Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul interurban in zona Husi

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul VASLUI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Dum 19 Sep 2010 16:49:06    Titlul subiectului: Transportul interurban in zona Husi 133634

Transportul interurban de calatori, in zona Husi, cu autobuze, a aparut prin anii 60'.
Prima autogara a orasului Husi a fost amenajata in zona pietii, iar apoi (odata cu constrirea de blocuri) a fost mutata unde se afla acum statia de salvare.
Despre tipurile de autobuze interurbane, folosite in anii 60'-70', in zona Husi (pana in 1968 raionul Husi apartinea de regiunea Iasi), nu am informatii precise. Cel mai probabil, s-a utilizat tipul 'TV-20".
Din punct de vedere organizatoric, a existat:
-DRTA (Directia Regionala de Transport Auto)
-IRTA (Intreprinderea regionala de transport auto)
-ITA (Intreprinderea de transport auto, infiintata in 1975, cu filiale in fiecare judet si municipiul Bucuresti)
La inceputul anilor 80' s-a amenajat actuala autogara Husi, in zona Dobrina, aproape de gara, dotata cu: platforma betonata, pentru parcarea autobuzelor, atelier mecanic, statie de alimentare cu combustibili (dotata inclusiv cu o autocisterna "Roman"), cladire cu parter si etaj (la parter- sala de asteptare, trei case de bilete, birou de miscare-dotat inclusiv cu megafoane electrice, la etaj-birouri), 6 peroane si centrala termica pe baza de CLU.
Tipurile de autobuze interurbane, folosite pe parcursul anilor 80'-90', in zona Husi, erau:
-"RD-109-Montana" (3 bucati)
-RD-111 (majoritatea)
-DAC-112-UDM (doua bucati)
De asemenea, mai existau si 3 autobuse "DAC-117-UD" (articulate), folosite pe rutele cu multi navetisti Husi-Ghermanesti si Husi-Stanilesti. La mijlocul anilor 90', din cauza scaderii drastice a numarului de navetisti, aceste autobuse articulate ("alintate" de tarani "acordioanele") sunt casate.
Dupa 1990, fosta autocoloana de calatori Husi a ITA Vaslui devine "SC Autobusul SA", ulterior fiind privatizata.
In 1995 aceasta avea 35 de autobuze in parc, deservea 22 de trasee interurbane, deservind zilnic 3600 de persoane, ajungand la o lungime totala de 1548 km de sosea utilizata, asa cum este mentionat in cartea "Istoria Husului", aparuta in 1995.
Ulterior insa, ca urmare a aparitiei noilor transportatori auto, dar si din alte motive, situatia financiara a "SC Autobusul SA" se inrautateste.
Din 2008, autobuzele "RD-111" si "RD-109-Montana"(dupa cca 30 de ani de utilizare) dispar de pe traseele interurbane din zona Husi.
In prezent, "SC Autobusul SA", mai efectuiaza doar cursa Husi-Ghermanesti, cu doua autobuze "Mercedes" vechi.
S-a reusit, in ultimii ani, renovarea autogarii SC Autobusul: tamplarie termopan, pardoseala noua, centrala termica noua.
In prezent, principalele tipuri de autobuze si microbuze, folosite in transportul interurban de calatori, in zona Husi, sunt:
-BMC
-ISUZU
-DYPARO
-MERCEDES-SPRINTER.

Dupa 2008, majoritatea curselor interurbane spre cele 15 comune din jurul Husului, sunt efectuate de catre SC Anta 95 SRL, care-si construieste o autogara noua, langa gara.

In anii 90', transport interurban de calatori in zona Husi a mai efectuat si "SC Transloc" (care-si amenajasera o "autogara" langa sediul fostului RENEL), dar si "SC Rapidul SA". Legat de "SC Rapidul SA", acesta a efectuat un timp traseul Husi-Duda cu "renumitul" "vagon" (o duba montata pe sasiul camionului "Roman"), cu care era o "deosebita" placere sa calatoresti, pe un drum comunal pietruit!

In anii 80', se amenajeaza si garajul si sediul autocoloanei de marfa Husi a ITA Vaslui, situat pe soseaua Husi-Albita. Dupa 1990, aceasta devine SC Rapidul SA, fiind ulterior privatizata (cumparata de un om de afaceri basarabean). Din pacate, si aceasta falimenteaza, in prezent pe locul fostei SC Rapidul SA construindu-se un supermarket.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 23 Dec 2010 18:31:51    Titlul subiectului: Transportul interurban de calatori in zona Husi 137852

Conform "Mersului autobuzelor", editia 1989/1991 (probabil ultima), existau un numar de 25 trasee de transport interurban de calatori, in zona Husi:

-Husi-Ghermanesti Consiliul Popular (25 km, 6 perechi curse/zi)
-Husi-Gorban (30 km, doua perechi curse/zi)
-Husi-Gorban-Iasi (94 km, o singura pereche/zi, care circula cu aviz special)
-Husi-Bunesti (25 km, 4 perechi curse/zi)
-Husi-Bunesti-Iasi (80 km, o singura pereche cursa/zi, circula cu aviz special)
-Husi-Rasesti Coop (18 km, o singura pereche cursa/zi)
-Husi-Rasesti Coop- Arsura (31 km, o singura pereche cursa/zi)
-Husi-Tataranii de Sus- Baltati (26 km, o singura pereche cursa/zi, circula cu aviz special)
-Husi-Tataranii de Sus- Botesti (26 km, doua perechi curse/zi)
-Husi-Stanilesti-Berezeni-Ranceni (51 km, o singura pereche cursa/zi)
-Husi-Stanilesti-Berezeni-Falciu Targ (56 km, doua perechi curse/zi)
-Husi-Stanilesti-Berezeni-Falciu Targ- Bogdanesti sat (62 km, o singura pereche cursa/zi)
-Husi-Stanilesti-Berezeni-Falciu Targ- Bogdanesti sat- Murgeni- Simila- Barlad (114 km, o singura pereche de cursa/zi, circula cu aviz special)
-Husi-Duda Coop (13 km, 5 perechi de curse/zi)
-Husi-Cretesti-Crasna-Vaslui (50 km, 4 perechi curse/zi)
-Husi-Padureni-Hurdugi-Hoceni-Cretesti-Crasna-Vaslui (85 km, o singura pereche cursa/zi, circula cu aviz special)
-Husi-Padureni-Urlati-Grumezoaia (21 km, o singura pereche cursa/zi)
-Husi-Padureni-Urlati-Grumezoaia-Barbosi (30 km, o singura pereche cursa/zi)
-Husi-Padureni-Urlati-Hurdugi-Hoceni-Barbosi (41 km, o singura pereche cursa/zi)
-Husi-Stanilesti-Otetoaia (18 km, doua perechi curse/zi)
-Husi-Stanilesti-Otetoaia-Broscosesti (24 km, 6 perechi curse/zi)
-Husi-Stanilesti (11 km, doua perechi curse/zi)
-Husi-Padureni-Urlati-Hurdugi-Gusitei (34 km, doua perechi curse/zi)
-Husi-Stanilesti-Otetoaia-Berezeni-Falciu Targ- Bogdanesti sat- Murgeni- Oancea-Galati (173 km, o singura pereche cursa/zi, circula cu aviz special. Cei 173 km cu 37 de statii se parcurgeau in 5 ore si 5 minute)
-Husi-Poganesti (16 km, o singura pereche cursa/zi).

