Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

M7: Alexandriei - Voluntari
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 6106
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 21 Oct 2010 10:27:57    Titlul subiectului: M7: Alexandriei - Voluntari 135249

Acuma, daca tot am terminat magistralele 5 si 6, ce sa facem, sa stam degeaba?!? Nu, ne apucam de magistrala ... 7... Shocked

De "studii", doar nu credeti ca mai si munceste cineva... Evil or Very Mad

20 octombrie 2010 - www.metrorex.ro

"METROREX intentioneaza sa organizeze o procedura de achizitie “Servicii de proiectare pentru obiectivul Magistrala 7 – Alexandriei – Voluntari. Elaborarea Studiului de Prefezabilitate si a Studiului de Fezabilitate” ...

Sistemul de transport cu metroul este singurul care contribuie esential la descongestionarea traficului. Este cel care ofera cea mai mare capacitate de transport dintre mijloacele de transport urban si poate circula cu viteze superioare celorlalte. Dezvoltarea infrastructurii de metrou este o politica esentiala pentru evitarea supraaglomerarii traficului, a accidentelor, zgomotului, poluarii si a consumului de energie iar implicarea intensa a autoritatilor pentru optimizarea acestui tip de transport public si a promovarii acestuia se concretizeaza prin sprijinul acordat constant in realizarea noilor linii de metrou. In acest sens, METROREX isi propune organizarea unei proceduri de atribuire care sa asigure angajarea unui prestator de servicii de proiectare calificat in servicii de arhitectura si de inginerie specializata in domeniul transportului public urban subteran de metrou. Obiectivul contractului este de a furniza Beneficiarului solutia optima pentru realizarea noii linii de metrou, din punct de vedere tehnico-economic si cu asigurarea incadrarii in timp si in buget, in conditiile asigurarii standardelor de calitate, mediu, sanatate si securitate a muncii.
Justificarea proiectului:
- recomandarea Master Plan JICA(2000) pentru realizarea unui nou coridor de transport public pe traseul Alexandriei-Rahova-Piata Unirii-Mosilor-Colentina-Voluntari;
- preluarea in conditii de capacitate si viteza superioare a traficului actual si cel previzionat, pe directia Nord-Est-Sud-Vest a Municipiului Bucuresti;
- reducerea investitiilor publice in dezvoltarea si sistematizarea retelei rutiere prin reducerea gradului de utilizare a autoturismelor individuale;
- reducerea consumului de carburanti superiori si a gradului de poluare din aceleasi motive;
- stimularea unor activitati economice prin imbunatatirea transportului la si de la locul de munca;
- crearea de noi locuri de munca pe perioada executiei si pe perioada exploatarii curente ulterioare;
- stimularea unor activitati economice din industria pe orizontala si crearea de noi locuri de munca.
Aceasta linie de metrou va asigura legatura, pe directia Sud VEST –Nord EST, zona centrala (zona de afaceri, comert, administratie, educatie, cultura, teatru, cinema etc.) spre cartierele Rahova si Colentina. Lungimea tronsonului este de circa 21 km, iar numarul probabil al statiilor este de 31 si un depou. Se estimeaza ca documentatia si indicatorii tehnico-economici ai investitiei sa fie elaborate intr-un interval de circa 12 luni.
Durata propusa de realizare a lucrarilor la linia 7 de metrou Alexandriei–Voluntari va fi de aproximativ 7-8 ani.
"

http://www.ziare.com/afaceri/stiri-afaceri/metrorex-vrea-studiu-de-fezabilitate-pe-magistrala-7-rahova-colentina-1050037

"Metrorex vrea studiu de fezabilitate pe Magistrala 7 Rahova-Colentina

Metrorex intentioneaza sa organizeze o procedura de achizitie a studiilor de pre-fezabilitate si a studiului de fezabilitate pentru obiectivul Magistrala 7, Alexandriei - Voluntari, informeaza compania.

Sistemul de transport cu metroul este singurul care contribuie esential la descongestionarea traficului. In acest sens, Metrorex isi propune organizarea unei proceduri de atribuire care sa asigure angajarea unui prestator de servicii de proiectare calificat in servicii de arhitectura si de inginerie specializata in domeniul transportului public urban subteran de metrou.

Obiectivul contractului este de a furniza solutia optima pentru realizarea noii linii de metrou, din punct de vedere tehnico-economic si cu asigurarea incadrarii in timp si in buget, in conditiile asigurarii standardelor de calitate, mediu, sanatate si securitate a muncii.

