Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Câteva vestigii..."arheologice"

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 04/Mar/2017
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Sep 2010 19:26:04    Titlul subiectului: Câteva vestigii..."arheologice" 134054

Prezint aici câteva vestigii cvasi-„arheologice“, din vechile dotări ale rețelei de tramvai, care au supraviețuit în mod miraculos, fiind neglijate sau nebăgate în seamă.
După cum se știe, în perioada interbelică, în orice caz în anii 1934-1940, mai multe linii de tramvai intrau pe bulevardul Magheru (pe atunci, Take Ionescu) cotind de pe strada C. A. Rosetti (respectiva linie venea dinspre sud, de la Banca Națională, pe str. Academiei, str. Boteanu, apoi, de la intersecția cu str. N. Golescu și C. A. Rosetti, continua pe un scurt segment din C. A. Rosetti, până dădea în bulevard). Cunoscute fotografii de epocă ne arată acea ramificație a liniei, în intersecția de lângă fosta cofetărie Scala (bd. Magheru-str. C.A.Rosetti-bd. Bălcescu, în epocă bulevardele numindu-se Take Ionescu și I. C. Brătianu…).
În perioada postbelică s-a renunțat la acea linie (de pe C. A. Rosetti-Boteanu etc.), ea fiind desființată probabil înainte de 1950, poate chiar mai devreme .

Ei bine, vestigii ale ei se pot observa, pe teren, și astăzi, după atâtea decenii modernizări și înlocuiri de mobilier urban etc., sub forma vechilor stâlpi de susținere ai rețelei de contact, care „supraviețuiesc“ (utilizați ca stâlpi „obișnuiți“, de susținere a rețelei de iluminat public, cabluri diverse, indicatoare rutiere) pe scurta secțiune din str. C. A. Rosetti, dintre bulevard și intersecția cu Boteanu. Iată unul, din fața fostei grădini Lido, cam vizavi de biserica Boteanu, fotografiat recent, în starea în care se află:
Alt „vestigiu arheologic“ de același gen, dar mult mai puțin vizibil, destul de „discret“, se află la colțul bulevardului Ion Mihalache (fost 1 Mai, fost Filantropiei) cu bd. Banul Manta. Ciudatul cilindru retezat, care iese la iveală din trotuar, nu este nimic altceva decât rămășița fostului stâlp al indicatorului de stație de tramvai care se afla altădată în acest loc (era stația „Banul Manta“, situată între stațiile „Piața 1 Mai“ și „Șos. N. Titulescu“, după cum o atestă lista stațiilor liniei de tramvaie 20 din anul 1954, postată pe acest forum, stație care a fost suprimată cred că prin anii ’70, când au fost lungite intervalele dintre stațiile ITB). Îmi amintesc – ca martor ocular – de acel stâlp de stație: nu era o simplă țeavă metalică vopsită în galben, ci efectiv un stâlp, de fontă, cu oarecari „mulúri“ arhitectonice, de modă veche (asemănător, de pildă, cu stâlpii unor vechi felinare publice, ori cu unii stâlpi ai tăblițelor cu nume de străzi (oarecum asemănător cu cel din imaginea de mai jos, cu strada-atena, totuși nu atât de complicat ornamentat, ceva mai simplu…), de un model care nu a fost niciodată generalizat pe toată rețeaua, dar se putea observa pe ici-acolo, cu decenii în urmă. Desigur că, la desființarea stației, a fost pur și simplu retezat, ciotul rămânând pe trotuar (probabil că fiind solid implantat în sol, respectivul stâlp nu era așa de ușor de scos cum sunt cei de astăzi, deseori furați, fără mare dificultate, fie de glumeți „absurd-ludici“, fie de gospodari care au nevoie, acasă, de un drug de metal solid…). Dar e de mirare că a rămas acolo de-a lungul atâtor decenii, supraviețuind nu știu câtor asfaltări, pavări și modernizări…



