Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tehnologii noi cu potential de aplicare in transporturi

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 6092
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 24 Aug 2010 14:34:14    Titlul subiectului: Tehnologii noi cu potential de aplicare in transporturi 132361

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Premiera_in_domeniul_autoturismelor_electrice_0_311369159.html

Cercetatorii de la ICPE Bucuresti au construit un "sistem de înmagazinare rapidă a acumulatorilor cu energie folosită pentru mașinile electrice".

Autorii articolului vorbesc de "inmagazinare rapidă a acumulatorilor", cred insa ca "tradus" e vorba de "incarcare rapidă a acumulatorilor".

Aceasta inventie, daca se va dovedi fiabila, ar putea fi startul unei noi ere in domeniu transportului public, prin utilizarea de vehicule actionate electric, insa alimentate printr-o sursa auto-purtata, nu prin retele electrice aeriene; de asemenea, ar putea duce la dezvoltarea vehiculelor cu actionare duala, precum duobuzele sau chiar troleibuze si tramvaie cu sursa de energie duala, fir aerian, dar si acumulatori proprii.

"Premieră în domeniul autoturismelor electrice

Maria Apostol

Joi 5 aug 2010

Cercetătorii își vor prezenta invenția și în SUA

O echipă de cercetători de la Institutul de Cercetare Proiectare Electrotehnică (ICPE), conduși de doctorul Mihai Bădic, a prezentat astăzi, în Hala de Înaltă Tensiune a centrului, o premieră mondială în domeniul științific.

Aceștia au construit un sistem de înmagazinare rapidă a acumulatorilor cu energie folosită pentru mașinile electrice. Astfel, aparatele la care vor fi conectate automobilele electrice vor fi încărcate cu energie în decurs de două-trei secunde, față de 7-8 ore cât ar dura în mod normal.

„Am finalizat cel mai mare succes științific. Ne aflăm în fața a două generatoare care furnizează energia impulsului, controlate din spate de un departament care prelucrează mii de ecuații la calculator“, explica, astăzi, Bădic, înainte cu câteva minute de a declanșa niște descărcări înalte de tensiune care s-au putut vedea cu ochiul liber doar cât ai clipi odată.

Lansează invenția în SUA

Acesta a mai spus că procesul la care s-a lucrat atâta timp nu este finalizat definitiv, și că spre sfârșitul anului va fi gata și va fi publicat și prezentat și în Statele Unite, acolo unde „băieții sunt mai dinamici“, după cum susține cercetătorul.

Premiera acestui experiment nu a fost aleasă aleatoriu. Tot astăzi se celebrează 60 de ani de când a fost ființat grupul ICPE, cel care a contribuit la dezvoltarea țării prin punerea în aplicare a unor proiecte fundamentale precum telecomanda centralizată a iluminatului public în România, construirea primului troleibuz articulat din România cu acționare electrică, dar și realizarea primului tronson de metrou din țară, pe ruta Piața Unirii-Izvor, în 1975.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 290
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mar 24 Aug 2010 17:22:07    Titlul subiectului: 132374

Cateva secunde? Mi se pare exagerat.
Totusi, si daca ar fi o ora, timpul de incarcare tot ar fi bine, insa cum ramane cu mafia si interesele din spatele petrolului? Oare de ce nu exista autovehicule electrice? Question Idea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Aug 2010 21:19:33    Titlul subiectului: 132405

Iata un subiect demn de discutie si de mare interes pentru mijloacele de transport ale mileniului 3!
Felicitari pentru initiativa!
Cred ca merita scos de la discutiile de cafenea si pus in prim plan!
Marturisesc ca nu sunt un fan al autobuzelor, zona mea de interes este 'calata' pe transportul pe sina.

Vreau doar sa va aduc in atentie o initiativa europeana privind vehiculele de transport in comun cu actionare pe baza de motoare 100% curate pe baza de hidrogen.
De curiozitate uitati-va aici: http://www.global-hydrogen-bus-platform.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 6092
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 24 Aug 2010 21:40:06    Titlul subiectului: 132408

Nu cred ca acumulatorii de putere rapizi despre care se vorbeste ar avea aplicatii doar in domeniul vehiculelor pe pneuri, nu vad de ce nu ar fi utilizati si la vehicule feroviare, bunaoara la tramvaie sau similare care pot fi alimentate prin fir aerian pe anumite portiuni de traseu, dar ar putea trece pe alimentare din acumulatori la tranzitarea unor zone cu potential turistic, de exemplu, unde prezenta firelor aeriene ar interfera cu peisajul sau ar stanjeni anumite activitati sau manifestari culturale.

