|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 02 Feb 2010 18:11:08 Titlul subiectului: Probleme rutiere actuale in traseele STB (RATB) |
123150 |
|
Am propus acest topic pentru inventarierea punctelor "fierbinti" ale traseelor de transport in comun din Bucuresti, acolo unde un element sau aspect impiedica circulatia normala a mijloacelor. Ma astept si la propunerea de solutii.
Incep cu zona in care locuiesc.
Mergand cu troleibuzele 79 sau 86, dupa traversarea Caii Mosilor dinspre Dacia pe Traian, poate ati observat de fiecare data ca soferul opreste, desi soseaua este absolut libera. El claxoneaza insistent, iar calatorii injura copios. Cauza: troleul nu poate ocoli masinile parcate, dintr-un motiv obiectiv - iese de pe fir si ramane in pana. Punctul fierbinte de aici este reprezentat de "parcarea" din fata unui supermarket, unde in permanenta una sau mai multe masini sunt parcate in nesimtire fix in drumul troleului.
Pe aceeasi linie a 79 si 86, dupa Foisorul de Foc, linia de troleu a fost trasa pe strada ingusta Iancu Cavaler de Flondor. Chestia e ca pe vremea comunistilor, acolo intr-adevar nu se intra pe strada aia cu niciun fel de alta masina, iar latimea strazii PERMITE la natura ei incrucisarea a doua troleibuze. In ziua de azi, este permis doar accesul riveranilor care... surpriza, parcheaza in carosabil. Astfel, troleibuzele sunt nevoite sa se astepte unul pe altul la cele doua capete, dupa principiul "cine intra primul, trece primul". Un troleibuz face intr-o zi aglomerata intre Foisor si Scoala Iancului (o statie) aproximativ 15 min, asta si datorita iesirilor deosebit de dificile de pe acea straduta, nesemaforizata la Bd. Pache si prost semaforizata la Foisor. Identic se intampla si mai departe, pe strada Popa Nan, tot din cauza masinilor parcate, mai nou si datorita lucrarilor edilitare.
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mar 02 Feb 2010 18:23:56 Titlul subiectului: |
123151 |
|
O problema similara cu parcarea dubla este si pe sos. M. Bravu in fata unui Mega-Image. Acolo din trei benzi pe sensul spre Iancului, ramine doar jumatate din banda trei si linia de tramvai pentru circulatia rutiera. Asta se intampla mai ales la orele de seara cand numarul clientilor creste mult.
Problema se regaseste si in cartiere, nu numai pe strazile mari.
Solutia? Conditionarea acordarii autorizatiei pentru un magazin foarte mare, de crearea de suficiente locuri de parcare. Dificila problema, dar nu cred ca e imposibil de rezolvat.
Referitor la problema de mai sus cu strazile cu un singur fir, o solutie naiva ar fi un orar care sa nu permita asteptarea mai mult de cateva minute. Din pacate, din cauza traficului, nu se poate realiza.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 06 Feb 2011 14:32:36 Titlul subiectului: |
139600 |
|
Astazi, 6.02, am mers spre casa cu 79 si am avut "fericita" ocazie de a fotografia un Audi al unui colorat care a fost la cumparaturi si a parcat in calea troleibuzului. S-a petrecut in intersectia Mosilor / Traian. Soferul de pe 79 a stins afisajul cand m-a vazut ca fotografiez, n-am priceput de ce, dar conteaza mai putin. Ca sa limitez mesajul la un exemplu, am sters si eu numarul de inmatriculare.
Descriere: |
Intersectia Mosilor / Traian, sens Foisor. |
|
Mărime fișier: |
168.13 kb |
Vizualizat: |
de 16569 ori |
|
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Iun 2012 07:39:54 Titlul subiectului: |
156519 |
|
Se are in vedere reorganizarea circulatiei rutiera din centrul Bucurestiului si nu numai. Este in proiect introducerea de senuri unice pe marile bulevarde, cum ar fu Barbu Vacarescu, Bulevardul Lacul Tei, Calea Floreasca, Calea Dorobantilor, Sos. Iancului, Bulevardul Pache Protopopescu, etc. De asemenea pe Barbu Vacarescu se are in vedere mutarea liniei de tramvai de pe mijloc pe marginea bulevardului. Articolul intreg se gaseste aici
Citat: | Se introduce sens unic pe bulevardele Capitalei: C. Dorobanți, B. Văcărescu și Bd. Ferdinand.