Aceste trasee erau deservite, in 1989, cu autobuze de tipul:
-RD-111 (majoritatea)
-RDTM-109-"Montana" (erau vreo 3-4 bucati, folosite pe trasee cu drumuri neasfaltate si cu pante accentuate)
-DAC-117-UD (erau numai 3 bucati. Aveau scaune din placaj, 4 usi, si erau vopsite in rosu si galben. Erau folosite pe traseele cu multi navetisti: Husi-Ghermanesti, Husi-Broscosesti si Husi-Stanilesti)

Existau 3 statii de autobuz interurban in interiorul orasului:
-Dobrina Camping
-ICIL Husi
-Filatura
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Oct/2017
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 30 Dec 2010 10:37:29    Titlul subiectului: 138227

O mica istorie a autobuzelor Husene intre anii 1988-2007. Sunt surpinse doar cele ce au ajuns la Iasi. Au mai fost cateva dar nu stiu nimic despre ele.
1+2-poze facute in autogara Husi in februarie2004
3-autobuze casate pina la data de octombrie2006
4-autobuzele Karosa si alte marci ale transportului local ,si cele de jos ale lui ProRapid ce mergeau pe traseele la care a renuntat autogara
5-situatia celor functionale in decembrie 2006
6-schema traseelor interurbane din jud.Vaslui in anul 1977
7-orarul curselor de la Husi in anul 1977



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.14 kb
 Vizualizat:  de 14338 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.85 kb
 Vizualizat:  de 14337 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  126.84 kb
 Vizualizat:  de 14336 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  254.84 kb
 Vizualizat:  de 14335 ori

4.jpg



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  253.37 kb
 Vizualizat:  de 14334 ori

5.jpg



6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  344.51 kb
 Vizualizat:  de 14329 ori

6.jpg



7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  312.62 kb
 Vizualizat:  de 14328 ori

7.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2011 15:37:28    Titlul subiectului: Transport interurban in zona Husi 139516

Asadar, autobuzele interurbane a "Autobuzul SA Husi", pana in 2008 (atunci tin minte ca am vazut ultimele RD-111 in circulatie, pe rute interurbane, la Husi):

-3 RDM-109-"Montana"
-3 DAC-112-UDM
-doua RDTM-111 (unul apartine acum unei firme private)
-restul RD-111

-mai erau si 3 autobuze DAC-117-UD, care au "disparut" spre sfarsitul anilor 90'.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Lun 07 Feb 2011 19:24:46    Titlul subiectului: Transport interurban in zona Husi 139631

In afara de autogara principala (cea din Dobrina, inaugurata pe la inceputul anilor 80'), in Husi au mai existat/exista si alte asa-zise "autogari":

-prima autogara a orasului, aparuta pe la inceputul anilor 60', s-a aflat in zona pietii, pana in anii 70', cand s-au construit blocuri aici;
-apoi s-a mutat pe locul unde se afla acum statia de salvare

-pana in 2002 si "SC Transloc SA" amenajasera o "autogara" langa sediul SC Electrica SA; acum aici se afla magazinul "ElectroSanit";
-pe strada Stefan Cel Mare, in apropierea sediului politiei, "SC Club T SA" a amenajat o "autogara", de unde pleaca microbuzele spre Duda si Arsura.
-in fine, ultima "autogara" a fost amenajata de catre "SC Anta 95 Srl" (care, dupa 2008, a preluat majoritatea curselor interurbane spre comunele din jur), langa gara, pe locul fostului teren de volei a ceferistilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Dum 20 Feb 2011 13:34:49    Titlul subiectului: Transport interurban in zona HUSI 140215

Autobuze, minibuze si microbuze de transport interurban in zona Husi dupa 2008:

SC Anta 95' Srl:
-doua autobuze "Setra"
-un autobuz "Man"
-doua minibuze "Dyparo"


-alte societati (cu plecari/sosiri din autogara "veche"):
-minibuze "Isuzu"
-minibuz/autobuz "BMC"
-autobuz "MAN" (model mai nou)
-microbuze "Mercedes Sprinter".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2011 08:29:28    Titlul subiectului: Transport interurban in zona Husi 151043

In anul 1968 este inaugurata cursa de autobuz Husi- Ghermanesti Consiliul Popular, una dintre primele curse interurbane de autobuze in zona Husi.
Aceasta era deservita la inceput cu autobuze de fabricatie sovietica sau TV-2-R, urmate, din anii 80', de RD-111 si DAC-117-UD.
Cele trei autobuze DAC-117-UD, pe care le avea autogara Husi (cand au disparut ?) erau utilizate pe traseele:
-Husi-Broscosesti;
-Husi-Ghermanesti;
-Husi-Stanilesti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Oct/2017
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 02 Mar 2012 09:48:16    Titlul subiectului: 153658

Transportul interurban se face cu microbuze si autobuze. Exista 2 autogari mai mari, una linga gara, patronata de ANTA'95 si autogara veche patronata de SC AUTOBUZUL &DOGMA-IMPEX.
Autobuze surprinse in martie2012 la Husi:
1. VS16BHN-adus de la Suceava (SV14FYG)-folosit ca Scoala
2. VS03KEE-adus de la FarkasTrans(HR)-abandonat in autogara veche
3. VS03KEG-adus de la Elegant(CJ)-abandonat in autogara Veche
4. VS04DAC-face numai curse speciale pe distante lungi



1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.83 kb
 Vizualizat:  de 12535 ori

1.JPG



2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.29 kb
 Vizualizat:  de 12533 ori

2.JPG



3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  166.01 kb
 Vizualizat:  de 12532 ori

3.JPG



5.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  181.64 kb
 Vizualizat:  de 12531 ori

5.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Oct/2017
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 02 Mar 2012 09:59:43    Titlul subiectului: 153659

Autobuze de la SC-AUTOBUZUL/DOGMA:
1. VS15DOG-in autogara veche
2. VS16DOG-la Iasi cu copii
3. VS40DOG-la iasi cu copii
4. VS30DOG-spre Ghermanesti
5. VS25DOG-spre Ghermanesti
6. VS20DOG-spre Ghermanesti-au plecat toate 3 odata??? sa aiba atitia clienti?



