Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Dum 25 Mai 2014 07:31:38 Titlul subiectului: |
173075 |
|
Eu nu sunt asa de sceptic, pentru ca si daca se vor scoate toate autobuzele pe trasee, nu vor putea acoperi, pentru ca mai trebuie tinute si rezerve, autobuzele se mai si defecteaza, mai intra si la rezivii, plus ca va fi nevoie de autobuze pentru a inlocuii tramvaiele pe linia 100 si nu exista fizic atatea autobuze pentru a inlocui concomitent liniile 1, 3, 4, 5 si 100.
Iar in ceea ce priveste M41, troleibuze articulate se vor mai aduce in viitor fie noi, fie transformate din autobuze, fie de ambele tipuri pentru ca mai este nevoie de troleibuze si pentru a inlocui ultimele troleibuze DAC / Rocar care mai circula si probabil se va lua un numar suficient de mare de troleibuze pentru a se acoperi si zona metropolitana ( Apahida, Baciu, Floresti). Nu inteleg insa de ce pentru linia M41 ar fi nevoie de 4 troleibuze, in conditiile in care in prezent pe M41 la ore de varf circula doar 2 autobuze.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 25 Mai 2014 10:45:19 Titlul subiectului: |
173076 |
|
Eu zic ca ar fi nevoie de 3 troleibuze pentru orele de varf pentru ca exista probabilitatea ca un troleibuz sa faca mai mult de 30 de minute din cauza aglomeratiei si din cauza macazelor si incrucisarilor plus inca un troleibuz drept rezerva. Ca sa fiu mai inteles voi da un exemplu: eram intr-o zi la statia Arte Plastice si soseste un autobuz din Apahida. Acesta din Apahida s-a dus la garaj in timp ce alt autobuz statea pe partea cealalta. Nu o sa uit replica unei pasagere: "Uite unde ne-a lasat idiotul asta". Dupa auzirea acestei replici am dedus ca persoana respectiva cred ca se plimba cu m41.
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 25 Mai 2014 10:54:01 Titlul subiectului: |
173077 |
|
S-ar putea acoperi traseele de troleibuz cu autobuze, dar consider ca ar fi neecologic, irational si pacat de ele troleibuze sa stea pe tusa cateva luni.
Ar fi necesar ca unii troleibisti(posesori de carnet D, fireste) sa treaca pe autobuz o vreme(cum au facut multi vatmani pe durata reabilitarii liniei), sa se inmatriculeze si exploateze in 2 schimburi cele 10 Agore S nou venite si sa se lucreze tot in 2 schimburi timp de cateva luni pe multe Renault SC10(troleibistii).
Personal, cred cu tarie ca solutia ideala ar fi modificarea traseului lui 1, cu actualul parcurs spre p-ta 1 Mai, dar intoarcerea pe Fabricii si prin p-ta Marasti(solutie ieftina, existand retea inactiva pe intreg parcursul de deviere). Astfel, liniile 3,4,5 ar avea un traseu de deviere a podului Traian usor simplificat, fara macaz, iar reteaua temporara din zona Vestica a p-tei M. Viteazul ar fi considerabil mai simpla.
Desi costisitoare si mai dificil de montat, intersectiile retelelor catenare troleibuz-tramvai pot fi parcurse cu usurinta de catre troleibuze, inclusiv sub sarcina, si cu viteza mai mare decat la parcurgerea altor elemente de retea('cruci', macaze).
Pe durata reabilitarii podului de pe Nadasel, 100 autobuze va merge pe str. Maramuresului. Nu am surse sigure, dar nu prea exista alta alternativa...
Am atasat o imagine cu preseupusa retea temporara de deviere din p-ta M Viteazul, in cotextul liniei 1 deviate dupa sugestia de mai sus. In PMV statia ar putea fi cea comuna cu capatul liniilor 28,28b, cora si 29 sau mai in fata, unde dupa trecere, unde era candva statie. Pe latura Sudica a PMV exista elemente de retea. Pe str. Dacia, insa, ar trebui construita circa 150-200m de retea simpla(cu console/traverse cu tot cu tot).
