|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Dum 15 Oct 2006 10:50:35 Titlul subiectului: |
35745 |
|
Citaro merg ca melcul fiindca vor soferii sa le menajeze, nu fiindca au motor de motoreta. Sa incerce careva curse de viteza cu Citaro prin hirtoapele bucurestene, si vedem noi in ce hal arata masina dupa doua ture...
|
|
Sus |
|
|
minimal
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 30/Ian/2010 Mesaje: 20 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Oct 2006 11:48:29 Titlul subiectului: |
35751 |
|
Nu pot sa cred ca in 2006 mai exista oameni care prefera table ruginite in locul unor mijloace de transport NOI... Judecand cu masura dubla.. Dr2005 vad ca te preocupa vatmanii care obosesc cu mana pe manivela V3a, dar nu te preocupa soferii care trag ca la sala de volanul DAC-urilor in loc sa manevreze cu usurinta noile Mercedesuri. Nici faptul ca un autobuz vechi polueaza cat 20 de Oltcituri nu conteaza, nici faptul ca ploua in ele, nici faptul ca Tatra franeaza ca un elefant cu zdruncinaturi, nici unul din aceste aspecte nu conteaza, ci numai ca e cald 3 luni pe an in Citaro.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 15 Oct 2006 12:42:13 Titlul subiectului: |
35758 |
|
Eu am o masina veche la care sunt doar 3-4 pete de rugina pe ea. Alta era calitatea atunci, dar e vorba de o masina occidentala, e adevarat. Nu se compara cu tabla de DAC sau V3A.
Revenind la subiect, DAC'urile sunt depasite fizic si moral. V3A modernizate mai pot ramane 10-15 ani, Tatrele transformate in Bucur, la fel.
Partea cu aerul conditionat e vorba de fonduri. RATB a preferat sa ia 500 autobuze fara aer conditionat decat 400 cu. Daca aveti obiectii, luati videanul de urechi. Iar daca vine Bombardier cu storcatoarele, chiar ca ma Bucur ca nu merg cu tramvaiul.
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Oct 2006 18:35:38 Titlul subiectului: |
35806 |
|
Lucrurile se schimba, fie ca vrem fie ca nu, nu putem tine evolutia in loc de dragul unor epave, ca cinstit vorbind asta sunt DAC-urile, Ikarusurile, Tatrele si Ratge..... chiar daca personal imi plac, sunt bucuros ca se vor inlocui.
Cit despre Citaro, ele au putere si viteza, eu am mers cu unul pe podul Grant cu peste 70 si nu face nazuri, cu calatori am mers la urcare pe Vacaresti cu peste 60 la ora, avind masina arhiplina si tot mai putea.
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Oct 2006 19:15:47 Titlul subiectului: |
35820 |
|
Tatra se modernizeaza in varianta Bucur. V3A au fost modernizate doar odata - apoi din 5 in 5 ani au un RK. Modernizarea V3A consta in casarea nemodernizatului si construirea de la 0 a altui vagon.
|
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Lun 16 Oct 2006 18:16:31 Titlul subiectului: |
35917 |
|
Cam in asta consta o modernizare a unei Tatre la URAC: se ia tramvaiul, se taie marunt, se adauga tabla maruntita in containerul destinat remat, se pastreaza bogiurile si se folosesc pentru viitorul Bucur care va fi construit de la 0 din tabla nou nouta cu electronice nou-noute cica...
Ideea cu modernizarile astea in loc de constructii propriu-zise de tramvaie sta intr-un detaliu legal. URAC e uzina de reparatii deci legal nu poate decat sa repare tramvaie si sa modernizeze, nu sa construiasca ceva de la zero. Asa ca atunci cand se vrea constructia unui tramvai nou, se ia unul vechi, se taie si se inlocuieste cu cel nou, de multe ori cu acelasi nr de parc. Exemple bune in acest sens: V3A-93-CH-PPC, V3A-93-2S, Bucur.
Imi pare rau ca astia nu se gandesc sa modernizeze niste Rathgeber si sa scoata niste V3A-93-ETC... Cine s-ar prinde? Dar daca stau sa ma gandesc poate ca asa au reusit sa-l scoata pe Bucur LF, ca ala e singurul despre care nu se spune ca e o modernizare. Cum au obtinut aprobarea sa faca ceva de la zero, intr-o uzina de "reparatii"?
