Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
mexicanul
Data înscrierii: 17/Ian/2009 Ultima vizita: 21/Apr/2009 Mesaje: 6 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Mar 2009 21:09:17 Titlul subiectului: istorie din memorie |
107977 |
|
Imi cer scuze aprioric fata de administratorul acestui forum, pentru ca mesajul pe care il voi posta aici nu tine sa calce flagrant regulamentul ci pur si simplu, adauga un material deja scris in alta sursa. Daca imi este permis, il pot prelua cu copy/paste in paginile tramclub.org.
Consider ca l-am paginat bine in continutul blogului personal si de aceea lansez invitatia preluarii de informatii de acolo pe acest motiv si nu altul.
http://rauwoitorul.ablog.ro/2009-03-14/povestea-tatrelor-din-iasi.html
cu stima pentru toti "tatristii",
MEXICANUL
|
|
Sus |
|
 |
bogdan

Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 08/Mar/2021 Mesaje: 606 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 15 Mar 2009 21:37:16 Titlul subiectului: |
107979 |
|
radub a scris: | Foto 1-6: Cele doua sine ale sensului dinspre Abator. |
Acea linie va fi scoasa sau va fi lasata in continuare sa rugineasca in pamant?
_________________ 33 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2020! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 08/Mar/2021 Mesaje: 8097 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Mar 2009 22:28:40 Titlul subiectului: |
107984 |
|
Extraordinar omagiu adus Tatrelor iesene!
Privitor la final, insa, ar fi de facut cateva precizari.
Dezastrul a inceput la finele anilor '80 si a continuat pana spre mijlocul anilor '90. Tatrele nu au avut parte de un tratament diferit (nici in sens pozitiv, nici negativ) comparativ cu celelalte tipuri de vagoane. Aminteste-ti starea ITB-urilor si a Timis-urilor! Toate erau la fel de prapadite, de le plangeai de mila. Aminteste-ti de lunetele inlocuite cu plastic, de usile firave inlocuite cu usi de Ikarus, etc. In disperare de cauza, S3 s-a apucat sa faca in 1991 acele vagoane ciudate denumite intern ITB-RATC. Tot in disperare de cauza s-a mers si pe varianta achizitiei de V2A si V3A de la Cluj si Oradea si a reconstructiei lor la Nicolina. Precum vagonul 350, construit special pentru Iasi, ar fi trebuit sa fie inca 19, dar lipsa fondurilor a dus la adoptarea solutiei Cluj/Oradea-Nicolina.
Catre mijlocul anilor '90, insa, si Tatrele, si Timsurile au avut parte de RK, astfel ca o buna parte a lor au putut fi salvate.
Povestea cu maxi-taxi incepe in 1997, acesta fiind inceputul perioadei de declin pentru intregul transport public din Iasi, nu pentru Tatre in mod special.
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Dum 15 Mar 2009 23:09:49, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
Igor

