Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Generalitati despre metrou si transportul de suprafata

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 02 Noi 2010 17:21:20    Titlul subiectului: Generalitati despre metrou si transportul de suprafata 135767

In Bucuresti lipseste un sistem de tramvai, care ar avea un foarte bun rol, si ar inlocui foarte bine sistemul de troleibuze (care dupa cum bine stim, este foarte prost in Bucuresti) de autobuze (idem).
Dau exemplul din Cehia, unde in oras sistemul predominant este tramvaiul, cu propia cale de rulare (un fel de 41 al nostru) si apoi metroul. Autobuzele doar la periferie, un fel de preorasenesc, iar troleibuze foarte foarte rar. Nu metroul trebuie sa ajunga peste tot, mai ales in ciudateniile de la noi, in care suprapunem magistrale, le inadim, si facem cerculete, patratele, triunghiulete, etc, si nu ne ajuta la nimic.
Metroul trebuie sa traverseze orasul pe directii cat mai rectilinii, iar intre acestea la suprafata ar trebui organizat un sistem de tramvai foarte bine pus la punct. Autobuze si troleibuze nu au ce cauta in Bucuresti, din cauza traficului si aglomeratiei. Ele sunt bune pentru preorasenesti.

Cine are curiozitatea poate gasi informatii destule asupra exemplelor date.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 30/Mar/2020
Mesaje: 765
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 02 Noi 2010 19:49:55    Titlul subiectului: 135769

Foarte bine spus, Bogdan. Subscriu si adaug faptul ca ar trebui gandit apoi, dupa ce se pune la punct reteaua de tramvai, un sistem de interconectare al statiilor de tramvai cu statiile de metrou, acolo unde acesta se intersecteaza sau are tronson comun cu tramvaiul. Ca sa fie mai pe inteles, ceva de genul cum exista la Cringasi intre 41 si metrou. Poate chiar acolo unde este posibil, in zonele cu pasaje subterane (Muncii, Obor) sa se amenajeze peroane comune, la acelasi nivel, pentru o transbordare facila.

La partea cu troleibuzele nu sunt de aceeasi parere. Daca reteaua de troleibuz este bine gandita, nu are de ce sa fie exclus/minimizat transportul cu troleibuzul, ba din contra, ar trebui (unde se poate) inlocuirea autobuzului. Dar, fiind fan tramvaie si troleibuze, este posibil sa fiu subiectiv si radical in acelasi timp... Smile

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 02 Noi 2010 20:14:01    Titlul subiectului: 135770

Tramvaiele sunt mai bune in detrimentul troleibuzelor, pentru ca tramvaiele ar avea propria cale de rulare, fata de troleibuze care ar fi incurcate in trafic. Exemplu: Iuliu Maniu, nu pot trece troleibuzele din cauza masinilor parcate, sau a traficului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Noi 2010 09:13:45    Titlul subiectului: 135782

Diferenta intre metrou si tramvai este una esentiala. Tramvaiul cu cale separata (asa-zis-ul metrou usor) ocupa (cel putin) o banda de circulatie. In aceste conditii traficul auto (si asa in suferinta) va avea mult de suferit.
Exemplul liniei 41 este concludent in acest sens. Daca voi credeti ca la ce strazi sunt in Bucuresti (mai ales in centru) putem sa alocam o banda doar pentru tramvai cred ca va inselati. Singura solutie in centru ar fi tramvai subteran, deci cheltuielile se apropie in acele zone de o linie de metrou.
Cu statiile dese eu nu sunt impotriva lor. Experimentul Dr Taberei trebuie dus pana la capat si abia apoi vom vedea daca este bine sau nu. Insa noi ne antepronuntam fara a avea nimic la baza decat niste pareri personale.
Uitati-va la alte orase din Europa (si ma refer la vestul europei, nu la est). Nu o sa vedeti distante de 1km intre statii, ci mai mici. Oare ei de ce la ei functioneaza si la noi n-ar functiona ? http://www.urbanrail.net/eu/euromet.htm
Kaustik a scris:
Poate chiar acolo unde este posibil, in zonele cu pasaje subterane (Muncii, Obor) sa se amenajeze peroane comune, la acelasi nivel, pentru o transbordare facila.
Cum sa faci peroane comune la Muncii si la Obor, cand, cel putin la Obor, statia este improprie chiar si doar pentru metrou? ...Unde mai introduci si tramvaiul ? Acolo trebuie demolate pasajele din anii 70 si construite alte statii adevarate de metrou, posibil cu legatura cu tramvaiul, dar cu actualele statii nicio sansa...
Insa atata timp cat metroul este intr-un loc si transportul de suprafata in alt loc foarte greu se va face un transport eficient si integrat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 30/Mar/2020
Mesaje: 765
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 03 Noi 2010 17:22:57    Titlul subiectului: 135819

Citat:
Diferenta intre metrou si tramvai este una esentiala. Tramvaiul cu cale separata (asa-zis-ul metrou usor) ocupa (cel putin) o banda de circulatie. In aceste conditii traficul auto (si asa in suferinta) va avea mult de suferit.