Ma refer la istoria recenta, ca se stie ca V3A sunt tot creatie proprie URAC. De cand cu revolutia insa, nu am mai vazut nici o inventie URAC. Doar modernizari de V3A, adaptari de Saurer pt troleibuz, si scurtari de Dac. Ma rog si un tramvai de epoca restaurat, dar nu e creatie proprie.
Ma indoiesc ca pe vremuri conta statutul de Uzina de reparatie. Daca voia nea Nicu, cred ca Uracul putea sa produca si pantofi, munitii, Dacii sau de ce nu, metrouri pentru tunelele lui ultra secrete de la lacul Floreasca si aeroportul Otopeni
Pana la urma faza cu URACul cred ca e ceva asemanator cu stergerea Rocarului de pe harta si marginalizarea Roman, adica mai bine ne bazam pe produse straine si ii impiedicam pe ai nostrii sa produca, ca scoatem noi mai multe comisioane, sa ne facem terasa aia care ne-am dorit-o intotdeauna pentru a 4a casa...
_________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 05 Noi 2006 00:40:26 Titlul subiectului: 00000 |
37069 |
|
Problema e urmatoarea: produsele noi, degeaba sunt mai moderne, sunt de o calitate mult mai proasta decat cele produse acum 15-20 de ani. Dar cum timpul nu poate fi oprit, achizitia de produse noi este inevitabila.
|
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 01 Iun 2008 11:46:08 Titlul subiectului: |
94042 |
|
florin (in alt topic) a scris: | Iar cu exterminarea tramvaiului în București cred că ești ușor paranoic, fără supărare, dar s-a investit masiv în infrastructură, s-au modernizat tramvaie și se pregătește o licitație pentru 100 de tramvaie. | S-a investit masiv in ce? In niste linii neseparate de trafic, cu solutii tehnice dubioase, care isi vor dovedi din start ineficienta iar urmatorul pas probabil, dupa amortizarea investitiei, va fi eliminarea lor.
In ce priveste parcul de tramvaie, acesta este in continua scadere. Nu am vazut nimic in plus. Nici Siemens, nici Bombardier, nici Alstom. Doar ceva facelift-uri la rable obosite nu inseamna modernizare. Iar licitatia pentru 100 de de tramvaie noi e trasa pe linie moarta, in locul lor urmand sa fie luate 150 de troleibuze Irisbus. S-au refacut sinele dar nu prea mai avem ce pune pe ele.
Si nu am spus ca renuntarea la tramvai va fi imediata si radicala, ca in alte orase din tara. Dar privind atent la ce s-a intamplat in ultima vreme, el va disparea treptat, pe tacute, linie cu linie, astfel incat unii nici nu vor baga de seama. Linii ca 1, 2, 15, 17, 30, 37, 48, 50 sunt deja istorie. Iar din cele oprite pentru lucrari, nu se stie cate si care vor mai reveni si care vor fi iar "uitate".
|
|
Sus |
|
|
florin
Data înscrierii: 16/Iul/2006 Ultima vizita: 30/Iun/2023 Mesaje: 79 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 01 Iun 2008 13:26:41 Titlul subiectului: |
94045 |
|
Nu s-a renunțat la licitația de tramvaie, se reface (ba chiar este și în programul unui candidat la PMB). Licitația pentru 150 de troleibuze e și ea de mai mult timp în plan, nu înlocuiește nimic. S-a mai scris despre ea pe aici.
