Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre taximetria din Slobozia

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IALOMIȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6133
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 09 Dec 2010 00:23:49    Titlul subiectului: Despre taximetria din Slobozia 137276

http://www.adevarul.ro/locale/slobozia/Slobozia-_Parcarile_pentru_taximetre-supraaglomerate_0_386361394.html

"Slobozia: Parcările pentru taximetre, supraaglomerate

Miercuri 8 dec 2010

Slobozia

Taximetriștii sunt nemulțumiți că sunt nevoiți să stea înghesuiți, în stații Șoferii de taxi din Slobozia își dispută, pe lângă clienții din ce în ce mai puțini, și locurile de parcare din stații. Șoferii sunt revoltați că nu au unde să își parcheze mașinile în așteptarea clienților. Oamenii acuză autoritățile locale că au amenajat prea puține locuri de staționare. În replică, edilii spun că lourile amenajate sunt arhisuficiente.

În Slobozia, sunt amenajate 120 de locuri de așteptare pentru taximetre, în vreme ce străzile orașului sunt străbătute zilnic de peste 200 de astfel de mașini. La orele amiezii, în stația de taxiuri de la Gară șoferii abia reușesc să găsească un loc de staționare.

Gara, zona cea mai glomerată

Parcarea este plină ochi de mașini. Fiecare taximetrist se chinuie să își facă loc mai în față, în speranța că așa ar putea să convingă vreun client rătăcit să se urce în autoturismul lui. La un moment dat, patru persoane aleg un taxi. Șoferul încearcă o manevră să iasă din stație, însă nu reușește. Un coleg de breaslă îi taie calea în încercarea de a-și întoarce autoturismul pe care îl conduce.

Instant, șoferii încep să claxoneze cu disperare, gonind câțiva câini vagabonzi care se aciuaseră lângă un autobuz aflat în apropiere. Speriate, patrupedele o iau la goană. „S-au înmulțit mașinile astea precum ciupercile după ploaie. Abia ai loc să respiri aici. Faci mai bine de cinci minute până când reușești să ieși din stație“, spune Vasile Tudor (47 ani), un alt taximetrist din zona Gării. S-a săturat să aibă probleme în fiecare zi cu staționarea. „În oricare stație ai merge, peste tot sunt aceleași probleme. Mereu avem discuții între noi. Sunt prea multe mașini și tocmai de aceea mai iese cu scandal uneori“, spune taximetristul.

În replică, autoritățile locale spun că numărul locurilor de parcare este unul arhisuficient în momentul de față și că șoferii nu au niciun motiv să se revolte. „Numărul autorizațiilor eliberate se încadrează în prevederile legale. Este imposibil de spus că taximetriștii nu au unde să își lase mașinile“, a declarat Doinița Grapă, șeful Biroului de Ordine Publică din cadrul Poliției Comunitare din Slobozia."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6133
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 10 Feb 2011 17:09:59    Titlul subiectului: 139745

http://www.adevarul.ro/locale/slobozia/Slobozia-_Taximetrele_la_control_0_424757946.html

"Slobozia: Taximetrele la control

Alexandru Boștină

Joi 10 feb 2011

Stațiile de la Gară, Central și MB-uri au fost cele mai expuse controlului

În această dimineață, 30 de de taximetriști au fost verificați de polițiștii ialomițeni. În urma controlului, au fost aplicate șase amenzi.

În această dimineață, între orele 07.00 și 09.00, mai mulți polițiști de la Serviciul Rutier și de la Investigarea Fraudelor au verificat stațiile de transport în comun.

În urma acțiunii care s-a desfășurat sub strânsa coordonare a conducerii Inspectoratului, s-au verificat 30 de taximetere, au fost aplicate 6 sancțiuni și au fost retrase două certificate de înmatriculare pentru lipsa asigurării și a inspecției tehnice periodice."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6133
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 23 Feb 2011 16:03:35    Titlul subiectului: 140329

Luati aminte la ce se ajunge pe fondul "furturilor" de calatori!

