|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 26 Apr 2010 12:37:16 Titlul subiectului: Plimbari de agrement |
126264 |
|
http://www.adevarul.ro/locale/galati/Cel_mai_mare_oras-port_de_la_Dunare_a_ramas_fara_nave_de_pasageri_0_250774979.html
"Cel mai mare oraș-port de la Dunăre a rămas fără nave de pasageri
Marian Păvălașc
Luni 26 apr 2010
Navele pasager pe Dunăre nu mai opresc la Galați
La Galați, se mai pot face plimbări de agrement pe Dunăre doar cu ocazii speciale închiriindu-se vaporașele a două firme private. Dacă în urmă cu 15 ani, cel puțin o navă de pasageri pleca zilnic din fața Căpităniei, acum gălățenii mai pot „străbate” Dunărea doar cu navele de agrement
Galațiul nu mai oferă locuitorilor săi posibilitatea de a călători sau a se plimba pe Dunăre. Cursele de transport călători între Galați și celelalate orașe mari riverane fluviului, precum Brăila și Tulcea, au devenit o amintire.
Singura șansă pentru gălățeni de a mai petrece câteva ore la bordul unui vas este este oferită de două societăți private care dețin vaporașe pentru agrement.
Este vorba de vasul „Kaplan” al firmei care deține Restaurantul „Malnaș”, de nava pasager „Danube River” și de cataramanul celor de la Hotel „Vega”. În aceste cazuri, cursele au caracter exclusivist sau se pot realiza doar în anumite condiții. De exemplu, ori se închiriază toate locurile dintr-un astfel de vas, ori pasagerii trebuie să fie cazați în Hotelul firmei Vega.
„Pentru a se putea pleca de cheu este nevoie de un grup de minim 30 de persoane. Costurile sunt mari și este nevoie să plecăm cu un grup suficient de numeros pentru a acoperi cheltuielile. În weekend, avem ieșiri pe Dunăre până la Brăila, iar prețul este de 30 de lei de persoană. Vinerea, plecăm la Sulina doar dacă sunt solicitări, iar întoarcerea este duminica. Costul este de 600 de lei”, ne-a declarat Maricel Bejenariu, administratorul Complexului Europa care deține nava Malnaș.
Flota ruginește la Tulcea
S-a ajuns în situația în care gălățenii să nu aibă ocazia de a se deplasa pe Dunăre deoarece fostele curse zilnice, din anii ’80 și ’90, dintre Galați, Brăila și Tulcea au fost desființate după privatizarea Navrom. „Navele respective au rămas în patrimoniul Navrom, la Delta Tulcea și din acest motiv nu mai pot fi folosite pentru a se face curse pe Dunăre”, a explicat Ion Dajboc, director în cadrul Navrom Galați.
Gălățenii își amintesc nostalgici vremurile când încă mai circulau navele pentru pasageri”
„Normal că mi-aș dori să fac o plimbare pe Dunăre împreună cu familia, dar nu am cum. Îmi amintesc că la sfârșitul anilor ’80, aveam în jur de 14 ani, mă duceam cu părinții până la rudele din Isaccea, județul Tulcea, la bordul unor vase, iar călătoriile erau splendide”, își amintește George Motea."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 26 Apr 2010 19:12:55 Titlul subiectului: |
126279 |
|
Sa va povestesc putin cum decurg lucrurile intr-un alt oras traversat de Dunare, situat mai la vest de Galati si anume Budapesta. Acolo ai N oferte de croaziera pe Dunare pentru o ora, pentru doua ore, de la 2100 de forinti/ora in sus. De exemplu am fost intr-o croaziera de o ora, am dat 3000 de forinti, iar in vas nu au fost decat cativa pasageri. Vaporasele plecau din ora in ora, pana la 22:00 seara. Cum la ei se poate si la noi nu ?
Acum nu compar Galatiul cu Budapesta, dar chiar nu sunt in stare sa asigure o amarata de cursa de agrement pe zi? E cam rusinos pentru autoritatile galatene pentru modul inteligent in care promoveaza turismul din zona, turism care ar putea sa aduca bani.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 18 Iun 2010 11:23:44 Titlul subiectului: |
128575 |
|
Se pare ca sunt doua tipuri de plimbari de agrement "fluvial": cel comun, acum inexistent dupa abandonarea flotei de pasagere si cel privat, poate am putea spune chiar "propriu" intrucat ma refer la persoanele destul de instarite care-si permit barcute, barci si iahturi. O parte din aceste bijuterii le puteti admira amarate la pontonul privat de langa Trecere Bac.
