|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Lun 06 Dec 2010 19:45:49 Titlul subiectului: Cum s-ar fi putut inlocui troleibuzele DAC din Brasov |
137171 |
|
Pretul inlocuirii celor 209 troleibuze din Brasov (atatea cate erau in 1987, conform site-ului oficial al RAT):
-cu IRIBUS-CITELIS sau SKODA-24-TR (de acelea cumparate pentru Timisoara): 209 bucati*350.000 euro/bucata=73.150.000 euro total
-cu NEOPLAN (din acela care circula in Ploiesti): 209 bucati*400.000 euro/bucata (cu tot cu TVA)= 83.600.000 euro
-cu IRIBUS-CIVIS sau IRIBUS-CRISTALIS: 209 BUCATI* ? euro/bucata=?
|
|
Sus |
|
|
Asus
Data înscrierii: 31/Aug/2006 Ultima vizita: 26/Noi/2012 Mesaje: 197
|
Trimis: Mar 07 Dec 2010 00:22:26 Titlul subiectului: |
137184 |
|
Stai linistit ca daca s-ar fi cumparat numai 200 de troleibuze, pretul ar fi fost mult mai mic, in jur de 240.000, echipate cu sistem de recuperare a energiei.
Dar inca o data, tocmai reciteam niste rapoarte mai vechi si mai noi legate de costuri in exploatare si concluzile in toate rezultatele erau la fel: costul real per/km este mai mic cu troleibuzul decat cu autobuzul. In Brasov nu s-a vrut/nu se vrea transport electric pornind din primarie.
Si astazi avem un potential urias pentru transportul electric, chiar pe ce a mai ramas inca dar nu se vrea folosit.
Este de ajuns sa trecem granita spre vest si vedem cum lucrurile se dezvolta in bine, la noi ... ramanem noi cu ideile noastre pe aici si atat.
Ca fapt divers, la anul aproape 200 de troleibuze noi, daca s-ar fi cumparat, ar fi fost amortizate complet doar din economia de energie pe care le-ar fi facut, asa cu autobuze - ciuciu.
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mar 07 Dec 2010 17:00:55 Titlul subiectului: |
137195 |
|
Eu am vazut prezentari care arata contrariul. Mai mult, intreaba-te de ce se cauta alte tehnlogii mult mai simple si mai fiabile, care sa aduca o adevarata plus-valoare ideii de transport?
Nu stiu cine a facut acele rapoarte, cert este ca in afara de cateva orase traditionaliste si ceva experimente, transportul cu troleibuzul in vest nu este nici pe departe asa de extins.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Asus
Data înscrierii: 31/Aug/2006 Ultima vizita: 26/Noi/2012 Mesaje: 197
|
Trimis: Mie 08 Dec 2010 00:15:13 Titlul subiectului: |
137218 |
|
Un motor diesel niciodata nu va fi mai economic decat un motor electric. (Vezi principiul de functionare al unei locomotive diesel).
Iar 2 la mana, cine are viata mai lunga, un autobuz sau un troleibuz?
Iar faza cu pretul deja nu mai tine, la Euro 5 pretul unui autobuz solo echipat full sare de 250.000 euro, deci?
Am vazut si eu prezentari care arata contrariul, de exemplu de la Sibiu unde Popa, seful Tursib, bate campii cu glorie. Unde mai pui ca in planul realizat pentru Sibiu de compania din Dresda privind reorganizarea transportului public au proiectat 3 linii noi de troleibuz... Bineinteles ca s-a ales praful, doar ce stiu nemtii, las' fratee ca știm noi, pak-pak.
Si ca sa lamurim problema pentru totdeauna si definitiv, exista un studiu de caz aproape de noi: Szeged, vezi atașamentul.
De ce este acesta foarte bun? Pai pentru ca Szeged are destul de multe troleibuze asemanatoare noua.
Stiu ca doare faptul ca troleibuzul este mai economic decat autobuzul si multi nu stiu cum sa o mai dea sa nu fie asa, dar asta este...