In majoritatea oraselor "furtul" calatorilor de la autobuze, troleibuze si tramvaie se face de catre maxi-taxi-stii/dubagii privati care circula fara jena pe aceleasi trasee cu transportatorii civilizati, doar cu cateva secunde in fata vehiculelor specializate pentru transport urban.

Cand capusarea aceasta este prea intensa, asa cum s-a intamplat la Slobozia, transportul civilizat dispare, privatii cu dubele ramanand singuri pe "piata".

Ei, dar hotia e la ea acasa, asa cum dubagii furau calatorii autobuzelor, tot asa au aparut si taximetristii care fura calatorii maxi-taxi-urilor, asa cum se intampla frecvent in Slobozia: inainte de trecerea maxi-taxi-ului, calatorii din statii se trezesc cu cate un taxi care opreste ca din "intamplare" in statie si te intreaba daca nu cumva vrei sa mergi cu el, cu taxiul, "la acelasi pret ca la maxi-taxi"...

Iata unde duce tigania generalizata din aceasta tara incaputa pe mana clanurilor politico-mafiote locale din fiecare zona...

http://www.adevarul.ro/locale/slobozia/EXCLUSIV-_Doua_taxiuri_din_Amara_au_fost_incendiate-azi-noapte-de_o_mana_criminala_0_432556907.html#commentsPage-1

"EXCLUSIV: Două taxiuri din Amara, incendiate, azi-noapte, în războiul pentru clienți dus de firmele de transport

Mihai Iosif

Miercuri 23 feb 2011

Slobozia

Atât mașina, cât și garajul au fost mistuite de flăcări foto: Alexandru Boștină

Ambele mașini erau Dacii Logan și aparțineau unor taximetriști din localitate. Prima mașină a fost distrusă în totalitate, iar celei de-a doua i-a fost arsă tapițeria. Niciuna dintre mașini nu avea asigurare Casco.

UPDATE: ora 12:40 - În replică, Nicu Pericli spune că toate demersurile împotriva taximetriștilor au fost făcute pe cale legală. „În ultimul timp unul dintre taximetriști mă suna mereu pentru a-și turna colegii care luau clienți din stațiile de maxi taxi. Referitor la aceste acuzații pot să vă spun că sunt exagerate și că nu au probe pentru a le susține“, a mai declarat Pericli.

De mai multe ori, societatea Nick Touring a făcut demersuri către Poliție și Prefectură, acuzând taximetriștii din Amara de piraterie și de concurență neloială. Poliția a intervenit de mai multe ori pentru a media acest conflict, aplicând multiple sancțiuni.

Azi noapte, războiul pentru clienți a luat proporții. Primul apel pe numărul de urgență 112 a venit în jurul orei 01.30 de la Alexandru Mihalcea (52 de ani) care a anunțat că atât taxiul, cât și garajul au luat foc. Omul cumpărase mașina în 2007 prin credit bancar și mai are de plătit 14 rate, a câte 630 de lei. Taximetristul acuză firma Nick Touring cu care are mai multe divergențe, dar împotriva căreia nu are încă dovezi. „M-au amenințat de atâtea ori, însă nu mă așteptam să se ajungă aici“, spune Alexandru Mihalcea.

Pompierii militari de la Garda de Intervenție Slobozia au fost solicitați și au acționat timp de mai bine de o oră pentru lichidarea incendiului, însă din nefericire autoturismul a fost distrus aproape în totalitate.

La câteva minute distanță, Adrian Militaru (27 de ani), tot din Amara, a anunțat Poliția că și-a găsit mașina cu geamul spart și tapițeria în flăcări. Bărbatul a stins incendiul cu zăpadă și a găsit lângă autoturism o sticlă de 0,5 litri ce mirosea a benzină.