Nu am sa intru in prea multe detalii, am sa postez doar cateva fotografii de la fata locului, ca sa avem macar o parere asupra a ceea ce inseamna in prezent, la Galati, plimbare de agrement...
Primele trei fotografii le-am realizat de pe Faleza Superioara, celelalte de pe Faleza Inferioara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
223.4 kb |
Vizualizat: |
de 11790 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
241.36 kb |
Vizualizat: |
de 11790 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
233.79 kb |
Vizualizat: |
de 11790 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
200.69 kb |
Vizualizat: |
de 11790 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
273.32 kb |
Vizualizat: |
de 11790 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
185.2 kb |
Vizualizat: |
de 11790 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
192.33 kb |
Vizualizat: |
de 11790 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
210.18 kb |
Vizualizat: |
de 11790 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 27 Iun 2010 11:26:01 Titlul subiectului: |
129054 |
|
In fine, sa vedem mai multe aspecte... Zilele trecute, cu prilejul inundatiei Falezei Inferioare am intocmit doua prezentari. In prima dintre acestea puteti remarca ceea ce a mai ramas din navele de odinioara de la Galati, majoritatea transformate pentru alte scopuri. De asemenea, sunt si cateva salupe si barci de agrement. Mentionez ca scopul prezentarii nu a fost acela de a suprinde nave si barcute.
In cea de-a doua prezentare, navele sunt mai putin vizibile (din cauza inundatiei nici nu am avut prea multe posibilitati sa le filmez sau fotografiez corespunzator). Practic sunt cele transformate in restaurante la malul Dunarii.
In cateva ipostaze puteti vedea si constructia simbolica (Libertatea 2000) care a luat locul iahtului Libertatea (trimis la englezi pentru reparatii si "uitat pe termen nedefinit" pe acolo).
http://www.youtube.com/watch?v=Bzk8pqCVCw0 - prima parte;
http://www.youtube.com/watch?v=lWJr3laaxA0 - a doua parte.
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 10 Ian 2011 21:25:58 Titlul subiectului: |
138633 |
|
Despre soarta Panzarului Moldovenesc...
http://www.adevarul.ro/locale/galati/Panzarul-Moldovenesc-investit-miliarde-depozite_0_406159458.html
"Pânzarul Moldovenesc, nava în care s-au investit aproape nouă miliarde de lei vechi, zace prin depozite
Ultima „apariție în public" a Pânzarului Moldovenesc, copie după o ambarcațiune din vremea domnitorului Ștefan cel Mare, a avut loc cu ocazia Bobotezei de anul trecut. Apoi nava a dispărut de pe faleză gălățeană.
La mijlocul anului trecut, conducerea Consiliului Județului (CJ) Galați anunța că Pânzarul va fi ancorat pe Faleza Dunării după ce se vor obține aprobările necesare de la municipalitate. De atunci, vasul a fost ținut într-o hală a SC Spat SA Galați, firma care a construit costisitoarea ambarcațiune.
"Actualmente, se caută o oportunitate de coloborare cu mediul privat pentru folosirea vasului. Până în acel moment, vasul va fi ținut, pentru conservare, în depozitele firmei Spat", ni s-a comunicat de la Consiliul Județului Galați.
Vasul a fost luat de pe Faleza Dunării pentru a nu fi vandalizat. Reamintim că Pânzarul Moldovenesc a fost prezentat pentru prima dată publicului în august 2004. Apoi, în septembrie 2005, ambarcațiunea a fost lansată la apă. Din 2006 și până în august 2009, vasul a rămas pe mal, pe Faleza Inferioară.
Scopul declarat al construirii acestuia a fost unul instoric, acela al reconstituirii unei nave din vremea lui Ștefan cel Mare. Totuși, Pânzarul nu a fost atestat de Muzeul Navigației de la Constanța ca replică fidelă a unui vas din secolele XV-XVI. Specialiștii nu-i recunosc statutul de exponat istoric.
Firma locală de ambarcațiuni, Spat SA Galați, a încasat pentru realizarea vasului, perioada 2003-2004, aproape nouă miliarde de lei vechi. Cu toate astea, de la lansarea ei, nava a stat pe apă mai puțin de un an."
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
27.43 kb |
Vizualizat: |
de 11354 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|