Descriere: |
Sursa: http://www.trolleymotion.com/de/ Prezentare: Lucerna 2010. http://forum.transira.ro/files/Szeged-NZA.pdf |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
Szeged-NZA.pdf |
Mărime fișier: |
3.87 MB |
Descărcat: |
de 813 ori |
Ultima modificare efectuată de către Asus la Mie 08 Dec 2010 21:23:00, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 08 Dec 2010 10:14:59 Titlul subiectului: |
137228 |
|
Ca o curiozitate, MAZ-urile si MAN-urile cat au costat?
Alta problema, la Roman se faceau pe vremuri si troleibuze. Chiar nu puteau sa stimuleze cumva productia interna, dar sa faca ceva cat de cat bun din punct de vedere calitativ (poate sub o licenta) ? La noi nu se pune problema eficientizarii transportului in comun, asta este praf in ochi pentru prosti. Sigur mai sunt si exceptii de la regula, mai sunt oameni care incearca sa face ceva prin tara, dar pentru marea majoritate conteaza COMISIONUL. Sa fie cat mai mare bineinteles, nu conteaza de unde iese.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Asus
Data înscrierii: 31/Aug/2006 Ultima vizita: 26/Noi/2012 Mesaje: 197
|
Trimis: Mie 08 Dec 2010 13:04:12 Titlul subiectului: |
137236 |
|
Din creditul BERD s-au cumparat:
28 midibus-uri BMC Probus 215 SCB
56 autobuze medii MAN SL283 Lion's Classic
25 autobuze articulate MAN SG 313 Lion's Classic
15 troleibuze FBW second hand aduse din Berna si Neuchatel Elvetia
Toate astea au costat aproximativ 15.500.000 euro. Legat de Mazuri, ele s-au achizitionat cu 78.000 euro/bucata. Toate find fara dotari deosebite-fara aer conditionat, afisaj electronic, camere supravehere, sistem GPS, sistem pentru compostoare, senzori usi sau comanda personalizata pentru deschiderea usilor interior-exterior. Au toate doar sistem audio- care nu s-a folosit niciodata, aeroterme pentru anotimpul rece si iluminare salon.
ATENTIE! nu se specifica daca costurile includ taxele si TVA. Se stie ca pentru produse NonU.E. se aplica taxe vamanale. Toate autobuzele find construite in zone non U.E.-Turcia (Man & BMC) si Belarus (Maz).
Un alt aspect importamt este acela ca toate achizitile din creditul BERD au podea inalta, troleibuze cu podea inalta nu mai fabrica nimeni de multi ani deja.(de prin 1990-in lumea civilizata)
Un vehicul cu podea joasa este din start mai scump decat un verhicul cu podea inalta din cauza modului de realizare.
Un troleibuz cu podea joasa si asa dotari s-ar fi putut lua de la 130.000 euro la 280.000 euro- si cum spuneam la anul ar fi fost aproape amortizate din economia pe care le-ar fi facut. Imediat dupa ce liniile de troleu au fost inlocuite cu autobuze s-a realizat un studiu care a scos in evidenta faptul ca din punct de vedere economic costurile sunt egale. Dar atentie vorbim de autobuze noi si troleibuze cu actionare reostatica. Cele cu actionare reostatica asa cum toate troleibuze Rocar/DAC/Roman au fost au un consum extrem de mare-urias chiar-in comparatie cu un troleibuz de ultima generatie dotat cu motor asincron [bate-l-ar vina de motor ca ma innebunise proful'de MAA in scoala cu el] sau un troleibuz dotat cu chopper asa cum astazi toate troleibuzele din Bv au.
Cu alte cuvinte: Noile troleibuze au costuri de întreținere semnificativ mai scăzute față de cele vechi, pentru că reviziile se fac la 30.000 de kilometri și nu la 10.000, ca la troleibuzele vechi. De asemenea. consumul de energie electrică este cu circa 40% mai mic decât la vechile sisteme. Practic, din acest motiv al consumului scăzut, în 5 ani aceste troleibuze se amortizează. “Aceste troleibuze nu au nevoie de consumabile.
