Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Propuneri de infiintari / desfiintari / modificari trasee
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 35, 36, 37  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 10 Sep 2010 23:21:02    Titlul subiectului: 133212

Linia 44 va fi directionata spre Basarab, atunci cand va fi gata terminalul. Exista cerere pentru o legatura pe traseul fostului 2, spre Alexandria? Inainte de santier a existat un 48 CET Vest-Basarab.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Sep 2010 23:26:45    Titlul subiectului: 133214

Nu stiu daca pe Dinicu Golescu va mai exista tramvai. Nu prea are unde sa se duca dupa Gara (spre centru). Precum am inteles, pe strapungerea Uranus nu va exista tramvai - cel putin in prima faza, cativa ani buni de acum in colo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Sep 2010 22:19:21    Titlul subiectului: 133511

subway guru a scris:
Din pacate RATB-ul a avut o politica absolut ciudata (ca sa nu spun halucinanta sau halucinogena) in privinta liniilor de tramvai.
A infiintat complet aiurea o multime de linii, in incercarea 'falimentara' si din start sortita esecului de a lega prin linii directe orice cu orice.
Nimeni in lume nu face asa ceva!
Perfect adevarat. Este demonstrat ca decat sa ai de exemplu pe un tronson 3 linii care sa vina fiecare la interval de 15 minute, mai bine ai una singura care vine la 5 minute. Situatia e si mai absurda daca liniile care circula pe un tronson au si intervale de suucedare neegale, asa cum se intampla de obicei. Totusi, e usor de observat ca in ultimii 10-15 ani, exact asta a fost politica RATB la tramvaie: reducerea la maximum a suprapunerii traseelor de tramvai. Problema este ca acest lucru s-a facut in principal ca urmare scaderii semnificative a parcului in ultimii ani, nu in in vederea eficientizarii transportului cu tramvaiul.
andrei11 a scris:
Nu stiu daca pe Dinicu Golescu va mai exista tramvai. Nu prea are unde sa se duca dupa Gara (spre centru). Precum am inteles, pe strapungerea Uranus nu va exista tramvai - cel putin in prima faza, cativa ani buni de acum in colo.
N-au cum sa scoata linia pe Dinicu Golescu. Deja e in refacere linia pe Buzesti, si intrucat se pare ca vor fi desfiintate complet liniile din zona Garii, pe Cuza, Duca si Grivitei, singurele posibilitati de bucle de intoarcere raman la Cismigiu si Gara Basarab. Iar argumentul cel mai bun impotriva scoaterii liniei de pe Dinicu Golescu este faptul ca acea linie e relativ noua si in stare buna, a fost inlocuita complet in 1999. Cat despre prelungirea tramvaiului aproximativ pe traseul vechi, spre Uranus, am dubiile mele ca se va face prea curand strapungerea pentru traficul auto, si cu atat mai putin linia de tramvai. L-ati mai auzit voi pe dr. Oetker spunand ceva in acest sens? Poate se va face si pe acolo un metrou usor, daca se va constata ca nu sunt suficiente mijloace de transport sa aduca oamenii la Catedrala Mânuirii Banului, atunci cand se va face chiar in spatele Casei Poporului sa moara Ceusescu inca o data de ciuda, fie-i metroul usor.
rosetti61 a scris:
Un 34 Depoul Militari - Bucuro-Obor - Piata Sudului - Romprim ar fi un mamut cu 45 de statii. Teoretic unele linii par promitatoare, dar in practica e posibil sa nu aiba succes.
35 pe traseul vehiculat din Militari pana in Lacul Tei ar avea succes?
andrei11 a scris:
Si cui i-ar folosi un 34 asa de lung ? Cred ca nimeni nu s-ar plimba cu asa ceva "cap - cap".
Legat de o ipotetica linie pe traseul Romprim - Basarab - Depoul Militari, desigur ca nimeni nu s-ar plimba cu ea "cap-cap", dar mi se pare solutia cea mai buna dn 2 motive:

1) pentru cei din zona Drumul Taberei - Ghencea nu exista nici o posibilitate sa ajunga in zona Piata Victoriei - Stefan cel Mare - Mihai Bravu fara transbordare, in timp ce din zona de sud, sud -vest (Rahova, Giurgiului, Viilor) poti ajunge in zona de nord mult mai rapid cu metroul. Intrucat oricum 34 va fi directionat spre Grozavesti, mi se pare mult mai buna solutia sa fie unit cu o linie din Militari, decat cu una dinspre Trafic Greu, care ar crea un fel de traseu (semi)circular, care desi interesant pentru nostalgici, nu cred ca va fi foarte util pentru cineva. O linie circulara ar mai avea si problema unui capat de linie adecvat, cum era pe vremuri la Leul, gen de capat care azi nu mai exista.

