|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
aztec
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Dec/2019 Mesaje: 85 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 09 Iul 2010 23:09:22 Titlul subiectului: Salariile la metrou |
129713 |
|
Se gasesce pe situl Metrorex ... salarizarile NETE in luna mai 2010 ale angajatilor Metrorex:
http://www.metrorex.ro/Doc/TBSAL5.pdf |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 11 Iul 2010 11:09:51 Titlul subiectului: |
129807 |
|
Unii care, organizand greve mai mult sau mai putin legale, au reusit prin santaj sa obtina niste salarii "decente" .. Iar pentru acoperirea cheltuielilor apeleaza din plin la subventii de la buget. |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Joi 31 Ian 2013 22:30:37 Titlul subiectului: |
162207 |
|
Cand aud de fonduri ma ia durerea de cap... Dar UNDE sunt banii incasati de Metrorex pe cartele si abonamente dupa '89 incoace?? Ei castiga ENORM, puteau lejer pune ceva la pusculita pentru a putea sustine inaintarea lucrarilor pe un singur front sau cel putin sa faca un credit si sa-si auto-finanteze plata ratelor! Plus ca sunt niste salarii astronomice la metrou, complet nejustificate! |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 31 Ian 2013 23:08:44 Titlul subiectului: |
162222 |
|
guest a scris: | Ultima intrebare, pentru actualul guvern, metroul este o prioritate sau incearca sa paseze pisica moarta in curtea Primariei Capitalei ? |
Azi Oprescu 's-a discutat' cu Fenechiu... ce au discutat... ei stiu!... noi NU!
A propos... voi stiti cat ne-a costat 'gluma' cu strandul Grigorescu-Linia de Centura???
Va spun eu: 31 milioane de euroi!!!
Cine i-a platit???
Prostovanii... de noi!
Si asta doar pentru ca 'amaratii aia de ingineri romani' au facut pe dracu-n paispe ca sa injumatateasca costurile 'pe barba si pe raspunderea lor', altfel ar fi costat cel putin 'dublu'!
boy4ever a scris: | Cand aud de fonduri ma ia durerea de cap... Dar UNDE sunt banii incasati de Metrorex pe cartele si abonamente dupa '89 incoace?? Ei castiga ENORM, puteau lejer pune ceva la pusculita pentru a putea sustine inaintarea lucrarilor pe un singur front sau cel putin sa faca un credit si sa-si auto-finanteze plata ratelor! Plus ca sunt niste salarii astronomice la metrou, complet nejustificate! |
Dragul meu, ai o imagine complet gresita privind pusculita Metrorex, din incasarile pe activitatea de transport Metrorex nu castiga ENORM, ci pierde ENORM!
Ia la mana raportul curtii de conturi (ca tot am vorbit aici despre el), citeste si te lamureste, il gasesti aici:
http://media.moneyweb.ro/other/201301/raportul-public-pe-anul-2011-secure_66266200.pdf
Dupa ce te documentezi... comentam amandoi... in deplina cunostinta de cauza! |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Vin 01 Feb 2013 00:22:35 Titlul subiectului: |
162227 |
|
subway guru a scris: | Dragul meu, ai o imagine complet gresita privind pusculita Metrorex, din incasarile pe activitatea de transport Metrorex nu castiga ENORM, ci pierde ENORM! |
Si atunci DE CE mai ofera salarii enorme si nejustificate?? In provincie se lucreaza 25 de zile pe luna de la 7:00 la 21:00 pe 600-800 ron, si munca de sclav! DE CE puturosii de la Metrorex incaseaza asemenea salarii?? Ia sa-i dea afara si sa vezi cum sunt atatia care se ofera sa conduca un tren sau sa vanda niste cartele si pe salariu cel putin injumatatit!!