4.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.27 kb
 Vizualizat:  de 12530 ori

4.JPG



4,.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  152.39 kb
 Vizualizat:  de 12529 ori

4,.JPG



6.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  147.93 kb
 Vizualizat:  de 12528 ori

6.JPG



7 (1).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  147.14 kb
 Vizualizat:  de 12527 ori

7 (1).JPG



7 (2).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  164.34 kb
 Vizualizat:  de 12526 ori

7 (2).JPG



8 (1).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.77 kb
 Vizualizat:  de 12525 ori

8 (1).JPG



8 (2).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  165.98 kb
 Vizualizat:  de 12524 ori

8 (2).JPG



9 (2).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.31 kb
 Vizualizat:  de 12523 ori

9 (2).JPG



9 (1).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  169.08 kb
 Vizualizat:  de 12521 ori

9 (1).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Oct/2017
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 02 Mar 2012 10:17:09    Titlul subiectului: 153663

Autobuze SC ANTA"95:
1. VS30COS-spre Otetoaia
2. VS29COS-spre Vaslui
3. VS32COS-spre Vaslui



15 (2).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  154.13 kb
 Vizualizat:  de 12519 ori

15 (2).JPG



15 (1).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.85 kb
 Vizualizat:  de 12518 ori

15 (1).JPG



10 (1).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  156.73 kb
 Vizualizat:  de 12517 ori

10 (1).JPG



10 (2).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.25 kb
 Vizualizat:  de 12516 ori

10 (2).JPG



11 (1).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  171.71 kb
 Vizualizat:  de 12515 ori

11 (1).JPG



11 (2).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  207.17 kb
 Vizualizat:  de 12513 ori

11 (2).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Oct/2017
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 02 Mar 2012 10:33:51    Titlul subiectului: 153667

4. VS38COS-spre Otetoaia
5. VS40COS-spre Otetoaia
6. VS45COS-spre Otetoaia..????....4autobuze odata, la ora 14.05, spre aceiasi destinatie..si nu era plin niciunul



12 (1).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.85 kb
 Vizualizat:  de 12512 ori

12 (1).JPG



12 (2).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.41 kb
 Vizualizat:  de 12511 ori

12 (2).JPG



13 (1).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  182.78 kb
 Vizualizat:  de 12509 ori

13 (1).JPG



13 (2).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  147.69 kb
 Vizualizat:  de 12508 ori

13 (2).JPG



14 (2).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  165.16 kb
 Vizualizat:  de 12506 ori

14 (2).JPG



14 (1).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  139.25 kb
 Vizualizat:  de 12505 ori

14 (1).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Dum 11 Mar 2012 01:12:51    Titlul subiectului: Transport interurban in zona Husi 153982

Asadar fata de cele 32 de autobuze interurbane care existau in anii 90' in proprietatea "SC Autobuzul SA", astazi mai sunt doar 7 autobuze interurbane in Husi (5 "Setra" si doua "MAN"), restul fiind minibuze sau microbuze!
Din pacate aceste 7 autobuze sunt second-hand!

In mod normal, pe traseele spre Vaslui, Barlad, Galati, Iasi, Brasov si Bucuresti ar trebui sa fie deservite numai de transportul feroviar, iar autobuzele interurbane sa fie "concentrate" spre satele si comunele limitrofe- fata de 1989 in unele sate nu mai ajung autobuze/minibuze/microbuze interurbane (de exemplul: Musata, Ranceni, Leosti, Baltati, Vinetesti, Zgura, Pahna etc).

Un autobuz interurban potrivit pentru zona Husi (cele 15 comune: Arsura, Duda-Epureni, Dranceni, Botesti, Bunesti-Averesti, Hoceni, Dimitrie Cantemir, Cretesti, Oltenesti, Padureni, Stanilesti, Lunca Banului, Vetrisoaia, Berezeni, Tatarani), ar fi modelul polonez "Solaris Interurbino": este nou, ofera conditii de confort destul de bune, are o capacitate de transport similara cu "RD-111" si cred ca s-ar "descurca" pe drumuri comunale pietruite!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/00/Solaris_InterUrbino_12_-_Transexpo_2010.jpg

De asemenea, nu cred ca este normal intr-un oras mic ca Husul sa existe nu mai putin de 3 "autogari"! Toate societatile care fac transport interurban ("Anta 95 SRL", "Dogma Impex", "Autobuzul SA" etc) ar trebui sa se inteleaga, iar toate cursele interurbane sa plece din Husi numai dintr-o singura autogara - cea din Dobrina, a "SC Autobuzul" SA!

Daca mai este cineva din Husi pe forum:
-cand au fost retrase din circulatie cele 3 autobuze articulate "DAC-117-UD", folosite pe traseele interurbane ? Din cate tin eu minte, undeva prin anii 1999-2000!
-cand a renuntat S.C. "Autobuzul" la efectuarea curselor interurbane spre directiile Duda-Coop si Hoceni-Gusitei ?

In 1991, prin desfiintarea fostei ITA-Vaslui, si separarea autocoloanelor de marfa de cele de calatori, apar societatile comerciale "SC Autobuzul SA" (transport calatori) si SC "Rapidul SA" (transport marfuri), initial cu capital de stat, privatizate din?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Mie 17 Iun 2015 10:48:47    Titlul subiectului: 179675

Dupa 1991 transportul interurban de calatori in zona Husi a fost preluat de SC Autobuzul SA Husi, sediul societatii si autogara Husi fiind situata pe strada Dobrina, nr. 15.
Autogara Husi a fost construita in anul 1981, pe actualul amplasament.
(in trecut a functionat in zona pietii si pe locul actualei statii de ambulanta).

Deoarece consider ca legatura Husului cu orasele Iasi, Vaslui, Bârlad, Galati, Brasov si Bucuresti ar trebui sa se faca exclusiv cu transportul feroviar, traseele autobuzelor interurbane in zona Husi ar trebui sa fie (conform celor publicate in Mersul autobuzelor 1989/1991, mai putin cursele spre Iasi, Galati, Vaslui si Bârlad) astfel


-38.101 Husi- Ghermanesti Consiliul (statii: Centru, filatura, Valea Grecului, Chersacosu, Rasesti IMA, Rasesti COOP, Rasesti Vama, Dranceni, RAM. Ghermanesti, Ghermanesti Spital)


-38.102 Husi- Raducaneni (statii: Centru, Filatura, Valea Grecului, Chersacosu, Rasesti IMA, Rasesti COOP, Rasesti Vama, Dranceni, Ghermanesti RAM, Podu Hagiului, Gorban, Scoposeni RAM, Gura Bohotin, Zberoaia, Isaia, Bohotin, Raducaneni ICA)


-38.106 Husi- Bunesti (statii: Halta Podgoria, Bobesti, Tabalaesti, Averesti, Carlig, Bunesti RAM)


-38.104 Husi- Rasesti COOP- Ghermanesti Consiliul- Arsura (statii: Centru, Filatura, Valea Grecului, Chersacosu, Rasesti IMA, Rasesti COOP, Rasesti Vama, Dranceni, Ghermanesti RAM, Ghermanesti Spital, Ghermanesti Consiliul, Mihail Kogalniceanu RAM)


-38.123 Husi- Baltati (statii: Canton Valea Teiului, Tataranii de Sus, Tatarani COOP, Crasnaseni, Leosti)


-38.108 Husi- Botesti (statii: Canton Valea Teiului, Tataranii de Sus, Tatarani Consiliul, Stroiesti, Mantu, Gugesti)


-38.109 Husi- Berezeni/Ranceni- Falciu- Halta Falciu Nord (statii: Centru, ICIL, Gura Vaii, Stanilesti, Lunca Banului, Otetoaia, Lunca Veche, Sohaia Ferma, Bumbata RAM., Pojorani, Vetrisoaia Consiliul, Berezeni Consiliul (la Musata RAM, Ranceni), Satu Nou, Bozia RAM, Falciu Targ)


-38.113 Husi- Mihail Kogalniceanu (statii: Episcopie, Epureni, Duda Scoala, Duda Vinalcool, Duda COOP, Pahnesti, Fundatura, Arsura, Mihail Kogalniceanu RAM)


-38.116 Husi- Padureni- Urlati- Grumezoaia- Hoceni- Barbosi (statii: Centru, Padureni, Leosti, Valeni, Plotonesti RAM, Urlati, Grumezoaia, Hoceni, Oteleni, Deleni)