2)Parcul de tramvaie oricum este la un minim istoric, asa ca cea mai buna solutie pentru reducerea la maxim a numarului de vagoane pe traseu este unirea peste podul Basarab a unor linii cu intervale de succedare asemanatoare. Astfel, numarul de vagoane necesar nu s-ar schimba, ba chiar s-ar reduce - cel putin teoretic -fiindca se elimina stationarile de la (fostele) capete de linie din centrul orasului. Practic, o linie Romprim - Depoul Militari ar fi de fapt un fel de 34+35, 2 linii care inainte de inceperea lucrarilor la Basarab oricum aveau intervale de succedare asemantoare. Iar linia combinata Romprim - Militari oricum ar necesita un parc mai mic decat de exemplu 34 Romprim - Ghencea (sau linie circulara 26) si 35 Militari - Lacul Tei, fiindca s-ar elimina suprapunerea dintre cele 2 linii. Din acealsi motiv, as propune si unirea liniilor 24 si 47 pe traseul Cet Vest - Damaroaia, fiindca ambele linii au frecvente comparabile.
linia 84 a scris:
Votez pentru ramanerea lui 19 la Zetarilor si desfiintarea definitiva a liniei 4.
Atat timp cat nu va exista o alta linie care sa intoarca la Sura Mare, pot pune pariu cu oricine ca unificarea liniilor 4 si 19 nu se va intampla dintr-un motiv foarte simplu: terminalul Sura Mare ar ramane gol si cel mai probabil va deveni parcare pentru shoppingăria de lux de langa el.
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
linia 84



Data înscrierii: 02/Feb/2010
Ultima vizita: 10/Feb/2012
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti, Drumul Taberei, S6

MesajTrimis: Vin 17 Sep 2010 14:21:06    Titlul subiectului: 133530

Terminalul de la Sura Mare nu se va umple de taxiuri sau masini parcate daca va reveni si va intoarce acolo linia 173 si baietii care ar putea da amenzi pentru oprirea si parcarea in zone interzise, s-ar mai colecta niste bani cu ocazia asta, ca tot auzim peste tot ca e criza si nu sunt bani ... !
Daca se tot straduieste RATB-ul sa evite suprapunerea liniilor (de tramvaie) cum se face ca se suprapun cu "succes" traseele liniilor 91 cu 90, 65 cu 86, 77 cu 76 (traseele de baza, nu acum), acum 70 cu 79, 330 cu 335 + ca mai sunt multe linii care au in comun 80-90% din treaseu 138 cu 137, 124 cu 123, 92 cu 70, toata gama 68 din Drumul Taberei (168, 268, 368), tramvaiele 42!!! 24, 20, 45 (aici recunosc ca poate am exagerat putin) ... si exemplele mai pot continua. Daca s-ar face o revizie, o redirectionare, unire sau cum vreti sa-i spune-ti a acestor linii (trasee) s-ar mai castiga niste vehicule care ar putea rezolva golurile celorlalte care au nevoie. In mare parte sunt de acord si cu ce a scris Dominatrix mai sus chiar daca, asa cum mi se pare normal, sunt si persoane care au alte pareri. In fond de aceea suntem prezenti aici sa ne dam cu parerea civilizat. Din pacate cei din RATB nu cred ca citesc ce scriem noi pe aici. Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Sep 2010 18:34:32    Titlul subiectului: 133545

linia 84 a scris:
Daca se tot straduieste RATB-ul sa evite suprapunerea liniilor (de tramvaie) cum se face ca se suprapun cu "succes" traseele liniilor 91 cu 90, 65 cu 86, 77 cu 76 (traseele de baza, nu acum), acum 70 cu 79, 330 cu 335 + ca mai sunt multe linii care au in comun 80-90% din treaseu 138 cu 137, 124 cu 123, 92 cu 70, toata gama 68 din Drumul Taberei (168, 268, 368), tramvaiele 42!!! 24, 20, 45 (aici recunosc ca poate am exagerat putin) ... si exemplele mai pot continua.
Motivul este ca la tramvaie parcul este la limita, spre deosebire de troleibuze si autobuze, si de aceea s-a eliminat pe cat posibil suprapunerea liniillor. (Asta nu inseamna ca s-a imbunatatit transportul: sa ne amintim de exemplu, cat de frecvent circula 34 pe Mihai Bravu si Stefan cel Mare acum 10-15 ani si cum circula acum). Pana acum le-a mers figura fara sa se renunte la infrastructura propriu-zisa, dar daca se va merge in continuare in ritmul acesta, cu 3-4 vagoane Bucur LF/an, si fara macar niste achizitii de vagoane la mana a 2'a pentru a salva situatia, mi-e teama ca se va trece si la solutii mai radicale, ca in Constanta si Brasov, fiindca Tatrele nu vor rezista o vesnicie.

