Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaie Bombardier

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 03 Feb 2006 13:22:52    Titlul subiectului: Tramvaie Bombardier 14747

Daca tot e vorba de tramvaie low-floor uite unul Bombardier...

Se tot zice ca o sa avem tramvaie low-floor Bombardier prin Bucuresti, si nu m-ar mira sa fie unul de genul asta... (poza luata de pe railfaneurope.net)...
Cel din poza are 27m...tot atata are si un V3A, poate ca pare mai lung pt ca e nitel mai ingust (2.2m fata de cca 2.4 m un V3A); in plus, cel din poza are 3.4m inaltime (inaltime de la sina acoperis), in timp ce un V3A are 4.2m inaltime (de la sina la patina pantografului tras)... dar pantografele de pe tramvaiele straine se pliaza chiar bine, nu gluma (ca cele romanesti)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 03 Feb 2006 21:33:06    Titlul subiectului: 14812

Doar 27m? Pare mai lung...poate datorită faptului că are mai multe articulații?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 14 Oct 2006 00:11:31    Titlul subiectului: *Tramvaie Bombardier 35658

Bombardier Transportation produce o singura gama de tramvaie, Flexity, in 4 modele: Outlook, Classic, Swift si Link. Voi prezenta pe scurt diferentele dintre modele, asa cum le-am inteles din studierea solutiilor introduse in diverse orase in Europa, Asia, Australia si America. Departe de a ne bucura ca am putea beneficia de vreunul din aceste modele, ramane posibilitatea de a vedea care sunt cerintele in alte parti ale lumii. Fotografiile sunt cu titlu informativ, designul final tinand cont de discutiile cu reprezentantii primariilor locale, deci e foarte posibil ca la noi sa nu semene cu nici unul dintre ele.
Bombardier Flexity Outlook reprezinta varful de gama, fiind un tramvai cu podea coborata pe toata lungimea sa (100% Low Floor) si design futuristic. Banuiesc ca este si cel mai scump, iar avantajele ce decurg din dotari sigur nu vor avea prioritate in fata pretului de achizitie de catre RATB. Viteza maxima este de 70km/h. Designul este modular, la cererea beneficiarului trenul devenind mai lung (chiar si 9 module) sau mai scurt. Usa de acces a pasagerilor din dreptul vatmanului poate fi dubla, pentru acces mai usor, iar numarul de locuri pentru scaunele cu rotile suplimentat. Trenul este ramforsat cu otel inox de-a lungul sau iar cabina rezista la impacturi de 40 tone forta. Salonul este dotat cu aer conditionat. La orele de varf trenul poate fi actionat intr-o treapta superioara de tractiune pentru a face fata numarului sporit de pasageri. Poate fi manevrat bidirectional. Tramvaiele livrate catre TPG Geneva beneficiaza de 8 camere supraveghere video cu circuit inchis, sistem de informare a calatorilor (3 monitoare) cu posibilitate de prezentare a stirilor, reclamelor si liniilor de legatura (asemanator sistemului din troleibuzele RATB). Conform site-ului producatorului, in afara orelor de varf, vatmanul genevez poate incuia partea din spate a tramvaiului pentru a comasa astfel intr-un mod subtil calatorii in partea din fata a vehiculului si ai tine sub supraveghere.
Bombardier Flexity Classic e un tramvai construit pe o structura de otel, circa 70% LF dar cu podeaua coborata in dreptul usilor de acces, geamuri mari panoramice, spatii largi de acces pentru caruturi si biciclete, aer conditionat in salon, conditii ergonomice pentru vatman, stabilitate crescuta in trafic datorata boghiurilor rigide dar si suspensii hidro-pneumatice ce regleaza inaltimea vagonului, nivel redus de zgomot la rulare. Poate fi operat atat in mediu urban, cat si in retelele de cai ferate. Bombardier afirma ca fiecare dintre tramvaiele sale introduse in Leipzig, Germania, va inlocui 3 tramvaie Tatra. Poate fi dotat cu sistem video de supraveghere si monitoare LCD pentru informarea calatorilor. Viteza maxima este de 70km/h si poate fi manevrat bidirectional.