|
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Dum 01 Iun 2008 20:25:48 Titlul subiectului: |
94054 |
|
tomberonul a scris: | [...] In ce priveste parcul de tramvaie, acesta este in continua scadere. Nu am vazut nimic in plus. Nici Siemens, nici Bombardier, nici Alstom. Doar ceva facelift-uri la rable obosite nu inseamna modernizare. Iar licitatia pentru 100 de de tramvaie noi e trasa pe linie moarta, in locul lor urmand sa fie luate 150 de troleibuze Irisbus. S-au refacut sinele dar nu prea mai avem ce pune pe ele. [...] | Sa va spun de ce RATB-ul nu are inca in posesie vreun tramvai modern promis inca de anul trecut. Cele 500 de autobuze Mercedes Citaro 2 cu A/C au o mare prioritate (deja au sosit 600+ si au mai ramas cam 300 si ceva sa vina, e cam ilogic sa facem o pauza), de aceea licitatiile pentru tramvaie si troleibuze noi nu au inceput (inca). Dupa ce va sosi si al 500-lea autobuz Citaro 2 (si, implicit, al 1000-lea Mercedes Citaro "fur die R.A.T.B."), vom vedea si noi tramvaie si troleibuze noi.
_________________
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 02 Iun 2008 07:51:09 Titlul subiectului: |
94064 |
|
Este si vorba de pret. Un autobuz nou, varianta scurta (12 m) costa cam de 10 ori mai putin decat un tramvai nou. Un troleibuz nou costa aproape de doua ori mai mult decat un autobuz. Un tramvai nou nu se poate produce la fel de repede ca un autobuz.
Totusi, asa cum am spus si la topicul tramvaie, daca un BUCUR LF costa de trei ori mai putin decat un tramvai nou din import si daca este destul de fiabil, de ce nu se produce acest model in serie? S-ar face o economie de bani, care ar putea fi redirectionati inspre modernizarea infrastructurii, spitale, scoli etc.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 02 Iun 2008 08:47:15 Titlul subiectului: |
94069 |
|
Să sperăm că pe viitor R.A.T.B. nu vai mai aduce vehicule 100% low-floor și toate vehiculele pe care le aduce vor avea porțiunea de geam care se deschide cel puțin la fel de mare precum la troleibuzele "Astra-Iribus" Citelis.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 01 Iul 2011 14:11:49 Titlul subiectului: |
145300 |
|
guest a scris: | Totusi, asa cum am spus si la topicul tramvaie, daca un BUCUR LF costa de trei ori mai putin decat un tramvai nou din import si daca este destul de fiabil, de ce nu se produce acest model in serie? . |
Infrastructura de la URAC nu prea permite fabricatie in serie, au surprinzator de putin loc in halele respective si in plus acolo se si intretin tramvaiele care circula in mod curent. Practic, un tramvai in constructie ocupa un post de lucru si o timpul a gramada de tehniciceni in jurul lui. E deja destul de bine ca reusesc sa scoata pe poarta si tramvaiele astea, insa chiar si cu bani volumul productiei anuale de tramvaie nu o sa fie niciodata prea mare.
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 25 Iul 2011 06:54:12 Titlul subiectului: |
146338 |
|
Nici in anii '80, cand presiunea exercitata asupra URAC'ului era enorma, nu s-a reusit fabricarea a suficiente vagoane de tramvai nici macar pentru nevoile de trafic din Bucuresti. Cu atat mai putin se va intampla asta in vremurile noastre, cand administratorii nostri nu dau 2 bani pe transportul public in general, si pe cel electric in special.
"Modernizarile" de V3A (in V3A-93/CH-PPC) si Tatra (in Bucur V2S-T/V2A-T) nu au rezolvat problema parcului de tramvaie nici macar la nivelul pe care l-ar fi adus importarea unor vagoane second-hand. Deci salvarea tramvaiului bucurestean, daca va veni, nu poate veni de la URAC. Adaugati la asta si fondurile pentru fabricarea de Bucur LF alocate cu taraita (de ex. in bugetul pe anul in curs sunt prevazute fonduri pentru numai 5 tramvaie Bucur LF, adica 406-410), si concluziile sunt clare...
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Lun 25 Iul 2011 09:08:43 Titlul subiectului: |
146344 |
|
mrM a scris: | Să sperăm că pe viitor R.A.T.B. nu vai mai aduce vehicule 100% low-floor | Absolut imposibil: normele europeene impun 100 % low floor pentru transportul urban.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 25 Iul 2011 09:34:02 Titlul subiectului: |
146345 |
|
andrei a scris: | Absolut imposibil: normele europeene impun 100 % low floor pentru transportul urban. |
... hm, unde anume scrie asa ceva?!? Imi poti indica o sursa, un paragraf de lege, ceva?