-38.118 Husi- Padureni- Urlati- Hurduci (Dimitrie Cantemir)- Hoceni- Barbosi (statii: Centru, Padureni, Leosti, Valeni, Plotonesti RAM, Urlati, Dimitrie Cantemir, Hoceni, Oteleni, Deleni)


-38.119 Husi- Otetoaia- Broscosesti (statii: Centru, ICIL, Gura Vaii, Stanilesti, Lunca Banului, Otetoaia, Focsa)


-38.121 Husi- Gusitei (statii: Centru, Padureni, Leosti, Valeni, Plotonesti RAM, Urlati, Dimitrie Cantemir)


-38.122 Husi- Ivanesti (statii: Centru, Padureni, Davidesti, Capotesti)


-38.123 Husi- Poganesti (statii: Centru, ICIL, Gura Vaii)


-38.115 Husi- Hoceni (statii: Dobrina Camping, Satu Nou Lohan, Cretesti RAM, Cretesti CFR, Cretestii de Sus, Siscani, Tomsa)


-38.114 Husi- Crasna Gara (se introduce in circulatie cu aviz special, numai in cazurile exceptionale, de suspendare a circulatiei feroviare pe linia 604. Statii: Dobrina Camping, Satu Nou Lohan, Cretesti RAM, Cretesti, Budesti RAM, Curteni RAM, Oltenesti, Tarzii RAM, Pahna RAM, Crasna)


-38.117 Husi- Chisinau (cursa propusa express internationala, cu opriri numai in statiile: Rasesti Vama, Albita frontiera si Leuseni frontiera).


Pentru deservirea in conditii optime a acestor trasee, este necesara achizitionarea a maxim 30 de autobuze interurbane noi (de preferinta modelul Solaris-interurbino-12, produs din 2010 in Polonia).


Astazi, dupa retragerea in anul 2008 din circulatie a autobuzelor interurbane romanesti, transportul interurban in zona Husi se realizeaza cu o varietate destul de mare de vehicule astfel

-autobuze second-hand MAN si SETRA
-minibuze Iveco, Isuzu, Dyparro
-microbuze mercedes-Sprinter, Iveco, Wolkswagen

Societati care efectuiaza acest serviciu sunt

-SC Autobuzul SA
-Dogma Impex Srl
-Sc Anta 95 Srl (care si-a amenajat o asa-zisa autogara in spatele garii)
-Sc Intertrans Iasi
-si altele


In trecut, transport interurban de calatori in zona Husi au mai efectuat si alte societati astfel

-Sc Club T Srl (care un timp a efectuat traseul Husi-Duda COOP cu microbuze Damas)
-Sc Rapidul SA (care un timp a efectuat accelasi traseu chiar cu celebrul vagon- autocamion carosat pentru transport calatori)
-Sc Transloc Sa

Fosta autocoloana de marfa Husi a ITA Vaslui, devenita dupa 1991 Sc Rapidul SA, era situata pe strada Carpati (dupa 1990- Calea Basarabiei), nr. 163. Ulterior este privatizata, dar in 2008 falimenteaza. Dupa aceasta, toate constructiile si dotarile existente acolo sunt demolate, iar pe terenul respectiv urma sa se construiasca un supermarket.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Vin 08 Apr 2016 08:07:24    Titlul subiectului: 184479

Statii de transport interurban auto, situate in interiorul municipiului Husi

-Existente in 1991- Filatura, ICIL Husi si Dobrina Camping (3)

-Propuse- Centru, Halta Podgoria si Episcopie (3)


Adrese si telefoane utile

-Autogara SC Autobuzul SA/SC Dogma impex Srl
An inaugurare- 1981
Strada Dobrina, nr. 15-19, telefon 0235.480108
Site- Autogara Husi- Autobuzul SA

-Asa-zisa autogara a Sc Anta 95 SRL
Aleea Garii (in spatele statiei CFR Husi)
Telefon 0235.481270 sau 0723199347

-De asemenea, microbuzele spre Vaslui pleaca de langa magazinul LIDL, iar cele spre Duda-Arsura- Mihail Kogalniceanu de langa politie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 28 Apr 2016 08:39:51    Titlul subiectului: 184865

Iata harta cu schita traseelor de transport interurban auto din zona Husi (15 comune), intocmita cu ajutorul Mersului autobuzelor 1989/1991, editat de ITA Vaslui (mai putin cursele Husi- Vaslui via Crasna, Husi-Vaslui via Padureni, Husi-Iasi via Raducaneni, Husi-Iasi via Bunesti, Husi-Barlad via Murgeni si Husi-Galati via Murgeni si in plus o cursa propusa Husi- Chisinau).


Husi-Judetean.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  205.92 kb
 Vizualizat:  de 4475 ori

Husi-Judetean.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 20 Iul 2017 10:57:38    Titlul subiectului: 191189

Un scurt istoric al transportului interurban auto de calatori din zona Husi, si diverse propuneri legate de acesta:


In anii 1930 este introdusa o cursa de autobuz interurban pe ruta: Husi- Crasna- Vaslui- Codaesti- Iasi si retur Iasi- Solesti- Vaslui- Crasna- Husi.

Transportul interurban auto de calatori in zona Husi apare in anii 1960. . Una dintre primele curse de autobuze interurbane inaugurate a fost cursa Husi-Ghermanesti Consiliul, in anul 1968.

La inceput s-au utilizat autobuze interurbane de tipul TV-2-R, apoi TV-20-R, apoi din anii 80’ cunoscutele RD-111 si RDTM-109-Montana.


La nivelul anului 1977 din autogara Husi (situata pe locul unde acum este statia de salvare) plecau autobuze interurbane spre :

-Ghermanesti Consiliul- Arsura (2 perechi curse/zi) ;

-Ghermanesti Consiliul (o pereche cursa/zi)

-Dohesti-Iasi (idem)

-Bunesti (doua perechi curse/zi)

-Botesti (idem)

-Mosna ( o pereche cursa/zi)

-Murgeni- Barlad (doua perechi curse/zi)

-Berezeni- Ranceni (o pereche cursa/zi)

-Vetrisoaia (o pereche cursa/zi)

-Epureni- Duda COOP- Fundatura- Arsura (o pereche cursa/zi)

-Epureni- Duda COOP- Fundatura (idem)

-Epureni- Duda COOP (3 perechi curse/zi)

-Epureni (4 perechi curse/zi)

-Crasna- Barlad (doua perechi curse/zi)

-Crasna-Vaslui (4 perechi curse/zi)

-Ivanesti (o pereche cursa/zi)

-Otetoaia (8 perechi curse/zi)

-Siscani (o pereche cursa/zi)

-Barbosi (3 perechi curse/zi)

-Gusitei (doua perechi curse/zi)

-Plotonesti (o pereche cursa/zi)



Locatia autogarii Husi s-a schimbat de-a lungul timpului.

Initial era situata pe locul unde astazi se afla statia de salvare, iar apoi a fost mutata in zona pietii, la capatul actualului bulevard 1 Mai.

In 1981 este inaugurata actuala autogara Husi, pe actuala locatie, cu : cladire de calatori cu etaj (la parter se aflau 3 case de bilete, biroul de miscare, sala de asteptare, biroul pentru bagaje si toaleta, iar la etaj birouri administrative), 7 peroane, atelier mecanic, statie de alimentare cu carburanti si platou betonat pentru parcarea autobuzelor.

