Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Modernizarea parcului RATB
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2005 16:01:33    Titlul subiectului: 56921

Mie mi se pare evident ca Mercedesurile sint destinate liniilor cele mai centrale, deci autobazelor Floreasca si Nordului, poate Pipera. Daca vehiculele de la Ferentari sint in stare de putrefactie, nu or sa trimita Mercedesurile acolo, ci de Simonurile si poate DAFurile care fac loc noilor autobuze.

Nu ar fi rau ca RATB sa profite de aceasta ocazie ca sa isi faca un parc auto mai omogen. De exemplu, fiecare autobaza sa aiba un singur tip de vehicule, doua daca nu se poate face altfel. Gestiunea pieselor si a reparatiilor ar iesi mai ieftina (in momentul de fata, fiecare piesa trebuie sa fie in n exemplare, unde n = numarul de modele din autobaza).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2005 19:51:46    Titlul subiectului: 56927

Se zice că după integarea în UE autobuzele urbane vor trebui să aibă o capacitate de minim 100 călători. Și majoritatea "DAF"-urilor au capacitatea maximă de 98 călători...
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2005 23:46:35    Titlul subiectului: 56940

Nu neaparat. Cred ca autobuzele trebuie sa corespunda unor anumite cote (lungime) si nu unui numar de calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2005 09:42:51    Titlul subiectului: 56943

mrM a scris:
Se zice că după integarea în UE autobuzele urbane vor trebui să aibă o capacitate de minim 100 călători. Și majoritatea "DAF"-urilor au capacitatea maximă de 98 călători...
Asta deja "miroase" a articulate, care, din motive de trafic, nu mai sunt de actualitate în București, deși "iau toată lumea din stație" (aici am citat un coleg nostalgic după troleibuzele articulate din Drumul Taberei)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 25 Dec 2005 00:53:59    Titlul subiectului: 57092

Ia uitați aici:

,,aducerea de tramvaie noi și înlocuirea celor care au fost exploatate 30-40 de ani" ... adică scăpăm de Tatre și Rathgeberuri?? Sad

,,modernizarea a încă 15 tramvaie V3A pentru accesul persoanelor cu handicap. În prezent avem 5 asemenea tramvaie" ... #008..... care sunt celelalte 4? Or fi în lucru la Urac (poate #200 e unul din ele?)? De unde să modernizeze 15 când ei nu mai au decât vreo 5 nemodernizate? Poate transformă V3B în V3A? Așa s-ar face 15 tramvaie.

http://www.ziare.com/?ziare=details&a_id=23730
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mar 27 Dec 2005 00:21:01    Titlul subiectului: 0000 57145

Tocmai am intrat pe site-ul mercedes, si am vazut ca au scos un nou model de autobuz articulat cu 2 osii la remorca Shocked are 19m: http://www.mercedes-benz.com/content/mbcom/international/international_website/en/com/international_home/home/products/buses/public_service/capacity.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 00:30:45    Titlul subiectului: 57174

bercenicity a scris:
Tocmai am intrat pe site-ul mercedes, si am vazut ca au scos un nou model de autobuz articulat cu 2 osii la remorca Shocked are 19m
Dimensiunea maxim admisă pentru autobuzele și troleibuzele articulate din România este 18,75 m. Deci, pentru a aduce vehiculul respectiv, ar fi nevoie de o derogare. În legătură ci termenul de remorcă. Acesta nu e potrivit, deoarece motorul se găsește în spate. Ar fi mai corect să spunem "cărucior" și "împingător". Pare caraghios, dar segmentul A tinde să se comporte ca un cărucior, având în vedere că tracțiunea e pe axa C. Nu degeaba articulațiile autobuzelor cu motor în spate sunt mult mai complicate decât cele cu motor la mijloc, respectiv în față. Sunt prevăzute cu un sistem hidraulic care nu le dă voie să se plieze prea tareși care asigură, indirect, manevrabilitate autobuzului. La unele autobuze articulate cu motor în spate, mișcarea se transmite și în fața articulației, probabil, printr-un cardan special. Este cazul lui Heuliez GX 237, autobuz biarticulat cu motorul în spate și tracțiune pe axele B, C și D.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 01:04:15    Titlul subiectului: 57175