Eu n-am gasit pe nicaieri o precizare atat de clara, 100% podea coborata.
Toate reglementarile gasite de mine impun doar ca vehiculele de transport public sa dispuna de adaptarile/dotarile necesare pentru a permite accesul persoanelor cu handicap.
Atat si nimic mai mult.
Ori asta inseamna ca pot fi admise, fara nicio problema, vehicule cu podea partial coborata.
Iata niste citate elocvente din Legea 448/2006 care transpune legislatia europeana:
" Art. 22. - Autoritățile administrației publice locale au obligația să ia următoarele măsuri specifice în vederea asigurării transportului în comun al persoanelor cu handicap:
a) să achiziționeze mijloace de transport în comun adaptate;
b) să adapteze mijloacele de transport în comun aflate în circulație în limitele tehnice posibile, conform reglementărilor în vigoare"
si
"Art. 64. - (1) Pentru a facilita accesul neîngrădit al persoanelor cu handicap la transport și călătorie, până la 31 decembrie 2010, autoritățile administrației publice locale au obligația să ia măsuri pentru:
a) adaptarea tuturor mijloacelor de transport în comun aflate în circulație"
Deci ... nimin despre o obligatie atat de drastica precum cea enuntata de tine...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 25 Iul 2011 19:46:45 Titlul subiectului: |
146429 |
|
Normele europene spun ca 25% din parcul alocat unei linii sa fie cu podea joasa (nu neaparat pe toata lungimea, deci nu e nevoie ca vehiculele sa fie 100% cu podea coborata), iar cursele respective sa fie marcate distinct pe programul de circulatie afisat obligatoriu in statie... nu se spune nimic despre restul de 75%.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
gogoneata
Data înscrierii: 02/Dec/2011 Ultima vizita: 28/Oct/2012 Mesaje: 11 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 04 Dec 2011 14:45:12 Titlul subiectului: parc RATB |
150793 |
|
Cu asigurarea fondurilor necesare cred ca s-ar putea face 20-25 de Bucur LF pe an, repararea celorlalte si in plus crearea de locuri de munca. Am inteles ca un Bucur LF costa in jur de 800.000 euro si un SIEMENS aproimativ 2.000.000 euro. Pe unde am fost in tara, cei care au Rocar de Simon sunt foarte multumiti. La Oradea au Mercedes, Volvo, Solaris, Renault si Rocar. Toti au aceeasi parere: daca aveam numai Rocar-uri, nu mai aveam mecanici. La Oradea, Suceava, Galati, Constanta, Ploiesti, Cluj, Chisinau si in viitorul apropiat si la Sofia s-au echipat si se echipeaza mijloacele de transport cu sisteme Hanover, care si-au dovedit fiabilitatea, iar in Bucuresti nu se asigura nici macar serviciul de service pentru acestea. Oare de ce? La un simplu calcul 1000 autobuze + aproximativ 150 tramvaie si trolebuze iese 4600 de panouri .Mai convenabil este schimbarea lor sau intretinere acestora avand in vedere ca rata defectelor este sub 1% pe an ?
Am aflat de la un fost coleg, fost lucrator la firma care se ocupa cu mentenanta afisoarelor de traseu de la autobuze si tramvaie, cele cu LED si celelalte cu mici exceptii, ca pe tramvaiul Bucur LF 401 au montat in 2009 computer de bord de la IVU si sistem de numarare pasageri, pentru sistemul de management al traficului si s-a abandonat, iar pe unul dintre celelalte Bucur-e, nu mai stia pe care dintre ele, 402-405, lampi cu LED-uri pentru testare. IVU este printre primele din lume, daca nu prima, in sistemul de management al traficului, dar la noi trebuie sa facem afaceri cu firme de apartament, care nici nu au auzit de acest lucru.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 21 Mai 2013 10:08:35 Titlul subiectului: |
164630 |
|
Pe site-urile de achizitii publice a aparut anuntul ca RATB organizeaza procedura de achizitie pentru RCA-ul vehiculelor din parcul propriu.
RCA-ul va fi incheiat pe 1 an, incepand cu 01.07.2013.
