Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Den Oudsten Bussen B 96 din Galati
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 30 Ian 2011 21:16:47    Titlul subiectului: 139314

Privitor la aceasta problema, daca iti amintesti, bunavointa de la regia de transport in comun a fost mereu, inca din cele mai vechi timpuri... Autobuzele vechi aveau scrise deasupra usilor, cu vopsea, urcare/coborare. Pe urma au aparut Rocar-urile cu autocolante care simbolizau urcarea respectiv coborarea. Si in prezent, majoritatea mijloacelor de transport ale Transurb-ului au simboluri, notatii si alte aspecte care sa indrume accesul calatorilor in/din salon. Problema este ca noi, galatenii calatori, n-am tinut niciodata cont de ele. Imi aduc aminte de una dintre "regulile Isuzu", care specifica faptul ca urcarea se face doar pe usa din fata iar coborarea pe cea din spate. Evident c-au existat nemultumiri, in mare parte la orele de varf... Si pana la urma s-a renuntat la aceasta masura. Daca ati sti cate reclamatii au fost in primele luni cand s-au introdus "chirpicii" la 102...
Revenind la prezent, in privinta DAF-urilor se insista ca accesul si coborarea calatorilor sa se desfasoare pe ultimele doua usi... N-are rost sa mai punem simboluri, oricum acestea n-au nici o valoare pentru masele de oameni invatate sa se urce si sa se-mpinga nebuneste atunci cand ultimul calator a coborat. Cand ajunge in statie, soferul nu deschide prima usa decat in conditii exceptionale (orele de varf, de exemplu) si asta fiindca majoritatea calatorilor prefera sa se napusteasca in fata, daca s-ar putea sa stea si pe bord sau in bratele soferului, sa fie siguri ca sunt vazuti bine atunci cand intentioneaza sa coboare. Din pacate, gloata care se strange la prima usa impiedica orientarea soferului in trafic, fapt ce s-ar putea lasa cu urmari tragice. Ar fi fost mult mai elegant ca "galateanul cultivat" sa urce pe usa intai si sa se deplaseze civilizat spre mijlocul salonului. De asemenea, pe partea dreapta a celei de-a doua usi sa se coboare iar pe cea stanga sa se urce. Ultima usa ar fi indicata doar pentru coborare. Asa s-ar fi creat doua fluxuri logice de urcare/coborare in incinta DAF-urilor (si nu numai). Dar cine sa le respecte?!

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 10 Feb 2011 14:31:22    Titlul subiectului: 139739

Zi plina astazi in ceea ce priveste repartitia DAF-urilor pe trasee. Sunt pe putin douazeci de bucati pe strazile orasului. In plus, DAF-urile au devenit titulare si la Conventii. Nu exista anumite autobuze care sa deserveasca specialele... In plus, cele care beneficiaza de regim de lucru R, ruleaza la traseu, intra la conventie apoi revine la aceelasi traseu sau altul (ca suplinitoare). Ideea este ca in ultima vreme, greul transportului in comun a cazut pe DAF-uri. Iar acestea fac fata cu brio, permitand reparatii necesare MAZ-urilor sau DAB-urilor. Pe viitor, la urmatoarea licitatie, as opta tot pentru DAF-uri. Si sper sa nu se supere cumetrii de la MAZ... Nici nu se poate face o comparatie.
_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 21 Mai 2011 14:43:03    Titlul subiectului: 143746