„Polițiștii sunt la fața locului și efectuează cercetări. S-a întocmit deja un cerc de suspecți“, spune Iulia Fecioru, purtător de cuvânt în cadrul Inspectoratului de Poliție Ialomița."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6133
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 24 Feb 2011 15:50:25    Titlul subiectului: 140382

Mafia transportului local din zona Slobozia/Amara:

http://www.adevarul.ro/locale/slobozia/Slobozia-_Doua_taxiuri_au_fost_incendiate_in_razboiul_pentru_clienti_0_433156997.html#commentsPage-1

"Slobozia: Două taxiuri au fost incendiate în războiul pentru clienți

Alexandru Boștină

Joi 24 feb 2011

Slobozia

Alexandru Mihalcea a rămas înmărmurit când și-a văzut mașina făcută scrum

Marți noapte, doi taximetriști din Amara și-au văzut mașinile mistuite de flăcări. Niciunul dintre ei nu avea asigurare Casco pentru mașini și nici nu terminaseră de achitat ratele de leasing.

În toiul nopții de marți spre miercuri, dispecerele 112 au primit un apel, prin care Alexandru Mihalcea (52 de ani) anunța că taxiul său care era în garaj, este cuprins de flăcări. La doar câteva minute distanță un alt telefon a venit din partea lui Adrian Militaru (27 de ani), care anunța că mașina sa este în flăcări.

„Bătaie“ pe traseul maxi taxi

Nu de puține ori firma Nick Touring, una dintre cele două societăți care au licență de transport pe ruta Slobozia – Amara, s-a plâns că taximetriștii îi iau clienții din stație.
Ultima dispută, pe această temă, s-a produs chiar la începutul acestei luni, când prefectul Mădălin Teculescu a dispus controale amănunțite pe traseul indicat.

Acum, taximetriștii au devenit bănuitori și sunt convinși că incendiile au fost comandate de Nicu Pericli, administratorul societății Nick Touring. „Îl bănuiesc pe Pericli. M-a amenințat de atâtea ori și mi-a spus în față că nu se lasă până nu mă distruge“, a spus Adrian Militaru (27 de ani).

Reprezentanții firmei de transport spun că taximetriștii le-au creat probleme întotdeauna, dar că mereu au acționat prin metode legale. „Întotdeauna ne-am folosit de pârghiile legale, nici gând de incendieri sau intimidări. Referitor la acuzațiile lor, cred că ar trebui să aibă niște dovezi înainte de a se lansa în astefel de discuții“, a declarat Nicu Pericli.

„Poliția e coruptă“

Cei doi taximetriști care și-au văzut mașinile mistuite de flăcări spun că acest moment a fost plănuit cu atenție. „Au așteptat să îmi expire Casco și apoi mi-au pus foc. E o mafie! Cine muncește cinstit este oprit prin orice mijloace“, ne-a mai spus Alexandru Mihalcea, cel căruia i-a expirat polița Casco acun câteva luni.

Acesta mai spune că un al treilea taximetrist, Cornel Florea, a scăpat de incendiere pentru că avea asigurare Casco valabilă. Nea’ Sandu, așa cum îi spun vecinii, și-a cumpărat Loganul în 2007 și a împrumutat de la bancă 10.000 de euro. Acum a rămas fără singura sursă de venit, însă mai are de plătit 14 rate a câte 630 de lei. „Nu știu ce să mă fac. Probabil o să merg la bancă să văd dacă mai îmi acordă un credit ca să o iau de la capăt“, spune taximetristul, care nu vrea să se lase intimidat.

Mașina lui Alexandru Mihalcea, care avea numerele de înmatriculare IL 04 AAD era parcată în garajul din curtea casei. Cei care au pus la cale acest incendiu se pare că au trecut pe stradă, la lăsarea serii, pentru a se interesa la ce oră își termină treaba taximetristul. „O vecină le-a povestit polițiștilor că pe la opt seara o mașină neagră a fost pe aici pentru a se interesa de mine“, spune omul, nutrind speranța că vinovații vor plăti pentru fapta lor."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Melkcool



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Mar/2012
Mesaje: 28
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 26 Feb 2011 12:58:18    Titlul subiectului: 140473

O proba cum nu se poate mai concludenta a faptului ca taximetristii iau clientii chiar din statiile maxi-taxi.

In poza atasata, un taxi care se oprise sa ia clienti din statia maxi-taxi de la E14, sensul spre Central. Se observa pozitia acestuia in alveola statiei ( departe de bordura, undeva la jumatatea statiei ). La insistentele soferului de maxi-taxi, s-a miscat cativa metri mai in fata, dar tot in statie.

