Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de troleibuz din Cluj-Napoca
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
voicusoft



Data înscrierii: 23/Noi/2013
Ultima vizita: 22/Dec/2019
Mesaje: 5
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 22 Dec 2019 02:28:12    Titlul subiectului: 204630

Buna dimineata,

Se reface vechea linie de troleibuz 9, dar va avea indicativul numarul 2. Va fi ori traseul vechi al 9 ( Clabucet - Piata Garii ), ori Izlazului - Piata Garii.

Linia 9 ramane in continuare autobuz momentan (neexistand nici o actiune concreta in privirea electrificarii zonei Bucium - Calea Floresti), noua line va fi linia 2, indicativ folosit in perioada 1990 - 1996 pentru linia de troleibuz ce avea traseul scurtat al actualei linii de troleibuz 3: Unirii - Piata Mihai Viteazul Sud.

Asta este motivul pentru care s-a reconstituit ramificatia Piata Unirii (Sud) - Regele ferdinand (Est): macaz electric Piata Unirii - macaz mecanic Regele Ferdinand, ce a fost folosita de liniile de troleibuz 9 (pana in 2004) si 25 (1996-2000, 2001-2002).

Informatia asta am obtinut-o acum 30 de minute cand era echipa de interventii a CTP Cluj in intersectia PMV - Regele Ferdinand - Horea si lucrau la incrucisarea caii de rulare aferente liniilor 3,4 si 5 sens spre Piata Garii cu calea de rulare a liniei 1 sens spre Clabucet. Se va relua, in scurt timp, circulatia lui 1 pe traseul vechi la intoarcere (Bucuresti - Piata Abator - PMV Nord - Regele Ferdinand). Noua linie 2, asemeni vechii linii 9, la intoarcere va merge prin PMV Nord si Regele Ferdinand Vest impreuna cu linia 1.


Ultima modificare efectuată voicusoft la Dum 22 Dec 2019 03:44:32, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
voicusoft



Data înscrierii: 23/Noi/2013
Ultima vizita: 22/Dec/2019
Mesaje: 5
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 22 Dec 2019 02:40:23    Titlul subiectului: 204631

Iar corobrand ce am aflat acum 30 min si v-am scris in reply-ul meu permanent, cu ce am gasit de pe site-ul de licitatii publice (caiet de sarcini, planse), ne putem astepta ca undeva la sfarsitul anului 2020, reteaua de troleibuze din municipiul Cluj-Napoca sa arate in felul urmator:

Linia 1 - (Dispecerat) Clabucet - Piata 1 Mai (Nord)
Linia 2 - Clabucet sau Complex Union - Piata Garii (Sud)
*** traseul fostei linii de troleibuz 9
Linia 3 - (Dispecerat) Unirii - Piata Garii
Linia 4 - (Dispecerat) Aurel Vlaicu - Piata Garii
*** traseul de retragere in parcare pentru linia 5, retragere garaj cu schimbare pe 3/33 pentru toate liniile din coloana aferenta coloanei parcarii Aurel Vlaicu
Linia 5 - Aeroport - Piata Garii
Linia 6 - (Dispecerat) Clabucet - (Dispecerat) Aurel Vlaicu
Linia 7 - Piata Marasti - Complex Union
*** aici e problema lipsei de dispecerizare, cum a zis macicasan mai sus
Linia 10 - Unirii (Nord) - (Dispecerat) B-dul Muncii via Piata Avram Iancu la dus si via Iulius Mall la intors
*** pentru linia asta se va reface vechea ramificatie Piata Avram Iancu Est - B-dul 21 Decembrie 1989 (Sud, Regionala CFR). Linia e cam ciudata.
Linia 14 - (Dispecerat) Clabucet - B-dul Muncii via Piata Marasti
Linia 14L - (Dispecerat) Clabucet - Emerson
Linia 23 - (Dispecerat) B-dul Muncii - Piata Mihai Viteazul (Est)
Linia 23L - Emerson - Piata Mihai Viteazul (Est)
Linia 25 - (Dispecerat) Clabucet - Unirii (Nord)
Linia 25R - (Dispecerat) Clabucet - Autobaza Troleibuze Gheorgheni
*** traseul de retragere la garaj pentru toate liniile aferente coloanei parcarii Clabucet
Linia 33 - (Dispecerat) Baisoara - Piata Mihai Viteazul (Sud)
Linia 34 - (Dispecerat) Baisoara - Piata 1 Mai (Nord)
Linia 48 - (Dispecerat) Baisoara - (Dispecerat) B-dul Muncii
Linia 48L - (Dispecerat) Baisoara - Emerson