Este incredibil cat de bine s-au integrat aceste autobuze in sistemul nostru. Cat de bine se pastreaza si am observat ca nu prea au aparut semne de vandalism si grafitti inca. Se vede cat de bine sunt inchegate, cat de silentioase sunt, avertizorul sonor de la inchiderea usilor ce frumos suna ... Autobuzele astea merita sa fie achizitionate in numar cat mai mare in loc de posibilele midibuze care mie personal, nu-mi plac deloc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 21 Mai 2011 23:35:41    Titlul subiectului: 143758

peisaj_urban a scris:
Autobuzele astea merita sa fie achizitionate in numar cat mai mare
Poti s-o mai zici de 100 de ori! Daca s-ar mai aduce loturi de astfel de autobuze atunci orasul nostru s-ar ridica la un nivel european (se spune ca unele SH-uri lucrate cu maiestrie dau clasa prezentului in care toate se asambleaza prost si cu piese de calitate cat mai rahatoasa - a se vedea "experimentele MAZ").
Sa nu credeti acum ca DAF-urile sunt private de mazgaleli; majoritatea celor care le conduc sunt insa asa de atasati de ele incat in autobaza sau pe la capetele de linie dau repede cu acetona sa scoata prostiile incultilor...
Spuneam si pe blog intr-o postare anterioara, spun si aici dar intr-un mod mai detaliat: o mare parte dintre DAF-uri au titulari de nadejde; altele nu prea iar "viata" acestora depinde mai mult de iscusinta mecanicilor. Se stie deja ca avem cel putin 11 "rasfatate": LSI, LSJ, LSL, LSN, LSO, LSS, LSV, LSZ, LTH, LTN, LTW. Pe aceste masini lucreaza o parte dintre oamenii care stiu ce inseamna sa ai grija de "utilajul de serviciu". Ele vor avea viata lunga (daca se pastreaza repartitia actuala)!
Multi dintre colegii soferi nu prea stiau despre ce inseamna un B96 insa s-au inscris pentru o astfel de masina, convinsi ca e mai buna decat cele trei marci de midibuze, DAB-uri sau MAZ-uri. Au "pariat" corect! Masinile astea dau clasa prezentului, dau clasa cu varf si indesat! Si, mergand pe ideea colegului nostru, peisaj_urban, cred c-ar fi timpul ca Transurb-ul sa-si uniformizeze parcul; nu sunt singurul care crede ca DAF-urile sunt masinile potrivite pentru Galati!

Astazi am reusit sa realizez si prezentarea video pentru aceste autobuze... Dupa multe luni de rabdare, rezultatul se gaseste la: http://www.youtube.com/watch?v=4riXLHUUdKY

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici


Ultima modificare efectuată de către AmiralAOV la Dum 22 Mai 2011 10:53:46, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 22 Mai 2011 08:01:07    Titlul subiectului: 143764

Cred ca sunt si alte sh-uri foarte bune care nu sunt DAF dar o uniformizare a parcului ar fi necesara. Autobuzele astea ar rezista fara nici un fel de problema 10 ani de acum incolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 23 Mai 2011 00:11:37    Titlul subiectului: 143779

De acord. Eu ma refer insa la achizitiile Transurb-ului de pana acum. Se spune ca s-au schimbat anumite principii fundamentale atunci cand vine vorba de proiectarea si implicit constructia mijloacelor de transport... Elemente "aparent" simple pentru promovarea unei perioade de functionare de... 5-6 ani, comparativ cu trecutul care "batea" spre 8-10...
Nu stiu prea multe despre cum se fac raporturile astea economice privitoare la castig financiar si utilizare raportat la costul de achizitie dar un lucru e clar, avem exceptii in sistemul financiar: iata ca masini SH fac concurenta mijloacelor moderne, de ultima generatie! Si stiti ce e culmea?! DAF-urile B96 sunt iubite de majoritatea galatenilor! Si eu le-am indragit de cum le-am vazut si-am bosolit netu' pentru a afla mai multe despre ele...
"Cu respect, din Olanda", asa se spune.
Probabil ca, asa cum sustinea si colegul "peisaj_urban", sunt multe alte SH-uri care s-ar putea bucura de aprecieri in orasul nostru.; totusi, eu as prefera DAF-urile B96 si sper ca Transurb-ul sa opteze pentru o uniformizare...
DAB-urile ne-au impresionat, dar o parte dintre ele au cedat datorita vechimii sau erorilor unor soferi. MAZ-urile fac nazuri iar midibuzele pe care le mai avem functionale se chinuie sa se ridice la nivelul asteptarilor noastre. In aceste imprejurari, DAF-urile sunt cele care aduc un suflu nou, occidental, si totodata stabilitate! Pentru uniformizare: decat BMC-uri (sau alte midibuze) mai bine o noua colaborare cu olandezii!