Cu astfel de "bizoni", nici nu ma mira faptul ca se ajunge la scandal.



002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.86 kb
 Vizualizat:  de 4895 ori

002.jpg



_________________
Melkcool
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Dec/2017
Mesaje: 6133
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 10 Mar 2011 17:12:46    Titlul subiectului: 140975

Cateva articole de arhiva care arata cat de masive au ajuns ilegalitatile din transportul public...

http://www.independentonline.ro//2011/02/03/Ialomita,-patria-piratilor-din-transportul-public_3742/

"Pagube de zeci de mii de lei noi din cauza indiferenței autorităților

Ialomița, patria piraților din transportul public

Lunar, Ialomița pierde zecii de mii de lei noi din cauza piraților care paralizează transportul public de călători. Și asta sub ochii indiferenți ai autorităților publice județene și cei ai Poliției, al căror rol a devenit decorativ. Nici nu poate fi altfel atîta vreme cît o parte din cîștigurile acumulate ajung și în buzunarele celor chemați să supervizeze acest sector de activitate...

Turnul Babel auto
Județul Ialomița are unul dintre cele mai eterogene parcuri auto din România. Dacă ați avea curiozitatea să aruncați o privire în Autogara din Slobozia, veți descoperi aici, alături de autocare de ultimă generație, hîrburi vechi din 1968, anul în care a fost înființată autobaza ITA Ialomița, cum era denumită atunci. Un peisaj banal, vor spune navetiștii, obișnuiți de 20 de ani cu acești dinozauri care încă mai deservesc traseele de transport în comun din județ. O dovadă certă, spunem noi, că viziunea administrației județene asupra acestui sector de activitate lipsește cu desăvîrșire. Iar validitatea acestei afirmații este confirmată de istoria avatarurilor transportului local. Ea începe, practic, în 1991, anul în care actualul Comtrans a preluat cele peste 60 de autobuze ale autobazei. La acest moment, din cele 60 de autobuze inițiale, multe dintre ele cu burduf, au mai rămas 34. Iar dintre acestea, jumătate încă se mai află în funcțiune, urmînd a fi scoase la casat abia la sfîrșitul anului viitor. Tot din Comtrans, în decursul celor 20 de ani care au trecut de la privatizare, s-au desprins firmele satelit, 15 la număr. Multe dintre acestea au în dotare un singur autovehicul, maximum două, aparținînd șoferilor întreprinzători care au decis să-și ia meseria în propriile mîini. Cele mai norocoase (Nick Touring, de exemplu) au reușit să se capitalizeze, să se extindă și să facă o concurență serioasă firmei-mamă. Toate au pariat însă pe transportul de masă, respectiv autocare de mare capacitate destinate unui flux mare de călători. Un pariu care în acest moment se dovedește perdant.

«Pirateria datează de pe vremea comunismului!»
Directorul firmei Comtrans, Ioan Nedelcu, are 61 de ani. Și conduce societatea încă din anul 1991, de la înființarea ei. Cunoaște suficient de bine transportul de călători pentru a aprecia că, la acest moment, cel mai mare flagel cu care se confruntă operatorii din transportul de călători este reprezentat de «pirații» care transportă ilegal navetiștii: «Pirateria datează de pe vremea comunismului. Încă de atunci existau oameni care transportau ilegal. Dar o făceau sporadic. Acum a devenit un fenomen. Practic, nu există traseu eficient din punct de vedere economic care să nu fie parazitat în acest fel. Întîi au fost traseele către București, apoi traseele locale, cele dinspre Amara și acum s-au întins peste tot. Avem semnale că de cîteva luni autoturisme cu patru locuri transportă în mod regulat călători între Mărculești și Slobozia. Pe traseul Țăndărei, Săveni, Sudiți se întîmplă același lucru. Și, în general, pe toate traseele. Ajung în stație cu juma’ de oră înainte, alteori chiar în fața autobuzelor, încarcă clienții și pleacă. Pagubele lunare pe cale le estimăm sînt de sute de milioane de lei vechi. Este o pecingine care s-a întins în ciuda zecilor de sesizări transmise de noi autorităților locale și județene. Pur și simpu nu pot fi opriți. Sau nu s-a vrut acest lucru».
La pagubele provocate de pirații transportului public de călători se adaugă și creșterile de TVA. Față de anul trecut, cînd pentru combustibilul necesar asigurării unei luni de funcționare Comtrans plătea 135 de mii de lei, anul acesta valoarea combustibilului achiziționat lunar a crescut la 200 mii de lei noi. Iar prețul biletelor a rămas nemodificat de doi ani! În aceste condiții, susține Ioan Nedelcu, viitorul firmei este nesigur, iar soluțiile extrem de limitate: «Cred că în viitor nu vor mai exista autobuze de mare capacitate. Acum soluția care se profilează o reprezintă microbuzele. Personal, nu sînt de acord că aceată variantă. Aceste microbuze sînt modificate, scaunele nu au siguranța impusă de standarde... Totuși, oricît de puțin ne-ar conveni, acesta este viitorul».