Legenda:
Verde - retea tramvai 101(102 nu va circula pe parcursul reabilitarii podului de pe str. Oasului)
Oranj - retea troleibuze 3,4,5 spre gara
Bleu - Retea traseu intoarcere 3,4,5 deviat
Negru - Retea temporar inactiva(actuala ruta a lui 1,3,4,5 pe si dupa podul Horea)
Buline Rosii - incrucisari retele tramvai - troleibuz
Buline Galbene - incrucisari retele troleibuz
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
366.95 kb |
Vizualizat: |
de 15184 ori |
|
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 746 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 26 Mai 2014 08:13:55 Titlul subiectului: |
173087 |
|
Eu cred ca se vor putea substitui troleibuzele si tramvaiele cu autobuze doar daca podurile se vor reabilita pe perioada verii cand se circula cu parc redus pentru ca elevii si studentii sunt in vacanta.
|
|
Sus |
|
|
CsabyRR
Data înscrierii: 19/Iun/2012 Ultima vizita: 12/Iul/2023 Mesaje: 4 Locație: Cluj-Napoca, Salonta
|
Trimis: Lun 26 Mai 2014 19:14:03 Titlul subiectului: |
173093 |
|
Hehh... Asa ca si off topic, tin minte cand era statia la 35 acolo, aproape de BT, si si la 7 daca tin bine minte. Nu era statia aia de jos, de langa magazinul de pantofi (statia actuala la 28, 28B si autobuzul cora)...
|
|
Sus |
|
|
Joldos
Data înscrierii: 06/Noi/2013 Ultima vizita: 08/Noi/2015 Mesaje: 88 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 02 Iul 2014 19:08:30 Titlul subiectului: |
173693 |
|
Despre devierea liniilor 1,3,4 si 5 se mai aude ceva?
Cand o sa se intample fiindca lucrarile pe podul Horea au inceput de aproximativ 2 saptamani (poate gresesc si sa fie mai mult sa mai putin) iar troleibuzele de pe 3,4 si 5 circula extrem de greu prin zona
Apropo nu stie cineva ceva despre fosta linie troleibuz 2(daca este in plan reintroducere acesteia candva) si de ce nu sunt alocate numerele 10-18 la vreo linie?
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 9923 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 29 Sep 2014 22:10:02 Titlul subiectului: |
174894 |
|
Mi s-a parut interesanta curba retelei de troleibuz, in Piata Garii, cum vine de pe str. Horea, face un unghi de 90 de grade. In curba reteaua este sustinuta de patru console si una dintre cele patru console are si o ranforsare. Nu am mai vazut asemenea curba a retelei pana acum.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.89 kb |
Vizualizat: |
de 14555 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.51 kb |
Vizualizat: |
de 14555 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.13 kb |
Vizualizat: |
de 14555 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.47 kb |
Vizualizat: |
de 14555 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.35 kb |
Vizualizat: |
de 14555 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 03 Noi 2014 10:53:19 Titlul subiectului: |
175435 |
|
Am observat ca nu exista in baza de date a site-ului schema retelei de troleibuz din copilaria mea, anii '90, moment in care se inregistra maximul de retea activa si 13 trasee.
http://retele.tramclub.org/Jl.html
Observatii:
1. Capatul lui 8 nu coincide cu capatul actualului 5, ci era dupa Aeroport, unde e actualmente o benzinarie Lukoil(linia inactiva a ramas inca acolo).
2. Unele linii activau doar in timpul saptamanii lucratoare. Pare-mi-se ca 2,5,7,10,14,23. Dintre acestea, 10 si 14 circulau doar in orele de varf(5-8, 13-18 & 21-23), iar 2, 5, 7 si 23 functionau intre 6.30 si 20.30. 1 activa pare-mi-se sambata pana la 17:00, iar duminica deloc.
3. La inceputul lui 1994 inca nu sosise in Cluj primul 212E(094 cred). Toate traseele erau deservite de catre articulate - 117E cu lada de contactori in salon si primele 217E(Sa fi fost DAC-Roman 112E inca in circulatie in anii 90? Eu nu am vazut vreunul afara de ungator, iar si pe acesta doar parcat...).