Adică legislația română nu permite asemenea vehicule? Dar Dac dublu-articulat cum a putut să circule? ..a existat până prin 2000-2001.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 02:34:20    Titlul subiectului: 57176

Restricția de 18,75 m se referă la autobuze, ori DAC-ul dublu articulat a fost troleibuz. Cel puțin, eu nu am auzit nimic concret legat de vreun autobuz DAC dublu articulat, deși mi-ar fi plăcut să văd un "șarpe" de cest gen circulând pe străzile Clujului sau ale Constanței Rolling Eyes
Pe de altă parte, legislația la care mă refer datează din 1997.
Din câte știu, RATB a început să nu agreeze articulatele de prin 1993-1994.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 10:47:09    Titlul subiectului: 57180

Uitati actul normativ (ordonanta de guvern 43/1997) cu privire la regimul juridic al drumurilor.. pe langa alte chestii legale, sunt incluse acolo dimensiuni, gabarite...

http://domino.kappa.ro/mj/superlex.nsf/8a389d8f4897510bc2256556007849a9/d8fbb7420bf35bccc1256529002a2732?OpenDocument

Uitati si un ordin al guvernului (1959/2002) cu "pentru modificarea limitelor maselor și dimensiunilor maxime admise, prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare"

http://domino2.kappa.ro/mj/superlex.nsf/Lista/9A9DEC70DD27D3EBC2256C9900368FDC?OpenDocument

Consecinte interesante:
acolo scrie ca lungimea maxima a unui tramvai e de 30m... nu se specifica acolo daca e vorba de un singur vagon sau de lungimea garniturii.. daca e sa ne luam dupa definitia din DEX (care se aplica de obicei in acte de normative) un tramvai poate avea unul sau mai multe vagoane... deci nu stiu daca ar fi legal sa se puna in circulatie, de exemplu 2xV3A (desi in cazuri de urgenta se foloseste).. hmmm...

Tot pt ca lungimea maxima a unui tramvai e de max 30m, daca se achizitioneaza tramvaie de la bombardier ele or sa aiba maxim 6 osii, pt un tramvai de genul:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Joi 29 Dec 2005 02:32:24    Titlul subiectului: hthr 57216

Mi se pare facuta fara cap aceasta aducere de autobuze noi noute foarte scunpe in Bucurestiul extrem de aglomerat si cu strazi foarte proaste... Aceste autobuze noi aduse in sinistrul (saracul de el) Bucuresti, cred ca vor avea din pacate o soarta foarte neagra. Bucurestiul NU merita inca Mercecdes Citaro nou.
Ce ar fi trebuit facut in Bucuresti, dupa mine: duse autobuzele bune Daf, De Simon, Autodromo, la un RK la un service foarte serios, dupa care, reformarea sistemului de bilete, toate acestea, avind in prealabil o reformare a infrastructurii orasului...
Din pacatem, insa, transportul in comun in Romania este doar o chestiune, pur electorala, care nu are nici o legatura cu realitatea (desigur, probabil mai sunt si exceptii)....

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Joi 29 Dec 2005 08:36:51    Titlul subiectului: 57217

Inca nu intelegem ca pentru a avea o tara civilizata trebuie ca noi sa avem o mentalitate sanatoasa... ca nu politicienii si conducatorii sunt responsabili de ceea ce se-ntampla in tara, ci chiar noi...
Oare cat o s-o mai tinem cu ideea "mormanului de fiare vechi", sau cu cea ca nu meritam ceva mai bun?