La fel, alimentarea din acumulatori ar permite coborarea pantografului la tranzitarea anumitor pasaje sau tuneluri, astfel incat s-ar reduce gabaritul de trecere, lucru destul de important in zone aglomerate unde un gabarit "normal" ar obliga la lucrari mai ample atat la tunelul propriu-zis, cat si la pantele si rampele de acces, obtinandu-se o mai buna adaptare la spatiul restrans disponibil samd.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Aug 2010 21:52:42    Titlul subiectului: 132410

Ai absoluta dreptate si suntem intr-un consens perfect.
Bineinteles ca astfel de realizari tehnologice pot fi utilizate si la vehiculele 'ghidate' (troleibuze, tramvaie, LRT, Mass-transit)
Gandeste-te numai la un troleibuz care la caz de nevoie poate sa abandoneze 'troleele' si sa o ia pe o ruta ocolitoare in caz de nevoie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pok



Data înscrierii: 25/Apr/2009
Ultima vizita: 28/Oct/2016
Mesaje: 38
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 25 Aug 2010 09:21:11    Titlul subiectului: Utilizarea hidrogenului drept combustibil 132419

subway guru a scris:
Vreau doar sa va aduc in atentie o initiativa europeana privind vehiculele de transport in comun cu actionare pe baza de motoare 100% curate pe baza de hidrogen.
De curiozitate uitati-va aici: http://www.global-hydrogen-bus-platform.com/
Până nu se rezolvă problema obținerii și livrării hidrogenului până în rezervorul vehiculelor și anume într-o manieră mult mai eficientă, această tehnologie este o glumă chiar și în comparație cu motoarele Diesel actuale, moderne, mai eficiente.
Nu numai că producerea și transportul hidrogenului - in momentul de față - sunt procese mult prea ineficiente, dar și întrebuințarea lor în celule este puțin eficientă. O opțiune cu un randament mult superior este un sistem Diesel-electric* în care partea electrică este formată din generator-acumulator-super-capacitoare. Spune asta printre alții Dl. Ulf Bossel de la European Fuel Cell Forum, cu diplomă în ingineria mecanică obținută la Institutul Federal de Tehnologie din Zürich și cu doctorat la Universitatea Barkley din California. O fi fabulând? O fi știind el ceva?

*) Bineînțeles dacă vorbim de generare "la bord", că dacă luăm în considerare un sistem format din centrale hidro- sau eolian-electrice, rețea de transport curent electric și troleibuze/tramvaie... comparație nu are rost nici din punct de vedere eficiență nici din punct de vedere poluare, la locul producerii energiei sau la locul folosirii ei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Aug 2010 23:23:22    Titlul subiectului: 132452

Nu sunt de nici un fel mai mult de 'habarnist' in problemele astea de motoare.
Dar stau si ma intreb de ce baga bani cu nemiluita baietii astia de la UE (inclusiv banii nostri, lei romanesti) intr-un proiect care ar fi, dupa cum zice 'gurul' pe care il citezi, complet lipsit de viitor...
Eu am un obicei, ma uit cu mare atentie la ce se intampla la Singapore, pentru ca baietii aia de acolo sunt 'aproape perfecti' in materie de transport public urban (a propos, sistemul nostru de ticketing de la RATB e second best fiindca e inspirat de la singaporezi).
Iar acolo in Singapur se intampla asta:
http://www.greenoptimistic.com/2010/07/25/singapore-hydrogen-electric-bus/
http://www.channelnewsasia.com/stories/singaporelocalnews/view/1070444/1/.html
http://www.techthefuture.com/energy/green-light-for-the-worlds-first-hydrogen-electric-bus-in-singapore/
http://www.chinabuses.org/news/2010/0621/article_3344.html
http://news.ntu.edu.sg/pages/newsdetail.aspx?URL=http://news.ntu.edu.sg/news/Pages/NR2010_May31.aspx&Guid=d76ea105-2c26-4ffa-9b11-87e251ec986e&Category=News+Releases
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 24/Sep/2017
Mesaje: 290
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 12:56:48    Titlul subiectului: 132473