La o examinare rapida vedem ca raman doar 170 de troleibuze Ikarus 415T; amuzant e ca toate cele 170 apar ca "In functiune"...
Apar si cele 100 de Irisbus-uri, plus ... 1 Rocar EA412 (#7459) si 1 Rocar EA812, (#7460).
Ca "bonus" apar si ... 60 de troleibuze in dreptul carora apare mentiunea "Posibil de achizitionat" Asadar RATB are intentia de a ne face surprize placute, in scrisoarea catre Mos Craciun fiind cuprinse 60 de troleibuze noi.
La tramvaie apar 15 tramvaie noi "Posibil de achizitionat", insa apar si niste "surprize" precum trecerea pe lista tramvaielor aflate "in conservare": astfel le gasim "in conservare" pe ... 3001, 3005, 3007. 149, 192, 211
La autobuze lucrurile sunt mai simple, in afara de cele 1.000 de "stelute" Mercedes, aflate toate, cica, "In functiune" , mai apare un singur "intrus", Rocar-ul U812 #98. In scrisoarea catre Mos Craciun apar si 50 de autobuze noi "Posibil de achizitionat".
Sa vedem ce se va concretiza din lista de vehicule ce se doreste a fi aduse.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 27 Ian 2022 13:45:34 Titlul subiectului: |
212412 |
|
Consider ca este cel mai potrivit topic pentru aceasta postare... Doar ca ar trebui modificat titlul, inlocuit RATB cu STB.
STB incepe, treptat, sa isi innoiasca flota. Ceea ce este imbucurator.
Pentru tramvaie si autobuze s-a demarat concret procedura, la troleibuze inca nu...
https://b365.ro/cate-autobuze-si-tramvaie-noi-vor-intra-in-circulatie-din-2022-in-bucuresti-ce-castiga-bucurestenii-in-urma-grevei-stb-448728/
Citat: | Câte autobuze și tramvaie NOI vor intra în circulație din 2022 în București. Ce câștigă bucureștenii în urma grevei STB?
Greva angajaților STB s-a încheiat, iar bucureștenii revin după cinci zile de pauză la aceleași mijloace de transport uzate, poluante și inconfortabile, dar au ei motive de speranță că din conflictul dintre angajați și municipalitate vor beneficia de condiții mai bune de transport dacă nu de azi, măcar în viitorul apropiat? Odată încheiat conflictul, prin punerea în aplicare a deciziei instanței care a declarat greva ilegală, conducerea STB, victorioasă că a reușit să-și păstreze poziția, a transmis un mesaj plin de încurajare.
„În următoarea perioadă bucureștenii vor beneficia de tramvaie noi, autobuze electrice și troleibuze, investiții în infrastructura de transport, aceștia fiind pașii concreți începuți de STB SA împreună cu municipalitatea, pentru a oferi orașului și locuitorilor săi condiții optime de transport.”, se arată în prima comunicare a STB după încheierea grevei.
Potrivit raportului de activitate al STB, la finalul anului trecut, parcul de vehicule care circulă în București avea o vechime medie la tramvaie de 20 ani și 4 luni, la troleibuze de 17 ani și 6 luni, iar la autobuze de 9 ani și 4 luni. STB recunoaște că au fost menținute în circulație tramvaie, cu durată normală de funcționare depășită, vehicule mai puțin estetice și confortabile, dar la care a fost asigurată siguranța în circulație.
Conform planului de achiziții, în anul 2022 se află în curs de achiziționare 100 tramvaie (90 buc. cu lungime de 36 metri si 10 buc. bidirectionale cu lungime de 27 metri), 100 troleibuze cu autonomie, 100 autobuze electrice, proiecte aprobate prin hotărâri ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti, finanțate din fonduri europene. Dintre acestea vor ajunge efectiv în circulație în 2022 doar tramvaiele.
100 de tramvaie noi. Primul tramvai va fi livrat în august 2022
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a semnat pe 11 mai 2021 contractul cu Astra Arad pentru furnizarea a 100 de tramvaie, în valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, din bani europeni.
Contractul prevede furnizarea primului tramvai peste 15 luni, adică în august 2022, urmând ca, începând de la acel moment al livrării prototipului, să fie furnizate câte patru tramvaie în fiecare lună, a declarat atunci Nicușor Dan. Nicușor Dan a precizat că sunt tramvaie mari, cu lungimea de 36 de metri, potrivite pentru Capitală.