De ce sa vrem Dac-uri vechi de 30 de ani cand ni se ofera posibilitatea de
a avea autobuze civilizate? Cum pot unii sa spuna ca mai bine mergem cu Dac-ul decat sa luam masini noi pe care sa le devasteze tiganii si sa se rupa prin gropi? Vad ca noua chiar ne place sa ne autoexilam si sa ne
punem singuri embargou in propria tara in loc sa starpim cativa derbedei si sa turnam smoala in niste gropi!
Exact atitudinea aia cu parjolitul ogoarelor si otravitul fantanilor!
auzi...sa ajungem sa suferim toti din cauza catorva jegosi necivilizati pe
care nu vrem sa-i trimitem la origini. o s-ajungem pana la urma sa fim noi
tolerati de ei daca nu ne trezim!
Ce bine ca RATB nu se ia dupa gura unora si face ceea ce e absolut normal si firesc, atat d.p.d.v. al confortului pentru calatori cat si al imaginii publice!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 30 Dec 2005 01:38:24    Titlul subiectului: 2000 57235

Vor fi casate 350 de Dac 112UDM și 177 de Ikarus 260.
După matematica mea, asta înseamnă 527 de autobuze și vor veni doar 500 de autobuze noi! Concluzie: Bucureștiul o să se umple de dube.
La tramvaie în schimb vor dispărea cele 21 de Rathgeberuri (foarte călduroase de altfel...românii nu au fost în stare în anii 70 să pună încălzire ca lumea pe V3A). Însă remorcile mă cam enervează, se cam zdruncină...față de vagonul motor care merge bine. Ar mai trebui aduse vagoane motor și cuplate 2 câte 2 (asta dacă e posibil așa ceva).
Saurer au venit ca donație. Deci nu s-a dat bani pe ele. Dar s-au băgat bani când le-au făcut troleibuze. Motorul lor e destul de modern (pt. anul 1993-1993) și mult mai bun ca cel de Dac. Au și chopper.
Dac-urile ar mai ține chiar și 10 ani...dar bineînțeles că Primăria în loc să se apuce de reparat străzi și eliminat din București pe cei care locuiesc ilegal stă și bagă autobuze noi. Care nu vor rezista atâta timp ca cele vechi, Mercedesurile nu vor ajunge la 15 ani de exploatare în București. Pentru că nu rezistă nici la gropi, nici la actele de vandalism, nici la supraîncărcare.
Păcat că autobuzele noi se vor degrada repede... că aici nu va mai ține cu cârpeala ca la alte autobuze... Dar dacă RATB vrea să ajungă la 2000 de autobuze (astfel încât să se circule decent pe toate traseele de autobuz) nu ar mai trebui să caseze nimic.
Ca să ajungă la 2000 de autobuze nu trebuie să taie nimic! Uite că în Occident s-au utilizat și 20-30 de ani aceleași autobuze și troleibuze (ca să nu mai vorbim de tramvaie).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Vin 30 Dec 2005 11:48:27    Titlul subiectului: 57240

Dr2005 a scris:
Dac-urile ar mai ține chiar și 10 ani...dar bineînțeles că Primăria în loc să se apuce de reparat străzi și eliminat din București pe cei care locuiesc ilegal stă și bagă autobuze noi. Care nu vor rezista atâta timp ca cele vechi, Mercedesurile nu vor ajunge la 15 ani de exploatare în București. Pentru că nu rezistă nici la gropi, nici la actele de vandalism, nici la supraîncărcare.
Nu-nteleg ce-aveti cu faptul ca primaria vrea sa bage autobuze noi! E incredibil!
Am mai auzit o chestie cu modernizatul Tatrelor, oare credeti ca RATB are bani de aruncat pe fereastra? In loc sa cumpere vehicule noi,
fiabile, cu costuri mici de exploatare, si cu garantie?
Voi chiar sunteti atat de naivi sa credeti ca produsele LF Bombardier, Siemens, Alstom etc... sunt mai proaste decat niste vechituri din anii '20(ca atunci s-a proiectat PCC-ul)? Pai atunci carul cu boi nu-i mai bun decat
autoturismul, ce mai atatea masini prin Bucuresti!
Bine ca i-a venit in sfarsit mintea la cap RATB-ului si va termina cu vechiturile si secondhand-urile. Dac, Ikarus, Saurer, V3A, V2A, T4R, Rathgeber trebuie casate si inlocuite cat mai repede cu alte vehicule moderne.
Sa se pastreze doar cel mai bine intretinut exemplar din fiecare pentru muzeu.
Mmentan va plac Ttrele si Dc-urile ca nu ati mers cu altceva,ar cand vor veni noile vagoane LF, veti si uita de cele vechi.
Si mie mi-au placut IK4, Roman 112E si EP, dar mi-am dat seama ca pe masura ce timpul trecea erau tot mai aproape de muzeu decat de exploatare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 30 Dec 2005 17:16:20    Titlul subiectului: 57249