1937 Bd Magheru la Scala.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.12 kb
 Vizualizat:  de 12732 ori

1937 Bd Magheru la Scala.jpg



post-15-1109501575.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  188.79 kb
 Vizualizat:  de 12732 ori

post-15-1109501575.jpg



poze 27 sept 147.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.27 MB
 Vizualizat:  de 12732 ori

poze 27 sept 147.JPG



poze 27 sept 148.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.18 MB
 Vizualizat:  de 12732 ori

poze 27 sept 148.JPG



poze 27 sept 149.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.43 MB
 Vizualizat:  de 12732 ori

poze 27 sept 149.JPG



poze 27 sept 150.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  990.89 kb
 Vizualizat:  de 12732 ori

poze 27 sept 150.JPG



poze 27 sept 152.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.22 MB
 Vizualizat:  de 12732 ori

poze 27 sept 152.JPG



poze 27 sept 153.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.05 MB
 Vizualizat:  de 12732 ori

poze 27 sept 153.JPG



poze 27 sept 154.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  1019.86 kb
 Vizualizat:  de 12732 ori

poze 27 sept 154.JPG



strada-atena.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.48 kb
 Vizualizat:  de 12732 ori

strada-atena.jpg




Ultima modificare efectuată de către nbirna la Mie 29 Sep 2010 00:04:03, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 04/Mar/2017
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Sep 2010 21:46:29    Titlul subiectului: 134058

Îmi permit să adaug încă o poză a "ciotului" de vechi stâlp de stație, poate cea mai edificatoare...


poze 27 sept 155.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  512.25 kb
 Vizualizat:  de 12717 ori

poze 27 sept 155.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 1045
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 29 Sep 2010 16:09:59    Titlul subiectului: 134090

E ciudat ca trotuarul a mai fost refacut, dar restul de stalp a ramas tot acolo.
Inca un stalp vechi se mai afla inca in scuarul de langa Palatul Cotroceni, unde pana in 1958 a fost capat de tramvai (poza lui e pe undeva in sectiunea de istoric sau amintiri) iar dupa aceea a servit ca loc de intoarcere pentru troleibuzul 81.
Ar mai fi de notat stalpii de beton grinda perforata STB inca in picioare prin Bucurestii Noi + inca altii metalici dar netezi, sau cu sectiune in trepte, ramasite de la desfiintarile ulterioare de retele - Piata Rosetti in scuar, intersectia Vasile Lascar cu Eminescu.
Un stalp ca acela din str. Atena nu a fost cumva si in statia de tramvai de langa Depoul Victoria, inainte ca tramvaiul sa intre pe Clopotarii Vechi? (acolo erau si niste stalpi originali de fier frumos ornamentati, plus ca sensurile erau un pic mai departate in zona).
La Boteanu, e posibil sa mai fie un stalp identic in curtea bisericii.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 04/Mar/2017
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Sep 2010 11:15:58    Titlul subiectului: 134123

Da, acei stâlpi de beton perforați (în două versiuni, cu perforații pătrate și circulare) se pare că au fost „ultimul răcnet” în materie de modernizare a infrastructurii STB în primii ani imediat postbelici, probabil de prin 1945-1946. Au fost utilizați pentru linii nou înființate ori modernizate atunci, din câte știu – în Ferentari, pentru tramvai, și la prima linie de troleibuz, 81, instalată prin 1948-1949, fiind plantați pe șoseaua Kiseleff, de la str. Monetăriei până la actuala Piață a Presei (și unde, din câte știu, se mai află la locul lor, folosiți pentru susținerea iluminatului public, deși am o presimțire că vor fi cândva înlocuiți…).
Stâlpi „de modă veche” , ornamentați, pentru tăblițe de străzi mai erau destui în cartierul străzilor cu nume de capitale (între Dorobanți și Aviatorilor); de aceia de tip vechi pentru stații nu-mi amintesc exact pe unde anume am văzut, dar mai erau pe ici-acolo, țin minte clar imaginea lor.
Stâlpii vechi de susținere a rețelei (și în zona Iancu de Hunedoara-Ștefan cel Mare, și pe bd. Mărăști, până la modernizarea radicală) erau de toată frumusețea !