Stii care este problema actuala a Bucurestiului? Tocmai asta, anume ca sunt mult prea multe masini in traficul cotidian. Zilnic, mii de masini tranziteaza capitala, innecand-o in funingine... De ce crezi ca Bucurestiul este "negru"? Bine, nu ca ar fi singurul oras astfel "nuantat" dar este cel mai dintre cele mai... La noi nu exista o cultura a transportului in comun, snobismul e prea mare... Se foloseste masina personala in detrimentul vehiculelor de transport in comun (oricare ar fi acelea). Fapt divers: citeam bunaoara in ziar ca suntem tara din Europa cu cel mai mare numar de limuzine pe cap de locuitor, asta in antiteza cu situatia materiala a majoritatii locuitorilor tarii...

Daca tot ai dat exemple din Vest, hai sa-ti spun si eu ca am vazut in Rotterdam tramvaie serpuind nestingherite pe stradute inguste de doua benzi din centru (deci, practic, toata straduta era "ocupata" de calea de rulare a tramvaiului), iar frontoanele caselor erau la 3-4 m de pantograful tramvaiului, fara ca nimeni sa se mai planga de trepidatii (ca sa nu mai vorbim de calea de rulare ireprosabila). Ca sa-ti faci o imagine, un fel de Mosilor, Viitorului sau Alecu Russo de la noi, dar cam la 50 de ani de civilizatie departare...

Am vazut autobuze dublu articulate conduse "mestereste" (sau maiestreste, mai bine zis) serpuind pe stradute tot de doua benzi din centrul Utrecht-ului, fara sa fie incurcate de vreo limuzina sau vreun tanc 4x4 "propitate" a vreunui porc mistret cu tricou fals D&G... Iar olandezii n-au habar ce-i ala metrou (au si ei un "amarat" de metrou in suburbiile Amsterdam-ului). Foarte serios iti spun ca nu am vazut in plin centrul istoric al vreunui oras blocaje rutiere pe stradute cu case monument, injuraturi, claxoane sau Salvari blocate cu sirenele "strigand" asurzitor...

Pe mine asta ma infurie si ma intristeaza cel mai tare... De ce la altii se poate si la noi nu, altii au doua capete sau doua perechi de emisfere cerebrale in plus fata de noi?!

Citat:
Cum sa faci peroane comune la Muncii si la Obor, cand, cel putin la Obor, statia este improprie chiar si doar pentru metrou? ...

Nu am facut referire directa la actualele si realele pasaje subterane, ci doar la ideea de pasaj subteran combinat cu statie de metrou...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 03 Noi 2010 18:25:14    Titlul subiectului: 135821

In exemplele de mai jos se observa cum s-ar putea orienta transportul de suprafata, alaturi de cel subteran, in conditii mult mai bune:

http://www.prahamhd.vhd.cz/Tramvaje/KT8D5NR2.htm

Vreau sa va arat ca se poate combina foarte bine acest tip de transport cu cel subteran: pana la urma tramvaiul este un metrou usor, cu statii multe si viteza mai mica.

Sau intr-o alta perspectiva, nu ar strica sa mai avem si rute de metrou la suprafata, asa numitul "LightRail". Indiferent de natura lui, usor, greu, de viteza, etc, scopul este sa deserveasca scopului pentru care a fost construit: nu conteaza lungimea statiilor, distanta dintre ele, amplasarea, atat timp cat este folosit, chiar si de 10% din calatorii din acel loc. Lumea se va indrepta spre metrou, cu atat mai mult cu cat el exista in zonele unde calatorul are nevoie. Un exemplu foarte bun este cel al statiilor lui Ceausescu, care au stat cu accese inchise zeci de ani, pentru ca acolo traficul era infim, iar acum traficul s-a marit, si reprezinta iar interes anumite statii. Pana la urma nu construim o linie de metrou, pentru 2-3ani, daca la tramvaie mai merge, la metrou nu merge deloc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Noi 2010 18:39:05    Titlul subiectului: 135822

Si eu am mai dat ca exemplu transportul din Praga ca model 'ca la carte' si nu m-am ales decat cu ironii stupide despre 'triunghiuri' si 'feeder-lines'...
Atata vreme cat la noi nu se va constientiza care este modul normal de 'ierarhizare' a modurilor de transport urbane si ca auto personal e cu voia dumneavoastra 'ultimul pe lista' nu vom putea face 'saltul' necesar de la anarhia existenta actualmente la 'ratiune' si 'eficienta' (ca sa nu mai vorbim de transportul 'verde')
Acum fiind in UE probabil ca ne vor aplica aia niste 'corectii' care sa ne usture pentru a ne veni 'mintea la cap'... Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mie 03 Noi 2010 18:59:55    Titlul subiectului: 135823

Stii care e ironia cea mai dureroasa? Ca peste ani, cei care iau decizii in astfel de situatii, vor alege tot aceste metode care le propunem si noi, si le-au facut si cei din vest, si nu numai. Numai ca atunci va fi cam prea tarziu, si ne va impinge tehnologia de la spate, sarind peste etape fundamentale.

Sincer, eu propun celo in masura de la Metrorex, macar pentru inceput sa arunce o privire la sistemul de taxare din orasul sus mentionat, pentru ca acest sistem inseamna ceva.
La fel si la modul de organizare al traficului, si dau ca exemplu, aici doar, faptul ca pe magistralele mai lungi, exista trenuri care nu parcurg tot traseul, ci doar segmentul/segmentele pozitionate in centrul orasului, adica undeva putin peste jumatate din magistrala, in timp ce unul din doua trenuri sau chiar trei, va parcurge tot traseul. Acest lucru s-ar putea aplica si la noi in mare masura pe M1, si nu numai.

