|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 13 Noi 2006 12:53:34 Titlul subiectului: |
66127 |
|
În excursia mea prin străinătate, prin toate țările prin care am trecut, toate orașele mari beneficiau de transport cu autobuze de mare capacitate. Toate orașele mari aveau și autobuze articulate, iar la ei articulate înseamnă articulate, adică par mult mai lungi decât DAC-urile noastre x17 sau Ikarus-urile 280, cu care suntem relativ obișnuiți.
Pe lângă articulate, la ei chiar și ceea ce numim noi autobuze simple/solo/nearticulate erau niște mici monstruleți pe 3 axe (!).
Iar în Hamburg am dat de cireașa de pe tort, o mulțime de autobuze dublu-articulate.
Și culmea e că peste tot, atât articulatele cât și dublu-articulatele, își făceau treaba fără nici o problemă! Și e adevărat că aveau bandă dedicată. E iarăși adevărat că această bandă se respecta, dar la noi, în loc să se elimine cauza, parcările abuzive, prin amenzi drastice, se umblă cumva la efect: cică gata, n-avem loc de mașinile parcate, aducem autobuze solo. Până la urmă, cu mentalitatea asta vom ajunge ca RATB-ul să dețină numai scutere, ca să se poată încadra în trafic, că de, poliția aia plătită din banii noștrii, trebuie să poată dormi liniștită...
Și articulatele astea nu circulau doar pe bulevardele largi, intrau, unele, și prin centru istoric, și iarăși nu era nici o problemă! Dar la scuze nu ne întrece nimeni...
Și vă rog să vă aduceți aminte de troleibuzul dublu-articulat RATB#7091, care făcea linia 91, deci era nevoit să parcurgă "bucla" de la Rosseti și o parcurgea bine-mersi. Ei, nu, dar acum nu se mai poate...
Și ca să vă faceți o idee despre biarticulatele nemțești, iată două fotografii cu ele. Și la cât de masive par, pot să vă spun că n-am o poză bună cu ele, din cauza demarajului, care pe mine m-a impresionat!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.51 kb |
Vizualizat: |
de 21523 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.58 kb |
Vizualizat: |
de 21523 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 13 Noi 2006 17:36:15 Titlul subiectului: |
37811 |
|
Va spun din propie experienta ca nu lungimea articulatelor ma sperie(am condus)ci mintea unora cu masini mici care daca "buticul"este pus pe coltul intersectiei,sau are el treaba acolo nici daca ii pui pistolul la timpla nu se misca pina nu rezolva treaba lui.
Faza vazuta de multe ori la intersectia Emil Racovita cu Turnul Magurele,masina lasata pe colt ca abia am trecut eu cu autobuzul,si intrind mult pe contrasens,troleul din spatele meu a ramas sa clacsoneze pe nesimtit ca nu avea loc.
De asta nu sunt de acord cu articulatele
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 13 Noi 2006 17:36:15 Titlul subiectului: 000 |
66137 |
|
Va spun din propie experienta ca nu lungimea articulatelor ma sperie (am condus), ci mintea unora cu masini mici care daca "buticul"este pus pe coltul intersectiei sau are el treaba acolo nici daca ii pui pistolul la timpla nu se misca pina nu rezolva treaba lui.
Faza vazuta de multe ori la intersectia Emil Racovita cu Turnul Magurele, masina lasata pe colt ca abia am trecut eu cu autobuzul si intrind mult pe contrasens, troleul din spatele meu a ramas sa claxoneze pe nesimtit ca nu avea loc.
De asta nu sunt de acord cu articulatele.
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 13 Noi 2006 18:33:56 Titlul subiectului: |
37813 |
|
1. Se spune de un raport 3:2. Bun. În cazul autobuzelor, teoretic, ar fi posibil, dar în cazul troleibuzelor face față rețeaua? Din punctul de vedere al forței de muncă, situația e avantajoasă; se creează noi locuri de muncă.