Si mor cand vad atata prostie, se apuca de 100 de statii odata si nu termina niciuna! Pai sa termine primele doua statii, apoi urmatoarea si tot asa. Macar ramanem cu una, doua, trei, cinci sau cate se finalizeaza in functie de buget, nu ne apucam anapoda de 10.000 de lucruri, spargem tot orasul, taiem copaci, creem haos in trafic si in cartiere etc. si pentru ce?? La Metrorex dupa '89 nu stiu cu ce s-a gandit, dar in niciun caz cu capul, fara nicio suparare! CUM a facut Ceausescu toate magistralele in cativa ani, iar in intervalul '90 - 2013 realizarile le numaram pe degete si au mai fost facute si anapoda, asa la repezeala, adica de mantuiala. Normal ca ne frapeaza!!! |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 01 Feb 2013 01:19:40 Titlul subiectului: |
162228 |
|
Dragul meu #boy4ever, tu ridici 'la fileu' doua chestiuni...
Le iau pe rand pe amandoua:
1. Asa cum pui tu 'problema'...e miopie totala...problema nu e cum sa le dai celor de la Metrorex salarii 'chinezesti', dar sa le pretinzi performante 'west'...sincer...abordarea asta...e o tampenie!
Problema reala e cu totul 'altfel'...
Eficienta activitatii de exploatare se poate vedea prin intermediul diversilor indicatori 'globali', folositi in toata lumea civilizata si care, prin comparatie cu alte administratii de metrou, iti arata limpede unde suntem noi si unde sunt...ceilalti!
Ca sa-ti dau 'o idee', e vorba de indicatori gen nr. de personal/km de retea, costuri/km calator transportat si altele de genul asta...la care noi stam...prost!!! (ori prosti???)...
Aici trebuie umblat!
FMI, care are in supraveghere 'speciala' Metrorex, vazand ca nu se indreapta nimic (initial ei au cerut doar scaderea subventiei de stat la activitatea de transport, drept pentru care in bugetul pe 2013 subventia este exact la acelasi nivel ca in 2012...), au pus 'piciorul in prag' si au cerut in disperare de cauza 'management privat'...si ministrul s-a angajat ca 'va fi' pana la sfarsitul lunii aprilie, dar tare ma tem ca va fi 'pana la sfarsitul lumii...in aprilie!)
In rest, nu vreau sa comentez, nu e in tematica topicului, e doar o 'diversiune' de la subiectul real...
Scuze, dar 'diversiunile' nu sunt domeniul meu, sunt total anti...diversionist!
2. Si eu 'mor' cand vad atata prostie, forumisti si politicieni 'de doi lei'...ce se dau 'destepti'...cand de fapt demonstreaza contrariul...fara suparare!
Un proiect se bazeaza pe o alocare decenta de fonduri, estimata si asumata dinainte de catre autoritatile statului la momentul cand se aproba...insotita de un cash-flow care sa permita realizarea in conditiile proiectate si aprobate, nu asa...la 'plezneala' cum 'predici' tu...
Cum a facut Ceausescu?
Chiar nu stii???
Avea planuri cincinale, ce trebuiau indeplinite in patru ani jumate, nu planuri anuale ce se indeplinesc in septenale...
Mai vrei explicatii...sau ramai doar 'frapat'??? |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Vin 01 Feb 2013 02:00:47 Titlul subiectului: |
162230 |
|
Sa luam problemele pe rand:
1. Esti asa de sigur ca nu se gasesc oameni dispusi sa lucreze la aceleasi standarde pe mai putini bani? Cum se conduce un tren de metrou la "standarde europene" si cum se conduce "ca in China"? Chiar nu vad logica in cele spuse de tine.