Primăria Capitalei vrea să reorganizeze circulația rutieră din centrul Bucureștiului prin introducerea unor noi sensuri unice, interzicerea virajului la stânga și benzi speciale pentru mijloacele de transport în comun. Conform planului municipalității, pe mai multe bulevarde mari din Capitală vor fi introduse sensuri unice. Printre acestea se numără Calea Floreasca, Bd. Barbu Văcărescu, Calea Dorobanți sau Bd. Pache Protopopescu.
Direcția de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei a realizat, miercuri, o primă prezentare a proiectului de reorganizare a circulației din București, în cadrul Comisiei de Urbanism. Potrivit acestuia, pe mai multe bulevarde și străzi din Capitală se va circula în viitor pe sens unic. Scopul este acela de a se evita formarea ambuteiajelor în anumite zone din Capitală.
Unde se introduce sens unic
Astfel, pe Calea Floreasca se va introduce sens unic pe direcția intersecția cu Stefan cel Mare – zona de Nord a Capitalei, până la intersecția cu strada Glinka. Pe porțiunea cuprinsă între strada Glinka și intersecția cu Șos. Pipera va fi de asemenea sens unic, numai că pe cealaltă direcție, adică Nord-Sud. Strada Glinka va deveni și ea arteră cu sens unic, pe direcția Calea Floreasca – Barbu Văcărescu.
Pe Calea Floreasca va fi permisă circulația în ambele sensuri doar pentru mijloacele de transport în comun, taxiuri și mașinile de intervenție 112. “Vor fi trei benzi cu sens unic destinate tuturor autovehiculelor și o bandă pe sens invers destinată strict autobuzelor, taxiurilor și mijloacelor de intervenție”, a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, șeful Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.
Bulevardul Barbu Văcărescu va deveni și el unul cu sens unic. Astfel, de la intersecția cu Bd. Lacul Tei, circulația se va desfășura în sens unic pe direcția spre Nord, până la intersecția cu Șos. Pipera. Tot pe Bd. Văcărescu va fi modificată și linia de tramvai. “Vrem să mutăm linia de tramvai de pe mijlocul străzii, pe margine. Astfel, ambele linii de tramvai vor fi mutate lângă trotuar. Va fi realizat și un peron înverzit”, a explicat directorul Ion Dedu.
Tot pe sens unic se va circula și pe Bd. Lacul Tei. Mai exact, pe toată lungimea bulevardului va fi introdus sens unic pe direcția intersecția cu Doamna Ghica – Barbu Văcărescu.
Schimbări se vor produce și în centrul orașului. Astfel, Calea Dorobanților va deveni stradă cu sens unic. Noile modificări vor fi implementate însă doar pe o porțiune a arterei. Astfel, pe segmentul cuprins între Șos. Ștefan cel Mare și Piața Al. Lahovary se va circula pe sens unic pe direcția către Piața Romană.
“La Calea Dorobanți trebuie văzut ce se întâmplă cu mijloacele de transport în comun. Dacă va fi sens unic și traseul RATB va trebui modificat și atunci trebuie să fim foarte atenți”, a spus președintele Comisiei de Urbanism, Sorin Gabrea.
Și pe Bd. Pache Protopopescu și Șos. Iancului se va introduce sens unic. Este vorba mai exact de segmentul cuprins între Piața Pache Protopopescu și intersecția cu Șoseaua Pantelimon. Pe această porțiune se va circula doar pe sensul dintre Piața Protopopescu către Șos. Pantelimon.
Circulația va fi modificată și bd. Ferdinand. Astfel, de la intersecția cu Șos. Mihai Bravu până la Piața Pache Protopopescu se va circula pe un singur sens, cel descris mai sus. Tot pe un singur sens se va circula și pe Șos Pantelimon (începând cu intersecția cu Bd. Iancului), apoi pe strada Ritmului și se continuă cu sens unic pe Bd. Ferdinand. Sensul de circulație admis este dinspre Șos. Pantelimon către Bd. Ferdinand.