Si apropo, nu stiu daca cineva a observat, dar in acelasi oras, in statii nu exista afisaje pentru intervalele trenurilor, si nici chiar anunturi audio pe peroanele statiilor. De ce? Pentru ca orarul de trafic este stabilit fix, el exista si publicat pe site-ul companiei, si chair daca se decaleaza, nu este nevoie de afisare. Nici anunturile audio din statii nu se folosesc. Sa nu mai povestesc de anunturile din trenuri, care te atentioneaza in limba engleza, unde este capatul magistralei si ca trebuie sa cobori.

Mi-ar palce sa existe asa ceva si la metroul bucurestean, si ca personalul metroului, sa nu mai trateze calatori ca pe niste vite scapate din tarcuri, chair daca se imbulzesc, se ingramadesc, alearga, etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Dec 2010 21:51:10    Titlul subiectului: 137335

ByOnu, aici a scris:
Totusi, de ce nu se prelungeste traseul lui 5? Fara a mai intoarce neaparat la aeroport. Ar putea merge spre Mall Baneasa Shopping City, sau sa mearga tot inainte.
Pai cine sa-l extinda? Dr. Oetker are vise erotice cu poduri hobanate si autostrazi suspendate, ca sa nu mai vorbim de barcutele alea faine peste lacurile din nord. Si oricum, de la Baneasa spre nord se va construi metrou spre Aeroport, deci nu e nevoie de tramvai.
ByOnu a scris:
Bucurestiul s-a extins mult de pe vremea cand au fost concepute aceste rute.
Corect, dar in Bucuresti, si in general in Romania, transportul public e numai pentru sarantoci, iar populatia e impartita in 2 categorii: cei care au masina si merg cu ea, si cei care viseaza sa aiba masina. Evident, gunoiul trebuie aruncat in bratele administratiei locale, fiindca nu e vina calatorilor ca nu sunt masoschisti ca sa accepte conditiile de calatorie de tip BDSM din mijloacele de transport in comun. Concluzia este: "Daca nu-ti convine, ia-ti masina mica". Aceasta este deviza transportului public in prezent, in cam toata tara.
ByOnu a scris:
Sincer acum, s-a mai construit vreo ruta/linie de tramvai noua dupa 89?
Da, linia pe Bd. 1 decembrie 1918, deschisa in 2 etape (Pallady - Rebreanu in 1994 si Faur - Muncii in 1999), Calea Vitan in 2002, Bd. Expozitiei, de fapt refacuta in 1997, dupa desfiintarea ei in 1990, plus indreptarile de traseu din zona Pietei Victoriei (linia prin Pasajul Victoria, care a inlocuit varianta veche de traseu prin Clopotarii Vechi - Grigore Alexandrescu - Sevastopol, varianta desfiintata in 1991 si noua linie prin Piata Victoriei intre Sevastopol si Piata 1 Mai, deschisa in 1991, care a inlocuit vechea linie de pe str. dr. Sergiu, desfiintata in 1987.
Citat:
Nu ma prea pricep la a face un traseu "ideal", dar daca tot se fac asfaltari si modernizari ale bulevardelor, de ce nu se intruduc si trasee noi de tramvai?
Noi trasee de tramvai...deservite de ce? De 4 vagoane Bucur LF pe an? Nu dragi colegi, pana nu va veni un primar mai bun, interesat cu adevarat de problematica transportului public, nu vom vedea o dezvoltare a transportului public cu tramvaiul, din acelasi motiv pentru care acest tip de transport nu e dezvoltat nici in tarile africane, de exemplu, categorie din care mi-e teama ca si Romania (din punct de vedere al mentalitatilor) a cam inceput sa faca parte, fiind de altfel singura tara de acest gen membra U.E.
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 31/Mar/2020
Mesaje: 8953
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Dec 2010 18:53:50    Titlul subiectului: 137369

Citat:
Concluzia este: "Daca nu-ti convine, ia-ti masina mica". Aceasta este deviza transportului public in prezent, in cam toata tara.

Atunci concluzia este ca ... suntem niste primitivi, si suntem in gandire si in fapta cu 100 de ani daca nu chiar mai mult in urma Europei de Vest.
5-ul prelungit pana la Otopeni in sistem "metrou usor" (in adevaratul sens al cuvantului, nu ce avem pe linia 41), ar fi fost o solutie mult mai ieftina decat ipotetica magistrala de metrou. Mai ales ca se vorbeste ca toate cursele low-cost de pe Baneasa vor fi "expulzate" pe aeroportul Henri Coanda, iar aeroportul din Baneasa va deveni un aeroport ... pentru VIP-uri. In aceste conditii capatul lui 5 de la Baneasa si-ar pierde (cel putin partial) din importanta.

Si apropo de 5, eu nu inteleg un lucru. De cand au bagat bidirectionalele, acest tramvai vine foarte bine, pe vremuri il asteptai in statie si o jumate de ora, cand mergea pe traseul lui initial, azi de exemplu, in mai putin de cinci minute au venit doua tramvaie de 5, unul dupa altul in statia Mihai Eminescu si 21 inca se lasa asteptat. Chiar nu mai inteleg nimic, este o mare aberatie, nu este singurul caz cand un tramvai care merge deviat sa vina mai bine decat cand merge pe traseul normal.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 11 Dec 2010 23:49:02    Titlul subiectului: 137425

guest a scris:
Atunci concluzia este ca ... suntem niste primitivi, si suntem in gandire si in fapta cu 100 de ani daca nu chiar mai mult in urma Europei de Vest.
Din pacate, acestea sunt ponoasele pe care le tragem ca urmare a planurilor urbanistice facute cu picioarele, "opera" inceputa de comunisti, asa cum am zis si la alt topic, si continuata pana in prezent prin constructiile de blocuri de N'spe etaje pe strazi cu o banda pe sens.

