|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 14 Sep 2010 12:30:11 Titlul subiectului: Noi tehnologii de franare recuperativa |
133372 |
|
http://www.adevarul.ro/societate/viata/Metroul_ar_putea_genera_electricitate_prin_frane_0_334767127.html
"Metroul ar putea genera electricitate prin frâne
Luni 13 sep 2010
Trenurile din SUA vor aduce câștiguri de milioane de dolari
Autoritățile americane din domeniul transportului derulează un proiect tehnologic prin care urmăresc să facă economii de până la 40% la electricitate și, totodată, să producă anual milioane de dolari.
Potrivit publicației „Tehnology Review", inginerii SEPTA (Autoritatea de Transport din Pennsylvania de Sud-Est) au în plan montarea unei baterii imense într-una dintre stațiile de metrou.
Aceasta va stoca electricitatea generată de sistemul de frânare a trenurilor. Bateria ajută trenurile să accelereze, reducând consumul energetic și furnizând, în același timp, energie suplimentară care poate fi vândută ulterior. Proiectul pilot implică 38 de stații de metrou și se estimează că se va ajunge la un câștig de circa la 500.000 de dolari pe an, echivalentul a circa 400.000 de euro. Vehiculele care nu sunt dotate cu un sistem de frânare regenerativ pierd o cantitate mare de energie de fiecare dată când frânează (mișcarea este convertită în căldură prin frecarea pe pedalele de frâne).
„Una dintre provocări este dată de selectarea bateriei potrivite care să absoarbă și să descarce rapid electricitate, în sute de mii de cicluri", spune Kevin Morelock, director IT la compania Viridity Energy, care va dezvolta softul folosit în cadrul proiectului. El spune că o altă provocare este dată dezvoltarea softului care poate analiza cu rapiditate datele sistemului SEPTA și cele provenite din diferite piețe energetice. O altă provocare este luarea deciziei referitoare la modalitatea cea mai bună de a folosi energia stocată." _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Sep 2010 21:08:29 Titlul subiectului: |
133408 |
|
Ideea folosirii regenerative a energiei de franare in sistemele de transport cu tractiune electrica nu este chiar noua.
Care e situatia la noi:
Nu cunosc sa existe implementari la sistemele de tramvai.
La metrou, odata cu introducerea trenurilor BM s-a implementat si franarea regenerativa.
Problema cu recuperarea este aceeasi problema veche de cand lumea privind dificultatile de stocare a energiei electrice.
Sistemul actual implementat la Metrorex presupune ca un tren aflat in franare injecteaza energie in sistem pentru a alimenta simultan un alt tren aflat in apropiere care este in demaraj.
Avand in vedere numarul de trenuri, frecventa de circulatie si teoria probabilitatilor ca doua trenuri sa se afle simultan unul in franare si celalalt in demaraj, economia prezumata de energie nu depaseste 10-15%.
Altfel, energia 'recuperata' se iroseste din lipsa de consumator pe loc.
Ideea de baza a sistemului 'american' este tocmai 'stocarea' energiei electrice astfel recuperate.
N-am idee asupra costurilor sistemului, iar procentul de economii de 40% mi se pare optimist, dar nu sunt eu un specialist in astfel de sisteme care sa-si dea o parere avizata. Asteptam un 'electrician' in domeniu pentru comentarii mai la obiect... |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|