Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Mai 2016 19:54:59 Titlul subiectului: |
185298 |
|
Str. Garii de astazi (tramvaiul se indreapta spre gara). Se vede in departare cladirea Telefoanelor.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Mai 2016 20:05:42 Titlul subiectului: |
185299 |
|
OK mersi.
Ce mai observ interesant: In pozele 17 si 18 din Tg Cucu legatura intre sinele de pe Sararie si restul retelei e diferita fata de situatia din pozele 19 si 20. A disparut intre timp linia de pe sensul opus al strazii si a aparut un macaz(se vede chiar in spatele tramvaiului tip Sararie). Asta e si configuratia pe care mi-o amintesc eu .
Concluzia e ca pozele 19 si 20 sunt ulterioare fata de 17 si 18.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Mai 2016 20:21:52 Titlul subiectului: |
185300 |
|
Priveste cu atentie reteaua de contact! Linia nu se vede prea bine (dar se vede si ea) din cauza pietrelor. Macazul e si el la locul lui, numai ca nu e prins in fotografie (e mai la stanga). Nici linia Sararie-Piata Unirii nu se vede in pozele cu ITB, dar exista.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 21 Mai 2016 23:26:55 Titlul subiectului: |
185301 |
|
Am mai gasit o poza ,cred ca se poate publica ca nu e din colectii private. Nu se vede niciun macaz ,care in 19 si 20 e chiar langa curba.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
313.04 kb |
Vizualizat: |
de 18672 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 22 Mai 2016 07:02:07 Titlul subiectului: |
185302 |
|
Insist, cele patru fotografii (ale lui Oerlemans, cu ITB si "tip Iasi", datate 19 mai 1973) sunt facute, asa cum stim, in aceeasi zi. In fotografiile din colectiile celor care au facut parte din grupul de straini care au vizitat Iasul in scop tramvaistic pe 19 iulie 1969 se vede clar, din diverse pozitii (cea din fotografia de mai sus e una dintre ele), ca linia de pe sensul dinspre Cinci Drumuri spre Sararie face curba imediat dupa macaz, in timp ce linia din pozele lui Oerlemans, din 1973, parcurge o portiune destul de lunga in linie dreapta dupa macaz inainte de curba catre Sararie. Se trage foarte usor concluzia (cel mai probabil corecta) ca modificarea a fost facuta cand s-a construit blocul turn din Tg. Cucu.
O alta imagine elocventa, din 1970 (sursa: Arhivele Nationale Iasi via Dragos Zamosteanu, fotografie preluata de mine de pe Facebook Iasi Fotografii Vechi):
Cateva precizari referitoare la formularea "colectie privata" (nu cred ca s-a vrut a fi o ironie mai sus, dar ce voi spune in continuare e pentru cei pe care-i mana pacatul sa faca asa ceva)...
Fotografia color de mai sus face parte din colectia James Buckley, unul dintre membrii grupului care a fost la Iasi pe data de 19 iulie 1969 (circula fotografii si din alte colectii ale participantilor la acea excursie tramvaistica). Fotografiile (diapozitive) au fost scoase la vanzare individual (din pacate) pe ebay de catre o persoana din SUA care a intrat in posesia lor (stiu si numele acesteia, am corespondat, dar nu e relevant in aceasta discutie). Cu exceptia unei singure fotografii, care mi-a scapat printre degete in favoarea unui... neamt, toate se afla acum in posesia mea (pe unele le-am publicat deja pe forum, pentru ca nu am nici o impunere din partea nimanui). Atunci cand spun de fotografii din colectii private, pe care nu le pot publica, inseamna ca provin direct de la autori sau de la alte persoane, cu totii avand rugamintea de a nu le publica decat cel mult in anumite conditii (forumul nu le indeplineste, insa ati avut ocazia sa vedeti unele dintre aceste fotografii la expozitiile pe care le-am organizat in cadrul Asociatiei Tramclub Iasi). Pentru ca imi respect cuvantul dat ca garantie ca pot fi de incredere, si in baza acestei garantii am primit de-a lungul timpului sute de astfel de comori, dorinta celor de la care le-am primit ramane sfanta pentru mine. Ce fac altii cu colectiile lor sau ale altora ajunse in mainile lor nu este problema mea, eu am grija doar ca atunci cand preiau ceva de pe net (iar ceea ce se gaseste pe net este public, cata vreme nu am facut nimic suplimentar pentru a accesa respectiva resursa) sa incerc sa caut sursa, fie si doar pentru a o mentiona, din corectitudine. Am mentionat mai sus ca imi bazez spusele pe fotografii din colectii private nepublicabile pentru a se intelege ca am argumente solide pentru ceea ce afirm, nu pentru a ma lauda. Am vrut sa lamuresc aceasta chestiune pentru a nu fi rost de eventuale ironii referitoare la mentiunea "fotografie nepublicabila din colectie privata". Nu-mi dau seama daca fotografia de mai sus provine din scanarea mea sau din fotografia publicata la rezolutie mica pe ebay cand a fost scoasa la vanzare, oricum nu conteaza, cata vreme am decis sa o public dupa cumparare (iar daca provine de la mine, precizarea sursei - nu ma refer la tine, EEG, ci la cine isi baga picioarele in prima faza in aceste chestiuni ce tin de relatiile umane civilizate - e ceva facultativ pentru materialele pe care le public apartinandu-mi, dar care spune multe despre bunul simt al celor care beneficiaza de ceva ce altii le-au oferit - uneori chiar si cheltuind bani pentru asta - cu gandul ca doar ii va bucura si nu le va trezi idei nesimtite).
