Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
mihail75
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2023 Mesaje: 43 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 04 Oct 2006 15:42:43 Titlul subiectului: Croatia, Zagreb: tramvaiele ZET si infrastructura lor |
34884 |
|
Am fost in august in Zagreb, oras foarte frumos, si am remarcat ca transportul in comun, in special in zona centrala si semi-centrala, se bazeaza masiv pe tramvai. Liniile sunt modernizate, fiind aduse in marea lor majoritate la marginea strazii, linga trotuar (masinile circula pe centru, intre linii).
Am observat ca folosesc o gama variata de tramvaie: am vazut si Tatra (parca T4R, ca in Iasi), GT6 tip 301, dar si ceva probabil local B4T4. De asemenea, localnicii se mindresc foarte tare cu TMK 2200, tramvaiul cu podea joasa si aer conditionat facut la o fabrica locala, Koncar (http://www.koncar.hr/). Multe imagini vezi la http://www.railfaneurope.net/pix/hr/trams/Zagreb/2200/pix.html
Siteul regiei de transport e http://www.zet.hr/index.php, insa stau slabut la partea de engleza.
Am mers si cu un tramvai de epoca, nu stiu exact ce marca, mi-au spus cum ca ar fi din anii 30.
Atasez doua poze, sper sa se vada bine, una cu tramvaiul nou, una cu o imagine luata in cel vechi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.14 kb |
Vizualizat: |
de 20505 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.89 kb |
Vizualizat: |
de 20505 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Marius-Cta
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 24/Aug/2010 Mesaje: 31 Locație: Constanta
|
Trimis: Joi 07 Feb 2008 23:55:56 Titlul subiectului: Tramvaiele ZET(Zagreb Electric Tram) |
88356 |
|
Sa vedem un ultim tip de tramvai realizat, un "low-floor tram" al ZET(sau NT), creat de insusi compania CroTram(KONCAR).
Iata cateva imagini:
Pozele sunt luate de pe http://hampage.hu/trams/zagrab/e_index.html. Aici veti gasi un fel de mica istorie a tramvaielor in Zagreb.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.82 kb |
Vizualizat: |
de 20276 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.08 kb |
Vizualizat: |
de 20276 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
148.98 kb |
Vizualizat: |
de 20276 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.98 kb |
Vizualizat: |
de 20276 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.32 kb |
Vizualizat: |
de 20276 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.51 kb |
Vizualizat: |
de 20276 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.58 kb |
Vizualizat: |
de 20278 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Vin 08 Feb 2008 20:03:57 Titlul subiectului: |
88394 |
|
Tramvaiele de mai sus arata ok, probabil se comporta si bine. Insa mi se pare ca stau foarte prost la capitolul amenajare interioara. Mai mult ca sigur din cauza ca-s low floor. Eu inteleg ca sunt persoane care au nevoie de asa ceva, dar cred ca o singura sectiune cu podea coborata e suficienta. In ultima poza alea vor sa fie scaune?!? Picioarele unde le mai tinem? Sau sunt doar pentru cei fara picioare?
_________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
Marius-Cta
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 24/Aug/2010 Mesaje: 31 Locație: Constanta
|
Trimis: Vin 08 Feb 2008 20:45:12 Titlul subiectului: |
88396 |
|
Intr-adevar, la capitolul amenajare interioara nu sunt cele mai bune. Dupa cum ai spus tu , pmp, acelea sunt scaune normale, deci lumea trebuie sa stea cu picioarele intr-o anumita pozitie ca sa aiba loc. Asta e singura lor problema ca in rest sunt ok.
|
|
Sus |
|
|
arthurarad
Data înscrierii: 27/Oct/2008 Ultima vizita: 21/Aug/2015 Mesaje: 466 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 10 Feb 2009 21:51:36 Titlul subiectului: |
105903 |
|
Sunt de acord. Acele tramvaie au un exterior de nota 10. Arata extraordinar de bine. Cat despre interior... Cred ca si-au cam batut joc!
_________________ Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro |
|
Sus |
|
|
STIB
Data înscrierii: 26/Feb/2009 Ultima vizita: 18/Mai/2009 Mesaje: 1 Locație: Zagreb (Croatia)
|
Trimis: Joi 26 Feb 2009 20:26:38 Titlul subiectului: |
106767 |
|
Hello to everybody on this forum!
I have just registered, and I will try to read as much as possible about the public transport (and particulary about trams) in Bucuresti.
I am planning to come to B. in about two weeks (Monday, 16th March) and I hope to be able to see at least some of the interesting location within the tram network.
For those that might be interested in Zagreb trams, here is a photo of the 100th new lowfloor tram.
That one was delivered just befor the end of last year, in the meantime we are already at the number 22106.
