Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 04 Oct 2023 10:58:12 Titlul subiectului: |
216974 |
|
O imagine senzationala cu un ITB si o Tatra pe str. Silvestru, in dreptul celebrei - pentru cei care am trait vremurile acelea - cladiri a dormitoarelor CFR care bloca benzile auto dinspre Gara. A fost demolata in anii '90 (daca imi amintesc corect, inainte de 1995).
Imaginea a fost publicata in editia din 13 martie 1982 a ziarului Flacara Iasului (fotoreporter: Leonid Stratulat) si, daca era din acel an, probabil ca ITB-ul era pe linia 6 (Dacia - Gara - Tg. Cucu) sau linia 7 (Gara - Pd. de Piatra - Pd. Ros - Tutora), iar Tatra pe linia 6.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
443.57 kb |
Vizualizat: |
de 1548 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 04 Oct 2023 11:44:32 Titlul subiectului: |
216975 |
|
Impresionantă fotografie, mulțumim pentru postarea ei! Dar ce nu văd în poză, este depoul, ci doar un teren viran. Nu era încă finalizat noul depou?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 04 Oct 2023 11:50:52 Titlul subiectului: |
216977 |
|
Nu are cum sa se vada, e mascat de o cladire perpendiculara pe strada, de langa depou, a IRE-ului de atunci (exista si in prezent acea cladire) si de cladirea dormitoarelor CFR.
Desigur, fotografia este facuta de pe pasajul Alexandru cel Bun.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 12 Oct 2023 08:44:47 Titlul subiectului: |
217024 |
|
Pornind de aici: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=86166#86166
De ce au fost retrase autobuzele Saviem la scindarea Regiei din 2002?
Si inca ceva? Autobuzele DAC, pe ce trasee circulau. Nu imi aduc aminte sa le fi vazut la strada, am vazut doar Saviem si Ikarus.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 12 Oct 2023 09:58:57 Titlul subiectului: |
217025 |
|
La fel ca toate autobuzele, si Saviemurile au fost retrase atunci pentru ca Autobuzul mergea groaznic pe pierdere, intrucat lumea nu urca in autobuze, care nu ofereau nici confort, nici tarifare comuna cu RATEC. Lumea se impartise intre RATEC si dubele private (unii le foloseau de nevoie, neavand alternativa, altii chipurile pentru "confort", desi aveau la dispozitie si rute cu transport electric pe unde aveau nevoie sa mearga). Ca sa supravietuiasca, neexistand sanse sa primeasca autobuze noi, Autobuzul a mers pe varianta dubelor galbene, a caror poveste este si ea, in sine, o istorie intreaga.
Autobuzele Rocar ale sectiei 3 au circulat initial pe trasee exterioare, apoi, cand s-au facut mutarile si au ajuns toate la sectia 1, au circulat la fel cum circulau anterior cele care au fost de la inceput ale sectiei 1: trasee interioare (in general pe 14 si 30) si exterioare.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 12 Oct 2023 10:56:27 Titlul subiectului: |
217026 |
|
Eu cred că ”Marele Alb” de Iași, a făcut două mari greșeli:
- A ”legalizat” dubele, în loc să repare linia spre C.U.G., să extindă rețeaua de troleu, și să ia autobuze mai bune, sau să mai ”tragă” de cele existente.
- A ”scindat” regia, ca să nu avem bilete comune și lumea a ales ”dubele”.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 12 Oct 2023 14:35:42 Titlul subiectului: |
217027 |
|
Intentia a fost de la inceput ca Autobuzul sa fie sortit falimentului, astfel incat transportul auto sa umple burtile celor cu foame mare de bani. Ceva s-a intamplat, insa, iar ustensila de indeplinire a planului nu a functionat in sensul dorit, ci s-a apucat sa faca lucruri scapata de sub control.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 13 Oct 2023 11:30:17 Titlul subiectului: |
217029 |
|
Am umblat iar la "cutia cu amintiri" legate de transportu public din Iași.
În toamna lui 1999 (nu mai știu exact luna) am fost la cineva care stătea în C.U.G. II, zona Biserica Înălțarea Domnului. Drumul dus a fost cu troleul 43 din Tudor până la Rond C.U.G. I și apoi pe jos.
La întoarcere e o altă poveste. Am ieșit, împreună cu mama și cu gazda să așteptăm tramvaiul 9 în refugiul care încă mai exista (la aproape 2 ani de la scoatarea traseului 9).
După vreun sfert de oră de așteptare, mama a concluzionat că tramvaiul nu mai vine și am luat 9/14 până în Tg. Cucu apoi am așteptam cuminți o dubă (da, circulau și pe atunci dube).