La Roman Brasov nu s-au facut niciodat troleibuze, ci la Rocar. Astazi insa spre fericirea noastra si disperarea altora, in Romania avem ASTRA BUS si ICPE Bucuresti, care stim deja ce poate-vezi Cluj cu ultimile achizitii. Deci se poate daca se vrea. Plus ca suntem in UE si sunt deja multi producatori specializati pe acest domeniu.
Topicul este foarte bun si chiar am sa-mi fac timp sa prezint cu ce tipuri s-ar fi putut inlocui acele troleibuze. Faza creata este ca si astazi s-ar putea incepe reelectrificarea liniilor 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 16, 17, 21, 22, 23, 23b, 28, 31, 32, 34, 35, 36, 40, 50, 51, 52 incetul cu incetul linie cu linie- tare nu ?!
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mie 08 Dec 2010 13:54:40 Titlul subiectului: |
137242 |
|
Cu 15 mil de euro s-a refacut aproape intreg parcul auto al orasului.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Pok
Data înscrierii: 25/Apr/2009 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 67 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 08 Dec 2010 19:07:19 Titlul subiectului: |
137261 |
|
Ionescule, Ionescule îți place ție să te uiți la probleme din punctul de vedere al violonistului*...
Citat din pagina web de istoric al R.A.T. Brașov:
Citat: | 1987 Parcul inventar al mijloacelor de transport din dotarea I.J.T.L. se
compune din:
* 182 autobuze
* 209 troleibuze
* 5 tramvaie
.... | Adică s-o fi cheltuit "numai" 15 mil, dar pe ce? O umbră a IJTL din vremuri de-a dreptul comuniste? Tu te crezi când te "auto-justifici"?
Încercă să-i vezi și pe cei care fac mai bine ca noi nu numai pe cei care fac la fel de prost ca noi.
|
|
Sus |
|
|
FBW58
Data înscrierii: 15/Dec/2006 Ultima vizita: 01/Iun/2021 Mesaje: 322 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 08 Dec 2010 20:56:31 Titlul subiectului: |
137266 |
|
guest a scris: | Alta problema, la Roman se faceau pe vremuri si troleibuze. Chiar nu puteau sa stimuleze cumva productia interna, dar sa faca ceva cat de cat bun din punct de vedere calitativ (poate sub o licenta) ? ... | Roman (fabrica din Brasov) nu a fabricat niciodata troleibuze si autobuze, Elcar a inceput sa produca doar din 2004.
Acele troleibuze "Roman" erau fabricate la Uzina "Autobuzul" care proveneau din autobuzele Roman care la randul lor proveneau din MAN, (ca si camioanele ROMAN). Erau fabricate sub licenta de la MAN AG.
|
|
Sus |
|
|
trollino
Data înscrierii: 20/Feb/2010 Ultima vizita: 28/Dec/2018 Mesaje: 277 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 08 Dec 2010 23:40:51 Titlul subiectului: |
137282 |
|
Achizitioanarea unui numar mare de autobuze cum s-a facut la Brasov intr-o perioada scurta in 2004-2006 are unele avantaje:
- obtinerea unui pret mai bun la achizitie, teoretic, practic nu se stie
- intretinerea mai usoara si mai putin costisitoare a unui parc auto cu 2 sau 3 modele
Exista insa si mari dezavantaje, in primul rand ne vom trezi peste vreo 10 ani cu un parc auto imbatrinit brusc care va trebui inlocuit la fel de rapid ca in 2006 si nu se stie daca vor exista bani pentru o astfel de achizitie. Si atunci ma intreb nu era mai usor daca se pastrau troleibuzele Dac/Rocar inca vreo 2-3 ani si se incepea inlocuirea lor treptat? In fiecare an se puteau aduce cate 10-20 de troleibuze noi in functie de necesitati si la schimbarea completa a parcului am fi avut vehicule in diferite stadii de uzura fizica si morala. Sa nu uitam ca in anii '90 parcul auto al RAT a fost schimbat treptat, dar complet, in cativa ani.