Descriere: |
Zagreb, 22100, 100th tram of the NT2200 type |
|
Mărime fișier: |
78.35 kb |
Vizualizat: |
de 19946 ori |
|
_________________ Regards from Zagreb |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 08 Oct 2012 20:04:02 Titlul subiectului: Re: Croatia, Zagreb |
159490 |
|
mihail75 a scris: | Am fost in august in Zagreb, oras foarte frumos, si am remarcat ca transportul in comun, in special in zona centrala si semi-centrala, se bazeaza masiv pe tramvai. Liniile sunt modernizate, fiind aduse in marea lor majoritate la marginea strazii, linga trotuar (masinile circula pe centru, intre linii). |
Am fost cateva zile in Zagreb si eu. Liniile de tramvai din zona centrala sunt pe marginea drumului, dar se circula si pe liniile de tramvai nu numai intre linii. In general si in zonele mai indepartate de centru liniile de tramvai sunt la marginea bulevardelor, asa cum am vazut la Viena de exemplu, dar masinile circula si pe sine.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.81 kb |
Vizualizat: |
de 15978 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.58 kb |
Vizualizat: |
de 15978 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.75 kb |
Vizualizat: |
de 15978 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.93 kb |
Vizualizat: |
de 15978 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Lun 08 Oct 2012 20:12:06, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 08 Oct 2012 20:11:20 Titlul subiectului: |
159491 |
|
Ecartamentul este metric. Liniile de tramvai modernizate arata foarte bine. Dalele arata foarte bine si nu sunt numai in zona centrala. In general liniile de tramvai se armonizeaza foarte bine cu arhitectura orasului, mai ales in zona centrala. In zona Piata Jelacic, cea mai importanta zona, pe aici trec sapte linii de tramvai. In aceasta zona centrala, pe o mica portiune circula doar pietoni si tramvaie. Practic nu mai exista trotuare, toata strada este la acelasi nivel (pozele 4-7).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.81 kb |
Vizualizat: |
de 15977 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.15 kb |
Vizualizat: |
de 15977 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.67 kb |
Vizualizat: |
de 15977 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.06 kb |
Vizualizat: |
de 15977 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.34 kb |
Vizualizat: |
de 15977 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.76 kb |
Vizualizat: |
de 15977 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.5 kb |
Vizualizat: |
de 15977 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 08 Oct 2012 20:18:08 Titlul subiectului: |
159492 |
|
Mai exista si zone unde liniile de tramvai sunt pe centrul bulevardelor, in Novi Zagreb (Noul Zagreb). Acestea sunt separate de trafic, este un fel de sistem green-track, dar iarba a cam disparut dintre sine (poza 1). In urmatoarele poze prezint infrastructura tramvaielor din zona Garii Centrale. Terminalele sunt ca la noi, de tip bucla. Macazurile (cel putin in zona centrala a orasului, numita si "Zagrebul de Jos") sunt actionate automat. Tramvaiul are o deplasare lina, nu exista balans stanga-dreapta, in schimb in zonele unde era acel sistem de tip green-track, infrastructura pare putin mai slaba.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.81 kb |
Vizualizat: |
de 15975 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.01 kb |
Vizualizat: |
de 15975 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.82 kb |
Vizualizat: |
de 15975 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.66 kb |
Vizualizat: |
de 15975 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.78 kb |
Vizualizat: |
de 15975 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.67 kb |
Vizualizat: |
de 15975 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.16 kb |
Vizualizat: |
de 15975 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Mar 09 Oct 2012 06:55:26, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 08 Oct 2012 20:23:42 Titlul subiectului: |
159493 |
|
Penru cei care sunt pasionati sau interesati de elementele retelei de contact, postez cateva poze ale acesteia. Nu stiu cat de bine se vad in poze detalii privind elementele de prindere a retelei. In zona pietei Jelacic reteaua este sustinuta de stalpi, aflati intre sine. Mi-a placut ca si acesti stalpi se integreaza foarte bine in peisajul zonei (pozele 6-7).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.56 kb |
Vizualizat: |
de 15973 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.98 kb |
Vizualizat: |
de 15973 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.31 kb |
Vizualizat: |
de 15973 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.36 kb |
Vizualizat: |
de 15973 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.73 kb |
Vizualizat: |
de 15973 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.61 kb |
Vizualizat: |
de 15973 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.91 kb |
Vizualizat: |
de 15973 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 08 Oct 2012 20:39:13 Titlul subiectului: |
159497 |
|
pmp a scris: | Tramvaiele de mai sus arata ok, probabil se comporta si bine. Insa mi se pare ca stau foarte prost la capitolul amenajare interioara. Mai mult ca sigur din cauza ca-s low floor. Eu inteleg ca sunt persoane care au nevoie de asa ceva, dar cred ca o singura sectiune cu podea coborata e suficienta. In ultima poza alea vor sa fie scaune?!? Picioarele unde le mai tinem? Sau sunt doar pentru cei fara picioare? |
Am circulat cu aceste tramvaie si interiorul este destul de ok. Distanta dintre scaune este chiar mai mare decat la tramvaiele Siemens cu care am circulat la Budapesta. Cea mai buna zona unde se pot poza tramvaie in Zagreb este la piata Jelacic, principala piata aflata in zona centrala a orasului. Pe aici trec sapte linii de tramvai, iar acestea vin o data la minut in orele de varf. Singurul dezavantaj este ca in orele de varf este un "puhoi" de turisti. Alta zona buna de pozat este cea a garii centrale.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.77 kb |
Vizualizat: |
de 15968 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81 kb |
Vizualizat: |
de 15968 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.6 kb |
Vizualizat: |
de 15968 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.63 kb |
Vizualizat: |
de 15968 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.46 kb |
Vizualizat: |
de 15968 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.75 kb |
Vizualizat: |
de 15968 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 08 Oct 2012 20:50:10 Titlul subiectului: |
159498 |
|
Tramvaiele sunt fabricate in Croatia (bravo lor). Exista tramvaie de tip TMK 2200 cu cinci sectii sau cu trei sectii. Schema de vopsire este albastru. Aceasta este culoarea reprezentativa a Zagrebului, cel putin asa ne-a spus ghida care a condus grupul nostru prin centrul orasului. Unele tramvaie sunt imbracate cu reclame (partial sau total in cazul tramvaielor mai vechi).