In anii 80’ transportul de calatori tip naveta era foarte intens, folosindu-se inclusiv 3 autobuze articulate DAC-117-UD, pe liniile spre Ghermanesti, Broscosesti si Stanilesti.



Conform Mersului autobuzelor pentru anii 1989-1991, editat de ITA Vaslui, din autogara Husi plecau si soseau atunci curse de autobuze interurbane (deservite de ITA Vaslui, autocoloana calatori Husi) spre urmatoarele directii:

-38.101 Husi- Rasesti Coop- Ghermanesti RAM- Ghermanesti Consiliul (6 perechi curse/zi, din care una nu circula duminica si in zilele de sarbatori legale)

-38.102 Husi- Rasesti Coop- Ghermanesti RAM- Gorban- Raducaneni- Iasi (o pereche cursa/zi, circula cu aviz special)

-38.102 Husi- Rasesti Coop- Ghermanesti RAM- Gorban (doua perechi curse/zi)

-38.106 Husi- Bunesti- Iasi (o pereche cursa/zi, circula cu aviz special)

-38.106 Husi- Bunesti (4 perechi curse/zi)

-38.104 Husi- Rasesti Coop (o pereche cursa/zi)

-38.104 Husi- Rasesti Coop- Ghermanesti RAM- Ghermanesti Consiliul- Arsura (o pereche cursa/zi)

-38.123 Husi- Tataranii de Sus- Baltati (o pereche cursa/zi, circula cu aviz special)

-38.108 Husi- Tataranii de Sus- Botesti (doua perechi curse/zi)

-38.109 Husi- Stanilesti- Otetoaia- Berezeni- Falciu Targ- Bogdanesti (o pereche cursa/zi)

-38.109 Husi- Stanilesti- Otetoaia- Berezeni- Falciu Targ (doua perechi curse/zi)

-38.109 Husi- Stanilesti- Otetoaia- Berezeni- Musata- Ranceni (o pereche cursa/zi)

-38.109 Husi- Stanilesti- Otetoaia- Berezeni- Falciu Targ- Bogdanesti- Murgeni- Simila- Barlad (o pereche cursa/zi, circula cu aviz special)

-38.113 Husi- Epureni- Duda Coop (5 perechi curse/zi, din care una nu circula duminica si in zilele de sarbatori legale)

-38.114 Husi- Cretesti- Crasna- Vaslui (4 perechi curse/zi)

-38.115 Husi- Padureni- Urlati- Hurdugi- Hoceni- Cretesti- Crasna- Vaslui (o pereche cursa/zi, circula cu aviz special)

-38.116 Husi- Padureni- Urlati- Grumezoaia- Hoceni- Barbosi (o pereche cursa/zi)

-38.116 Husi- Padureni- Urlati- Grumezoaia (o pereche cursa/zi)

-38.118 Husi- Padureni- Urlati- Hurdugi- Hoceni-Barbosi (o pereche cursa/zi)

-38.119 Husi- Stanilesti (doua perechi curse/zi)

-38.119 Husi- Stanilesti- Otetoaia (doua perechi curse/zi, din care una nu circula duminica si in zilele de sarbatori legale)

-38.119 Husi- Stanilesti- Otetoaia- Broscosesti (6 perechi curse/zi, din care una nu circula duminica si in zilele de sarbatori legale)

-38.121 Husi- Padureni- Urlati- Hurdugi- Gusitei (doua perechi curse/zi)

-38.122 Husi- Stanilesti- Otetoaia- Berezeni- Falciu Targ- Bogdanesti- Murgeni- Blagesti- Oancea- Galati (o pereche cursa/zi, circula cu aviz special)

-38.125 Husi- Poganesti (o pereche cursa/zi)




Atunci existau un numar de 3 statii de autobuze interurbane in interiorul orasului Husi (Filatura, ICIL Husi, Dobrina Camping).

Liniile de autobuze interurbane de mai sus deserveau si doua obiective turistice:

-Spitalul balnear Ghermanesti (statia Ghermanesti Spital)

-Statuia lui Stefan cel Mare si Sfant de la Bacaoani (statia Bacaoani)




Revolutia din decembrie 1989 aduce schimbari importante si in transportul interurban auto de calatori in zona Husi.

In 1991, dupa desfiintarea fostei intreprinderi de stat ITA Vaslui, se constituie societatea comerciala pe actiuni, cu capital integral de stat initial, SC Autobuzul SA Husi, care preia autogara Husi si parcul de autobuze interurbane, si preia activitatea de transport interurban auto de calatori in zona Husi.

Ulterior, aceasta este privatizata.

In anii 1994-1997, pe fondul reducerii semnificative a activitatii sau a desfiintarii fabricilor din Husi, se reduce drastic si numarul navetistilor care utilizau autobuzele interurbane. Acest fapt a dus la casarea- in preajma anului 1996- a celor 3 autobuze articulate tip DAC-117-UD. Tot cam atunci este casata si o autocisterna Roman.

La nivelul anului 1994, conform cartii “Istoria Husilor”, editata in anul 1995, Sc Autobuzul Sa Husi avea in parc un numar de cca 35 autobuze interurbane, deservea zilnic peste 3600 pasageri, ajungand la o lungime totala de sosea utilizata de 1548 km.




Un alt fenomen care s-a manifestat in aceea perioada a fost faptul ca si alte societati din Husi incep sa faca transport interurban auto de calatori, facand prin aceasta o concurenta (de multe ori neloiala) SC Autobuzul SA.

Astfel, SC Transloc SA Husi (mostenitoarea fostei autocoloane Husi a fostei IJTL Vaslui) (care ar fi trebuit sa se ocupe strict de transportul urban in comun in interiorul municipiului Husi) incepe sa efectuieze curse pe rutele spre Iasi, Vaslui, Bârlad si Duda-COOP, cu 3 autobuze tip DAC-112-UDM, IKARUS-260 si Karosa. Aceasta societate isi amenajasera si o asa-zisa autogara, langa sediul Electrica, pe strada Nicolae Cisman. In noiembrie 2002 aceasta societate falimenteaza.

SC Rapidul SA (mostenitoarea fostei autocoloane marfa Husi a fostei ITA Vaslui) (care ar fi trebuit sa se ocupe strict de transportul auto de marfa) incepe sa efectuieze curse (cu cateva autobuze RDM-109-Montana si chiar cu un autocamion carosat pentru asa-zis transport de persoane- celebrul vagon) spre Duda-COOP (cu plecare din apropierea sediului politiei), etc. In 2008 aceasta societate falimenteaza.

Apoi apar si unele firme particulare care incep sa efectuieze un transport interurban auto de calatori. Una dintre primele astfel de firme private a fost SC Club-T-Srl, firma infiintata in anul 1994.

Din aceste cauze, dar si din altele (in acei ani, de multe ori soferii SC Autobuzul SA nu dadeau bilete la calatori, bagand banii in buzunar, scaderea masiva a numarului de calatori pe fondul reducerii masive a numarului de navetisti, vechimea autobuzelor din parc, renuntarea la unele trasee, etc), situatia economico-financiara a SC Autobuzul SA Husi devine una din ce in ce mai grea.


