Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 26/Mai/2024 Mesaje: 748 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 11 Apr 2016 22:39:43 Titlul subiectului: |
184562 |
|
PMV = Piata Mihai Viteazul
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2024 Mesaje: 1363 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 12 Apr 2016 17:49:15 Titlul subiectului: |
184572 |
|
MF adică Mulțumesc Frumos☺
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2024 Mesaje: 1363 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 04 Mai 2016 00:22:21 Titlul subiectului: |
184972 |
|
Am observat ca pe strada Paris s-a montat pe console inca un lant de prindere retea, dovada ca se va monta retea pe ambele sensuri. Are cineva idee daca se doreste ca traseul 1 sa se intoarce pe aceeasi ruta pe care merge si spre 1Mai?
Ultima modificare efectuată de către radu la Mie 04 Mai 2016 12:40:34, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 04 Mai 2016 00:27:15 Titlul subiectului: |
184973 |
|
Se presupune că la închiderea podului Trăian, 1 să se întoarcă tot pe Paris.
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2024 Mesaje: 1363 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 04 Mai 2016 23:02:39 Titlul subiectului: |
184994 |
|
De ce exista pe podul Traian retea dubla desi circula doar traseul 1?
|
|
Sus |
|
|
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 26/Mai/2024 Mesaje: 748 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 04 Mai 2016 23:03:46 Titlul subiectului: |
184995 |
|
Pe podul Traian circula si liniile 3 (Cart. Gheorgheni), 4 (Str. A. Vlaicu), 5 (Aeroport).
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2024 Mesaje: 1363 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 04 Mai 2016 23:12:39 Titlul subiectului: |
184996 |
|
Si linia 1! Dar ce se va intampla cu liniile 3,4 si 5 daca podul va intra in reparatii? Daca tinem cont ca linia de troleibuz de intoarcere din gara pe str. Horea a fost desfiintata o data cu renovarea bulevardului.
|
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 04 Mai 2016 23:35:43 Titlul subiectului: |
184997 |
|
S-a refăcut și rețeau din Piața Mihai Viteazul latura de sud care nu era folosită. 3, 4, vor opri acolo. 5 Nu știu dacă va opri tot acolo sau va fi desfințată, căci se va suprapune cu linia de autobuz 8.
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mie 11 Mai 2016 11:25:59 Titlul subiectului: |
185108 |
|
rooovidiu a scris: | Se presupune că la închiderea podului Trăian, 1 să se întoarcă tot pe Paris. |
Propunerea e oficiala.
„Propunerea noastră către Comisia de circulație este ca să modificăm rețeaua pentru linia 1, care se va întoarce pe strada Paris și va intra pe Bulevardul 21 Decembrie. Liniile 3, 4 și 5 ar urma să vină până în Piața Mihai Viteazul, de unde călătorii vor fi transbordați în autobuze (care vor avea probabil plăcuțe 3A, 4A, 5A) și vor merge până la gară. Vrem să înființăm o stație comună vizavi de agenția de voiaj", a declarat directorul CTP, Liviu Neag.
[url] http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/planul-ctp-dupa-inchiderea-podului-traian-solutiile-pentru-troleibuze--147209.html [/url]
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
StormChaser92
Data înscrierii: 15/Oct/2010 Ultima vizita: 26/Mai/2024 Mesaje: 96
|
Trimis: Mie 11 Mai 2016 12:29:03 Titlul subiectului: |
185110 |
|
Citat: | care vor avea probabil plăcuțe 3A, 4A, 5A |
Să-mi fie cu pardon, dar de ce ar fi nevoie de 3 linii diferite de autobuz în loc de una bună și la un interval regulat (2-3 minute în condiții decente de trafic ~ 4 - 5 autobuze)? Și-așa traficul va fi destul de congestionat odată cu suspendarea podului. Mai adăugă în plus și autobuze pe Horea și iese de-o drăgaică totală. Mai pui și fluxul care o să vină pe str. Dacia ... Vara ca vara, dar când or venii studenții în toamnă + elevii o să fie „parfum”.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2024 Mesaje: 1363 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 11 Mai 2016 23:06:36 Titlul subiectului: |
185128 |
|
Troleibuzele s-ar putea duce pana la gara dac s-ar modifica reteaua traseului 1 pe intoarcere dinspre piata 1 Mai. Astfel, toate traseele ar veni din gara spre Burebista si apoi stanga pe Piata Abator-Bucuresti si iesire in bulevardul 21 Decembrie prin strada Paris. Cursul lor ar putea fi facut doar prin piata Mihai Viteazu deoarece ar fi prea multe intersectii de configurat- Paris-21 Decembrie si pe coborare pt traseul 4 si 5 respectiv la 21 Decembrie-Piata Avram Iancu pt linia 3. Prea complicat, sau?
