Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Igor
Data înscrierii: 08/Dec/2007 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Mar 2009 22:37:26 Titlul subiectului: |
107985 |
|
Citat: | Asa cum era de asteptat, lucrarile de modificare a rondului din Tatarasi Nord au readus la lumina zilei o parte din sina de tramvai de pe str. Ion Creanga (traseul initial catre Abator, utilizat din 1900 pana in 1978). Sina din imaginile de mai jos a fost montata in 1937, atunci cand linia de pe str. Tatarasi-str. Bulgara (Ion Creanga) a fost schimbata si dublata. |
Pt. cei care nu sunt asa de familiari cu strazile din zona respectiva (inclusiv eu) te-as ruga daca ai putea sa arati pe harta mai exact pe unde si pana unde se afla linia respectiva cand era folosita.
Ultima modificare efectuată de către Igor la Lun 16 Mar 2009 13:37:51, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Mar 2009 22:53:07 Titlul subiectului: |
107990 |
|
Rosu - traseul de pana in 1978
Albastru - traseul de dupa 1978
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
337.2 kb |
Vizualizat: |
de 34073 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Mar 2009 23:20:11 Titlul subiectului: |
107992 |
|
Tot linia de pe Ion Creanga, alte sapaturi, facute de data aceasta de catre RAJAC (Iasi Plus, 4 septembrie 2008):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.35 kb |
Vizualizat: |
de 34067 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
th3o4or
Data înscrierii: 26/Mar/2008 Ultima vizita: 20/Iul/2009 Mesaje: 11 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Mar 2009 11:50:57 Titlul subiectului: |
108015 |
|
Tot referitor la vechea linie de pe Ion Creanga:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
480.7 kb |
Vizualizat: |
de 34028 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
270.71 kb |
Vizualizat: |
de 34028 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
289.3 kb |
Vizualizat: |
de 34028 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
289.79 kb |
Vizualizat: |
de 34028 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
315.9 kb |
Vizualizat: |
de 34027 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
323.01 kb |
Vizualizat: |
de 34027 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
274.39 kb |
Vizualizat: |
de 34027 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mexicanul
Data înscrierii: 17/Ian/2009 Ultima vizita: 21/Apr/2009 Mesaje: 6 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Mar 2009 12:22:44 Titlul subiectului: Pacat ca actualul director al regiei habar nu are. |
108020 |
|
Multumesc pentru aprecierile de pe Rauwoitorul dar si pentru corecturile adaugate. Eu sunt bucurestean si ajungeam la Iasi numai in vacante si de aceea am cam incurcat putin istoricul configuratiilor traseelor de tramvai. Ca le-au schimbat intre 1979 si 1987 de cateva ori.
Pare stupid si ciudat sa se posteze poze cu vechea linie din Tatarasi dar asta numai pentru cine nu cunoaste. Am circulat cu tramvaiul, copil fiind, pe acea linie si, de multe ori ma luam la intrecere in fuga cu ITB-urile intre statiile de la intersectia cu Savin si cea de la Policlinica.
Bravo tuturor celor care sustin acest forum.
Pacat ca, dupa cum scrie un articol citat mai sus, actualul responsabil cu transportul in comun de la Iasi habar nu are de istoria propriei "fabrici". Am senzatia ca are multe sanse de succes pe mai departe...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Mar 2009 12:50:12 Titlul subiectului: |
108022 |
|
Nu e deloc stupid si nici macar ciudat. Eu privesc asta ca pe un semn de respect fata de istorie.
Ani la rand am vazut liniile ce inca nu fusesera acoperite de tot pe Ion Creanga si pe Sararie. M-a durut ca in final au fost acoperite in intregime si nu am apucat sa fotografiez, sa ramana o amintire. Sincer, a fost extraordinara reintalnirea cu trecutul...