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 22/Apr/2024
Mesaje: 824
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 23 Mai 2011 07:20:28    Titlul subiectului: 143781

Ar fi fost frumos sa fi avut si geamuri rabatabile deoarece vara la temperaturile ridicate te cam sufoci...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Teo



Data înscrierii: 05/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Feb/2024
Mesaje: 18
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 24 Mai 2011 19:12:32    Titlul subiectului: 143827

http://www.youtube.com/user/jasonbruce1994#p/u/0/V_KAS1FCZVw

Un colaj cu autobuzele din sistemul de transport al orasului Haga, printre care se afla inca active destule B96-uri. Cine stie, poate viitoare partenere de trafic in Galati? Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 24 Mai 2011 21:49:17    Titlul subiectului: 143832

Daca ar fi sa fac cateva observatii (asa, de dragul statisticii precum si a faptului ca sunt "topit" dupa acest model de DAF-uri), din cate am vazut in colajul colegului nostru, 102 e inca in serviciu la HTM pe cand 101 si 103 ruleaza pentru Transurb. Foarte curios faptul ca Transurb-ul a primit toate autobuzele - de la 101 la 116 - mai putin 102. Pe urma, cel mai mare numar de la noi este 160 (LTA) iar in colaj apare 159 care continua sa lucreze pentru HTM. La "mai sus" de 160 nu sper (desi intr-un autobuz Den exista un autocolant cu numarul HTM 177 - ce-o fi cu el nu stiu).
_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Teo



Data înscrierii: 05/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Feb/2024
Mesaje: 18
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 25 Mai 2011 22:39:59    Titlul subiectului: 143862

In parcul celor de la WOMY EQUIPMENT SUPPLY B.V. (www.womy.nl) , filiera prin care DenOudsten-urile au ajuns la Galati si totodata cel mai important reseller de autobuze provenite din sistemul de transport public olandez, mai exista un B96 care a activat in flota HTM-ului.

http://www.womy.nl/view_stock.php?stock_id=767&stock_no=35094

Deasemenea mai pot fi admirate si 4 exemplare de B93 (articulate) care cred ca pot constitui un "target" pentru parcul TRANSURB-ului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 25 Mai 2011 22:54:09    Titlul subiectului: 143865

Si iata cum ne intoarcem la o problema pe care eu o consider de o importanta deosebita: necesitatea de a aduce cateva articulate la Galati care sa ruleze la orele de varf! Din pacate, politica actuala a Transurb-ului nu are in vedere autobuze articulate desi MULTI OAMENI SUNT DE PARERE CA ACESTEA AR FI INDICATE! Am mai dezvoltat aceasta idee asa ca n-am sa mai insist asupra ei... 4 B93-uri ar fi fost ideale pentru orele de varf! Poate Transurb-ul isi mai schimba intre timp parerea...
_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 21 Iun 2011 19:23:30    Titlul subiectului: 144790

Introducerea celor doua trasee noi, 105 si 106 a dar iar dureri de cap la programarea afisajelor digitale ale autobuzelor Den Oudsten. In momentul de fata, se lucreaza la afisaje (cele care sunt functionale) iar restul - adica acelea care au digitalele defecte - vor primi placute clasice... Din acest motiv, ieri nu a fost nici un Den Oudsten la 105/106. Astazi a iesit insa si prima masina cu afisaj functional, si anume LTT (ex-HTM 109).