Bombardier Flexity Swift e un tramvai urban, pentru zone aglomerate, unde se pune accentul pe mobilitate, viteza, dar si mentenanta usoara, vehiculul fiind gandit modular, pentru remedierea rapida a defectiunilor prin inlocuirea diverselor componente si panouri identice si apoi retrimiterea vehiculului in trafic in doar cateva ore. Structura combina otelul (sasiul) cu aluminiul (acoperisul) si fibra de sticla ramforsata pentru a pastra o caroserie usoara, necesara deplasarilor rapide. Este circa 70% LF si poate atinge o viteza maxima de 70km/h in Europa continentala (este oare acesta un standard urban?), 88,5km/h in SUA si 100km/h in Portugalia. Latimea mare, de peste 2,5m ii permite amplasarea a cate 2 scaune de fiecare parte a vagonului, ceea ce inseamna mai multi pasageri ce pot sta jos. Poate fi operat bidirectional dar si in dubla tractiune, dotat cu camere de supraveghere video, aer conditionat si sistem de informare a calatorilor, scaune anti-vandal. Desi e foarte probabil ca acesta sa fie modelul cu care Bombardier ar participa la licitatie (judecand dupa avantajul intretinerii si reparatiilor facile), totusi majoritatea modelelor livrate in diverse orase nu prezinta usi de acces la extermitati, adica langa cabinele vatmanului din fata si din spatele trenului. Aceasta duce la evacuarea greoaie a calatorilor in caz de pericol, mai ales ca si partea de mijloc e deservita foarte prost. Practic, la unele modele livrate exista doar 4 usi pe fiecare parte, doua concentrate pe primul segment (dar nu langa vatman) si alte doua pe al 3-lea segment (dar nu langa vatman).
Bombardier Flexity Link a fost gandit ca legatura cu periferiile, suburbiile, cursele preorasenesti. Inedit este atat faptul ca poate circula in sisteme de trafic multimodal, datorita sistemului de alimentare dual-voltage, dar si faptul ca salonul, compartimentul pasagerilor, este dotat cu aer conditionat, surprinzator pentru categoria din care face parte. Este 50% LF si poate atinge 100km/h. Este in circulatie doar in Saarbrücken, Germania.
Cel mai probabil RATB va alege un design clasic, conformist...si care sa se potriveasca cu dotarile deja existente. Iar schema de culoare pt linia 41 fac pariu ca va fi aceeasi...
Din solutiile implementate in diverse orase rezulta o incarcare de 150-300 calatori la o medie de 4 calatori/mp. In Bucuresti insa, in aglomeratie, e posibil sa depaseasca 400 intr-un tren proiectat pt 300. Laughing



Bombardier Flexity Outlook.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.27 kb
 Vizualizat:  de 26528 ori

Bombardier Flexity Outlook.jpg



Bombardier Flexity Classic.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  20.37 kb
 Vizualizat:  de 26528 ori

Bombardier Flexity Classic.jpg



Bombardier Flexity Swift.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.37 kb
 Vizualizat:  de 26528 ori

Bombardier Flexity Swift.jpg



Bombardier Flexity Link.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.24 kb
 Vizualizat:  de 26528 ori

Bombardier Flexity Link.jpg




Ultima modificare efectuată de către ratbmetrou la Sâm 14 Oct 2006 07:06:12, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 14 Oct 2006 01:18:58    Titlul subiectului: 35660

Totuși, aceste tramvaie au avut și ulte probleme pe unde au apărut (totuși, nu chiar ca la Combino....).
Se pune întrebarea (firească): are RATB-ul unde să întrețină așa ceva? Are unde să gareze așa ceva? Are linii suficient de bune încât să nu distrugă tramvaiele, dar nici să fie distruse de aceste tramvaie( dat fiind că prezintă și osii simple sau chiar semi-osii)?
Apoi, RATB în mod sigur nu va dori A/C în salon, deci s-ar putea să ne alegem cu niște conserve gen Citaro unde fierbem în suc propriu vara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2021
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Sâm 14 Oct 2006 12:42:38    Titlul subiectului: 35677