digital_me a scris:
Am mai auzit mai sus o chestie cu modernizatul Tatrelor. oare credeti ca RATB are bani de aruncat pe fereastra? In loc sa cumpere vehicule noi, fiabile, cu costuri mici de exploatare, si cu garantie?
Dar are RATB bani de aruncat pe LF bombardier, Siemens, Alstom &c ?
De ce n'au adus ungurii, cehii sau polonezii? De ce polonezii isi fac ei niste 105N cu Alstom, de fapt niste modernizari? De ce est-germanii au investit in modernizarea T4, KT4 si ce mai au ei? De ce Halle a renuntat de abia de 3-4 ani la GT4 3'rd hand la ei in mare parte? De ce CKD modernizeaza Tatrele din Praga, Brno si din fosta Slovacie. De ce rusii isi modernizeaza Tatrele lor? Probabil ca, fiind europeni, au asa de multi bani incat sa-i arunce pe sentimentalisme, nu? Atata au si pot, atata fac.
digital_me a scris:
Bine ca i-a venit in sfarsit mintea la cap RATB-ului si va termina cu vechiturile si secondhand-urile. Dac, Ikarus, Saurer, V3A, V2A, T4R, Rathgeber trebuie casate si inlocuite cat mai repede cu alte vehicule moderne.
Excelent. Sa vad vagoanele noi. Unde sunt ?
Am preferat "tramvaiul roz" pentru ca era incalzit, le voi prefera pe cele noi pentru dotari, desi, multumesc lui Dumnezeu, n'am nevoie nici de trapa aia de la LF.
digital_me a scris:
Momentan va plac Tatrele si Dac-urile ca nu ati mers cu altceva. dar cand vor veni noile vagoane LF, veti si uita de cele vechi.
Si mie mi-au placut IK4, Roman 112E si EP, dar mi-am dat seama ca pe
masura ce timpul trecea erau tot mai aproape de muzeu decat de
exploatare.
De V5x, Roman 112E, IK4 si Ikarus nu voi uita niciodata si le voi prefera tuturor vehicolelor noi, dar sunt de acord ca sunt depasite. Transportul in comun este o utilitate, dar ca pasiune voi ramane la cele vechi. Asta nu inseamna ca tin neaparat sa le vad toata ziua pe strada.
Pana vor veni LF'urile, vor mai trece multe masini prin gropile si mizeria capitalei, peisaj pe care poate il vom admira in continuare pe geamul acestor LF'uri, dupa gardulete si cale ferata prin centrul orasului.
Dar poate cand in final vor veni aceste vehicole, se va constata ca nu mai sunt europene, asa ca la casat cu ele, ca nu sunt euro 5 sau mai stiu eu ce.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Vin 30 Dec 2005 17:41:29    Titlul subiectului: 57250

Pana una alta, multe alte tari desfiinteaza autobuze si baga pe acele trasee troleibuze si tramvaie, autobuzele mergand doar in afara orasului.
Numai la cateva orase din tara noastra e invers. Si de ce sa nu modernizam Tatrele? In alte tari le modernizeaza si chiar arata frumos. De ce nu luam caroserii de autobuz sa facem troleibuze (cum s-a facut cu IK415T-cu echipamente romanesti). Chiar si caroserii de MAZ 203, dar pe care sa punem echipamente ca pe IK415 sau mai moderne. MAZ nu e decat o treapta de trecere de la caruta la limuzina. Si sa speram ca in viitor se vor lua autobuze mai noi si performante.
Chiar ma bucur pentru ca se aduc vehicule noi. Dar e mai scumpa modernizarea unei Tatre decat un tramvai nou? Imi e greu sa cred. Cat timp liniile sunt cum sunt, un Alstom, Siemens sau Bombardier va ceda fara doar si poate.
Asa, Tatrele astea rezista de ani buni torturii de pe liniile de aici. Autobuzele Mercedes noi sa le bage pe liniile pe care sunt DAF, DAF pe liniile care atualmente au Simon, iar Simon pe liniile cu IK260/256 si DAC. Iar IK260 la Ilfoveni. Dac, Saurer, Rathgeber, V2A, V3A, Rocar E312 si 512 la fier vechi si sa sa faca RK la Daf, Simon, modernizari la T4R, RK la linii, iar primariile sa asfalteze strazile.
Sus
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2006 11:23:45    Titlul subiectului: 57746

