Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2005 12:06:53 Titlul subiectului: |
7647 |
|
#448 - instalatiile electrice:
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2005 12:48:47 Titlul subiectului: 222222222 |
7652 |
|
In curand ne vom lua adio de la #406 si #407.
Interiorul lui Rocar 217E #406 (scuze pentru calitatea slaba a imaginii):
Interior Rocar 217E #407:
Interior tractor:
Interior remorca:
Zona articulatiei:
Placuta de identificare de pe bord:
In dreptul usii 4 este prinsa pe podea o bucata de tabla provenind de la #450:
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2005 14:23:20 Titlul subiectului: |
7670 |
|
Interiorul lui #416:
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2005 14:26:36 Titlul subiectului: |
7671 |
|
Interiorul lui #417 (ex-#439):
Zvonul ca #417 ar avea electronica pe el s-a dovedit a fi fals, insa era bazat pe o intentie reala de acum cativa ani.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2005 14:41:45 Titlul subiectului: |
7677 |
|
Interiorul lui #443 (banci provenite din vagoanele V2A peste #356):
Ne luam adio de la troleibuzele DAC 117E(A).
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2005 21:55:32 Titlul subiectului: 3333333333 |
7753 |
|
radub a scris: | #448 - instalatiile electrice: | 1. Când i se va face RK-ul? Nu arată prea bine. În plus, porțiunea atașată de la remorcă nu se "integrează" prea bine. În mod normal, un om obișnuit nu ar trebui să-și dea seama că circulă cu un troleibuz scurtat, ori, în cazul de față, cred că destui călători oservă că e ceva ciudat cu porțiunea corespunzătoare ferestrei a 6-a.
2. Ce s-a întâmplat cu 434 și 443? Am călătorit cu ele în 1996. 434 parea mai puțin îngrijit și avea luneta împărțită în două. 443 arăta chiar bine.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2005 22:04:43 Titlul subiectului: |
7755 |
|
1. #448 a iesit la strada scurtat pe la mijlocul anului acesta. De RK nu va mai avea parte.
2. Ambele sunt istorie. #443 (scurtat) actual nu este cel care avea atunci acest numar.
|
|
Sus |
|
|
mariooo
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 1331 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 23 Dec 2005 16:34:51 Titlul subiectului: 44444444 |
8805 |
|
1. Troleibuzul 446... S-au razgindit, dupa ce l-au scurtat, l-au TAIAT.
BRAVO!!!! Ma intreb pentru ce au mai cheltuit timp si bani ?
2. 448, in februarie 2004
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.34 kb |
Vizualizat: |
de 33765 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.99 kb |
Vizualizat: |
de 31626 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Ian 2006 15:48:52 Titlul subiectului: tb |
12615 |
|
#508 pe traseul 44 (5 ianuarie 2006 - a doua zi dupa repunerea in functiune a acestei linii), in Piata Sfantul Anton de Padova (zona Tigarete):
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Dum 12 Feb 2006 14:51:53 Titlul subiectului: 11111111111 |
15494 |
|
radub a scris: | Ne luam adio de la troleibuzele DAC 117E(A). | Nu inainte de a o face, sa le mai vedem odata cum au fost ele la vremea lor. Scuze pentru calitatea graficii.
Descriere: |
DAC 117E 417...432 (1986) |
|
Mărime fișier: |
4.87 kb |
Vizualizat: |
de 33314 ori |
|
Descriere: |
DAC 117E 413...416 (1985-1986) |
|
Mărime fișier: |
4.83 kb |
Vizualizat: |
de 33314 ori |
|
Descriere: |
DAC 117E 401...412 (1985) |
|
Mărime fișier: |
4.81 kb |
Vizualizat: |
de 33314 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
4.99 kb |
Vizualizat: |
de 31619 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
4.76 kb |
Vizualizat: |
de 31619 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 12 Feb 2006 22:39:05 Titlul subiectului: |