|
|
Sus |
|
|
rooovidiu
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Oct/2017 Mesaje: 339 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 12 Mai 2016 00:34:59 Titlul subiectului: |
185129 |
|
Din câte știu eu CTP, faza cu transbordarea nu va merge. Așa s-a încercat și cu 101A de la Calvaria la Bucium și nu a mers prea mult. Nu cred că vor rezista mult 3A, 4A și 5A sau va fi un singur bus pentru toate 3 linilie. Oricum mi se pare ridicolă ideea. Cred că 9 ar putea cel mai bine să preia călători cu o stație comună nou înfințată în față la central. Asta ar presupune desfințarea părcări de acolo care e cam folosită abuziv.
Și da s-ar putea folosi și banda dedicat poliției de pe Decebal.
Ieșirea lui 1 va fi foarte interesantă ! Și la rețea și curba strânsă.
Dar vom vedea !
_________________ TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI |
|
Sus |
|
|
razwy
Data înscrierii: 04/Sep/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2019 Mesaje: 190 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 12 Mai 2016 07:18:18 Titlul subiectului: |
185131 |
|
Cu linia 1 va fi urat de tot la intoarcere pe Paris deoarece si acum trec greu un troleibuz cu o masina datorita masinilor parcate, doua troleibuze va fi rau de tot. Mai ales ca la ore de varf coada la semafor nu e foarte scurta, tine si pana in statia Ploiesti.
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 12 Mai 2016 10:06:02 Titlul subiectului: |
185134 |
|
macicasan a scris: | S-ar putea acoperi traseele de troleibuz cu autobuze, dar consider ca ar fi neecologic, irational si pacat de ele troleibuze sa stea pe tusa cateva luni.
Personal, cred cu tarie ca solutia ideala ar fi modificarea traseului lui 1, cu actualul parcurs spre p-ta 1 Mai, dar intoarcerea pe Campul Painii, Fabricii si prin p-ta Marasti(solutie ieftina, existand retea inactiva pe intreg parcursul de deviere). Astfel, liniile 3,4,5 ar avea un traseu de deviere a podului Traian usor simplificat, fara macaz, iar reteaua temporara din zona Vestica a p-tei M. Viteazul ar fi considerabil mai simpla.
Desi costisitoare si mai dificil de montat, intersectiile retelelor catenare troleibuz-tramvai pot fi parcurse cu usurinta de catre troleibuze, inclusiv sub sarcina, si cu viteza mai mare decat la parcurgerea altor elemente de retea('cruci', macaze).
Am atasat o imagine cu reteaua temporara dorita din p-ta M Viteazul(idee neacceptata), in cotextul liniei 1 deviate dupa sugestia de mai sus. In PMV statia ar putea fi cea comuna cu capatul liniilor 19,42,28,28b, cora si 29 sau mai in fata, unde dupa trecere era candva statie(inc. pentru troleibuzele 2,5 si 8 - in anii '90). Pe latura Sudica a PMV exista elementele de retea iar pe str. Dacia ar trebui construita circa 150-200m de retea simpla(cu console/traverse cu tot cu tot).
Legenda:
Verde - retea tramvai 101 & 102
Oranj - retea troleibuze 3,4,5 spre gara
Bleu - Retea traseu intoarcere 3,4,5 deviat
Negru - Retea temporar inactiva(actuala ruta a lui 1,3,4,5 pe si dupa podul Horea)
Buline Rosii - incrucisari retele tramvai - troleibuz
Buline Galbene - incrucisari retele troleibuz |
Ce utila ar fi si pe perioada reabilitarii legatura directa a cartierelor(Gheorgheni si Marasti) cu gara...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
209.57 kb |
Vizualizat: |
de 15176 ori |
|
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 26/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Dum 12 Iun 2016 21:07:41 Titlul subiectului: |
185624 |
|
Dezvoltarea maxima a retei de troleibuze din Cluj-Napoca a fost atinsa in anul 1994, cu:
-27,8 km retea
-9 capete de linii de troleibuze ( Manastur, Piata Mihai Viteazul, Gara, Piata 1 Mai, Sfantu Petru, Gheorghieni, Aurel Vlaicu, CUG si Aeroport)
-13 linii de troleibuze , care erau in 1994
1 Manastur- Piata 1 Mai
2 Gheorghieni- Piata Mihai Viteazul
3 Gheorghieni- Gara
4 Aurel Vlaicu- Gara
5 Aurel Vlaicu- Piata Mihai Viteazul
6 Aurel Vlaicu- Manastur
7 Sfantu Petru- Manastur
8 Aeroport- Piata Mihai Viteazul
9 Gara- Manastur
10 Gheorghieni- CUG
14 Manastur- CUG
23 CUG- Piata Mihai Viteazul
25 Manastur- Gheorghieni
-Un singur depou de troleibuze (situat in cartierul Gheorghieni)
Dupa 1994 s-au desfiintat 3 tronsoane a retelei de troleibuze clujene:
-Aurel Vlaicu- Aeroport (pe strada Traian Vuia, cca 5,4 km, dar refacuta si redata in exploadare in octombrie 2013)
-Piata 1 Mai- strada Câmpul Painii- Strada Fabricii (cca 0,7 km)
-Piata Marasti- Strada Fabricii- Terapia- CUG (cca 4,9 km).
