Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Cladiri mutate datorita lucrarilor la metrou

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
3mil



Data înscrierii: 06/Sep/2007
Ultima vizita: 08/Aug/2010
Mesaje: 148
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 28 Iun 2009 21:37:20    Titlul subiectului: Cladiri mutate datorita lucrarilor la metrou 113051

Este adevarata informatia cu mutarea unor blocuri cu mai multe etaje de vis-a-vis de Dinamo? Shocked Stie careva? Domnule andrei11, aveti idee?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 28 Iun 2009 21:59:28    Titlul subiectului: 113053

Acolo au fost doua blocuri, fiecare cate 5 etaje.( Cele 2 blocuri nici macar nu sunt lipite intre ele, sunt la o anumita distanta). Treaba frumoasa este ca in timpul mutarii (cred ca a durat 48 ore, au fost facute simultan desi repet inca odata ptr a nu creea confuzii, cele 2 blocuri nu sunt legate intre ele), deci treaba frumoasa este ca in cele 2 zile de deplasare locatarii au stat in apartamente avand in permanenta curent, gaze, apa calda si rece, WC, etc. Numai la intrari aveau probleme, era un fel de pod de lemn pe care tot il deplasau din 2 in 2 ore sau cam asa ceva pentru ca intrarea se departa evident de punctul initial. Un bloc (cel de 4 etaje) este pe bulevard si un bloc (cel de 6 etaje) este pe bulevard colt cu o strada secundara. Cel inalt, intrarea in bloc se face pe aceasta strada, nu de pe bulevard. Blocurile au fost mutate NU din cauza metroului, ci cand s- a largit soseaua. Pentru cei mai tineri amintesc ca Mihai Bravu - Stefan cel Mare avea 2 benzi pe sens + liniile de tramvai pe mijloc. Liniile de tramvai nu erau la nivelul strazii, ci mai sus de strada cu circa 20 - 25 cm.


blocuri mutate.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  494.99 kb
 Vizualizat:  de 31445 ori

blocuri mutate.png



alt unghi.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  478.38 kb
 Vizualizat:  de 31445 ori

alt unghi.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 15:35:50    Titlul subiectului: 113114

Eu stiu ca au fost complet evacuate, inclusiv tot continutul lor (mobilier, aparatura etc). Mi s-ar parea mai logic asa din doua motive: ar ingreuna mutarea (poate parea usoara o canapea raportata la dimensiunea blocului, dar 20 de canapele plus cate 20 din fiecare alta piesa de mobilier rezulta o greutate importanta), iar in al doilea rand in cazul unui accident sa nu fie puse in pericol vietile omenesti sau bunurile lor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 17:01:33    Titlul subiectului: 113117

Locatarii au stat in blocuri. Tehnologia era deja pusa la punct si era sigura 99,999 %. Ce se uita de exemplu, si in Piata Iancului este un blocusor cu P + 3 care a fost mutat, si acesta tot cu locatari inauntru.


Blocul din P. Iancului.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  496.96 kb
 Vizualizat:  de 31396 ori

Blocul din P. Iancului.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 19:18:01    Titlul subiectului: 113122

Multe blocuri si biserici au fost mutate cu acea tehnologie, in special bisericile pentru a nu fi demolate de Ceausescu au fost ascunse dupa blocuri, biserica fiind la sosea.


1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  201.66 kb
 Vizualizat:  de 31363 ori

1.JPG



2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  139.83 kb
 Vizualizat:  de 31363 ori

2.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 21:19:08    Titlul subiectului: 113145

Si biserica de pe Olari, colt cu Mosilor a fost mutata in spatele unui rand de blocuri de peste 8 etaje. Ceea ce vreau eu sa subliniez e ca mi se pare foarte ireal sa fi fost mutat cu tot cu locatari. Ai vreo sursa scrisa?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Iun 2009 22:52:32    Titlul subiectului: 113155