Suprapunerile la troleibuze amintite mai sus sunt oarecum logice, de ex. e normal ca 86 sa fie dublat in zona Grivita - Buc. Noi pentru acoperirea cererii de transport pe relatia Pajura - Gara de Nord, care e mai mare decat pe restul traseului liniei 86, idem 90 cu 91 (91 chiar si cu ambuteiajele zilnice e o linie pe care te poti baza pentru traseul Centru- Drumul Taberei, spre deosebire de 90), linia 77 a fost infiintata la scurt timp dupa ce au facut tampenia cu prelungirea liniei 76 la Piata Unirii desi cererea de transport este foarte mare intre Piata Resita si Piata Sudului, (unde multi fac transbordare cu metroul). Sa ne amintim ca pana in 2007 pe 76 circulau in principal troleibuze articulate care abia faceau fata cererii desi veneau la 2-3 minute.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
linia 84



Data înscrierii: 02/Feb/2010
Ultima vizita: 10/Feb/2012
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti, Drumul Taberei, S6

MesajTrimis: Mar 09 Noi 2010 09:14:46    Titlul subiectului: 136031

Un lucru bun, util ar fi fost daca liniile 162 si 163 ar fi fost prelungite macar pana la Gara de Nord daca nu cumva si pana in centru (P-ta Romana de exemplu).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 09 Noi 2010 19:01:04    Titlul subiectului: 136048

O linie (sau mai multe) de autobuz care sa faca legatura intre Aeroportul Baneasa si Fundeni prin bd Dimitrie Pompei - zona aia nu mai are nici un autobuz (din 4 cate erau odata - 101, 129, 167, 201).
101 nu se mai poate prelungi de la D-na Ghica, spre Lacul tei - Petricani?
201 s-a desfiintat din cauza cererii scazute, dar acum situatia sta altfel, au aparut tot felul de firme pe fosta platforma industriala, tramvaiul si metroul nu stiu daca fac fata uneori.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 02 Dec 2010 20:02:15    Titlul subiectului: Traseele mijloacelor de transport in comun din Bucuresti 137050

O idee simpla pentru a determina populatia sa foloseasca transportul in comun, in locul automobilului personal:

-pe bulevardele mari, cu mai multe benzi pe sens, o banda sa fie rezervata in exclusivitate pentru mijloacele RATB;
-acea banda sa fie delimitata de restul strazii prin "tepi" de metal, rezistenti;
-in intersectii si la semafoare gandit un sistem prin care mijloacele RATB sa aiba prioritate;
-parcul de mijloacele RATB sa fie suficient, astfel incat sa nu mai existe aglomeratie; nu-i o nenorocire daca stai un 10-15 minute in picioare, dar sa nu stati ingramadit ca sardelele;
-infiintarea unei sectii de politie pentru RATB si in tramvaie, troleibuse si autobuse sa se introduca si patrule de jandarmi inarmati;
-soferii care parcheaza pe linia de tramvai, sau care intra pe banda rezervata pentru RATB sa fie amendati cu 20-30 milioane, si RATB-ul sa aiba 2-3 autospeciale care sa scoate rapid masinile parcate pe linia de tramvai.
-in felul asta, daca omul vede ca folosind masina personala parcurge distanta Baneasa-Berceni sa zicem in o ora jumate' si cu RATB-ul ar parcurge acceiasi distanta in 30 de minute, sigur ar prefera RATB-ul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2021
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Joi 02 Dec 2010 23:25:50    Titlul subiectului: 137055

De ce nu or fi inaugurat noul tronson sistematizat pe 1 Decembrie, sa aiba si primarii ceva activitate, daca autostrazi sau centuri nu au avut de inaugurat?

Si o intrebare serioasa:
- E in plan si largirea strazii Izvorul Rece, pana la intersectia cu Str. Resita?
Pare ca in zona s-a pastrat o retragere suficienta a fronturilor cladirilor construite dupa Revolutie, probabil pentru a da voie mai tarziu la aceasta largire.
Asa s-a procedat si in cazul Str. Nitu Vasile si Bd. C-tin Brancoveanu, recent aduse la zi din punctul de vedere a raportarii la trafic.
Si tot cu spatiu potential de extindere e dimensonata si Str. Resita.
Iata deci ca desi arhitectii nu au avut prevederea sa lase suficiente locuri pentru construirea de parcari pentru clasa muncitoare ce locuieste in acest cartier, au lasat totusi spatii pentru extinderea carosabilului, in momentul in care traficul ar fi impus-o.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Dec 2010 21:57:40    Titlul subiectului: 137338

