Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Reteaua de troleibuz in 1973, 1982 si 1984

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2019
Mesaje: 1740
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 27 Apr 2010 08:48:20    Titlul subiectului: Reteaua de troleibuz in 1973, 1982 si 1984 126289

Am reprezentat la http://retele.tramclub.org/Bl.html reteaua de trolee din 1984 asa cum apare in Ghidul ITB din acel an precum si in harta aferenta. Mai am totusi cateva nelamuriri:

- Exista pe harta o bucata de retea pe str. Eminescu intre Icoanei si Mosilor. Era cumva doar pe un sens si folosita de 86? (atunci si reteaua de pe Dacia era doar pe un sens?)

- Reteaua de pe Splaiul Unirii (Piata Unirii - Timpuri Noi) + inceputul Calea Vacaresti folosita de 76 la intoarcere era pe un singur sens?

- 92 in Ghid: http://carti.tramclub.org/01/019 e dus la Gara dar pe harta nu apare... mergea intr-adevar la gara?

- Pe harta apare un 64 pe Serban Voda intre Sura Mare si Sincai dar in ghid nu apare nici un 64... exista?

- Sos. Oltenitei intre Sura Mare si Piata Sudului e trecuta cu 94 in harta dar in ghid 94 merge cu restul de trolee din sud pe Vacaresti. Cum e corect?

- Exista o contrazicere intre harta si ghid intre capetele Barbu Vacarescu si Lacul Tei. In harta apar: Verdi (65, 90) si Tei (88, 98) dar in Ghid apar: Verdi (90, 98) si Tei (65, 88)... unde aveau deci capetele 65 si 98?

- Cum arata capatul Hasdeu al liniilor 91 si 96 ce veneau din vest? Parcurgeau bucla de la Vasile Parvan sau intoriceau 'in loc' pe undeva prin zona Hasdeu?

- Toate cele 4 depouri de trolee din zilele noastre existau la fel si in 1984? Eventual altele?

De asemenea si orice observatii asupra liniilor asa cum le-am desenat in site-ul cu retele sunt binevenite. Multumesc.


Ultima modificare efectuată de către stfp la Dum 09 Mai 2010 16:47:45, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2019
Mesaje: 1131
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 27 Apr 2010 20:55:00    Titlul subiectului: 126318

1. Exista posibilitatea sa se fi circulat asa. Pe str. Luminei intorcea 97.
2.La intoarcerea de la piata Unirii, 76 mergea pe un singur fir, celalalt fir, de pe partea cu IML nu mai era folosit.
3. E posibil ca harta si cartea sa fie diferite (?). Asa e si in cazul ghidului 1982, unde linia 240 apare in carte dar nu pe harta. 92 mergea la Gara in 1984.
4,5. E greseala de tipar, e vorba de 94 care a mers pe Oltenitei, dar probabil a fost mutat pe Vacarest din cauza lucrarilor la metrou de pe Oltenitei.; a existat un 64 scos la putin timp de la infiintare in 1982 (Pta Unirii - Metalurgiei). Iar apar inadvertente intre harta si ghid - harta se comercializa si separat nu numai cu cartea, oricum harta a stat mai bine de un an prin chioscurile de bilete.
6. Iar greseli - Verdi il avea numai pe 90 iar Lacul Tei pe 65, 88, 98, ca dupa aia le-au mai mutat pana sa le desfiinteze e alta poveste.
(concomitent cu harta ITB a mai aparut una albastra de de la Publiturism,care nici aia nu avea acuratete -nu te mai lua dupa harta Publiturism ca aia e plina de greseli)
Depourile de trolee erau aceleasi.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 1836
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Apr 2010 21:38:44    Titlul subiectului: 126322

Troleibuzele nu au circulat niciodata prin Eminescu, ci numai prin Dacia. In speta este vorba numai de troleibuzul 86, mult mai tarziu au mai introdus un troleibuz ce venea din Balta Alba la Gara, dar pentru acest lucru au trebuit sa modifice intreaga retea si configuratia macazelor de la Scoala Iancului.
Un timp troleibuzele au circulat si prin Matasari.
Troleibuzele au mers deci prin Dacia in ambele sensuri cu o exceptie la Piata Gemenii pe care am schitat-o mai jos. Niciodata nu am inteles de ce la Piata Gemenii aveau acea deviatie.