Iar capacul l-a pus proasta organizare a transportului in comun, care, comparativ de exemplu cu anii '80, a regresat serios, in special in ceea ce priveste parcul de tramvaie, vehicule de mare capacitate, bine-venite intr-un oras supra-aglomerat precum Bucurestiul. Rezultatul este migratia quasi-ireversibila spre automobil, si odata ce bagi banii intr-o masina mica, experienta din alte tari a aratat ca va fi foarte greu sa convingi poporul sa foloseasca transportul in comun, chiar daca acesta din urma e mai rapid (mai confortabil e imposibil sa fie).
Citat:
5-ul prelungit pana la Otopeni in sistem "metrou usor" (in adevaratul sens al cuvantului, nu ce avem pe linia 41), ar fi fost o solutie mult mai ieftina decat ipotetica magistrala de metrou.
Problema e ca pentru M6 exista finantare asigurata partial de catre Banca Japoniei, care se pierde daca nu se face metroul. Fondurile nu pot fi folosite pentru altceva. Aceasta e o regula de baza a finantarilor. Cat despre tramvai, cu parcul actual nu se pot deservi corespunzator nici traseele actuale, deci nu are rost sa vorbim de prelungiri ale retelei, ci cel mult de posibile restrangeri.
Citat:
Si apropo de 5, eu nu inteleg un lucru. De cand au bagat bidirectionalele, acest tramvai vine foarte bine, pe vremuri il asteptai in statie si o jumate de ora, cand mergea pe traseul lui initial, azi de exemplu, in mai putin de cinci minute au venit doua tramvaie de 5, unul dupa altul in statia Mihai Eminescu si 21 inca se lasa asteptat. Chiar nu mai inteleg nimic, este o mare aberatie, nu este singurul caz cand un tramvai care merge deviat sa vina mai bine decat cand merge pe traseul normal.
Explicatia e simpla: odata cu montarea rebrusmentului din Aviatiei, depoul Victoria si-a adus inapoi oamenii si vagoanele din Giulesti. Si intrucat trebuie asigurate repartizarile vatmanilor, iar vagoanele trebuie sa circule pe undeva, toate siamezele au fost introduse in 5.

Cel mai probabil, acesta a fost si motivul prelungirii pana la Sf. Gheorghe, intrucat la rebrusmentul din Baneasa nu exista facilitati corepsunzatoare (dispecer, toaleta etc..) si (evident) acestea nu existau nici la capatul vechi al liniei 5, de fapt o bucla prin Lizeanu - Reinvierii - Colentina. Personal, daca nu vor introduce siameze si pe alte trasee, ma astept ca frecventa liniei 5 sa fie si mai buna cand se va re-deschide circulatia pe Tunari, fiindca traseul va deveni si mai scurt decat in prezent.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Dec 2010 08:20:49    Titlul subiectului: Re: Autobuze Mercedes-Citaro din prima seria 138155

O solutia cred ca ar fi ca URAC'ul sa inceapa o colaborare cu un producator adevarat de tramvaie, asa cum a facut si Astra Arad. In lumea asta a "tramvaistilor" concurenta e acerba, iar pigmeii economici, de genul URAC'ului, nu au nici o sansa sa porneasca la drum singuri, fiindca li se va da sistematic "in cap" de catre "greii" industriei.

Plus ca dotarea tehnica dela URAC e ca in anii '60 - '70, cei care ati fost acolo stiti la ce ma refer. Solutia ar fi ca toate echipamentele de tractiune si toata "electronica" sa fie furnizata de altcineva, iar la URAC sa se fabrice numai caroseriile si sa se faca asamblarea finala, asa cum s-a facut si la Electroputere cu ramele Bombardier. Dar si pentru asta ar fi nevoie de o modernizare "ca la carte" a uzinei.

Asa ca haideti sa nu ne imbatam cu apa rece, nu Bucur LF va fi "produsul de viitor" in materie de tramvaie fabricate in Romania, ci poate Siemens Imperio, ca nu degeaba si-a bagat Siemens coada si la Astra Arad.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Dec 2013 02:35:48    Titlul subiectului: 169872