Planul realizat de Agentia Japoneza - JICA recomanda realizarea unui nou coridor de transport public pe traseul Alexandriei-Rahova-Piata Unirii-Mosilor-Colentina-Voluntari. Aceasta magistrala va asigura preluarea in conditii de capacitate si viteza superioare a traficului actual si cel previzionat, pe directia Nord-Est-Sud-Vest a Municipiului Bucuresti.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 21 Oct 2010 13:31:22    Titlul subiectului: 135259

Un mic comentariu pe marginea articolului
Si acest studiu de fezabilitate cate zeci de milioane de euro va costa ? Parerea mea sincera strict personala este ca ne despart multi ani de acum in colo pana sa vedem ca se misca ceva in acest sens.
Apropo, despre statia Laminorului ati mai auzit ceva ?. Parca din 1989 se muncesc sa o construiasca.
Articolul de fata cred ca-si gasea locul mai bine la rubrica Rute noi de metrou in Bucuresti. Propuneri. Si aceasta este o parere strict personala. Mai precizez ca primele schite pe foaia de hartie, fara nici un studiu de nici un fel au fost creionate inca din prima parte a anului 1989.
Metrorexul are de rezolvat mai inainte de M 7 inca 2 magistrale :
- M 5 care este dr Taberei - Pantelimon Crying or Very sad si din care vor sa faca o mica bucatica Valea Ialomitei - Eroilor 2. Amintesc ca nu s-a sapat nici un cm cub din aceasta magistrala, desi suntem amenintati cu ea de ani de zile.
- M 6 ( Otopeniul ) care nici macar nu are traseul stabilit
Concluzie : M 7 este foarte departe, iar cand se vor apuca de ea studiul de fezabilitate la nivelul anului 2011 va fi depasit de mult timp.
Amintesc ca ptr M 1 in zona Unirii au fost lasate niste goluri tehnologice inca din anii 1930 goluri tehnologice de care nimeni nu a mai tinut seama in anii 1970. Acelasi lucru se va intampla si cu actualul studiu de fezabilitate pentru M 7.
Si inca o observatie : metroul asta o sa fie direct in Voluntari ? Noi nu avem linii in Bucuresti si ducem metroul in Ilfov ?
Prin extrapolare, de ce M 4 nu l-au denumit direct Mogosoaia - Jilava ca sa se obisnuiasca omu' cu ideea Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1072
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 21 Oct 2010 20:52:15    Titlul subiectului: 135276

O sa aibe statii la Alexandria (zona terminalului RATB, Piata Rahova, Ferentari (Sebastian), Chirigiu (zona dintre Liberty Center si Chirigiu), Cosbuc, Piata Unirii (sub parc, in zona capatului de tramvai sau la Sf Vineri), Mosilor, Eminescu, Obor, Doamna Ghica, Fundeni (Colentina), Cornisor, Helitube (sau Pasaj Colentina), V1 (ICCF/Primarie Voluntari) ,V2 (Metro Voluntari).
Ca sigur ca se va opri la Helitube.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Joi 21 Oct 2010 23:00:10    Titlul subiectului: 135283

Cred ca cea mai adanca statie de pe reteaua de metrou bucuresteana va fi statia Piata Unirii 3. Cam la ce adancime apreciati ca va fi construita? Acolo stim cu totii ca mai trebuie si un tunel pentru tramvai. Acolo va fi o constructie cu adevarat impresionanta!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Oct 2010 12:33:15    Titlul subiectului: 135296

La Unirii va fi ori M 7 ori tramvai (subteran). Trebuie sa se aleaga. O varianta exclude pe cealalta. Cota sinei la Unirii II este de minus 18 metri, tinand seama si de fundatie - nu cred ca este prea adanca - cred ca un minus 28 metri - cota sinei - este deajuns pentru M 3. Evident asteptam si parerea lui subway guru sau oricui altcuiva care se pricepe la constructii de acest gen. Sau mai stii, cu tehnologia anilor viitori poate M 7 o "strecoara" intre M 1 si M 2 (la nivelul pasajului de legatura actual).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Vin 22 Oct 2010 13:59:57    Titlul subiectului: 135301