2. De ce vor mortis sa dea drumul la toata magistrala 5 dintr-o data? Nu pot intelege de ce nu au inceput constructia pe etape. Poate chiar ar fi terminat 3 statii cu toti banii cheltuiti pana acum! Si apoi daca mai erau, mergeau mai departe, iar daca nu... pauza. E simplu. Si Ceausescu tot pe etape a inaugurat metroul! Dar nu, noi ne apucam si de M5 in totalitate, si de prelungirea M4 si visam la depouri la Straulesti, incepem si demersurile pentru M6, suntem mai viteji decat chinezii! Fara suparare, nu vad nicio logica! Si nu cred ca sunt singurul! |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Feb 2013 16:35:11 Titlul subiectului: |
162285 |
|
Pentru metrou trebuie oameni cu o anumita calificare nu Nea Gheorghe tractoristu' de la tara !
Dupa parerea mea nu salariile sunt problema la Metrorex. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Sâm 02 Feb 2013 16:40:20 Titlul subiectului: |
162286 |
|
Calificare pentru ce? Atat de greu se conduce un tren care merge pe unde il duc sinele? Chiar e nevoie de oameni cu 10 capete ca sa priceapa cum se poate manevra o asemenea masinarie? Sincer cred ca un sofer RATB (autobuz) este de mii de ori mai stresat decat un conductor de metrou. Ca sa nu mai vorbesc de atentie, griji, indemanare in trafic etc.
Sa le dea salarii cu 50% mai mici la Metrorex! Ce or sa faca? Greva? Pai reducerea salariala sa fie cu amendamentul ca cine protesteaza va zbura afara. Va asigur ca pentru fiecare post care se va elibera se vor gasi nu 10, ci 100 de posibili inlocuitori! |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Feb 2013 16:44:59 Titlul subiectului: |
162288 |
|
Esti fan Mihai Giurgea. Nu sunt cuvintele tale, sunt cuvintele lui
Documenteaza-te putin inainte sa postezi
Ce inseamna meseria de la metrou, ce inseamna meseria de RATB-ist si apoi stam la discutii _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Feb 2013 16:47:23 Titlul subiectului: |
162289 |
|
Iti zic eu ca tu nu rezisti o zi de munca a unui mecanic, chiar si pe BM-uri care fac mai totul singure.
Sa fi mecanic de metrou nu inseamna doar sa reglezi acceleratia, inseamna si sa fi atent in tunel la indicatoare si semafoare, inseamna sa cunosti sistemul in caz ca ceva nu merge bine, inseamna sa ai prezenta de spirit atunci cand ceva grav se intampla, inseamna sa ai in grija ta mii si mii de oameni.
Si da, asta necesita calificare.
E ca si cum te-as pune pe tine sa pilotezi un avion, care, in fond, e la fel de automatizat ca si un BM, nu trebuie decat sa decolezi, uneori nici atat. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Feb 2013 16:51:40 Titlul subiectului: |
162290 |
|
Asta este motivul pentru care faceam referire la "calificare" pentru aceasta meserie. Dar din pacate Romania e plina de habarnisti care isi dau cu parerea boyforever a scris: | Calificare pentru ce? Atat de greu se conduce un tren care merge pe unde il duc sinele? Chiar e nevoie de oameni cu 10 capete ca sa priceapa cum se poate manevra o asemenea masinarie? | Dar chiar ... hai sa dam 600 RON salariu unui pilot de avion de linie
Sunt sigur ca o sa gasim candidati din provincie
Revenind la discutii serioase, una este Nea' Gheorghe tractoristu de la tara si alta este sa conduci un metrou PLIN cu calatori. Raspunzi pentru vietile lor cat timp se afla in metrou. Iar raspundere inseamna mai multi bani la salariu, dar si mai mult stres ! _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Sâm 02 Feb 2013 16:54:47 Titlul subiectului: |
162291 |
|
Ce semne la metrou? Cand am luat permisul auto a trebuit, deasemenea, sa invat niste semne de circulatie si niste reguli. Intrebare: sunt mai multe la metrou??
In fine, nu vad niciun rost sa creem o discutie extinsa si inutila, fiecare cu opinia lui. Insa va pot da mii si mii de exemple cu oameni care lucreaza in conditii cu mult mai grele decat cei de la Metrorex pe salarii de 5-6 ori mai mici! Aia, saracii, ce sa mai spuna?