Exista planuri sau proiecte concrete de refacere si redare in exploadare, si a celorlalte doua tronsoane a retei de troleibuze clujene, desfiintate dupa 1994 (in lungime de 5,6 km ) ?
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Lun 13 Iun 2016 10:01:50 Titlul subiectului: |
185625 |
|
Am trimis un mail la CTP in urma cu vreo 3 ani in ceea ce priveste extinderea retelei de troleibuze. Mi s-a raspuns ca intr-o prima intentie se are in vedere extinderea spre Floresti si Apahida, iar apoi si alte zone din Cluj printre care si electrificarea liniei 48 cu repunerea in functiune a tronsonului str. Fabricii-Cug si electrificarea liniei 52 si posibila prelungire a liniei 1 pana pe str. Plevnei, care implica si repunerea tronsonului P-ta 1 Mai - str Fabricii.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 13 Iun 2016 14:27:07 Titlul subiectului: |
185628 |
|
fl82 a scris: | Dezvoltarea maxima a retei de troleibuze din Cluj-Napoca a fost atinsa in anul 1994, cu:
-27,8 km retea
-9 capete de linii de troleibuze ( Manastur, Piata Mihai Viteazul, Gara, Piata 1 Mai, Sfantu Petru, Gheorghieni, Aurel Vlaicu, CUG si Aeroport)
-13 linii de troleibuze |
Dintr-o postare mai veche. Observatii:
1. Capatul lui 8 nu coincide cu capatul actualului 5, ci era dupa Aeroport, unde e actualmente o benzinarie Lukoil(linia inactiva a ramas inca acolo).
2. Unele linii activau doar in timpul saptamanii lucratoare. Pare-mi-se ca 2,5,7,10,14,23. Dintre acestea, 10 si 14 circulau doar in orele de varf(5-8, 13-18 & 21-23), iar 2, 5, 7 si 23 functionau intre 6.30 si 20.30. 1 activa pare-mi-se sambata pana la 17:00, iar duminica deloc.
3. La inceputul lui 1994 inca nu sosise in Cluj primul 212E(094 cred). Toate traseele erau deservite de catre articulate - 117E cu lada de contactori in salon si primele 217E(Sa fi fost DAC-Roman 112E inca in circulatie in anii 90? Eu nu am vazut vreunul afara de ungator, iar si pe acesta doar parcat...).
4. PMV = Piata Mihai Viteazul; Sf. Petru e biserica din Marasti de langa sediul central CTP, in jurul careia 7 intorcea mai demult(traseul deservind, in primul rand, angajatii fostei fabrici de textile Somesul, iar in jurul bisericii actualmente intoarce din celalalt sens autobuzul 8L)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.86 kb |
Vizualizat: |
de 14642 ori |
|
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Lun 13 Iun 2016 19:50:55 Titlul subiectului: |
185631 |
|
Care era împărțirea pe coloane? Cum erau arondate linile?