Din ce țin minte, încă mai exista rețea pe acel tronson și refugiile erau la locul lor. Nu mai știu dacă autubozele opreau în refugii, nu cred.
În 2001, când am parcurs din nou acea zonă, rețeaua era la locul ei, dar măcazele din Podu Roș spre C.U.G. fuseseră scoase și linia era îngropată câțiva metri de la ieșirea din Rond. Probabil că ”cineva” a vrut să se asigure că nu mai scapă vreun tramvai pe acolo.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 13 Oct 2023 11:52:26 Titlul subiectului: |
217030 |
|
Autobuzele nu opreau la peroane.
Macazurile de pe pod au fost scoase in 2000, cand a fost reabilitata linia de pe str. Palat (a fost inclus si podul).
Reteaua din Nicolina/CUG a fost scoasa cand s-au pus troleibuzele, in 2002.
Linia de tramvai a fost asfaltata dupa rondul din Podu Ros, pe o bucata din str. Nicolina, iar peroanele de acolo demolate, pentru a se face loc masinilor sa stea pe n-spe randuri inainte de a intra in rond dinspre CUG, respectiv sa intre pe n-spe randuri dinspre pod catre pasaj, ca sa elibereze mai repede intersectia.
Sansele de a reveni tramvaiul in CUG au fost foarte mici pana in ultima clipa. Norocul a facut ca pana la urma sa se alinieze planetele (a fost un moment de ala precum cele unice din Univers).
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Oct 2023 09:54:01 Titlul subiectului: |
217048 |
|
@Radu Bialus, ai zis tu la un moment dat pe topicul despre reabilitarea liniei Triumf - Agronomie ca Simirad a vrut scoaterea tronsonului Podu Ros - Podu de Piatra, dar nu a mai apucat si ai zis ca motivul era diferit fata de cel a scoterii tronsonului din Copou.
Din ce tin eu minte, era vorba ca voia sa faca un bulevard cu troleu, dar nu mai stiu care era motivul...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Oct 2023 11:21:31 Titlul subiectului: |
217050 |
|
Da, spunea ca pune troleibuz in loc.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Oct 2023 12:14:46 Titlul subiectului: |
217051 |
|
Și motivul care era? Aceiași placă obosită cu mașinile și locurile de parcare? Nu de alta, dar bulevardul ăla e aproape gol.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Oct 2023 12:19:18 Titlul subiectului: |
217053 |
|
Cel real?! Nu-i placeau tramvaiele... Pe cele oficiale nu le mai tin minte, dar erau din gama stiuta de bla-bla-uri...
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Oct 2023 12:23:36 Titlul subiectului: |
217054 |
|
Da, era mare fan al troleelor, mai ales alea ”bine întreținute” și care circulau goale, cu un ”Mic Alb” în față, ticsit de călători.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 30 Noi 2023 22:49:28 Titlul subiectului: |
217393 |
|
https://www.youtube.com/watch?v=pKOGmyShZUQ
Mă uit la imaginile astea, zici că-s ieri, deși au trecut 16 ani. Ce avem noi aici?
- Tramvaie Tatra T4R și T4D.
- Autobuze Ikarus.
- Linia de tramvai de pe Splai.
- Tramvaie ST7/8.
Toate sunt astăzi amintiri, deși puteau fi realitate.
- Tatrele reabilitate, la fel și ST-urile.
- Idem linia de Splai.
- Ikarus-urile la muzeu.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 30 Noi 2023 23:43:58 Titlul subiectului: |
217394 |
|
Gaza inainte de bombardamente Iasu de atunci...
Dupa pufait l-am recunoscut pe 322 inainte de a intoarce nenea neamtu camera sa se vada...
Oale si ulcele toate...
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 01 Dec 2023 00:21:18 Titlul subiectului: |
217395 |
|
Compresor de Timis? Asa pare dupa sunet...
|
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 01 Dec 2023 10:01:38 Titlul subiectului: |
217397 |
|
Asa era compresor de timis
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 03 Dec 2023 21:07:26 Titlul subiectului: |
217399 |
|
Mulțumesc pentru faptul că ai distribuit aici acest videoclip.
Pocnetele alea care se aud la tatre în rond sunt cumva contactoare?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Dec 2023 07:56:04 Titlul subiectului: |
217401 |
|
Da era contactorul LS la vag.T4R era pozitionat in spate la T4D in fata laTimis si V2A in fata deasupra pe vag.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Dec 2023 12:12:31 Titlul subiectului: |
217402 |
|
Pare ca dintre Timisuri, cele de la Gara au fost primele pe care s-a montat asa ceva, intr-adevar, in partea din fata, probabil din 1991 sau 1992 (cel mai probabil 1992, din ce vad prin poze).