Si daca tot discutam de afisaje nefunctionale, display-ul de bord al lui LTY a fost acoperit c-o placuta metalica... E ca si inexistent.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
NightWishMaster



Data înscrierii: 03/Sep/2009
Ultima vizita: 21/Iul/2014
Mesaje: 133
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 22 Iun 2011 18:07:40    Titlul subiectului: 144871

Aceste autobuze au sau au avut vreun sistem de climatizare? Imi vine greu sa cred ca olandezii le-au folosit asa, ca niste sere. Sunt deosebit de calduroase si niciun geam nu se poate deschide. Trapele sunt insuficiente, si de cele mai multe ori, "babili" se plang ca e curent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 22 Iun 2011 21:31:25    Titlul subiectului: 144883

Mi s-a spus ca au... Problema este ca daca s-ar porni instalatiile de A.C. atunci s-ar inregistra consum suplementar de combustibil si cum Transurb-ul doreste restrangerea cheltuielilor pentru a inregistra profit (asa cum si-a propus de anul trecut) fireste ca nu sunt utilizate.
_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
NightWishMaster



Data înscrierii: 03/Sep/2009
Ultima vizita: 21/Iul/2014
Mesaje: 133
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 22 Iun 2011 22:50:26    Titlul subiectului: 144887

Incredibil. Dar ei, cand au achizitionat aceste autobuze, si-au pus problema "adaptarii" lor la conditiile din Galati? Adica, au cumparat niste autobuze excelente, probabil la un pret de asemenea excelent, in schimb cand vine vorba de aspectul comfortului pe timp de vara dezastruoase. Iertata sa-mi fie ironia, dar nu ar trebui ca iarna, cand din cauza frigului creste consumul, sa le tina la garaj? Ei vor sa iasa pe + uitand de faptul ca pana la urma, cel care le alimenteaza bugetul e tot calatorul, care transpira ca Cotabita intre 2 statii.
Cred ca risipa de motorina nu la folosirea A/C-ului are loc ci altundeva...
Tot ce ma consoleaza este ca nici conservele de dube nu folosesc A/C, ca altfel era jale de Transurb vara, mergeau doar cu pensionari si blatisti.
guest a scris:
-Sistem climatizare in salon si cabina soferului (pentru climatizare in salon inca o data felicitari Timisoara !).

Mai multe date tehnice puteti gasi aici
La ei de ce se poate? De ce se poate sa achizitioneze atatea autobuze si troleibuze noi, si sa-si permita si luxul de a asigura climatizarea saloanelor? Ei nu sunt tot in Romania? Dar stai, noi stim de ce se poate la ei: pentru ca nu sunt dubari, pentru ca se fac controale la bilete in mijloace de transport, pentru ca sunt omenii civilizati si perforeaza si de aici incasarile si bugetul consistent. Pacat.
Am fost recent in Ploiesti si am ramas surprins placut de situatia de acolo. Acele troleibuze circulau pline, foarte rapid si foarte confortabil. Acolo nimeni nu se risca sa urce fara bilet, e o rusine pentru ei, se simt vizati de ceilalti calatori daca nu perforeaza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 22 Iun 2011 23:51:46    Titlul subiectului: 144888

Din pacate, exista acea diferenta pentru modul in care fiecare operator cauta sa iasa in profit tinand cont de aspectul urban (in alta ordine de idei, e vorba de concurenta). Unora le sufla privatii in ceafa si atunci trebuie sa-si dea tot interesul pentru a se dovedi mai buni ca ei... altii au o plaja mai larga de "alergatura" si, in aceste conditii, factorul stresant isi pierde din influenta. In privinta Galatiului... lupta nu e deloc usoara!

Da, unii jurnalisti au criticat DAF-urile; investitii la hoha, pentru a justifica o suma alocata pentru supravietuirea operatorului local... Totusi, orientarea a fost buna. Masinile sunt performante. Din punctul meu de vedere, decat MAZ-uri cu aerisiri care cad de doua ori pe luna, mai bine autobuze care sa te poarte cu bine spre destinatie... Zic si eu, e punctul meu de vedere...