2. Prețul. Este bine știut faptul că majoritatea covârșitoare a autobuzelor articulate moderne sunt cu motorul în spate (autobuzele biarticulate postate de Cătălin Ghiță la alt topic constituie una din puținele excepții, motorul fiind între axele A și B). Prezența motorului în spate implică:
-articulație cu mecanism hidraulic de protecție, având în vedere că marea majoritate a articulatelor sunt cu tracțiune 6x2 pe axa C
-articulație fără mecanism de protecție, dar tracțiune 6x4 pe axele B și C, concepție întâlnită la unele autobuze franțuzești
-6x4, tandem, soluție viabilă doar în cazul troleibuzelor
Toate aceste elemente determină creșterea semnificativă a prețului.
3. Manevrabilitatea. Deși sunt un fan înrăit al vehiculelor articulate, mă văd nevoit să îi dau dreptate Șoferului de autobuz. Un autobuz sau troleibuz articulat cu articulație "trasă" e mai manevrabil ca unul cu articulație "împinsă" (adică cu motor în spate) din cauza faptului că,în primul caz,roțile axei C sunt orientabile, pe când, în al doilea caz, nu. Ori, dacă un amărât de DAC x17 creează probleme, gândiți-vă ce s-ar întâmpla dacă un Irisbus 18 ar intra pe o stradă supraaglomerată și ar trebui să ia o curbă strânsă. Fără o bandă specială destinată lor și fără a interzice altor vehicule să oprească la o distanță de minim 20m de stație, articulatele sunt ceva la care putem doar visa.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 13 Noi 2006 18:33:56 Titlul subiectului: |
66138 |
|
1. Se spune de un raport 3:2. Bun. În cazul autobuzelor, teoretic, ar fi posibil, dar în cazul troleibuzelor face față rețeaua? Din punctul de vedere al forței de muncă, situația e avantajoasă; se creează noi locuri de muncă.
2. Prețul. Este bine știut faptul că majoritatea covârșitoare a autobuzelor articulate moderne sunt cu motorul în spate (autobuzele biarticulate postate de Cătălin Ghiță la alt topic constituie una din puținele excepții, motorul fiind între axele A și B). Prezența motorului în spate implică:
-articulație cu mecanism hidraulic de protecție, având în vedere că marea majoritate a articulatelor sunt cu tracțiune 6x2 pe axa C
-articulație fără mecanism de protecție, dar tracțiune 6x4 pe axele B și C, concepție întâlnită la unele autobuze franțuzești
-6x4, tandem, soluție viabilă doar în cazul troleibuzelor
Toate aceste elemente determină creșterea semnificativă a prețului.
3. Manevrabilitatea. Deși sunt un fan înrăit al vehiculelor articulate, mă văd nevoit să îi dau dreptate Șoferului de autobuz. Un autobuz sau troleibuz articulat cu articulație "trasă" e mai manevrabil ca unul cu articulație "împinsă" (adică cu motor în spate) din cauza faptului că,în primul caz,roțile axei C sunt orientabile, pe când, în al doilea caz, nu. Ori, dacă un amărât de DAC x17 creează probleme, gândiți-vă ce s-ar întâmpla dacă un Irisbus 18 ar intra pe o stradă supraaglomerată și ar trebui să ia o curbă strânsă. Fără o bandă specială destinată lor și fără a interzice altor vehicule să oprească la o distanță de minim 20m de stație, articulatele sunt ceva la care putem doar visa.
|
|
Sus |
|
|
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Vin 08 Dec 2006 16:15:05 Titlul subiectului: |
67762 |
|
Parerea mea este ca articulate ar trebui pe: 69, 76, 85, 86 si 90.
