Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Oct 2008 13:01:00 Titlul subiectului: |
99182 |
|
Tatra 201 in depoul de la gara. Se observa ca vechea hala inca nu fusese demolata.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.92 kb |
Vizualizat: |
de 25438 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Oct 2008 13:04:27 Titlul subiectului: |
99183 |
|
Tatre in Zona Industriala (216, 224, ?) - 1978, pe vremea ITC:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.88 kb |
Vizualizat: |
de 25437 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Oct 2008 13:27:26 Titlul subiectului: |
99185 |
|
Troleibuze DAC 117E aduse in garajul din Tudor Vladimirescu inca din 1984 (!):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
175.39 kb |
Vizualizat: |
de 25436 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Oct 2008 13:34:03 Titlul subiectului: |
99186 |
|
Greva din februarie '90:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
183.95 kb |
Vizualizat: |
de 25436 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Oct 2008 13:39:16 Titlul subiectului: |
99187 |
|
Aceeasi perioada, Timisurile 348 si 343. Trenul 348 starneste in continuare controverse privitoare la numarul Timisurilor achizitionate de IJTL Iasi. A fost, totusi, o renumerotare (ex-301), la Iasi fiind aduse 47 de trenuri Timis 2.
In imagine se observa intrarea in hala RT0 a liniei care inconjura manunchiul de linii de garare perpendiculare pe strada Silvestru (o portiune a acestei linii mai exista inca, pe ea se afla vagonul motor Timis 342). De asemenea, se observa linia de acces in fosta vopsitorie (acum hala e folosita de Sectia 4, insa linia se pastreaza aproape in intregime).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.55 kb |
Vizualizat: |
de 25433 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 19 Oct 2008 22:21:37 Titlul subiectului: |
99794 |
|
Revenind putin in prima jumatate a anilor '90, ne aducem aminte de autobuzele Ikarus achizitionate din Germania. In imagine, in piata din fata Palatului Culturii: 107, 118 si 108, vopsite in galben pentru reclama Camel:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.55 kb |
Vizualizat: |
de 25281 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.11 kb |
Vizualizat: |
de 25281 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 19 Oct 2008 22:32:40 Titlul subiectului: |
99795 |
|
Tot din acea perioada, un obisnuit al traseului 30 (pe atunci cu parcursul prin Podu Ros): 120, adus, de asemenea, din Germania. Alaturi e un Ikarus 280 achizitionat nou la finele anilor '70 (349 - ulterior 145 - sau 289 - ulterior 146):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.83 kb |
Vizualizat: |
de 25319 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.6 kb |
Vizualizat: |
de 25319 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 20 Oct 2008 22:35:35 Titlul subiectului: |
99827 |
|
Bibloteca Centrală... probabil anii '70
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
202.05 kb |
Vizualizat: |
de 25258 ori |
|
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 21 Oct 2008 00:26:06 Titlul subiectului: |
99832 |
|
In poza postata de @ mrM observ ca forma Pietei Eminescu e cu totul diferita! Cand a fost facut rondul? Dar linia de tramvai cand fost mutata prin mijlocul rondului?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 21 Oct 2008 06:35:19 Titlul subiectului: |
99833 |
|
Pana undeva in a doua jumatate a anilor '80 intre Fundatie si Piata Independentei nu era un bulevard larg, ca in prezent, ci o strada ingusta, ca V. Conta (pe atunci Fr. Engels), cu trotuare inguste si marginita de cladiri vechi.
Rondul a aparut in contextul sistematizarii zonei. De asemenea, linia de tramvai de pe actuala strada Gavril Muzicescu a fost schimbata si mutata mai aproape de cladirea telefoanelor si implicit catre mijlocul noii intersectii.