COMPLETARE: Am atasat un decupaj marit cu una dintre cele doua fotografii cu ITB din 1973 ale lui Oerlemans pentru a se vedea clar ce mult o tin sinele de Sararie in linie dreapta dupa macaz, inainte de a o lua la dreapta (situatie ce corespunde celei din imaginile cu "tip Iasi"), comparativ cu ce se vede in pozele de mai sus (in care linia o coteste imediat dupa macaz).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.78 kb |
Vizualizat: |
de 18638 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 22 Mai 2016 08:32:58 Titlul subiectului: |
185303 |
|
Atasez un decupaj dintr-o fotografie (colectie privata, nepublicabila) din 1975, unde se vede foarte clar toneta (cea de pe curba) care apare intr-una dintre pozele cu "tip Iasi" ale lui Oerlemans, se vad cei doi copaci (unul dintr ei stramb, usor de identificat in pozele din ambele surse) care apar si in pozele lui Oerlemans si spatiul fara iarba care se vede langa fotograf in pozele lui Oerlemans. In decupajul din poza din 1975 se vede foarte clar si linia de Sararie care, dupa macaz, merge o bucata inainte si apoi o ia la dreapta. Se vede, apoi, foarte usor, cu toate aceste elemente, ca, daca prelungim imaginar linia din poza din 1975, aceasta se uneste cu cea de pe directia Sararie-Piata Unirii exact acolo unde se uneste si in pozele din '73 ale lui Oerlemans.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.15 kb |
Vizualizat: |
de 18627 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 22 Mai 2016 09:48:35 Titlul subiectului: |
185305 |
|
Am precizat ca nu-ti reprosez nimic tie, caci stiu ca esti de buna credinta, ci celor care sunt la baza magariilor care se fac cu astfel de fotografii.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 25 Mai 2016 05:52:58 Titlul subiectului: |
185334 |
|
Linia respectiva mergea spre depou. Pe Silvestru exista o intrare, in coltul curtii dinspre cladirea cu un etaj lipita de sediul administrativ actual. Sigur, la acea vreme nu existau aceste cladiri, ci altele. Linia se infatiseaza, intr-adevar, neutilizata in acea perioada, dar nu am acum in minte cauza (sau n-am stiut-o niciodata, inca nu-mi dau seama). Intr-un document din 1975 este mentionata clar utilizarea acelei linii.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 25 Mai 2016 21:58:37 Titlul subiectului: |
185345 |
|
M-am uitat astazi pe niste harti ale retelei de tramvai din acea perioada (sfarsitul anilor '60) facute detaliat (in privinta sinelor existente) de catre tramvaisti straini care au vizitat orasul/tara si tind sa cred ca linia era recent montata cand a fost facuta fotografia. In sprijinul ideii pare a veni si aspectul zonei pietruite dintre si de langa sine.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 13 Iun 2016 21:24:44 Titlul subiectului: |
185633 |
|
În foto de mai sus se vede că linia diferă ca poziție în prima și în a doua. A fost mutată ulterior la vreo modernizare de linie (posibil odată cu finalizarea liniei spre Podul de Piatră), e iluzie optică (deși nu prea pare) sau altceva?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 16 Noi 2016 00:58:22 Titlul subiectului: |
187158 |
|
sursa: Corneliu Coman
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
358.97 kb |
Vizualizat: |
de 16996 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 07 Feb 2017 22:49:02 Titlul subiectului: |
188277 |
|
Câteva fotografii dintr'o colecție absolut deosebită.