Eu chiar nu stiu ce sa zic, dar in legatura cu un tunel subteran pentru tramvai acolo mi se pare aproape imposibila, chiar si in conditile actuale constructia fara niste costuri uriase. Acolo trebuie un tunel care sa aiba o intrare de undeva din dreptul Patriarhiei sa inceapa rampa poate chiar mai repede ca sa poata subtraversa Unirii 2 si in partea cealalta nu stiu daca mai are timp sa iasa rampa la Sf. Georghe poate mai departe, sau se poate face dar cu o rampa extrem de abrupta. Nu stiu ce sa zic, pe cand in cazul metroului nu e o problema pentru ca nu ne trebuie nicio rampa el vine el la adancimea necesara. Sau mai exista o solutie pentru amandoua, ramane metroul asa cum e planificat si tunelul tramvaiului il trece chiar prin incinta actualelor camere de la pompele fantanilor, iar aceste camere se pot reconfigura, sau poate pana atunci dispar si fantanile. Nu are nimeni o chema cu subteranul de la Unirii? Era una dar aia nu se intelege asa bine. Camerele de la pompe vin direct sub fantani, ocupa tot acest spatiu? Sau doar fantana din centru?

Oricum acest M7 are doua puncte foarte importante, din punct de vedere a complexitatii lucrarilor Unirii, precum si Obor. Legatura de la Obor iarasi pune un mare semn de intrebare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Oct 2010 15:01:18    Titlul subiectului: 135306

Nu mai trebuie sa-ti faci griji pentru tunelul subteran de tramvai. Acela era o varianta daca M 7 nu ar fi fost in carti. Dar cum M 7 exista - chiar daca se va concretiza intr-un viitor foarte indepartat - 32 si 21 nu se vor mai uni.
Mai este o varianta de metrou si pe actualul Bulevard Unirii care din EST vine pe sub Basarabiei, ajunge la Unirii pe sub b-dul Unirii asa cum am spus, se duce spre Parlament si dupa aceea nu mai stiu ce traseu va avea. Asadar posibil sa avem si o statie Unirii IV.
Oricum este treaba generatiilor viitoare, nu a noastra, noi trebuie sa fim relaxati din acest punct de vedere.

La Obor de ce? Poate prin prisma capacitatii peronului lui M 1. Pentru ca legatura M 1/M 7 e rezolvabila. Se iese prin partea dinspre Lizeanu, dar in loc sa ne oprim la sol continuam sa urcam scarile la nivelul "etajului 1", se supratraverseaza soseaua si dupa aceea ne coboram la subsol din nou.
Acesta este pasajul de legatura. Cine vrea sa intre direct in M 7 la Obor o va face pe alta parte.
Exista si o varianta "radicala", se intrerupe total circulatia in zona Obor - si a metroului evident - si se face o noua statie sub actualul pasaj cu un peron de capacitate corespunzatoare, inclusiv se modifica traseul metroului pentru a putea cobori la noul nivel. In acest caz se poate iesi din statie la nivelul trotuarelor si nu in mijlocul intersectiei - cum este acum. Este unul din cele mai stupide iesiri din metrou, sa iesi din el in mijlocul unei intersectii! Ca sa nu se inteleaga gresit de catre cei care nu cunosc topografia locului, se iese de fapt pe o insula pietonala care se afla in mijlocul intersectiei.
Si sa mai ofer o explicatie, daca se va construi aceasta statie sub pasaj evident ca bucata de pasaj actuala se va demola si se va reconstitui cu statia "la subsol".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1072
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 22 Oct 2010 20:20:12    Titlul subiectului: 135317

Cele doua pasaje pietonale de sub Mosilor si Colentina se pot folosi si ca accese la viitoarea statie, daca ea e sub intersectie sau sub soseaua Colentina, Indiferent unde va fi facuta trebuie si o legatura cu M1, sa nu fie o a doua "Gara de nord2".realizarea pe peronul (peroanele) statiei Obor a unor pasaje ca la Izvor, de unde sa se coboare la peronul lui M7. Acolo, la final, trebuie sa se strice ceva, o parte din pasaj sau accesele actuale la metrou - vestibulul e mic, d-apoi sa mai faci pasaj de corespondenta din el. In afara de pasajul rutier, pe acolo mai sunt niste spatii tehnice, parcajul subteran, de ceva de acolo se pot dispensa pentru metrou. Cea mai probabila asezare a statiei pe Colentina este sub parc si jumatatea de sosea pana la linia tramvaiului.
Aceeasi situatie va fi si la Piata Muncii cu ipotetica linie care vine pe Decebal (acea linie ar putea fi doar un element in PUZ care sa arate ca pe acolo se poate acomoda si metrou, nu e obligatoriu sa se si realizeze).