Autoritățile au gura cusută, ochii lipiți și mîinile la urechi
Scandalurile legate de transportul în comun la nivel de județ (și la nivelul Sloboziei) au fost mediatizate permanent în ultimul an. Fără niciun fel de rezultate. Autoritatea Județeană de Transpot, departament din cadrul Consiliului Județean, are un rol pur decorativ care constă în stabilirea «de principiu» a traseelor care urmează a fi scoase la licitație. Mai mult decît atît, ignoranța departamentului este atît de crasă, încît nu ne-a putut furniza nici măcar un număr aproximativ de persoane care sînt trasportate anual pe aceste trasee.
«Pe noi nu ne interesează acest aspect. Dar vă pot spune că este vorba despre navetiști și elevi! Și de cursele speciale!» ne-a explicat iritat un funcționar obscur al departamentului.
Cursele speciale, numărate pe degetele de la o mînă, sînt cele solicitate de către firmele care asigură transportul propriilor angajați și nu au nicio legătură directă cu transportul public de călători. Cu navetiștii însă, povestea este alta. Navetiștii celor 50 de trasee stabilite anual de către Consiliul Județean Ialomița depind de votul consilierilor județeni care decid anual anularea unor trasee, după cum dictează funcționarii Autorității Județene de Transport. Aceeași care habar nu au cîți oameni călătoresc anual cu mijloacele de transport în comun. Cît despre înfințarea unor trasee noi, această inițiativă este una prohibită, la care cetățeanul, deși are dreptul legal, nici măcar nu poate visa.
La fel se întîmplă și cu problema piraților, atît de binecunoscută autorităților. Porivit declarațiilor oficiale ale reprezentanților Consiliului Județean, ea a fost pasată în ograda Poliției Județene. Și acolo a rămas! Viorel Ștefu, comandantul IPJ, susține însă că ea nu există atîta vreme cît nu este sesizată permanent. «De ce susțineți că poliția județeană nu a făcut nimic pentru stoparea acestui fenomen? De fiecare dată s-a reacționat și s-a încercat să se organizeze activități care să lămurească problemele. Au fost executate, din cîte știu eu, mai multe operațiuni la nivel de județ, pentru combaterea transportului ilegal. Și poliția va reacționa de fiecare dată cînd va fi sesizată! Atunci cînd cetățenii au sesizat, vă garantez că am reacționat de fiecare dată!» susține șeful poliției județene.

3 Februarie 2011"

_______________________________________________________________________

http://www.independentonline.ro//2011/02/15/Liber-la-piraterie_3821/

"Liber la piraterie!

Pirații transporturilor parazitează întreg județul. Operatorii legali pierd pînă la 50 mii de lei lunar. Fenomenul nu poate fi stopat de către Poliție. Autoritățile județene recunosc oficial situația. Niciun vinovat timp de 10 ani.