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
NightWishMaster



Data înscrierii: 03/Sep/2009
Ultima vizita: 21/Iul/2014
Mesaje: 133
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 23 Iun 2011 12:06:26    Titlul subiectului: 144899

Dupa cum puteti regasi in cele scrise de mine mai sus, nu neg nicio calitate a acestor autobuze, pot spune ca ma consider un fan al lor si probabil ele, in coditiile existentei acelor instalatii de climatizare, s-ar descurca excelent si pe perioada verii. Legat de MAZ-uri... dezamagire. Se stie care ar fi raportul preturilor dintre MAZ-uri si DAF-uri?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Teo



Data înscrierii: 05/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Feb/2024
Mesaje: 18
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 23 Iun 2011 23:46:52    Titlul subiectului: 144920

160.000 EURO fara TVA un MAZ 203 nou, iar daca iei in calcul ca au fost luate in leasing, se duc undeva pe la 185.000 fara TVA
18.200 EURO fara TVA un DenOUDSTEN
30.000 EURO fara TVA un DAB

E clar ca lumina zilei (cel putin e o parere personala) ca DenOudsten-urile au reprezentat de departe cea mai reusita achizitie. DAB-urile au costat mult prea mult pentru starea tehnica si vechimea la care au ajuns in Galati......iar MAZ-urile mi se par cea mai proasta investitie facuta vreodata. Enorm de scumpe, la pamant cu fiabilitatea si foarte slabe calitativ din multe puncte de vedere.

Ganditi-va la valoarea de revanzare a MAZ-urilor cand vor ajunge la varsta colegelor de parc....dar mai bine zis......vor ajunge???

1 MAZ = 10 DenOudsten
1 DAB = 1,6 DenOudsten

Si culmea.....cel mai bun randament si impresie facuta o au DenOudsten-urile.....da' astea-s afacerile si autoritatile tipic romanesti. Intotdeauna, cele mai proaste optiuni.......because SHPAGA rulezzz!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 24 Iun 2011 00:29:24    Titlul subiectului: 144921

Teo a scris:
Ganditi-va la valoarea de revanzare a MAZ-urilor cand vor ajunge la varsta colegelor de parc....dar mai bine zis......vor ajunge???
Din pacate, vor apune inainte de vreme... se stie deja; unele vor fi casate iar celelalte vor fi intretinute cu piese de la colegii retrasi din circulatie. Deocamdata se fac eforturi considerabile pentru ca aceste masini sa fie functionale in serviciul urban si, intre noi fie vorba (noi si tot poporu', of course Wink ) aceste eforturi sunt prea mari pentru vechimea autobuzelor MAZ.
Da, unii soferi au fugit de titulatura acestor autobuze... Mai bine un DAF care mananca pamantul decat un MAZ cu cabina separatoare dar care iti poate face oricand probleme...
Economic vorbind, logica ar cere un nou lot de DAF-uri. Sunt execelente din toate punctele de vedere (poate mai putin AC-ul de care am discutat). DAB-urile fac deja nazuri iar titulatura lor s-a stins... Doar 5 exemplare si-au mentinut pozitiile fruntase la trasee, restul zbarnaie pe la conventii sau zac prin garaj, cu diferite probleme. De acord, am luat plasa cu achizitia DAB-urilor...
Cine a optat pentru DAF-uri ar trebui considerat erou local! Si daca ar mai aduce un lot, ar trebui sa i se ridice statuie in centru... Na ca m-a luat entuziasmul (molipsitor la aceasta ora).
Optez in continuare pentru omogenizarea parcului Transurb-ului si sper ca aceasta omogenizare sa insemne DAF B96.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
NightWishMaster



Data înscrierii: 03/Sep/2009
Ultima vizita: 21/Iul/2014
Mesaje: 133
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 24 Iun 2011 01:01:47    Titlul subiectului: 144923