Pana in 2004 SC Autobuzul SA renunta la traseele spre: Duda COOP, Arsura, Padureni, Gusitei, Hoceni, Hurduci (Dimitrie Cantemir), Grumezoaia, Barbosi, care sunt preluate de firma particulara SC Club-T Srl , care efectuiaza aceste trasee cu microbuze Damas (cu plecare din apropierea sediului politiei si nu din autogara Husi, asa cum ar fi fost normal).

Apoi SC Autobuzul SA Husi renunta si la traseele spre Vaslui (in preajma anului 2007) , care sunt preluate de SC Anta 95 Srl, care le efectuiaza cu microbuze (cu plecare de langa magazinul LIDL si nu din autogara Husi, asa cum ar fi fost normal).

In 2008 SC Autobuzul SA Husi renunta la traseul spre Raducaneni-Iasi, care este preluat de firma SC Intertrans SRL, care il efectuiaza cu microbuze.

Tot in preajma acelor ani SC Autobuzul SA Husi renunta si la traseele spre Brasov, Barlad si Galati.


In preajma anului 2008, parcul de autobuze interurbane a SC Autobuzul SA Husi numara: 13 autobuze tip RD-111, 7 autobuze tip RDM-109-Montana, 3 autobuze DAC-112-UDM (cu doua usi), doua autobuze RDTM-111 (achizitionate dupa 1993), un autobuz tip IKARUS-256 (achizitionat in preajma anului 2007), doua autocare Mercedes-O-303 (achizitionate second-hand in preajma anului 2007 si folosite pe post de autobuze interurbane!), un minibuz IVECO (achizitionat second-hand in preajma anului 2007) si un microbuz Iveco.


In anul 2008 toate autobuzele romanesti tip RD-111, RDM-109-Montana si DAC-112-UDM sunt casate (duse la Iasi si date la fier vechi), iar celelalte sunt vandute.

Tot in anul 2008, societatea SC Autobuzul SA Husi este cumparata de firma SC Dogma Impex Srl Husi (apartinand consilierului local Catalin Dogaru), dar isi pastreaza denumirea de SC Autobuzul SA Husi.

Se mai fac unele lucrari si modernizari la autogara Husi ( asfaltare, pavarea peroanelor, montarea de geamuri si usi termopan, mobilier nou, etc).

Insa unele spatii din autogara nu mai sunt utilizate in scopul normal, pentru o autogara, si anume acela de a deservi publicul calator. Sala de asteptare este folosita deseori ca si loc de jucat tenis de masa, pe platoul care ar trebui sa fie destinat exclusiv parcarii si stationarii mijloacelor de transport interurban auto de calatori sunt parcate deseori autoturisme personale, etc!


Este adevarat ca dupa 2008 mai sunt achizitionate cateva autobuze second-hand (de tipul Setra-S-215-HR, Setra-S-315-GT , MAN-? , Mercedes- ? ), insa multe curse sunt efectuate, in conditii total improprii, cu minibuze (Isuzu-Harmony, Isuzu-Turquise, etc) sau chiar microbuze.



Dupa 2008, transportul interurban auto de calatori, in zona Husi, este efectuat de urmatoarele societati :


1. SC Autobuzul SA Husi si SC Dogma Impex Srl Husi, cu autogara si sediul la vechea autogara (strada Dobrina, nr 19, telefon 0235480108), cu autobuze second-hand , minibuze si microbuze.

-Parc : -autobuze second-hand tip : Setra-315-H (4 bucati), Mercedes- ? (o bucata), Setra-S-415-HDH (o bucata).

-minibuze tip : Higer (o bucata), Isuzu-Harmony

-microbuze tip : Mercedes-Sprinter, Volkswagen-Crafter

-Trasee efectuate spre : Arsura, Mihail Kogalniceanu, Iasi (via Bunesti), Rasesti Coop, Ghermanesti Consiliul (via Rasesti Coop), Chersacosu.

-Loc plecare/sosire curse : Autogara (*Cursele spre : Arsura si Mihail Kogalniceanu, via Duda-Coop, pleaca si sosesc din apropierea sediului politiei).



2.SC Anta 95 Srl Husi, cu asa-zisa autogara si sediul langa gara, telefon 0235481270

-Parc : -autobuze second-hand tip : Setra-S-215-UL, Setra-S-319-UL, Setra-315-H, MAN-?, MAN-Lyon’s Classic LE-U

-minibuze tip : Dyparro-90-T (motor+sasiu Iveco), Dyparro-90-I, Dyparro-95-I (motor+sasiu MAN), BMC-Midilux

-microbuze tip : Mercedes-Sprinter, Volkswagen-Crafter, Iveco-New-Daily, Karsan-J-10.

-Trasee efectuate spre : Vaslui, Barlad (via Murgeni), Otetoaia, Broscosesti, Botesti (via Tataranii de Sus), Bunesti, Baltati (via Tataranii de Sus), Barbosi (via Padureni, Urlati, Hurduci/Dimitrie Cantemir, Hoceni), Barbosi (via Padureni, Urlati, Grumezoaia, Hoceni), Ivanesti (via Padureni), Chersacosu (via Poganesti), Gusitei (via Padureni, Urlati, Hurduci/Dimitrie Cantemir), Grumezoaia (via Padureni, Urlati).

-Loc plecare/sosire curse : langa gara si langa magazinul Lidl (*pentru cursa spre Vaslui)


3. Sc Intertrans Company Srl Iasi (Municipiul Iasi, Strada Arcu, nr. 1, bloc T-3, mezanin, telefon rezervari 0749999212 si 0232235850)

-Parc :- microbuze tip Mercedes-Sprinter.

-Trasee efectuate spre : Iasi (via Raducaneni)

-Loc plecare/sosire curse : Autogara


4. Sc Izvorasul Srl Iasi (Municipiul Iasi, strada Plaiesilor, nr.1, telefon rezervari 0755750447)

-Parc : -microbuze tip Volkswagen-Crafter

-Trasee efectuate spre : Iasi (via Raducaneni)

-Loc plecare/sosire curse : Langa gara



5. Sc Vertrantis Srl Barlad (Municipiul Barlad, strada Vasile Parvan, nr.80, bloc E-2, scara A, apt. 8, telefon 0235420980)

-Parc :-microbuze tip : Mercedes-Sprinter

-Trasee efectuate spre : Timisoara, Brasov

-Loc plecare/sosire curse : Autogara si in apropiere de sediul politiei (pentru cursa spre Timisoara), respectiv autogara (pentru cursa spre Brasov).



6. Sc T&T Systems SRL

-Parc : -Autobuz : ?
-Minibuz : BMC-Midilux

-Trasee efectuate spre : Barlad (via Murgeni)

-Loc plecare/sosire curse : Langa gara



7. Sc Transbus Codreanu Srl Brasov (Municipiul Brasov, strada 13 Decembrie nr. 135, telefon 0268427267)

-Parc :-minibuze tip Otokar-Sultan.

-Trasee efectuate spre : Brasov

-Loc plecare/sosire curse : Autogara


8. Sc Samson Srl Iasi (Municipiul Iasi, Soseaua Nicolina, nr. 68, telefon 0746452854)

-Parc :-minibuze tip : ?
-microbuze tip : Mercedes-Sprinter

-Trasee efectuate spre : Iasi-Raducaneni-Husi-Murgeni-Galati

-Loc plecare/sosire curse : Autogara


9. Sc Intersaam Srl Iasi (Municipiul Iasi, Soseaua Nicolina nr.68, telefon 0746452854)

-Parc :-minibuze tip : ?
-microbuze tip : Mercedes-Sprinter

-Trasee efectuate spre : Iasi- Raducaneni- Husi-Murgeni-Galati

-Loc plecare/sosire curse : Autogara


10. Sc Costrans Auto Srl Vaslui (Municipiul Vaslui, strada Traian, bloc 277, telefon 0235320725 si 0740965709)


-Parc : -microbuze tip : ?