Data înscrierii: 08/Dec/2007 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Mar 2009 22:37:26 Titlul subiectului: |
107985 |
|
Citat: | Asa cum era de asteptat, lucrarile de modificare a rondului din Tatarasi Nord au readus la lumina zilei o parte din sina de tramvai de pe str. Ion Creanga (traseul initial catre Abator, utilizat din 1900 pana in 1978). Sina din imaginile de mai jos a fost montata in 1937, atunci cand linia de pe str. Tatarasi-str. Bulgara (Ion Creanga) a fost schimbata si dublata. |
Pt. cei care nu sunt asa de familiari cu strazile din zona respectiva (inclusiv eu) te-as ruga daca ai putea sa arati pe harta mai exact pe unde si pana unde se afla linia respectiva cand era folosita.
Ultima modificare efectuată de către Igor la Lun 16 Mar 2009 13:37:51, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 08/Mar/2021 Mesaje: 8097 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Mar 2009 22:53:07 Titlul subiectului: |
107990 |
|
Rosu - traseul de pana in 1978
Albastru - traseul de dupa 1978
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
337.2 kb |
Vizualizat: |
de 29332 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 08/Mar/2021 Mesaje: 8097 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Mar 2009 23:20:11 Titlul subiectului: |
107992 |
|
Tot linia de pe Ion Creanga, alte sapaturi, facute de data aceasta de catre RAJAC (Iasi Plus, 4 septembrie 2008):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.35 kb |
Vizualizat: |
de 29326 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
th3o4or
Data înscrierii: 26/Mar/2008 Ultima vizita: 20/Iul/2009 Mesaje: 11 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Mar 2009 11:50:57 Titlul subiectului: |
108015 |
|
Tot referitor la vechea linie de pe Ion Creanga:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
480.7 kb |
Vizualizat: |
de 29287 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
270.71 kb |
Vizualizat: |
de 29287 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
289.3 kb |
Vizualizat: |
de 29287 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
289.79 kb |
Vizualizat: |
de 29287 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
315.9 kb |
Vizualizat: |
de 29286 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
323.01 kb |
Vizualizat: |
de 29286 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
274.39 kb |
Vizualizat: |
de 29286 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
mexicanul
Data înscrierii: 17/Ian/2009 Ultima vizita: 21/Apr/2009 Mesaje: 6 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Mar 2009 12:22:44 Titlul subiectului: Pacat ca actualul director al regiei habar nu are. |
108020 |
|
Multumesc pentru aprecierile de pe Rauwoitorul dar si pentru corecturile adaugate. Eu sunt bucurestean si ajungeam la Iasi numai in vacante si de aceea am cam incurcat putin istoricul configuratiilor traseelor de tramvai. Ca le-au schimbat intre 1979 si 1987 de cateva ori.
Pare stupid si ciudat sa se posteze poze cu vechea linie din Tatarasi dar asta numai pentru cine nu cunoaste. Am circulat cu tramvaiul, copil fiind, pe acea linie si, de multe ori ma luam la intrecere in fuga cu ITB-urile intre statiile de la intersectia cu Savin si cea de la Policlinica.
Bravo tuturor celor care sustin acest forum.
Pacat ca, dupa cum scrie un articol citat mai sus, actualul responsabil cu transportul in comun de la Iasi habar nu are de istoria propriei "fabrici". Am senzatia ca are multe sanse de succes pe mai departe...
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 08/Mar/2021 Mesaje: 8097 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Mar 2009 12:50:12 Titlul subiectului: |
108022 |
|
Nu e deloc stupid si nici macar ciudat. Eu privesc asta ca pe un semn de respect fata de istorie.
Ani la rand am vazut liniile ce inca nu fusesera acoperite de tot pe Ion Creanga si pe Sararie. M-a durut ca in final au fost acoperite in intregime si nu am apucat sa fotografiez, sa ramana o amintire. Sincer, a fost extraordinara reintalnirea cu trecutul...
|
|
Sus |
|
 |
mexicanul
Data înscrierii: 17/Ian/2009 Ultima vizita: 21/Apr/2009 Mesaje: 6 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Mar 2009 23:12:30 Titlul subiectului: Apropos' de trecut |
108062 |
|
Iata doua poze cu ceva ce inca mai este existent in Iasi. Tramvaiul exista atunci si mai exista si azi dovada ca idiotii care vor sa sistematizeze acest frumos oras cu mai multe benzi de circulatie auto "plantate" pe cadavrele sinelor de tramvai comit o eroare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.6 kb |
Vizualizat: |
de 29158 ori |

