Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de troleibuz din Cluj-Napoca
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 15/Iul/2018
Mesaje: 1230
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Sâm 09 Mai 2015 10:05:44    Titlul subiectului: 179024

Nu sunt elemente Kummler Matter, sunt console si elemente de prindere romanesti.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 15/Iul/2018
Mesaje: 1230
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Sâm 09 Mai 2015 12:39:07    Titlul subiectului: 179026

Lucrarile la retea avanseaza. Au aparut console si pe sensul spre Sora, pentru a se putea renunta la ancore. Pe sensul spre Manastur s-au montat toate consolele, iar inspre primarie reteaua a fost deja prinsa pe noile console.


20150509_132904.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.29 MB
 Vizualizat:  de 8036 ori

20150509_132904.jpg



_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 15/Iul/2018
Mesaje: 620
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 10 Mai 2015 09:59:40    Titlul subiectului: 179030

In zona surprinsa de Volvo in postarea anterioara s-a intamplat aseara, in decurs de 10 minute, ca la 2 troleibuze sa le sara captatorii de pe linie (sens spre Sora).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 15/Iul/2018
Mesaje: 1230
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Dum 10 Mai 2015 10:24:31    Titlul subiectului: 179031

Acest lucru nu este ceva iesit din comun. Se vede si in poza, ca pe una din console este o injectie in retea, peste care daca se trece prea repede in comditii de capete de captare uzate, deraiaza captatoarele. Probabil ca in acele 10 minute, coincidenta a facut sa treaca cu viteza crescuta pe acolo 2 troleibuze cu capete de captare uzate si astfel au deraiat captatoarele.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 15/Iul/2018
Mesaje: 620
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 10 Mai 2015 10:28:40    Titlul subiectului: 179032

196 si 014
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2018
Mesaje: 1076
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 10 Mai 2015 10:33:39    Titlul subiectului: 179033

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/dispar-cablurile-de-pe-memorandumului-strada-a-intrat-in-ultima-etapa-de-modernizare-galerie-foto--137577.html

Din aceasta stire putem vedea ca sunt elemente de retea romanesti care mie personal imi plac mai mult. Un lucru bine facut
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Iul/2018
Mesaje: 249
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2015 07:32:38    Titlul subiectului: 179315

Nu vreau sa intru in polemica - dar in ce sens iti plac mai mult elementele romanesti? Parerea mea e ca vitezele sunt mai mici in cazul lor.

Am circulat in Arnhem cu troleibuzul (elementele de retea nu erau romanesti) si aveai impresia ca mergi cu autobuzul - ma refer la viteza de abordare a curbelor, modul cum se trecea peste orice macaz de parca nici nu exista...

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iul/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2015 08:21:48    Titlul subiectului: 179317

Venim din alte orase in vizita in orasul x si spunem dupa aia ca e misto ca are DAC-uri in 2015, ca are retea cu elemente romanesti in 2015 si ne exprimam speranta ca asa va fi ani buni de-acum inainte, fara sa ne gandim ca exact aceste lucruri pot avea consecinte dezastruoase pentru existenta acestui sistem de transport public. Vine dupa aia un primar tembel si zice ca sistemul e depasit fizic si moral si ca ar costa prea mult schimbarea lui, dupa care cantam inca un prohod pe Tramclub si Transira. Hai sa fim, totusi, realisti, pragmatici!
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2018
Mesaje: 1076
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2015 22:02:54    Titlul subiectului: 179326

Elementele de retea nu au nimic de a face cu troleibuzele. Sunt de acord ca DACurile sunt depasite, consider insa ca acestea nu au fost pastrate de regiile din tara pentru un eventual muzeu. Cat despre retea, cred ca intocmai Clujul sau Bucurestiul sunt exemplele cele mai bune ca troleibuzele pot circula cu viteza si pe elemente romanesti. Daca reteaua e bine ancorata, atunci crede-ma ca nu sunt probleme.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2015 23:13:10    Titlul subiectului: 179327

Nu inteleg de ce trebuie sa hulim elementele romanesti. De asemenea nu inteleg inversunarea impotriva DAC-urilor. Asa proaste cum au fost ele, au reprezentat o fila in istoria transportului in comun romanesc. Eu ca pasionat, imi pare bine cand le mai vad pe strada.
Sincer, nu este problema mea, ca pasionat, despre managementul regiilor de transport din diverse orase din tara. Asta este strict problema locuitorilor din orasul x sau y.
Hai sa fin sinceri, pasionatii din Germania sau Austria sau SUA, cand se duc intr-o tara sa pozeze trenuri&tramvaie&troleibuze, se gandesc la regiile (companiile) de transport in comun din tara respectiva ? Nu, au venit pentru pasiunea lor.