_________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Dec 2006 17:14:47 Titlul subiectului: |
67764 |
|
RobertC a scris: | Parerea mea este ca articulate ar trebui pe: 69, 76, 85, 86 si 90. | +61,62.
|
|
Sus |
|
|
stefs
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 08/Mar/2007 Mesaje: 3 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Dec 2006 20:06:59 Titlul subiectului: |
67765 |
|
Cred ca se justifica folosirea troleibuzelor articulate doar pe linii care sunt aglomerate pe cea mai mare parte a traseului, nu doar pe unele sectiuni.
|
|
Sus |
|
|
Mihai Vizitator
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2006 10:30:23 Titlul subiectului: yjy |
67784 |
|
Articulatele sunt SOLUTIA, nu EFECTUL decongestionarii traficului.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2006 11:37:21 Titlul subiectului: |
67790 |
|
Acest lucru l-am discutat si cu conducerea RATB si asta mi s'a spus: troleibuzele articulate nu se descurca in traficul din Bucuresti.
Daca tot spuneti ca in Romania se iau decizii care in alte parti se luau cu 10 ani in urma, nu uitat ca fata de multe alte parti, Romania e cu 20 an in urma, cel putin. Iar acei "acum 10 ani" au prins Romania cu garda jos la capitolul transport in comun, ceea ce a favorizat masiv cresterea numarului de masini.
In general, tot ceea ce tine de transportul de calatori a favorizat asta.
Daca in anii '80 ITB era a 3'a companie de transport din Europa, de ce olandezii aia au filmat un troleibuz cu calatori pe scara ? Daca atunci nu mergea bine, cand nu prea erau masini pe prima banda si nici blocaje ca acum, la ce va asteptati in prezent ?
|
|
Sus |
|
|
Mihai Vizitator
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2006 12:10:11 Titlul subiectului: |
67793 |
|
Capacitatea unui articulat este de circa 170% fata de un vehicul simplu, ocupand in trafic un spatiu cu doar 20-30% mai mare, la aceleasi costuri de intretinere si de exploatare. Ca sa obtii aceiasi capacitate cu doua vehicule simple ai nevoie de:
1. 2 soferi
2. Un spatiu de 250-300% in trafic, pentru ca vehiculele nu pot sta lipite
3. Costuri de intretinere si exploatare duble.
Se mai face si confuzia intre vehicule articulate moderne si "râmele umblătoare" de la DAC. Vehiculele articulate moderne au performante uimitoare cand vine vorba de manevrabilitate, diametru de bracaj, flexibilitate a articulatiei etc. Poti remarca, de pilda, in pozele cu articulate moderne faptul ca ampatamentul intre puntea 1 si 2 este aproximativ acelasi cu ampatamentul intre puntile 2 si 3, spre deosebire de DAC. Asta schimba total datele problemei can vine vorba de manevrabilitate. De asemenea, la puntea 3 de obicei se pun roti viratoare s.a.m.d.
Rezultatul este ca practic la acelasi spatiu in trafic si la aceleasi costuri, capacitatea de transport de dubleaza. Cand capacitatea se dubleaza, pe o linie, ea atrage trafic din alte moduri de transport. Inclusiv din masini personale.
Sa terminam cu "proletarismul" asta ca bucurestenii sunt nijte jmekeri avizi de masini personale. Abia astept ziua in care sa folosesc RATB-ul si metroul in locul masinii. Dar n-o s-o fac niciodata numai pentru ca o impune cineva. Ci o sa o fac in ziua in care RATB o sa aiba grija ca nu se urce oameni care au uitat sa se spele dimineata, in ziua in care n-o sa trebuiasca sa imping femei jos de pe scara ca sa se inchida usa si in ziua in care RATB o sa inteleaga importanta interconectarii rutelor de transport. Sa fac cu transportul in comun 1h30' pe 5-7km in coditii de sardele, se cheama ca transportul nu exista.
Si in final, evident RATB-istii nostrii fiind niste inteligenti romani destepti , ar face bine cand se plimba prin Europa de Vest sa arunce un ochi la solutiile de transport de acolo. Vor vedea lucruri interesante: trafic supra-aglomerat, strazi inguste si vechi si, culmea, articulate mai lungi decat DAC-ul care iau viraje mai grele decat troleibuzul 76, fara sa incurce traficul si fara sa ramana blocate in el.