Tb 86.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  193.3 kb
 Vizualizat:  de 21038 ori

Tb 86.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2019
Mesaje: 1131
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 27 Apr 2010 23:27:29    Titlul subiectului: 126328

La Piata Gemeni au intors troleibuzele liniei 97 - Bd Dacia cu intoarcere prin str. Viitorului, Gheorghe Palade (Luminei), Icoanei. Troleibuzul din Balta Alba infiintat ulterior a fost 79, care folosea reteaua lui 86 pana la Matei voievod (implicit si macazele existente). Linia care a dus la modificari temporare in zona a fost 66 care un timp a ocolit pe la Foisorul de Foc pana cand s-a definitivat bucata de pe Mosilor intre Carol si Eminescu (cele doua linii au aparut dupa 1985). Pe Alecu Russo, in locul tramvaiului de azi circulau troleibuzele de pe 65, 88, 90, 98 (nu stiu cat de frecvent era acest 98, cat de des era vazut in peisaj) care mergeau mai departe pe Tunari, spre Tei si Verdi.

Dilema troleibuzului pe Eminescu reiese din ce au vazut cei care au facut harta turistica a Bucurestiului din 1984, editata de Publiturism, nu stiu de unde au scoz bazaconiile alea - raspunsul e ca au folosit informatii vechi, neverificate si care nu au fost aduse la zi, oglindind o situatie mai veche. Problema e si perioada dintre concepere si tiparire/difuzare, in care se pot produce modificari imposibil de introdus ulterior. Macar harta ITB e 99% corecta, desi nici ea nu e scutita de greseli - ea prezinta cu scop informativ situatia de la un moment dat ("moment" din perioada de concepere sau imediat intrarii in tipar), modificarile "in timp real" veneau din presa.

Reteaua reprezentata pentru anul 1984 e corecta, cu mici exceptii:
- pe Eminesdcu nu a fost retea de troleu
- 94 a circulat pe Oltenitei
- 68 de la Valea Ialomitei circula pe Dr taberei apoi pe Romancierilor - Emil Bodnaras - Ho si Min, comun cu 93 pana la Gara de Nord; reteaua de acces la depoul Bujoreni nu a fost folosita pentru transport regulat (poate cu mici e xceptii cauzate de devieri temporare).

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2019
Mesaje: 1740
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2010 09:55:49    Titlul subiectului: 126332

Multumesc pentru corectii. L-am mutat pe 68 pe Romancierilor (in harta din 1984 bucata aceea de oras era lasata pe dinafara... astfel am presupus ca o lua pe Valea Oltului), l-am mutat pe 94 pe Oltenitei si pe 65 la Lacul Tei, am taiat reteaua de pe Eminescu.

Arata tare frumos reteaua atunci... trasee lungi ce strabateau orasul dintr-un capat la celalalt fie est-vest fie nord-sud, trecand prin centru. Dealtfel acum avem doar 3 linii mai lungi de 10km (69, 86, 90) iar atunci erau nu mai putin de 11.

Interesant e ca in ciuda tuturor desfiintarilor reteaua totala de acum e doar cu 11km mai scurta (73km fata de 84km atunci); segmentele noi pe Iuliu Maniu, Colentina/Fundeni, Drumul Taberei Sud si Bucurestii Noi mai atenuand taierile masive.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 1836
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2010 15:48:00    Titlul subiectului: 126353

Nu stiu ce a vrut sa spuna Rosetti cu macazele de la Scoala Iancului, dar cand l-au infiintat pe 79 (multumesc pentru precizare) au schimbat intreaga configuratie din zona Scoala Iancului. La nevoie pot veni si cu o schita pentru lamuriri suplimentare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 18/Aug/2019
Mesaje: 140
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2010 21:26:15    Titlul subiectului: 126384

Troleibuzul 86 avea intr-adevar o deviere ciudata in zona Pietei Galati, venind dinspre Foisor, prin str. Luminei. S-ar putea explica prin faptul ca acolo a existat si o bucla de intoarcere (pentru troleibuzul 97 de pilda). Poate str. Taras Sevcenco era mai ingusta in acel loc (nu fusese trasat bd. Dacia, largit) si poate nu s-a considerat necesar sa existe 2 cai alternative, paralele, de fire, plus ca usura putin traficul in zona pietei. De remarcat faptul ca actuala strada Gh. Palade e un rest al fostei strazi Taras Sevcenco.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trole Man



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2016
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti (Centru)

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2010 22:00:14    Titlul subiectului: 126385

Zona Pietei Gemeni era mult mai ingusta decat este acum. In plus acolo exista si o bucla de tramvai ce lega strada Galati (actuala Vasile Lascar) de Viitorului. Practic tramvaiele ce veneau dinspre Stefan cel Mare pe una din strazile Viitorului sau Galati se puteau intoarce spre Stefan cel Mare pe cealalta strada. Ocazional, tramvaiele reparate la URAC se probau pe acest circuit.
Pentru evidentierea situatiei de pana in 87-88 atasez o scanare din Ghidul Strazilor, editia 1982. Astfel se pot intelege mai bine si explicatii postate anterior pe forum.



