Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Noi 2023 16:49:43 Titlul subiectului: |
217332 |
|
Mi-a răspuns PMI, racordul dinspre Țuțora spre Tătărași va fi propus pe lista de investiții. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Noi 2023 18:35:50 Titlul subiectului: |
217333 |
|
Super! Dar ca sa fie si mai super, asteptam infaptuirea si abia atunci credem, ca asa si mie mi-a promis jupanul din 2005, intr-o discutie fata in fata, la o distanta unul de altul de ni se intersectau balistic scuipatii colaterali vorbirii, ca pastreaza macar o linie de troleibuz...
Si altceva ce ti-au mai zis de la jupanarie ca (nu) se poate?!... |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Noi 2023 18:46:58 Titlul subiectului: |
217334 |
|
Legatura Pd. Ros - Primăverii. Aștept răspuns și pentru 30, 7, 19 și 2 |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Noi 2023 18:49:26 Titlul subiectului: |
217335 |
|
Au si motivat? |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Noi 2023 18:53:21 Titlul subiectului: |
217336 |
|
Citat: | Vă mulțumim pentru petiția dvs., propunerea fiind transmisă pentru includerea în lista de investiții.
|
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Noi 2023 18:55:18 Titlul subiectului: |
217337 |
|
Daca iese asta, prin ceva minune electorală, trimit și pentru linia Pd. Ros Pd. de Piatra și Rond pe ambele sensuri la Baza 3. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Noi 2023 19:27:59 Titlul subiectului: |
217338 |
|
Suna clasic... |
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Sâm 25 Noi 2023 00:22:07 Titlul subiectului: |
217350 |
|
Mai important ar fi legatura dinspre C.U.G. cu B-dul N. Iorga pe bretelele pasajului, deoarece cand linia de pe Str. Palat va intra in modernizare nu ar mai circula tramvaiul 9 spre C.U.G.. Mai era in plan sa faca si depou. Si in Podu Ros ar merge ca linia sa fie in asa zisul sens giratoriu cum e in Pod de Piatra. Ar fi si o varianta de avarie ca sa intoarca tramvaiul in Podu Ros.
Linia din Copou ar putea fi prelungita deoarece 36 e cam aglomerat si s-a putea sa se mai ridice si niste cartiere rezidentiale. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 25 Noi 2023 00:36:32 Titlul subiectului: |
217351 |
|
Fa si tu sesizare, eu am deja 3. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 25 Noi 2023 06:42:52 Titlul subiectului: |
217352 |
|
Cand s-a facut proiectul de reabilitare a liniei din CUG au fost discutate 3 variante (ocolire, prin rond cu acces multiplu, prin rond fara schimbari), dar fricile diverselor institutii au ales-o pe cea care nu schimba nimic...
Scrieti cat mai multi, avand grija sa aduceti mereu argumente solide, intr-o prezentare cat mai rafinata cu putinta! |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 25 Noi 2023 11:07:57 Titlul subiectului: |
217353 |
|
Voi scrie, poate avem șanse. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 28 Noi 2023 13:28:37 Titlul subiectului: |
217370 |
|
Am mai trimis niște sesizări și despre linia de tramvai pe Splai și despre un giratoriu în Pd. Roș. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 28 Noi 2023 13:30:04 Titlul subiectului: |
217371 |
|
@Catalin, o poți face și prin Pd. Roș, dacă te temi de macazuri în pantă, dar să o faci cumva. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Dec 2023 06:22:10 Titlul subiectului: |
217476 |
|
S-a pus candva intrebarea cand a incetat sa mai existe traseul 15 de tramvai (Tatarasi Nord - Baza 3 - N. Iorga - CUG). Avem acum raspunsul precis: ultima zi de circulatie a fost 20 iunie 1993. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Dec 2023 07:10:30 Titlul subiectului: |
217477 |
|
Radu Bialus a scris: | 1. Tatarasi (Dispecer) - Bucsinescu - Tudor - Splai Drept - Podu Ros - Stefan cel Mare - Policlinica / Piata Tineretului - Karl Marx - Codrescu / 23 August - Super Copou.
2. In 1990 s-a reinfiintat o varianta a fostului traseu: Tatarasi Sud - Bucsinescu - Elena Doamna - Targu Cucu - Piata Eminescu - Targu Cucu - A. Panu - Podu Ros - Splai Drept - Tudor - Bucsinescu - Tatarasi Sud.
Ulterior a fost "rupt" in doua, 27 devenind Tatarasi Sud - Metalurgie - Baza 3 - Podu Ros - Pasaj Nicolina (nu mai tin minte daca intai o fi mers chiar pana la CUG 1 sau imediat dupa "rupere" a avut capat la Pasaj Nicolina - coborand si urcand pe bretele) si 27 barat, Tatarasi Sud - Bucsinescu - Targu Cucu - Piata Eminescu.
27 a tot fost modificat (prelungit pana in Dancu, posibil scurtat apoi la Baza 3), desfiintat, reinfiintat, varianta pe baza careia exista actualul traseu fiind succesoarea unui traseu initial denumit 43 barat, redenumit ulterior 27, probabil dupa ce s-a renuntat la parcursul Dancu - Bazar (sau Baza 3, nu mai retin exact, caci au fost foarte multe modificari ce au rezistat mai mult sau mai putin in perioada aceea si trebuie documentate precis pentru a reface intreaga si corecta succesiune; oricum se intelege ideea de baza a evolutiei in anii '90-2000 a traseului in discutie), cu parcursul CUG I - Poitiers - Baza 3 - Tatarasi Sud.