Dar, desigur, ce stiu "fraierii" aia de nemti si francezi care au trasnportul organizat?! La noi unde e haos s-a inventat de fapt Universul
Ca etalon putem lua o cabina de lift "normal": IFMA, 4 persoane, 320kg Cabina are 1 m2. Incercati sa intrati macar 5 intr-un asemenea lift. Imaginati-va 8 oameni in acelasi spatiu. Succes!
4 oameni este maxim pe 1m2. Nu vorbim de performante extreme, respectiv de performeri care isi lipesc fundul de ceafa si incap intr-un m3. Ci de 4 oameni normali. 5 oameni pe m2 sunt deja striviti unul in altul. Iar mai mult nu se poate.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2006 12:15:52 Titlul subiectului: |
67795 |
|
Cred ca RATB ar trebui totusi sa cumpere unul sau doua troleibuze articulate moderne, pe care sa le puna pe linii pe care ar merge bine, dar sa le testeze si pe linii cu probleme de trafic. Doar daca am intreba pe soferii care au condus DAC'uri articulate, nu ne putem face o idee, avand in vedere caracteristicile tehnice depasite ale acelor troleibuze. Problema poate fi studiata doar in practica. In teorie, cum spuneu unii: "oficial merge bine".
Daca ii aliniezi frumos pe oameni cate 3, ar incapea si 9 in lift, dar raman 8 daca liftul nu are usi culisante, ca sa se poata inchide usile Daca liftul merge sau nu, asta nu mai stiu, dar cu siguranta ca autobuzul va merge, iar daca e articulat, partea din spate va atinge pamantul, cum spunea un vizitator de mai demult. Dar dupa 10 ani de exploatare, autobuzul va arata la fel ca taxiurile si masinile din Cuba.
|
|
Sus |
|
|
fantt
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2024 Mesaje: 193 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2006 13:44:26 Titlul subiectului: |
67798 |
|
Totusi cum se explica atunci incapatinarea RATB de a mentine aceasta aberatie de calcularea a capacitatii unui vehicul? Ca e evident ca la acea densitate stai ca sardelele in autobuz; sau RATB crede ca daca declara o capacitate de transport calculata la aceste standarde cistiga ceva? Pina la urma pe simplul calator nu prea il interseaza acest mod de calcul, pe el il deranjeaza ceea ce se intimpla concret in statie/vehicule si aglomeratia existenta in practica.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2006 13:50:30 Titlul subiectului: |
67799 |
|
Cred ca RATB calculeaza capacitatea in mod realist, pentru ca asta e incarcarea vehiculelor in Bucuresti la ore de varf. Noroc ca in general folosesc autobuze de la un capat la celalalt si scap de aglomeratie, adica stau si jos intr'o pozitie unde restul pana la capacitatea pe m² nu au cum sa stea decat daca eu si cel de pe scaunul de langa mine i-am tine in brate
|
|
Sus |
|
|
Vizitator
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2006 15:00:01 Titlul subiectului: |
67800 |
|
Un Citaro are o suprafata utila, adica suprafata in care intra calatorii de circa 26m2. La 8 calatori pe m2 "la ore de varf", inseamna ca in autobuz sunt ~210 de calatori (imi pare rau ca aici nu exista iconita aia de "tavalit pe jos de ras"). Saracul Citaro are, in versiunea cu 3 usi, capacitate de 105 oameni, asta insemnand scaune pline si "om-in-om" pe restul suprafetei (ca asa se calculeaza).
