Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Plimbari de agrement

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Transport naval
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 26 Apr 2010 12:37:16    Titlul subiectului: Plimbari de agrement 126264

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Cel_mai_mare_oras-port_de_la_Dunare_a_ramas_fara_nave_de_pasageri_0_250774979.html

"Cel mai mare oraș-port de la Dunăre a rămas fără nave de pasageri

Marian Păvălașc

Luni 26 apr 2010

Navele pasager pe Dunăre nu mai opresc la Galați

La Galați, se mai pot face plimbări de agrement pe Dunăre doar cu ocazii speciale închiriindu-se vaporașele a două firme private. Dacă în urmă cu 15 ani, cel puțin o navă de pasageri pleca zilnic din fața Căpităniei, acum gălățenii mai pot „străbate” Dunărea doar cu navele de agrement

Galațiul nu mai oferă locuitorilor săi posibilitatea de a călători sau a se plimba pe Dunăre. Cursele de transport călători între Galați și celelalate orașe mari riverane fluviului, precum Brăila și Tulcea, au devenit o amintire.

Singura șansă pentru gălățeni de a mai petrece câteva ore la bordul unui vas este este oferită de două societăți private care dețin vaporașe pentru agrement.

Este vorba de vasul „Kaplan” al firmei care deține Restaurantul „Malnaș”, de nava pasager „Danube River” și de cataramanul celor de la Hotel „Vega”. În aceste cazuri, cursele au caracter exclusivist sau se pot realiza doar în anumite condiții. De exemplu, ori se închiriază toate locurile dintr-un astfel de vas, ori pasagerii trebuie să fie cazați în Hotelul firmei Vega.

„Pentru a se putea pleca de cheu este nevoie de un grup de minim 30 de persoane. Costurile sunt mari și este nevoie să plecăm cu un grup suficient de numeros pentru a acoperi cheltuielile. În weekend, avem ieșiri pe Dunăre până la Brăila, iar prețul este de 30 de lei de persoană. Vinerea, plecăm la Sulina doar dacă sunt solicitări, iar întoarcerea este duminica. Costul este de 600 de lei”, ne-a declarat Maricel Bejenariu, administratorul Complexului Europa care deține nava Malnaș.

Flota ruginește la Tulcea

S-a ajuns în situația în care gălățenii să nu aibă ocazia de a se deplasa pe Dunăre deoarece fostele curse zilnice, din anii ’80 și ’90, dintre Galați, Brăila și Tulcea au fost desființate după privatizarea Navrom. „Navele respective au rămas în patrimoniul Navrom, la Delta Tulcea și din acest motiv nu mai pot fi folosite pentru a se face curse pe Dunăre”, a explicat Ion Dajboc, director în cadrul Navrom Galați.

Gălățenii își amintesc nostalgici vremurile când încă mai circulau navele pentru pasageri”

„Normal că mi-aș dori să fac o plimbare pe Dunăre împreună cu familia, dar nu am cum. Îmi amintesc că la sfârșitul anilor ’80, aveam în jur de 14 ani, mă duceam cu părinții până la rudele din Isaccea, județul Tulcea, la bordul unor vase, iar călătoriile erau splendide”, își amintește George Motea.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 26 Apr 2010 19:12:55    Titlul subiectului: 126279

Sa va povestesc putin cum decurg lucrurile intr-un alt oras traversat de Dunare, situat mai la vest de Galati si anume Budapesta. Acolo ai N oferte de croaziera pe Dunare pentru o ora, pentru doua ore, de la 2100 de forinti/ora in sus. De exemplu am fost intr-o croaziera de o ora, am dat 3000 de forinti, iar in vas nu au fost decat cativa pasageri. Vaporasele plecau din ora in ora, pana la 22:00 seara. Cum la ei se poate si la noi nu ?
Acum nu compar Galatiul cu Budapesta, dar chiar nu sunt in stare sa asigure o amarata de cursa de agrement pe zi? E cam rusinos pentru autoritatile galatene pentru modul inteligent in care promoveaza turismul din zona, turism care ar putea sa aduca bani.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 18 Iun 2010 11:23:44    Titlul subiectului: 128575

Se pare ca sunt doua tipuri de plimbari de agrement "fluvial": cel comun, acum inexistent dupa abandonarea flotei de pasagere si cel privat, poate am putea spune chiar "propriu" intrucat ma refer la persoanele destul de instarite care-si permit barcute, barci si iahturi. O parte din aceste bijuterii le puteti admira amarate la pontonul privat de langa Trecere Bac.
Nu am sa intru in prea multe detalii, am sa postez doar cateva fotografii de la fata locului, ca sa avem macar o parere asupra a ceea ce inseamna in prezent, la Galati, plimbare de agrement...
Primele trei fotografii le-am realizat de pe Faleza Superioara, celelalte de pe Faleza Inferioara.



