Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaie Imperio, fabricate in Romania
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
RoTram



Data înscrierii: 05/Iun/2008
Ultima vizita: 10/Iul/2009
Mesaje: 3
Locație: Pascani

MesajTrimis: Lun 09 Iun 2008 15:08:56    Titlul subiectului: Tramvaie Imperio, fabricate in Romania 94301

Firma romaneasca cauta licenta de constructie a unui tramvai 100% low-floor. Sunt ceva recomandari de la cine sa fie achizitionata licenta?

Monstrii ca Alstom sau Siemens te inghit rapid...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 09 Iun 2008 20:14:26    Titlul subiectului: 94309

O abordare serioasa a producerii sub licenta a unui tramvai low-floor in Romania nu se poate face prin parerile unor entuziasti de pe un forum care au doar ca hobby transportul in comun.

In primul rand cred ca trebuie studiate aspectele economice:

- Care ar fi piata-tinta? Romania, tarile din jur, Uniunea Europeana?
- Oare cate din regiile din tara (care presupun ca ar fi totusi principalii clienti) au planuri de a cumpara tramvaie noi in urmatorii 4-5 ani?
- Cate unitati ar fi produse pentru a se trece pe profit?

Aparte aceste considerente, cred ca croatii de la Crotram (Koncar/TZV) ar putea fi interesati intr-un aranjament pentru Crotram care personal cred ca este un produs mai bine adaptat Romaniei si Europei de Est.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
RoTram



Data înscrierii: 05/Iun/2008
Ultima vizita: 10/Iul/2009
Mesaje: 3
Locație: Pascani

MesajTrimis: Mar 10 Iun 2008 06:29:13    Titlul subiectului: Low-Floor 94314

Aveti perfecta dreptate. Din pacate tramvaiul Koncear se produce numai pe ecartament de 1000mm ceea ce-l face utilizabil numai in Iasi, Sibiu si Arad in Romania. Pentru ecartament de 1435mm trebuie cautat un alt furnizor. Piata pentru care se va adresa tramvaiul asamblat in Romania va fi formata din Serbia, Bulgaria, Ucraina si Slovacia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 11 Dec 2010 14:27:27    Titlul subiectului: 137409

Din ultimele informatii, anul viitor va fi testat in Arad prototipul "Imperio", fabricat de Astra Vagoane pe fosta platforma Aris. Sunt curios daca va fi realizata o legatura cu reteaua curenta, poate in zona Cocorilor.

Dar in fine, s-a facut acest studiu, promisiunea a fost de la inceputul lucrarii BERD ca vom cumpara tramvaie noi. Intentia este buna, insa va fi interesant ce se va petrece mai incolo. Fiind autoritate publica, primaria nu poate cumpara tramvaie de la Astra "pentru ca asa doreste", ci va trebui sa organizeze o licitatie unde, teoretic, o alta firma ar prezenta o oferta mai buna. Patronul Astra Vagoane calatori, Valer Blidar, este in relatii destul de bune cu municipalitatea (a se citi primarul Falca), lucru pana la urma normal avand in vedere ca este unul din cei mai importanti angajatori din oras. Din aceasta perspectiva, dorinta de a lua tramvaie de la Astra consider ca este una legitima. Legal insa, exista riscuri mari pentru ca trebui organizata o licitatie...din categoria celor cu dedicatie, blamate de UE, presa, investitori. Va fi interesant de urmarit.

In privinta banilor, nu cred ca este exclus un imprumut, desi deja avem de rambursat creditul BERD. Sunt curios daca nu "se coace" o solutie de genul concesionarea sistemului de transport public cu tramvaiul (pe linia 3) pentru o firma care sa achizitioneze tramvaiele si sa le exploateze. Nu stiu ce sa zic, oricum pe traseu ar intra si alte tramvaie si investitia ar fi enorma. Deocamdata o consider, totusi, o varianta fantezista insa avand in vedere criza, nu stiu in ce masura bugetul Aradului si-ar permite sa dea 20 de milioane pe 10 vagoane. Conform celor care au facut studiul pentru achizitia de tramvaie noi, cele 10 vagoane ar inlocui 40 de vagoane vechi (in principal TATRA) in conditiile exploatarii zilnice, doua schimburi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Lun 13 Dec 2010 11:24:40    Titlul subiectului: 2010-12-13 137466

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Tramvaiele_din_Viena_vor_avea_caroseria_facuta_la_Uzina_RATB_0_389361111.html

"Tramvaiele din Viena vor avea caroseria facută la Uzina RATB

Ana-Maria Niculae

Luni 13 dec 2010

Tramvaiele din Viena vor avea caroseria facută la Uzina RATB, după ce Regia a semnat un contract cu Siemens Austria.

