Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Reconstituire digitala a parcului ITC/RATC

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 25 Aug 2010 15:19:56    Titlul subiectului: Reconstituire digitala a parcului ITC/RATC 132429

Lucrez la o macheta de troleibuz din Constanta si am nevoie de o poza (cat mai) perpendiculara (pe) a siglei ITC, ca s-o pot reconstrui digital.

In lipsa unei poze, poate macar stie cineva care era numarul de telefon inscris acolo, caci in poza asta e ilizibil.

De asemenea, ma intereseaza poze cu inscriptiile "Coborare" si "Urcare", sunt fonturi speciale pe care iarasi nu le gasesc nicaieri gata facute, va trebuie sa le reconstitui eu digital pe baza pozelor.



itc.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  7.71 kb
 Vizualizat:  de 13993 ori

itc.JPG



Sigla ITC.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  11.3 kb
 Vizualizat:  de 13992 ori

Sigla ITC.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Vin 27 Aug 2010 11:19:38, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 00:35:04    Titlul subiectului: 132455

Fonturile folosite
- pe placile stantate, scris alb pe fond negru, font de tip "commercialblackcondense" sau fara "condensed"
- aplicatiile cu sablon/serigrafie, font de tip arial black (minuscule) sau helvetica, swiss (majuscule)

(aparuse la "troleibuze", asa ca l-am mutat de acolo)

Inscrisurile fie se realizau prin serigrafie, fie cu sablon realizat cu ajutorul unui "copiator-pantograf" dupa un model cu litere mobile standard, sans-serif, pe suport flexibil (pvc, carton), fie rigid (tabla otel) - capul "de scriere" decupand materialul. Se putea decupa si manual, dar in cazuri in care nu se dorea calitate deosebita a imprimarii.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 27 Aug 2010 11:17:22    Titlul subiectului: 132525

Am mai avansat cu lucrarile, iata stadiul lor astazi.
Am facut siglele ITC si IJTL Constanta, pe baza pozelor si a observatiilor primite atat aici cat si pe Transira.
Nu cunosc numarul de telefon real de la IJTL, am pus unul oarecare, daca gasim numarul real e o problema de cateva secunde sa fac modificarea. Numarul de la ITC e cel corect.

Am avansat cu lucrul la macheta troleibuzului DAC117E #433, consider ca sunt 99% finalizate fata, lateralele stanga/dreapta atat pentru "tractor" cat si pentru remorca.

Insa intampin dificultati cu acoperisul si spatele troleibuzului, nu am gasit poze pe baza carora sa reconstitui echipamentele de pe acoperis si aspectul fidel al spatelui.

Cateva precizari si intrebari:

- acel dreptunghi gri de pe acoperis-fata este locul unde sunt amplasate rezistentele, le-am creat separat, in alt layer
- acel podet de lemn care facea legatura intre locul de urcare pe acoperis si rezistente e facut "la ochi", cunoaste cineva exact de unde pana unde tinea?
- "tractorul" nu avea decat un capac de ventilatie? Sau mai era vreunul in zona usii 2?
- pe remorca, acel dreptunghi alb e locul unde sunt amplasati captatorii si suportii lor;
- pe remorca era podet din acela de lemn? Eu l-am pus inspirandu-ma din Rocar 217E, dar nu stiu cum era in realitate la DAC 117E...
- banda laterala alba continua si pe spatele troleibuzului sau era strict in zona de sub geamuri?
- numarul de parc unde era scris si de cate ori? Eu m-am inspirat din niste poze cu troleele actuale ale RATC, am mizat pe faptul ca acolo e o "traditie", ca si acum fac cum faceau atunci...
- imbinarea coltarelor de tabla din "spate" se facea asa cum am reprezentat eu in poza 4a sau ca in poza 4 b?
- in poze nu se vede prea bine, dar eu totusi am plasat un indicator de traseu la primul geam de dupa usa 3, imi reamintesc ca prezenta acelui indicator era ceva de care imi amintesc cel putin la IJTL (A7-Medgidia)

Astept orice observatii sau sugestii care sa ne ajute sa reconstruim (macar) digital flota de troleibuze constantene.
Puteti face modificari direct pe desen, ca sa fie mai evident aspectul asupra caruia aveti observatii.