Chiar, pe M4 ati vazut cum anunta statiile? Nu intelegi nimic, vorbesc asa, in scarba, la misto, de parca ar fi niste animale in acel tren, nu niste oameni. Inteleg ca munca e "grea", dar la banii care ii ia nu e in stare nici sa vorbeasca in mod clar si inteligibil?? Ia sa se angajeze vanzator si sa vorbeasca asa clientilor, sa vedeti cum a doua zi il zboara patronul afara! Ala care lucreaza intr-un suparmarket, call center, sau orice meserie care presupune relatia cu publicul/clientii, si care trebuie sa fie fresh si amabil 8-10 ore pe zi, sau mai mult, ce sa mai spuna? Nu are incotro si se supune cerintelor. Iar puturosul de pe M4, care si-asa nu are decat 2-3 lucruri de vorbit (si mereu aceleasi) le spune cu atata scarba si bataie de joc de iti vine sa il iei la palme! Data viitoare promit ca si inregistrez! E absolut batjocoritor!
Si nu 600 RON, dar 1500 RON e arhi-suficient pentru un conducator de metrou! De fiecare data ii vad ce stresati sunt saracii, sunt mereu atat de plictisiti si stau cu o asa lene in cabinele lor... Voi chiar nu va uitati niciodata la imaginea conductorului cand soseste metroul in statie?? |
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Feb 2013 17:15:16 Titlul subiectului: |
162292 |
|
Ce semne in tunel? Ia sa arunci tu o privire prin statii, prin tunel cand treci pe langa ele, sa vezi, ca sunt niste semne, pe care mecanicul trebuie sa le respecte.
Numai sistemul de semnalizare prin semafor o sa iti dea dureri de cap, pentru ca exista nu mai putin de 6(!)(pe M4 chiar mai multe) combinatii de semnale care trebuie sa stii ce reprezinta.
Oricum nu are rost sa iti explicam nimic, nu ai intelege niciodata.
Cat despre M4, nu inteleg ce atata confuzie?
In primele 4 statii, se anunta ca si in celelate "metroaie", in celelalte doua, in 90% din cazuri, anunta ori mecanicii, ori scoti capul pe geam si te uiti, ca au pus monitoare la fel ca in statiile de corespondenta, sau te hlizesti la numele mare scris pe pereti.
PS: Simplul motiv ca mor de plictiseala in cabina le garanteaza sporuri salariale, pentru ca lor nu le place sa fie plictisiti. |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Sâm 02 Feb 2013 17:22:44 Titlul subiectului: |
162293 |
|
Eu ma opresc aici, nu are rost sa continui o asemenea discutie. E total demoralizator, am cateva combinatii de semaforizare de invatat si nu stiu ce inseamna. Mecanicii aia care le-au invatat (wow, cum or fi reusit) or avea 10 capete si eu numai unul, sunt la stadiul de primata in comparatie cu ei. Am luat bacul cu 9,50 si am terminat si o facultate, deci nu vad cum as putea invata niste reguli de conducere a unui metrou si niste indicatoare. Daca vi se pare atat de greu inseamna ca va disconsiderati singuri! Si legislatia auto, dupa cum spuneam, contine mai multe semne si reguli decat cele existente la metrou. Dar nu, metroul e imposibil de invatat de condus, semnalele si indicatoarele nu le pot sti decat niste civilizatii superioare, iar noi ceilalti nici nu avem dreptul sa comentam pe acest subiect. Iertati-ma asadar, insa chiar nu ma consider mai prost ca un conductor de metrou! Restul, treaba voastra ce parere aveti despre voi, nu ma priveste si nici nu intentionez sa aflu care e nivelul fiecaruia. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Feb 2013 19:33:34 Titlul subiectului: |
162299 |
|
Treaba cu "responsabilitatile a mii si mii" de oameni e abureala, si e abureala curata.