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Oct 2008 22:49:22 Titlul subiectului: |
99999 |
|
Uitandu-ma pe Google Earth, am vazut o poza mai veche cu Prefectura Iasi, in ea se observa 2 autobuze, inafara de Ikarus care e cel din spate, autobuzul din prim plan de cine a fost produs? Este un autobuz care apartinea lui "RATC" sau e unul particular? Cred ca este ca cel din poza postata de @ mrM.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
153.21 kb |
Vizualizat: |
de 25132 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 25 Oct 2008 00:10:08 Titlul subiectului: |
100004 |
|
E privat... probabil e un NAW sau ceva asemănător carosat în Elveția (FBW, Saurer etc.). După culoare, provine de la Postbus.
|
|
Sus |
|
|
blood13
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2018 Mesaje: 110 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 25 Oct 2008 12:19:28 Titlul subiectului: |
100017 |
|
E IS 99 EUR, il gasesti la "Autobuze/autocare particulare înmatriculate în Iași" pe paginile 1 si 3. Cum a intuit si Dragos, este un Saurer.
_________________ Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398 |
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 25 Oct 2008 13:18:57 Titlul subiectului: |
100018 |
|
Mario zicea despre el: " IS99EUR mergea la Chisinau pina sa intre dubele- in conservare din 2006 " . Va multumesc mult pentru ajutor !
|
|
Sus |
|
|
Igor
Data înscrierii: 08/Dec/2007 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Oct 2008 15:44:09 Titlul subiectului: |
100100 |
|
Sunt niste poze interesante cu tramvaie de altadata lipite in unele tramvaie (GT4 din cate imi aduc aminte).Daca ar putea cineva sa le posteze pe forum ar fi foarte bine.
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 21 Noi 2008 22:43:21 Titlul subiectului: |
101468 |
|
O veche harta a Transportului Electric in Comun care se gaseste/gasea frecvent in Pagini Aurii :
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.31 kb |
Vizualizat: |
de 24658 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
MihaiV
Data înscrierii: 27/Mai/2008 Ultima vizita: 19/Feb/2019 Mesaje: 6 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 01 Mar 2009 13:58:37 Titlul subiectului: poza |
106948 |
|
O imagine din Copou ,un ITB, poza este dintr-un manual de istorie din anul 1983.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
603.48 kb |
Vizualizat: |
de 24279 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Dum 08 Mar 2009 18:40:40 Titlul subiectului: |
107510 |
|
Un articol despre vremurile care acum pare asa de departe http://1989.jurnalul.ro/articole/119549/bataie-pe-lapte-si-amor-in-tramvai.html Si doua poze de atunci tot din ziar Citat: | Cristi Ciobanu (38 de ani) își amintește un moment din perioada studenției petrecute în Iași, despre oraș, despre ce făceau și cum arătau oamenii în primele luni ale anului 1989. Tramvaie aglomerate, certuri și îmbrânceli la rândurile făcute de populație pentru procurarea produselor alimentare "de bază"; la lapte, de exemplu.
În cămine: bișniță cu blugi și țigări – astăzi produse atât de obișnuite. Proiecții de filme porno în sălile de lectură. Și mult avânt revoluționar. "Nu aveam nici un chef să merg la cursuri. Aveam însă ore în Copou și aveam o șansă să scap. Acolo nu puteam ajunge decât cu unul dintre mijloacele de transport în comun puse la dispoziția studentului de rând, pentru 1,25 lei călătoria, de autoritățile comuniste. Am plecat de dimineață, agale, spre stația de tramvai, cu speranța ca, din cauza aglomerației, să nu încap în bou-vagonul dublu, lung. Și să rămân liber în orașul prizonier. Prizonier al «celui mai bun regim politic pe care l-a dat omenirea vreodată». Așa auzisem la radio, așa răcneau «goarnele» de partid și de stat, dar cine-i credea... Mie îmi plăcea însă să ascult la aparatul meu Gloria de ultimă generație, făcut la Tehnoton, emisiunile SF de la «Radio 3 Tineret» după Revoluție. Îmi plăcea și vocea lui Eugen Cristea și a soției sale, Cristina Deleanu. Nu-i știam prea bine chipul lui Eugen. După marea schimbare din 1989 mi-a părut puțin antipatic.