os Bonaparte (anii 40, rĂŁzboi).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.2 kb
 Vizualizat:  de 12602 ori

os Bonaparte (anii 40, rĂŁzboi).jpg



StĂźlp MĂŁrĂŁÂști (aprilie 1944, dupĂŁ bombardament).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.42 kb
 Vizualizat:  de 12602 ori

StĂźlp MĂŁrĂŁÂști (aprilie 1944, dupĂŁ bombardament).jpg



StĂźlpi pe ÂȘtefan cel Mare, 1964 (LIFE).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.63 kb
 Vizualizat:  de 12602 ori

StĂźlpi pe ÂȘtefan cel Mare, 1964 (LIFE).jpg



StĂźlp vechi MĂŁrĂŁÂști (detaliui din colecĂŸia LacriĂŸeanu).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.27 kb
 Vizualizat:  de 12604 ori

StĂźlp vechi MĂŁrĂŁÂști (detaliui din colecĂŸia LacriĂŸeanu).jpg



StĂźlpi STB - Kiseleff, Ferentari.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.33 kb
 Vizualizat:  de 12602 ori

StĂźlpi STB - Kiseleff, Ferentari.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Joi 30 Sep 2010 11:55:33    Titlul subiectului: 134127

Pe Bd.Basarabia reteaua de tramvai este sustinuta si acum de stalpi precum cei din ultima poza.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
error357



Data înscrierii: 12/Dec/2008
Ultima vizita: 05/Mar/2014
Mesaje: 32
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Oct 2010 19:35:05    Titlul subiectului: 134787

O alta ramasita a retelei electrice a tramvaielor din Piata Universitatii, aflata pe zidurile Ministerului Agriculturii.
Si un stalp al retelei de tramvai, despre care s-a mai vorbit pe aici, situat la coltul Bancii Nationale. A supravietuit pana anul trecut, cand, cu ocazia modernizarii zonei a fost taiat si probabil inlocuit cu altul "retro"...O chestie de altfel reprezentativa pentru vremurile noastre inclinate spre superficialitate si cultul butaforiei.



Retea tramvai Ministerul Agriculturii.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.52 kb
 Vizualizat:  de 12376 ori

Retea tramvai Ministerul Agriculturii.jpg



Stalp la Banca Nationala.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.83 kb
 Vizualizat:  de 12375 ori

Stalp la Banca Nationala.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 04/Mar/2017
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Oct 2010 22:11:26    Titlul subiectului: 134794

Remarcabile "descoperiri", și poze foarte bune!
Cred că dispozitive din acelea, murale, pentru fixarea rețelei de contact pentru tramvaie mai pot fi depistate pe ici-pe colo...
Păcat de stâlpii de epocă, puteau fi fie întreținuți corespunzător, fie înlocuiți cu replici perfecte (acolo unde chiar erau uzați: de fapt, mai sunt și acum în funcție unii, moșteniți de la tramvaie, la rețeaua de troleibuz de pe bulevardele est-vest, Carol, Elisabeta, Kogălniceanu, dar degradați, ne-revopsiți etc.).
Așa-zisele "felinare de epocă" instalate mai recent în diferite locuri (de pildă chiar pe lângă Banca Națională ori pe străzile deja renovate din centrul istoric) sunt de un kitsch absolut, într-adevăr butaforie (proastă !), nu pot face altceva decât să te enerveze...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Oct 2010 21:12:21    Titlul subiectului: 134985

