|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 17 Noi 2010 20:01:27 Titlul subiectului: Noi concepte de Park&Ride |
136418 |
|
Saptamana trecuta am asistat la o prezentare a 'incredibilelor' lucrari de constructii subterane in curs de desfasurare in Coreea de Sud. Printre altele, s-a prezentat si 'noul concept de Park&Ride ce se intentioneaza a fi imlementat la Seoul.
Pornind de la constatarea ca indiferent cate linii de metrou se construiesc (si la Seoul au ajuns deja la linia #9) exista un numar relativ important de persoane care nu pot/nu vor sa-si dea fundul jos din auto personal, urbanistii sud-coreeni propun urmatorul concept pentru Seoul:
1. realizarea unui 'pieptene' de autostrazi subterane care sa sub-traverseze orasul, 3 N-S + 3E-V, avand punctele 'nodale' in zona statiilor de metrou;
2. realizarea unor imense parcari subterane in zonele 'nodale', cu acces exclusiv din autostrazile subterane;
3. cei ce vin cu masina in centru nu vor avea acces la suprafata (orasul ramane interzis auto, exclusiv 'green') ci vor trebui fie sa ia transportul in comun pe distante scurte, fie sa o ia 'sanatos' pedestru sau cu bicicleta;
4. in felul acesta orasul este 'interzis' circulatiei auto personal care va ramane cantonata exclusiv in subteran.
Ce parere aveti? |
|
Sus |
|
|
ADY88
Data înscrierii: 26/Oct/2009 Ultima vizita: 16/Dec/2013 Mesaje: 59 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Mai 2011 21:36:27 Titlul subiectului: - |
143918 |
|
Idee frumoasa si scumpa, din cate am auzit asa chestie au facut in orasul Boston, au mutat o autostrada suspendata ce trecea prin centrul orasului in tunel, initiail estimau ca o sa-i coste cam 2,8 miliarde $, insa pretul a ajuns cam la 14,6 miliarde $. Daca coreenii au asa bani.
Dar in general ideea e frumoasa, orasul ar deveni mai prietenos cu omul, mai verde, mai putin poluat (presupun ca o sa le dea in cap coreenilor sa instaleze filtre pentru aerul evacuat din tunele). |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Lun 15 Dec 2014 15:30:02 Titlul subiectului: |
176031 |
|
La Londra este un plan de a trece o mare parte din orbitala Londrei, M25, sub pamant si extinderea pe mari portiuni la 6 benzi de circulatie. Ea are deja in multe locuri 5 benzi si in rest 4 sau trei. Are o lungime de 200km si ceva. Cu toate astea, la ora actuala traficul este imposibil la orele de varf cand pemtru traversarea ei pe portiuni poti pierde si cate doua ceasuri in trafic, pur si simplu se merge bara la bara. Punctele nevralgice sunt iesirea spre nord la M1, cea spre vest si aerop. Heathrow M4... Totusi Londra are o serie de P&R plasate pe la capetele celor 14 magistrale de metrou, la preturi intre £4-£8/zi.
Un oras cu un sistem de P&R foarte interesante este York, unde nu se intra cu masina in interiorul vechilor ziduri ale cetatii. Este orasul cu cea mai mare arie pietonala din Europa. Astfel orasul (cam de marimea Pitestiului) are 8 P&R, legate cu tot atatea linii speciale colorate de centrul orasului. Aceste parcari au program pana la 8:30PM si pana la 18:30 duminica. Daca uiti de asta, cum am patit eu, amenda sa iti deschida poarta peste program este £50. Cele 8 linii sunt marcate special, sunt deservite, in functie de zona de masini scurte sau articulate. Parcarea este gratuita, platesti numai biletul de transport, unde probavil, este inclusa cumva si taxa de parcare. Sa stiti ca sunt pline mereu, cei care muncesc si nu locuiesc in oras isi lasa masinile acolo si merg cu autobuzul. Turistii procedeaza la fel, numai ca unii mai uita si programul . Bine adevarul e ca York este atat de frumos (de la elemente antice romane, pana la constructiile de secole 14-17 englezesti), incat uiti de orice.
La noi, pana acum, doar Brasovul experimenteaza cum va ideea asta, nemarcata ca atare. Este vorba despre Autogara Bartolomeu care este fix P&R. Sunt singurul care spune asta demult, ca aia de la topicul jud. Brasov au alte preocupari...
Acum sa vedem cu noile terminale daca se va proceda la fel. E cam greu sa schimbi mentalitati, desi am io o teorie si despre asta, ar alta data . |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|