15585 |
|
1. Ultima suta de metri a traseului #43
2. Inca unul...
3. Iata-l si pe #404, in fata UMF
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.45 kb |
Vizualizat: |
de 33531 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.18 kb |
Vizualizat: |
de 31619 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.34 kb |
Vizualizat: |
de 31619 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kappa
Data înscrierii: 03/Noi/2005 Ultima vizita: 01/Apr/2011 Mesaje: 124 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 20:12:43 Titlul subiectului: |
16640 |
|
Am si eu cateva intrebari:
1. De ce s-au scurtat troleibuzele in Iasi? Si Brasovul este un oras mare si are unele strazi destul de inguste si totusi nu s-a apelat la acest artificiu!
2. Cine realizeaza scurtarile si mai ales de ce lucreaza asa badaran?
3. De ce dupa ce ies din RK troleibuzela au scaune de tramvai, stopuri de camion si alte asimilari?
4. De ce nu se respecta anumite scheme de culori, nu se pune luneta spate originala, se vopseste si ce nu trebuie, etc?
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 20:42:28 Titlul subiectului: |
16642 |
|
Kappa a scris: | Am si eu cateva intrebari:
1. De ce s-au scurtat troleibuzele in Iasi? Si Brasovul este un oras mare si are unele strazi destul de inguste si totusi nu s-a apelat la acest artificiu! | Pentru ca la Iasi ca si la Bucuresti a venit unul cu ideea ca troleibuzele articulate sunt lente si nu se pot tine dupa dubele care le dubleaza. Kappa a scris: | 2. Cine realizeaza scurtarile si mai ales de ce lucreaza asa badaran?
3. De ce dupa ce ies din RK troleibuzela au scaune de tramvai, stopuri de camion si alte asimilari? | Cam atat poate regia din Iasi sa faca in ceea ce se numeste acum "RK", pentru ca nici asa ceva nu se mai face. Iar scaune de tramvai sunt multe disponibile, dupa ce s'au taiat tramvaiele. Kappa a scris: | 4. De ce nu se respecta anumite scheme de culori, nu se pune luneta spate originala, se vopseste si ce nu trebuie, etc? | Din lipsa de fonduri, se foloseste vopsea de oricare luata de oriunde, probabil cu interes, iar schemele de culoare sunt la latitudinea vopsitorilor, care improvizeaza cu ce au. In afara de asta, vine simiradul si le vrea pe toate galbene, pe urma vine altul si le face intr'o schema ca "ANL", cu varianta cu dunga rosie de au sarit la primar ca e Funar II. Sa nu mai fie alb cu rosu ca sa nu ne mai amintim de epoca de aur. Am trecut in epoca de plastic.
Luneta spate se sparge cam des. Asta e si vina iesenilor.
Din 1990 au aparut tot felul de scheme de culoare, mai precis mazgaleli cu reclame si altele. Vopsitul la Iasi seamana mai curand cu un graffitti lipsit total de inspiratie.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 21:40:09 Titlul subiectului: |
16648 |
|
Pe langa ideea cu manevrabilitatea mai usoara a vehiculelor scurte, s-au invocat si economiile ulterioare in privinta pieselor de schimb si consumabilelor (burdufuri, anvelope, geamuri, etc.).
Scurtarile au fost facute in cadrul RATC Iasi, unele de catre Sectia 3, altele de catre Sectia 1.
In rest, saracie lucie si lipsa de imaginatie si de simt estetic.
Un articol din 26 iunie 2002, publicat de cotidianul regional Evenimentul ia in discutie actiunea de scurtare a troleibuzelor articulate din Iasi: http://www.evenimentul.ro/articol/toate-troleibuzele-articulate-vor.html.
"Pina la sfirsitul verii
Toate troleibuzele articulate vor fi scurtate si reparate capital
Pentru a face economii la anvelope, piese de schimb si burdufuri, conducerea RATC a decis, acum doua luni, ca troleibuzele articulate sa fie scurtate si reparate capital. Doua asemenea mijloace de transport in comun au fost transformate, alte trei fiind in lucru.