|
Descriere: |
Inainte de blocul comunist din Piata Unirii. sursa:www.ceasuripentruromania.ro |
|
Mărime fișier: |
77.12 kb |
Vizualizat: |
de 29158 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
mexicanul
Data înscrierii: 17/Ian/2009 Ultima vizita: 21/Apr/2009 Mesaje: 6 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Mar 2009 19:28:38 Titlul subiectului: Re: Apropos' de trecut II |
108613 |
|
Oameni buni si ieseni frumosi, are cineva idee din ce an este aceasta foto? Am ramas placut perplex cand am gasit-o si jur ca nu am stiut de un macaz chiar in Piata Unirii. Stie careva unde si cum ducea acest traseu inspre Sf. Spiridon? Fotografia este scanata cu rezolutie in pierdere si am preluat-o dintr-o carte cumparata miercuri din Bucuresti - Editura Noi Media print - volumul Romania Interbelica. Am dat 150 lei dar merita fiecare banut...
Descriere: |
O Piata Unirii cum n-am stiut pana acum ca a fost |
|
Mărime fișier: |
229.49 kb |
Vizualizat: |
de 29005 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 08/Mar/2021 Mesaje: 8097 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 27 Mar 2009 21:01:09 Titlul subiectului: |
108619 |
|
Din 1900 pana in 1962 linia catre Fundatie pornea din Piata Unirii pe strada Gabriel Perry (fosta Unirea; sa o identificam ca fiind actuala esplanada dintre Piata Unirii si Piata Independentei), Strada de Sus (pentru a-ti fi mai usor sa o identifici, este vechea straduta pe unde, din 1985 si pana la largire, venea troleibuzul dinspre Fundatie spre Piata Dimitrov), Strada Lapusneanu (este vorba despre o portiune aflata intre actuala iesire a strazii in bulevard si actuala Casa a Tineretului).
In 1962 linia de pe strada G. Perry a fost desfiintata, pentru a se construi blocurile de pe esplanada si hotelul. Intre 1962 si 1967 au fost intrerupte legaturile Copou-Socola si Pacurari-Abator, fiind construita o bucla de intoarcere in Piata Dimitrov (in parculetul din fata policlinicii).
In 1967 este data in folosinta linia de pe str. Banu, fiind restabilita legatura Copou-Socola. Bucla de întoarcere din Piața Dimitrov a fost mentinuta pentru traseul Pacurari-Piata Dimitrov pana in 1969, cand a fost desfiintata linia de pe strada Pacurari.
Exista numeroase imagini cu tramvaie in Piata Unirii, putand fi identificate toate modificarile care au aparut in timp in zona, dar si evolutia parcului de vagoane. Fotografia pe care ne-o prezinti este dificil de datat precis, insa este clar realizata in perioada interbelica (avand in vedere tipul de tramvai si aspectul Pietei).
Un motiv in plus de mandrie pentru noi, iesenii, ar trebui sa fie faptul ca la definitivarea retelei de tramvaie, in 1901, lasul se situa pe locul intai ca lungime de retea (17,307 km), intre primele 5 orase din tara in care s-a introdus tramvaiul electric in etapa 1894-1901.
Iata o harta a retelei de tramvai electric in anul 1900 (linia de Sararie a fost data in exploatare in octombrie 1901) - sursa: Monografia transportului public de calatori din municipiul Iasi - 1898-2008, autori Constantin V. Ostap, Eugenia G. Ursescu, Cristina L. Albu, Radu D. Czech.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.46 kb |
Vizualizat: |
de 29427 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 08/Mar/2021 Mesaje: 8097 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 27 Mar 2009 21:23:08 Titlul subiectului: |
108621 |
|
Acesta este tipul de tramvai din imaginea de mai sus (in fapt, o modernizare a vechilor vagoane AEG, realizata intern dupa proiectul ing. Huhulea) - sursa: aceeasi mentionata mai sus.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.62 kb |
Vizualizat: |
de 29417 ori |

|
_________________ Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Lun 29 Oct 2012 16:44:44, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
Igor

Data înscrierii: 08/Dec/2007 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Mar 2009 22:01:30 Titlul subiectului: |
108625 |
|
Monografia la care faci referire se poate procura cumva?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 08/Mar/2021 Mesaje: 8097 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 27 Mar 2009 22:16:04 Titlul subiectului: |
108627 |
|
Din pacate, nu. A fost tiparita intr-un numar redus de exemplare, avand experienta 1998. Cartile tiparite s-au cam epuizat. Poate va fi retiparita.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 08/Mar/2021 Mesaje: 8097 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 28 Mar 2009 14:30:46 Titlul subiectului: |
108653 |
|
Din nou, linia de pe Ion Creanga (localizare: v. sageata neagra):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.48 kb |
Vizualizat: |
de 33207 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.13 kb |
Vizualizat: |
de 33207 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
robypedia