1-Sigla ITC.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  10.84 kb
 Vizualizat:  de 13917 ori

1-Sigla ITC.JPG



2-Sigla IJTL Constanta.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  11.7 kb
 Vizualizat:  de 13930 ori

2-Sigla IJTL Constanta.JPG



3-Tractor.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.13 kb
 Vizualizat:  de 13917 ori

3-Tractor.JPG



4a-Remorca1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.14 kb
 Vizualizat:  de 13917 ori

4a-Remorca1.JPG



4b-Remorca2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.35 kb
 Vizualizat:  de 13917 ori

4b-Remorca2.JPG



433.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  29 kb
 Vizualizat:  de 13912 ori

433.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 28 Aug 2010 00:09:28    Titlul subiectului: 132567

-La modelul 117 E(A), "tractorul" avea doar o singura trape de ventilatie deoarece, pe locul unde ar fi trebuit sa fie primul chepeng, erau rezistentele. Nu imi aduc aminte sa fi vazut trei chepenguri pe plafonul troleibuzului, ci doar doua; autobuzele DAC 117 aveau trei.
-Troleibuzul, fiind anterior anului 1985 are acea "sina" pe lateral iar spatiul situat intre "sina" si partea de jos a ferestrelor a fost vopsit in alb, constituind acea "banda", acea "dunga" alba. "Sina" nu continua pe peretele lunetei, deci, in mod normal, nu ar fi trebuit sa continue dunga alba.
-Atentie la tragatoare. Daca 433 a prins vara anului 1988, atunci sigur le-a primit.

In legatura cu trapele:
-cea de sub fereastra 2S e redata corect (2S = a doua fereastra de pe stanga; cea a soferului nu se ia in considerare); se observa bine decalajul existent si in realitate intre trapa si fereastra 2S
-nu sunt sigur daca trape de sub fereastra 3S e redata corect sau nu. Altfel spus, nu stiu daca respectivul capac continua si sub fereastra 4S sau se termina exact dedesubtul stalpului care separa ferestrele 3S de 4S; am o banuiala ca se termina sub stalp.
-trapa de sub fereastra 7S este, sigur mai mica; incepe dupa ce a inceput fereastra 7S si se termina inaintea acesteia
-ultima trapa - cea de sub fereastra 9S - e redata corect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 28 Aug 2010 01:08:31    Titlul subiectului: 132568

Acesta este fontul pentru identificatorul autobazei si numarul de telefon; pe original, cifra 2 are gatul drept.

"Decalurile" pentru "urcare/coborare"



scris.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.75 kb
 Vizualizat:  de 13883 ori

scris.jpg



semne.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.87 kb
 Vizualizat:  de 13881 ori

semne.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 31 Aug 2010 13:59:04    Titlul subiectului: 132719

Bun, am mai avansat cu lucrul, pe baza pozei cu plafonul puse la dispozitie de Brassovia.

Acum va solicit din nou ajutorul pentru a finaliza macheta, este facuta pe sablon 1:87, insa vreau sa fac un experiment, dupa ce-o finalizez s-o transform in scara 1:50 pentru a fi la aceeasi scara cu autobuzele de 21 de lei de pe vremea lui Ceausescu, sa vedem cum iese.

Sa revenim insa la clarificari:

1. Troleibuzul avea tragatoare sau nu?
2. Imbinarea tablei-spate cu coltarele se facea ca in poza 433A si 433B?
3. Banda laterala alba era prezenta si pe spatele troleibuzelor?
4. De unde pana unde tinea seria de troleibuze galbene identice? Din poze vad 433 si 436 sigur...
5. Care culoare vi se pare mai apropiata de realitate, cea din poza 433D si 433E ?
6. Cum erau trecute pe placutele de ruta traseele de la 40 la 51/52? Ma intereseaza ce cuvinte erau trecute efectiv pe placi.
7. Asa am reprezentat eu rezistentele de pe plafon, ma intereseaza daca vi se par realist facute sau daca aveti observatii.
8. Ce reprezinta acele "chestii" indicate de mine prin sageti in poza lui Brassovia?!?



