Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Salvati transportul electric din Constanta !

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 6106
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 31 Oct 2010 17:03:28    Titlul subiectului: Salvati transportul electric din Constanta ! 135665

Urmare intentiei de desfiintare totala a transportului electric ecologic din Constanta prin transformarea ultimelor linii de troleibuz ramase, 48 si 48b, in linii de autobuz, e timpul sa luam atitudine cu totii, IMPREUNA, toti cei care vrem sa ne aratam indignarea in mod VEHEMENT fata de masurile fara precedent in istoria Romaniei de distrugere a ultimelor "redute" ale transportului CIVILIZAT si ECOLOGIC.

ONG Transira, prin Silviu Sintea, a initiat o petitie-online, disponibila la link-ul de mai jos.

http://www.petitieonline.ro/petitie/salvati_transportul_electric_din_constanta_-p09027049.html

Eu am semnat acea petitie si va indemn si pe voi s-o semnati, e timpul sa aratam ca NE PASA si ca nu toti suntem genul de prosti apatici pe care mizeaza "alesii" nostri (oare sunt alesii nostri sau ai pungilor cu faina, malai, ai micilor, ai berii, ai galetilor distribuite in campaniile electorale?!?), ca suntem CETATENI si ca luam ATITUDINE; e timpul sa strangem randurile, sa lasam deoparte motivele care ne separa si sa tinem cont doar de cele care ne unesc, poate de data asta vom reusi sa pastram Constanta NOASTRA, sa n-o lasam sa se transforme in Constanta LOR, o Constanta bananiera, redusa la palmieri, bariere si papuasi manelisti care-ti vand porumb fiert si piatra ponce...

Sa semnam aceasta petitie care sper sa fie punctul de plecare al unor actiuni mai ample si mai agresive ale ONG Transira, e bine sa actionam UNITAR si sa promovam pe toate caile demersurile ce vor urma.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 6106
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 03 Dec 2010 17:49:38    Titlul subiectului: 137076

Comunicatul de presa al Asociatiei Transira legat de desfiintarea ultimelor doua trasee de transport CIVILIZAT si ECOLOGIC din Constanta:

"Masacrarea transportului electric începută în anul 2002 va avea punct final în data de 3 decembrie a.c., dată la care în municipiul Constanța vor circula pentru ultima dată, în administrația Mazăre/Coiciu, troleibuze.

Retragerea troleibuzelor de pe traseele 48 și 48 barat a început “pe ascuns”: au fost retrase deja din circulație troleibuzele ROCAR 212 E și rărite programele deservite de către celelalte 15 troleibuze ROCAR 412 E. Troleibuzele vor fi înlocuite cu autobuze ce vor fi luate de pe alte trasee, iar frecvența de circulație a acestora va scădea (la ora actuală sunt 10 troleibuze pt. traseul 48 și 6 troleibuze pt. traseul 48 barat). Acest lucru este ilegal, deoarece nu există Hotărâre de Consiliu local în acest sens.

Se va servi și acum, dacă cineva va îndrăzni să întrebe, placa uzată cum că troleibuzele retrase din circulație sunt vechi și costisitoare. Precizăm că nimeni nu a oprit administrația tomitană să achiziționeze troleibuze noi și să extindă rețeaua transportului ecologic. Prin Programul Operațional Regional se finanțează “extinderea și/sau modernizarea rețelei liniilor de tramvai și troleibuz și a infrastructurii aferente”, contribuția municipalităților fiind de 2% din valoarea eligibilă a proiectului. Acest pachet de finanțare a fost accesat de către Craiova (introducerea troleibuzului și reabilitarea rețelei de tramvai), Vaslui, Brașov, Baia Mare (extinderea rețelei de troleibuze), Galați, Brăila, Reșița, Ploiești și Cluj (reabilitarea infrastructurii troleibuzului sau tramvaiului). Pitești, Onești sunt localități ce au prevăzut în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană introducerea transportului ecologic cu troleibuze. Începând cu anul 2011 va fi posibil sprijin european pt. achiziționarea propriu-zisă și a vehiculelor (troleibuze și tramvaie), în condițiile în care prețul unui troleibuz este sensibil apropiat de cel al autobuzului.

Recent, directorul general al RATC, dl. Dumitru Coiciu, afirma că ponderea utilizatorilor transportului în comun a scăzut simțitor. Așa este, dar cauza o reprezintă managementul defectuos al acestuia, prețul mare al legitimațiilor de călătorie și diletantismul, reaua-voință a Primăriei și Consiliului local Constanța. De ce în alte orașe există transport electric, stații acoperite, programe de circulație și hărți afișate și în Constanța nu?

Precizăm că durata normată de viață a unui autobuz este de 8 ani. Așadar, începând cu anul 2011 în Constanța se va circula cu 115 autobuze MAZ expirate. În condițiile în care există și o puzderie de microbuze aparținând “Grup Media Sud”, ce piratează traseele RATC, ne putem face o imagine reală asupra a ceea ce se întămplă în transportul tomitan.

Un caz aparte este dat de “sindicalismul” constănțean. Există “Sindicatul Transport Electric RATC Constanța” condus de către dl. Ibraim Timur. Ați auzit vreun protest al acestuia în momentul desființării tramvaiului (soldat și cu pierderea locului de muncă pt. câțiva angajați RATC)? Dar acum când se desființează și transportul cu troleibuze? Culmea, sindicalistul este purtător de cuvânt al Patronatului, dar și asociat cu acesta (firma SC Clean Control ITC SRL Constanța).

Am inițiat o petiție privind salvarea a ceea ce a mai rămas din transportul electric. Poate că în ceasul al 12-lea administrația locală va ține cont și de necesitățile contribuabilului. Petiția poate fi semnată aici:
http://www.petitieonline.ro/petitie/salvati_transportul_electric_din_constanta_-p09027049.html

Uniunea Europeană se implică în mod constant în dezvoltarea sistemelor de transport electric, considerându-se că răspund cel mai bine celor 3 parametri definitorii: “ecologie, economie, ergonomie”. În acest scop s-a elaborat în data de 30 septembrie 2009 un plan de acțiune pe patru ani care cuprinde 20 de măsuri vizând modernizarea sistemelor de transport pentru ca acestea să devină mai eficiente și mai durabile. Măsurile prevăd, printre altele, drepturi sporite pentru persoanele care circulă cu mijloacele de transport în comun și suplimentarea fondurilor alocate dezvoltării transportului public cu vehicule “zero emisii”, cu consum energetic mic.

Abordarea acestor provocări este esențială pentru succesul strategiei globale a Uniunii Europene de combatere a schimbărilor climatice și de promovare a creșterii economice și a dezvoltării durabile, în condițiile în care ponderea emisiilor gazelor cu efect de seră a transportului public este 20%."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Petitii, legislatie Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community