Data înscrierii: 29/Ian/2009 Ultima vizita: 04/Dec/2009 Mesaje: 19 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 28 Mar 2009 19:51:57 Titlul subiectului: |
108664 |
|
In poza lui RaduB cu reteaua de atunci se poate vedea linia spre Nicolina.Aceasta se oprea in Rondul Vechi, nu?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 08/Mar/2021 Mesaje: 8097 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 28 Mar 2009 20:30:30 Titlul subiectului: |
108671 |
|
Planurile initiale prevedeau introducerea tramvaiului electric dincolo de rampa CFR Nicolina, pana la bariera Nicolina (podul peste Nicolina), astfel incat tramvaiul sa ajunga cat mai aproape de Targusorul Nicolina. In cele din urma tramvaiul electric a circulat doar pana la rampa CFR Nicolina. Prima trecere a tramvaiului electric "dincolo" a fost posibila, desigur, abia in 1984.
|
|
Sus |
|
 |
silviu

Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 08/Mar/2021 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 28 Mar 2009 21:07:25 Titlul subiectului: Re: Apropos' de trecut II |
108675 |
|
Am gasit pe Wikipedia o poza din Piata Unirii unde se poate observa linia cea veche:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.78 kb |
Vizualizat: |
de 33160 ori |

|
_________________ http://silviubad.wordpress.com/ |
|
Sus |
|
 |
mihail75
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 06/Ian/2021 Mesaje: 43 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Apr 2009 16:46:59 Titlul subiectului: |
109062 |
|
Daca se va retipari cumva acea monografie a transp. in comun din Iasi trebuie sa fim anuntati, caci ne intereseaza. Pacat ca au facut-o in tiraj restrins, ar fi fost amatori.
|
|
Sus |
|
 |
mrM

Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 20/Ian/2021 Mesaje: 980 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
 |
AmiralAOV

Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 15 Sep 2009 11:54:13 Titlul subiectului: |
116886 |
|
Cateva poze preluate de la http://miscarea.net
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
16.46 kb |
Vizualizat: |
de 32069 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
20.61 kb |
Vizualizat: |
de 32069 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.56 kb |
Vizualizat: |
de 32069 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.69 kb |
Vizualizat: |
de 32069 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 08/Mar/2021 Mesaje: 8097 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 27 Noi 2009 22:23:59 Titlul subiectului: |
120626 |
|
Din nou un material publicitar, asa cum ziarele inca mai obisnuiau sa publice in anii '90. Articolul a aparut in 1991 in tanarul cotidian 24:Ore. L-am regasit dupa 18 ani, desi il credeam pierdut.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
154.9 kb |
Vizualizat: |
de 31144 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
214.35 kb |
Vizualizat: |
de 31144 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
271.13 kb |
Vizualizat: |
de 31144 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
208.77 kb |
Vizualizat: |
de 31144 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Igor

Data înscrierii: 08/Dec/2007 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 27 Noi 2009 22:57:32 Titlul subiectului: |
120627 |
|
Se vroia introducerea liniei de tramvai pe Independentei sau pe Cuza Voda era cale de rulare simpla?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 08/Mar/2021 Mesaje: 8097 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 27 Noi 2009 23:00:51 Titlul subiectului: |
120628 |
|
Se dorea ca traseele de Copou sa mearga pe Independentei, pentru a mai cruta imobilele de pe Cuza Voda. De asemenea, asta ar fi insemnat si o fluidizare a circulatiei tramvaielor, dat fiind ca la acea vreme pe Cuza Voda vagoanele se succedau la intervale mult mai mici comparativ cu situatia de acum.
|
|
Sus |
|
 |
|