Asa-zisa capacitate RATB l-ar face invidios pana si pe Mercedes CapaCity, cu a sa capacitate de "abia" 193 de calatori. Baska, faptul ca ar mai bate si niste tramvaie
Eu chiar nu stiu unde scrie la RATB ABERATIA asta cu 8 calatori cu m2, dar contrazice legile fizicii si realitatea. Exista cel mult pe hartie, in nici un caz in realitate.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2006 17:39:07 Titlul subiectului: |
67801 |
|
Unde ati auzit de 8cal/mp ?... ultima oara auzisem ca au trecut la 6-6.5cal/mp
Scan din "Transportul public uran intre trecut si viitor", Alexandru Sterian, 2003.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.73 kb |
Vizualizat: |
de 22569 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.84 kb |
Vizualizat: |
de 22567 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Mihai Vizitator
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2006 19:33:45 Titlul subiectului: |
67803 |
|
Aaa.... deci vorbim de un indicator statistic. Asta inseamna cati calatori transporta un metru patrat de vehicul in orele de varf. Dar nu zice nimeni ca "la o singura cursa".
Deci nu e vorba de inghesuirea a 10 calatori pe un metru patrat, ci de faptul ca raportand numarul total de calatori pe un anume interval la "suprafata vehicul" in circulatie la acea ora obtinem acest indicator.
Ceea ce este, deci, cu totul si cu totul altceva....
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Dum 10 Dec 2006 00:10:24 Titlul subiectului: 54yy54 |
67817 |
|
Mihai, de acord! Baliverna asta cu articulatele care nu au loc si nuj ce e depasita...Ca sa confirm ce ai spus: m-am mutat de o saptamina in Groningen (pentru cei care nu stiu: Tarile de Jos, nord-est, la 200km de A'dam)...si aici articulatele danseaza pe stradute inguste...printre....printre...biciclete, stimati telespectatori... is Citaro articulate...care intra pe toate stradutele din oras...
De acord inca o data cu Mihai: nimeni nu a mers p-afara...sa vada solutii pentru transport in comun...acestea nu trebuie cautate in tarile latine apropos: Parisul e un haos... ci in tarile germanice, unde sistemele de transport sunt de acum 'jde ani facute de oameni cu cap mult...nu ca acum...
De cate ori nu am zis noi aci...o banda separata pentru transportul in comun, cre in orice aglomeratie functioneaza... Nu pot sa uit ma intorceam de la Eindhoven cu cineva cu masina si la iesire: file de vreo 4km...pe mijlocu strazii ingradita de borduri, banda de "bus lijn" mergeau bus-urile linistite...si oamenii ne faceau cu mana...
Oameni buni, se poate face, daca se vrea... in orice conditii. Itr-adevar vor exista si probleme...De ex in Delft luni, in cetate, unde autobuzele circula pe o banda...ca atita ii strada...un nene cu o duba s-a pus acolo sa descarce...Autobuzul, fata in fata asteptau acolo...ala nu s-a dat, ba mai mult la protestele lumii a aratat: koor-ul (scuzati-mi finlandeza medievala, vorba cuiva). Soferii au asteptat cuminti comunicand prin statia radio...asta e!
Nu invinovateste nimeni pe cei cu masinile mici, Doamne fereste, dar ne supara nesimtirea si ignoranta multora. Transportul in comun nu trebuie sa fie o corvoada, ci doar o optiune, eventual mai buna.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Dum 10 Dec 2006 13:27:08 Titlul subiectului: |
67830 |
|
Asta cu artticulatele ca "nu se descura in trafic" este o mare porcarie.
In Sindelfingen (o suburbie langa Stuttgart) exista vreo 20 de autobuze Citaro articulate care "fac slalom" pe niste stradute asa de inguste incat in perceptia RATB-ului nici autobuzele normale nu ar merge! La ei se poate, la noi nu. Pana si rablele articulate de pe 76 se descurca bine pe Str. Izvoul Rece si Resita care sunt FOARTE INGUSTE.