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Oct 2010 21:28:25    Titlul subiectului: 135323

Daca la Muncii este o linie ipotetica, la Obor M 7 este destul de reala - mai devreme sau mai tarziu se va construi.
Nu am inteles eu prea bine cum vrei sa faci accesul intre Obor (M 1) si Obor (M 7) "ca la Izvor"? Adica subteran ca la Izvor sens Eroilor?
Dar unde faci accesele? Pentru ca stalpii de rezistenta sunt plasati foarte defavorabil. (Bine, ei au fost proiectati asa pentru ca acolo trebuia sa fie statie de tramvai, nimanui nu i-a trecut prin cap ca o sa fie statie de metrou).
Fizic nu ai loc sa strecori scari pe acolo.
Sau faci un compromis si modifici structura de rezistenta, ingloband stalpii in peretii laterali ? Dar pentru asta e clar ca metroul nu mai poate circula vreo 3 ani pe la Obor.
Subway guru sau altcineva care se pricepe la constructii ne poate lamuri daca teoretic este posibil. (Din punct de vedere al rezistentei si nu al costurilor).



O2a.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.3 kb
 Vizualizat:  de 17721 ori

O2a.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Oct 2010 21:39:28    Titlul subiectului: 135324

Ideea de la care se porneste e ca statia M7 sa fie spre Predoleanu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Oct 2010 21:53:15    Titlul subiectului: 135326

Adica pe Colentina? Sau pe Mosilor? Sau intre magazinul Bucur Obor si Primaria de sector? Ca in alte parti nu poate fi. Intrebarea la care nu pot raspunde de 23 de ani este cum se va face transferul calatorilor intre cele 2 magistrale? (M 1 si M 7).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Oct 2010 21:59:54    Titlul subiectului: 135328

De aia se fac studiile, ca sa raspunda la intrebari...
Sa asteptam rezultatele studiului si dupa aceea avem ce comenta... Laughing

Momentul 'esential' la care ar trebui sa fiti toti cu ochii-n paispe' e tocmai 'dezbaterea publica' a proiectului 'oficial'...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Oct 2010 12:19:54    Titlul subiectului: 135347

Deci pe Mosilor va fi statia lui M 7 de la Obor. Referitor la schimbarile de care "va beneficia" Obor (M 1) de aceea este frumos forumul pentru ca putem face "proiectele" noastre care chiar nu costa nici un ban. Dupa ce apare proiectul oficial toate comentariile noastre parca isi pierd farmecul.
Asadar o sa fac niste presupuneri asa cum vad eu statia Obor (M 1) modificata pentru a putea sa fie realizata corespondenta intre Obor (M 1) si Obor (M 7). Rosetti mi-a dat chiar o idee.
Dar pentru acest lucru trebuie sa fac si niste schite.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1072
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 24 Oct 2010 01:20:30    Titlul subiectului: 135362

Daca se elimina stalpii 2 si 4 de pe fiecare parte a peronului se pot acomoda accese, insa acesti doi stalpi vor trebui mutati pe mijloc si turnarea unor grinzi suplimentare transversal; de parapetul scarilor se pot prinde 2-3 coloane subtiri (de grosimea unui stalp de beton pentru iluminat - sunt unii "mai grosi") care sa preia sarcina stalpilor lipsa. lucrarea insa implica inchiderea statiei sau restrictionarea traficului cu inconvenientele de rigoare. se poate fragmenta circulatia trenurilor deoarece exista un macaz la obor, spre Stefan cel mare si unul spre Iancului - Republica - Stefan cel Mare si Iancului - Dristor 2. Oricum s-ar intoarce ideea se ajunge la inchidere.

Idei de amplasare

1. Cand statia este amplasata sub Colentina, avand ca acces principal in pasajul pietonal de la tramvai. Legatura acesteia cu M1 se face de la nivelul peroanelor (ca la Victoriei); in statia existenta avem stalpi cu ciuperca trunchi de piramida intercalati cu stalpi care se sprijina direct pe grinda longitudinala - acestia pot fi inlaturati, in locul lor executandu-se accesele pentru pasajul de legatura cu peronul M7 - daca liniile trec imediat sub M1, atunci accesul va fi intr-un pasaj la nivelul peronului, pe care se sprijina M1, fara alte scari suplimentare decat cele care coboara de pe peronul M1 (altfel se mai coboara, ca in desen).
2. Statia in intersectie, sub M1 - se folosesc pentru acces ambele pesaje pietonale - de pe Colentina si Mosilor + legatura intre peroane.