Aventurierul, aici a scris:
Din aceste motive si din altele, unele capitale europene, cum ar fi Parisul, au renuntat complet la tramvaie dupa razboi; abia recent acolo s-a inaugurat o linie pe langa soseaua de centura. Pentru Bucuresti, unde traficul a crescut de 8 ori numai dupa 1989, cea mai buna solutie ar fi scoaterea lor in afara inelului principal de circulatie.
Este foarte trist ca ce invatam din istorie este ca nu invatam nimic din istorie. Intr-adevar, marile metropole din vest si-au desfiintat tramvaiele, dar in general au compensat acest lucru printr-o retea de metrou extinsa si densa, cu interstatii scurte, mai ales in zona centrala. Mai mult, acest lucru s-a intamplat acum zeci de ani, cand costurile de constructie al metroului erau mult mai mici. Bucurestiul, care este si unul din orasele cele mai aglomerate dpdv al densitatii din Europa, si nu numai, nu va avea niciodata un asemenea sistem de metrou, datorita costurilor care ar fi pur si simplu prohibitive. Nici macar in planurile de viitor nu este inclus asa ceva.

Scopul traficului intr-un oras nu este optimizarea mobilitatii automobilelor, ci mobilitatea populatiei. De aceea, cu cat densitatea urbana creste, cu atat transportul public e mai eficient si preferabil. Deci in cazul de fata, scoaterea tramvaielor in afara inelului central ar fi o catastrofa. De fapt, acest lucru s-a si intamplat partial in anii '80 la marile demolari, iar rezultatul "benefic" il vedem si azi, prin linii de transport amputate in centru si transbordari lungi si greoaie.

Si daca vei observa atent situatia transportului in comun in zona centrala, o sa vezi ca in centru mijloacele de transport de suprafata sunt in general putin incarcate, fiindca lumea renunta la calatoriile scurte, sau le face pe jos sau prefera sa faca transbordarea cu metroul undeva departe de centru. Tocmai din aceasta cauza metroul este sufocat in centru. Dar intrucat nu se pot introduce trenuri de metrou doar pe sectiunile centrale, din cauza lipsei liniilor de stocare in statii, iar o sporire de ansamblu a numarului de trenuri pe intreaga linie e imposibila din lipsa de trenuri si probabil nici nu se justifica economic fiindca ar duce la incarcari prea mici inspre capetele magistralelor, solutia este sa refaci liniile de transport de suprafata, cu prioritate in trafic daca e posibil.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2022
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Dec 2010 23:29:41    Titlul subiectului: 137343

Din ceea ce ai argumentat mai inainte, m-ai convins doar de faptul ca in zona centrala sunt necesare mai multe mijloace de transport in comun. Dar care sa fie aceste mijloace - aici este problema. Nu am nimic impotriva autobuzelor si troleibuzelor, dar tramvaiele, prin natura lor si a caii de rulare, reprezinta adevarate obstacole in momentul blocarii liniei de catre soferii necivilizati.
In ce priveste teoria care sustine ca trebuie redus numarul automobilelor de pe strazi si sa le lasam asa inguste cum sunt, aici ar fi mai multe de spus. Primo: ca noi romanii am fost lipsiti atatia ani de posibilitatea de a avea autoturism personal si suntem oarecum ca niste copii care au iesit la joaca; dupa un timp, ne vom maturiza si ne va trece pasiunea asta de la sine.
Secundo: acest slogan este luat in brate ca o scuza binevenita de catre edilii care nu vor sa faca nimic, evitand sa puna osul la treaba si ascunzandu-se in spatele acestor "studii savante". Terto, cu riscul de a fi considerat paranoic: nu-i exclus ca strainii care ne dau astfel de sfaturi sa se teama ca Bucurestiul isi va rezolva problemele de circulatie si va atrage mai multi turisti, care nu vor mai veni la ei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Dec 2010 02:05:10    Titlul subiectului: 137355

Aventurierul a scris:
Din ceea ce ai argumentat mai inainte, m-ai convins doar de faptul ca in zona centrala sunt necesare mai multe mijloace de transport in comun. Dar care sa fie aceste mijloace - aici este problema.
Exact, aici e cheia problemei. Ca sa o "dezlegam", trebuie sa ne amintim ca noile cartiere construite incepand cam din anii '50 - '60 in Bucuresti au fost gandite inghesuit, cu blocuri care concentreaza foarte multa populatie, construite pe strazi relativ inguste.

Asta spre deosebire de planurile de urbanism din fosta Uniune Sovietica, aplicate cu succes si in alte tari din sfera de influenta, ca de exemplu Cehia si Polonia. Blocurile sunt la fel ca la noi, fiindca nici acolo nu s-a pus vreodata prea mult pret pe confortul poporului, dar deosebirea este ca spatiile dintre blocuri sunt uriase (ca o paranteza, singurul cartier bucurestean gandit dupa tiparul sovietic, dar din pacate ne-realizat in totalitate, e Drumul Taberei). Daca Romania ar fi urmat acele planuri urbanistice, altfel s-ar fi circulat in Bucuresti acum si nu s-ar fi ajuns la gatuirea traficului de masini parcate pe prima banda, sau chiar si pe a 2'a concomitent, din lipsa de alta alternativa. Tocmai din cauza acestei supra-aglomerari, comparativ nu numai cu orasele "din vest" dar si cu cele din alte tari foste socialiste, cazul Bucurestiului (si a altor orase mari romanesti) este mai "special", in sensul ca transportul in comun se preteaza in special la cel de "mare capacitate" (tramvai, metrou), intrucat cererea de transport e mare.