Pana la urma, daca numai mecanicii de metrou ar fi platiti mai bine in sistem si restul "normal" tot ar fi ceva, dar tot personalul Metrorex este umflat cu pompa la bani. Aici e problema.
Mecanicul de metrou are sporul de tunel ( care il recunosc ca si boala profesionala ).
Din cate stiu eu ca sa fii mecanic de metrou nici macar liceul nu esti obligat sa-l termini, deci noi astia cu facultate / studii postuniversitare suntem fraieri, nu-i asa ?
Ce semne in tunel? ia sa arunci tu o privire prin statii, prin tunel cand treci pe langa ele, sa vezi, ca sunt niste semne, pe care mecanicul trebuie sa le respecte.
E o carticica de vreo 20 de pagini de invatat cu "semnele'' care ce sa vezi minune, de fiecare data sunt in acelasi loc si reprezinta acelasi lucru ( multe sunt luate / adaptate de la CFR ).
Si avem la magistrale de metrou cu nemiluita, cred ca dupa 3 saptamani de traseu mecanicul nostru le cunoaste pe dinafara locul semnelor.
- meseria de mecanic de metrou nu e obligatorie din cate cunosc.
In afara "efectului de tunel" cu care este intr-adevar o problema ( mare ) nu-ti trebuie un grad de inteligenta deosebit.
Raman la parerea ca mecanicii de metrou sunt platiti peste posibilitatile rezonabile ale societatii si nu reflecta gradul de dificultate al meseriei. Este una dintre meseriile cele mai sigure din lume.
De acord cu # boy4ever pe M 4 statiile / peroanele se anunta la mișto in total dispret fata de prostimea cu facultate / studii postuniversitare care foloseste reteaua. Nu te obosi sa-i inregistrez, sunt eu martor. |
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Feb 2013 19:57:23 Titlul subiectului: |
162300 |
|
Faptul ca stii pe dinafara unde sunt semnele nu inseamna ca nu mai trebuie sa le respecti. Daca mergi pe jos prin oras de 1000000 de ori pe acelasi traseu o sa inveti semnele, dar nu inseamna ca nu le mai respecti.
Este intr-adevar una din cele mai sigure meserii din lume, dar nu inseamna ca poate sa o faca oricine. Si efectul de tunel nu este singurul lucru care iti afecteaza sanatatea... mai pune si mediul foarte umed, de peste 90%, schimburile de temperatura dintre subteran si suprafata, ciupercile, murdaria din aer, aerul nu foarte ventilat...
Degeaba va luati voi de salariile mecanicilor, nu oricine de pe strada poate sa faca ce fac ei, la fel cum probabil mai nimeni de pe forumul asta nu poate.
Cat despre studiile superioare, lasa ca stiu eu cum e treaba si cu ele... nu ajuta cu nimic sa ai studii superioare, ci doar renumele de a face o facultate si posibilele oportunitati ce apar acolo. Tot cu ce inveti tu pe cont propriu reusesti in viata. Sunt si eu student in momentul asta si am un dezgust total fata de ce se intampla in invatamantul superior (e la inaltime geografica pe un deal, ca superior in alte aspecte clar nu e) din Bucuresti.
Ultima modificare efectuată de către moonshadow la Sâm 02 Feb 2013 20:44:17, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Feb 2013 20:11:15 Titlul subiectului: |
162304 |
|
Stai ca nu ai inteles.
Bine, nu e cazul meu ca nu lucrez in domeniu, dar daca parlitul ala de inginer calculeaza prost statiile / tunelul / traseul / bla bla bla, bla bla bla nu o sa ai in veci mecanici de metrou ca metroul ala nu o sa circule niciodata.
Inclusiv tampitii aia de ingineri care proiecteaza / fabrica / intretin trenurile si instalatiile.
Daca subway nu facea calculele bune la iesirea lui M 1 din Victoriei spre gara dupa modificarea proiectului, aleluia metrou.
Deci subway e fraierul si mecanicul e desteptul.