Poate exista situatia Victoriei sau Piata Unirii, cu nivel intermediar, prin care se face corespondenta cu M1
Accesele sunt la nivelul pasajelor pietonale, vestibulele M7 sunt aproximativ la nivelul peronului M7, iar linia 7 dedesubtul M1.
Mai indicat ar fi ca in prima schema, pentru ca altfel s-ar presupune sapaturi mai adanci si existenta unui nivel intermediar asa, trenurile de pe M7 trec pe sub M1, iar noile vestibule vor fi la nivelul lui M1 +/-2 m.



obor 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  588.6 kb
 Vizualizat:  de 17548 ori

obor 1.jpg



obor 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  895.3 kb
 Vizualizat:  de 17548 ori

obor 2.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Oct 2010 09:47:15    Titlul subiectului: 135367

Din pacate ideea folosirii vechilor statii de tramvai pe post de statii de metrou se vede cat de buna a fost si isi arata deja limitele. Obor, in forma actuala, este improprie pentru o statie "nod", nu vad cum sa mai incapa scari fixe si rulante (eventual si lifturi) pe peronul actual, si asa destul de ingust.
Dupa pererea mea varianta corecta este dezafectarea actualei statii si construirea uneia "adevarate".
Aceasta poate implica reconstructia/modificarea intregului complex de la Obor, construit in anii '70 si care in mod cert peste vreo 10 ani cand sa speram ca va incepe constructia M7, va fi foarte depasit. Inclusiv pasajul rutier, cu cele doar 2 benzi/sens (ca dealtfel majoritatea pasajelor noastre).
In conditiile in care se va pastra actuala statie nu vad legatura decat prin vestibule sau largirea statiei prin inglobarea unei benzi din pasajul rutier (sau chiar a intregului pasaj) in statie de metrou, caz in care se poate face si o legatura directa subterana la peron (gen Izvor). In cazul dezafectarii pasajului rutier se va face si un alt lucru bun. Se poate uni statia de metrou M1 cu cele doua pasaje pietonale laterale, lucru imposibil in configuratia actuala.
In cazul legaturii prin vestibule vad 2 variante :
1. dezafectarea actualului pasaj rutier si construirea altuia mai adanc sau chiar a unuia suprateran, astfel incat accesul catre vestibulele statiei M1 sa fie "liber" si sa se poate veni cu un pasaj de legatura. In momentul actual un pasaj de legatura catre vestibule da fie in pasajul rutier (daca este "la nivel") sau in galeria M1 ( daca pasajul este subteran).
Chiar daca nici vestibulele nu sunt "mai breze", acolo poti sa vii cu un pasaj de legatura cat de cat.
2. o statie M7 supraterana. Din pacate constructia recentului traseu al tramvaiului 34 ingreuneaza putin aceasta solutie, care altfel ar fi fost destul de simpla.
Oricum tramvaiul 21 va disparea daca se va construi M7 cu statii dese. Valabil si pentru tramvaiul 32.
Sigur, varianta statiei subterane ramane valabila, desi este foarte greu sa sapi pe sub o statie si un tronson care trebuie sa ramana active pe perioada constructiei . Stiu ca altii au facut-o, dar noi traim in Romania si se va prefera o solutie ieftina.
Sau poate nu trebuie sa ramana activ pe in zona Obor... Actuala configuratie a retelei metroului permite intreruperea circulatiei pe M1. M1 va avea cap de linie provizoriu la Stefan cel Mare pe perioada lucrarilor, iar intre Iancului si D2 poate exista o pendula. Pana la urma schimbarea traseului fostei M3 are si parti bune.. Sigur, lipsa unei linii tehnologie la Dristor face ca ramele care vor face pendula sa rama captive acolo, dar asta este...
Insa poate reconstructia complexului Obor va incepe cu o linie "bypass" de metrou care sa ocoloeasca actuala statie M1 si care sa poata fi refolosita ulterior, caz in care nu mai este nevoie de intreruperea circulatiei metroului pe acel tronson.
Desigur ca cea mai buna solutie insa ramane dezafectarea complexului actual Obor si construirea unuia nou, cu 2 statii de metrou suprapuse (gen Victoriei), dar ambele cu peron central, nu cum s-a facut la Victoriei in mod eronat dupa parerea mea. Acesta solutie scurteaza mult traseele fluxurilor de calatori si faciliteaza o legatura directa peron-peron, cam in genul cum se voia la GdN. Si cu un pasaj pietonal adevarat, care sa-ti permita accesul catre statiile de metrou de pe orice colt al intersectiei si totdodata accesul catre liniile de tramvai care vor mai ramane.