Mai departe au venit dubele private care au piratat si acaparat traseul, apoi perioada Unistil, cu prelungirile la Tatarasi Nord si CUG II, apoi Blocuri Ciurea, parcurs ce se regaseste si in prezent in zilele lucratoare. |
Revin asupra portiunii ingrosate, avand acum la indemana date precise:
- traseul a fost infiintat pe 14 mai 1991;
- dinspre Piata Eminescu spre Podu Ros, parcursul era prin Piata Unirii - bd. Stefan cel Mare - str. Palat, in rest era cum am scris initial. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Dec 2023 09:56:34 Titlul subiectului: |
217479 |
|
Este dat si vreun motiv pentru desfiintare, in cazul lui 15?
10/10b si 14/14b au disparut in 1990? |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Dec 2023 10:28:24 Titlul subiectului: |
217480 |
|
A fost o inchidere de circulatie peste vara pentru reparatii la infrastructura. A fost "inlocuit", chipurile, cu traseul 43 barat de autobuz, devenit in final 27-le de baza (fara modificarile ulterioare, incepand din perioada Unistil).
10b si 14 nu au mai aparut dupa inchiderea din 1991.
10 si-a mai facut o vreme veacul, posibil si dupa vara lui 1993 (trebuie sa investighez pentru un raspuns sigur, dar cam pe-acolo e). A fost apoi inlocuit cu bus, care ba mergea, ba nu mergea, ba mergea doar la ore de varf, etc. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Dec 2023 10:52:57 Titlul subiectului: |
217481 |
|
Eu tot ma intreb cum a ajuns Timisul prin C.U.G, in cazul accidentului din 1997. Prin Tg. Cucu? Din ce stiu, nu mai era retea pe legatura Splai - Sos. Nicolina. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Dec 2023 11:54:23 Titlul subiectului: |
217482 |
|
In poze din 1995 vad fir doar pe sensul spre Podu de Piatra (pentru retrageri, mai ales daca era vorba de tramvaie defecte cuplate), iar in poze din 1996 si 1998 vad fir in ambele sensuri, deci putem presupune ca era si in martie 1997, ca doar nu se apucase nimeni sa puna fir dupa inchiderea tronsonului. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Dec 2023 12:09:55 Titlul subiectului: |
217483 |
|
Dar nu era acolo o problema cu linia 47 de troleu si fix din cauza asta se scosese un fir? |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Dec 2023 14:02:55 Titlul subiectului: |
217485 |
|
In fotografiile din 1996 vad ca e trecut fir pe sub separatoarele tramvai-troleibuz si probabil s-au mai facut si alte mici ajustari, deci trecerea pantografelor tramvaielor nu mai era in nici un fel afectata de unirea firelor fix unde erau piesele care formau separatoarele. Ramane de cercetat cand s-a facut blocarea buclei de intoarcere din Podu Ros pentru troleibuze cu acele fire trecute pe sub separatoare (sunt detalii importante pentru a reveni in memorie alte si alte amintiri care s-au estompat cu trecerea timpului si care ar face lumina si in alte chestiuni). |
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 172 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Dec 2023 14:40:39 Titlul subiectului: |
217486 |
|
Sunt disponibile pe undeva aceste fotografii? |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Dec 2023 16:16:21 Titlul subiectului: |
217487 |
|
Unele sunt cele pe care le-am publicat aici cu acordul autorilor, altele au mai aparut intre timp online puse de ei insisi, dar sunt si cateva colectii private pentru care nu am acord de publicare si pe care nici nu le-am gasit deocamdata online. Au fost, insa, disponibile pentru vizionare, cu acordul autorilor, in 2018, la Muzeul Municipal, cand a fost organizata expozitia dedicata aniversarii a 120 de ani de transport public in urbe. Si nu au fost restrictii de fotografiere cu acea ocazie.
Altele au putut fi vazute in vitrinele de pe gardul Gradinii Copou, in cadrul expozitiei dedicate troleibuzului iesean la implinirea a 30 de ani de la aparitia sa in oras.
Am mai facut, in 2011, o vizionare de materiale foto si video la Casa de Cultura a Municipiului Iasi "Mihai Ursachi", in cadrul "Saptamanii europene a mobilitatii", la care a putut participa oricine a dorit.
Probabil ca ocazii vor mai fi... |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2023 14:17:27 Titlul subiectului: |
217491 |
|
Am mai studiat comparativ cateva fotografii si e clar ca, odata cu montarea acelor fire pe sub separatoare, astfel incat sa nu mai existe soc mecanic asupra pantografului la trecerea paletelor pe sub ele, reteaua de troleu a fost mutata putin catre trotuar, asa putand fi montat la loc firul retelei de tramvai pe curba pe sensul Podu de Piatra-CUG. Operatiunea s-a facut, evident, dupa deschiderea circulatiei troleibuzelor intre Podu Ros si Alexandru, oricum, candva intre vara lui 1995 si primavara lui 1996 (deocamdata atat am putut restrange intervalul, dar cred ca e clar si asa pentru a intelege cum s-au succedat actiunile). Putem estima ca acel fir a lipsit cel mult un an, poate incepand din vara lui 1994, cand a ajuns troleibuzul in Podu Ros pentru prima data (am eu, insa, o banuiala ca nu chiar din prima, ci ca or fi fost si ceva incidente care au dus la manevra asta). |
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
|