Gemeni - Sevcenco.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  172.25 kb
 Vizualizat:  de 20905 ori

Gemeni - Sevcenco.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2019
Mesaje: 1740
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 09 Mai 2010 16:55:43    Titlul subiectului: 126773

Am mai terminat lucrul la doua retele, cea din 1982 si cea din 1973; se gasesc in site-ul cu retele, sectiunea retele de troleibuz din Bucuresti. Cateva intrebari legate de situatia din 1973:

- Depourile de trolee erau cele 4 actuale? Depoul Bucurestii Noi era deja convertit in Tb-Tw sau era doar Tw? Mai erau alte depouri de trolee, actualmente disparute sau convertite in altceva?

- Capatul vestic al liniei 84 este dat in ghid ca 'Romancierilor', dar din harta pare a fi de fapt actualul capat Valea Ialomitei... era cel actual sau intersectia Dr. Taberei/Romancierilor?

- Capatul estic al linie 86 este dat ca 'Soseaua Iancului'; cumva la capatul str. Vatra Luminoasa in loc sa se faca dreapta spre Stad. National se facea stanga ca actualul 104 pana se dadea in Sos. Iancului?

- Linia 92 este reprezentata pe harta pe amplasamentul actual via Bd. Leontin Salajan si nu ca actualul 311 cum apare in 1982/1984; cum este corect?

Multumesc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 1836
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Mai 2010 18:58:40    Titlul subiectului: 126777

Iti raspund la ceea ce stiu :
- Capatul Vestic al lui 84 a fost din totdeauna Valea Ialomitei.
- Capatul Estic al lui 86 a fost dintotdeauna la Stadionul National. La capatul str. Vatra Luminoasa face (facea) dreapta. Stanga nu a facut niciodata.
- Capul lui 92 mi-e neclar, nu stiu unde intorcea, la B-dul Basarabia sau la Barajul Dunarii. Oricum erau 2 troleibuze,unul intorcea intr-un loc, altul in alt loc, dar pe perioada constructiei M 1 au avut loc modificari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2019
Mesaje: 1740
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 09 Mai 2010 19:46:08    Titlul subiectului: 126784

Capatul vestic al lui 84 *nu* a fost intotdeauna Valea Ialomitei; de exemplu in 1962 era pe la Davila. Interbarea ramane deschisa - in Ghidul din 73 este listat Romancierilor: http://carti.tramclub.org/11/064

Ilustrez cu cate 2 poze celelalte 2 probleme:

- Capatul de la Sos. Iancului (viitorul Stadion National) conform hartilor din 1962 si 1973; prima intoarce chiar inainte de bd. Marelui Stadion, a doua cu o bucla in partea cealalta;

- Ruta lui 92; prima (1973) arata rutarea actuala ocolind lacul prin dreapta cum vii de la Barajul Dunarii spre centru, cea din 1982 arata o ruta care seamana cu actualul 311 - ocolind lacul prin stanga. Chiar asa a fost (diferit in 1973 si 1982) sau harta din 1982 e gresita?



sn2.jpg
 Descriere:
Sos Iancului - 1962
 Mărime fișier:  52.58 kb
 Vizualizat:  de 20683 ori

sn2.jpg



sn1.jpg
 Descriere:
Sos. Iancului - 1973
 Mărime fișier:  60.15 kb
 Vizualizat:  de 20683 ori

sn1.jpg



921.jpg
 Descriere:
Linia 92 in 1973 - ca astazi
 Mărime fișier:  61.51 kb
 Vizualizat:  de 20683 ori

921.jpg



922.jpg
 Descriere:
Linia 92 in 1982 - ca 311 de azi
 Mărime fișier:  74.23 kb
 Vizualizat:  de 20683 ori

922.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 11/Dec/2019
Mesaje: 1131
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 09 Mai 2010 19:49:48    Titlul subiectului: 126785