|
|
Sus |
|
|
mexicanul
Data înscrierii: 17/Ian/2009 Ultima vizita: 21/Apr/2009 Mesaje: 6 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Mar 2009 23:12:30 Titlul subiectului: Apropos' de trecut |
108062 |
|
Iata doua poze cu ceva ce inca mai este existent in Iasi. Tramvaiul exista atunci si mai exista si azi dovada ca idiotii care vor sa sistematizeze acest frumos oras cu mai multe benzi de circulatie auto "plantate" pe cadavrele sinelor de tramvai comit o eroare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.6 kb |
Vizualizat: |
de 33899 ori |
|
Descriere: |
Inainte de blocul comunist din Piata Unirii. sursa:www.ceasuripentruromania.ro |
|
Mărime fișier: |
77.12 kb |
Vizualizat: |
de 33899 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mexicanul
Data înscrierii: 17/Ian/2009 Ultima vizita: 21/Apr/2009 Mesaje: 6 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Mar 2009 19:28:38 Titlul subiectului: Re: Apropos' de trecut II |
108613 |
|
Oameni buni si ieseni frumosi, are cineva idee din ce an este aceasta foto? Am ramas placut perplex cand am gasit-o si jur ca nu am stiut de un macaz chiar in Piata Unirii. Stie careva unde si cum ducea acest traseu inspre Sf. Spiridon? Fotografia este scanata cu rezolutie in pierdere si am preluat-o dintr-o carte cumparata miercuri din Bucuresti - Editura Noi Media print - volumul Romania Interbelica. Am dat 150 lei dar merita fiecare banut...
Descriere: |
O Piata Unirii cum n-am stiut pana acum ca a fost |
|
Mărime fișier: |
229.49 kb |
Vizualizat: |
de 33746 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 27 Mar 2009 21:01:09 Titlul subiectului: |
108619 |
|
Din 1900 pana in 1962 linia catre Fundatie pornea din Piata Unirii pe strada Gabriel Perry (fosta Unirea; sa o identificam ca fiind actuala esplanada dintre Piata Unirii si Piata Independentei), Strada de Sus (pentru a-ti fi mai usor sa o identifici, este vechea straduta pe unde, din 1985 si pana la largire, venea troleibuzul dinspre Fundatie spre Piata Dimitrov), Strada Lapusneanu (este vorba despre o portiune aflata intre actuala iesire a strazii in bulevard si actuala Casa a Tineretului).
In 1962 linia de pe strada G. Perry a fost desfiintata, pentru a se construi blocurile de pe esplanada si hotelul. Intre 1962 si 1967 au fost intrerupte legaturile Copou-Socola si Pacurari-Abator, fiind construita o bucla de intoarcere in Piata Dimitrov (in parculetul din fata policlinicii).
In 1967 este data in folosinta linia de pe str. Banu, fiind restabilita legatura Copou-Socola. Bucla de întoarcere din Piața Dimitrov a fost mentinuta pentru traseul Pacurari-Piata Dimitrov pana in 1969, cand a fost desfiintata linia de pe strada Pacurari.
Exista numeroase imagini cu tramvaie in Piata Unirii, putand fi identificate toate modificarile care au aparut in timp in zona, dar si evolutia parcului de vagoane. Fotografia pe care ne-o prezinti este dificil de datat precis, insa este clar realizata in perioada interbelica (avand in vedere tipul de tramvai si aspectul Pietei).
Un motiv in plus de mandrie pentru noi, iesenii, ar trebui sa fie faptul ca la definitivarea retelei de tramvaie, in 1901, lasul se situa pe locul intai ca lungime de retea (17,307 km), intre primele 5 orase din tara in care s-a introdus tramvaiul electric in etapa 1894-1901.