Pirateria-un fenomen
În urmă cu o saptămînă, Independent prezenta o situație generală asupra unui fenomen devenit îngrijorător în ultimii ani, respectiv transportul ilegal de călători pe traseele licitate de către operatorii autorizați oficial. Potrivit informațiilor prezentate atunci, operatorii susțin că multe dintre traseele locale și interjudețene de transport de călători sînt parazitate de «transportatori pirați care fură călătorii autobuzelor și microbuzelor care operează pe aceste trasee». Această activitate ilegală este asigurată prin intermediul unor autoturisme sau microbuze de mică capacitate și, în absența unor măsuri coercitive, a luat amploare cu fiecare an care a trecut. La acest moment, patronul firmei Nick Touring, una dintre firmele direct afectate de fenomen, spune că practic nu mai există traseu care să nu fi parazitat: «Cele mai multe pierderi le înregistrăm pe zona Fetești, unde operează circa 10 astfel de pirați! Dar înregistrăm pierderi semnificative și pe traseul Slobozia-Amara, unde sînt 4-5, și pe traseul către București, unde numărul lor este la fel de mare. În zona Munteni Buzău, de exemplu, există un microbuz 6+1, modificat, care iese pe traseu dimineața și se retrage seara. În fiecare zi fără ca nimeni să-l controleze, fără să plătească taxe, fără să fie oprit de Poliție. De ce? Nu știu! Dar știu că orice operator care face transport public de călători pierde pînă la 50 mii de lei lunar pe traseele unde operează acești pirați» susține Nicu Pericli. La traseele precizate de către patronul Nick Touring se adaugă cele din zona Țăndărei, unde au fost semnalate cel puțin 3 autoturisme care practică transportul ilegal, cele din zona Mărculești, unde au fost identificate alte 4 și cele din zona Urziceni unde, din cauza schimbării repetate a mijloacelor de transport, pirații sînt mai greu de identificat.

Autoritățile recunosc oficial fenomenul
Informațiile precizate mai sus au fost făcute publice la începutul săptămînii trecute în cadrul unei dezbateri publice desfășurată la nivelul Instituției Prefectului. La întîlnire au participat, pe lîngă oficialii județeni, reprezentanți ai Poliției, operatorilor de transport public din județ, precum și oficiali ai administrațiilor locale din zonele nominalizate. Cea mai interesantă luare de poziție rămîne cea a lui Eugen Costan, directorul Confederației Operatorilor de Transport Autorizați din România, care a acuzat autoritățile de interpretare defectuoasă a Legii 38 privind transportul public de călători: «Sînt surprins că textul de lege este interpretat astfel la Slobozia. Legea permite, într-adevăr, deplasarea ocazională între localități, dar returul se face gol. În aceste condiții, la încălcarea repetată a acestei reglementări, se poate aplica legea și se pot ridica plăcuțele de înmatriculare. E simplu. Îmi pare rău că nu sînt aici toate autoritățile responsabile, pentru că aici vorbim de fraude fiscale, iar autoritățile locale și județene, mai ales Consiliul Județean, ar trebui să-și facă datoria și să impulsioneze respectarea legii». Punctul de vedere al lui Eugen Costan a fost confirmat și asumat și de către reprezentanții Prefecturii. În ciuda identificări soluțiilor, întîlnirea s-a dovedit a fi una formală în urma căreia nimeni nu va cîștiga nimic. «Este o situație asupra căreia am dorit să fim informați. Noi nu putem face nimic concret. Putem recomanda însă celor responsabili mai multă atenție. Firesc este ca cei plătiți să vegheze la respectarea legii să-și facă datoria» a declarat ulterior întîlnirii subprefectul Gigi Petre.