86 a intors un timp la intersectia cu Sos Iancului si dupa aceea a fost dus la Stadionul National.
Linia 92 este reprezentata corect, prin Nicolae Grigorescu, cum e si acum; mutarea ei pe Liviu Rebreanu, ca 311, a fost dictata de lucrarile la metrou.
84 mergea la Bd Muncii si 92 la Barajul Dunarii.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 1836
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Mai 2010 21:08:25    Titlul subiectului: 126790

Eu intre anii 1975 - 1979 am facut meditatii la romana aproape de Valea Ialomitei si 84 intorcea la Valea Ialomitei. ( Tot timpul am locuit in zona Piata Iancului). Tot asa, incepand cu anul 1973 - 1974 frecventam foarte des Stadionul (actual) Lia Manoliu si 86 intorcea chiar la stadion. Mai devreme de anii acestia chiar nu am de unde sa stiu si as creea confuzii de pomana. Am prins si perioada in care tramvaiul 13 intorcea in zona fostului Electroaparataj, nu ajungea la Cora. La Cora ajungea numai 14.
Conform hartii postate de stfp in 1962 nici nu era vorba de troleibuzul 86, ci de 84 si 89. Cumva era logic, in 1962 Balta Alba nici nu exista si 84 nu avea cum sa ajunga in camp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2019
Mesaje: 1740
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 09 Mai 2010 23:39:36    Titlul subiectului: 126801

rosetti61 a scris:
Linia 92 este reprezentata corect, prin Nicolae Grigorescu, cum e si acum; mutarea ei pe Liviu Rebreanu, ca 311, a fost dictata de lucrarile la metrou.

Okay, clar, deci in 1982 era deviata stil 311. Dar in 1984? Harta respectiva nu cuprinde si portiunea aia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 973
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Mai 2010 00:12:27    Titlul subiectului: 126802

Capătul a fost mutat de la Șos. Iancului la Stadion atunci când s-a lărgit Șos. Pantelimon.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Mai 2010 06:01:19    Titlul subiectului: 126804

In primul rand, vreau sa-i multumesc lui Stefan Puscasu pentru munca depusa pentru culegerea de informatii si postarea acestor materiale interesante. Apreciez de mult timp calitatea discutiilor voastre. M-am uitat pe schemele retelelor postate si am constatat unele erori, inevitabile de altfel avand in vedere faptul ca multi fie nu au apucat acele vremuri, fie nu isi mai amintesc anumite detalii, lucru normal dupa atatia ani. Iata pe scurt corectiile mele:

Voi incepe in ordine cronologica:

Despre schema din 1962 nu am prea multe de spus, fiindca pe atunci, nu existam.
Ghidul 1973

1.Autobaza Nordului era depou de troleibuze. Accesul se facea fie pe Sos. Nordului (in present, str. Elena Vacarescu), fie pe Bd. Ficusului si Bd. Aerogarii – detalii mai jos.

2.Exista retea in ambele sensuri pe str. Elena Vacarescu intre Sos. Bucuresti – Ploiesti si capatul liniei 83 de la Parcul Herastrau. Partea dintre Bd. Ficusului si capatul liniei 83 nu a mai fost utilizabila dupa electrificarea M800, datorita trecerii la nivel. Cu alte cuvinte, aceasta portiune nu ar mai trebui sa apara pe schemele din anii '80.

3.Exista retea simpla pentru acces la capatul Aeroport Baneasa pe Bd. Ficusului si Bd. Aerogarii. Aceasta retea s-a demontat abia la desfiintarea ultimei parti din axa N-S in anii 80, fiind folosita inclusiv in serviciul de calatori in toamna anului 1985 pe sensul spre Aeroport, deci cu mult dupa desfiintarea depoului de troleibuze de la Nordului. Atunci s-a circulat o perioada pe sensul spre Aeroport pe traseul liniei 131 de acum cativa ani, adica ducere pe Sos. Nordului – Bd. Ficusului – Bd. Aerogarii. Ar trebui figurata si pe schemele din 1982 si 1984.

4.Pana la desfiintarea axei N-S a existat retea in ambele sensuri pe str. Arh. Ion Mincu, intre Sos. Kiseleff si Bd. Aviatorilor. Nu stiu daca a fost utilizata vreodata pentru calatori, dar probabil ca era folosita pentru devierile cauzate de diferitele adunari/manifestatii din Piata Victoriei. Era realizata in sistem catenar asemanator cu restul retelei vechi din zona de nord, deci e foarte posibil sa fi existat inca de cand a aparut troleibuz pe acolo, la inceputul anilor '60. Aceasta retea s-a scos abia prin 1986 – 1987, deci ar trebui sa apara si pe schemele din 1982 si 1984, si probabil si pe cea din 1962.