nbirna a scris:
După cum se știe, în perioada interbelică, în orice caz în anii 1934-1940, mai multe linii de tramvai intrau pe bulevardul Magheru (pe atunci, Take Ionescu) cotind de pe strada C. A. Rosetti (respectiva linie venea dinspre sud, de la Banca Națională, pe str. Academiei, str. Boteanu, apoi, de la intersecția cu str. N. Golescu și C. A. Rosetti, continua pe un scurt segment din C. A. Rosetti, până dădea în bulevard). Cunoscute fotografii de epocă ne arată acea ramificație a liniei, în intersecția de lângă fosta cofetărie Scala (bd. Magheru-str. C.A.Rosetti-bd. Bălcescu, în epocă bulevardele numindu-se Take Ionescu și I. C. Brătianu…).
Circulatia se efectua in acel mod intrucat nu se executase inca strapungerea Bd. Bratianu pana in zona Halelor Centrale (Piata Unirii de azi), asa incat singura posibilitate pentru tramvaiele care veneau dinspre sud-vest (Regina Maria, 11 Iunie etc.) de a intra pe axa centrala N-S era traseul ocolit prin strazile Smardan - Lipscani - Eugen Carada - Academiei - Boteanu - C.A. Rosetti (in sensul spre Piata Romana) si direct pe axa N-S pana la Spitalul Coltea, apoi prin str. Ion Ghica - str. Smardan - Splai - Piata Unirii (Spit. Brancovenesc) la intoarcere. Tramvaiele care foloseau axa N-S venind dinspre Vacaresti (ex. linia 19) foloseau linia dubla existenta pana la Baratie, apoi circulau pe strazi cu sensuri unice, astfel: spre nord, pe strazile Sf. Vineri si Decebal, iar spre sud pe strada Baratiei si Calea Vacaresti. Un fragment din aceasta ultima linie a rama pana la marile demolari ale anilor '80 (crampeiul de linie simpla dintre Calea Calarasilor si Calea Vacaresti).
nibirna a scris:
În perioada postbelică s-a renunțat la acea linie (de pe C. A. Rosetti-Boteanu etc.), ea fiind desființată probabil înainte de 1950, poate chiar mai devreme.
Liniile respective s-au scos intre anii 1940-1942, desi planurile existau inca din 1933, conform Monografiei RATB (1998). Iata un scurt citat pe aceasta tema:
Monografia RATB a scris:

Revenind la acțiunile edilitare ale Comunei, care vizau și scoaterea tramvaielor de pe o serie de artere centrale înguste, cu toată rezistența Societății care a tergiversat mai mult timp această problemă (o societate anonimă care obținea profit nu agrea soluția să desființeze trasee consacrate, cunoscute și cu călători siguri, n.a.), în anii 1940-1942 au
fost desființate liniile de pe străzile: Smârdan, Academiei, Boteanu, C. A. Rosetti. Aceste acțiuni au fost favorizate de prelungirea bulevardului I. C. Brătianu până la râul Dâmbovița, care a permis preluarea unor linii de pe traseele desființate.
Ar fi interesant de stiut cum s-a desfasurat circulatia imediat dupa desfiintarea liniilor mai sus amintite, fiindca strapungerea a fost finalizata abia in 1943.
_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 04/Mar/2017
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Oct 2010 21:58:17    Titlul subiectului: 134987

Da, din păcate perioada 1941-1942 pare mai puțin bogată în surse de informare. În Guide de la Roumanie de Al. Cicio Pop, Valeriu Pușcariu, Al. Bădăutză, datat „iunie 1940“) e indicat, pentru mai multe linii de tramvai (de ex. 15, 20) traseul „[…]Bd. Maria-Piața 8 Iunie-Universitate-Bd. Brătianu-Piața Romană[…] etc. Din păcate, nu știu exact care a fost „Piața 8 Iunie“ (denumire „carlistă“, era data restaurației lui Carol II – poate că a fost o vreme numele „pieții mari“, fostă Națiunii, azi „Unirii“ ?).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Oct 2010 23:52:07    Titlul subiectului: 134994

Piata 8 Iunie = Piata Unirii, in zona fostelor Hale Centrale. Un articol bun pe acesta tema, inclusiv cu harti cu transportul in comun in zona Pietei Unirii, aici:
http://armyuser.blogspot.com/2010/01/piata-natiunii.html.
In legatura cu circulatia in perioada despre care discutam (40-42), aici, aveti o harta a intregului oras la inceputul anilor 1940, cuprinzand si liniile de tramvai si autobuz. Harta se poate si descarca de acolo.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 04/Mar/2017
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 28 Mai 2011 22:49:11    Titlul subiectului: 144030