Uite ca cred si eu ca am gasit un subiect adecvat pentru a-mi exprima punctul de vedere despre cum m-am simtit eu in aceste opt zile petrecute de Sarbatori in Bucuresti, din punct de vedere al satisfacerii nevoii de transport. Ca sa nu mai avem discutii, cu cine maninca paine neagra sau integrala, luati-o ca pe parerea unui turist, dar si ca pe o lectie de cum sa iti planifici drumurile in viata, chiar si pe plan local. Ca acum avem cu ce, nu stiu exact cat va tine, dar avem si merita!
De la aeroport m-a luat cineva cu masina in mod surprinzator, nefiind intentia mea asta. Si pentru ca voiam initial sa vin cu 783, am inceput sa ma pregatesc de cele necesare transportului in B. Mai intai mi-am verificat online Cartela Activ, pe care la momentul 21 Decembrie aveam 39 lei, numai suficienti pentru cel putin opt zile. Apoi intr-o seara, jucandu-ma cu telefonul mobil am descoperit asta:
https://play.google.com/store/apps/details?id=ssh.project.metrorex
care afiseaza plecarile programate din statiile de metrou, exact ca ecranele de prin statii. Bineinteles, totul e offline, dar iti faci o idee.
Apoi am gasit ceva similar si pentru RATB: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dividet.transportbucuresti&hl=ro
unde un baiat afiseaza offline toate plecarile programate de la capetele d linie. Imi veti spune, bine bine, dar de ce trebuie sa folosesti porcariutele astea cand ai Harti Google care iti daiu informatii in timp real si precise? Pai pentru ca astea sunt offline si nu ma obliga sa ma conectez la net mobil e roaming!!! Desigur ca Harti este cel mai tare si l-am folosit cu WiFi si este absolut remarcabil de util!!! Ca sa nu ramin descoperit am pus si aia cu Star Taxi, dar si pentru aia iti trebuie WiFi sau net mobil.
Bun, inarmat cu astea la drum am venit in Bucuresti.
Pe 23 pe la 11 aveam o intalnire gen interviu provizoriu de lucru la Academie, acolo pe 13 Septembrie, linga Casa Poporului. Aplicatiile offline mi-au fost de ajutor, pentru ca la 10 am plecat de acasa, la 10.07 ala cu metroul arata plecare spre Dristor 2 de la Timpuri Noi si chiar s-a nimerit! Asa a fost. Iar ala offline de RATB imi zicea ca la Izvor pe la 1025 trece 136 spre Militari. A trecut cu vreo 5 minute mai repede, dar informatia a fost utila ca sa ma linisteasca ca am timp. La 1035 am fost la Academie.
As avea un drum mai eficient sa vin cu un 312, 313 sau un M1/M3 sau M2 pana la Unirii si acolo sa ma urc intr-un 117 sau 32 pana la Piata Regina Maria (zi-le Dl. Geo) si sa o iau pe linga Primaria Sector 4 pana la intrarile din dosul Casei Academiei (8-10 min pe jos).
Bun, am cam rezolvat ce aveam de facut pe-acolo, acasa m-a repezit prietenul cu care am avut de lucru.
Dupa-masa insa misiunea a devenit mai grea... Trebuia sa ajung in Drumul Taberei la Valea Ialomitei, la coafor (don't ask Laughing). Varianta pe care o aleg mereu pentru DT este una pe care si Harti Google mi-o da ca varianta eficienta, dar calculata de mine cu ani in urma. M1/M3 pana la Eroilor si de acolo luat ceva pana la VI. Zis si facut! Metroul, 6-7 minute pana la Eroilor, iar de aici, cel mai sigur am luat 668, care a venit si cel mai repede (cam 6 minute asteptand) pana la destinatie. Din Tineretului am facut fix o ora de la usa la usa. Excelent, in conditiile unui trafic dificil (nu infernal si rahaturi d-astea alarmiste) dar de car am trecut cam in 20 minute intre Razoare si Orizont. Mai era 168 si 268, dar astea vin mai greu.
Rezolvat pe la 6 si asta. Acum trebuia sa ma duc inapoi acasa, dar mai intai cu oprire la Dristor 1, unde trebuia sa ma intalnesc cu cineva sa ridic un pachetel luat de pe okazii.ro. Am stat cam 10-12 minute la un 668 la Valea Ialomitei, dar m-a dus in 17 minute la Eroilor, iar apoi metroul 10-12 minute pana la Dristor! Rezolvat!
Domnule, nu stiu cat de bune au fost toate astea, dar eu am fost campion al eficientei, m-am incadrat perfect in timp!
Pe 24 mi se pare ca am umblat cu masina, da... Incepand deja Sarbatorile pe 24 era inca oarecum OK desi iesisera mai toti la cumparaturi. Dar m-am descurcat bine!
Pe 25 m-am dus la o Ruda in cartierul Chibrit. Traiasca metroul si cine a facut in final M4! Domnule, cred ca nici cu Enterprise nu faceam 20 minnute door-to-door din Tineretului pana la Nasa. M1 pana la Basarab si apoi M4, cu schimbarea aia ciudata in contradirectie pana la 1 Mai (7 minute cu asteptare cu tot). 20 min, fabulos! Apropos de M4, cred ca de pe vremea fostului capat la 1 Mai e o chestie pe care eu nu am mai vazut-o pe la metrou si dupa cum stiti am umblat cu multe metrouri pe lumea asta. Pe ambele peroane se circla in AMBELE directii!!! Fascinant! Daca nu esti atent la tabela electronica, poti lua mare teapa! Mi-a placut tare, poate imi povestiti voi mai multe despre asta.
OK... Seara, m-am oprit inati la Eroilor la Municipal sa vizitez un doctor in garda (friends) iar apoi am coborit la Unirea sa ma intalnesc cu prietena in Centrul Vechi, pe care nu l-am vazut aproape de 18 ani. Seara, ca era cam tarziu, am luat un taxi, ca sa nu mai stam infrig sa asteptam alea de noapte.
Pe 26 am umblat cu masina si taxi-ul caci am avut vizite incrucisate de familii, iar pe prietea mea o rodea la picior o pardalnica de cizma si nu a mai putut merge pe jos pana la Tineretului la statia de masina. Desi culmea, de la parintii ei, m-am intors "gratis" cu 56 pana la Sf. Vineri si un 313 pana la Tineretului apoi 6-7 min pe jos. Aerul rece si un pic de miscare fac bine la digestie!
Pe 27 nu mai tin minte ce am facut, dar parca am mai folosit ceva transport.
Dupa toata povestea asta, cateva concluzii:

1. Transportul de Bucuresti pe o scara de la 1 la 10 are nota 8+ de la mine, si slava Cerului am cu ce compara.
2. In detaliu, Metroul, nu stiu ce gauri financiare are si de ce e pe butuci dpdv economic, dar e absolut fabulos. Curat, extrem de rapid, cu un serviciu destul de frecvent pentru necesitatile actuale ale orasului. Trenurile noi sunt absolut foarte faine, iar IVELE, ori la muzeu, ori la flex. Nu mai duc! Gata.
Avand in vedere cum e metroul bucurestean il pot foarte bine pune in galeria de top cu London Underground sau Metropolitana di Roma. Nici o diferenta! Basca nu sunt mai deloc defectiuni si intreruperi.
Acestea fiind zise, sprijin M5, iar cine nu o vrea, se poate muta oricand la tara. Unii zic ca e un moft al madamei Udrea. Pai sa mai aiba niste mofturi d-astea! Cat mai multe! Asa ca, sa sprijinim chiar din buzunar M5 daca o fi nevoie, facem teledon pana obtinem niste milioane de euro!
Si inca ceva: daca mai vine Oprescu cu ideea sa ia Metrorex la Rpimarie iesim in strad cu pietre! Atit au si Bucurestii dosebit de frumos: metroul!

3. Despre RATB. Blatul, ca de obicei e cam la el acasa. Nu am vazut picior de controlor, d-aia mi-am permis si eu sa mai merg moca. Autobuzele sunt curate, dar ca de obicei pictate in fund... In trolee nu am pus piciorul, pentru ca nu am avut nevoie, dar ca o parere personala, nu prea le mai vad rostul. Adica toate liniile alea ar putea fi bine-mersi autobuze. Poate gresesc... La tramvaie, am circulat, murdare ca de obicei, pline de tot felul de insi care dorm bine pe caldura buna de la radiatoare. Insa o chestie care m-a pus asa intr-o stare de mini panica este bezna din tramvaiele V3A nitel mai vechi!!! Frate, chiar nu mai sunt bani de niste tuburi de neon prapadite? Sau cel putin de niste becuri de stop de Dacie?... O fi ea criza si gaura, dar asta e cam exagerat. Cu toate astea, am remarcat ca liniile 1 si 25 (mereu plina) circula foarte bine. Si 8 mi se parea ca misca destul de OK. Surpriza a fost aseara cand am mers cu 323 pana sus la Toporasi, sa imi vizitez mentorul. La intoarcere pe la 930 seara am asteptat vreo 10 minute masina, timp in care au trecut nenumarate tramvaie. M-a surprins linia 7 care venea des si era plina!! Comparam cu vremea cand eram elev si in 7 pe-atunci nu era nici dracu! Vad ca nu se revine la linia 12... Poate nu o mai fi utila.
Cam asta a fost experienta mea, pe bune. Luati-o cum vreti!
Sanatate, la multi ani si drumuri bune!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Dec 2013 02:42:34    Titlul subiectului: 169873

Mai vreau sa adaug ceva. Are dreptate userul de dinainte. Viitorul tramvaiului Bucurestean depinde de un producator teapan de tramvaie, nu de experimentele URAC. Nu am nimic cu URAC, toata stima, dar nu cred ca poate face fata unei productii pe scara la rga de tramvaie confortabile si competitive. Iti trebuie forta manageriala si financiara! URAC insa poate sa isi continuie activitatea de mentenanta, ca va avea de lucru atunci cand vor veni tramvaie noi.
Pe multi v-am auzit plangand dupa mult iubita industrie romaneasca de vehicule de transport comuniste. Fratilor ati uitat ce janghine ordinare erau? In primul rind nu pot sa inteleg, inginerii nostri proiectant erau involuntar sau indus idioti? Dintre toate fabricile comuniste de autobuze, trolee si tramvaie, la noi s-au produs cele mai mizerabile chestii!! Nu pot sa imi explic de ce de la Autobuzul care era o platforma imensa, sau Steagu sau mai stiu eu ce ieseau acele mizerii! Furt? Prostie? Rea-vointa? Combinatii din cele anterior mentionate? Care a fost faza, ca in afara de vagoanele de metrou de la Arad, restul parca era facut din laba, scuzati-ma, dar nu am cum zice altfel! Asa ca e timpul sa chemem expertii, sa nu mai pierdem vremea cu nostalgii timpite sau cu batai in piept absolut inutile, cand in acest domeniu nu am facut absolut nimic, am fost niste nimeni!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 31/Mar/2020
Mesaje: 8953
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Dec 2013 11:58:40    Titlul subiectului: 169884

Rocar de Simon nu era janghina si Rocar Autodromo cred ca putea sa aiba succes in Bucuresti, daca era produs in serie, dar.....fabrica tocmai a dat faliment, atunci ! Or fi fost janghine DAC-urile, dar in unele orase merg de 16-17 ani. Iar laudam MAZ-urile ???
Oricum, industria autohtona nu mai exista asa ca puteti fi fericiti. Nu inteleg de ce aruncam cu noroi in DAC-uri dar in acelasi timp nu spunem nimic despre infectiile de MAZ-uri care au "poluat" toata tara !!!
Ok, industria autohtona producea lucruri slab calitative. Nu putea sa fie modernizata, dupa 1990 ? Sau cumva, cei care injurati DAC-urile si alte produse ale industriei autohtone, aveti interese si "bucurii" la niste multinationale, care au interes falimentarea industriei romanesti ? Laughing
Mi se pare ciudat ca unii injura constant pe forum, DAC-urile, dar nu vin cu argumente documentate, de ordin tehnic. Le astept in continuare.