Adica orisicine de pe strada putea sa proiecteze iesirea din Victoriei, asta vrei sa inteleg ?
Asadar avem urmatoarele :
Nu orisicine poate fi mecanic de metrou
Orisicine se pricepe la rezistenta & conexe, ce mare lucru.
Esti pe o pista gresita. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Feb 2013 20:33:14 Titlul subiectului: |
162314 |
|
Cifrele privind salariile sunt la vedere, pe site-ul Metrorex-ului, in Raportul de Activitate pe anul 2011.
http://www.metrorex.ro/Resurse/RaportActivitate/Rap_Activitate_Mtx_2011RO.pdf
In acel raport scrie negru pe alb la pagina 11, capitolul "Organizarea si evolutia personalului" ca in anul 2011, ca numar mediu de personal avem cifra de 4117.
In pagina 6 a raportului scrie ca personalul este Citat: | distribuit
în subunități de bază după cum urmează: electroenergetică, electromecanică, semnalizare comandă bloc de linie, automatizări și telecomunicații, linii – tunele, administrare și
întreținere stații, mișcare, comercial, depouri. | In pagina 28, la subcapitolul 8.2. Structura Cheltuielilor aflam ca in anul 2011 cheltuielile cu salariile brute au fost de 195.054,96 RON, alte cheltuieli de personal au fost de 72.088,58 RON.
Per ansamblu, in 2011, salariile brute au avut o pondere de 33,79 % din totalul cheltuielilor, deci cam o treime. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 07 Mar 2013 15:06:51 Titlul subiectului: |
163180 |
|
Un articol privind salariile personalului de la metrou. Acesta se gaseste aici
Citat: | Cât câștigă salariații Metrorex, în medie, pe lună. Ei amenință cu greva generală
Reprezentanții Metrorex s-au întâlnit astăzi cu ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, după ce ieri aproximativ 2.000 de angajați au organizat un amplu protest. În cazul în care în urma discuțiilor nu se va ajunge la un acord, angajații Metrorex amenință cu grevă generală.
Sindicaliștii de la metrou nu au ajuns la nicio înțelegere cu ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. Aceștia au stabilit o nouă întrevedere pentru săptămâna viitoare cu oficialii din Ministerul Transporturilor.
Dacă revendicările nu le sunt îndeplinite, sindicaliștii amenință cu greva generală, care ar paraliza întreaga Capitală, ținând cont de faptul că 700.000 de bucureșteni circulă zilnic cu metroul.
Contractul colectiv de muncă al angajaților Metrorex expiră la sfârșitul lunii martie, urmând ca până la 1 aprilie să fie semnat unul nou. Nemulțumirile oamenilor sunt legate de faptul că salariile nu vor fi majorate și de proiectul privind trecerea Metrorex în subordinea Primăriei Capitalei. Liderii de sindicat amenință cu greva generală dacă situația nu va fi rezolvată până la 1 aprilie.
Astfel, conform Ministerului Transporturilor, fondul de salarii pentru 2013, la nivelul Metrorex, ar urma să rămână același ca în 2012. Cât au câștigat salariații Metrorex, în medie, anul trecut, aflăm din bugetul de venituri și cheltuieli al Societalii Comerciale de Transport cu Metroul București, "Metrorex" - S.A., aflata sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, pe care îl puteți consulta aici.
Conform documentului, câștigul mediu lunar per salariat este de 3776,42 lei pe lună, iar cu tot cu alte bonificații în lei sau în natură se ridică la 3.982,44. Media este făcută la nivelul de 4.508 salariați ai Societății Comerciale. Spre comparație, salariul mediu la nivel național este de 1.548 de lei.