"Inca 10 troleibuze vor intra in reparatii in perioada imediat urmatoare, deoarece asa regia va avea numai avantaje: nu va mai fi nevoie de burdufuri, care se uzeaza foarte repede si trebuie inlocuite, si, totodata, se vor economisi cite doua anvelope la fiecare troleibuz. Pina la sfirsitul verii, vor fi reparate toate celelalte noua care mai sint articulate", ne-a spus dl Gheorghe Munteanu, purtatorul de cuvint al RATC. Costul operatiunii necesare scurtarii si repararii unui singur troleibuz oscileaza intre 60 si 100 milioane lei, insa, desi suma poate parea mare, aceasta reprezinta, deocamdata, singura metoda de a prelungi durata de viata a troleibuzelor, si asa foarte vechi. Ele au fost fabricate prin anii ’82-’84, iar dupa 16 ani ar fi trebuit sa fie casate. Lipsa banilor, preturile prea mari ale celor noi, precum si faptul ca putine tari din Europa mai au transport cu troleibuze au constituit motive suficiente pentru ca sefii RATC sa gaseasca aceste metode de a prelungi durata de viata a troleibuzelor. (C.N.) "
Intr-un alt articol, publicat de acelasi cotidian in data de 14 august 2002, se relateaza despre incercarea - ratata - de a realiza o schema de vopsire unica pentru vehiculele regiei: http://www.evenimentul.ro/articol/tramvaiele-si-troleibuzele-vor.html.
"Tramvaiele si troleibuzele vor fi vopsite in galben si rosu
Pentru ca majoritatea tramvaielor si troleibuzelor arata, conform spuselor directorului RATC, dl Neculai Abalasei, "ca dracu’", ele vor fi vopsite in galben, iar partea de sus – in rosu. Pentru fiecare mijloc de transport in comun sint necesare 15 kilograme de vopsea galbena si cel mult 5 kilograme – rosie.
Desi operatiunea de cosmetizare a tramvaielor si troleibuzelor este cam costisitoare, directorul Abalasei spune ca sumele vor fi acoperite din pretul reclamelor de pe mijloacele de transport in comun. "Vor intra la vopsit tramvaiele si troleibuzele care au vopseaua prea mata sau sarita, insa, in citiva ani, vrem sa le vopsim pe toate la fel", ne-a mai spus dl Abalasei. (C.N.) "
Ulterior s-au plictisit de schema galben-rosu si au trecut la cea cu albastru-galben-alb, alta nenorocire. La troleibuze nu s-a tinut cont de aceste scheme, insa toate troleibuzele DAC 117E(A) scurtate au fost vopsite in galben murdar (oribil). Acelasi lucru s-a intamplat si cu 2 dintre fostele Rocar 217E (#403 si #447). Celelalte foste Rocar 217E au fost vopsite diferit (inclusiv ultimul scos la strada scurtat - in 2005 -, #448).
Ce-o fi avut schema alb-rosu de nu a mai fost pe placul conducerii, Domnul stie...
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 27 Feb 2006 00:23:52 Titlul subiectului: 000000000000 |
17026 |
|
radub a scris: | Interiorul lui Rocar 217E scurtat #401 | 1. A cui a fost ideea scurtării? E ceva revoltător. Pur și simplu, troleibuzul respectiv ( și multe altele) au fost mutilate, nemaivorbind de faptul că, poate, structura lor de rezistență a fost afectată. radub a scris: | In curand ne vom lua adio de la #406 si #407.
Interiorul lui Rocar 217E #406 (scuze pentru calitatea slaba a imaginii): | 2. De ce nu li se face o reparație capitală ca lumea? E chiar atât de greu? Nu ar fi mai bine să ajungă piese de muzeu?