433A.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  10.85 kb
 Vizualizat:  de 13809 ori

433A.JPG



433B.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  10.69 kb
 Vizualizat:  de 13809 ori

433B.JPG



433C.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  10.66 kb
 Vizualizat:  de 13809 ori

433C.JPG



433D.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.46 kb
 Vizualizat:  de 13809 ori

433D.JPG



433E.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.26 kb
 Vizualizat:  de 13809 ori

433E.JPG



433g.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.13 kb
 Vizualizat:  de 13809 ori

433g.JPG



acoperis_dac_117e.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.35 kb
 Vizualizat:  de 13809 ori

acoperis_dac_117e.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 31 Aug 2010 14:55:54    Titlul subiectului: 132724

Citat:
1. Troleibuzul avea tragatoare sau nu?
2. Imbinarea tablei-spate cu coltarele se facea ca in poza 433A si 433B?
3. Banda laterala alba era prezenta si pe spatele troleibuzelor?
4. De unde pana unde tinea seria de troleibuze galbene identice? Din poze vad 433 si 436 sigur...
5. Care culoare vi se pare mai apropiata de realitate, cea din poza 433D si 433E ?
6. Cum erau trecute pe placutele de ruta traseele de la 40 la 51/52? Ma intereseaza ce cuvinte erau trecute efectiv pe placi.
7. Asa am reprezentat eu rezistentele de pe plafon, ma intereseaza daca vi se par realist facute sau daca aveti observatii.
8. Ce reprezinta acele "chestii" indicate de mine prin sageti in poza lui Brassovia?!?

1 - nu! vezi funia care atarna in foto (link mai jos)
2 - coltare mari (cele mici au aparut prin 1992)
3 - si pe spate - nu-mi dau seama de unde a aparut tampenia cu spate uni
4 - nu are legatura directa: Bucurestiul nu a avut galbene (de noi), Brasovul a avut unul singur (144 parca), deci schema nu a fost foarte folosita pentru troleibuze (este schema de autobuze interurbane)
5 - varianta mai inchisa
6 - alege liniile care sunt trecute in fotografia cu chioscul de bilete (link mai jos)
7- au plasa si pe lateral, nu doar deasupra iar arcele de sarma care sustin plasa sunt negre si nu gri (atentie - trebuie sa se vada si cand privesti din fata/spate)
8 - nimic! este tabla verticala care formeaza panoul transversal (sau cadrul central al articulatiei) impreuna cu nervurile metalice ale burdufului

Citat:
banda laterala alba continua si pe spatele troleibuzului sau era strict in zona de sub geamuri?

banda alba este din usa in usa, nu doar petice; atentie la fotografia care se gaseste aici: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=4215 din cate se pare, sub geamul soferului banda alba se termina intr-o taietura oblica - este posibil sa se intample acelasi lucru si pe dreapta, imediat dupa usa 1 (este o varianta de schema de vopsire folosita la autobuzele interurbane; vezi si 7338 din Bucuresti in schema initiala - doar ca desen, nu si culori)
Citat:
- "tractorul" nu avea decat un capac de ventilatie? Sau mai era vreunul in zona usii 2?

o singura trapa la mijlocul zonei corespunzatoare ultimului geam
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 02 Sep 2010 12:39:41    Titlul subiectului: 132817

Am facut corectiile semnalate de voi, acum "matrita" pentru troleibuzele DAC117E o consider a fi 99,9% gata si pe baza ei pot face foarte repede orice troleibuz DAC 117E din tara.

Ca test, am experimentat troleibuzul #509, pe care il vedeti mai jos..

Acum urmeaza sa il fac si pe #416, pentru a avea si schema asta de culoare si inscriptii.

Ma intereseaza sa-mi semnalati eventualele obiectii si corectii care credeti ca mai sunt necesare, in special la #509, pentru ca neavand o poza de pe partea dreapta nu stiu cum era structura ferestrelor, care se deschidea, care nu, si nici amplasamentul exact al siglei ITC, acum am plasat-o inspirandu-ma de la troleibuzele Rocar 212E ramasae.



433.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.5 kb
 Vizualizat:  de 13712 ori

433.JPG



det-433.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.11 kb
 Vizualizat:  de 13712 ori

det-433.JPG



509.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.59 kb
 Vizualizat:  de 13712 ori

509.JPG



det-509.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.25 kb
 Vizualizat:  de 13712 ori

det-509.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community