Poliția-timidă, pirații-liberi ca tramvaiu’
În ciuda zecilor de semnale privind starea de fapt existentă la nivelul județului, polițiștii ialomițeni nu au reușit pînă în prezent să obțină rezultate notabile în combaterea acestui fenomen. Potrivit datelor existente la nivelul acestei instituții, în decursul ultimilor ani au fost organizate nu mai puțin de 86 de acțiuni, vizînd respectarea legislației de către operatorii de transport. Cît despre rezultate... «Urmare a acestor acțiuni au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de peste 15 mii de lei, dintre acestea 186 pentru autovehiculele de transport în regim de taxi și 48 pentru autovehiculele în regim de maxi taxi». Situația statistică a fost dată publicității săptămîna precedentă în cadrul unei întîlniri organizată la Instituția Prefectului Ialomița. De asemenea, potrivit datelor statistice deținute de polițiștii ialomițeni, în cadrul controalelor din trafic au fost reținute 9 permise de conducere și retrase 28 de certificate de înmatriculare și 3 seturi de plăcuțe de înmatriculare.
În niciuna dintre situațiile prezentate însă polițiștii nu au luat măsuri menite să descurajeze fenomenul. Deși legea o permitea, susține Nicu Pericli: «Una dintre soluții o reprezintă ridicarea plăcuțelor. A doua, aplicarea amenzii. Pentru ceea ce reclamăm noi, amenda legală este de 25 mii de lei noi. În Ialomița însă nimeni nu a primit amenda asta. Și niciun polițist nu a îndrăznit s-o aplice. La Călărași, au primit doi amendă și a fost de ajuns. La București, cît e de mare, i-au potolit pe toți. Semn că, dacă există un interes legal și legitim, se poate. La noi însă...».
La noi, deși semnalele privind existența piraților sînt vechi de 10 ani, niciuna dintre autorități nu a retras autorizația de transport celor care fac taximetrie ilegală. Și nici nu a urmărit eliminarea taxiurilor pirat care parazitează traseele existente.

Lista piraților ilegali. Oferim, în premieră locală, o o listă cu autoturimele care practică activitatea de transport ilegal de călători pe teritoriul județului. Lista de mai jos este una incompletă și rămîne deschisă pentru eventuale adăugiri. Datele ne-au fost furnizate de către polițiști, operatori și taximetriștii care desfășoară legal această activitate:
Mărculești: IL 03 HGO; IL 56 VYL; IL 04 BCG.
Amara: IL 05 MIL; IL 04 AAD; IL 03 KRI; IL 10 CZL.
Fetești: IL 55 MAE; IL 02 ZYO; IL 81 NYM; IL 03 SNW;IL 02 PSZ; IL 03 JHL; IL 03 VJX; IL 03 UYE; IL 03 VWX.
Munteni Buzău: IL 99 MAN (microbuz).

15 Februarie 2011"

_________________________________________________________________________

http://www.independentonline.ro//2011/02/07/In-oras-circula-taximetre-fara-autorizatie_3758/

"Pirateria salvează Slobozia

În oraș circulă taximetre fără autorizație

La mai bine de un an de la stingerea acestuia, scandalul suplimentării numărului de taximetre la Slobozia a devenit o amintire. Nu și efectele acestuia. Potrivit unor estimări neoficiale, în acest moment în oraș circulă circa 50 de taximetre fără autorizație. Majoritatea lor aparțin firmelor care, la sfîrșitul anului 2009, au primit ilegal din partea administrației locale dreptul de a suplimenta numărul de taximetre în circulație pînă la 210. O afacere de partid prin care administrația locală a plătit serviciile electorale din 2008 și 2009.

Administrația locală a inventat taximetria-pirat
În anul 2009 piața locală de taximetrie a fost zguduită de scandalul suplimentării numărului de taximetre. Acordate abuziv și fără nici un temei legal, cele peste 100 de taximetre care au invadat străzile orașului au produs haos, au destabilizat transportul de profil și au generat zeci de petiții și sesizări către instituțiile publice. În vara anului 2010, scandalul s-a stins fără ca vreunul dintre cei vinovați să plătească în vreun fel pentru ilegalitățile constatate. Una dintre puținele probate indubitabil este cea a firmei GVR care, pe 20 noiembrie 2009, avea eliberate 6 autorizații de taxi «înainte de termenul legal de eliberare stipulat prin HCL 118 din 2009» respectiv 10 decembrie. Autorizațiile erau semnate de către viceprimarul Alexandru Stoica, delegat la momentul respectiv «să rezolve situația». Unul dintre taximetriștii care a pichetat la momentul respectiv Primăria cerînd respectarea legii își amintește: «GVR nu avea dreptul de a se înscrie la licitație. La momentul respectiv, firma era înființată de trei ani, iar pentru punctajul maxim era nevoie de 5 ani. Stoica l-a sfătuit să modifice datele pe propria răspundere. Și toată lumea a închis ochii. La fel s-a întîmplat și cu Mateo. N-a avut punctajul, dar ulterior a primit două autorizații, taxiurile sînt și acum pe stradă, dar nimeni nu mai întreabă nimic». La autorizațiile de taxi antedatate se adaugă lipsa certificatelor de agreare, lipsa avizelor medicale și psihologice, verificarea obligatorie a autoturismelor și alte acte necesare desfășurării acestei activități. Cum este posibil să-ți desfășori activitatea în aceste condiții!? Simplu ca bună ziua! E de ajuns să cunoști pe cine trebuie.