_________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Dec 2006 17:44:18 Titlul subiectului: |
67850 |
|
Poate nu vor sa dea mai multi bani pe articulate, si iau numai troleibuze scurte. Dar la confortul platitorilor de abonament/bilet nu va ganditi domnilor de la RATB. Sau credeti ca noi avem o placere perversa sa ne inghesuim in trolee/autobuze ca sardelele.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Dec 2006 23:12:16 Titlul subiectului: |
67857 |
|
Mai oameni buni, ok, articulatele voastre au raze de bracaj mici, comparabile cu un solo. Dar cam ce se intampla cand articulatul de pe 92 sa zicem face stanga la Titan? Blocheaza toata intersectia? Va zic eu ca da! Daca nu are semafor separat pentru stanga de cei care fac inainte (ca la Ramnicu Sarat, unde necesar pentru a permite tramvaielor sa faca stanga), nu poate activa pe traseul ala. Si cate o situatie de genul asta se gaseste pe fiecare traseu de troleibuz.
Stradutele alea ale voastre sunt visul transportului in comun, au sensuri unice si intersectii in cruce, la 90 de grade semaforizate.
In plus, cu ce ma ajuta pe mine ca am un troleu mare, in care am loc, daca vine ca tramvaiul 23, la 20 de minute? Nu ma ajuta deloc. De aia prefer Metroirex, si cand nu se poate, orice autobuz sau troleu in locul tramvaiului.
|
|
Sus |
|
|
Mihai Vizitator
|
Trimis: Lun 11 Dec 2006 00:05:29 Titlul subiectului: thth |
67860 |
|
Spre deosebire de orasele mari europene, Bucurestiul este un oras cu bulevarde largi si multe axe de penetratie. Orasele mari si chiar si cele medii din Europa au in general strazi inguste, chiar si cand vine vorba de bulevarde.
Bunaoara, Parisul, are ca bulevard lat celebrul Champs Elysée, cu 4 benzi pe sens. In rest bulevardele sunt de 3-4 benzi (total, nu pe sens), dominante fiind strazi inguste, cu intersectii la 90 de grade "inghesuite".
Orasele germane, de asemenea, au zonele centrale cu strazi inguste si intersectii stramte. Orasele mari olandeze, cum zicea si Ionescu, au in centru "bulevarde" reduse la o banda pe sens, restul spatiului fiind alocat de preferinta biciclistilor. Vorbim de orase medievale, cu sistematizare gandita in secolele XVII-XIX si "duplicata" apoi in secolul XX, din spirit conservationist.
Asadar, nu imi spune cu atata siguranta ca articulatul blocheaza intersectia. Ia un tren sau un avion, du-te pana la Haga, de exemplu, vezi cum poate articulatul sa ia un viraj in centru, fara sa blocheze intersectia, fara sa moara in trafic si fara sa omoare biciclisti si pe urma vino inapoi si vezi de ce nu-i in stare RATB sa se miste in Bucuresti cu DAC-ul.
Daca vrei sa scutesti o cheltuiala, iti spun eu de ce nu resuses: sunt prea "destepti". Au principiul asta, pe care il enunti si tu: "la noi e altfel". FALS! La noi e prost, si atat!
De exemplu, eu iti spun ca exista studii de transport - studiu = egal bani investiti in experimente, analize, oameni, munca etc - facute pe cazuri concrete, traspuse in solutii propuse si aplicate, care culmea functioneaza de ani si zeci de ani. Studiile astea spun multe, si baietii aia din occident pun pret pe cercetare si respecta opiniile avizate. In transportul urban o recomandare esentiala este structurarea mijloacelor de trasport pe nivele de viteza si capacitate si complementarea lor. In zonele AGLOMERATE SE RECOMANDA folosirea de vechicule de mare capacitate. Adica articulate. TOCMAI pentru reducerea aglomerarii in trafic.
Ori tu vii si ma contrazici cu o parere, a ta, care n-ai vazut pana acum nici un Citaro articulat in Titan, ca macar sa avem un exemplu practic, nu o teorie goala. EXACT asta fac RATB-istii si rezultatele se vad in teren: un trasport public prost, respingator si care mai rau incurca traficul decat sa-l decongestioneze.