Ultima modificare efectuată de către sab la Dum 24 Oct 2010 19:05:50, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Dum 24 Oct 2010 14:31:08    Titlul subiectului: 135370

Eu propun transforamera actualei statii in statie cu peron central cu accese directe la peronul lui M7 tot central, statia de pe M7 fiind perpenidiculara sub actuala statie, sau pastrarea configuratiei peroanelor de pe M1 numai ca atunci scarile ce vor duce la peronul central a lui M7 vor fi foarte inguste, dar obligatoriu statia de pe M7 sa fie cu peron central!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Oct 2010 17:50:47    Titlul subiectului: 135372

Trebuie sa postez neaparat o schita, voi nu tineti seama - sau nu stiti - stalpii celor 2 parcari subterane sunt intr-un caroiaj paralel / perpendicular cu actuala statie de metrou iar Mosilor/Colentina sunt sub un unghi oarecare fata de Mihai Bravu/Stefan cel Mare. Stalpii parcarilor - daca nu ma insel - nu au fundatie continua, ci fiecare stalp are fundatie proprie, intre ei gasindu-se pamant. Nu stiu cum se numeste acest tip de fundatie.
Deci schitele facute de Roseti nu prea au sorti de izbanda pentru ca nu tin seama de acest lucru, spus de mine acum.
Amintesc pe aceasta cale - cu legatura la cea ce vreau sa spun, actualele bulevarde celebre din centrul Parisului au fost facute de Napoleon care a daramat vechile strazi/case cu tunul.
Ce vreau sa spun: Cu toata opozitia unora dintre voi, care o sa spuneti NU, NU E ECONOMIC, NU SE POATE APLICA actuala configuratie de la Obor ar trebui sa dispara total, asta daca vrem intr-adevar sa rezolvam problemele cu
transbordarea "logica" a calatorilor intre M 1 si M 7.
Sunt mai multe variante "normale" dar asa cum a spus si Sab pana la urma se va alege varianta cea mai ieftina ( si proasta din punctul de vedere al calatorilor).
Subway guru ne-a mai dat un punct de reper, si anume statia Obor (M 7) va fi sub Mosilor. Asa a spus, citez "va fi spre Predoleanu", iar cei care am copilarit in cartier stim unde a fost Magazinul Predoleanu.
Asadar pornind de la ideea ca nu vom avea o noua statie Obor (M 1) facuta unde trebuie, ca nu se vrea distrugerea Parcarii Subterane "Mosilor" si ca noua statie Obor (M 7) va fi sub Mosilor, cel putin in varianta "Subway guru" problema este pe jumatate rezolvata.
Ma alatur parerii lui Sab ca aici la Obor trebuie rezolvata problema bine si corect prin reproiectarea intregului asamblu din temelii, cu o noua statie M 1, un nou parcaj si un nou pasaj rutier - dus eventual si sub Lizeanu.
Si constructia unei noi statii pe M 1 - traficul oricum ar fi oprit ptr minim 4 ani - in apropierea strazii Vasile Lascar.
Actuala statie M1 de la Obor nu ai cum s-o transformi in statie cu peron central, nu ar fi loc pentru peronul central din cauza stalpilor de rezistenta. In rest latimea pasajelor Obor si Muncii cred ca este aceeasi. Numai stalpii au fost asezati putin altfel.
Statia lui M7 poate sa fie si cu peroane laterale, de ce neaparat cu peron cental? Pentru acest lucru va trebui un nivel intermediar pentru distribuirea fluxurilor pe directiile necesare. Bazandu-ma si pe actuala intersectie de la Eroilor intre M 1 si M 5, nu vad cota sinei pentru M 7 la Obor mai sus de minus 16 metri, deci se poate face si pasajul intermediar in cazul in care Obor (M 7) se vrea a fi cu peroane laterale. Peroane laterale nu inseamna si inguste, vezi de exemplu statia Gara de Nord 1.


Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Dum 24 Oct 2010 19:28:50, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Oct 2010 18:15:39    Titlul subiectului: 135373

@andrei11:
Incet, incet vad ca devi 'specialist' in constructii subterane...ai sezisat perfect.
La Obor toate schitele puse pana acum nu arata decat 'partea vizibila', statia de metrou, pasajul auto si pasajele pietonale...
Trebuie pusa si 'partea invizibila a icebergului' de acolo, adica parcajul subteran si galeria edilitara ce inconjoara piata pentru a avea 'imaginea completa'.
La bariera Vergului e doar pasajul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Oct 2010 19:13:07    Titlul subiectului: 135374

andrei11 a scris:
Peroane laterale nu inseamna si inguste, vezi de exemplu statia Gara de Nord 1
Asta este exceptia de la regula, insa acolo trebuia sa fie o statie pe doua niveluri, de aceea este asa lata (trebuiau scari fixe, rulante, etc). Plus ca acolo se intalneau 3 magistrale... Un fel de Unirii, cu diferenta ca exista o singura constructie. Chiar as fi curios daca ar avea cineva informatii despre cum ar fi aratat statia suprapusa GdN si cum s-ar fi facut schimbul de calatori.
Insa da-mi alt exemplu de statie cu peroane laterale laterale care sa fie si late. Chiar si Victoriei de pe M2 mi se pare destul de ingusta. Bine, acolo multe lucruri sunt anapoda, iar statia de pe M1 este extrem de ingusta...
Revenind la M7...Statie sub Mosilor? Oare care este argumentatia unei astfel de solutii? Si ce faci cu traficul rutier, stiut fiind faptul ca Mosilor nu exceleaza la capitolul latime?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Oct 2010 20:20:11    Titlul subiectului: 135378

In prima poza am schitat stalpii de rezistenta a statiei. Subliniez este o simpla schita care vrea sa ne arate cum sunt plasati stalpii. Asadar nu-i numarati ca nu corespund la numar cu cei din realitate.
Se observa 2 lucruri din primul desen, si anume
- Stalpii formeaza un caroiaj paralel / perpendicular pe statia de metrou M 1
- In zona rondului de la suprafata stalpii sunt mai desi, inclusiv apar cei de pe mijloc (dintre linii). Asa cum am mai spus de foarte mult timp, in rond trebuia construit un monument de circa 25 metri inaltime - foarte greu si a trebuit consolidat locul respectiv. Monumentul a si fost acolo in stadiul de butaforie vreo 2 - 3 luni, a fost vazut.
In locul lui a aparut "papadia".
In al doilea desen am schitat cum ar trebui sa arate nu neaparat statia lui M 7, cat mai ales schema de legatura cu exteriorul si cu statia de pe M 1.
Cum se observa culuarul de legatura l-am facut in asa fel incat stalpii sa nu se intercaleze peste acest culuar. Totodata eu il vad pe sub actualul parcaj subteran ( cum ar veni la subsolul 3 ). Nu cred ca incurca pe nimeni, asa cum am precizat parcajul nu are fundatie continua, ci fiecare stalp are fundatia lui proprie. Deci in principiu se poate veni la nivelul subsolului 3. (Asa ma gandesc eu, cum a spus si subway guru statnd in fotoliu. - nu am cunostinte profesionale in domeniul constructiilor)
Evident ca va trebui modificata structura de rezistenta a statiei de pe M 1 acolo unde pasajul de legatura ajunge in statie, in sensul ca stalpii trebuie "mutati" in cadrul peretelui care desparte pasajul rutier de statia de metrou.
Aceasta legatura oricum trebuie sa fie excentrica, nu poate sa dea exact dedesubtul rondoului - ca in schita lui Rosetti datorita "padurii de stalpi" care se gaseste sub rondou.
E de discutat.
Inca un aspect. Sper ca atunci cand intr-adevar se va pune problema lui M 7 acest studiu de fezabilitate sa fi fost depasit de mult si sa se abordeze problema in mod radical prin construirea unei noi statii pe M 1 si a unui nou pasaj rutier care sa corespunda cerintelor sfarsitului de secol XXI.
De ce s-a preferat amplasamentul sub Mosilor in locul celui de sub Colentina? Nu stiu, dar daca Subway guru ne-a spus de Predoleanu stie el ceva ce noi nu stim. O fi vreun canal colector/ apeduct pe sub Colentina?