Ideea ca ne cere Europa ce nu isi cere ei inshishi este o aberatie ca si cea cu eliminarea autobuzelor cu podea sus la intrarea in Europa. Adica o sa ceara UE de la o tara adusa la sapa de lemn sa opreasca exploatarea vechiturilor de azi pe maine si sa cumpere mii de autobuze low floor la 190 000 € bucata, tot de azi pe maine ? Companii din Europa occidentala inca mai folosesc autobuze cu podea sus (Parisul le va elimina pe ultimele de abia in 2007 ; Lisabona, ca tot am vorbit de ea, mai are inca o gramada de masini din anii 70...) ; inlocuirea lor este planificata, bugetul la fel, dar nu se face totul de azi pe maine ci in functie de posibilitatile financiare (subventii, credite, etc).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 14 Oct 2006 11:38:08    Titlul subiectului: 0000 35669

Pe forum exista o minoritate de oameni care spun ca nu vor sa auda de Mercedes, Bombardier, Bucur etc si o alta parte de oameni printre care ma numar si eu care vrem sa dispara odata toate vechiturile si sa calatorim in conditii civilizate.
Eu sunt pentru modernizare si aducere de vehicule noi, la partea cu Mercedes Citaro...da, este adevarat ca este cald in ele, dar si in Rocar este la fel si in DAF, DAC etc.
Partile bune ale Mercedes: confortult, aduc o noua imagine orasului, nu polueaza, nu fac zgomote infernale.

DAF Castrosua sunt, inainte de Mercedes, cele mai bune autobuze din Bucuresti. Rocar de Simon sunt cazane, in cativa ani au ajuns mai rau ca DAC-urile...s-au rupt, huruie si troncane din toate balamelele.
Iveco imi plac pentru ca arata bine si sunt foarte ingrijite (ma refer la Italieni).
Acum la troleibuze - sunt fan Astra Ikarus 415T pentru ca au demaraj bun si se mentin foarte bine, chiar daca nu prea sunt ingrijite.
DAC abia astept sa dispara, iar Saurer sunt o minoritate pentru care nu am nici o pretentie pentru ca nu ma deranjaza.
Tramvaiele care doresc sa ramana in Bucuresti sunt V3A - toate tipurile, Bucur si Rathgeber care meritau un RK pentru ca sunt un produs de calitate si nu arata nici prea retro. Bucur sunt cele mai bune tramvaie pe care le-a avut Bucurestiul vreodatam, chiar daca stau cate 1-4 saptamani pe bara stau din motive minore (de exemplu 3004 sta de 3 zile pentru niste sigurante, iar 3001 nu are un motoras pentru racire/incalzire, 3005 daca nu va fi reparat ii va fi facut un nou boghiu motor), acum astept sa vad cum se vor descurca cele 6-7 V3A-93-CH-PPC care au la baza tot sistemul de pe Bucur.
3003 este de 4 zile reparat. 3004 joi astepta o siguranta pentru calculatorul de bord. Deci ele nu au defectiuni majore, ci stau pe bara pentru diverse fleacuri. Dar anul viitor sper sa avem destule piese pentru a remedia imediat toate problemele.
Tatrele traiesc si acum pentru ca au partea tehnica foarte buna si se strica rar si se repara usor (altfel aveau soarta EP), dar nu mai corespund dpdv estetic si se degradeaza prea repede (vezi bucur 3001 care chiar daca e vechi si nu a avut niciodata RK nu arata prea rau si nu curge rugina de pe el).
Ikarus 260 - solutia perfecta pentru preorasenesti.