|
|
Sus |
|
|
Asus
Data înscrierii: 31/Aug/2006 Ultima vizita: 26/Noi/2012 Mesaje: 197
|
Trimis: Joi 09 Dec 2010 01:03:44 Titlul subiectului: |
137297 |
|
Pai da asa trebuia inceput, atat cu troleibuzele cat si cu autobuzele. Pas cu pas, linie de linie. Sripcaru & Co au zis hai sa facem ceva repede pe fuga sa fie si asa a fost, fara un calcul economic serios in spate, fara o prognoza. Practic s-a gandit atunci cum se gandeste si acum in alte probleme, conteaza acum si nu maine, poimaine la anul sau peste 10, iar efectele se vad cu ochiul liber.
Pok a punctat excelent din 182 autobuze, 209 troleibuze si 5 tramvaie in 1987 azi avem 185 de autobuze si 34 de troleibuze adica un total de 219 vehicole , jumate din ce era in perioada comunista. Nr de autobuze find aproximativ. Efectul acestei masive reducere a activitatii transportului public are ca efect direct autostrazile care si-au facut locul in orasul Brasov cu tot ce inseamna acestea -praf, zgomot, poluare, accidente mortale fara numar la trecerile de pietoni si mai ales aglomerarea exagerata a orasului. solutii au fost si sunt si astazi.
Va spun un secret, asta daca mai este, cea mai mare nemultumire a celor care folosesc transportul public in Bv este legata de timpii foarte mari de asteptare in statii. Asta ce spune ?! Apoi sunt alte nemultumiri care deja sunt secundare ca importanta.
A doua mare problema este cea legata de zona istorica unde solutia adoptata cu acele midibuze a fost si este cea mai proasta. Trebuia in mod expres toate liniile care erau in acesta zona sa fie deservite de troleibuze solo noi cu podea joasa dotate "full". Unde mai pui ca mare parte din acele linii erau linii de troleibuz : 1,2,3. Practic din 1 decembrie 2006 locuitorii din zona centrala au fost izgoniti din sistemul de transport public find obligati practic sa isi achizitioneze un vehicol personal.O calatorie cu acele midibuse find o aventura greu de uitat la orele de varf plus ca din ce linii au fost in zona istorica au mai ramas 3 linii gen struto-camila 51 care este fosta 4 cu mici modificari si linia 52 care inlocuieste defapt 34(asa a si fost gandita la disperarea celor care locuiesc in centru) si 50B care este corect spus fosta 19. De vrajeala cu 50 in actuala configuratie, sa ma iertati dar este pentru fraieri.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Joi 09 Dec 2010 15:20:22 Titlul subiectului: Cum s-ar fi putut inlocui troleibusele Dac din Brasov |
137308 |
|
Cu IRIBUS-CRISTALIS-ETB-18: 700.000 euro/bucata*209 bucati=
146.300.000 euro total.
In cazul lui IRIBUS-CIVIS (cu sistem automat de ghidaj), s-ar fi putut adapta pe marile bulevarde centrale din Brasov, insa in zone cu strazi mici, precum Schei sau Centrul istoric, mai potrivite ar fi fost niste troleibuze mai mici, precum IRIBUS-CITELIS sau IRIBUS-CRISTALIS-ETB-12.
|
|
Sus |
|
|
Pok
Data înscrierii: 25/Apr/2009 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 67 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 09 Dec 2010 18:44:07 Titlul subiectului: |
137322 |
|
Înainte (de anii capitalismului) pe liniile 1, 2 și 4 se foloseau exclusiv articulate DAC. De linia 4 nu mai sunt sigur, dar liniile 1 și 2 urcau până pe str. Pe Tocile. Și nu a fost vreodată vreo problemă. De ce brusc toată lumea pleacă de la axioma că trebuiesc neapărat folosite midibuze, microbuze sau naiba știe ce alte prostii? Ca să încapă cei cu ceafa lată cu 3 cute cu X5-urile și Q7-urile lor?