Tramvaiele noi ar urma să circule pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 și 55. Potrivit documentului de licitație, toate tramvaiele vor fi echipate cu instalație de numărare a călătorilor.
Tramvaiele vor avea podea 100% coborâtă.
„Condițiile oferite de noile tramvaie sunt dintre cele mai moderne: spațioase, design interior deosebit, confortabile (beneficiază de un sistem de suspensii și amortizoare inovator), silențioase pentru exterior, izolate fonic pentru interior și, cel mai important, accesibile pentru toate categoriile de călători. Cu o podea 100% coborâtă, tramvaiul asigură transferul ușor al călătorilor la urcare și coborâre, fără obstacole sau zone înguste în dreptul ușilor de acces. Noul tramvai va avea rampe de acces acționate electronic din buton, pentru persoanele cu dizabilități. De asemenea, va exista loc special pentru biciclete, iar părinții vor putea urca ușor căruciorul cu copii mici, având la rândul lor spații special destinate pe timpul călătoriei (zone prevăzute cu dispozitive de asigurare a căruciorului)”, afirma viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu.
100 de autobuze electrice în București, probabil în 2023. Licitația se încheie astăzi, 25 ianuarie 2022
Primăria Capitalei a lansat, în 16 decembrie 2021, licitație pentru achiziția a 100 de autobuze electrice și a infrastructurii de încărcare, necesară acestora. Valoarea estimată a contractului este de 304,65 milioane de lei (circa 61,55 milioane de euro).
Contractul scos la licitație vizează achizitia de autobuze electrice noi, din gama 12 m (12000±350mm), cu tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare a Energiei Electrice (SRSEE), cu baterii de acumulatori și supercapacitori, împreună cu infrastructura de încărcare lentă (plug-in) aferente fiecărui autobuz.
De asemenea, noile autobuze vor avea podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat în salonul de călători.
Furnizorul se obligă să livreze produsele în termen de 14 luni de la semnarea contractului, ceea ce înseamnă că autobuzele vor circula în București abia din 2023, posibil din primăvara.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 25 ianuarie 2022, conform informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
La troleibuze, doar în intenție
Dacă la autobuze și tramvaie există un proces de înnoire a parcului, când vine vorba de troleibuze, aici STB stă extrem de prost. Majoritatea mijloacelor electrice de transport sunt învechite, multe dintre ele funcționând pe sistemul de cârpeală. Și în acest caz, STB a anunțat intenția de a căuta o ofertă pentru achiziția de noi troleibuze.
Ultima investiție la STB a fost introducerea plății cu cardul contactless. STB a demarat deja un proiect de achiziții publice pentru un sistem de plată cu cardul contactless, sistem ce va fi implementat în tot parcul existent de autobuze, tramvaie și troleibuze din această primăvară. |
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.84 kb |
Vizualizat: |
de 3571 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 27 Ian 2022 13:55:10 Titlul subiectului: |
212413 |
|
Tot in articolul de mai sus este prezentata si o schema a flotei actuale a STB-ului...
Doar ca este vorba de totalul flotei existente, nu a celei pur functionale... Rocar-uri, DAF-uri... Nu mai circula de peste 8 ani... Iar din cele 1000 de Mercedes-uri nu stiu zau daca mai sunt jumatate la traseu... Zac descompletate prin depuri.. Aiurea sa procedezi asa cu niste Mercedes-uri, gama premium... Adica au circulat mai multi ani DAC-urile, Ikarus-urile alea din generatiile vechi, cu tehnologie de anii '70 decat multe Mercedes-uri Citaro... Penibil....
Si la troleibuze, tramvaie, idem... Multe sunt trase pe dreapta si descompletate, pentru a se asigura un stoc de piese pentru cele ramase in circulatie...
https://b365.ro/cate-autobuze-si-tramvaie-noi-vor-intra-in-circulatie-din-2022-in-bucuresti-ce-castiga-bucurestenii-in-urma-grevei-stb-448728/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.58 kb |
Vizualizat: |
de 3570 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|