O ȘTIRE DE ULTIMĂ ORĂ ! Laughing (Descoperită întâmplător: tocmai treceam pe acolo...)
Apropo de pozele cu "vestigii" postate mai demult: astăzi, 28 mai 2011, la ora 16.45, în cadrul unei noi "sesiuni" de lucrări ( a nu-știu-câta, în ultimii 20 de ani) de modernizare a trotuarelor, reasfaltare, instalare de noi borduri etc., a fost înlăturat acel ciot rămas din stâlpul fostei stații de tramvai "Banul Manta" pozat de mine în septembrie.
Muncitorii care efectuau operațiunea nu aveau o misiune ușoară, fiindcă (spre deosebire de stâlpii de stație mai noi, niște simple țevi mai groase, înfipte în sol într-o cavitate cilindrică de grosimea lor, astfel încât uneori au putut fi furate "pe timp de noapte" - cum se spune în limbaj militaro-polițist Razz - de unii care, cine știe, aveau nevoie de ele în gospodărie ori le-au vândut la "fier vechi"...) acei stâlpi "de modă veche" aveau o bază bine fixată în sol, evazată în jos, grea,lungă de vreo 50 dacă nu 70 de centimetri, probabil tocmai pentru a împiedica scoaterea lor ușoară. de către neaveniți...). Tipii se agitau și opinteau, cu o rangă, cu diverse "metode de abordare", și erau uimiți de "surpriza" pe care le-o rezervase modestul (în aparență) ciot de fontă...Mi-au spus că au fost reclamații, au fost oameni care s-au împiedicat de el și s-au lovit (normal, era plasat chiar la trecerea de pietoni, era fix în drum și nu prea se observa ușor dacă veneai grăbit etc.).
Sigur, nu avea nici o valoare "documentară", interesant ar fi fost dacă s-ar fi păstrat stâlpul întreg, piesă de mobilier urban de epocă.
Oricum, ciotul respectiv a stat acolo nemișcat vreo (cel puțin) 50, dacă nu 70 de ani, de când s-a plantat stâlpul (retezat probabil prin anii 70, când au fost rărite stațiile de tramvai).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ducu



Data înscrierii: 20/Oct/2007
Ultima vizita: 14/Mar/2017
Mesaje: 84
Locație: Eforie Sud

MesajTrimis: Dum 29 Mai 2011 07:33:46    Titlul subiectului: 144034

Incredibil! Uitandu-ma pe harta interbelica postata mai sus, vad ca circulau autobuze pe Calea Victoriei, 31 respectiv 47! Oare de ce autoritatile nu si-au dat interesul sa bage din nou autobuze pe acest traseu, macar in ultimii 20 de ani?
Iar tramvaiul 14 pe bd. Elisabeta cred ca va ramane un vis mult prea indepartat...doamne ce vremuri au trait bunicii nostri. Razz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 1045
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 24 Iul 2013 21:40:57    Titlul subiectului: 165941

Inca un element care a rezistat timpului este si stalpul de iluminat instalat in anii 30 in rondul de langa Palatul Cotroceni, care a servit in principal la sustinerea retelei de tramvai - linia 28 de tramvai (si despre ea s-a mai vorbit) care circula intre Palat si Podul Grozavesti via sos Cotroceni, traseu stabilit prin 1931, Capatul se mai numea si Halta Cotroceni - intre rond si Piata Leul se afla linia ferata Gara de Nord - Filaret, cu bariera aferenta, disparute in 1960.
In 1958 tramvaiul este scos insa sustine reteaua unei bucle de troleibuz dar nu pentru mult timp. Astazi nu mai tine nimic si e un noroc ca l-au lasat acolo dupa ce si-a incheiat menirea.