Pe de alta parte, Bucurestiul, ca majoritatea oraselor europene, este un oras cu strazi de tip radial, care in majoritate converg spre zona centrala, dar spre deosebire de multe altele, cam duce lipsa de inele de circulatie pentru legaturi rapide intre diferite zone fara strabaterea centrului (de aceea inchiderea inelului principal prin constructia Pasajului Basarab si inelul exterior, asigurat de Centura Bucuresti sunt proiecte binevenite). Geografia strazilor, coroborata cu densitatea imensa, da nastere la cerere mare de transport, in special pe relatii de genul cartier - centru - cartier, care asa cum ziceam sunt cel mai bine acoperite fie de tramvai, fie de metrou in cazul Bucurestiului. Metroul e destul de clar ca nu va acoperi prea curand nevoia de transport, nu numai pentru ca nu acopera zone destul de mari din oras, dar a si fost gandit prost, cu interstatii lungi si ne-integrat in restul retelei de transport.

Dovada cea mai buna este ca numai aprox. 25% din calatoriile zilnice cu transportul in comun sunt efectuate cu metroul, ceea ce e foarte putin. Iar situatia aceasta nu se va imbunatati cu 1-2 linii noi de metrou care vor fi gata peste cine stie cati (zeci?) de ani.

Iata de ce e nevoie de tramvai, care nu numai ca trebuie sa intre in interiorul inelului central, ba chiar trebuie sa il traverseze. Motivul este simplu: pentru cineva care are nevoie sa ajunga in centru, sau sa il traverseze este incomod sa schimbe mai multe mijloace de transport ca sa ajunga la destinatie, iar autobuzele si troleibuzele, prin capacitatea lor redusa, pur si simplu nu se "preteaza" pe anumite rute din cauza cererii ridicate de transport.

Bineinteles asta nu inseamna ca trebuie sa ne apucam sa bagam tramvaie pe toate strazile din centru, sau ca toate traseele actuale de tramvai care ajung in interiorul inelului central sunt bine gandite. Poate ar fi indicat sa se renunte la anumite rute? Posibil. Dar in nici un caz nu trebuie scoase din zonele centrale pe motiv de "fluidizare a traficului" (traficul cui)? , ci poate optimizate anumite trasee.

Si tot la fel de adevarat e ca deja exista trasee de autobuz care din cauza cererii mari, ar necesita inlocuirea lor cu tramvaie. Evident, acest lucru nu se poate, fiindca nu exista infrastructura. Si nici nu va exista prea curand. Poate cele mai bune exemple ar fi liniile 102 si 139.
Aventurierul a scris:
Nu am nimic impotriva autobuzelor si troleibuzelor, dar tramvaiele, prin natura lor si a caii de rulare, reprezinta adevarate obstacole in momentul blocarii liniei de catre soferii necivilizati.
Adevarat, dar acesta nu e un argument pentru scoaterea tramvaielor, intrucat in acest caz rezolvi efectul, nu cauza. Iar daca inlocuiesti tramvaiul cu autobuz, atunci si autobuzul va fi la fel de blocat, nu de soferii de pe linia de tramvai, ci de cei de pe benzile rutiere, care cel mai probabil vor fi si mai multi dupa scoaterea tramvaielor, intrucat nu toti cei din tramvai vor incapea intr-un autobuz, care se va misca la fel de incet (cel putin la orele de varf) si va avea si capacitate de transport mai redusa.
Aventurierul a scris:
In ce priveste teoria care sustine ca trebuie redus numarul automobilelor de pe strazi si sa le lasam asa inguste cum sunt, aici ar fi mai multe de spus. Primo: ca noi romanii am fost lipsiti atatia ani de posibilitatea de a avea autoturism personal si suntem oarecum ca niste copii care au iesit la joaca; dupa un timp, ne vom maturiza si ne va trece pasiunea asta de la sine.
Teoria cu redusul numarului de masini pe strazi mi se pare o mare aberatie. Aceasta reducere nu poate veni decat indirect, prin asigurarea unor alternative bune. Niciodata un mijloc de transport in comun nu va fi mai confortabil decat masina personala, dar problema e ca spatiul de pe strazi este limitat si asa va ramene intotdeauna. De aceea el trebuie impartit echitabil intre automobile si vehiculele de transport public, oricare ar fi ele. Cu cat orasul e mai aglomerat, cu atat transportul in comun de mare capacitate e mai eficient. Si Bucurestiul se incadreaza in aceasta categorie.