3. Când au fost retrase din circulație? Ca aspct, păreau destul de civilizate.
Pe poza cu interiorul unuia din troleibuzele scurtate cu scaune de Timiș se oservă o dubă galbenă pe care scrie Ieșeanul. E o dubă "pirat"?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 27 Feb 2006 00:31:44 Titlul subiectului: |
17028 |
|
1. S-au avut in vedere toate aspectele ce tin de siguranta in exploatare. S-a lucrat inclusiv la relocarea componentelor electrice, operatiune extrem de laborioasa.
2. Nu se vor mai investi bani in ele. Au fost trase pe dreapta, impreuna cu fostele DAC 117E(A). Eu sper sa ramana unul dintre cele 2 pentru muzeu, insa mi-e teama ca sansele sunt foarte mici.
3. Au fost retrase in decembrie.
E un Iveco al RATP, exploatat - inca - de SC Autobuzul SA.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 07 Mar 2006 22:32:07 Titlul subiectului: 000000000000000 |
17839 |
|
radub a scris: | Interiorul lui #423: | La cât timp după RK a fost făcută poza? Scaunele par de Timiș...
În ce an a început "mania scurtărilor"? Poate că termenul e cam dur, dar prin scurtare, troleibuzul este, pur și simplu, mutilat. În plus, relocarea componentelor electrice...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Mar 2006 22:40:40 Titlul subiectului: |
17841 |
|
Fotografiile sunt realizate in decembrie 2005, dupa retragerea din circulatie, la cca. 3 ani si jumatate de la scurtare. Scaunele sunt de Timis.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 10 Mar 2006 19:13:16 Titlul subiectului: 000000 |
18119 |
|
In Iasi au fost aduse 2 troleibuze DAC second hand din Bucuresti, spre finele anilor '80. Au fost numerotate #444 si #445. Numerele ITB nu le stiu.
|
|
Sus |
|
|
chirila_alex
Data înscrierii: 21/Mar/2007 Ultima vizita: 04/Iun/2011 Mesaje: 69 Locație: Constanta
|
Trimis: Dum 25 Mar 2007 20:20:40 Titlul subiectului: 555555555 |
77848 |
|
Cand am fost eu la Iasi in 2004, unde intorceai capui vedeai numai DAC x17, nu am vazut nici un DAC x12 sau Skoda
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 25 Mar 2007 20:46:30 Titlul subiectului: |
77851 |
|
x17=217E, intrucat 117E(A) nu mai existau de cativa ani (majoritatea casate, cateva scurtate - povestea lor o afli rasfoind atat forumul actual, cat si pe cel vechi, iar fotografii gasesti pe iasi.stfp.net). 212E, scurtatele (ex-117E(A) si ex-217E) si 14Tr au circulat in permanenta, pana la sfarsit, pe toate traseele, deci probabil nu ai fost atent. Doar 312E a avut doua perioade mai lungi in care nu a functionat (din motive tehnice).
#406 s-a dus, acum se duce si #407. Astfel, ne luam ramas bun de la ultimul vehicul articulat al regiei.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 26 Mar 2007 08:41:11 Titlul subiectului: |
77865 |
|
Ceva amintiri...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.86 kb |
Vizualizat: |
de 31998 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.93 kb |
Vizualizat: |
de 31985 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mariooo
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 1331 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Mai 2007 09:56:01 Titlul subiectului: |
78772 |
|
Au inceput sa le taie de anul trecut ...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74 kb |
Vizualizat: |
de 31860 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.5 kb |
Vizualizat: |
de 31859 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.18 kb |
Vizualizat: |
de 31858 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.13 kb |
Vizualizat: |
de 31857 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.18 kb |
Vizualizat: |
de 31856 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.06 kb |
Vizualizat: |
de 31855 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mariooo
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 1331 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Mai 2007 10:06:43 Titlul subiectului: |
78773 |
|
Prima poza e cind au fost trase pe dreapta, iar ceea de a doua e facuta cind au fost aliniate toate la gard...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.91 kb |
Vizualizat: |
de 31853 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
138.72 kb |
Vizualizat: |
de 31852 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|