4. PMV = Piata Mihai Viteazul; Sf. Petru e biserica din Marasti de langa sediul central CTP, in jurul careia 7 intorcea mai demult(traseul deservind, in primul rand, angajatii fostei fabrici de textile Somesul, iar in jurul bisericii actualmente intoarce din celalalt sens autobuzul 8L)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.54 kb |
Vizualizat: |
de 14426 ori |
|
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Joldos
Data înscrierii: 06/Noi/2013 Ultima vizita: 08/Noi/2015 Mesaje: 88 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 22 Noi 2014 02:01:16 Titlul subiectului: |
175714 |
|
macicasan, nu cumva traseele din manastur mergeau pe str.Campului si dus nu numai intors?
In fata Kauflandului din manasturi este o retea dubla, iar sensul spre str.Islazului este inactiva de o vreme buna.Am citit pe un alt forum cum ca aceasta retea era folosita de traseele 1,6,7,9,14 si 25 prin 80-90 parca,Daca gresesc rog sa ma corectezi . Iar dupa construirea podului Calvaria reteaua spre str,Islazului a fost dezactivat fiind activ numai sensul spre centru.Din cate stiu reteaua aceea este conservata in caz daca se intampla ceva la podul Calvaria ce necesita devierea traseelor pe o perioada mai lunga atunci se activeaza reteaua respectiva temporar.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 22 Noi 2014 15:55:57 Titlul subiectului: |
175719 |
|
Pe strada Câmpului, troleibuzele au mers în ambele sensuri atunci când, construindu-se linia de tramvai, rondul de întoarcere era la Union
Când eram copil, țin minte că, la începutul străzii Primăverii (Lingurarilor) erau două linii.
Revenind mai spre prezent, m-a intrigat acea linie de troleibuz care "nu duce nicăieri", aflată în partea de nord-est a rondului Calvaria. Înclin să cred că se dorea o linie gen "7" și "25", linii care nu au rond decât la unul din capete.
|
|
Sus |
|
|
Joldos
Data înscrierii: 06/Noi/2013 Ultima vizita: 08/Noi/2015 Mesaje: 88 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 10 Mar 2015 22:00:49 Titlul subiectului: |
177848 |
|
Nemaicirculand troleibuzul pe acolo exista posibilitatea sa gasesti si papuci atarnati pe fir. Sunt ”impuritati” stranse de vant. Bine ca mai exista reteaua
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Joi 12 Mar 2015 15:31:45 Titlul subiectului: |
177901 |
|
Se are in vedere reconstructia retelei de troleibuze din Cluj-Napoca desfiintata dupa 1994 ?
Conform hartii , ar trebui reconstruite urmatoarele tronsoane, in lungime totala de cca 11 km
-Aurel Vlaicu- Aeroport (pe strada Traian Vuia, cca 5,4 km)
-Piata 1 Mai- strada Câmpul Painii- Strada Fabricii (cca 0,7 km)
-Piata Marasti- Strada Fabricii- Terapia- CUG (cca 4,9 km).
Cu aceste tronsoane, reteaua de troleibuze din Cluj-Napoca masura 27,8 km (fata de 16,8 km in prezent).
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 12 Mar 2015 18:07:00 Titlul subiectului: |
177904 |
|
Pe sectorul Aurel Vlaicu-Aeroport se circula cu troleibuze. A fost reactivat in octombrie 2013 odata cu introducerea liniei 5 ( Aeroport - P-ta Garii ). In viitor se are in vedere reactivarea si celorlalte trasee insa de abia dupa construirea retelei pe sectoare noi precum Calea Floresti, str. Plevnei sau str. Liviu Rebreanu pentru a fi convertite in linii de troleibuze actualele linii de autobuz 34, 48 si 52 care circula pe acele sectoare. Insa asta se va realiza de abia dupa ce transportul cu troleibuzele va fi extins in zona metropolitana ( Apahida, Baciu si posibil Floreati) unde anul acesta se vor realiza studiile de fezabilitate iar de anul viitor probabil ca vor incepe lucrarile. Daca cei din CTP nu ar fi avut de gand sa reactiveze si acele tronsoane nefolosite probabil ca demult ar fi demontat reteaua.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Norbi
Data înscrierii: 21/Noi/2014 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 58 Locație: Bistrita
|
Trimis: Joi 12 Mar 2015 19:32:41 Titlul subiectului: |
177911 |
|
In Baciu nu cred ca va circula vreodata troleibuz. Pana la Napolact (capatul liniei 31) s-ar putea, dar mai incolo nu permite traseul pe care circula M31.