Rederitor la impresiile de calatorie. Pai, trebuia sa mergi vineri, pe 20 decembrie in Bucuresti Laughing
Atunci cand orasul era aproape blocat. Nu ai mai fi fost asa fericit. Tu ai fost 8 zile in Bucuresti, eu ma lovesc de realitatile acestui oras 365 de zile pe an !
Din pacate, trebuie sa iti mai dezumflu entuziazmul.
Sistemul de transport al Bucurestiului este poate in cel mai bun caz satisfacator. In nici un caz nu este mai bun decat sistemele de transport din Budapesta sau Praga. Aaaa, metroul se "bate de la egal la egal" cu Praga si dupa parerea mea este peste cel din Budapesta.
Dar.............ca nota generala, transport de suprafata+subteran, Bucurestiul este sub Budapesta si sub Praga.
Bucurestiul are autobuze frumoase si (in general curate). Upssss, a expirat garantia si, surpriza...............piesele de schimb costaaaaaaa. 100 de autobuze frumoase, acum stau in autobaza ca sa fie "admirate", nu sunt bani de piese de schimb. E super, nu e asa ? Laughing Laughing Laughing
Sa iti spun eu ce am patit cand m-am intors din Praga, luni pe 9 decembrie. Am facut de la aeroport pana acasa o ora jumate. Am asteptat cam 20 de minute dupa 783 la terminalul plecari, la aeroport.
Linia 783 e foarte buna, dar daca toti calatorii urca cu valizele in autoubzul Mercedes Citaro, este o problema. Ar trebui alt tip de autobuz pe aceasta linie. Apoi, dupa Piata Presei Libere, autobuzul era blocat in trafic. La Romana, astept dupa 79 sau 86 (sens spre Piata Gemeni). Vine unul dupa.......18 minute, plin ochi, nu pot sa ma urc cu valiza in troleu, mai astept 11 minute, vine al doilea, am putut sa urc cu valiza in troleu.

Imi pare bine ca esti entuziast, dar eu ii pun nota 7 (satisfacator) transportului in comun din Bucuresti.

Tu ai fost pe 24, 25, 26, 27 decembrie. Atunci s-a circulat foarte bine, majoritatea erau plecati in afara Bucurestiului sau stateau in casa. erau putine masini. Si pe 23 decembrie, a fost mult mai bine decat cu trei zile in urma, pe 20 decembrie.

Si inca o chestie, de ce sustii anormalitatea ? Normal ar fi ca metroul sa fie la primarie, asa cum este in toate capitalele care au metrou+transport de suprafata (Budapesta, Praga, etc). Aaaa, ca avem noi niste primari si consilieri locali anormali, asta este o alta problema.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Dec 2013 19:47:54    Titlul subiectului: 169896

Nu imi dezumfli nici un entuziasm, am scris cat se poate de limpede ca este vorba de impresii de turist, daca altfel nu se pot digera.
Eu nu stiu atunci, cum, dupa rationamentul tau, stii ca in Budapesta sau la Praga este asa de bine!! Cum iti dai seama? Ca banuiesc ca nu ai stat mai mult de 4-5 zile in fiecare dintre cele doua orase.
Nu inteleg iarasi chestia aia cu multinationalele. Ce relevanta au ele in discutia de mai sus si cum se aplica situatiei prezentate...
Eu sunt un om liber care nu imi spun opiniile dupa cum ma ghideaza televiziunile sau cum e luna pe cer. Daca mi-a placut ceva zic, daca nu, nu! Asta e tot, fara de suparare!
La multi ani cu sanatate! Very Happy