Sursa: https://www.flickr.com/photos/r_walther/albums/72157675055616423/page2
Tramvaiele măturătoare 1 și 2. 1 este actualul 2 și 2 din foto, dacă mai e, e dezmembrat prin depou. Tot în foto cu măturătoarele se observă și utilitarul 331 (actual 333, fost 344) și V2A 358 în culoarea originală.
Un controller, probabil de Timiș și unul dintre multele vagoane "324" care au existat.
Tramvaie Timiș reparate capital(?).
Și o mare surpriză. Un Timiș 332, un alt Timiș probabil 0323, utilitarul 327, pe atunci 0333, ITB-M 113 și un vagon Timiș galben cu numărul 319. Ce este foarte interesant este că în diverse fotografii pe care le-am văzut, datate 1991-1992, apare un vagon cu numărul 319 în zona parcului rece. În foto de aici, datată de autor 1995-1996, apare la intrarea în hale, iar în anul 2000, când am fost prima dată să fotografiez vagonul 100, era iarăși în parcul rece. Nuanța închisă de galben în toate fotografiile și așa cum l-am văzut eu în anul 2000, corespunde cu vagonul 319 original, care probabil a rămas acolo din 1987, când s'au retras toate vagoanele galbene.
În perioada menționată de autorul fotografiilor (1995-1996), exista la stradă un alt tramvai Timiș cu numărul 319.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
311.7 kb |
Vizualizat: |
de 15964 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
270.19 kb |
Vizualizat: |
de 15964 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
351.26 kb |
Vizualizat: |
de 15964 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
294.78 kb |
Vizualizat: |
de 15964 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
346.51 kb |
Vizualizat: |
de 15964 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 08 Feb 2017 23:26:30 Titlul subiectului: |
188299 |
|
Într'una din fotografii apare și tramvaiul 325+325, într'o schemă de culoare unică pentru tramvaiele Timiș: reclama albastră la Daewoo Cielo. Se observă că este vagonul 325 din 1990 (ex 302).
Sursa foto: aceeași ca și în postarea anterioară.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
289.5 kb |
Vizualizat: |
de 15858 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 10 Feb 2017 03:44:04 Titlul subiectului: |
188309 |
|
Nu stiam ca Iasi a avut V56-Timis cum ii ziceam eu lol. ITB-M adica vagoanele astea sunt V56 facute la URAC pentru alte orase? Le-am vazut numai in Resita, si numai acolo stiam ca erau.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 10 Feb 2017 03:58:20 Titlul subiectului: |
188310 |
|
Sunt tramvaie construite in cadrul RATC Iasi (chiar in depoul in care e facuta poza cu 113) intre 1991 si 1993. Caroserii ce imita Timisurile, facute de la 0, cu unele elemente ce provin de la Timisuri, puse pe trucuri de ITB-uri. Au circulat pana prin '97.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 10 Feb 2017 21:31:02 Titlul subiectului: |
188318 |
|
Ce model este tramvaiul-freza (cel rosu-alb fara geamuri si fara faruri) din imaginea 1 2 331 358? Fata seamana cu cea de Tatra KT4/T6.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Ultima modificare efectuată tcm la Vin 10 Feb 2017 21:50:24, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 10 Feb 2017 22:03:31 Titlul subiectului: |
188321 |
|
Multumesc pentu promptitudine si link-uri , dar ma refeream la tramvaiul rosu-alb fara geamuri si faruri nu la 333. Am editat si mesajul de mai sus.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 28 Feb 2017 17:53:04 Titlul subiectului: |
188582 |
|
Sambata, 25 februarie, ne-a parasit Gelu Arghir, vatmanul de legenda al Iasului.
https://www.youtube.com/watch?v=UZrkHt6uL90
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.42 kb |
Vizualizat: |
de 15239 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 02 Apr 2017 14:12:53 Titlul subiectului: |
189437 |
|
Din anul 2000 - zona Baza 3. Poate ne ajuta cineva cu identificarea exacta a tipului de ST si numarul de parc.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
238.35 kb |
Vizualizat: |
de 14806 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|