă tracțiune integrală, pentru a trage mai ușor remorca. Din câte am văzut, toate autobuzele cu remorcă distinctă au motorul în spate deci, nu cred că ar fi imposibil să li se monteze un cardan și un diferențial pe axa A. Practic e vorba de o tracțiune integrală, ca și la unele camioane Tatra, cu mențiunea că, la camioanele respective, motorul e în față iar la autobuzele postate mai sus e în spate. Deci, ar fi oarecare probleme la echilibrarea cardanului care ar transmite mișcarea la diferențialul axei A.
În legătură cu tracțiunea autobuzelor articulate, soluțiile sunt diverse
-tracțiunea doar pe puntea corespunzătoare motorului
-tracțiune pe axele B, C și D (motorul fiind în spatele axei D), cum este cazul autobuzului biarticulat Heuliez GX 237
-tracțiune pe axele B și C întâlnite la unele Mercedesuri articulate cu motor în spate (conform spuselor lui AndrĂĄs)
iar la troleibuze mai poate fi varianta tracțiunii pe axele B și C, fiecare având câte un motor corespunzător; soluția a fost aplicată la unele troleibuze Skoda precum și la Rocar 318, acesta din urmă nu a intrat în producția de serie.
La Tatrele KT4D am observat că nu există boghiu sub articulație. Poate de aceea sunt atât de instabile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Ian/2021
Mesaje: 553

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2006 02:05:02    Titlul subiectului: 12388

Tatra KT4D nu da cu articulatia de asfalt pt ca ea permite miscare doar in plan orizontal...asa si la majoritatea tramvaielor noi low-floor doar una-doua articulatii (uneori chiar nici una) permit si miscarea in plan vertical
Asa ca a gandesc ca ar merge faza cu autobuzul cu doua punti si o articulatie, daca s-ar folosi o articulatie gen kt4d
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 17/Apr/2021
Mesaje: 401
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 02 Mai 2008 21:03:25    Titlul subiectului: 92863

Autobuz articulat cu etaj exista. De fapt e un autocar: Neoplan Jumbocruiser (in unele locuri mentionat ca N138 in alte locuri N128). Pe site-ul www.neoplan.de l-am gasit in istoric, ca un prototip lansat in 1975 care nu a intrat in productia de serie mare. Wikipedia in schimb spune ca a fost produs intre 1975 si 1992.
Se spune ca a atins toate limitele maxime de gabarit: lungime 18m, latime 2,5m si inaltime 4m, trecerea in segmentul din spate se facea numai la nivelul superior.
Un alt site spune ca s-au produs numai 11 unitati. Tot de aici aflam ca era echipat cu un motor V12 Mercedes-Benz, si putea transporta 144 de persoane.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 05/Apr/2021
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 02 Mai 2008 23:52:52    Titlul subiectului: 92874

Sunt două variante ale Neoplanului etajat și articulat.
A. cu două punți chiar înaintea articulației, pe segmentul A, așa cum se vede aici:

http://www.youtube.com/watch?v=ZxoKg4kSWeA

B. cu două punți în spate, pe segmentul B:

http://www.youtube.com/watch?v=1e1qqtqvd8g
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 22/Oct/2020
Mesaje: 928
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 03 Mai 2008 10:06:03    Titlul subiectului: 92877

Idea mi-a venit de la siamezele VxA, inainte de a sti de conceptul 318ET. Este vorba de un troleu care ar putea sa intoarca pe strazi inguste, fara sa intoarca la propriu. (fiind simetric cu exeptia axul C nefiind motor ci director pentru a usura curbe fara a acrosa cu spatele, cum era cazul lui 318ET)

Si eventual va aparea si pe AutoCAD dupa ce termin cu modelele din realitate.

E clar ca nu il vom vedea in realitate...(poate virtual numai), Rocar numai e...dar chiar daca exista, vehiculul e paradoxal, e bidirectional pentru drumuri inguste, desi iar trebui o raza de curbura foarte mare, deci nu s-ar incadra in curbe be strazi mici...deci ori ar exista intr-un oras mare unde nu ar avea sens se fie bidirecional, ori in linie dreapta (ca un sat), care din nou, nu ar avea noima.



rocar320ETstudy.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  312.14 kb
 Vizualizat:  de 11804 ori

rocar320ETstudy.jpg



_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 05/Apr/2021
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 04 Mai 2008 01:30:09    Titlul subiectului: 92911

Articulația trebuie să fie de același tip ca și la autobuzele articulate cu motorul în spate deoarece cele două segmente au următoarele funcții:
-"trăgător" și "remorcă" pentru sensul "A"
-"împingător" și "cărucior" pentru sensul "B", ca și la autobuzele / troleibuzele cu motor în spate
Deci, un vehicul rutier bidirecțional care întoarce prin rebrusare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community