5.Pe sensul de intoarcere de la Aeroportul Baneasa, circulatia se efectua cu ocolire prin str. Tipografilor si Bd. Poligrafiei, nu direct ca la ducere. Posibilitatea de circulatie directa pe sensul spre centru s-a creat candva la sfarsitul anilor '70.

6.Pe nici unul din schemele dinainte de 1990 nu apare reteaua de acces/retragere de pe strazile Mecet si Gheorghe Costaforu. Nu stiu daca exista in 1962, dar in anii '70 exista sigur fiind folosita chiar pentru calatori dupa cutremurul din 1977 cand au circulat liniile 84A Titan – Mecet – Bd.Marelui Stadion si 92 Barajul Dunării – Mecet – Bd.Marelui Stadion, circulatia prin centru fiind restrctionata. Acest aspect este confirmat in lista lui Andrzej Brzozowski.

7.Capatul din Vatra Luminoasa era in 1973 la Intersectia Sos. Pantelimon cu Sos. Iancului, comun cu tramvaiele. Nu am date exacte, dar cel mai probabil capatul a fost mutat la Bd. Marelui Stadion prin 1974 – 1975, cand s-au incheiat lucrarile de sistematizare a Sos. Pantelimon si s-a reluat circulatia tramvaielor spre Granitul, si s-a desfiintat si bucla de intoarcere pentru tramvaie de la intersectia Pantelimon-Iancului.

8.Exista o problema cu reteaua din zona Garii de Nord. Nu-mi dau seama daca reteaua de intoarcere apare pe schema prin Str. Varnali sau Str. Dr. Felix, dar apare figurata ca retea dubla. In realitate, reteaua era simpla, iar intoarcerea s-a facut pana la inceperea lucrarilor la M4 in anii 80 pe str. Dr. Felix, nu pe Varnali. Cu alte cuvinte, tot asa trebuie figurata reteaua si pe schema din 1982.

9. Intre Bd. Dacia (partea veche) si Taras Sevcenco (astazi tot Dacia), troleibuzele circulau initial prin Str. Luminii.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.


Ultima modificare efectuată Dominatrix la Mar 11 Mai 2010 05:13:41, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Mai 2010 06:03:53    Titlul subiectului: 126805

Ghidul 1982

1. O greseala in legatura cu troleele de pe str. Popa Nan. Incepand cu marea zguduiala din 1977 pana spre sfarsitul lui 1982, circulatia pe Popa Nan s-a desfasurat pe un singur sens spre Foisorul de Foc. Pe sensul spre Balta Alba, se circula pe Str. Austrului si Str. Tepes Voda. Cauza a fost demolarea si reconstruirea unui bloc afectat grav de cutremur.

2. Troleele care aveau capat la Hasdeu venind dinspre vest intorceau in felul urmator: de la Piata Kogalniceanu, virau dreapta pe str. Gradina cu Cai, din nou dreapta pe Splaiul Independentei si inchideau bucla la Podul Operei. Spre sfarsitul anului, s-a modificat bucla prin str. Hasdeu – detalii la anul 1984.

3. In legatura cu discutiile de mai sus privitoare la traseul troleelor spre capatul Barajul Dunarii, aduc informatia ca circulatia pe traseul vechi pe Bd. Salajan s-a reluat abia in 1985, deci traseul trebuie figurat pe Str. Liviu Rebreanu – Sos. Catelu si in 1982, si in 1984.

4. Celelate modificari despre care am scris mai sus la anul 1973.

Ghidul 1984

1. Incepand cam de pe la sfarsitul lui 1982, troleele care veneau dinspre Vest au inceput sa intoarca la Hasdeu virand dreapta direct pe str. Hasdeu, apoi iar dreapta pe Splaiul Independentei la Podul Hasdeu. Cu alte cuvinte, nu s-a mai folosit reteaua din Perimetrul Piata Kogalniceanu – str. Gradina cu Cai, macazele fiind scoase ulterior. Totusi, fosta retea pe str. Gradina cu Cai s-a pastrat pana pe la inceputul anilor '90 Exclamation
Prin 1991 – 1992, am vazut cu ochii mei retea de troleibuz inca existenta pe str. Gradina cu Cai.