Iti dai seama ca n-am stat sa scot citatul din Scanteia sau Romania Libera, nu stiam atunci ca in 2009 o sa activez pe un forum. A fost un reportaj intr-unul din cele 2 ziare, sau poate in Informatia Bucurestiului. Cat priveste blocul din Piata Iancului, de 49 ani stau in Piata, nu in blocul cu pricina, si am asistat si eu ca orice pusti mai mare la operatie. Daca la Dinamo m-am bazat pe ziare, in Piata Iancului i-am vazut pe locatari cu ochii mei, cum se spune.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 30 Iun 2009 23:43:12    Titlul subiectului: 113256

Mutarea acelor blocuri a fost legata de modernizarea arterei. Singurul bloc care a fost "mutat" definitiv a fost blocul de pe str. Izvor nr.2 si cladirile invecinate pentru a putea realiza statia Izvor.
S-au mai facut demolari pe la Gara si atat. Realizarea metroului a dus doar la demolari, nu la mutari.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AdrianIM



Data înscrierii: 24/Iun/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2009
Mesaje: 3
Locație: Bucuresti 3 (Titan)

MesajTrimis: Mie 01 Iul 2009 09:02:59    Titlul subiectului: 113268

Care este acea tehnologie de mutare de care ziceti? Poate cineva sa descrie putin?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Iul 2009 09:21:51    Titlul subiectului: 113270

Se sapa sub fundatie. Daca cladirea este mai inalta se consolideaza parterul. Depinde si de fundatie, daca este numai pe sub pereti sau e fundatie continua. In sfarsit, cum se avanseaza cu saparea se betoneaza groapa si se tot pun cricuri. In felul acesta in final vom avea intreaga cladire asezata pe cricuri. Se monteaza sinele si un fel de vagoneti, maxim 1m/1m/0,5m. Se coboara cladirea de pe cricuri pe acesti vagoneti. Vagonetii sunt impinsi cu ajutorul unor cilindrii de la o unitate centrala. Cand se ajunge la locul nou se pun din nou cricurile, se inalta cladirea si se scot vagonetii. Apoi se face o noua fundatie cladirii. Cum inainteaza fundatia, cum se scot cricurile.
Eu am spus in mare cum se realizeaza o translatare a unei cladiri. Evident ca sunt multe amanunte si multe calcule care se fac.
Singurul risc major care exista este sa nu “beneficiem” de un cutremur in timpul translatarii. In rest totul e tinut sub control
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Lun 02 Aug 2010 21:43:23    Titlul subiectului: 131093

Constructia metroului a dus mai mult la demolari - blocul Izvor 2 in 1975 pentru realizarea statiei Izvor, zona Calea Grivitei-Polizu si casele dintre liniile CFR si Calea Grivitei pe portiunea spre podul Grant nn 1986 pentru prelungirea M1 la Gara de Nord. M1 se pare ca a fost nefasta pentru unele zone din Bucuresti, ducand la demolari (desi n-ar trebui sa plangem dupa unele constructii din zona Garii de Nord, unele fiind maghernite fara vreo valoare decat poate ambientala; printre acestea se aflau unele mai rasarite, care nu au scapat insa de buldozer (ghinionul lor), cum ar fi cladirea cu fronton curb de langa pasarela Basarab (imortalizata in pozele dl. Lacriteanu). Pe traseele celorlalte magistrale si tronsoane n-au fost nevoie de demolari. Astea au fost singurele zone cu demolari, in zona Garii de Nord si punctual la Izvor.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Aug 2010 22:07:05    Titlul subiectului: 131096

Acesta este un subiect FALS ce ar trebui definitiv inchis.
NU S-A MUTAT (TRANSLATAT) NICI UN BLOC, CASA SAU ALTA CONSTRUCTIE DIN CAUZA METROULUI!.