Eu unul nu vreau AC neaparat. Vreau geamuri care sa se deschida. Atata timp cat le fac conserve (gen metrou) sunt nulitati, sub orice tatra sau v3a neingrijit. In plus nu vad ce va face sa credeti ca daca tatrele/v3a-urile sunt neingrijite bombardierele vor fi mai ingrijite...
Iar faza cu "nu-s facute pentru aglomeratia din Bucuresti" nu tine. Cei care le achizitoneaza cunosc problema si au 2 alternative:
- ori nu aleg modelul fara aerisire corespunzatoare;
- ori impun DINAINTEA semnarii contractului modificari legate de geamuri, dispunerea barelor.
Insa sunt convins ca nu va tine cont nimeni de chestiile astea la achizitie si se va ajunge la problemele din metrou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 14 Oct 2006 13:51:11    Titlul subiectului: 35691

RATB-ul ARE unde sa intretina si sa gareze asa ceva. Deja avem 2 depouri ultra moderne in Bucuresti - Alexandria si Militari , urmeaza sa se deschida Giurgiului (stie cineva cand?) . Ca sa intretina asa ceva trebuie echipamente noi si pregatire suplimentara , deci acestea se vor face doar dupa incheierea licitatiei si semnarii contractului.
Iata depoul alexandria prezentat de mine: http://metrouusor.uv.ro/baze/alex.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 14 Oct 2006 14:50:42    Titlul subiectului: 35694

Depoul Giurgiului ar trebui sa se deschida curand. Nu stiu daca are legatura cu lucrarile din zona, dar dupa cum am vazut, liniile sunt montate, doar ca reteaua nu era conectata. Teoretic, depoul ar trebui sa se deschida luna aceasta, dar mai este inca jumatate din ea.
metrouusor a scris:
RATB-ul ARE unde sa intretina si sa gareze asa ceva. Deja avem 2 depouri ultra moderne in Bucuresti - Alexandria si Militari , urmeaza sa se deschida Giurgiului (stie cineva cand?) . Ca sa intretina asa ceva trebuie echipamente noi si pregatire suplimentara , deci acestea se vor face doar dupa incheierea licitatiei si semnarii contractului.
Nu cred ca dupa ce se incheie contractul se apuca sa faca depoul dupa chipul si asemanarea tramvaiului. Cred ca de la inceput, la studierea ofertelor de pe piata si a schimburilor de experienta, se vede cam ce trebuie pentru intretinerea unui tramvai modern. Nu cred ca un depou trebuie foarte "personalizat" pentru un tip de tramvai, fiind necesare doar canale si hale care sa corespunda lungimii maxime a vagoanelor ce s'ar dori aduse. Diverse particularitati se pot include in caietul de sarcini. Oricum, daca ati observat, societatile de transport din vest isi personalizeaza vehiculele, asa cum ati vazut deja in imaginile cu bombardiere, combino &c.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Dum 22 Oct 2006 00:50:27    Titlul subiectului: 36255

pentru bucuresti, dat fiind lungimea maxima a unui vagon (cca 27-30m), 70%low-floor, usi mai multe, mai potrivit ar fi modelul de Flexity Classic pe care l-a cumparat Cracovia (Polonia):

cu amendamentul sa aiba usa si in fata...
poze si in mediul natural (de pe Mercurio, railfaneurope.net):







asemanarea cu Bucur LF e destul de mare, nu?
mai ales daca il si asambleaza la URAC, inginerii de acolo ar si putea.. umm.. invata din designul acestor vagoane Bombardier...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 22 Oct 2006 14:22:23    Titlul subiectului: 000000 36266