Eu personal aș fi chiar de acord și cu totala închidere a circulației în centrul istoric pentru toate vehiculele cu excepția troleibuzelor și taxiurilor electrice (eventual hibride în serie) cu condiția ca:
- să se revină la lungimea originala a liniilor care treceau o dată prin centru (fără dobitocii de genul liniei 50);
- o frecvență superioară a vehiculelor pe acele linii și
- asigurarea printr-o alternativă, sau variante a accesului auto la cea ce este mai la sud de Șirul Beethoven.
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Dum 12 Dec 2010 22:35:41 Titlul subiectului: |
137452 |
|
Aia cu inchiderea circulatiei ... la cei care stau in Schei te gandesti? Sau care merg la neamuri acolo? sa lase masina dincoace de centru si sa ia taxiul?
Nu-mi spune de alternative pe Castelului, sub Tampa, Petofi sau alte rute ciudate, am incercat variante, asa, din curiozitate, nu mi s-au parut bune nici macar in conditiile in care circulatia nu era prea densa, darmite cand or lua-o toti pe-acolo!
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
Ghita
Data înscrierii: 04/Feb/2009 Ultima vizita: 31/Dec/2010 Mesaje: 7 Locație: Brasov
|
Trimis: Dum 12 Dec 2010 22:43:24 Titlul subiectului: |
137453 |
|
Pok a scris: | Eu personal aș fi chiar de acord și cu totala închidere a circulației în centrul istoric pentru toate vehiculele cu excepția troleibuzelor și taxiurilor electrice | Totusi, nu ar trebui sa uitam de riverani.
|
|
Sus |
|
|
Asus
Data înscrierii: 31/Aug/2006 Ultima vizita: 26/Noi/2012 Mesaje: 197
|
Trimis: Lun 13 Dec 2010 12:55:46 Titlul subiectului: |
137469 |
|
Pentru ca am promis ca o sa exemplific cu ce s-ar fi putut inlocui fostele Rocar-uri si Dac-uri actionate reostatic, incep de azi prezentarea cu date oficiale, asa ca sa nu batem campii cu glorie. Oricine mai are informatii poate sa le adaoge. Toate variantele care vor fi prezentate sunt valabile pentru perioada prezenta.
Azi vom discuta despre o varianta extem de ieftina adica 125.000 euro adica despre AKSM-321 de la Belkommunmash- Belarusia. Acestea sunt dotate cu podea joasa 100% din lungimea vehiculului si sunt doate cu chopper si/sau motor CA . Capacitate 100 locuri. Pentru troleibuzele dotate cu motor CA pretul urca un pic. Asa este la orice producator.
surse: http://bkm.by/?id_page=8&path=8_1&id_product=2 , http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1740&start=30
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.17 kb |
Vizualizat: |
de 29652 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
142.79 kb |
Vizualizat: |
de 29652 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
425.52 kb |
Vizualizat: |
de 29652 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.14 kb |
Vizualizat: |
de 29652 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
170.85 kb |
Vizualizat: |
de 29652 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.8 kb |
Vizualizat: |
de 29652 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
424.58 kb |
Vizualizat: |
de 29652 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
420.21 kb |
Vizualizat: |
de 29652 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
186.57 kb |
Vizualizat: |
de 29652 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.3 kb |
Vizualizat: |
de 29652 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Asus
Data înscrierii: 31/Aug/2006 Ultima vizita: 26/Noi/2012 Mesaje: 197
|
Trimis: Lun 13 Dec 2010 13:20:38 Titlul subiectului: |
137470 |
|
Bineinteles exista si varianta de 18 m, dar nu stiu la ce pret este. Acest model se cheama AKSM 333.
http://bkm.by/?id_page=8&path=8_1&id_product=7 , http://q-rex.livejournal.com/57830.html.
Ca o concluzie, de 15.500.000 euro se puteau lua 124 de troleibuze solo (de 12metri), mai moderne decat autobuzele MAN sau BMC si mai economice cu cel putin 30% decat acestea (ma refer la costuri/km).