"Maturizarea" de care vorbesti nu va veni niciodata de la sine, fiindca nimeni nu va fi tentat sa-si lase masina acasa ca sa se inghesuie intr-un tramvai ruginit, de pe care curg tablele si in care miroase urat sau sunt unii care miros urat. Dar din motivele prezentate mai sus, e nevoie de prioritizarea lui in traficul general. Dupa ce acest deziderat va fi luat in serios si va fi aplicat (si nu sub forma mizeriilor galbene de la pUTI), pe urma va veni si "maturizarea". Un exemplu pozitiv in acest sens e linia 41, care a devenit victima propriului succes. Eu sunt convinsa ca si linia 21 ar fi avut la fel de mult succes daca era separata de trafic in acelasi mod, chiar daca 21 intra in interiorul inelului principal si 41 nu.
Aventurierul a scris:
Secundo: acest slogan este luat in brate ca o scuza binevenita de catre edilii care nu vor sa faca nimic, evitand sa puna osul la treaba si ascunzandu-se in spatele acestor "studii savante".
Tot ce am spus mai sus nu mi-am imaginat eu in visele mele erotice cu tramvaie. Si studiul japonezilor de la JICA, si studiul "nou" din 2008 aprobat de Primarie, indica necesara refacerea legaturilor de tramvai prin centrul orasului si dezvoltarea lui in zonele periferice. Si sa nu uitam ca japonezii sunt "experti" in aglomerari urbane, deci cred ca mai bine e sa facem ce zic ei decat ce ni se pare noua ca ar fi bine.
Aventurierul a scris:
Terto, cu riscul de a fi considerat paranoic: nu-i exclus ca strainii care ne dau astfel de sfaturi sa se teama ca Bucurestiul isi va rezolva problemele de circulatie si va atrage mai multi turisti, care nu vor mai veni la ei.
Bucurestiul nu a fost niciodata si nu va fi prea curand o destinatie turistica importanta, indiferent cat de bine sau prost s-ar desfasura circulatia. Din pacate, asta e situatia.
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
linia 84



Data înscrierii: 02/Feb/2010
Ultima vizita: 10/Feb/2012
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti, Drumul Taberei, S6

MesajTrimis: Lun 13 Dec 2010 11:37:43    Titlul subiectului: 137468

Avand in vedere ca in curand se va relua circulatia tramvaielor pe sub pasajul Basarab spre Cart. 16 Februarie (Giulesti) si ca linia 11 va reveni la traseul de baza (Romprim-Cart. 16 Februarie) se impune ca pe B-dul Ghencea sa se aduca o alta linie de tramvai care sa circule cat de cat spre P-ta Unirii iar aceasta sa fie 27 prelungita. Asta ar fi cea mai buna solutie fara costuri prea mari (doar suplimentata linia 27 cu 5-6 ture) pentru ca altfel ne vom chinui si ne vom pune la grea incercare rabdarea si timpul (pierdut) in autobuzele liniei 385. Cine merge zilnic pe acolo stie ce spun .... azi a fost jale, tramvaiele liniei 11 defiland "vesele" pe acest tronson, majoritatea calatorilor mergand pana la intersectia cu Calea Rahovei pt a se inghesui intr-un 32. NU e normal !!!! Sa faci 3-4 transbordari ca sa ajungi plin de nervi spre Unirii - Marasesti - Vitan ... !! Aloooo RATB-ul face-ti ceva util si pentru calatori .... Sa nu pomeneasca cineva ca mai e pe acolo si linia 47 .... Evil or Very Mad Aia nu e linie ... aia e paguba !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Dec 2010 16:29:10    Titlul subiectului: 137480

47 ar putea circula la Piata Unirii, de la Ghencea Smile Sa zicem ca ar face mai putin decat 385 in zilele aglomerate.
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 13 Dec 2010 21:59:46    Titlul subiectului: 137485

Si CET Vest ar ramane fara o linie permanenta de tramvai, servind doar in cazuri exceptionale, devieri, etc. Unde are cea mai mare incarcare 47 pe traseul ei?

Directia principala de circulatie pe Ghencea e spre 13 Septembrie-Unirii, traficul spre celelalte destinatii fiind mai redus. In afara de Romprim (cat o mai fi - daca-si va fi dovedit utilitatea poate se va infiinta o alta linie in locul lui 11, sa fie si vagoane), alta destinatie nu poate fi decat spre Basarab - e posibil ca pana la definitivarea terminalului de la Basarab, 44 sa fie directionat la Ghencea (nu e exclus ca in buna "traditie" sa fie suspendat pana la deschiderea capatului Basarab) sau la Militari, ca sa nu fie nevoie de resuscitarea lui 35 pana la marea deschidere de pe pasaj (atunci vor aparea alte legaturi).
La sol probabil ca vor fi 11, 44 si/sau 35 - "si/sau" deoarece linia de Militari-Giulesti poate fi una din ele (ca sa nu mai duca o linie pana la Ghencea).