Iata o comparatie. O Tatra de acum 30 ani, un Bucur nou si un Bombardier Flexcity. Cat de buna ar fi Tatra pierde fara probleme la partea de Design. Credeti ca lumea nu este satula de Tatra? Am mers cu Bucur 3005 in primele zile de traseu si am vazut si mai ales auzit reactiile oamenilor fericiti ca in sfarsit merg cu un tramvai mai civilizat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 14 Oct 2006 11:55:40    Titlul subiectului: 35670

Nu zic că "Mercedes" Citaro sunt rele... doar că eu sunt destul de mic (1,69 m) și nu-mi convin low-floor-urile, din cauză că aproape întotdeauna trebuie să stau cu mâna întinsă până la bara aia de sus..
Dar vreau în continuare:
- în materie de autobuze: "DAF" SB220 (am sentimente puternice pt. aceste autobuze), "Rocar de Simon", "Iveco" TurboCityU, "Ikarus" 260 și câteva "Dac" 112 U.D.M. (desigur și cele 2 "UDAN"), și recunosc că sunt fan ale celor 2 speciale, adică "Renault" PR100.2 și "Rocar Autodromo" U812
- în materie de tramvaie: "Tatra" T4R, "Rathgeber" M5.65 + m5.65 (=eternal love) și ceva V2A și V3A
- În materie de troleibuze n-o să-mi placă deloc ziua în care n-o să mai fie "Astra-Ikarus" 415T, "Saurer" 5DUK-A, "Rocar" E512 și "Rocar Autodromo" E812 sau cele 2 "Rocar de Simon" E412. De "Dac" mă leagă ceva nostalgii, și nu cred că ar fi bine pe linii precum 76 sau 97 să nu mai fie articulate (se vede deja rezulatul pe 61 și 62).
Cu riscul să se ajungă la ceva de genul "optimizarea parcului de vehciule al R.A.T.B.", spun:
- "Ikarus" 260 sunt bune pentru liniile preorășenești. Unul dintre chestiile pe care nu trebuie să le uităm este că unele dintre liniile preorășenești au parcurs lung (peste 8-10 km) și e bine să aibă multe scaune, iar "Iakrus" 260 și "Dac" 112 U.D.M. sunt autobuezle care au cele mai multe scaune.
Să nu uităm de gropi...
- "Mercedes" Citaro mi se par cam înghesuite în ceea ce privește spațiul interior. Pt. 336 ar fi adus mai bine "Iveco" TurboCity U la s.h.
- Pentru "Tatra" T4R ar fi fost mai bine să aducă și ceva remorci B4* la s.h.
Pe 34 e nevoie de tramvaie de mare capacitate, iar 2 T4R plus o B4* ar avea capacitatea de 450 de călători, față de 300 cât are un V3A. Remorcile B4* ar fi putut fi făcute parțiale low-flor. Și pe 32 ar fi mers un astfel de "tren".
- "Saurer" pot să demareze și să bage viteză mare dacă vor... Razz, dar stau prost cu căldura Embarassed
Marele avantaj al "rablelor" e că pot fi reparate mai ușor decât astea noi...

Eu întotdeauna voi prefera lucrurile vechi celor noi (cu câteva excepții, desigur).

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 14 Oct 2006 12:13:40    Titlul subiectului: 35672

Nu cred ca avem ce face: vehiculele vechi se strica, iar reparatia lor devine tot mai costisitoare. Despre uzura morala nu mai vorbesc, ca sa nu apara certuri. Oricum, sper ca RATB va avea mai mult gust decat alte orase europene care si-au adus storcatoare de fructe pe post de tramvaie.
Sper ca odata cu parcul sa se modernizeze si mentalitatile si obiceiurile mioritice privind firmele de 2 lei care modernizeaza drumurile si le fac la valoarea de 2 lei pe care o au ele. Altfel, Mercedesurile si Bombardierele se vor rupe in strazi si linii "moderne".
metrou.usor a scris:
3003 este de 4 zile reparat. 3004 joi astepta o siguranta pentru calculatorul de bord. Deci ele nu au defectiuni majore, ci stau pe bara pentru diverse fleacuri.
Singurul avantaj al situatiei este ca, stand pe bara din diverse motive, aceste tramvaie vor trai mai mult Smile Daca nu merg, nu se uzeaza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2021
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Sâm 14 Oct 2006 12:25:11    Titlul subiectului: 35673