Pun aici un raspuns 'privat' adresat lui andrei11 (sper sa nu se supere), pentru ca poate fi util si altora:

Daca punem pe harta Bucurestilor locatiile cu constructii 'translatate' se constata usor ca nu au nici o legatura cu metroul.
Situatia de la Dinamo a fost o simpla coincidenta.
De altfel responsabil cu 'translatarile' era IPB (Proiect Bucuresti) prin sistemul 'patentat' de Dl ing Iordachescu.
Noi la metrou aveam alte principii:
-daca respectiva constructie era de valoare si utilitate, faceam 'pe dracu-n patru' sa o protejam 'pe locul ei' fara a incerca sa o mutam;
- daca cheltuielile de 'protejare' depaseau cu mult valoarea si utilitatea constructiei existente era propusa la 'demolare'.
Poate parea 'cinic' dar era un principiu 'capitalist' mult mai corect.
Aminteste-ti ce am spus in legatura cu statia Izvor.
Si mai ales, tot ce ai spus in postarea respectiva este ABSOLUT CORECT.

@rosetti61

Blocul de la Izvor nu a fost demolat pentru metrou!
Din contra, decizia de demolare a fost luata mult prea tardiv si metroul a ramas 'chinuit' in zona pentru o cladire pusa la pamant ulterior constructiei metroului!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdaneftimie



Data înscrierii: 06/Feb/2010
Ultima vizita: 04/Ian/2013
Mesaje: 395
Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)

MesajTrimis: Mar 03 Aug 2010 10:14:57    Titlul subiectului: 131129

Aici tin sa fac o mica precizare: s-au facut niste daramari si in zona strandului Ciurel, acum in dreptul Mall Grant, in spate este o scoala veche. Langa aceasta scoala, mai era una si mai veche si se continua o strada de case, care acum este injumatatita.

Actuala scoala ramasa, era scoala de fete inainte, cea de baieti fiind daramata.

Bunicul meu avea casa pe acea strada, si a fost daramata de regimul "mult iubit".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Aug 2010 17:20:49    Titlul subiectului: 131152

Eu sustin ideea de a se darama case pentru a constuii blocuri, la fel si cu alte cladiri (bine, NU: muzee, scoli, spitale, ... importante). Lucrurile evolueaza, la fel si orasul si constructiile. Sincer, nu pot sa sufar cotetele de printre blocuri sau casele darapanate - mai ales din centru. Oameni buni, este un oras-capitala. Eu personal nu cred ca in alte tari europene gasesti cotete in buricul capitalelor...

Vad ca ii condamni pe Ceausesti, insa stii care este diferenta intre daramarile de atunci si cele de acum?
Atunci se darama pentru a construii ceva mai grandios si de interes public. Stiai ca in China se darama blocuri cu totul daca le stau in cale? Pe cand in prezent la noi se darama numai pentru a mai umple buzunarele conducerii cu niste comisioane.

Mai este si chestia cu pasajul Basarab, unde cand a fost vorba sa se darame niste case, le-a dat 2000 euro/mp, in timp ce (conform presei) in Baneasa unde este zona de lux mp este in jur de 500 euro.

Daca este vorba de o lucrare de interes public sunt deacord sa se darame, ce vrei, sa opreasca un intreg proiect pentru 3 case? Daca le da altceva in schimb + daune cum este civilizat totul este ok.

De asta nu avem noi atostrazi si etc. pentru ca stam dupa mutrele unora. Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Aug 2010 17:33:11    Titlul subiectului: 131153

In chestiunea demolarilor trebuie avuta o pozitie 'moderata', mai ales ca s-au facut si multe 'excese'.
Nu era nimeni 'fericit' ca trebuie demolat ceva (nici atunci si nici acum).
In fond, orice demolare este totusi 'o pierdere' pentru societate.
Dar nici nu trebuie sa blochezi o investitie de 'utilitate publica' doar pentru ca sta in cale un nenorocit de 'bordel' (aghezmuit drept 'monument istoric' pe cine stie ce 'spagi' ca sa nu plateasca tiganii aia proxeneti nici un impozit pe cladire) si trei bordeie (vezi Basarab).
Casa bunicului 'a cazut' pentru ca a trecut tunelul de metrou pe sub ea.
I'm sorry, so sorry...
Si casa in care am copilarit eu, la poalele Bisericii Bucur, a cazut victima aceleiasi politici de 'sistematizare', dar nu din cauza metroului.
Si-mi iteste si acum o lacrima cand ma gandesc la ea, la marul si cismeaua din curte si la anii copilariei mele...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mircea G