Nu DAC-urile sunt de vina pentru problemele transportului in comun, in general, cu troleibuzul, in special, ci oamenii care s-au aflat in fruntea regiilor de transport precum si a edililor. DNA-ul face insa curatenie, ceea ce este un lucru bun.
Ca DAC-urile ajung la fier vechi, asta este ceva natural, se va intampla cu toate mijloacele de transport in comun.
De ce atata inversunare impotriva DAC-urilor, de parca ar fi un mare dusman de clasa, sincer asta nu inteleg !

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iul/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2015 09:42:59    Titlul subiectului: 179338

Radu, uite o idee de afacere: le propui alora din Salzburg sa cumpere elemente de retea romanesti, ca ies mult mai ieftin si rezultatele sunt foarte bune daca ancoreaza bine reteaua! Zau asa, omule, conduci o afacere si stii foarte bine ca daca vrei sa rezisti trebuie sa ai o baza solida... Stii prea bine (daca nu, intreaba!) ca elementele si prinderea retelelor romanesti de troleu sunt doar... "cacat romanesc" (daca intelegi unde bat).
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iul/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2015 09:54:04    Titlul subiectului: 179339

Uite, pe considerente de astea ma batea recent la cap cineva ca troleibuzele nu-s ele foarte bune, ca viteza e mica, ca piesele de retea nu permit viteza mare, ca incrucisarile tramvai-troleu trebuie facute in unghi cat mai apropiat de 90 de grade, ca separatoarele tramvai-troleu provoaca probleme retelei de tramvai, ca sar captatorii si provoaca incidente grave in trafic, si cate si mai cate. Imi venea sa ma strang de coaie cand il auzeam ce spune din nestiinta si ignoranta. Pentru ca ceva mai bun nu a cunoscut in viata lui de troleibuzist. Si gandeste-te ca in parametrii astia vad troleibuzele multi din regiile de transport si din conducerea oraselor, dar si oamenii simpli de pe strada. Si va mirati dupa aia de unde ura asta fata de troleibuze. Uite, de aia...
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2015 11:04:13    Titlul subiectului: 179340

Ok, nu sunt bune elementele romanesti. Ce ne impiedica sa facem altele la standarde austriece ?
Ok, DAC-urile sunt "petarde". Ce ne-a impiedicat sa fabricam troleibuze mai bune, dupa 1990 ? De ce nu am urmat exemplele Cehiei sau Poloniei la acest capitol ?

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iul/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2015 11:20:38    Titlul subiectului: 179341

Perioada comunista, cu ambitia prosteasca de a avea in orice domeniu propriile produse, in loc sa ne concentram pe anumite domenii, copiatul prostesc, subfinantarea cercetarii, "mult si ieftin" (adica prost), etc. Metehnele romanesti...

Ce ne impiedica sa facem azi ceva de calitate in acest domeniu? "Merge si asa!", lipsa pietei, prostia, ...

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 19/Mai/2018
Mesaje: 275
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 05 Oct 2015 20:05:05    Titlul subiectului: 181831

Retea electrica str. Horea:

Pozele 1,2 si 3 - prindere mixta tramvai-troleibuz, 2015
Traversee rigide pentru reteaua de tramvai, consola de otel pentru reteaua de troleibuz, toate pe stalpi Schreder...

Iluminatoarele sunt, dupa cum a observat si RoOvidiu, foarte eficace...
http://www.schreder.com/SiteCollectionDocuments/Additional-content/Sustainable-Light-Brochure-English.pdf

Pozele 4 & 5 - prindere mixta tramvai-troleibuz, nealterata din anii '60 & '80.
Traversee cu arc de amortizare, niciun stalp, nicio consola.