Iata o harta a retelei de tramvai electric in anul 1900 (linia de Sararie a fost data in exploatare in octombrie 1901) - sursa: Monografia transportului public de calatori din municipiul Iasi - 1898-2008, autori Constantin V. Ostap, Eugenia G. Ursescu, Cristina L. Albu, Radu D. Czech.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.46 kb |
Vizualizat: |
de 34168 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 27 Mar 2009 21:23:08 Titlul subiectului: |
108621 |
|
Acesta este tipul de tramvai din imaginea de mai sus (in fapt, o modernizare a vechilor vagoane AEG, realizata intern dupa proiectul ing. Huhulea) - sursa: aceeasi mentionata mai sus.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.62 kb |
Vizualizat: |
de 34158 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Lun 29 Oct 2012 16:44:44, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Igor
Data înscrierii: 08/Dec/2007 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Mar 2009 22:01:30 Titlul subiectului: |
108625 |
|
Monografia la care faci referire se poate procura cumva?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 27 Mar 2009 22:16:04 Titlul subiectului: |
108627 |
|
Din pacate, nu. A fost tiparita intr-un numar redus de exemplare, avand experienta 1998. Cartile tiparite s-au cam epuizat. Poate va fi retiparita.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 28 Mar 2009 14:30:46 Titlul subiectului: |
108653 |
|
Din nou, linia de pe Ion Creanga (localizare: v. sageata neagra):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.48 kb |
Vizualizat: |
de 38600 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.13 kb |
Vizualizat: |
de 38600 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
robypedia
Data înscrierii: 29/Ian/2009 Ultima vizita: 04/Dec/2009 Mesaje: 19 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 28 Mar 2009 19:51:57 Titlul subiectului: |
108664 |
|
In poza lui RaduB cu reteaua de atunci se poate vedea linia spre Nicolina.Aceasta se oprea in Rondul Vechi, nu?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 28 Mar 2009 20:30:30 Titlul subiectului: |
108671 |
|
Planurile initiale prevedeau introducerea tramvaiului electric dincolo de rampa CFR Nicolina, pana la bariera Nicolina (podul peste Nicolina), astfel incat tramvaiul sa ajunga cat mai aproape de Targusorul Nicolina. In cele din urma tramvaiul electric a circulat doar pana la rampa CFR Nicolina. Prima trecere a tramvaiului electric "dincolo" a fost posibila, desigur, abia in 1984.
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 28 Mar 2009 21:07:25 Titlul subiectului: Re: Apropos' de trecut II |
108675 |
|
Am gasit pe Wikipedia o poza din Piata Unirii unde se poate observa linia cea veche:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.78 kb |
Vizualizat: |
de 38553 ori |
|
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
|
mihail75
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2023 Mesaje: 43 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Apr 2009 16:46:59 Titlul subiectului: |
109062 |
|
Daca se va retipari cumva acea monografie a transp. in comun din Iasi trebuie sa fim anuntati, caci ne intereseaza. Pacat ca au facut-o in tiraj restrins, ar fi fost amatori.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 15 Sep 2009 11:54:13 Titlul subiectului: |
116886 |
|
Cateva poze preluate de la http://miscarea.net
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
16.46 kb |
Vizualizat: |
de 37462 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
20.61 kb |
Vizualizat: |
de 37462 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.56 kb |
Vizualizat: |
de 37462 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.69 kb |
Vizualizat: |
de 37462 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 27 Noi 2009 22:23:59 Titlul subiectului: |
120626 |
|
Din nou un material publicitar, asa cum ziarele inca mai obisnuiau sa publice in anii '90. Articolul a aparut in 1991 in tanarul cotidian 24:Ore. L-am regasit dupa 18 ani, desi il credeam pierdut.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
154.9 kb |
Vizualizat: |
de 36537 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
214.35 kb |
Vizualizat: |
de 36537 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
271.13 kb |
Vizualizat: |
de 36537 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
208.77 kb |
Vizualizat: |
de 36537 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Igor
Data înscrierii: 08/Dec/2007 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Noi 2009 22:57:32 Titlul subiectului: |
120627 |
|
Se vroia introducerea liniei de tramvai pe Independentei sau pe Cuza Voda era cale de rulare simpla?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 27 Noi 2009 23:00:51 Titlul subiectului: |
120628 |
|
Se dorea ca traseele de Copou sa mearga pe Independentei, pentru a mai cruta imobilele de pe Cuza Voda. De asemenea, asta ar fi insemnat si o fluidizare a circulatiei tramvaielor, dat fiind ca la acea vreme pe Cuza Voda vagoanele se succedau la intervale mult mai mici comparativ cu situatia de acum.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 27 Noi 2009 23:27:07 Titlul subiectului: |
120631 |
|
In schema de mai sus, tramvaiele par sa treaca doar prin Podul Ros, totusi este un lucru pozitiv ca linia 7 apare pe acolo, pentru ca nu foarte multi isi amintesc modificarea liniei 7 pe Iorga, pana la desfiintarea ei in 1990.