In Chisinau se pot achizitiona 102 bucati si, culmea, tot cu BERD, in Brasov cu BERD &Primaria & Co, s-a dat o teapa. Cui? Pai noua, celor care inca mai traim si platim taxe aici.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
196.55 kb |
Vizualizat: |
de 29651 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
172.31 kb |
Vizualizat: |
de 29651 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
163.92 kb |
Vizualizat: |
de 29651 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
168.04 kb |
Vizualizat: |
de 29651 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
157.02 kb |
Vizualizat: |
de 29651 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
174.55 kb |
Vizualizat: |
de 29651 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
174.15 kb |
Vizualizat: |
de 29651 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
166.26 kb |
Vizualizat: |
de 29651 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
184.06 kb |
Vizualizat: |
de 29651 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Citelis
Data înscrierii: 01/Iul/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2012 Mesaje: 85 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 08 Oct 2011 19:14:28 Titlul subiectului: |
149402 |
|
1: Troleibuzele Vetter SHO 18 si FBW din Basel puteau circula pe linia 5.
2: In 2005 s-a fi fost luate toate cele 25 de troleibuze Graf&Stift din Insbruck care puteau fi fost introduse pe linile 1, 4 si 31.
3: Cele 15 FBW aduse in 2006 puteau fi fost introduse pe linia 6.
4: Troleibuzele Vetter SHO 11 puteau circula pe linia 2.
5: In 2008 sa fi fost luate 10 troleibuze Renault solo, care impreuna cu troleibuzele Volvo puteau inlocui troleibuzele Vetter si FBW din Basel.
6: Intre 2009 si 2011 puteau s-a fie achizitionate 30 de troleibuze Irisbus citelis 12 si 30 de troleibuze Irisbus citelis 18 care puteau inlocui ultimele troleibuze DAC.
7: Intre 2012 si 2014 puteau s-a fie achizitionate alte 100 de troleibuze care s-a inlocuiasca toate troleibuzele SH si puteau s-a fie introduse si pe linile 17, 19, 21, 34, 35, 35B si 36.
Acesta ar fi fost un plan pe care nu s-ar fi cheltuit mai mult de 8 miloane de euro pe an. In loc sa se fi luat autobuzele MAN, MAZ si BMC, mai bine banii ar fi fost cheltuiti pe acest plan de achizitii de troleibuze.
_________________ Fan convins Irisbus |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Sâm 08 Oct 2011 20:39:35 Titlul subiectului: |
149412 |
|
Science fiction, sau utopie?
Oricum, fantezia asta e absolut tardiva, problema transportului brasovean nu cred ca se va rezolva cu troleibuze, ci printr-o incurcatura si mai mare.
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Dum 09 Oct 2011 14:11:52 Titlul subiectului: |
149436 |
|
Citelis a scris: | Acesta ar fi fost un plan pe care nu s-ar fi cheltuit mai mult de 8 miloane de euro pe an. In loc sa se fi luat autobuzele MAN, MAZ si BMC, mai bine banii ar fi fost cheltuiti pe acest plan de achizitii de troleibuze. | Si intrre timp mergeam cu ce? Ati vazut filmuletele acelea de prin anii 90, cu ce mizerii si in ce conditii babrbare se circula in transportul public. Nu ramanea decat sa mergem pe jos pana sa vina firele si troleele... si apropos, 50 linii de troleu in Brasov? Asta nu e SF, este...
