Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Machete de cladiri, depouri, sine etc.

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 30 Sep 2006 14:27:01    Titlul subiectului: *Machete de cladiri, depouri, sine etc. 34631

Deschid acest topic pentru a discuta metodele si materialele folosite la construirea diferitelor ambiente pentru machetele noastre. Stiu ca exista un topic dar acela este pentru tramvaie, iar acesta sa fie pentru sine , retea de contact, statii etc.
Liniile sunt facute din canal de cablu iar pavajul de langa linii este din carton gros invelit in colant alb. Pietrisul dintre linii este cumparat de la magazinul special de trenulete si modelism.
Iata si un site pentru diferite texturi folositoare : http://www.mayang.com/textures/
Am considerat ca este mai bine sa avem un topic de machete pentru tramvaie si unul pentru infrastructura, ca sa nu iasa balamuc intr-un singur topic.

O catenara facuta de mine...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Joi 12 Oct 2006 19:38:13    Titlul subiectului: 35541

Apropo, macazele alea ale tale sunt functionale? Nu vreau sa ma dau destept, dar nu mi s-ar parea greu realizarea unuia... Zic si io...
_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Noi 2006 21:01:39    Titlul subiectului: 37170

bogdan_buc a scris:
Apropo, macazele alea ale tale sunt functionale? Nu vreau sa ma dau destept, dar nu mi s-ar parea greu realizarea unuia... Zic si io...
Macazele nu sunt functionale, am vrut sa fac dar totusi nu ma apuc acum sa stau ca la 5 ani sa plimb tramvaiul prin depou , acela este un spatiu doar de pastrare si inca il mai extind ca sa imi incapa 10 tramvaie.
Iata cum mai arata traseele mele dupa ce am pus catenare noi facute de mine:




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Mar 11 Dec 2007 14:00:55    Titlul subiectului: Interesant 85658

O sugestie din partea mea: indeparteaza unul din doi stalpi. Cu alte cuvinte, lasa un stalp, scoate altul, lasa-l pe urmatorul, scoate-l pe celalalt si tot asa. In felul asta, un tramvai se va incadra cu totul intre doi stalpi consecutivi, ceea ce e identic cu realitatea.
_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 23 Ian 2020 04:07:12    Titlul subiectului: 205218

Deșii a trecut mult timp, poate cineva va vedea acest mesaj. O idee care am vrut să le-o dau și celor care au făcut machetele de trenuri funcționale pentru muzeele CFR, și nu numai - trenurile din ce-mi aduc aminte se alimentau din șine, o linie find + (plus) iar cealaltă - (minus). Poate confirma cineva? dacă e așa, nu ar fi fost mai ideal ca ”+” să fie luat din firul de rețea prin pantograf, așa cum este și în realitate, iar masa (minus) să fie din șine? Era de-a dreptul ilogic ca acele trenuri să le ”cadă” accidental pantografele iar ele să-și continue traseul. Cât despre cele diesel, sau cu aburi, să fiu sincer n-am idee de o alimentație cât mai realistă. Embarassed Cel puțin unele trenulețe cu aburi de le-am avut se alimentau cu ajutorul unei baterii de 1.5v, însă e departe de o adevărată dioramă superbă cum e cea din gara de nord.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 27 Ian 2020 23:18:43    Titlul subiectului: 205279

In primul rand , exista mai multe tipuri de sine: Hornby , Roco , Marklin etc. Majoritatea sinelor si machetelor sunt compatibile intre ele , cu exceptia celor Marklin care se deosebesc prin faptul ca au 3 linii , cele pe care ruleaza rotiile au acelasi semn , si mai exista o a 3-a sina in mijlocul terasamentului pentru alimentare , cu semn diferit.
Apoi exista doua metode de controlare a machetelor , analog (AC) si digital (DC). Machetele construite pentru AC se alimenteaza prin roti si transmit puterea direct motoarelor ; toate machetele de pe un circuit AC se vor deplasa in aceeasi directie , asta daca polii motoarelor nu sunt inversati. Machetele care sunt construite pentru DC se alimenteaza prin roti , dar au o placa de baza care actioneaza motoarele si alte functii (lumini , sunete , chiar si cuple sau pantografe) in functie de codificarea informatiilor primite , astfel machetele de pe un circuit DC se pot deplasa independent una fata de alta , pot claxona , cupla/decupla vagoane aprinde/stinge luminile. La machetele AC luminile se aprind in functie de puterea din sina si in functie de apropierea machetei de sursa energiei. La dioramele AC , nu conteaza cum sunt legate cablurile la controller , machetele se vor deplasa in directia data. De exemplu daca controllerul este setat pe inainte , locomotivele se vor deplasa in fata , iar la inversarea cablurilor , machetele vor merge cu spatele.

Acum , eu cred ca pantografele nu sunt foarte des folosite pentru alimentarea machetelor pentru ca ar creste costul de operare/intretinere al dioramei si al machetelor ; si asa machetele romanesti sunt destul de scumpe.
Ar trebui utilizate pantografe metalice , mai scumpe , pantograful ar trebui legat la motor sau la placa de baza , pentru firul catenarei ar trebui folosit un metal conductor , catenara ar trebui alimentata si prinsa destul de bine in diorama. In cazul machetelor , deraierile sunt destul de dese , iar pantografele metalice avand arcuri destul de tari (nici unul dintre pantografele metalice ale tramvaielor pe care le am nu se lasa sub greutatea unui pix de exemplu) ar exista riscul ruperii firului sau stalpilor , iar repunerea pe sine ar fi mult mai dificila. Am doua tramvaie GT6 care pot fi alimentate prin pantograf la comutarea unui buton.
Legat de alimentare , alimentarea prin sine cred ca este cea mai buna optiune , nu trebuie folosite baterii , circuitul (machetele) si controllerul pot fi conectate la o singura priza.
Mai jos o comparatie intre sine Roco (sus/stanga) si Marklin (jos/dreapta). Sper ca v-am fost de ajutor. Very Happy



IMG_20200127_150936.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  884.27 kb
 Vizualizat:  de 9363 ori

IMG_20200127_150936.jpg



IMG_20200127_150947.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  507.3 kb
 Vizualizat:  de 9363 ori

IMG_20200127_150947.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Modelism Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community