2. In 1984 deja exista de ceva vreme o retea de troleibuz care pornea de la Casa Scanteii pe Bd. Poligrafiei si ajungea la capatul troleelor din Pajura. Habar n-am cu ce scop a fost construita, dar a stat o buna perioada nefolosita, neexistand nici macar macaze de acces dinspre Kiseleff. Pe acesta retea s-a circulat foarte putin numai duminica in 1984 sau 1985 cu linia de troleibuz 683. Cred ca traseul acestei linii din ghidul 1984 este fie gresit, fie era un traseu mai vechi din 1983 – ceea ce e foarte probabil fiindca in acele vremuri trecea destul de mult timp intre darea la tipar a cartii si aparitia ei. Cert este ca linia de troleibuz 683 a circulat numai duminica de la Piata Scanteii pe Bd. Poligrafiei, str. Jiului si str. Dridu pana la capatul din Pajura.

3. Cred ca ar trebui figurata si reteaua pe Cal. Grivitei intre Bd. Gh. Duca si Sos. N. Titulescu, desi nu era folosita la acel moment. Teoretic, era in conservare.

4. Varianta ocolitoare din zona Garii de Nord e putin gresita. Din nou, nu-mi dau seama daca reteaua dubla apare pe Varnali sau pe dr. Felix. Nu mai tin minte precis, dar parca se circula in sens unic pe cele 2 strazi (adica dus pe Grivitei – Titulescu – Al. I. Cuza – Varnali – Polizu si intors pe Polizu – Dr. Felix – Al. I. Cuza – Titulescu – Grivitei sau invers, nu mai tin minte). Am dubii ca se circula in ambele sensuri pe una din strazile dr. Varnali sau dr. Felix, avand in vedere ingustimea lor, dar din pacate nu am informatii exacte.

5. Nu imi dau seama pe ce strazi este figurata bucla de intoarcere de la Lacul Tei. Traseul de intorcere era pe str. Cristea Mateescu- Bd. Ghica Tei – Teiul Doamnei. Cred ca e corect pe schema.

5. Celelate modificari despre care am scris la anii 1973 si 1982.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.


Ultima modificare efectuată de către Dominatrix la Lun 10 Mai 2010 06:32:37, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Mai 2010 06:09:01    Titlul subiectului: 126806

Ghidul 1992

Reteaua e corecta, cu 4 exceptii:
1.Spre Spitalul Fundeni nu se circula direct, ca acum, ci prin ocolire pe Bd. Carol – Bd. Ferdinand – str. Dimitrie Onciu – str. Traian – Cal. Mosilor. Reteaua directa pe Mosilor exista, dar nu mai era folosita. Ramasese de la prima varianta a lui 66 care a circulat initial intre Spitalul Fundeni si Piata Izvorul Rece, modificat fata de traseul de azi de la intersectia Mosilor/Mihai Eminescu, dreapta pe Str. Mihai Eminescu, cu intoarcere dupa spatiul verde (a existat bucla pana la modernizarea retelei in 2007), apoi pe str. Traian – Foisorul de Foc – Bd. Ferdinand, cu intoarcere pe Bd. Carol – Cal. Mosilor.
2.Nu apare reteaua pe un singur sens de pe str. Sf. Elefterie. In configuratia actuala a aparut in 1989, dupa ce cativa ani s-a circulat pe acolo in sens invers. Aceasta retea trebuie figurata pe toate schemele mai recente fiindca exista si azi.
3.Nu observ pe schema reteaua de intoarcere pe stradutele din spatele Pietei Rosetti.
4.Nu apare reteaua de acces dinspre Depoul Bujoreni intre Valea Argesului si Valea Ialomitei.

Situatia recenta (anii 2000)

1.Nu apare reteaua pe str. Sf. Elefterie.
2.Reteaua pe Stirbei Voda pe sensul spre Cal. Plevnei apare ca retea simpla, ducere spre Razoare. Stiu ca sensul opus nu mai e folosit, si acum cativa ani am vazut macazele demontate, dar reteaua mai exista. Probabil ca la acel moment mai putea fi repusa in functiune la nevoie. A fost cumva demontata?
3.A fost demontata reteaua intre capetele Valea Ialomitei si Valea Argesului? Pe nici o schema incepand cu cea din 1992 nu apare.
4.Aceeasi nelamurire cu privire la reteaua din spatele Pietei Rosetti.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Mai 2010 06:18:18    Titlul subiectului: 126807