1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  223.4 kb
 Vizualizat:  de 11474 ori

1.JPG



2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  241.36 kb
 Vizualizat:  de 11474 ori

2.JPG



3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  233.79 kb
 Vizualizat:  de 11474 ori

3.JPG



4.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  200.69 kb
 Vizualizat:  de 11474 ori

4.JPG



5.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  273.32 kb
 Vizualizat:  de 11474 ori

5.JPG



6.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  185.2 kb
 Vizualizat:  de 11474 ori

6.JPG



7.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  192.33 kb
 Vizualizat:  de 11474 ori

7.JPG



8.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  210.18 kb
 Vizualizat:  de 11474 ori

8.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 27 Iun 2010 11:26:01    Titlul subiectului: 129054

In fine, sa vedem mai multe aspecte... Zilele trecute, cu prilejul inundatiei Falezei Inferioare am intocmit doua prezentari. In prima dintre acestea puteti remarca ceea ce a mai ramas din navele de odinioara de la Galati, majoritatea transformate pentru alte scopuri. De asemenea, sunt si cateva salupe si barci de agrement. Mentionez ca scopul prezentarii nu a fost acela de a suprinde nave si barcute.
In cea de-a doua prezentare, navele sunt mai putin vizibile (din cauza inundatiei nici nu am avut prea multe posibilitati sa le filmez sau fotografiez corespunzator). Practic sunt cele transformate in restaurante la malul Dunarii.
In cateva ipostaze puteti vedea si constructia simbolica (Libertatea 2000) care a luat locul iahtului Libertatea (trimis la englezi pentru reparatii si "uitat pe termen nedefinit" pe acolo).
http://www.youtube.com/watch?v=Bzk8pqCVCw0 - prima parte;
http://www.youtube.com/watch?v=lWJr3laaxA0 - a doua parte.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 10 Ian 2011 21:25:58    Titlul subiectului: 138633

Despre soarta Panzarului Moldovenesc...

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Panzarul-Moldovenesc-investit-miliarde-depozite_0_406159458.html

"Pânzarul Moldovenesc, nava în care s-au investit aproape nouă miliarde de lei vechi, zace prin depozite

Ultima „apariție în public" a Pânzarului Moldovenesc, copie după o ambarcațiune din vremea domnitorului Ștefan cel Mare, a avut loc cu ocazia Bobotezei de anul trecut. Apoi nava a dispărut de pe faleză gălățeană.

La mijlocul anului trecut, conducerea Consiliului Județului (CJ) Galați anunța că Pânzarul va fi ancorat pe Faleza Dunării după ce se vor obține aprobările necesare de la municipalitate. De atunci, vasul a fost ținut într-o hală a SC Spat SA Galați, firma care a construit costisitoarea ambarcațiune.

"Actualmente, se caută o oportunitate de coloborare cu mediul privat pentru folosirea vasului. Până în acel moment, vasul va fi ținut, pentru conservare, în depozitele firmei Spat", ni s-a comunicat de la Consiliul Județului Galați.

Vasul a fost luat de pe Faleza Dunării pentru a nu fi vandalizat. Reamintim că Pânzarul Moldovenesc a fost prezentat pentru prima dată publicului în august 2004. Apoi, în septembrie 2005, ambarcațiunea a fost lansată la apă. Din 2006 și până în august 2009, vasul a rămas pe mal, pe Faleza Inferioară.

Scopul declarat al construirii acestuia a fost unul instoric, acela al reconstituirii unei nave din vremea lui Ștefan cel Mare. Totuși, Pânzarul nu a fost atestat de Muzeul Navigației de la Constanța ca replică fidelă a unui vas din secolele XV-XVI. Specialiștii nu-i recunosc statutul de exponat istoric.

Firma locală de ambarcațiuni, Spat SA Galați, a încasat pentru realizarea vasului, perioada 2003-2004, aproape nouă miliarde de lei vechi. Cu toate astea, de la lansarea ei, nava a stat pe apă mai puțin de un an."



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.43 kb
 Vizualizat:  de 11038 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Joi 28 Mar 2013 09:30:59    Titlul subiectului: 163673

Cred ca merita vazut reportajul facut de o televiziune suedeza in Delta noastra. Se incadreaza in subiect, chiar daca ambarcatiunea folosita de realizatoare nu este chiar una traditionala a lipovenilor ...
(de la min. 32)

http://www.svtplay.se/video/1098452/14-3-18-15%5C?beskrivning=1

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Transport naval Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community