-Trasee efectuate : Ghermanesti Consiliul- Husi- Vaslui (*circula numai in zilele de : vineri, sambata si duminica).

-Loc plecare/sosire curse : Autogara


11. Sc AMIC Transport Srl Bucuresti (Municipiul Bucuresti, sector 6, strada Cupolei, nr. 4-8, bloc 102, scara 2, etaj 9, apt. 89, telefon 0743333603 si 0734334315)

-Parc :-microbuze tip : ?

-Trasee efectuate spre : Bucuresti

-Loc plecare/sosire curse : Langa prima bariera (la plecare din Husi) si respectiv langa sediul BCR (la sosire in Husi), iar in Bucuresti « autogara » IDM Basarab Kennedy.


12. ?

-Parc : Autocar tip ?

-Trasee efectuate : Praga- Husi- Chisinau

-Loc plecare/sosire curse : Autogara


13. Sc Alverstur Srl Chisinau (Republica Moldova, municipiul Chisinau, strada Vlaicu Parcalab, nr. 52, telefon 0037322211051, si strada Ismail, nr. 77, telefon 0037322 261071)

Telefon Chisinau- Autogara Centrala : 00373022541079 si 00373060146695, adresa: Chisinau, strada Mitropolit Varlaam, nr.58.


-Parc : -microbuze tip : Mercedes-Sprinter

-Trasee efectuate : Chisinau-Husi-Bucuresti

-Loc plecare/sosire curse : In Chisinau in autogara centrala, in Husi langa magazinul Lidl iar in Bucuresti in autogara Filaret.





Din pacate astazi transportul interurban de calatori in zona Husi este efectuat cu cateva autobuze second-hand, minibuze si multe microbuze, in conditii total improprii unui transport civilizat si modern.

In plus, spatiile pentru deservirea publicului calator din noua autogara a SC Anta 95 Srl sunt total improprii, fiind neincapatoare.

Nici Sc Autobuzul SA», devenita Sc Dogma Impex Srl , nu ofera conditii moderne de calatorie, iar spatiile care in mod normal ar trebui sa deserveasca in exclusivitate publicul calator din autogara orasului, sunt folosite in cu totul alte scopuri !




De asemenea, in Husi mai exista :


-Doua autocare, din care unul tip Scania, aflat in proprietatea firmei SC Dac-Petrol-SRL Husi, si celalalt tip Dyparro-110-T, aflat in proprietatea firmei SC Anta 95 Srl.


-Doua autobuze de scoala, de tip Renault-R-312 si DAF (Dupa schema de vopsire pare a fi fost a RATB), aflate in proprietatea firmei SC Auto BHN Srl Husi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 20 Iul 2017 10:59:57    Titlul subiectului: 191190

Tinand cont de cele de mai sus, analizând situatia existenta si plecând de la cateva principii:


1. Rolul transportului interurban auto de calatori ar trebui sa fie strict acela de a aduce calatorii din satele si cele 15 comune aflate in zona Husului la oras, iar legatura Husului cu alte orase (Vaslui, Iasi, Bârlad, Galati, Brasov, Timisoara, Bucuresti, etc) ar trebui sa se faca exclusiv pe calea ferata!



2. Vehiculele folosite astazi (autobuze second-hand, minibuze sau de multe ori microbuze) sunt total improprii unui transport civilizat. Ar trebui sa fie folosite in exclusivitate autobuze interurbane noi, de mare capacitate, pe toate traseele ( prin autobuz interurban nou inteleg vehicul special construit pentru transportul interurban auto de calatori, produs nou intr-o tara membra a UE, cu o lungime a vehiculului de minim 11 m, si cu o capacitate de transport de minim 47 pasageri pe scaune).

Acestea ar fi unul din urmatoarele tipuri: Mercedes-Citaro-O-530-U (Germania), MAN Lyon s City-U (Germania), Setra-S-416-H (Germania), Neoplan-Tourliner (Germania), Iveco Bus Crossway (Franta/Italia), Iveco Bus Arway (Franta/Italia), Volvo-7900 (Suedia), Scania-Interlink (Suedia), Irizar-I-3-Le (Spania), VDL-Citea-SLE-120 (Olanda), Solaris-Interurbino-12.8 (Polonia), Autosan-A1212C-Eurolider (Polonia), Solbus-Solway-SL-11 (Polonia), SOR-CN-12 (Cehia), Roman-I-Line-18.290-HOCLL (Romania).



3. Toate cursele auto spre satele si comunele din jurul Husului ar trebui sa plece dintr-un singur loc- din singura autogara adevarata a orasului- cea situata pe strada Dobrina.

Este haotica si anormala situatia când unele curse pleaca de la colt de strada!




4. In privinta singurei autogari adevarate a orasului (inaugurata in 1981), ar mai trebui facute urmatoarele investitii:

-Modernizat biroul de miscare, prin dotarea cu o harta corespunzatoarea a tuturor traseelor de transport interurban auto din jurul Husului, dar si cu statie de radioamplificare si megafoane electrice, pentru anuntarea sosirii/plecarii curselor

-Initial erau 3 case de bilete, acum a ramas una singura

-Deschis si incadrat cu personal un birou de bagaje de mana

-Sala de asteptare sa fie utilizata exclusiv in scopul de deservire a publicului calator (astazi este utilizata de multe ori in alte scopuri- pentru jocuri de tenis de masa, etc)

-Atat in sala de asteptare cat si la cele 7 peroane montate tabele electronice cu plecarile si sosirile curselor

-Modernizat/reconstruit Atelierul mecanic, si dotat cu utilaje, scule si dispozitive noi pentru reparatia/verificarea/intretinerea unor autobuze interurbane noi.

-Repusa in functiune instalatia de alimentare cu carburanti a autobuzelor (din incinta autogarii) si achizitionata o autocisterna noua.

-Incadrat personal calificat si bine pregatit profesional pentru intretinerea/reparatia/verificarea unor autobuze interurbane noi (mecanici auto, electricieni auto, etc).

-In privinta personalului de miscare si comercial din autogara, acesta ar trebui sa cuprinda 3 angajati (un impiegat de miscare auto, un casier si un magaziner). In timpul serviciului, toti acestia ar trebui sa poarte obligatoriu uniforma. La fel si soferii.

-In incinta autogarii sa se interzica parcarea sau stationarea oricaror alte vehicule, cu exceptia autobuzelor interurbane si a unor vehicule auxiliare pentru deservirea acestora (o autocisterna si un vehicul tip atelier mecanic mobil).

-Modernizata toaleta

-Construit un gard imprejmuitor din fier forjat.

-Amenajat un birou-vestiar cu toaleta pentru soferi si ceilalti angajati a autogarii.