(http://calatorii.myfreeforum.ro/t895p30-bucurestiul-vechi)



STALP_zps97632dd1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  221.84 kb
 Vizualizat:  de 8303 ori

STALP_zps97632dd1.jpg



STALP2_zps465edbd0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  310.1 kb
 Vizualizat:  de 8303 ori

STALP2_zps465edbd0.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 04/Mar/2017
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Iul 2013 21:35:34    Titlul subiectului: 165980

Foarte interesantă „descoperire“ și semnalare, excelente poze !
Stâlpul e o raritate, poate ultimul rămas din tipul acela !
(Ideal ar fi să fie „revitalizat“, așa, ca mic monument-document de istorie urban(istic)ă : să fie curățat, revopsit, dotat cu corpuri de iluminat potrivite (s-ar mai găsi, probabil, oricum se știe cum erau lămpile stradale atârnate de acel gen de stâlpi…) și…lăsat acolo, spre amintire…Dar, evident, astea sunt „vise” : atâta vreme cât nu e cuprins în vreun proiect etc. etc. Bine ar fi ca măcar să nu fie scos de acolo și distrus, dar probabil că …nu e nici un pericol, fiindcă putem vedea, de pildă, cum în zona din jurul Sălii Palatului, unde au fost instalați stâlpi de iluminat moderni, acum câțiva ani, poate vreo 5 sau 6, stâlpii vechi, instalați în 1960, la inaugurarea ansamblului „piața Palatului“, au rămas bine-mersi pe loc, „dublând“ inutil stâlpii noi, poate pentru că pasămite încă n-a fost redactat un referat fundamentat privind necesitatea scoaterii lor de acolo, ori poate din lipsă de mijloace financiare, cine știe…)
Din câte pot vedea în poză, mi se pare (dar nu sunt totuși sigur, florile rondului de la baza stâlpului îl „maschează“ până la o anumită înălțime…) că ornamentația soclului de fontă seamănă cu aceea de pe alt stâlp vechi rămas ca prin minune pe loc, și anume un stâlp de la intersecția Mircea Vulcănescu (ex Ștefan Furtună) cu Popa Tatu, care în prezent nu mai susține altceva decât semafoarele rutiere de la colțul respectiv (poate de-aia a rămas pe loc, din comoditate…)
(Scuze pentru calitatea imaginii atașate, e "păescuită" de pe showmystreet...)



 Descriere:
 Mărime fișier:  87.61 kb
 Vizualizat:  de 8257 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Joi 01 Aug 2013 19:08:30    Titlul subiectului: Ultima ... 166152

Scoaterea tramvaielor din centru a inclus si ultima linie de pe fragmantul mentional (langa Scala). A fost vorba despre linia 24 (Uz.23 August - Damaroaia), care - cu aceasta ocazie - a fost transferata pe Sos.Stefan cel Mare Arrow
_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
error357



Data înscrierii: 12/Dec/2008
Ultima vizita: 05/Mar/2014
Mesaje: 32
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Aug 2013 11:33:18    Titlul subiectului: 166193

Stalpi cu ornamentatie identica se gasesc si in curtea hotelului Triumf, zona Kiseleff:


DSC00668.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  288.83 kb
 Vizualizat:  de 8091 ori

DSC00668.jpg



DSC00669.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  310.03 kb
 Vizualizat:  de 8091 ori

DSC00669.jpg



Motivul franghiei stalp Kiseleff.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  316.72 kb
 Vizualizat:  de 8091 ori

Motivul franghiei stalp Kiseleff.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 23/Mar/2017
Mesaje: 412
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Mar 08 Apr 2014 09:29:04    Titlul subiectului: 172225

Un suport de indicator luminos de statie de troleibuz, uitat de peste 25 de ani pe strada Monetariei, de pe vremea cand linia 81 o lua la dreapta de pe Kiseleff pe aici si - ocolind Piata Victoriei - o lua pe Nicolae Titulescu si pe fosta strada Drepta (azi Maltopol) ajungea la Gara de Nord.
Sursa: http://www.simplybucharest.ro/?tag=anii-90



suport-caseta-luminoasa-itb.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  580.21 kb
 Vizualizat:  de 6877 ori

suport-caseta-luminoasa-itb.jpg



_________________


Ultima modificare efectuată de către PaulIP la Mar 08 Apr 2014 09:37:09, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community