IMAG1897.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.01 MB
 Vizualizat:  de 6929 ori

IMAG1897.jpg



IMAG1903.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  892.47 kb
 Vizualizat:  de 6929 ori

IMAG1903.jpg



IMAG1899.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  787.82 kb
 Vizualizat:  de 6929 ori

IMAG1899.jpg



IMAG1905.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  851.86 kb
 Vizualizat:  de 6929 ori

IMAG1905.jpg



IMAG1906.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.01 MB
 Vizualizat:  de 6929 ori

IMAG1906.jpg



_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 15/Iul/2018
Mesaje: 1230
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Vin 09 Oct 2015 15:54:03    Titlul subiectului: 181915

Astazi in jurul orei 13, macazul din Marasti unde se desparte linia 25 de linile spre Ira nu functiona decat pe directie implicita. La fiecare 25 care trecea, cei de la retele schimbau manual captatoarele.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 15/Iul/2018
Mesaje: 620
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 09 Oct 2015 19:12:27    Titlul subiectului: 181920

Cei de la interventii erau acolo de la ora 9:00 si chair si acum 30 de minute inca stateau acolo ca sa mute manual captatorii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 15/Iul/2018
Mesaje: 1230
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Joi 15 Oct 2015 11:56:10    Titlul subiectului: 182042

Astazi in jurul orei 10,30 cei de la retele lucrau din nou la acel macaz. Curentul era oprit, iar toate troleibuzele stationau in zona.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 15/Iul/2018
Mesaje: 620
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 15 Oct 2015 16:19:01    Titlul subiectului: 182050

Pe la ora 15:00, masina de interventii statea in zona acelui macaz, iar troleibuzele circulau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreidi



Data înscrierii: 02/Mar/2014
Ultima vizita: 04/Apr/2016
Mesaje: 8

MesajTrimis: Joi 12 Noi 2015 18:00:01    Titlul subiectului: 182466

Avand in vedere ca pe zonele unde s-a realizat modernizarea retelei de troleibuz nu au existat decat zone simple, fara macazuri, sunt curios daca in viitorul apropiat se va opta pentru macazuri care sa nu mai necesite franare la traversare...

De asemenea, ce reprezinta acea consola mai diferita din IMAG1899 postata de "macicasan"? Are legatura cu faptul ca firul de contact este facut din doua bucati si ca acesta este singurul mod in care au putut fi prinse? Am mai vazut multe astfel de elemente mai speciale, stiu precis ca pe Memo sunt doua, unul pe fiecare parte si mai e unul in statie la Opera. De asemenea, mai erau doua in fata la Hotel Victoria, dar am vazut ca si-au schimbat conformatia si au aparut niste bucati de metal ruginit sudat si firul de contact este pozitionat diferit. Nu ma prea pricep asa bine si as vrea sa inteleg ce-i cu ele.

Stalpii sunt de nota 10+. As vrea sa vad astfel de stalpi peste tot in Cluj unde exista retea de troleibuz in locul hidosilor de beton. Mie mi-au placut oricum mai mult aia din Vaslui caci aveau o forma de trunchi de con continua, fara trepte si nu dadea impresia ca e facut din bucati. Si mi-au placut si modul de prindere al consolelor, cu acele bare metalice curbate care aratau foarte placut, dar mai ales faptul ca s-au pus si console si lampi pentru iluminatul trotuarelor. N-ar fi stricat asa ceva si in Cluj, caci acel iluminat fie el cu LED-uri nu ilumineaza excelent trotuarele, generand un con de umbra din cauza grosimii stalpului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 19/Mai/2018
Mesaje: 275
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 12 Noi 2015 18:34:08    Titlul subiectului: 182467

andreidi a scris:

De asemenea, ce reprezinta acea consola mai diferita din IMAG1899 postata de "macicasan"? Are legatura cu faptul ca firul de contact este facut din doua bucati si ca acesta este singurul mod in care au putut fi prinse?