PS: Eu am crezut ca din postarea mea initiala se deduce cum poti sa te descurci inteligent in Bucuresti si sa iti faci treaba... Eu folosesc in ca de la inceputuri planificatoarele. Am fost unu l dintre cei care a cumparat prin anul 2 de facultate, celebra discheta RATB+metrou, daca o tineti minte. Era o forma proto-planificator de transport in comun. Cred ca o mai am si acum. Cam asta era lectia, cum sa fii inteligent si cum sa calatoresti si sa iti faci treaba cu maximum de eficienta posibila n conditiile date. Cred ca este o viziune interesanta nu?
Si am sa revin la una din micile polemici, pe care as vrea sa o intalnesc mai rar. Faza aia cu: tu nu esti aici in fiecare zi. Tin sa va reamintesc ca m-am nascut in Bucuresti si am calarit pana in 2005 constant mijloacele de transport ale Capitalei. Ba, in studentie, pentru ca jumate din abonament era subventionat de M. Educatiei, iar cealalta jumatate de Primarie, parca, am calatorit numai cu RATB timp de 5 ani de zile in fiecare zi aproape. Asa ca am fost martor la inaugurarea uneia dintre ultimele serii de Rocar de tip DAC, alea albe cu albastru pe linia 300, am prins DAC-urile mov Pitic 700 ale lui Dali ale lui Dorin Cocos, am asistat cu nespusa deosebire la lansarea Rocar de Simon, alea cu dunga portoclaie jos, am prins linia 133 integral Ikarus pe vremea vechiului traseu. Foloseam linia 12 de la Basarab, unde era acel capat de linie absolut infect, am prins tramvaiele mizerabile galbene de la Electroputere, facute la ciocan, am prins cu bucurie tramvaiele Rathgeber de toate felurile cu care am calatorit ba pe 19 ba pe 34 sau 17. Asa ca, uitandu-ma in urma am cu ce compara si am de ce ma bucura in sinea mea si pentru mine! Progresul este uluitor, iar uimirea suportabilitatii acelor vremuri ma inspaimanta. Dumnezeule in ce hal eram! Asa ca, asta simt, asta cred, asta e, in ceea ce ma priveste!
Dar expriena aceea mi-a dezvoltat o minte in care eram eu sinumi un planificator de transport in ccomun. O gramada de prieteni si de colegi ma cautau ca sa ma intrebe cum ajung din punctul X in punctul Y. Asa practic am cunoscut in profunzime si orasul in sine. intr-un fel mi-e dor de acele vremuri, in alt fel ma bucur tare mult ca am scapat de ele!!
Va las cu bine...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 31/Mar/2020
Mesaje: 8953
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Dec 2013 00:43:54    Titlul subiectului: 169902

Ionescu a scris:
Cred ca o mai am si acum. Cam asta era lectia, cum sa fii inteligent si cum sa calatoresti si sa iti faci treaba cu maximum de eficienta posibila n conditiile date. Cred ca este o viziune interesanta nu?

Asta nu am ce sa contest si eu impartasesc aceleasi idei.

Citat:
Tin sa va reamintesc ca m-am nascut in Bucuresti si am calarit pana in 2005 constant mijloacele de transport ale Capitalei. Ba, in studentie, pentru ca jumate din abonament era subventionat de M. Educatiei, iar cealalta jumatate de Primarie, parca, am calatorit numai cu RATB timp de 5 ani de zile in fiecare zi aproape. Asa ca am fost martor la inaugurarea uneia dintre ultimele serii de Rocar de tip DAC, alea albe cu albastru pe linia 300, am prins DAC-urile mov Pitic 700 ale lui Dali ale lui Dorin Cocos, am asistat cu nespusa deosebire la lansarea Rocar de Simon, alea cu dunga portoclaie jos, am prins linia 133 integral Ikarus pe vremea vechiului traseu. Foloseam linia 12 de la Basarab, unde era acel capat de linie absolut infect, am prins tramvaiele mizerabile galbene de la Electroputere

Exact prin aceste experiente si amintiri am trecut si eu, singura deosebire ca EP-urile nu mi se pareau chiar asa mizerabile.

Problema cred ca este de viziune, eu vad ambele jumatati ale paharului, atat pe cea plina cat si cea goala. Eu raman la parerea ca RATB-ul asigura un serviciu satisfacator.
Nu vreau sa te simti jignit, dar din 2005 lucrurile s-au schimbat in capitala si nu neaparat in bine, in ceea ce priveste traficul, principalul motiv fiind cresterea numarului de masini si cresterea proportionala a nesimtirii in trafic. Folosesc transportul in comun zilnic si ma lovesc zilnic atat de aspectele negative cat si de cele pozitive. Eu fac referire pe forum si la cele pozitive si la cele negative.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 31/Mar/2020
Mesaje: 8953
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Mai 2014 18:39:19    Titlul subiectului: 172797

Azi a fost o situatie putin hilara, cu ocazia desfasurarii mitingului "neautorizat" al biciclistilor. Politia rutiera a inchis traficul pe Kiseleff, sens spre Arcul de Triumf, de la Piata Presei Libere. De acolo, traficul era deviat spre bulevardul Marasti. Ma aflam in 335, venind de la Centrul Comercial Baneasa, iar ajuns la Piata Presei, soferul autobuzului a fost uluit cand a vazut ca s-a deviat circulatia nestiind nimic in acest sens. Ajuns la Casin, cand sa faca stanga pe strada care ducea spre Arcul de Triumf..............surpriza..........era blocata de masina politiei. Soferul a dat sa faca stanga, s-a oprit si a inceput sa parlamenteze cu politistul, blocand pe jumatate intersectia, in cele din urma politistul a miscat putin masina politiei, lasand doar autobuzul sa treaca, dupa care a mutat iar masina politiei pe pozitie. A fost ceva haos si amuzament in acelasi timp. Lipsa de comunicare intre RATB si politia rutiera ? Nu e prima oara cand se intampla. Pe site-ul RATB-ului nu am vazut nimic anuntat in acest sens, fiind mentionat doar evenimentul de maine.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 31/Mar/2020
Mesaje: 8953
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Iun 2014 07:38:32    Titlul subiectului: 173469

Cam asa arata traficul la Pasajul Victoriei, sens spre Pasaj Basarab, dupa ora 19:00, aproape zi de zi.


IMG_1437.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  160.52 kb
 Vizualizat:  de 9153 ori

IMG_1437.JPG



IMG_1438.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  173.45 kb
 Vizualizat:  de 9153 ori

IMG_1438.JPG



IMG_1439.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  190.16 kb
 Vizualizat:  de 9153 ori

IMG_1439.JPG



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community