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
|
Sus |
|
|
Joldos
Data înscrierii: 06/Noi/2013 Ultima vizita: 08/Noi/2015 Mesaje: 88 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 11 Apr 2015 20:41:36 Titlul subiectului: |
178518 |
|
Stie cineva de vreun accident dupa statia Aviatia Utilitara, sens spre iesirea din Cluj? Intreb, fiindca am trecut ieri pe acolo si am vazut o consola destul de urat indoita.N-am reusit sa fac o poza deoarece a fost intuneric, dar in felul acesta nu stiu cum o sa ajunga candva troleibuzele in Apahida...
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
|
Sus |
|
|
Norbi
Data înscrierii: 21/Noi/2014 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 58 Locație: Bistrita
|
Trimis: Vin 24 Apr 2015 19:54:27 Titlul subiectului: |
178773 |
|
Azi dimineata o masina de interventii era oprita in statia Horea pe partea unde opresc autobuzele 31, 37, 38, 39, M31, iar doi muncitori umblau la reteaua de troleibuz inactiva. Oare din ce cauza? Au de gand repunerea in functiune acelei retele?
|
|
Sus |
|
|
Joldos
Data înscrierii: 06/Noi/2013 Ultima vizita: 08/Noi/2015 Mesaje: 88 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 06 Mai 2015 20:09:59 Titlul subiectului: |
178983 |
|
Din pacate reteaua e amintire... Tocmai am trecut pe Horea si nu mai este urma a retelei, mai sunt 2-3 console ramase inainte de intersectie inainte de pod.
Ultima modificare efectuată de către Joldos la Mie 06 Mai 2015 23:12:25, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Norbi
Data înscrierii: 21/Noi/2014 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 58 Locație: Bistrita
|
Trimis: Mie 06 Mai 2015 20:34:26 Titlul subiectului: |
178985 |
|
Da, am vazut si eu. E asa de luni. Oricum reteaua aia nu se mai folosea de mult timp si daca tot se baga cabluirile in pamant au renuntat la acea retea si au demontat-o.
|
|
Sus |
|
|
Joldos
Data înscrierii: 06/Noi/2013 Ultima vizita: 08/Noi/2015 Mesaje: 88 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 06 Mai 2015 21:04:44 Titlul subiectului: |
178987 |
|
Dar nu cumva "se dorea" introducerea troleibuzului si in comuna Baciu?
Macar stim sigur ca acum nu se va realiza acest lucru.
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mie 06 Mai 2015 21:24:27 Titlul subiectului: |
178989 |
|
Oricum in viitor toata reteaua de troleibuz din Cluj inclusiv de pe sectoarele active va fi inlocuita cu retea noua, fiind depus un proiect in acest sens de 18 milioane de euro pentru cofinantare europeana. Deci si daca se vor introduce troleibuze spre Baciu va fi montata retea noua.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Joldos
Data înscrierii: 06/Noi/2013 Ultima vizita: 08/Noi/2015 Mesaje: 88 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 08 Mai 2015 20:32:59 Titlul subiectului: |
179018 |
|
Au inceput sa apara noile console pe Memorandumului, dar inca nu sunt cuplate la retea. Ceea ce ma mirat ca sunt puse mai sus decat cele vechi. Oare este temporar sau asa vor fi de acum? Este cumva o inaltime standarda la care se pune reteaua de drum?
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Sâm 09 Mai 2015 09:25:42 Titlul subiectului: |
179023 |
|
Exista posibilitatea ca noua retea sa fie montata pe elemente Kummler Matter si atunci automat infrastructura este mai sus cu 50cm.
|
|
Sus |
|
|
|