O idee putin fortata ce-i drept:
Oare daca s-ar ceda contractele de leasing catre o primarie a altui pras din tara, un oras mai mic si care nu si-ar permite un cotract complet de leasing, nu s-ar mai recupera din investitiile facute si s-ar salva parcul auto al Transurb? Practic, autobuzele pe timpul leasing-ului se autoplatesc, nu cred ca incasarile de pe urma calatorilor pe care ii transporta un autobuz sunt mai mici decat o rata lunara a respectivului autobuz. Ma gandesca ca prin aceasta metoda de vanzare, atat Transurb ar iesi in castig, cat si clientul, care se va alege cu niste autobuze relativ ieftine iar Transurb ar scapa de povara intretinerii si de teama casarii inainte de termen.
Ce, numai noi suntem in stare ca cumparam masini uzate de la altii?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
amon82



Data înscrierii: 29/Iul/2009
Ultima vizita: 27/Noi/2014
Mesaje: 28
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 29 Iun 2011 06:59:03    Titlul subiectului: 145129

Totusi hai sa nu ridicam prea mult in slavi DAF-urile. Sunt ele mai bune, dar nici chiar asa de bune. Si le putem considera noi, pentru ca activitatea din Olanda nu poate fi considerata activitate (unde drumul e ca in palma, si reparatiile si reviziile sunt foarte bine puse la punct). Mai vorbim dupa 2-3 ani petrecute pe drumurile din Galati, unde de multe ori nu gasesti piese originale de schimb si trebuie sa faci improvizatii. In cazul achizitionarii MAZ-ului, din cate stiu eu atunci cand faci achizitii publice, la aceeasi oferta esti obligat sa cumperi produsul cel mai ieftin. Si de obicei ieftin inseamna mai prost. Daca luai alt tip de autobuz (si troleibuz - pentru ca asa banuiesc ca a fost oferta), erai pe urma acuzat de cheltuiala de prisos a banilor publici samd. Cum fac romanii de obicei. Si chiar si in cazul DAF-urilor au fost discutii cu privire la necesitatea achizitionarii lor.
Repet. Nu zic ca nu sunt bune DAF-urile, dar nici nu le ridicam prea mult in slavi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 29 Iun 2011 12:51:03    Titlul subiectului: 145161

amon82, ai dreptate in privinta licitatiilor... Asa e, trebuie sa cumperi ce e mai ieftin (si totodata mai prost) pentru a fi "in trend cu legea" si pentru a nu supara pe cei care, din nestiinta, ar sari 10 metri de fund in sus (a se interpreta galateanul calator si totodata iubitor de barfe!).

Totusi, DAF-urile sunt cele mai bune masini pe care Transurb-ul le-a achizitionat, fara nici o suparare, din 1997 si pana in prezent... Hai, poate sunt prea larg in exprimari... 1985 pentru cei mai morocanosi (anii de aur al produsului DAC 117). Totusi, sa nu ne cufundam in trecut... Experienta "din teren" are multe de spus si ofera aspecte concrete estentiale... In baza acestor afirmatii, pun si eu o intrebare, asa, ca simplu calator (sau poate putin mai mult de-atat Twisted Evil ): CATE MAZ-URI S-AU DEFECTAT IN PRIMELE LUNI DE FUNCTIONARE? Doar sunt masini noi, cu pretenii de utilizare pentru cel putin 5-8 ani! Raspund tot eu, din ceea ce cunosc... Destule! (Astept contra argumente)
Sa aruncam si un ochi critic asupra DAF-urilor... Cate au facut probleme in primele luni de functionare?! Cum?! DOAR UNUL (LTY)?!
Da, SH-ul vorbeste despre probleme de afisare digitala, despre necesitatea schimbarii unor cutii de viteze precum si despre INSTRUIREA UNOR SOFERI ASUPRA BUTOANELOR D, N, R!!! (Caz clasic, ieri seara, cand un sofer apasa N-ul pe la jumatatea traseului, asa, fiindca si-a amintit...) Si cu toate acestea, DAF-urile NU FAC NAZURI! Au zece ani in carca, pe drumuri bune si nu de tot kktul, ca cele tolerate de edilii nostri retarzi din nascare... dar NU FAC NAZURI! Si dupa cum se comporta, vor fi apte si dupa cinci si chiar opt ani...
Vorba unui coleg: sa vedem daca stiu sa dau in bobi, nu?!