E normal sa se schimbe parcul din cand in cand... Cu cateva exceptii, cum ar fi anomaliile gen Bombardier.
In plus, sper ca toata aceasta schimbare nu e facuta pentru ca apoi RATB sa fie divizata si vanduta cine stie cui. Adica ma gandesc: se cumpara autobuze / tramvaie / troleibuze din bani publici si apoi se vinde RATB-ul la un pret subevaluat. Sper sa nu fie asa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 14 Oct 2006 12:38:07    Titlul subiectului: 35676

La http://forum.tramclub.org/viewtopic.php?t=1285 am postat un studiu despre gama de tramvaie Flexity produsa de Bombardier Transportation. Veti vedea acolo ca designul Bombardierelor este mult mai normal si mai clasic decat al "storcatorului de fructe" vienez, asa ca nu trebuie sa va sperie acel model, mai ales ca este si printre cele mai scumpe din clasa sa (Flexity Outlook).
De fapt, ce am constat din studierea proiectelor Bombardier atat in privinta metroului cat si al tramvaiului, designul, materialele din compunerea caroseriei, schema de culoare, numarul de segmente, numarul de usi si pozitionarea lor, dotarile, toate acestea se stabilesc in urma discutiilor cu beneficiarul. Si de obicei beneficiarul doreste ceva care sa lege acel model de specificul si istoria orasului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Sâm 14 Oct 2006 13:25:54    Titlul subiectului: 35685

Sunt de acord ca noile vehicule inlocuiesc parcul depasit de tot, Dacuri, Ikarus mai incolo, Saurer si Rathgeber.
Dar nu voi fi de acord cu lucrurile pe care le vor pune in locul lor. Cel mai bun caz este cel al Dacurilor articulate de pe 76, unde daca bagi 15 Ikarusuri la 2 minute tot vei avea un vehicul plin si lume in statii. Nu iei articulate, las-o balta...
Pe linia 32 se vrea inlocuirea V3Aurilor normale si "tunate" cu niste bijuterii ale tehnologiei moderne romanesti, care nu au voie sa treaca de 50 km/h. Mai rau e pe linia 41, unde va trebui sa suportam asta pana baga Bombardiere sau mai stiu eu ce, care cu putin noroc merg mai repede...

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 14 Oct 2006 17:52:02    Titlul subiectului: 35706

Sint de qcord cu modernizarea parcului, dar nu cu modul in care o face RATB; daca tot se dau o gramada de bani din impozitele noastre, macar sa ne ofere in schimb si conditii civilizate, ca altfel mai bine lasau vehiculele vechi; la autobuze, pur si simplu RATB si-a batut joc de noi cu noile Citaro, in care vara e o caldura inspurtabila; in plus autobezele astea se vede ca nu au fost proiectate pentru aglomeratia pe care ne- ofera RATB, pentru ca nu au suficiente bare orizontale de care sa te tii; in privinta troleibuzelor, cred ca e singura parte intr-adevar buna, ASTRA IKARUS fiind dupa parerea mea foarte fiabile si cu un design destul de elegant; la tramvaie, deocamdata nu se poate spune mare lucru, decit ca RATB nua fost capabila sa faca in curtea proprie un tramvai cu chopper timp de 16 ani, astel ca lucrul cel mai bun la o modernizare a fost introducerea instalatiei de incalzire; daca pe linga aceste modernizari RATB ar face ceva si pentru scaderea aglomeratiei, prin marirea numarului de vehicule d epe traseu, ar fi ok, insa se pare ca modernizarea nu inseamna si scaderea aglmeratiei, desi pentru mine, ca si calator, ar fi mai bine sa circul mai lejer, chiar daca mai merg un an doi cu DAC, decit sa merg cu Citaro supraaglomerat
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 14 Oct 2006 23:04:28    Titlul subiectului: 4000 35721