Un subiect bun de discutie ar fi cum sa modificam un autoturism in unul electric (sunt cateva in tara deja),si astfel nu am mai avea nevoie de transport public in oras si nici de bani de benzina pentru calatorii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pok



Data înscrierii: 25/Apr/2009
Ultima vizita: 28/Oct/2016
Mesaje: 38
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 18:12:43    Titlul subiectului: 132489

subway guru a scris:
...
Dar stau si ma intreb de ce baga bani cu nemiluita baietii astia de la UE (inclusiv banii nostri, lei romanesti) intr-un proiect care ar fi, dupa cum zice 'gurul' pe care il citezi, complet lipsit de viitor
...
Pentru profitul unor institute de cercetare?

subway guru a scris:
...Iar acolo in Singapur se intampla asta:
...
Adică un experiment care economic este din start o ratare din moment ce 100km parcurși vor costa 300$...
Pe de altă parte în nici unul dintre articole nu se pomenește nimic despre emisiile și costurile generării hidrogenului folosit de autobuzele cu "fuel cell". Nu știu dacă să suspectez de superficialitate presa, care preia pe nemestecate știri la modă, sau un plan de marketing bine executat. Eu tind să-i dau dreptate lu' 'guru'. Wink

boy4ever a scris:
Un subiect bun de discutie ar fi cum sa modificam un autoturism in unul electric...
Într-adevăr ar fi bine să avem aici câteva ancore către pagini web despre autovehicule modificate în electrice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 20:55:08    Titlul subiectului: 132495

Ce am observat eu, fara sa am vreo pretentie 'atotstiutoare'.
Foarte multe municipalitati au folosit prilejul unor evenimente de anvergura internationala pentru a construi sisteme de transport 'inovative'.
Cateva exemple:
la Vancouver, cu ocazia Jocurilor Olimpice au mai tras o linie complet automatizata de metrou, partial in subteran, iar restul 'elevat', de la gara centrala cu ramificatie spre aeroport (Canada Line).
Tot asa au facut cu ceva ani in urma cu prilejul expozitiei universale cand au trantit 'Expo Line', pe aceleasi principii.
Cu ocazia Olimpiadei au mai bagat si 20 de Hydrogen-bus (vezi ceva detalii aici):

http://www.hydrogen-motors.com/hydrogen/2010/02/2010-olympics-in-vancouver-the-introduction-of-hydrogen-buses/
http://oee.nrcan.gc.ca/publications/infosource/pub/ici/caddet/english/DO35.cfm?attr=20
http://www2.news.gov.bc.ca/news_releases_2009-2013/2009PREM0041-000432.htm
http://www.canada.com/vancouversun/news/story.html?id=15201bde-d6a9-415d-b6e7-eb95f98a9a14&k=73691
http://www.vancouversun.com/technology/Hydrogen+highway+begins+Whistler/2554679/story.html

Asa fac si singaporezii acum.

Si trenul maglev 'Linimo' de la Nagoya a fost construit tot cu prilejul unei expozitii mondiale.

Si daca stai sa cauti cred ca se pot gasi multe alte exemple similare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 07/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Sep 2010 22:34:50    Titlul subiectului: 133509

boy4ever a scris:
Oare de ce nu exista autovehicule electrice? Question Idea
Exista, sau mai bine spus, au existat, dar au fost retrase de pe piata rapid fiindca n-au fost destul de fiabile pentru cineva, care vroia sa faca cercetare in domeniul automobilelor pe hidrogen, la pretul de aproape 1 milion de dolari bucata. Vezi aici si aici.
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Sep 2010 23:51:05    Titlul subiectului: 133614

Bine, in materie de automobile personale situatia e destul de clara, CINE si CE interese are, doar ca incep sa cam piarda teren...
Din ce am vazut eu, la toate saloanele auto din ultima vreme vedetele sunt automobilele hibrid.
Problemele sunt puse insa in mod diferit pentru transportul public.
Aici intervine si 'banul & interesul public' cu o alta greutate.
Poate mai dezbatem un pic pe directia asta, unde trebuie sa mearga banul public, in petrol sau in tehnologii 'verzi'...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community