5. Cursele auto de transport interurban de calatori, cu plecare si sosire din/in autogara Husi ar trebui sa fie (pentru deservirea optima a comunelor si satelor din zona Husi):


-38.101 Husi- Ghermanesti Consiliul
-Lungime traseu: 25 km
-Statii: Centru, Filatura, Valea Grecului, Chersacosu, Rasesti IMA, Rasesti COOP, Rasesti Vama, Dranceni, Ghermanesti RAM, Ghermanesti Spital.
-Necesar 5 perechi curse/zi
-Necesar doua autobuze.


-38.102 Husi- Raducaneni
-Lungime: 46 km
-Statii: Centru, Filatura, Valea Grecului, Chersacosu, Rasesti IMA, Rasesti COOP, Rasesti Vama, Dranceni, Ghermanesti RAM, Podu Hagiului/Cozmesti RAM, Gorban, Scoposeni, Gura Bohotin, Zberoaia RAM, Isaia, Bohotin, Raducaneni ICA.
-Necesar doua perechi curse/zi
-Necesar un autobuz


-38.106 Husi- Bunesti
-Lungime traseu: 25 km
-Statii: Halta Podgoria, Bobesti, Tabalaesti, Averesti, Carlig, Bunesti RAM
-Necesar 5 perechi curse/zi
-Necesar un autobuz.


-38.104 Husi- Rasesti COOP
-Lungime traseu: 18 km
-Statii: Centru, Filatura, Valea Grecului, Chersacosu, Rasesti IMA
-Necesar una pereche cursa/zi
-Necesar un autobuz


-38.104 Husi- Arsura
-Lungime traseu: 31 km
-Statii: Centru, Filatura, Valea Grecului, Chersacosu, Rasesti IMA, Rasesti COOP, Rasesti Vama, Dranceni, Ghermanesti RAM, Ghermanesti Spital, Ghermanesti Consiliul, Mihail Kogalniceanu RAM.
-Necesar una pereche cursa/zi
-Necesar un autobuz


-38.123 Husi- Baltati
-Lungime traseu: 26 km
-Statii: Canton Valea Teiului, Tataranii de sus, Tatarani COOP, Crasnaseni, Leosti.
-Necesar doua perechi curse/zi
-Necesar un autobuz


-38.108 Husi- Botesti
-Lungime traseu: 26 km
-Statii: Canton Valea Teiului, Tataranii de Sus, Tatarani Consiliul, Stroiesti, Mantu, Gugesti.
-Necesar 3 perechi curse/zi
-Necesar un autobuz.


-38.109 Husi- Halta Falciu Nord
-Lungime traseu: 59 km
-Statii: Centru, ICIL Husi, Gura Vaii, Stanilesti, Lunca Banului, Otetoaia, Lunca Veche, Sohaia Ferma, Bumbata RAM, Pojorani, Vetrisoaia Consiliul, Berezeni Consiliul, Satu Nou, Bozia RAM, Falciu Targ.
-Necesar 5 perechi curse/zi
-Necesar doua autobuze.


-38.109 Husi- Ranceni
-Lungime traseu: 51 km
-Statii: Centru, ICIL Husi, Gura Vaii, Stanilesti, Lunca Banului, Otetoaia, Lunca Veche, Sohaia Ferma, Bumbata RAM, Pojorani, Vetrisoaia Consiliul, Berezeni Consiliul, Musata RAM.
-Necesar una pereche cursa/zi
-necesar un autobuz


-38.113 Husi- Mihail Kogalniceanu
-Lungime traseu: 26 km
-Statii: Episcopie, Epureni, Duda-Scoala, Duda-Vinalcool, Duda-COOP, Pahnesti, Fundatura, Arsura, Mihail Kogalniceanu RAM.
-Necesar 5 perechi curse/zi
-Necesar un autobuz



-38.116 Husi- Barbosi
-lungime traseu: 30 KM
-Statii: Centru, Padureni, Leosti, Valeni, Plotonesti RAM, Urlati, Grumezoaia, Hoceni, Oteleni, Deleni.
-Necesar una pereche cursa/zi
-Necesar un autobuz.


-38.116 Husi- Hoceni
-Lungime traseu: 23 km
-Statii: Centru, Padureni, Leosti, Valeni, Plotonesti RAM, Urlati, Grumezoaia
-Necesar 4 perechi curse/zi
-Necesar un autobuz


-38.118 Husi- Barbosi
-Lungime traseu: 30 km
-Statii: Centru, Padureni, Leosti, Valeni, Plotonesti RAM, Urlati, Dimitrie Cantemir (Hurduci), Hoceni, Oteleni, Deleni.
-Necesar una pereche cursa/zi
-Necesar un autobuz.


-38.119 Husi- Broscosesti
-Lungime traseu: 24 km
-Statii: Centru, ICIL Husi, Gura Vaii, Stanilesti, Lunca Banului, Otetoaia, Focsa
-Necesar 6 perechi curse/zi
-Necesar doua autobuze


-38.119 Husi- Otetoaia
-Lungime traseu: 18 km
-Statii: Centru, ICIL Husi, Gura Vaii, Stanilesti, Lunca Banului
-necesar 3 perechi curse/zi
-Necesar doua autobuze


-38.121 Husi- Gusitei
-lungime traseu: 34 km
-Statii: Centru, Padureni, Leosti, Valeni, Plotonesti RAM, Urlati, Dimitrie Cantemir (Hurduci)
-Necesar 4 perechi curse/zi
-Necesar un autobuz


-38.122 Husi-Ivanesti
-lungime traseu: 20 km
-Statii: Centru, Padureni, Davidesti, Capotesti
-necesar 3 perechi curse/zi
-Necesar un autobuz


-38.123 Husi-Poganesti
-Lungime traseu: 16 km
-Statii: Centru, ICIL Husi, Gura Vaii.
-Necesar 3 perechi curse/zi
-Necesar un autobuz


-38.115 Husi- Hoceni
-Lungime traseu: 27 km
-Statii: Dobrina Camping, Satu Nou Lohan, Cretesti RAM, Cretesti CFR, Cretestii de Sus, Siscani, Tomsa.
-Necesar 3 perechi curse/zi
-necesar un autobuz.


-38.117 Husi- Chisinau (cursa propusa express internationala)
-Lungime traseu: 130 km
-Opriri numai la: Rasesti Vama, Albita Frontiera si Leuseni Frontiera.
-Necesar una pereche cursa/zi
-Necesar unul sau doua autobuze.


-Total trasee care ar trebui sa fie deservite din autogara Husi: 20

-Total orase (cu autogari) deservite: Doua (Husi si Chisinau)

-Total capete de linii autobuze interurbane: 17

-Total statii autobuze interurbane: 83 (din care 6 situate in municipiul Husi: Filatura, ICIL Husi, Dobrina Camping, Centru, Episcopie si Halta Podgoria)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Joi 20 Iul 2017 11:13:14    Titlul subiectului: 191191

In zona Husi sunt arondate un numar de 15 comune: Dranceni (cu centrul de comuna la Ghermanesti), Arsura (Arsura), Duda-Epureni (Epureni), Bunesti-Averesti (Averesti), Botesti (Botesti), Tatarani (Tatarani), Cretesti (Cretesti), Oltenesti (Oltenesti), Hoceni (Hoceni), Padureni (Padureni), Dimitrie Cantemir (Hurdugi), Stanilesti (Stanilesti), Vetrisoaia (Vetrisoaia), Lunca Banului (Lunca Banului) si Berezeni (Berezeni).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul VASLUI Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community