Vreau să văd și eu Tatra aia în care îngheți iarna...
Să mai precizez că datorită calității ,,etraordinare" a V3A-urilor, în anii '70 RATB a luat T4R? Modul de conducere al unui V3A este aproape imposibil...vatmanul stă tot timpul cu mîinile întinse, pe când la T4R doar apasă niște pedale. Iar la demaraj.... un T4R bate orice Bucur sau V3A.
V3A/V2A au primit încălzire abia la RK-urile/modernizările de la mijlocul anilor '90. Iar V3A trimise în alte orașe nici măcar nu aveau radiatoare (nici măcar de decor).
V3A-93-CH-PPC poate ar fi fost un proiect bun dacă nu ar fi avut acea limitare absolut tâmpită de 50 km/h.
Rathgeber sunt niște vagoane bune de care RATB și-a bătut joc... aduceți-vă aminte cum arătau (sau mergeți la Craiova să vedeți Rathgeber ne-cârpit) când au vebit și cum arată acum... nu s-a obosit nimeni să investească 1 leu vechi în ele, în afară de schimbarea bandajelor.
Troleibuze: Ikarus 415T sunt apropae tot ce are nevoie Bucureștiul. De ce ,,aproape totul"? Pentru că au o mare hibă: capacitatea. Nu fac față. De câte ori vi s-a întâmplat să nu vă puteți apropia de 61, 62, 91, 66 etc. să constatați că în stație mai sunt încă o dată pe câți sunt înghesuiți în troleu? Problema s-ar fi putut rezolva cu trimiterea articulatelor care mai există pe linii solicitate... plus că există linii deservite COMPLET de articulate, cum e 76. Pe acea linie se circulă la 3 minute cu articulatele. În curând o să se circule la 2 minute cu scurte... rezultatrul: oamenii o să înjure și o să meargă cu dubele care deja au prelungit traseele să dubleze 76-le sau, pur și simplu, o să meargă pe jos, iar RATB o să aibă NUMAI de pierdut din toată treaba asta. "Cârnatii" de 2-3-4 Ik415T care o să rezulte o să încurce circulația extrem de mult, mult mai mult decât un Dac x17, plus costurile de exploatare mai mari (vorbesc strict de linia 76 aici): mai mulți șoferi, mai mulți mecanici și electricieni la depou, mai mulți controlori de bilete și mai mult stress pe capul celor care fac repartizările și programele de circulație. Despre Irisbus nu prea pot să mă pronunț.... om trăi și om vedea cum or fi atunci când or veni Smile
La autobuze, situația e hilară și tragică în același timp... tragică pentru că se casează autobuze în care s-au băgat bani mulți anul trecut pentru RK și tragi-comică pentru că s-au adus niște Citaro care, pe lângă faptul că vara esti ca într-un cazan sub presiune înaltă la temperatură de fierbere în interior, mai sunt si extrem de pretențioase la drum, aglomerație ș.a., iar viteza lor de deplasare este EXTREM de redusă, de obicei sub 35 km/h, încurcând complet traficul, atât pe șoferii de autoturisme, cât și pe cei ai altor vehicule RATB (să vedeți ce înjură cei de pe 69 și 71 Citaro-urile când la Râul Doamnei le iese în față un Citaro! valabil și pentru 105, 168 și 173).
Viteza maximă admisă în oraș e de 50 km/h (dar sunt și porțiuni cu 60). Deci dacă autobuzul poate și are loc, am pretenția să meargă măcar cu 50, nu cu 30 pe mijlocul străzii blocând 2 benzi. Apoi, acete Citaro nu prea fac față pe unde sunt trimise. Recomand să stati 30 de minute în stația Lt. N. Găină, ensul spre Tricodava, să vedeti cât stă un 368 să-și închidă ușile.
45-55km/h e de ajuns pentru autobuze/troleibuze. Dar 30 e inacceptabil când ai strada liberă. Cu prima ocazie o să filmez cu un Citaro blochează De Simoane și troleibuze pe Drumul Taberei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community