|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 24 Aug 2010 13:34:14 Titlul subiectului: Tehnologii noi cu potential de aplicare in transporturi |
132361 |
|
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Premiera_in_domeniul_autoturismelor_electrice_0_311369159.html
Cercetatorii de la ICPE Bucuresti au construit un "sistem de înmagazinare rapidă a acumulatorilor cu energie folosită pentru mașinile electrice".
Autorii articolului vorbesc de "inmagazinare rapidă a acumulatorilor", cred insa ca "tradus" e vorba de "incarcare rapidă a acumulatorilor".
Aceasta inventie, daca se va dovedi fiabila, ar putea fi startul unei noi ere in domeniu transportului public, prin utilizarea de vehicule actionate electric, insa alimentate printr-o sursa auto-purtata, nu prin retele electrice aeriene; de asemenea, ar putea duce la dezvoltarea vehiculelor cu actionare duala, precum duobuzele sau chiar troleibuze si tramvaie cu sursa de energie duala, fir aerian, dar si acumulatori proprii.
"Premieră în domeniul autoturismelor electrice
Maria Apostol
Joi 5 aug 2010
Cercetătorii își vor prezenta invenția și în SUA
O echipă de cercetători de la Institutul de Cercetare Proiectare Electrotehnică (ICPE), conduși de doctorul Mihai Bădic, a prezentat astăzi, în Hala de Înaltă Tensiune a centrului, o premieră mondială în domeniul științific.
Aceștia au construit un sistem de înmagazinare rapidă a acumulatorilor cu energie folosită pentru mașinile electrice. Astfel, aparatele la care vor fi conectate automobilele electrice vor fi încărcate cu energie în decurs de două-trei secunde, față de 7-8 ore cât ar dura în mod normal.
„Am finalizat cel mai mare succes științific. Ne aflăm în fața a două generatoare care furnizează energia impulsului, controlate din spate de un departament care prelucrează mii de ecuații la calculator“, explica, astăzi, Bădic, înainte cu câteva minute de a declanșa niște descărcări înalte de tensiune care s-au putut vedea cu ochiul liber doar cât ai clipi odată.
Lansează invenția în SUA
Acesta a mai spus că procesul la care s-a lucrat atâta timp nu este finalizat definitiv, și că spre sfârșitul anului va fi gata și va fi publicat și prezentat și în Statele Unite, acolo unde „băieții sunt mai dinamici“, după cum susține cercetătorul.
Premiera acestui experiment nu a fost aleasă aleatoriu. Tot astăzi se celebrează 60 de ani de când a fost ființat grupul ICPE, cel care a contribuit la dezvoltarea țării prin punerea în aplicare a unor proiecte fundamentale precum telecomanda centralizată a iluminatului public în România, construirea primului troleibuz articulat din România cu acționare electrică, dar și realizarea primului tronson de metrou din țară, pe ruta Piața Unirii-Izvor, în 1975." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Mar 24 Aug 2010 16:22:07 Titlul subiectului: |
132374 |
|
Cateva secunde? Mi se pare exagerat.
Totusi, si daca ar fi o ora, timpul de incarcare tot ar fi bine, insa cum ramane cu mafia si interesele din spatele petrolului? Oare de ce nu exista autovehicule electrice? |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Aug 2010 20:19:33 Titlul subiectului: |
132405 |
|
Iata un subiect demn de discutie si de mare interes pentru mijloacele de transport ale mileniului 3!
Felicitari pentru initiativa!
Cred ca merita scos de la discutiile de cafenea si pus in prim plan!
Marturisesc ca nu sunt un fan al autobuzelor, zona mea de interes este 'calata' pe transportul pe sina.
Vreau doar sa va aduc in atentie o initiativa europeana privind vehiculele de transport in comun cu actionare pe baza de motoare 100% curate pe baza de hidrogen.
De curiozitate uitati-va aici: http://www.global-hydrogen-bus-platform.com |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 24 Aug 2010 20:40:06 Titlul subiectului: |
132408 |
|
Nu cred ca acumulatorii de putere rapizi despre care se vorbeste ar avea aplicatii doar in domeniul vehiculelor pe pneuri, nu vad de ce nu ar fi utilizati si la vehicule feroviare, bunaoara la tramvaie sau similare care pot fi alimentate prin fir aerian pe anumite portiuni de traseu, dar ar putea trece pe alimentare din acumulatori la tranzitarea unor zone cu potential turistic, de exemplu, unde prezenta firelor aeriene ar interfera cu peisajul sau ar stanjeni anumite activitati sau manifestari culturale.
La fel, alimentarea din acumulatori ar permite coborarea pantografului la tranzitarea anumitor pasaje sau tuneluri, astfel incat s-ar reduce gabaritul de trecere, lucru destul de important in zone aglomerate unde un gabarit "normal" ar obliga la lucrari mai ample atat la tunelul propriu-zis, cat si la pantele si rampele de acces, obtinandu-se o mai buna adaptare la spatiul restrans disponibil samd. _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Aug 2010 20:52:42 Titlul subiectului: |
132410 |
|
Ai absoluta dreptate si suntem intr-un consens perfect.