Tramvaiul Borbrdier Flexity pare bidirecțional; cel puțin așa rezultă din poze (stopuri lângă faruri). Merită achiziționarea unor tramvaie bidirecționale în orașe unde nu e absolută nevoie de ele sau mai bine s-ar cumpăra un tramvai unidirecțional? E drept că în unele orașe, cum ar fi Budapesta tramvaiele bidirecționale sunt absolut necesare (și, chiar ar fi cazul să înlocuiască Ganz-urile acelea care circulă pe linia 19, că sunt absolut jenante), dar la noi bidirecționalele și-ar găsi adevărata utilitate când au loc reparații la linie iar tramvaiul trebuie să rebruseze
Am remarcat discrepanța dintre
-prezența ușilor pe o singură parte (caracteristică unidirecționalelor)
-aspectul feței care e identic cu spatele (tipică bidirecționalelor)
Oricum, e un tramvai mai "normal" decât penibilitatea aceea care e în probe la Viena
Se spune că Bombardierele sun low-floor 70 %. Asta implică un culoar strâmt pentru pasageri, ca la autobuze și troleibuze?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Dum 22 Oct 2006 21:04:54    Titlul subiectului: 36271

daca te uiti la aranjamentul scaunelor si dispozitia usilor (adica exista doar pe o singura parte), tramvaiele nu sunt bidirectionale... faptul ca spatele arata ca fata e un detaliu... farurile din spate pot ajuta in depouri la manevre...
cum s-a mai zis.. in ultima instanta ramane la latitudinea cumparatorului cum arata si ce doatari are tramvaiul...
bombardier face si tramvaie 100% low-floor, si tramvaie 70% low-floor, si vagoane light rail cu podea inalta, dupa necesitatile beneficiarului...
tramvaiele 70%low-floor au un culoar ceva mai stramt doar in dreptul boghiului purtator... acum depinde de fiecare producator si cumparator cum arata spatiul respectiv; dintre implementarii am vazut:
1. scaune 2+2 (ca in Citaro, dar nu urcate pe esafoade asa inalte, sau chiar la nivelul podelei)
2. scaune 1+1, dar cu spatiu mai stramt intre ele decat in mod normal
3. banci longitudinale (ca la metrou)
Din poze cu diverse tramvaie am vazut ca Bombardier a adapotat toate variantele, Alstom si Siemens doar prima varianta...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 23 Oct 2006 11:15:50    Titlul subiectului: 36286

ionut80_mail a scris:
Din solutiile implementate in diverse orase rezulta o incarcare de 150-300 calatori la o medie de 4 calatori/mp. In Bucuresti insa, in aglomeratie, e posibil sa depaseasca 400 intr-un tren proiectat pt 300. Laughing
cum la noi RATB calculeaza capacitatea la 8 calatori /mp, probabil ca vor incapea peste 400
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Silvio



Data înscrierii: 15/Oct/2006
Ultima vizita: 07/Ian/2011
Mesaje: 12
Locație: Winterthur (Elvetia)

MesajTrimis: Mie 14 Feb 2007 20:04:10    Titlul subiectului: 75929

The Cobra from the vbz is builting from Bombarider too. The vbz ordered 68 Cobras, they drive at the moment on the lines; 4 Bhf. Tiefenbrunnen - Werdhölzli, 9 Hirzenbach - Heuried and 11 Rehalp - Auzelg. On the 26.12.06 i was in Zurich to try the new line 11, extended to Auzelg, before, the trams of the line 11 only drive to ''Messe/Hallenstadion''
Here, a pic of the cobra, my favorite Tram.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
dragonltd



Data înscrierii: 05/Dec/2006
Ultima vizita: 06/Aug/2014
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Feb 2007 11:33:27    Titlul subiectului: 76043

Cred ca ar fi binevenit sa se cera ca din constructie sa existe loc special pentru amplasat reclama. Ar fi pacat sa le umple astia de lipici...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community