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
linia 84



Data înscrierii: 02/Feb/2010
Ultima vizita: 10/Feb/2012
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti, Drumul Taberei, S6

MesajTrimis: Mar 14 Dec 2010 12:43:04    Titlul subiectului: 137498

Linia 47 nu are aproape deloc incarcare deoarece dubleaza alte linii + ca la intervalul asta de succedare ... cine are rabdare si timp? pe tronsonul Valea Cascadelor - CET VEST mai sunt si 136 si 221 care ii iau calatorii, stiu 221 e si ea ceva fantomatic, in schimb 136 e ceva mai breaza. Aceste 2 linii sunt suficiente pe portiunea respectiva, cererea Ghencea-B.dul Timisoara e foarte mica, aproape de "0". Poate spre Basarab dar nu dinspre Ghencea.
Problema e pe Ghencea. Fluxul mare de calatori este spre P-ta Unirii asa ca degeaba "alta destinatie nu poate fi decat spre Basarab", asfel nu se prea rezolva situatia. In prezent multi calatori fac astfel: iau 385 coboara la Ghencea, iau 11 pana la Calea Rahovei, se inghesuie in 32 pana la p-ta Unirii apoi daca e cazul (si e cazul) mai iau si un 104 sau 123 mai departe. Deci .... cam cum e ? Consider ca sau facut destule coborari si urcari pentru a ajunge in centru si daca mai adaug si ceva timp de asteptare calificativul care rezulta e "insuficient" asa cu indulgenta. De aia imi sustin ideea (propunerea) postata mai sus. Eu fac traseul asta zilnic si de aceea am zis ca mai sunt si altii .... ca nu sunt singurul care jongleaza astfel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 14 Dec 2010 18:26:58    Titlul subiectului: 137512

104 si 123 se pot lua si de la Izvor sau Natiunile Unite, nu neaparat de la Unirii via 32. In momentul asta 47 e un fel 42 (insa util in anumite ore pentru cei de la CET Vest). Linia in zona va fi destul de utila cand se vor termina proiectele rezidentiale de acolo.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Dec 2010 21:48:38    Titlul subiectului: 137515

Tramvaiul 47 ar fi si mai util daca ar avea un orar afisat in statii, mai ales ca are cale separata de rulare pe o mare portiune de traseu. Daca calatorii ar stii cu aproximatie la ce ora vine acest tramvai in statie, poate ar avea mai mult succces. In caz contrar ce nebun il asteapta pe un 47 fantomatic, cand are si alte variante la indemana ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
linia 84



Data înscrierii: 02/Feb/2010
Ultima vizita: 10/Feb/2012
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti, Drumul Taberei, S6

MesajTrimis: Mar 14 Dec 2010 22:39:34    Titlul subiectului: 137521

rosetti61 a scris:
104 si 123 se pot lua si de la Izvor sau Natiunile Unite, nu neaparat de la Unirii via 32. In momentul asta 47 e un fel 42 (insa util in anumite ore pentru cei de la CET Vest). Linia in zona va fi destul de utila cand se vor termina proiectele rezidentiale de acolo.
Da, asa e, numai ca pana acolo ajungi tot cu 385 cam dupa 50 - 60 de minute.
Ideea era sa poti lua un tramvai care sa te scoata repede si in conditii civilizate din Ghencea.
Pana se vor termina acele proiecte mai curge multa apa pe Dambovita iar noi mai avem de mancat multe paini ... mai ales ca nici nu au inceput lucrarile. Cine stie cand vor incepe, vom vedea ce va fi de facut cand se vor apropia de final.
guest a scris:
Daca calatorii ar stii cu aproximatie la ce ora vine acest tramvai in statie, poate ar avea mai mult succces. In caz contrar ce nebun il asteapta pe un 47 fantomatic, cand are si alte variante la indemana ?
Si asta e adevarat, numai ca daca intarzie 385 la intalnire? Laughing ... la intalnirea cu 47 vroiam sa zic Very Happy iar astepti ... de mai bine o iei pe jos, numai sa nu fie iarna Very Happy
Si acum la modul serios, repet, e nevoie de o linie "zdravana" si cu "deschidere" !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George85



Data înscrierii: 01/Sep/2009
Ultima vizita: 18/Noi/2011
Mesaje: 119
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Dec 2010 15:20:12    Titlul subiectului: 137941