Și oportunist. Era fain când auzeam cum spunea... Asimov, H.G. Wells. Însă cocteilul de frumusețe era umbrit când începea: «Așa cum stă scris în Directivele Congresului al XII-lea, cercetarea românească în domeniul... Einstein... așa cum sublinia secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu... frații Strugațki, Orson Wells… Cu un comentariu de Alexandru Mironov... Și acum, muzică electronică compusă de frații Nanu... ascultați o melodie de pe coloana sonoră a filmului...», ba nu, că ăsta a fost interzis. În orice caz, era Adrian Enescu. Dar oare n-o fi fost și el interzis, din cauza filmului? Noooh!, n-a fost. Să revin la tramvai și la chiulitul meu de la cursul de filosofie. Chiar așa, filosofie la Facultatea de Mecanică. Da, dar era o filosofie împănată cu cunoștințe social-politice, ce știți dumneavoastră!... Refugiul era plin cu studenții conștiincioși, treziți încă de dimineață. Pe jos, cioburi de sticlă, foarte multe. Zăceau într-o baltă albă, de la laptele împrăștiat din câteva sticle sparte.
Oamenii povesteau cum, două ore mai înainte, fusese bătaie pe sticlele de lapte. Pentru că pensionarii știau că s-a suplimentat numărul de navete cu sticle de lapte pentru studenți, au abandonat alimentarele de cartier pentru a veni în «Tudorul studențesc», să se aprovizioneze. Chiar și așa, erau destui studenți conștiincioși care doreau să se alimenteze sănătos, să aibă forță la învățat. Îmi amintesc că veneau «moșnegii» cu sacoșele din rafie, pline de sticle cu gâtul gros, pentru lapte, și cu borcănașe mici pentru iaurt. Dar să mă întorc iară la tramvai. Cum spuneam, în ciuda faptului că municipalitatea comunistă suplimenta numărul de mijloace de transport în comun, nu era suficient. Studenții circulau uneori pe scări. Asta până în primăvară, când s-a întâmplat un accident. Dacă încăpeai, stăteai cam o jumătate de oră unul în brațele altuia. Un cuplu care și-ar fi ascuns sentimentele și ar fi estompat transfigurarea feței ar fi putut face lejer sex dând din coate și strigând. «Dar nu mai împingeți, fraților, domnișoară, un pic mai în față, așa, mai cu forță, mai sus, mai sus, mai încet, of, of, of, așa mai merge». Eu, cel puțin, am surprins un coleg mai nebun cum ținea mâna în chiloții prietenei sale. Dar puteai foarte bine, având în vedere că te trezeai atât de dimineață, să mai și ațipești un pic, sprijinit de masa compactă, ca o cutie de stravrizi... dormeai în picioare, sprijinit de presiunea celorlați. Bineînțeles că cine nu avea abonament nu se mai obosea să-și composteze biletul, pentru că oricum controlorii nu aveau nici o șansă să urce. Așa că am abandonat școala în acea dimineață și am pornit aiurea prin oraș. Dacă nu mergeam la băut și aveam bani, căutam să mănânc ceva. Un ceva ce se găsea mai greu. Trufanda. Profiterol cu frișcă adevărată sau o pizza, la singurul restaurant din oraș, din centru, care servea un astfel de sortiment capitalist." |
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
28.26 kb |
Vizualizat: |
de 22820 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
27.16 kb |
Vizualizat: |
de 22816 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 09 Mar 2009 18:33:29 Titlul subiectului: |
107575 |
|
Citat: | Trenul 348 starneste in continuare controverse privitoare la numarul Timisurilor achizitionate de IJTL Iasi. A fost, totusi, o renumerotare (ex-301), la Iasi fiind aduse 47 de trenuri Timis 2.
|
348 trebuia sa fi avut caseta pentru numarul de linie. Si, totusi nu o vad, desi poza e, relativ, clara tinand cont de perioada in care a fost facuta. 343-ul are o cutie paralelipipedica, de culoare inchisa; ca si cum ar avea disjunctoare.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 09 Mar 2009 19:14:11 Titlul subiectului: |
107582 |
|
348 (ex-301) si 325 (ex-302) au avut caroserii de tipul celor din prima generatie (insa in varianta cu decupaj in dreptul boghiurilor). Motivul ramane deocamdata un mister... Nu au avut caseta de traseu pe acoperis.