Se numesc separatoare, si despart sectoare de retea alimentate de sub-statii/perechi de cabluri diferite. Sectorizarea previne suprasolicitarea unei anumite portiuni de retea si asigura alimentarea eficienta, cu pierderi rezistive minime.

andreidi a scris:

Stalpii sunt de nota 10+. As vrea sa vad astfel de stalpi peste tot in Cluj unde exista retea de troleibuz in locul hidosilor de beton. Mie mi-au placut oricum mai mult aia din Vaslui caci aveau o forma de trunchi de con continua, fara trepte si nu dadea impresia ca e facut din bucati. Si mi-au placut si modul de prindere al consolelor, cu acele bare metalice curbate care aratau foarte placut, dar mai ales faptul ca s-au pus si console si lampi pentru iluminatul trotuarelor. N-ar fi stricat asa ceva si in Cluj, caci acel iluminat fie el cu LED-uri nu ilumineaza excelent trotuarele, generand un con de umbra din cauza grosimii stalpului.

N-as putea fi mai putin de acord.
As vrea sa vad, ca in anii '60-'70, traversee din cladire-n cladire, iluminare stradala suspendata similar si niciun stalp.

_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andreidi



Data înscrierii: 02/Mar/2014
Ultima vizita: 04/Apr/2016
Mesaje: 8

MesajTrimis: Joi 12 Noi 2015 19:25:03    Titlul subiectului: 182470

Am inteles. Multumesc pentru explicatii.

Alt aspect care nu mi-a placut este faptul ca in multe zone, cablurile de alimentare pentru reteaua de troleibuz sunt... suspendate in aer, din stalp in stalp. Acest lucru se observa inca din capat de la Bucium, prin tot Manasturul, pana pe Calea Manastur si pe Motilor. Arata ingrozitor, mai ales ca sunt pereche si au o grosime extrem de mare. Nu inteleg de ce n-a fost introdus de la bun inceput in subteran. Din comoditate? Si mai rau e ca pe Primaverii cand s-au asfaltat trotuarele, nu s-a gandit nimeni sa le coboare in pamant, ca sa nu se mai sparga iar trotuarele cand isi vor aminti de ele. Sper ca pe Motilor o sa fie introduse in pamant, desi le-am vazut inca pe stalpii vechi in urma cu vreo saptamana... Si daca tot vorbim de cabluri, in afara zonelor unde au fost montati stalpi noi, au sapat pentru Duct City si au bagat in pamant tot ce inseamna telecomunicatii, dar reteaua electrica este bine-mersi inca pe stalpi. Si acest lucru este valabil si pe alte strazi unde s-a finaliat Duct City, unde a ramas pe stalpi o serie considerabila de cabluri electrice destinate imobilelor si iluminatului stradal, imagine ce aminteste de epoca firelor de telegraf, doar ca pe stalpi de beton, nu pe stalpi din lemn, desi este absolut de rasul curcilor ca in anul 2015 mai exista pe multe dintre strazile din Cluj stalpi din lemn. Pacat ca nu se face o treaba de calitate si bine organizata cap-coada si apoi sa se toarne asfalt la dunga cum se face in Brasov, cand odata cu reteaua de canalizatie pentru fibra optica, s-a realizat si reteaua electrica subterana si, pe deasupra, s-au schimbat si stalpii, ca dupa aceea sa se toarne asfalt si sa iasa totul ca la carte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TothDC



Data înscrierii: 13/Oct/2013
Ultima vizita: 11/Apr/2016
Mesaje: 83
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 11 Apr 2016 15:27:26    Titlul subiectului: 184551

Am observat ca in ultimul timp s-au facut niste imbunatatiri la reteaua inactiva de pe latura sudica a PMV. Are cineva idee ce se urmareste mai exact?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 15/Iul/2018
Mesaje: 1230
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 11 Apr 2016 18:56:20    Titlul subiectului: 184557

In viitorul apropiat este posibil sa fie utilizata pentru intoarcerea troleibuzelor de pe linile 3, 4 si 5 pe perioada lucrarilor la podul Traian. In viitor este posibil sa fie utilizata pentru linia 8 daca va redeveni linie de troleibuz sau intr-o varianta prelungita pana in Apahida. Insa despre proiectele de extindere a troleibuzelor spre Floresti si Apahida in ultima vreme nu s-a mai vorbit.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2018
Mesaje: 1076
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 11 Apr 2016 22:38:05    Titlul subiectului: 184561

Pentru cei care nu cunosc exact Clujul, unde este PMV?Si ce inseamna? Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Următoare
Pagina 9 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community