Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Noi tehnologii de franare recuperativa

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 14 Sep 2010 13:30:11    Titlul subiectului: Noi tehnologii de franare recuperativa 133372

http://www.adevarul.ro/societate/viata/Metroul_ar_putea_genera_electricitate_prin_frane_0_334767127.html

"Metroul ar putea genera electricitate prin frâne

Luni 13 sep 2010

Trenurile din SUA vor aduce câștiguri de milioane de dolari

Autoritățile americane din domeniul transportului derulează un proiect tehnologic prin care urmăresc să facă economii de până la 40% la electricitate și, totodată, să producă anual milioane de dolari.

Potrivit publicației „Tehnology Review", inginerii SEPTA (Autoritatea de Transport din Penn­sylvania de Sud-Est) au în plan montarea unei baterii imense într-una dintre stațiile de metrou.

Aceasta va stoca electricitatea generată de sistemul de frânare a trenurilor. Bateria ajută trenurile să accelereze, reducând consumul energetic și furnizând, în același timp, energie suplimentară care poate fi vândută ulterior. Proiectul pilot implică 38 de stații de metrou și se estimează că se va ajunge la un câștig de circa la 500.000 de dolari pe an, echivalentul a circa 400.000 de euro. Vehiculele care nu sunt dotate cu un sistem de frânare regenerativ pierd o cantitate mare de energie de fiecare dată când frânează (mișcarea este convertită în căldură prin frecarea pe pedalele de frâne).

„Una dintre provocări este dată de selectarea bateriei potrivite care să absoarbă și să descarce rapid electricitate, în sute de mii de cicluri", spune Kevin Morelock, director IT la compania Viridity Energy, care va dezvolta softul folosit în cadrul proiectului. El spune că o altă provocare este dată dezvoltarea softului care poate analiza cu rapiditate datele sistemului SEPTA și cele provenite din diferite piețe energetice. O altă provocare este luarea deciziei referitoare la modalitatea cea mai bună de a folosi energia stocată.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Sep 2010 22:08:29    Titlul subiectului: 133408

Ideea folosirii regenerative a energiei de franare in sistemele de transport cu tractiune electrica nu este chiar noua.
Care e situatia la noi:
Nu cunosc sa existe implementari la sistemele de tramvai.
La metrou, odata cu introducerea trenurilor BM s-a implementat si franarea regenerativa.
Problema cu recuperarea este aceeasi problema veche de cand lumea privind dificultatile de stocare a energiei electrice.
Sistemul actual implementat la Metrorex presupune ca un tren aflat in franare injecteaza energie in sistem pentru a alimenta simultan un alt tren aflat in apropiere care este in demaraj.
Avand in vedere numarul de trenuri, frecventa de circulatie si teoria probabilitatilor ca doua trenuri sa se afle simultan unul in franare si celalalt in demaraj, economia prezumata de energie nu depaseste 10-15%.
Altfel, energia 'recuperata' se iroseste din lipsa de consumator pe loc.
Ideea de baza a sistemului 'american' este tocmai 'stocarea' energiei electrice astfel recuperate.
N-am idee asupra costurilor sistemului, iar procentul de economii de 40% mi se pare optimist, dar nu sunt eu un specialist in astfel de sisteme care sa-si dea o parere avizata. Asteptam un 'electrician' in domeniu pentru comentarii mai la obiect... Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tehnologii noi in transportul public Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community