Bineinteles ca astfel de realizari tehnologice pot fi utilizate si la vehiculele 'ghidate' (troleibuze, tramvaie, LRT, Mass-transit)
Gandeste-te numai la un troleibuz care la caz de nevoie poate sa abandoneze 'troleele' si sa o ia pe o ruta ocolitoare in caz de nevoie... |
|
Sus |
|
|
Pok
Data înscrierii: 25/Apr/2009 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 67 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 25 Aug 2010 08:21:11 Titlul subiectului: Utilizarea hidrogenului drept combustibil |
132419 |
|
subway guru a scris: | Vreau doar sa va aduc in atentie o initiativa europeana privind vehiculele de transport in comun cu actionare pe baza de motoare 100% curate pe baza de hidrogen.
De curiozitate uitati-va aici: http://www.global-hydrogen-bus-platform.com/ | Până nu se rezolvă problema obținerii și livrării hidrogenului până în rezervorul vehiculelor și anume într-o manieră mult mai eficientă, această tehnologie este o glumă chiar și în comparație cu motoarele Diesel actuale, moderne, mai eficiente.
Nu numai că producerea și transportul hidrogenului - in momentul de față - sunt procese mult prea ineficiente, dar și întrebuințarea lor în celule este puțin eficientă. O opțiune cu un randament mult superior este un sistem Diesel-electric* în care partea electrică este formată din generator-acumulator-super-capacitoare. Spune asta printre alții Dl. Ulf Bossel de la European Fuel Cell Forum, cu diplomă în ingineria mecanică obținută la Institutul Federal de Tehnologie din Zürich și cu doctorat la Universitatea Barkley din California. O fi fabulând? O fi știind el ceva?
*) Bineînțeles dacă vorbim de generare "la bord", că dacă luăm în considerare un sistem format din centrale hidro- sau eolian-electrice, rețea de transport curent electric și troleibuze/tramvaie... comparație nu are rost nici din punct de vedere eficiență nici din punct de vedere poluare, la locul producerii energiei sau la locul folosirii ei. |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Joi 26 Aug 2010 11:56:48 Titlul subiectului: |
132473 |
|
Un subiect bun de discutie ar fi cum sa modificam un autoturism in unul electric (sunt cateva in tara deja),si astfel nu am mai avea nevoie de transport public in oras si nici de bani de benzina pentru calatorii. |
|
Sus |
|
|
Pok
Data înscrierii: 25/Apr/2009 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 67 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 26 Aug 2010 17:12:43 Titlul subiectului: |
132489 |
|
subway guru a scris: | ...
Dar stau si ma intreb de ce baga bani cu nemiluita baietii astia de la UE (inclusiv banii nostri, lei romanesti) intr-un proiect care ar fi, dupa cum zice 'gurul' pe care il citezi, complet lipsit de viitor
... | Pentru profitul unor institute de cercetare?
subway guru a scris: | ...Iar acolo in Singapur se intampla asta:
... | Adică un experiment care economic este din start o ratare din moment ce 100km parcurși vor costa 300$...
Pe de altă parte în nici unul dintre articole nu se pomenește nimic despre emisiile și costurile generării hidrogenului folosit de autobuzele cu "fuel cell". Nu știu dacă să suspectez de superficialitate presa, care preia pe nemestecate știri la modă, sau un plan de marketing bine executat. Eu tind să-i dau dreptate lu' 'guru'.
boy4ever a scris: | Un subiect bun de discutie ar fi cum sa modificam un autoturism in unul electric... | Într-adevăr ar fi bine să avem aici câteva ancore către pagini web despre autovehicule modificate în electrice. |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 16 Sep 2010 21:34:50 Titlul subiectului: |
133509 |
|
boy4ever a scris: | Oare de ce nu exista autovehicule electrice? | Exista, sau mai bine spus, au existat, dar au fost retrase de pe piata rapid fiindca n-au fost destul de fiabile pentru cineva, care vroia sa faca cercetare in domeniul automobilelor pe hidrogen, la pretul de aproape 1 milion de dolari bucata. Vezi aici si aici. _________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 18 Sep 2010 22:51:05 Titlul subiectului: |
133614 |
|
Bine, in materie de automobile personale situatia e destul de clara, CINE si CE interese are, doar ca incep sa cam piarda teren...
Din ce am vazut eu, la toate saloanele auto din ultima vreme vedetele sunt automobilele hibrid.
Problemele sunt puse insa in mod diferit pentru transportul public.
Aici intervine si 'banul & interesul public' cu o alta greutate.
Poate mai dezbatem un pic pe directia asta, unde trebuie sa mearga banul public, in petrol sau in tehnologii 'verzi'... |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|