Putin off-topic, dar legat de discutia de mai sus, exista cateva erori si la retelele de tramvai:

1.De cand s-a bagat tramvai spre Catelu pana in 1990 capatul de linie nu a fost la Str. Nicolae Teclu, asa cum e azi, ci 2 statii mai departe, la Satul Catelu. Chiar asa se numea capatul de linie : Intrare Sat Catelu. Ca localizare, acest capat era in locul unde se desprinde strada Libertatii de azi din Bd. Theodor Pallady. Zona arata cu totul diferit atunci, Bd. Ion Sulea se termina in acel loc, spre dreapta mergea autobuzul spre Glina, iar la stanga incepea Drumul intre Tarlale, pe unde mergea 246. La intersectia Bd. Ion Sulea/str. Nicolae Teclu (capatul de azi) s-a montat cand s-a facut depoul Titan (in 1983) un ansamblu de linii alcatuit din 3 schimbatoare duble, astfel incat accesul si retragerea spre/dinspre depou se putea face din ambele directii.

2.Pe schemele din 1982 si 1984 apare linie de tramvai pe str. Paleologu. Este o greseala, fiindca aceasta linie s-a construit odata cu realizarea strapungerii de la Armeneasca, fiind data in folosinta odata cu noua linie de tramvai dinspre Piata Galati, in 1987. Nici n-ar fi putut exista in modul in care este reprezentata pe harta, fiindca in intersectia str. Paleologu-Cal. Mosilor nu e loc pentru schimbatoare de cale spre str. Paleologu. Linia a fost cel mai probabil gandita ca un traseu alternativ pentru linia 17, care nu mai avea cum sa traverseze centrul dupa scoaterea liniilor din Piata Rosetti. A fost folosita in ambele sensuri de linia 17 scurta vreme pana la desfiintarea definitiva a liniei de pe traseul vechi al Caii Vacaresti. Pe urma a fost folosita numai intr-un singur sens se linia 5 si ulterior si de 16 pana in 1997, cand s-a oprit circulatia tramvaielor pe acolo.

3. Pe nici o schema din perioada 1966 - 1990 nu apare linia simpla de tramvai care pleca oblic din Cal. Calarasi inainte de Biserica Sf. Vineri Hereasca si ajungea pe Cal. Vacaresti. Era o ramasita a liniei simple care facea legatura in anii '60 de la Bd. Bratianu pe Baratiei si ajungea la Sf Vineri. In mod curent era folosita numai o mica portiune, parte din bucla de intoarcere de acolo.

4.Nu apare Depoul Panduri pe schemele din 1963, 1966, 1970, 1973, 1982 si 1984. Nu apare Depoul Colentina pe schema din 1966. Nu apare Depoul Alexandria pe schema din 1963.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.


Ultima modificare efectuată de către Dominatrix la Mar 11 Mai 2010 04:18:54, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 973
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Mai 2010 09:29:32    Titlul subiectului: 126811

Între Valea Argeșului și Valea Ialomiției nu (mai) există nici o rețea de troleibuze. E o rețea de serviciu de la Valea Ialomiției la Dep. Bujoreni.

Linia de tramvai de pe Armand Călinescu - Paleologu a fost gândită pentru liniile 5 și 16. 17 întorcea pe Sf. Vineri, nu mai ajungea în (Lacul) Tei.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Vin 14 Mai 2010 11:30:30    Titlul subiectului: 127030

Cand au demontat, domnule, calea simpla dintre capete? Acum 3 saptamani cand am trecut pe acolo inca mai exista, fara macazuri dar exista, reteaua de pe Valea Oltului. Chiar imi si placea ideea unei retele simple puse deasupra mijlocului drumului pentru a fi utilizata in ambele sensuri. In plus putea sa fie un cap de plecare pentru transport cu troleibuze in Cartierul Brancusi, dar asta este de domeniul fantasticului...
_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
linia 84



Data înscrierii: 02/Feb/2010
Ultima vizita: 10/Feb/2012
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti, Drumul Taberei, S6

MesajTrimis: Vin 14 Mai 2010 14:17:24    Titlul subiectului: 127037

Dominatrix a scris:
Ghidul 1992

Situatia recenta (anii 2000)

1.Nu apare reteaua pe str. Sf. Elefterie.
2.Reteaua pe Stirbei Voda pe sensul spre Cal. Plevnei apare ca retea simpla, ducere spre Razoare. Stiu ca sensul opus nu mai e folosit, si acum cativa ani am vazut macazele demontate, dar reteaua mai exista. Probabil ca la acel moment mai putea fi repusa in functiune la nevoie. A fost cumva demontata?
3.A fost demontata reteaua intre capetele Valea Ialomitei si Valea Argesului? Pe nici o schema incepand cu cea din 1992 nu apare.
4.Aceeasi nelamurire cu privire la reteaua din spatele Pietei Rosetti.