Pentru toate problemele exista deja solutii certificate deja, inca pe banii si experienta altora. Ca si ei si-au spart mult capul pana sa inceapa sa aiba solutii viabile. Nu trebuie sa inventam noi roata, ci sa luam solutia gata facuta.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 11 Dec 2006 01:44:22 Titlul subiectului: |
67861 |
|
Mihai a scris: | Capacitatea unui articulat este de circa 170% fata de un vehicul simplu, ocupand in trafic un spatiu cu doar 20-30% mai mare, la aceleasi costuri de intretinere si de exploatare. Ca sa obtii aceiasi capacitate cu doua vehicule simple ai nevoie de:
1. 2 soferi
2. Un spatiu de 250-300% in trafic, pentru ca vehiculele nu pot sta lipite
3. Costuri de intretinere si exploatare duble. | Adica articulatul de 18 m ocupa cu 30% mai putin spatiu decat un single de 12 m? Si intra in el 170 de persoane? Ca articulatul ala greu, cu acelasi motor ca si single-ul se misca mai greu nu spui?
In alta ordine de idei: daca un Logan face drumul Obor-Liceul Caragiale in 30 de minute din cauza aglomeratiei si un autobuz indiferent de lungime il face in acelasi timp, ce preferi: sa astepti un single 10 minute sau un articulat 15 minute (ca deh, sunt mai putine pe aceiasi linie)? In ce situatie e timpul total de calatorie mai mic?
Ce e mai dureros: sa se strice unul din cele 4 articulate ce deservesc o linie, sau unul din cele 6 singleuri?
Problemele articulatelor intervin exact pe artere largi, ceausiste, cand trebuie sa schimbe banda de circulatie in aglomeratie, sau sa intre in statia de tip alveola intre masini parcate. Daca trebuie sa lungesti fiecare statie cu 50%, de unde iei spatiul ala? Sau daca 2 articulate se prind din urma pe traseu, unde mai opresc in statie?
Exista si rute pentru articulate, dar nu in zonele aglomerate (inelul interior al orasului).
La capatul din Barajul Dunarii am avut troleibuze articulate pe vremea lui Ceasca, dar s-a renuntat repede la ele.
|
|
Sus |
|
|
fantt
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2024 Mesaje: 193 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 11 Dec 2006 10:38:04 Titlul subiectului: |
67863 |
|
Eu unul as prefera sa astept 10 minute in statie un articulat, )
Intr-adevar cei care nu au fost prin orase din Vest, sa vada cum se descurca acolo autibuze articulate pe stradute cu o singura banda sau intersectii la 90 de grade, ar trebui sa nu isi mai expuna parerea; gindirea asta ca articulatele incurca circulatia a avut si Occidentul acum 40 de anio cind au desfiintat masiv tramvaiele pe motiv ca incurcau circulatia; intre timp, dupa ce au cheltuit o gramada de bani pe diverse studii, au ajuns la concluzia ca e exact pe dos, adica autoturismele incurca circulatia mijloacelor de transport in comun, si au luat numeroase masuri pentru a rezolva problema: parcari subterane, benzi prorpii destinate transportului in comun, reintroducerea tramvaiele in site propriu; asa ca solutii sint destule, numai sa nu ne mai credem noi cei mai destepti si sa privim si pe la altii ce au facut; si mai ales SA SE VREA la nivelul primariei sa se faca ceva pentru imbunatatirea transportului in comun si descurajarea folosirii autoturismului propriu; la noi insa este multa demagogie, dar practic nu se face nimic, si un bun exemplu mi se apre linia de tramvai de pe Stefan cel Mare, care nu au curajul sa o faca separata de traficul auto; deci multe vorbe goale si abureli de genul "articulatele incurca traficul" , care prind la unii, asa cum au prins afirmatiile scripcarului ca tramvaiul e nerentabil iar troleibuzele incurca traficul.
|
|
Sus |
|
|
Mihai Vizitator
|
Trimis: Lun 11 Dec 2006 11:41:32 Titlul subiectului: |
67864 |
|
Kaleun
Am zis "spatiu in trafic". Un autobuz in trafic fluent pastreaza cam 3m in fata, 3m in spate fata de vehiculele adiacente. Ca nu poti sa mergi la 30-40km/h agatat de bara lui, nu?!