In total ar fi 18 linii de troleibuz (inclusiv 25R) fata de 8 (25R inclus), cate sunt acum.
Practic, se reface toata reteaua din anul 1990 + se adauga reteaua noua de pe Liviu Rebreanu - Baisoara si reteaua Noua CUG - Emerson.

Singurele componente lipsa ar fi: - reteaua Aeroport - Electromontaj (Cool care ramane, deocamdata, inactiva si reteaua de pe Slanic care a fost desfiintata complet, la fel si cea de pe Campului (Vest) si Izlazului (Nord).

Si, apropo, din cate am citit in caietul de sarcini se vor inlocui complet firele de contact de pe retelele aflate in conservare ce se vor reactiva (1 Mai - Muncii, Marasti - Muncii, Unirii - Marasti). Ca urmare, doar consolele si o parte din traverse vor fi refolosite, firul de contact fiind inlocuit complet, datorita uzurii, stand prea mult in conservare. Cel putin in documentatie se zice ca au stat prea mult in conservare si nu mai sunt bune de nimic sau, cel putin, asta am inteles eu.

Dat fiind faptul ca au sosit deja 47 din cele 50 de troleibuze noi, cred ca proiectul va fi 99% realizat si nu vom avea alte surprize, avand in vedere ca municipiul Cluj-Napoca are deja un excedent de troleibuze moderne in acest moment.

In orice caz, este o crestere substantiala pentru Romania si pentru Europa de Est chiar, cred ca depasim (cel putin ca numar de linii) Constanta anilor 1990, Constanta fiind candva un etalon al transportului electric in Romania, tin minte in 2000 cand aveam 12 ani si eram socat sa vad cate troleibuze pot fi in orasul ala. Desi, trebuie sa recunosc, reteaua arata JALNIC, iar troleibuzele DAC 117 si 217 aveau niste matze deasupra si erau cam imbatranite rau.

Linia 2 va fi introdusa cel mai rapid, ea nefacand obiectul licitatiei publice pentru extinderea retelei muncipale de troleibuz. Asta inseamna ca, probabil, luna viitoare va circula deja experimental.

Iar ce e bine e ca vor fi de acum inainte 2 rute de retragere in autobaza pentru coloana Manastur (via Iulius Mall si PMV Sud), 2 rute de retragere in autobaza pentru coloana Aurel Vlaicu (via PMV Sud sau Piata Garii) si 2 rute de iesire din autobaza, via Unirii - Titulescu - Cipariu si via Iulius Mall - Piata Marasti - Piata 1 Mai.

In momentul de fata, daca cineva rupe firele de contact de pe reteaua Unirii/Titulescu nord, nu mai iese nimeni din autobaza, fiind una sinugra de iesire si doua de retragere (via Piata Garii, fiind prea lunga, sau via 25, via Iulius Mall, putand fi rupta de betoniere sau autoutilitare ce trec prin zona oricand).

voicusoft a scris:
Buna dimineata,

Se reface vechea linie de troleibuz 9, dar va avea indicativul numarul 2. Va fi ori traseul vechi al 9 ( Clabucet - Piata Garii ), ori Izlazului - Piata Garii.

Linia 9 ramane in continuare autobuz momentan, noua linei va fi linia 2.

Asta este motivul pentru care s-a reconstituit ramificatia Piata Unirii (Sud) - Regele ferdinand (Est): macaz electric Piata Unirii - macaz mecanic Regele Ferdinand, ce a fost folosita de liniile de troleibuz 9 (pana in 2004) si 25 (1996-2000, 2001-2002).