Noul plan de reorganizare a circulației din Capitală este deocamdată în faza de proiect și cuprinde mai multe zone din Capitală. Deocamdată s-au finalizat soluțiile doar pentru o parte dintre zonele cuprinse în proiect. Documentul va mai fi discutat în Comisia de Urbanism și în săptămnile următoare. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 07 Noi 2012 22:20:45 Titlul subiectului: Pasaj la Universitate |
160338 |
|
La topicul ”Metroul bucureștean” s-au făcut niște considerații privitoare la utilitatea unui pasaj rutier subteran la Universitate, fie pe direcția est-vest, fie nord-sud. Un coleg de forum a scris că un asemenea pasaj nu trebuie construit, fiindcă va atrage un număr crescut de autovehicule și va genera un blocaj suplimentar. Întrucât subiectul a fost considerat off-topic, m-am decis să postez comentariul meu aici.
Am mai întâlnit acest mod de gândire ”de-a-ndoaselea” chiar la persoane cu pretenții. Adică, nu contează că există o necesitate sau o problemă într-un loc, noi gândim ”strategic”, o lăsăm nerezolvată, ca nu cumva după aceea să iasă la iveală alte probleme colaterale, care la rândul lor trenează de mulți ani. Nu e mai rațional să le luăm pe rând până le rezolvăm pe toate?
Adevărata soluție nu e să descurajezi circulația în centru, ci să construiești cât mai multe legături între cartierele periferice, pentru ca șoferii să nu mai aibă motiv să treacă prin centru. De pildă, mă refer la străpungerea Chișinău - Doamna Ghica sau la Ghencea - Rahova - Zețarilor. Iar la Universitate, cel mai logic este să se facă un pasaj subteran pe direcția nord-sud.
|
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 08 Noi 2012 17:34:58 Titlul subiectului: |
160348 |
|
Daca se finaliza anul asta Bulevardul Uranus, altfel ne uitam la initiativa stiintifico-fantastica de a face pasaj rutier la Universitate. In zona Pietei Universitatii exista deja metrou, 2 parcari subterane si pasaj pietonal, tot subteran; in curand va circula si un al doilea metrou pe-acolo. Inteleg ca scoarta terestra are o grosime considerabila, dar trebuie sa ne gandim si la costurile "exploatarii" ei in acest fel.
Dupa parerea mea, pentru centrul Bucurestiului (zona km. 0) exista o singura optiune: limitarea traficului auto cu masini personale (in diferite feluri - exista destule) si prioritizarea la maximum a traficului RATB (nici macar pietonii sa nu aibe prioritate la treceri in fata masinilor RATB).
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 08 Noi 2012 18:55:50 Titlul subiectului: |
160349 |
|
Mai bine spus, benzi speciale pentru RATB.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 09 Noi 2012 18:35:27 Titlul subiectului: |
160368 |
|
Nu ai cum, fizic, sa faci benzi speciale pentru RATB si sa te astepti ca toata lumea sa le respecte Soferii circula inclusiv pe linia de tramvai, in ciuda unei interdictii evidente. Si pe strazile cu o singura banda pe sens ce faci?
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 09 Noi 2012 20:40:55 Titlul subiectului: |
160370 |
|
Pe strazile cu un singur sens le-as lasa doar pentru RATB.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 17 Noi 2012 11:42:16 Titlul subiectului: |
160492 |
|
Vatra Luminoasa, pana nu demult se circula bine sau decent in orele de varf. Era o alternativa buna la Soseaua Iancului. La orele de varf, in special dupa masa, situatia s-a schimbat destul de mult. La intersectia dintre Vatra Luminoasa si Mihai Bravu se formeaza o coada de masini, pe sensul dinspre Stationul National inspre Matei Voievord. Coada de masini ajunge pana la Victor Manu, uneori chiar mai sus (lungimea unei statii RATB sau chiar mai mult). Asadar avem un nou "punct nevralgic" pentru liniile de troleibuze 86, 90 precum si linia de autobuze 104. Problema la intersectia dintre Vatra Luminoasa si Mihai Bravu nu este neaparat semaforul, care are o perioada destul de mare de timp pentru faza verde, ci faptul ca majoritatea soferilor care vin pe Vatra Luminoasa nu merg inainte pe str. Matei Voievod ci fac la stanga pe Mihai Bravu. Cum nu exista faza a semaforului pentru stanga, este lese de inchipuit ca de multe ori centrul intersectiei se cam blocheaza datorita celor care vor sa faca stanga de pe Vatra Luminoasa (foto 1).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
168.79 kb |
Vizualizat: |
de 15034 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
ADY88
Data înscrierii: 26/Oct/2009 Ultima vizita: 16/Dec/2013 Mesaje: 59 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 12 Apr 2013 14:40:08 Titlul subiectului: Re: Pasaj la Universitate |
163966 |
|
Aventurierul a scris: | Am mai întâlnit acest mod de gândire ”de-a-ndoaselea” chiar la persoane cu pretenții. |
Pai dupa asemenea loigca s-au dezvoltat multe orase vest-europene, sa inteleg ca se gresesc? Cum de in Viena in zona centrala nu gasesti prea multe strazi cu 2 benzi pe sens, iar de pasaje subterane nici nu merge vorba.