E posibil ca la celelalte tramvaie in afara Tatrelor (care aveau aceasta dotare din fabricatie) povestea asta sa fi inceput local totusi din Dacia, odata cu realizarea ITB-M-urilor (uitasem ca si ele au avut, dar mi-am reamintit parcurgand azi fotografiile).
La V2A se pare ca montarea a inceput odata cu 352, care cred ca a fost singurul care a avut cutia asta in fata. 351 nu a avut initial, apoi i-a fost pusa in spate, iar de la 353 incolo au avut din start in spate. E curios ca apare la un moment dat, prin 2002, o poza cu 363 avand cutia in fata, dar montata intr-un cadru precum aveau celelalte la spate, iar intr-o poza din 1996 o are montata in spate (in 2002 pare a fi acelasi vagon, nu altul renumerotat). 350 nu a avut niciodata.
352 si in prezent are cutia la locul ei de la inceput, in fata: http://iasi.stfp.net/?ttx=T2&veh=356&all=Y
316 dupa modernizare vad ca a avut si el cutia in fata.
Maturatorile si 344, in fata.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Dec 2023 22:38:47 Titlul subiectului: |
217415 |
|
Am gasit acum, intr-un set de poze din vara lui 1990, Timisuri de la depoul de la Gara avand deja acea cutie uriasa (nu varianta devenita standard pe Timis si V2A) pe acoperis, in fata. Cele din Dacia nu aveau atunci.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Dec 2023 09:26:55 Titlul subiectului: |
217478 |
|
In grupul "Iasi (fotografii vechi)" a pus cineva azi o poza din 1992 cu un tren ITB vechi vagon motor cu vagon remorca, iar altcineva a comentat:
Citat: | Wow, în 92 nu mai circulau ITB-uri, poate doar demo, deși nu cred |
Am documentat pe scurt un raspuns, caci se impunea, asa ca, pentru a nu se pierde in noianul de mesaje si comentarii de acolo, scriu si aici raspunsul meu:
La inceputul anului 1992 sunt consemnate in inventar 15 trenuri ITB vagon motor + vagon remorca, cu 11 dintre vagoanele motor apte de circulatie, 4 vagoane motor imobilizate cu defecte si 15 remorci apte de circulatie.
Detin seturi de fotografii de la pasionati straini in care apar trenuri ITB in serviciu normal, cu calatori, astfel:
- in fotografii din 8 si 9 mai 1992 apar 5 trenuri fotografiate pe traseul 2;
- intr-o fotografie de pe 9 mai 1992 apare, pe langa restul tramvaielor mentionate mai sus, unul dintre trenurile fotografiate pe 8 mai de data asta pe traseul 5 (probabil venea de la depoul Dacia si se ducea in Tutora, iar de acolo intra pe 2);
- se observa ca unele dinre vagoane au numerele de parc modificate;
- in fotografii din 15 septembrie 1992 apar 4 trenuri in circulatie prin oras pe traseul 2 si un tren (vagonul motor din imagine, dar cu alta remorca) in depoul Dacia, pregatindu-se sa iasa la strada, cu tabla pentru traseul 5 (probabil tot pe principiul de mai sus);
- tot in fotografii din 15 septembrie 1992 apar 2 trenuri retrase din circulatie, in curs de dezechipare, in depoul Dacia;
- aproape toate vagoanele (mai ales remorci) fotografiate in septembrie au numerele de parc modificate (unele apartinand altor vehicule care circulau in mai - nu am investigat, dar probabil ca se pot face unele corespondente intre numere);
- inventarele din 1993 nu mai mentioneaza existenta vreunui vagon motor sau remorca ITB (fizic, insa, se pare ca mai existau unele in depou, descompletate; probabil ca nu existau fonduri pentru taierea lor, desi in acte probabil ca erau casate);
- in caietul Blickpunkt Strassenbahn 1/94, la pagina 238, se mentioneaza ca ultimele tramvaie nemodernizate cu doua axe au fost scoase din functiune la inceputul anului 1993 (informatie furnizata probabil de personalul depoului Dacia);
- in fotografii din 28 august 1996 apar in depoul Dacia, printre foarte multe dintre ITB-M-urile retrase si deja descompletate (!), si doua remorci vechi partial descompletate si afectate si mai mult de trecerea celor cca. 4 ani de la retragerea din circulatie.
|
|
Sus |
|
|
|