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mar 06 Sep 2016 12:10:55 Titlul subiectului: |
186379 |
|
Am observat ca de ceva vreme, reteaua liniei 9 de pe latura nordica din P-ta Unirii a disparut complet.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2016 22:19:17 Titlul subiectului: |
187473 |
|
Astazi in jurul orei 15.30 in zona statiei Constanta, reteaua de troleibuz s-a desprins de pe unul din stalpi in directia spre Centru, insa s-a intervenit rapid fara a fi afectata circulatia troleibuzelor.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2024 Mesaje: 1363 Locație: Sibiu
|
Trimis: Dum 23 Apr 2017 23:24:30 Titlul subiectului: |
189778 |
|
Facand o vizita in acest weekend in Cluj, am observat ca se experimenteaza trecerea pe macaz electric cu o singura sanie de comanda. Este vorba de Bdul 21 Decembrie 1989 inaintea magazinului Sora! Apropo de acel macaz, el a fost modificat de curand astfel ca reteaua spre gara iese din principal in dreapta. Pana nu de mult era principalul firul care cotea spre gara iar directia Memorandumului iesea in stanga! In acea zona, mai ales la ore de varf se fac cozi pe toate cele 3 benzi. Troleibuzul trebuia sa astepte nu numai trecerea primului atat peste sania de comanda cat si peste macaz. Astfel se creeau distante mari, iar la trafic intens probabil apareau si claxoane. Sper sa se modifice acest detaliu si la celelalte macazuri electrice din Cluj.
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 24 Apr 2017 16:30:12 Titlul subiectului: |
189796 |
|
Intr-adevar, s-a modificat dispunerea retelei pe Bd. 21 Decembrie, amplasandu-se singurul macaz din Cluj-Napoca cu o singura patina de comanda:
https://scontent.ftsr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/17424771_1475528239146616_5086901792492354288_n.jpg?oh=98d5ebc12e84e5fecab806697316f66f&oe=59866142
S-au modificat si directiile, firele spre gara(pe unde trec considerabil mai putine troleibuze/ora) sunt, intr-un final, pe abatuta, iar traseele 1,6,7 si 25 pe directa, putand aborda macazul cu o viteza ceva mai mare.
Macazul in cauza este singurul din municipiu traversat de toate liniile de troleibuz iar ineficienta acestuia dauna considerabil vitezei medii operationale a troleibuzelor, precum si autobuzelor care sfarseau dupa un troleibuz. Era comuna pierderea unui ciclu de semaforizare datorita comenzii macazului...
Initiativa era laudabila acum 10-15 ani, insa in 2017 ar fi fost adecvat un macaz cu adevarat modern, eventual simetric(fara abatuta/directa) si cu un sistem de comanda avansat(centralizat sau optic) care sa permita trecerea cu viteza sporita a troleibuzelor fara riscul 'defilarii' captatorilor, cum regasim in mai toata Europa actuala, dar si pe str. Take Ionescu din Timisoara:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.29 kb |
Vizualizat: |
de 11682 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2024 Mesaje: 1363 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 24 Apr 2017 23:31:53 Titlul subiectului: |
189804 |
|
Si cel din Timisoara este unicat. S-a testat combinarea retelei vestice (tip Kummler Matter) cu cea din capitala Banatului. Doar Timisoara mai dispune de o retea rudimentara din Europa Centrala a perioadei celui de al 2 lea razboi mondial. A Revenind la Cluj, mie mi se pare ca este un model de retea autohton chiar functional. Nicaieri ca in Cluj nu am vazut sa circule troleibuze pe o astfel de retea, inclusiv pe macaze. Unul din inconveniente mi s-a parut intotdeauna montarea a 2 sanii de comanda, ceea ce poate duce la mici ambuteiaje ale trolebuzelor, dar un sistem care in mare a functionat de zeci de ani, cu bune si rele.
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 25 Apr 2017 08:01:32 Titlul subiectului: |
189805 |
|
radu a scris: | Nicaieri ca in Cluj nu am vazut sa circule troleibuze pe o astfel de retea, inclusiv pe macazuri |
Salzburg? Lucerna? Biel? Zurich? Sofia? Budapesta? Lyon? asa se traverseaza un macaz in lumea asta:
https://www.youtube.com/watch?v=qnohji73Msw
A, ne raportam la Romania? Alaturi de TM(unde reteaua are 76 de ani si au, totusi, si cel mai modern macaz din tara) suntem ultimul oras cu macazuri comandate cu doua patine...
Vaslui, Medias, Brasov, Baia Mare dar si capitala au macazuri cu o patina de comanda.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 26/Mai/2024 Mesaje: 1035 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 26 Apr 2017 19:52:02 Titlul subiectului: |
189848 |
|
Schimbarea macazuiui dupa ani-lumina nu este o coincidenta. Urmeaza ca pana in fata la Sora prima banda, adica actuala parcare, sa devina banda dedicata transportului in comun. Macazul era imperios necesar, altfel CTP-ul nostru tot cu cel vechi ramanea....
|
|
Sus |
|
|
|