Data înscrierii: 17/Feb/2010
Ultima vizita: 18/Mar/2023
Mesaje: 19
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Sep 2010 12:21:22    Titlul subiectului: 132902

Daca va intrebati "Ce rost avea sa mute cladiri mici si fara importanta in functiune, cind demolarea era mult mai facila" ...
In primul rind totul era antrenament in vederea translarii altor cladiri mari in caz de nevoie, imbunatatire tehnologiei si pregatirea unor echipe care puteau apoi sa lucreze afara.
Chiar daca pare ciudat, nevoia de valuta si schimburi comerciale a facut ca foarte multi, in regimul trecut sa lucreze peste hotare. Cistigurile nu erau numai la nivel de bani, ci se facea rost si tehnologii de ultima ora si extrem de important, de RECUNOASTERE internationala.
Nu vreau sa deranjez, dar politica economica era foarte bine gindita, exista o directie si un scop ! Wink

O cladire la carei mutare s-a renuntat este Posta Puisor. S-a dorit mutarea ei dar economic s-au calculat costuri foarte mari. Intentia a fost sa se mute cu toate instalatiile si circuitele in functiune. Deoarece locul ales era destul de departe, necesita niste cabluri speciale mai flexibile pe care noi la ICME nu le aveam in fabricatie si nu merita asimilarea, iar la cumpararea lor "de afara" ne-au cerut "si pe masa". In conditiile acestea, si cu explicatiile de rigoare, pe teren la fata locului, sefu' (Ceausescu) a decis raminerea pe loc si integrarea in noua arhitectura .

_________________
MG@
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2022
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Sep 2010 19:00:14    Titlul subiectului: 132944

Fiindca tot s-a vorbit de Calea Grivitei, m-am gandit sa postez o imagine din cartea lui Cristian Popescu "Bucuresti-arhipelag", realizata pe 20 iun. 1986, chiar in timpul acelor demolari, peste drum de Hotelul Nord.
Pot confirma ca intr-adevar Ceausescu s-a opus demolarii zonei, atunci cand a aflat! E un paradox, care se explica probabil prin faptul ca se simtea oarecum cu "musca pe caciula" din cauza distrugerilor pe care le ordonase deja.



img479.jpg
 Descriere:
Calea Grivitei in curs de demolare (1986)
 Mărime fișier:  128.38 kb
 Vizualizat:  de 28414 ori

img479.jpg




Ultima modificare efectuată de către Aventurierul la Dum 05 Sep 2010 21:21:53, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 05 Sep 2010 20:11:25    Titlul subiectului: 132948

Probabil se voia sistematizarea zonei; cladirile aveau valoare istorica? Daca nu le demolau ar fi fost ca cele existente in frontul de dupa cinema Dacia, niste maghernite care si-au trait viata, locuite de tot felul de indivizi si adapostind te miri ce stabilimente dubioase. Singura valoare pe care o aveau era cea ambientala. Inainte sa le dea jos, le-au evaluat de au ajuns la concluzia ca nu merita sa mai stea in picioare din motive de structura
Hotelul de pe colt a ramas c-o fi avut structura de rezistenta mai buna si nu din alte cauze "sentimentale"; i-ar fi venit si lui randul daca nu s-ar fi stopat demolarile.
In ziua de azi, fie ar fi fost puse in valoare, fie ar fi fost demolate pentru ridicarea altor cladiri de birouri.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Sep 2010 20:25:02    Titlul subiectului: 132949

Mi-as fi dorit ca anumite cladiri sa fie salvate de la demolare prin translare din calea metroului. Doar ca lucrul asta nu s-a intamplat.
Topicul este deosebit de interesant in sine.

Privind Calea Grivitei, 'tovarasa' avea amintiri de 'neuitat' legate de hotelul de la intersectia cu Polizu si Hotelul Marna si astea doua cladiri au dat totul peste cap!!!