Toate aceste retele exista, pe unele din ele necirculandu-se. Reteaua simpla de pe str. Valea Oltului ce face legatura intre Str. Valea Ialomitei si Str. Valea Argesului exista, pe acolo vin de la depou troleibuzele liniilor 69 si 71. Retragerea se face prin Str. Valea Argesului, B-dul Drumul Taberei (Bucla), Str. Valea Ialomitei, Str. Valea Oltului. Totusi pe B-dul Drumul Taberei intre Str. Valea Ialomitei si Str. Valea Argesului exista cale dubla, sensul spre Valea Argesului fiind neutilizat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Mai 2010 19:43:17    Titlul subiectului: 127044

Am mai depistat 2 erori la retelele postate pe site:
1. In 1982 si 1984, deja nu se mai circula pe str. Labirint pe sensul spre centru. Troleibuzele circulau spre Foisorul de Foc direct pe str. Delea Noua - str. Delea Veche - str. Popa Nan. In sensul opus inca se circula pe Popa Nan si Th. Sperantia. Asta rezulta si din harta pe 1982 postata pe site. In 1982 s-a circulat deviat pana prin toamna pe Austrului, cum am mai scris. Configuratia actuala a retelei a aparut dupa desfiintarea retelei simple de pe Str. Popa Nan, intre Delea Veche si Th. Sperantia.
2. Nu apare bucla de intoarcere de pe strazile Italiana, Bacalogu si Batistei. Concret, troleibuzele care veneau din Tei puteau puteau vira de pe Sahia stanga pe str. Italiana, apoi pe Bacalogu, Batistei si Sahia inapoi spre Tei. Habar n-am cu ce scop s-a construit si daca a fost folosita vreodata pentru calatori, dar in anii '80 exista. Toata reteaua din zona a fost aproape complet distrusa inainte de revolutie, cu exceptia unei portiuni pe str. Icoanei, care a fost scoasa relativ recent, dupa 2000.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.


Ultima modificare efectuată de către Dominatrix la Sâm 15 Mai 2010 00:40:51, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
linia 84



Data înscrierii: 02/Feb/2010
Ultima vizita: 10/Feb/2012
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti, Drumul Taberei, S6

MesajTrimis: Vin 14 Mai 2010 22:16:03    Titlul subiectului: 127057

Reteaua simpla dintre Valea Ialomitei si Valea Argesului s-a construit inainte de 1989 (nu mai stiu exact anul) la scurt timp dupa darea in folosinta a liniilor de troleibuz spre Valea Argesului prin fosta strada Compozitorilor actual str. Sibiu, B-dul 1 Mai si Drumul Taberei (partea de sud). La inceputuri accesul troleibuzelor 71 spre si dinspre depoul Bujoreni se facea doar prin B-dul Drumul Taberei (bucla) pt ca exista linie dubla dupa cum am mai spus, ulterior construindu-se si linia simpla pe Valea Oltului, linie care mai este si astazi si se foloseste cu succes. Cine nu crede ca exista poate sa mearga sa verifice, intamplator stau la capatul liniilor 69, 71, 168, 173, 268 adica la Valea Argesului. La inceput linia 69 avea troleibuze numai de la depoul Nitu Vasile, tocmai din Berceni. La fel si linia 67 care intorcea la Valea Ialomitei. Celalalt capat ambele il aveau la P-ta Rosetti prin str. Dianei. Odata cu infintarea lor si darea in folosinta a tronsonului spre Valea Argesului a fost inventata si linia 70 care si-a pastrat acelasi traseu pana in zilele noastre. O buna bucata de timp a dublat jumatate din treseul liniei 84, ceea ce face astazi linia 91 cu jumatate din traseul liniei 90. In acele vremuri cam prin anii 1985, 1986 au mai avut loc si alte modificari ale liniilor din cartier, mai cu seama dupa scoaterea liniilor de pe str. Emil Bodnaras si construirea B-dului Timisoara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community