Cutia de pe 343 tine de modificarile aduse electricii in cadrul IJTLI.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Mar 2009 20:02:42 Titlul subiectului: |
107974 |
|
Asa cum era de asteptat, lucrarile de modificare a rondului din Tatarasi Nord au readus la lumina zilei o parte din sina de tramvai de pe str. Ion Creanga (traseul initial catre Abator, utilizat din 1900 pana in 1978). Sina din imaginile de mai jos a fost montata in 1937, atunci cand linia de pe str. Tatarasi-str. Bulgara (Ion Creanga) a fost schimbata si dublata.
Foto 1-5: sina stanga de pe sensul catre Abator.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
142.48 kb |
Vizualizat: |
de 22817 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.07 kb |
Vizualizat: |
de 22817 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.69 kb |
Vizualizat: |
de 22817 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
138.26 kb |
Vizualizat: |
de 22817 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.44 kb |
Vizualizat: |
de 22817 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Mar 2009 20:06:54 Titlul subiectului: |
107975 |
|
Foto 1-6: Cele doua sine ale sensului dinspre Abator.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
138.99 kb |
Vizualizat: |
de 22814 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
154.55 kb |
Vizualizat: |
de 22814 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
152.52 kb |
Vizualizat: |
de 22814 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
155.75 kb |
Vizualizat: |
de 22814 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
165.96 kb |
Vizualizat: |
de 22814 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
154.01 kb |
Vizualizat: |
de 22814 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mexicanul
Data înscrierii: 17/Ian/2009 Ultima vizita: 21/Apr/2009 Mesaje: 6 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Mar 2009 21:09:17 Titlul subiectului: istorie din memorie |
107977 |
|
Imi cer scuze aprioric fata de administratorul acestui forum, pentru ca mesajul pe care il voi posta aici nu tine sa calce flagrant regulamentul ci pur si simplu, adauga un material deja scris in alta sursa. Daca imi este permis, il pot prelua cu copy/paste in paginile tramclub.org.
Consider ca l-am paginat bine in continutul blogului personal si de aceea lansez invitatia preluarii de informatii de acolo pe acest motiv si nu altul.
http://rauwoitorul.ablog.ro/2009-03-14/povestea-tatrelor-din-iasi.html
cu stima pentru toti "tatristii",
MEXICANUL
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 15 Mar 2009 21:37:16 Titlul subiectului: |
107979 |
|
radub a scris: | Foto 1-6: Cele doua sine ale sensului dinspre Abator. |
Acea linie va fi scoasa sau va fi lasata in continuare sa rugineasca in pamant?
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Mar 2009 22:28:40 Titlul subiectului: |
107984 |
|
Extraordinar omagiu adus Tatrelor iesene!
Privitor la final, insa, ar fi de facut cateva precizari.
Dezastrul a inceput la finele anilor '80 si a continuat pana spre mijlocul anilor '90. Tatrele nu au avut parte de un tratament diferit (nici in sens pozitiv, nici negativ) comparativ cu celelalte tipuri de vagoane. Aminteste-ti starea ITB-urilor si a Timis-urilor! Toate erau la fel de prapadite, de le plangeai de mila. Aminteste-ti de lunetele inlocuite cu plastic, de usile firave inlocuite cu usi de Ikarus, etc. In disperare de cauza, S3 s-a apucat sa faca in 1991 acele vagoane ciudate denumite intern ITB-RATC. Tot in disperare de cauza s-a mers si pe varianta achizitiei de V2A si V3A de la Cluj si Oradea si a reconstructiei lor la Nicolina. Precum vagonul 350, construit special pentru Iasi, ar fi trebuit sa fie inca 19, dar lipsa fondurilor a dus la adoptarea solutiei Cluj/Oradea-Nicolina.
Catre mijlocul anilor '90, insa, si Tatrele, si Timsurile au avut parte de RK, astfel ca o buna parte a lor au putut fi salvate.
Povestea cu maxi-taxi incepe in 1997, acesta fiind inceputul perioadei de declin pentru intregul transport public din Iasi, nu pentru Tatre in mod special.
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Dum 15 Mar 2009 23:09:49, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
|