Totalul cheltuielilor salariale la nivelul Societății se ridică la 215.433.910 lei. |
Ei bine, cifrele se bat cap in cap. Nu stiu de unde s-a documentat reporterul referitor la cheltuielile salariale. Cifra publicata in articol este 215.433.910. In raportul anual al activitatii metrorex, cifra cu salariile era mult mai mica. Am indoieli ca au crescut asa mult cheltuielile salariale intr-un an. Poate sa ne lamureasca cineva cu cifre mai exacte, daca le are si daca vrea sa le impartaseasca cu noi ? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Vin 08 Mar 2013 08:02:08 Titlul subiectului: Salariii |
163191 |
|
Se alege o tinta gresita! Problema Metrorex nu sunt salariile personalului operativ (care la raspunderea imensa pe care o are merita salarii chiar mai mari- ei isi fac cu cinste si onoare, dar si cu profesionalism desavarsit meseria!), ci capusarea companiei si diversele contracte dezavantajoase incheiate cu diverse firme private!
Daca s-ar lua la puricat toate contractele incheiate dupa 1990 de Metrorex cu diverse firme private, la preturi cu mult peste ale pietii, inclusiv privatizarea activitatii de intretinere a materialului rulant cu Alshtom (de ce a trebuit facut asa ceva, cand inainte de 1990 intretinerea materialului rulant se realiza foarte bine in regie proprie ?!) si s-ar anula cele oneroase, s-ar putea economisi multi bani!
Apoi supradimensionarea personalului TESA si administrativ trebuie revizuita (prin birouri cred ca sunt mai multi oameni decat erau in 1990, desi atunci nu existau calculatoare!), renuntat pe cat posibil la contracte cu firme private si facuta activitatea de intretinere si revizii in regie proprie, etc! |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Mar 2013 19:53:17 Titlul subiectului: Re: Salariii |
163202 |
|
fl82 a scris: | Problema Metrorex nu sunt salariile personalului operativ (! |
Ba da, problema sunt tocmai salariile , nu mari, ci imense pentru tara asta si vremurile actuale, obtinute prin santaj si dispret fata de calatori.
Cat despre raspundere, sa fim seriosi..Exista ATP/ATO, asa ca doar cei de pe IVA mai poata oarecare raspundere. In rest, aproape ca trenul se poate conduce singur. Abia astept acele vremuri, cand nu vor mai exista mecanici, sa nu mai aud eternul "trenul stationeaza 2 minute", indiferent ca sta 5 minute, "va rugam folositi toate usile de acces ale trenului", cand din cauza nesimtirii si a stationarii pentru o tigara la capat de linie nu se respecta graficul de circulatie (6- 8 min la ora de varf) sau, mai rau "stimati calatori, v-ati tampit cu totii?".
Mai amintesc doar ce mi-a spus mie mecanicul de pe M2 cand l-am intrebat de ce nu a deschis usile la D Leonida : "poate ma dau jos si iti dau un cap in gura"...
Asa ca..."profesionalism desavarsit", ce sa mai vorbim.
Daca ti se pare ca unul care apasa o maneta merita 4000 ron/luna. iar un profesor universitar sau un doctor cam jumatate, inseamna ca s-au intors valorile cu susul in jos.
Cu celelalte aspecte ai dreptate... |
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2013 10:44:04 Titlul subiectului: Salariile de la metrou |
163209 |
|
Ca mai gresesc si ei- doar sunt oameni- e de inteles! Oricum, chiar si cu ATP/ATO, raspundere majora tot exista! Aici nu e vorba numai de mecanicii de trenuri, ci si de alte categorii de personal operativ: dispeceri, cei de la linii, de la instalatii, de la telecomunicatii, etc!
Ganditi-va ca un revizor de cale , dispecer sau mecanic de tren are pe mana vietile a sute de oameni, si merita un salar nu de 30 de milioane, ci chiar de 40-50 de milioane, la preturile din ziua de azi!
Luati toate accidentele intamplate la metrou din 1979 incoace si spuneti-mi cate din ele sunt din vina personalului operativ! Foarte putine sau deloc!