Dar, repet, acest topic este lipsit de 'subiect'.
NU s-a translatat/mutat nici o cladire pentru lucrarile de metrou. Tot restul este 'off topic' si punct!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2022
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Sep 2010 20:40:35    Titlul subiectului: 132951

Daca s-ar fi dorit sistematizarea zonei, de ce nu s-a construit nimic in loc? Eu zic ca mai degraba a fost vorba de o "balba", o gafa a celor de la metrou si primarie, care au crezut ca pot sa dea iama ca-n branza pe unde vor, avand asentimentul tacit al "demolatorului-sef" pana cand insusi acesta i-a pus la punct.
In ce priveste valoarea istorica a cladirilor, nu m-as grabi sa le declar niste "ciurucuri" sau "maghernite", majoritatea aveau un etaj sau chiar mai multe. Dar in fine... deja nu mai conteaza acum. Va invit sa priviti inca o imagine, de data aceasta in acuarela, a Caii Grivitei, pe partea demolata, apartinand lui Gh. Leahu (din cartea Bucurestiul disparut).



42-calea-grivitei-pravalii.jpg
 Descriere:
Pravalii pitoresti peste drum de Hotel Nord
 Mărime fișier:  306.47 kb
 Vizualizat:  de 28378 ori

42-calea-grivitei-pravalii.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Sep 2010 20:55:44    Titlul subiectului: 132952

Demolatorul Sef nu a prea apucat sa construiasca mai nimic in loc, nici pe Polizu, nici pe Calea Grivitei si nici pe Buzestii-noi, singurele blocuri inaltate imediat dupa constructia liniei de metrou au fost cele din Piata Victoriei.
Pentru halul in care arata zona astazi cred ca explicatiile sunt date de cu totul alte interese si 'parandaraturi'.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Sep 2010 08:02:26    Titlul subiectului: 132961

Sigur demolarile nu au nicio legatura cu metroul? Stiu ca intr-un articol din seria EVZ se spunea ca la un momentdat s-a dorit o curba mai larga la iesirea din GdN in momentul in care s-a pus problema unui alt traseu spre Victoriei decat pe sub Titulescu. Insa Ceausescu s-ar fi opus demolarilor (insa culmea, dupa ce zona fusese demolata.. Very Happy) si a fortat curba de pe Polizu.
Demolarile s-au produs totusi simultan cu constructia metroului (se si vede ca se lucra la remiza acolo). Daca era vorba numai de sistematizare, nu aveau timp in 4 ani (1986-1989) macar sa inceapa ceva acolo, nu sa finalizeze ? Sau puteau sa demoleze ulterior, cand aveau de gand sa si construiasca ceva..Totusi zona era langa gara si in apropiere de Victoriei, adica nu intr-un colt uitat de Bucuresti unde sa nu observe nimeni.. De ex pe Buzesti (unde este clar vorba de sistematizare si indreptarea strazii odata cu constructia metroului) s-a construit ...
rosetti61 a scris:
cladirile aveau valoare istorica? Daca nu le demolau ar fi fost ca cele existente in frontul de dupa cinema Dacia, niste maghernite care si-au trait viata, locuite de tot felul de indivizi si adapostind te miri ce stabilimente dubioase. Singura valoare pe care o aveau era cea ambientala.
La vremea aceea nimic nu avea valoare istorica, dovada zona Unirii sau Manastirea Vacaresti. Daca trebuiau demolate atunci se demolau fara sa se tina cont de nimic. Din pacate la noi odata cu nationalizarea aceste cladiri nu au mai fost intretinute si au ajuns in paragina. Daca erau intretinute sunt convins ca altul era farmecul Bucurestiului acum...Sunt si alte orase in Europa cu cladiri la fel de vechi sau mai vechi, dar care au fost intretinute si puse in valoare...Si la noi sunt cateva incercari timide in acest sens in Centrul Istoric sau chiar si in alte zone, unde cladiri cu vechime considerabila au fost renovate.
subway guru a scris:
Privind Calea Grivitei, 'tovarasa' avea amintiri de 'neuitat' legate de hotelul de la intersectia cu Polizu si Hotelul Marna si astea doua cladiri au dat totul peste cap!!!
In ce sens "au dat totul peste cap" ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community