Linia 7 ar trebui sa aiba traseul Piata Unirii - Filaret - Sos. Progresului - Calea 13 Septembrie - Ghencea. Cei care vor sa ajunga din centru spre Sos. Giurgiului pot folosi 7 + 25 (care are intervale bune) si, astfel, ar exista legatura directa si rapida centru - cartier Ghencea.
Alta varianta ar fi modificarea traseului liniei 8 > Sura Mare - Zetarilor - Ghencea (de la Calea 13 Septembrie la Depoul Militari se poate ajunge cu 25).
De asemenea, linia 16 ar trebui dusa la Piata Sf. Vineri, iar linia 616 desfiintata (cei de la RATB zic ca terminalul acesta nu se descurca cu 5 linii, dar s-a descurcat si cu 7 linii, in vara 2008). Wink
Si linia 282 ar merge prelungita de la Sos. Fundeni pana la Spitalul Fundeni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
1.cremsnit



Data înscrierii: 23/Iun/2009
Ultima vizita: 09/Dec/2023
Mesaje: 29
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Dec 2010 15:30:09    Titlul subiectului: 137942

Fara linia 7 practic de pe Giurgiului nu poti ajunge cu nimic in centru! Autobuze spre Unirii/Romana nu exista in zona, iar de troleibuze nu poate fi vorba.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Dum 26 Dec 2010 15:36:14    Titlul subiectului: 137943

Si eventual la Spitalul Fundeni unde sa se stationeze. Exclamation Exclamation

282 este vorba de mult ca va fi prelungit la Carrefour Colentina.Deocamdata probabil ca nu sunt iesite actele pentru ca linia sa fie prelungita.

Am spus si am sa mai zic, pe traseul liniei 616 sta un sef din primarie sau din RATB si acesta vrea neparat ca autobuzul sa treaca pe la el. Si cand ai mers tu ultima data cu 616?? Eu merg destul de des si pot sa spun linistit ca autobuzul are destui calatori.
Deci este ca o gura de aer pentru tramvai. Cand si 5-ul va circula pe la Gemeni atunci 616 merita desfiintat.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George85



Data înscrierii: 01/Sep/2009
Ultima vizita: 18/Noi/2011
Mesaje: 119
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Dec 2010 15:49:58    Titlul subiectului: 137947

Eu merg aproape zilnic cu 616 si functioneaza in pierdere aceasta linie, cele 4-5 autobuze ar merge de minune pentru suplimentarea unor linii centrale ! Wink
@Plumpy1995:
Mda, dar varianta cu 8 > Zetarilor - Ghencea (sau chiar Sura Mare - Zetarilor - Ghencea) mi se pare buna. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
1.cremsnit



Data înscrierii: 23/Iun/2009
Ultima vizita: 09/Dec/2023
Mesaje: 29
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Dec 2010 17:56:04    Titlul subiectului: 137953

8 (Sura Mare - Zetari - Ghencea) mi se pare o propunere chiar buna. asa s-ar desfinta odata pentru totdeauna 4 care n-are nici un rost dupa parerea mea din cauza timpului de asteptare in statie (23-25min). vagoanele liniei 4 ar putea fi trimise catre 7 care ar veni mai repede.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Dec 2010 23:44:21    Titlul subiectului: 137988

CRAZY BOY a scris:
282 este vorba de mult ca va fi prelungit la Carrefour Colentina.Deocamdata probabil ca nu sunt iesite actele pentru ca linia sa fie prelungita.

Iarasi o greseala. Nu stiu cine de la RATB are ideile astea "crete" sa prelungeasca aiurea linii de autobuze. Ce rost are sa il prelungesti pe 282, in conditiile unui trafic infernal pe Sos. Colentina, cand il avem pe tramvaiul 21. Durata unei semicurse practic ar putea creste si cu 30 de minute, in unele zile datorita blocajelor. Intai sa aiba RATB-ul benzi speciale pentru autobuze/troleibuze si abia pe urma ar trebui sa se gandeasca pentru prelungit trasee.

Linia 616 este destul de plina, deoarece tramvaiul 16 nu prea vine la intervale bune, sau vin 2-3 vagoane la intervale mici si apoi astepti si 20-25 de minute in statii, sau chiar mai mult in week-end. Ideal ar fi ca 616 sa se vina cam la jumatatea intervalului de timp dintre doua tramvaie, dar in practica pot sa va spun ca de multe ori se nimeresc sa fie in tandem, in spatele tramvaiului sau la 2-3 minute sa vina un 616. Punctul "nevralgic" al liniilor 16 si 616 se numeste "Lizeanu", in special strada cu numele asta si intersectia cu Stefan cel Mare. Nici pana in ziua de astazi nu s-a gasit vreo rezolvare. Din cauza avem de multe ori intervale "aberante" la tramvaiul 16 si autobuzul 616.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 35, 36, 37  Următoare
Pagina 29 din 37

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community