Informatia asta am obtinut-o acum 30 de minute cand era echipa de interventii a CTP Cluj in intersectia PMV - Regele Ferdinand - Horea si lucrau la incrucisarea caii de rulare aferente liniilor 3,4 si 5 sens spre Piata Garii cu calea de rulare a liniei 1 sens spre Clabucet. Se va relua, in scurt timp, circulatia lui 1 pe traseul vechi la intoarcere (Bucuresti - Piata Abator - PMV Nord - Regele Ferdinand)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 10/Apr/2020
Mesaje: 401
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 22 Dec 2019 13:20:47    Titlul subiectului: 204633

O mulțime de linii noi de troleibuz, dar nimic din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al orașului. Parcă administrația face orice ca să NU respecte planul respectiv... Rolling Eyes

În loc să electricie Zorilor, C. Florești și ce mai prevede PMUD (lucru ce ar reduce considerabil poluarea și numărul de autobuze Diesel de pe stradă), administrația se gândește la extensii de la CUG la Emerson unde vor circula 3 troleibuze pe zi, și se grăbește să electrifice linii care transportă maxim 5 călători (23, de exemplu)...

Cu cele 50 de troleibuze achiziționate acum, care vin în completarea celor 82 deja existente, se puteau elimina autobuzele Diesel de pe trasee mult mai importante și mai circulate decât cele din postarea de mai sus, dar cred că Primăria a uitat că există un PMUD care îi spune exact ce trebuie să facă, la fel cum și primarul cred că a uitat că a declarat, la lansarea primelor autobuze electrice, că dorește transport în comun 100% ecologic în Cluj-Napoca din anul 2025.

Sper că se vor lua deciziile corecte măcar acum, în al 12-lea ceas...

_________________
Colecția mea de fotografii cu transportul public din Cluj-Napoca
https://www.facebook.com/transportcj/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 10/Apr/2020
Mesaje: 740
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 22 Dec 2019 17:39:49    Titlul subiectului: 204638

Eu zic ca trebuie sa ne uitam si la natura economica a investitiilor.

CTP este incapabil sa se intretina de unul singur si majoritatea investitiilor au fost suportate de Primarie din buget propriu, fonduri nerambursabile de la UE si Elvetia sau chiar credit bancar.

Va mai aduceti aminte cand CTP a vrut sa se imprumute de la BERD si dupa vizita acestora a luat un credit de la Raiffeisen parca, ca dobanda era mai buna Smile) E aproape clar ca CTP nu a trecut evaluarea.

Asa ca inainte de a trage linii de troleibuz noi, trebuie sa ne gandim daca primaria sau CTP au bani sa construiasca aceste linii. Exceptand ca se infiinteaza trasee vechi, din perioada anilor 1980, eu zic sa ne uitam la aceste trasee mai atent. Sunt combinatii de linii si invarteli care sa necesita cele mai mici costuri de extindere. Majoritatea retelei exista, pe alocuri va fi extinsa, ba vor pastra chiar si consolele vechi.

In cea ce priveste B-dul. Muncii eu zic ca e buna extinderea si modernizarea acolo. Mai ales ca toata zona acolo este rezidentiala conform PUG-ului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 16/Mar/2020
Mesaje: 1276
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Dum 22 Dec 2019 18:30:59    Titlul subiectului: 204639

Extinderile din PMUD se pot face din fonduri europene. Nimic nu îi împiedică să acceseze acele fonduri europene. Dar ei visează la cai verzi pe pereți.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
7 noimebrie 1959 - 7 noimebrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 17/Mar/2020
Mesaje: 202
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 22 Dec 2019 21:01:27    Titlul subiectului: 204641

30-ul nu era in plan niciodata?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 10/Apr/2020
Mesaje: 740
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 23 Dec 2019 11:05:21    Titlul subiectului: 204647

Volvo a scris:
Extinderile din PMUD se pot face din fonduri europene.


Pe ce exericitiu, ca pe asta sigur nu se mai poate?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 10/Apr/2020
Mesaje: 740
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 23 Dec 2019 11:07:15    Titlul subiectului: 204648

lapgellert a scris:
30-ul nu era in plan niciodata?


Aici au in plan 20-25 de troleibuze IMC. Au si depus cerere de finantare, dar a fost respinsa pe motiv ica dosarul a fost ncomplet.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 01/Apr/2020
Mesaje: 1329
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 26 Dec 2019 23:26:29    Titlul subiectului: 204706

La licitația pentru SF a ofertat doar S.C. LONGHERSIN S.R.L.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Pagina 14 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community