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
trollino
Data înscrierii: 20/Feb/2010 Ultima vizita: 28/Dec/2018 Mesaje: 277 Locație: Brasov
|
Trimis: Dum 09 Oct 2011 22:15:55 Titlul subiectului: |
149455 |
|
Nu spune nimeni ca autobuzele de acum nu sunt mai bune decat ce am avut in anii 90', dar asta nu inseamna ca troleibuzele DAC/Rocar trebuiau sa dispara toate dintr-o data si transportul electric sa fie canibalizat in asemenea hal. Banii se puteau cheltui mai cu chibzuinta. La Cluj troleibuzele DAC/Rocar mai circula bine mersi si sunt inlocuite treptat, deci se poate. Nici un oras european de talia Brasovului nu isi permite sa inlocuiasca parcul de vehicule dintr-o data cum a facut Brasovul si nici o alta capitala europeana nu a cumparat 1000 de "stele" dintr-un foc cum a facut Bucurestiul. Primarii responsabili din orasele europene stiu cum se cheltuieste banul public si ce inseamna un transport de calitate. Vezi orase din Polonia, Ungaria de exemplu, unde se transforma autobuze in troleibuze, se intretin vehicule vechi pentru ca e mai ieftin. Un transport de calitate nu inseamna neaparat vehicule noi, in primul rand inseamna respect fata de calatorul care plateste biletul de calatorie. Vehicule intretinute si curate, orare respectate, trasee bine gandite si rentabile, angajati dedicati munci lor si nu concentrati cum sa mai fure zece litri de motorina.
Odata cu schimbarea parcului auto la RAT probabil trebuia schimbata si mentalitatea angajatilor si inclusiv a conducerii pentru ca mai sunt multe de facut, pentru a ne putea compara cu alte orase din Polonia, Ungaria sau chiar din Romania cum este Clujul. Totul a fost o "afacere", aceste autobuze noi sunt de fapt bani aruncati cu dispret.
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Sâm 15 Oct 2011 21:35:52 Titlul subiectului: |
149593 |
|
Ridica privirea dincolo de Ungaria si Polonia, poate fi mult mai interesant...
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Citelis
Data înscrierii: 01/Iul/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2012 Mesaje: 85 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 25 Ian 2012 21:54:17 Titlul subiectului: |
152362 |
|
Cu banii cu care s-au luat autobuzele MAN, MAZ si BMC se puteau de asemenea lua 150 de troleibuze LAZ cu dotarii mult mai moderne: sistem digital de afisare a traseului, sistem de anuntare a statilor, aer conditionat, camera de filmat, GPS etc.
_________________ Fan convins Irisbus |
|
Sus |
|
|
FBW58
Data înscrierii: 15/Dec/2006 Ultima vizita: 01/Iun/2021 Mesaje: 322 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 05 Sep 2012 15:49:21 Titlul subiectului: |
158683 |
|
Nu am mai urmarit de mult problema asta, dar acuma revin. La MAZuri s-a platit leasingul, la fel si la Mercedesuri si MANuri.
Toata lumea vorbeste de troleibuze, ca ar trebui cumparate noi, ca ar putut fi schimbat tot parcul de 209 troleibuze treptat. Da asa e dar, daca luam un producator unic, oricare ar fi el, nu poate produce mai mult de 3-4 vehicule pe luna. Si producatorii nu au/avut stoc de troleibuze. Deci intr-un an de pot lua 30-40 de troleibuze. Ar fi trebuit 5 ani sa schimbi intregul parc.
Daca se incepe acuma cu 30 de troleibuze pe an, in 5 ani am avea un parc de troleibuze tanar.
O alta solutie ar fi transformarea in troleibuze a Mercedesurilor Conecto, MAZurilor si a MANurilor vechi, eventual a catorva articulate si am avea deja 64 de troleibuze noi.
Si astea ar fi noi cu motor asincron, cu chopper si ar consuma mult mai putin. Caroserii s-ar gasi. Bine ca ar fi scurte.
|
|
Sus |
|
|
trollino
Data înscrierii: 20/Feb/2010 Ultima vizita: 28/Dec/2018 Mesaje: 277 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 05 Sep 2012 20:56:37 Titlul subiectului: |
158694 |
|
Nu cred ca e o idee buna trasformarea autobuzelor aflate in dotarea RAT in troleibuze, cele mai multe autobuze au podea inalta si nu mai corespund cerintelor de azi, iar caroseriile autobuzelor MAZ, singurele cu podea joasa aduse inainte de 2006, nu cred ca ar mai face fata la inca vreo 10 ani de exploatare, stim cu totii ce bune sunt. Nu cred ca merita efortul, poate daca am fi avut MAN Lion's sau Mercedes Citaro cu podea joasa poate merita.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|