Aventurierul a scris: | Adevărata soluție nu e să descurajezi circulația în centru, ci să construiești cât mai multe legături între cartierele periferice, pentru ca șoferii să nu mai aibă motiv să treacă prin centru. De pildă, mă refer la străpungerea Chișinău - Doamna Ghica sau la Ghencea - Rahova - Zețarilor. |
Deacord inelele sunt o solutie buna.
Aventurierul a scris: | Iar la Universitate, cel mai logic este să se facă un pasaj subteran pe direcția nord-sud. |
Doar daca pentru RATB pe directia V-E, iar rutier in zona aia e total inadecvat (turistii nu vin in bucresti ca sa se dea cu masina prin centru).
folkfan a scris: | Nu ai cum, fizic, sa faci benzi speciale pentru RATB si sa te astepti ca toata lumea sa le respecte |
Daca ne dorim un transport public eficient, benzile pentru RATB ar trebui separate fizic de trafic, nu cu morcoveii lui Oprescu, ci cu gardul lui 41.
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Vin 12 Apr 2013 16:20:17 Titlul subiectului: |
163972 |
|
Nu colega, nici un garduri: CCTV la greu, amenzi pe masura si un butoi cu vopsea cauciucata...
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
ADY88
Data înscrierii: 26/Oct/2009 Ultima vizita: 16/Dec/2013 Mesaje: 59 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 12 Apr 2013 18:30:26 Titlul subiectului: |
163977 |
|
Ionescu a scris: | CCTV la greu, amenzi pe masura si un butoi cu vopsea cauciucata... |
Pai si ce obtinem practic cu CCTV? Amenzi la domiciliu, exista niste oameni cu masini scumpe, carora le va fi mai simplu sa mearga instant pe benzile RATB si sa plateasca amenda"mica" pentru grosimea portofelului lor, si mai sunt niste domni cu placute de Bulgaria, unde se va duce amenda, in Burgas la domnul Yuschenco? Dupa mine CCTV functioneaza doar in tarile vestice, la noi trebuie gard.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 04 Iul 2017 22:55:13 Titlul subiectului: |
190899 |
|
Intersectia dintre Sos. Colentina si Sos. Fundeni&Sos. Andronache, este o "zona fierbinte".
Aici ar trebui un pasaj. In orele de varf, un tramvai pierde si trei semafoare, pana sa treaca de aceasta intersectie.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.44 kb |
Vizualizat: |
de 10053 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 05 Iul 2017 10:01:53 Titlul subiectului: |
190900 |
|
Pasajul obligatoriu pentru directia Fundeni - Gherghitei. In rest, sa se respecte regurile de circulatie, sa se largeasca Colentina până la Sportului cu 3 benzi / sens directia centru. Eventual tramvaiul separat de trafic de la Sportului spre centru.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 05 Iul 2017 11:19:00 Titlul subiectului: |
190901 |
|
Acum cativa ani se vorbea si de un proiect de pasaj la intersectia Doamna Ghica cu Sos, Colentina.
Deocamdata nu s-a concretizat nimic.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 05 Iul 2017 15:32:27 Titlul subiectului: |
190907 |
|
Acel pasaj face parte din Inelul Median ( Autostrada Suspendată ) si se va face cu siguranta.
Probabil ca pasajul de la Fundeni - Gherghitei nu e decât in fanteziile noastre.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|