Cine face taxi în Slobozia?
Piața zvonurilor legate de culisele taximetriei locale este la fel de generoasă ca cea a ilegalităților comise pentru suplimentarea numărului de taximetre. Primii care au înțeles cît de bănoasă poate fi această activitate au fost politicienii. Și discutăm aici de o altă firmă de taxi cunoscută. Dovada că este protejată? Un control al Inspectoratului Teritorial de Muncă, desfășurat în noiembrie 2010, s-a soldat cu amenzi între 1000 și 4000 de lei pentru taximetriștii independenți surprinși în trafic. În schimb, 12 din cele 15 taxiuri ale firmei în cauză, verificate de aceleași organe de control, au primit doar avertismente pentru lipsa contractelor de muncă în cazul taximetriștilor angajați. Problema contractelor de muncă a fost rezolvată săptămîna următoare prin antedatarea contractelor, că tot e la modă. O altă metodă de supraviețuire a taximetrelor o reprezintă cooptarea în firmă a unor polițiști cu grade. Acestora li se permite să exploateze unul-două taximetre, în schimbul protecției pe care o asigură. IPJ Ialomița numără cel puțin trei astfel de cazuri. Și chiar dacă Viorel Ștefu, comandantul poliției ialomițene a declarat public «un război necruțător cîrtițelor» din instituția pe care o conduce, este puțin probabil că va începe cu polițiștii proprietari de taximetre. Că doar nu sînt pe numele lor, ci pe cele ale nevestelor, soacrelor, copiilor, nepoților, amantelor, etc.
Există, evident, și rezultate pozitive. Acestea au aparținut, în lung de linie, Poliției Comunitare. Astfel, o acțiune de control desfășurată sub conducerea lui Laurențiu Abaza pe 11 august 2010, a depistat nu mai puțin de 45 de taximetre care operau «fără acte legale». Din păcate, eforturile polițiștilor comunitari de la acel moment nu au avut niciun efect, doar doi dintre taximetriști fiind sancționați cu amenzi. În aceste condiții, și la acest moment se estimează că în Slobozia operează circa 50 de taximetre fără autorizații la zi, aparținînd, în marea lor majoritate, firmelor de taximetrie agreate de către Primărie.

Ultima soluție, încă un control. Care este soluția în aceste condiții!? O oferă chiar taximetriștii care își doresc ca piața locală de profil să funcționeze în granițele legii, garantate de către autoritățile locale și polițiștii IPJ. «Cel mai important în combaterea pirateriei în taximetrie este, la momentul actual, controlarea de catre Primarie a tuturor celor 210 taxiuri autorizate, la sediul Primariei» explică un taximetrist care a dorit să-și păstreze anonimatul.
Ce înseamnă asta în mod practic? Ca o comisie numită de primar în mod transparent să verifice toate documentele fiecărui taxi sau firme de taxi. Acestea ar cuprinde contractele de muncă pentru fiecare angajat, conformitatea declarațiilor pe propria răspundere și respectarea dotărilor opționale declarate, atestatele de taxi conform legilor în vigoare și toate documentele legale obligatorii la bordul fiecărui taxi autorizat... De ce nu recurg autoritățile publice la această soluție? Credem că deja am răspuns la această întrebare!

7 Februarie 2011"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IALOMIȚA Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community