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
amon82



Data înscrierii: 29/Iul/2009
Ultima vizita: 27/Noi/2014
Mesaje: 28
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2011 08:50:29    Titlul subiectului: 145278

Nu zic ca nu sunt bune, sau ca nu sunt superioare altor autobuze. Dar totusi sa nu le ridicam in slavi chiar asa de mult. Incep si ele sa mai aibe probleme, cu una cu alta, ca doar ruleaza in Romania nu in Olanda. Cat o sa reziste? Doar in timp putem afla. Si da, sunt mai reusite ca MAZ-urile. Singurul aspect care imi place la MAZ-uri este design-ul. Sunt mai deschise la culoare atat interior cat si exterior. Par a fi mai aerisite (ca design ma refer). Ca la alte capitole sunt dezastru, asta e partea a doua.
Depinde de felul cum le privim (ambele tipuri).
Are totusi careva o idee cam cat au costat DAF-urile atunci cand au fost noi? Au fost oare mai scumpe sau mai ieftine decat a dat Transurb-ul pe MAZ-uri?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2011 12:33:57    Titlul subiectului: 145294

amon82 a scris:
Are totusi careva o idee cam cat au costat DAF-urile atunci cand au fost noi? Au fost oare mai scumpe sau mai ieftine decat a dat Transurb-ul pe MAZ-uri?

Buna intrebare! E drept insa ca raspunsul exact va avea de suferit ceva transformari (DAF-urile sunt din 2000 - 2001), MAZ-urile au fost fabricate mult mai recent... Am pus deja intrebarea unor "colegi de corespondenta" din Olanda, pasionati de modelele B96 si B93 (alea de care s-a ferit Transurb-ul ca dracu de tamaie!!!) si astept raspuns.
Totusi, la o prima analiza, facand raportarile de rigoare (conversii, ani, posibilitati, tehnologie...) ar rezulta ca DAF-ul a fost mai scump ca MAZ-ul. Dar nu cu mult (privind prin prisma seriozitatii, a tehnologiei, a modului de elaborare/proiectare/promovare...etc...).
Da, MAZ-urile sunt mai spatioase, dar prezinta acea "orientare clasica a blocului estic", ramas in urma dezvoltarii vestice... In fine, nu are rost sa intru in astfel de detalii... Diferentele vorbesc de la sine.
In prezent, o "alta intrebare buna" ar fi: Daca uzinele Den ar fi continuat sa existe si sa promoveze autobuze de tipul B 96, Transurb-ul le-ar fi cumparat?! Noi?! Asa, ca pentru o comparatie cu MAZ-urile?!" (sau e vorba de vesnicile fonduri "adormite" inter-relational intre partidul detinator, primarie si suita de... edili latratori?!).
Sa n-o dam in politica (ar insemna greturi zilnice, incurabile); promit sa revin cu-n raspuns la intrebarea formulata de colegul nostru, amon82 si, cu permisiunea dvs, continuam pe urma analizele...

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
NightWishMaster



Data înscrierii: 03/Sep/2009
Ultima vizita: 21/Iul/2014
Mesaje: 133
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 01 Iul 2011 21:23:56    Titlul subiectului: 145313



Observ ca puntea 3 spate la B93 este dubla, lucru diferit de ale noastre articulate autohtone DAC117. Stiti cumva are ar fi cauza?
Si inca o intrebare, articulatul de pe traseul 12 care stationeaza la sf.Mina, e B93? Ca de DenOudsten e cert.
Nu ar putea oare Transurb sa-l foloseasca pentru un studiu in ceea ce priveste manevrabilitatea lor pe strazile galatene?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 5 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community