Iar comparatia asta cu salariile doctorilor si profesorilor este irelevanta! Sa abandonam ideea asta de a invrajbi categoriile sociale una impotriva alteia! Nu din cauza salariilor personalului operativ de la Metrorex nu au profesorii sau doctorii salarii decente, ci din cauza hotiei si jafului din tara asta, practicat de guvernanti! |
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2013 12:02:20 Titlul subiectului: Re: Salariii |
163210 |
|
sab a scris: | fl82 a scris: | Problema Metrorex nu sunt salariile personalului operativ (! |
Ba da, problema sunt tocmai salariile , nu mari, ci imense pentru tara asta si vremurile actuale, obtinute prin santaj si dispret fata de calatori.
Cat despre raspundere, sa fim seriosi..Exista ATP/ATO, asa ca doar cei de pe IVA mai poata oarecare raspundere. In rest, aproape ca trenul se poate conduce singur. Abia astept acele vremuri, cand nu vor mai exista mecanici, sa nu mai aud eternul "trenul stationeaza 2 minute", indiferent ca sta 5 minute, "va rugam folositi toate usile de acces ale trenului", cand din cauza nesimtirii si a stationarii pentru o tigara la capat de linie nu se respecta graficul de circulatie (6- 8 min la ora de varf) sau, mai rau "stimati calatori, v-ati tampit cu totii?".
Mai amintesc doar ce mi-a spus mie mecanicul de pe M2 cand l-am intrebat de ce nu a deschis usile la D Leonida : "poate ma dau jos si iti dau un cap in gura"...
Asa ca..."profesionalism desavarsit", ce sa mai vorbim.
Daca ti se pare ca unul care apasa o maneta merita 4000 ron/luna. iar un profesor universitar sau un doctor cam jumatate, inseamna ca s-au intors valorile cu susul in jos.
Cu celelalte aspecte ai dreptate... |
Stimati calatori, v-ati tampit cu totii...
Deci o singura data am auzit asta, si sincer le-am dat dreptate mecanicilor.
Exista foarte multe cazuri in care calatorii pur si simplu nu merita sa intre intr-un metrou, dupa felul in care se comporta.
Si faptul ca avem ATP nu inseamna ca mecanicul poate sa doarma linistit in cabina. Stii si tu la fel de bine ca mine ca erorile sunt posibile, te plangeai de ele intr-un alt thread. |
|
Sus |
|
|
Sveik
Data înscrierii: 10/Feb/2010 Ultima vizita: 24/Sep/2017 Mesaje: 88 Locație: Bucuresti 1 - Giulesti
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2013 12:53:49 Titlul subiectului: Re: Salariile de la metrou |
163211 |
|
fl82 a scris: |
Iar comparatia asta cu salariile doctorilor si profesorilor este irelevanta! Sa abandonam ideea asta de a invrajbi categoriile sociale una impotriva alteia! Nu din cauza salariilor personalului operativ de la Metrorex nu au profesorii sau doctorii salarii decente, ci din cauza hotiei si jafului din tara asta, practicat de guvernanti! |
Va rog sa-mi spuneti cate persoane au salvat de la moarte cei de la Metrorex. Comparatia nu este irelevanta. Este anormal ca un medic, care sta 6 ani in facultate si 6-7 ani in rezidentiat sa ia un salariu de nimic, iar o persoana care sta mai mult pe scaun sa ia un salariu cu mult peste media nationala. Mecanicii au raspundere, nu zic nu, dar nu se compara cu raspunderea unui medic, sa fim seriosi. Medicii lucreaza fara aparate, medicamente si tot o scot la capat. Si nu mai fac greve in fiecare an pentru ca nu li se mareste salariul. Cei de la Metrorex se cred privilegiati, si cred ca-si pot permite orice.
O intrebare simpla, desi vad ca sunteti din Husi: lucrati/ati lucrat la Metrorex? Sau aveti rude in Metrorex? Pentru ca vad ca ii aparati cu o inversunare iesita din comun. Multumesc! |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|