Hai sa punem mana pe aritmentica acum, considerand un ARTICULAT LUNG, respectiv de 18m, ca sunt si mai scurte: (18+3+3) / (12+3+3) = 1.33 Te-ai prins? Bun, sa mergem mai departe.
Ai vazut cumva ca am scris eu ca folosindu-se articulate sa scade numarul de vehicule? Nu, n-ai vazut, pentru ca n-am scris. Am scris ca "la acelasi numar de vehicule, capacitatea PRACTIC se dubleaza". Adica tot la alea 10 minute, in loc de un autobuz simplu, vine un articulat. Te-ai prins si aici? Ok, mai departe.
Intr-un articulat nu intra 170 de persoane. Intra chiar si 190 in conditii de normalitate. Diferenta de capacitate inseamna o masa suplimentara de cam 7t. De aia pe autobuze simple se pun motoare de 200-250CP, iar pe autobuze articulate cu 20-50CP mai mult, consumul crescand cu doar pana la 20%, avand insa costuri de intretinere PENTRU UN SINGUR MOTOR, nu pentru doua. Intelegi tu deci ca, din punct de vedere costuri de exploatare costurile sunt PRACTIC aceleasi? Ar mai ramane sa-ti explic ca doi soferi sunt mai mult decat unul, dar cred ca asta deja te-ai lamurit.
Bulevardele ceeausiste de care vorbesti sunt un avantaj, nu un dezavantaj. Multe orase europene si-ar dori bulevarde largi precum Bucurestiul. Si n-au. Si nici nu-si pot face pentru ca nu pot demola nimic.
Ce-a mai ramas? Statiile cu 50% mai lungi?! Asta e spusa asa, ca sa avem si noi o problema, nu?! Chiar, saracii de noi, unde sa lungim noi statiile in orasul asta? Ce sa ne facem cu masinile care vor parca oricum in alveolele de statii?! Da' daca peste Bucuresti o sa cada un asteroid de sare?! Ca drobul lui Creanga nu mai e suficient de elocvent....
Rute pentru articulate la periferie?! Asta e cea mai tare. Pai ce sa faci cu articulatul in periferie unde necesarul de capacitate e mic? Sa-l plimbi gol? Ca numai in capul nostru romanesc se pun midibuse in centru si autobuze de capacitate mare in periferie, evident pe dos fata de logica si normalitate.
Specialisti?! Uite aici am eu o problema. In mintea mea, cand unul da "chifla dupa chifla" - si zic ca aici putem fi de acord ca RATB-ul asta face - si cand citesc ce zice un RATP (Paris) de exemplu (nu ca n-ar avea si aia monumentele lor de prostie), unde totusi, transportul public functioneaza si oamenii in general il prefera trasportului individual (autoturism) mi-e greu sa le zic la primii "specialisti" si la ultimii "amatori". Pentru ca, sa vezi ce chestie, in centrul Parisului circula articulate. In centrul Amsterdam-ului circula, ce sa vezi, articulate. In Köln, in plin centru, aticulate. Stuttgart, Frankfurt, Nürnberg, Düsseldorf etc. etc. etc., in centru articulate.
Desigur, ei sunt toti niste amatori, pentru ca adevaratii "specialisti", singurii care si-au tocit coatele cu adevarat prin facultati, sunt toti adunati la Bucuresti, la RATB, desigur. Adevarul e ca de-aia trebuie sa aruncam femeile din autobuz ca sa se-nchida usa si sa putem pleca din statie.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|