Cateva date tehnice despre tramvaiele de tip TMK 2200 (cu trei sectii) gasim aici
Lungine: 20,7 m
Latime: 2,3 m
Inaltime: 3,4 m
Tensiune: 600 V
Locuri pe scaune: 27+8
Locuri in picioare: 95 (o incarcare de 4 calatori pe metru patrat).
Viteza: 70 km/ora !!!!
Conform site-ului producatorului www.koncar-kev.hr exista in prezent 142 de tramvaie low floor in Zagreb. !!!
70 de tramvaie au fost livrate intre 2005 (iulie) si 2007, alte 72 de vehicule au fost livrate pana in anul 2010. Ce pot sa zic, bravo Zagreb, bravo croatilor, desi a fost razboi civil, acum industria este infloritoare, la fel si transportul in comun.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.34 kb |
Vizualizat: |
de 15967 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.72 kb |
Vizualizat: |
de 15967 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.8 kb |
Vizualizat: |
de 15967 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.81 kb |
Vizualizat: |
de 15967 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.95 kb |
Vizualizat: |
de 15967 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată guest la Mar 09 Oct 2012 07:01:36, modificat de 3 ori în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 08 Oct 2012 21:03:02 Titlul subiectului: |
159499 |
|
Exista si tramvaie de tip TMK 2100, nu am reusit sa le pozez, dar am circulat cu ele. Schema de vopsire este albastru, dar spre deosebire de celelalte tramvei de tip TMK au si dungi albe in partea de sus si de jos. Postez o poza de pe site-ul www.drehscheibe-foren.de
Pe langa tramvaiele noi, exista si tramvaie mai vechi de tip Tatra T4R sau KT4D. Cu acesta din urma am si circulat si se afla intr-o stare buna.
Cateva date tehnice despre tramvaiul de tip TMK 2100 se gasesc aici
Lungine: 27,3 m
Latime: 2,2 m
Tensiune: 600 V
Locuri pe scaune: 45
Locuri in picioare: 119 (o incarcare de 4 calatori pe metru patrat).
Viteza: 58 km/ora
Conform site-ului konkar.hr in Zagreb sunt 16 tramvaie de acest tip si de asemenea nu sunt pretentioase la infrastructura (pot circula si pe infrastructura nemodernizata).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
277.21 kb |
Vizualizat: |
de 15965 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.69 kb |
Vizualizat: |
de 15965 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.26 kb |
Vizualizat: |
de 15965 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.7 kb |
Vizualizat: |
de 15965 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.22 kb |
Vizualizat: |
de 15965 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 09 Oct 2012 07:06:58 Titlul subiectului: |
159505 |
|
In fata muzeului tehnic din Zagreb situat relativ in apropierea zonei centrale este amplasat acest tramvai (pozele 1-2). De asemenea exista afise referitoare la proiectul Civitas in care este angrenat si Zagrebul (pozele 3-5). Stie cineva ce model de trmavai este acesta ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.27 kb |
Vizualizat: |
de 15934 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.28 kb |
Vizualizat: |
de 15934 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.43 kb |
Vizualizat: |
de 15934 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.33 kb |
Vizualizat: |
de 15934 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.95 kb |
Vizualizat: |
de 15934 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 11 Oct 2012 15:03:21 Titlul subiectului: |
159563 |
|
Este un tramvai TMK-101, produs de uzina Đuro Đakoviæ intre anii 1957 si 1965. Au circulat pana in anul 2007.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 04 Ian 2023 11:56:02 Titlul subiectului: |
215312 |
|
Câteva poze realizate de mine în august anul trecut. În cea ce privește materialul rulant nu s-a schimbat mare lucru, parcă Tatrele (cum sunt și cele din București) sunt mai rare mai ales în zona centrală.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.19 MB |
Vizualizat: |
de 2035 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1004.28 kb |
Vizualizat: |
de 2035 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.21 MB |
Vizualizat: |
de 2035 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.25 MB |
Vizualizat: |
de 2035 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.42 MB |
Vizualizat: |
de 2035 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.43 MB |
Vizualizat: |
de 2035 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.01 MB |
Vizualizat: |
de 2035 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|