De asemenea vad ca linia 14 a disparut. Stie cineva cand s'a intamplat exact asta?
edit: In schema se pare ca nu e linia 7, ci e o iluzie optica dela linia intrerupta care marcheaza un traseu de troleibuz. Totusi, linia 7 a trecut pe Iorga undeva prin 1989.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 11 Dec 2009 05:56:50 Titlul subiectului: |
121124 |
|
Ca o ironie a sortii vagoane KT4 (din ilustratie) inca nici acum nu au aparut in Iasi, pentru ca RATP Iasi simpatizeaza vagoanele GT4, GT8 (posibilele motive care isi spun cuvantul in momentul luarii deciziei pentru achizitie: disponibiltate pentru achizitie, experiente pozitive cu regiile respective, pret de achizitie, costuri de exploatare mai scazute si fiabilitate superioara). In orice caz sanse mai sunt, deoarece vagoanele KT4D in Germania au fost modernizate in KT6NF intercaland un segment cu podea joasa, marind capacitatea lor si totodata transformandu-le astfel in vagoane capabile sa asigure conditii si pentru oameni cu dizabilitati locomotorii, ceea ce in Vest este o cerinta in transportul in comun care la noi intarzie sa fie pusa in aplicare. Incet incet insa si aceste vagoane se retrag si devin disponibile in vederea cumpararii lor. Am speranta ca in Oradea sa vad astfel de tramvaie dupa ce vagoanele T4D-B4D se retrag din circulatie.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 11 Dec 2009 15:32:55 Titlul subiectului: |
121159 |
|
Nu cred ca este vorba de "simpatizarea" unor tipuri de tramvaie. La Iasi s'au preferat GT4 pentru ca in acest moment este tipul absolut majoritar, ceea ce este un avantaj in exploatare.
GT8 vor rezista probabil la fel ca ST'urile, pana cand vor incepe sa ramana fara piese de schimb si se vor canibaliza pana la disparitie.
Poate fi vorba insa de o "nesimpatizare" a vagoanelor Tatra. Exista orase germane cu ecartament metric si multe vagoane KT4D, dar nu cred ca se vor aduce, pentru ca s'ar putea spune ca Tatra este un salt inapoi in ochii cetatenilor cu drept de vot, desi GT4 si celelalte sunt mai vechi, chiar daca au fost modernizate.
Poate ca daca nu exista fonduri pentru vagoane noi, RATP ar trebui sa incerce sa aduca vagoane ceva mai noi, din generatiile anilor '90-'95 din Germania. Un pas deja s'a facut catre tramvaie mai "noi" si mai "moderne", din anii '80 (ST10/11).
Legat de vagonul KT4 din acea imagine, este o schita artistica a unui tramvai care este mai mult ca sigur Tatra, dar nu neaparat KT4. Nu stiu de unde a luat ziaristul imaginea, daca a vazut el poze sau chiar tramvaiul in Germania, sau daca este vorba de tramvaiele Tatra care n'au mai venit si au fost inlocuite de Timis. In Monografie scrie ca RATP dorea sa aduca 120 vagoane Tatra, dar nu este clar daca tot modelul T4R sau alt model cu capacitate mai mare.
Am vazut pe Internet schitele unor tramvaie Tatra care au fost proiectate, dar nu au fost construite: KT6A2/5 si KT8A2/5 cu 6 si 8 osii, respectiv, iar 2/5 este latimea (2,2m/2,5m). Este posibil ca cehii sa fi facut si RATP si altor orase romanesti oferta pentru ele. Rusii le-au refuzat din motive de pret, cum au refuzat si modelele T5A5 si T5B6. Romanii au refuzat din motive ca nu mai importau nimic. Fiind un desen artistic, putem doar presupune ca e vorba de KT4. Oricum, in 1991 nu se gandeau inca la 2'nd handuri, iar modelul KT4 nu mai era in fabricatie, in timp ce o alta varianta de KT8 cu ampatament mai mare era la inceputurile fabricarii sale.
|
|
Sus |
|
|
|