Obor 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  226.89 kb
 Vizualizat:  de 17374 ori

Obor 1.jpg



O 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.97 kb
 Vizualizat:  de 17374 ori

O 2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1072
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 24 Oct 2010 21:07:22    Titlul subiectului: 135380

Daca e pe Mosilor, un capat este la Fainari, un loc care nu genereaza mare trafic. Se poate sacrifica zona ultimelor 4 siruri de piloni dinspre Lizeanu, cei din zona accesului la M1? este folosit in totalitate subteranul parcarii sau are zone abandonate?
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Oct 2010 21:25:08    Titlul subiectului: 135384

Nu se pune problema "sacrificarilor" stalpilor, ei trebuie pur si simplu "transferati" la nivelul peretelui care desparte statia de pasaj - cam cum sunt acum stalpii la nivelul scarilor - si acolo este o modificare fata de proiectul initial cu statia de tramvai.
Pasajul de trecere intre cele 2 statii eu il vad la nivelul subsolului 3 (deci sub parcare). De ce vrei tu sa o iei prin parcare, oricum pasajul rutier trebuie subtraversat (deci la nivelul subsolului 3 cum ar veni).
Precizare. Parcarea are 2 niveluri.
Ar fi o treaba buna ca sa "alimentam" statia Obor ( M 1 ) prin 2 parti, si nu prin una singura asa cum am propus eu initial.
Revin cu rugamintea ptr Subway guru de ce nu este posibila constructia statiei sub Colentina - are toate atuurile ca sa fie acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Oct 2010 22:28:25    Titlul subiectului: 135387

N-a spus nimeni 'ca nu e posibil' pe Colentina, n-am facut decat sa va mai dau si eu o idee de amplasament...si sa va aduc aminte ca mai exista si parcajul subteran care ocupa toata piata.
Toate cele bune si spor la croit planuri 'din cutite si pahara', vorba cronicarului. Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 17/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Oct 2010 13:14:39    Titlul subiectului: 135415

Am masurat astazi latimea peronului de la Obor, este meschin de mica, de la banda de siguranta pana la perete are 4 metri. Nu cred ca se pot face scari "a la Izvor". O idee ar fi si sacrificarea integrala a celor 2 accese de la capetele peronului si "coborarea" lor la nivelul subsolului 3 (deci sub pasajul rutier) si construit accese spre trotuare, si evident un acces de legatura cu Obor (M 7). In felul acesta am avea si un pasaj "intermodal" cu linia 21 de tramvai. Nu am mai avea aceeasi facilitate si cu linia 34, dar nu poti multumi pe toata lumea.
Prezint in continuare o schita de principiu pentru a ilustra cum putem sa legam cele 2 statii de metrou. Precizez ca am folosit acelasi culori pe care le-a folosit si Rosetti pentru a simplifica cumva modul de urmarire a rationamentului.
Asadar de pe peronul lui M 1 la capatul peronului se coboara la nivelul subsolului 3 (inexistent, va trebui sa fie sapat) (acest pasaj de la subsolul 3 l-am desenat cu mov), de aici se poate ajunge evident la suprafata, mergand la nivelul subsolului 3 si tinand cont de stalpii parcarilor pana la cele 2 pasaje subterane (Mosilor si Colentina) pentru a iesi la suprafata pe trotuare. La pasajul Colentina se poate face legatura in mod civilizat si cu tramvaiul 21 (pasaj subteran).
pasajul de legatura cum se observa poate duce pana la statia Obor (M 7).
Observatie importanta : fiind doar o schita, nu mi-am pus problema unde se monteaza turnichetii ptr cei care vor sa intre de la suprafata. Atrag atentia ca am schitat un singur pasaj de legatura, ele pot fi doua (si in partea cealalta a statiei lui M 1 - cea catre Iancului) precum si faptul ca nu am desenat iesirea spre Pasajul Mosilor. Astept intai comentariile voastre pentru ca apoi eventual sa pot dezvolta subiectul - daca e necesar.



Schita de principiu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.29 kb
 Vizualizat:  de 17557 ori

Schita de principiu.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Oct 2010 14:21:39    Titlul subiectului: 135417

Normal ca nu se poate, Izvor are 5.10m latime si nu este nod (sa speram ca va fi totusi). Diferenta ar fi ca la Izvor pasajul este deja sapat, iar la Obor mai exista si padurea de stalpi. Si sa sapi pe sub statie...ma abtin..
Apropo, padurea de stalpi exista cand acolo era statie de tramvai? Sau statia de metrou a fost putin marita fata de cea de tramvai?


Ultima modificare efectuată de către sab la Lun 25 Oct 2010 14:30:01, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 1 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community