Regia Autonomă de Transport București (RATB) a anunțat, duminică, într-un comunicat de presă, că va produce în Uzina proprie module complete de caroserie pentru tramvaiele Siemens.
Primul modul va fi livrat în vara anului 2011, părțile convenind asupra extinderii contractului, pe viitor urmând să fie furnizate 60 de module.
"În data de 09.12.2010, Regia Autonomă de Transport București, cel mai mare operator de transport public de suprafață din țară și Siemens Austria, unul dintre cei mai mari producători și furnizori de tehnologie în domeniul transporturilor la nivel mondial, au pus bazele unei noi colaborări prin care se dorește modernizarea parcului industrial, Regia reușind să se ridice la pretențiile de calitate cerute de Siemens", se arată în comunicatul RATB.

Contractul a fost semnat de Adrian Criț, directorul general al RATB, și de Andreas Schwendemann, directorul Diviziei Transport Public Siemens.
Conducerea Regiei a demarat încă de la instalare discuții pentru ca în Uzină să se execute și comenzi externe, în condițiile în care aici iși au locul de muncă circa 1.200 de angajați, a precizat sursa citată."


Ultima modificare efectuată Arhiva de Presa la Mie 27 Iul 2011 12:20:13, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2021
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Lun 13 Dec 2010 11:30:36    Titlul subiectului: 137467

Poate asa o sa faca mai usor si tramvaiele pentru Bucuresti, ori din profitul rezultat ori chiar acelasi model de caroserie cu cele din Viena.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Dec 2010 13:48:06    Titlul subiectului: 137471

Sa speram ca asta nu o sa incurce construirea Bucur LF-ului. Dar, e un pas inainte intr-adevar. Daca si Siemens a recurs la noi inseamna ca suntem buni. Laughing Personal nu prea vad de ce ne-au ales din moment ce tehnologia este aceeasi ca si acum cateva decenii. Rolling Eyes

Inca ceva, se vorbea mai demult ca URAC-ul n-are voie sa produca tramvaie din cauza UE. Cand s-a schimbat asta?

Un alt articol aparut azi in Ziarul Ring, o continuare a subiectului despre caroserii + alte noutati RATB (http://www.ziarulring.ro/stiri/22930/seful-ratb-vom-aduce-la-buget-cateva-milioane-de-euro).
Citat:
Pentru prima dată de la înființare, Regia Autonomă de Transport București va face caroserii de tramvaie pentru o firmă din străinătate. Astfel, în uzina proprie, RATB va produce “îmbrăcămintea” ce va acoperi tramvaiele ce vor străbate Viena. "ring” a aflat și ce mai pregătește pentru anul viitor noul director al Regiei.

Directorul RATB, Adrian Criț, ne-a spus că se vor realiza nu mai puțin de 63 de caroserii în decursul doi ani. “În această perioadă de criză, singura soluție pentru a aduce bani în conturile Regiei este acest tip de contracte. Noi am pus la punct o strategie pe termen lung din care Regia va avea de câștigat, iar de pe urma acestei colaborări cu Siemens Austria, ce se încadrează în acest plan de dezvoltare, vom aduce la buget câteva milioane de euro. În condițiile în care noi nu avem buget pentru construcția de tramvaie, facem pentru alții”, a concluzionat glumind șeful RATB.

[ . . . ]

“Avem în plan pentru anul viitor achiziția de tramvaie, dar și de troleibuze, dar asta va depinde foarte mult de bugetul alocat”, Adrian Criț, director RATB.
Directorul a mentionat de vreo doua ori ca n-au bani pentru a produce tramvaie noi si ... cel mai socant, vor sa mai achizitioneze tramvaie. Pai, cu Bucur LF-ul cum ramane? Se vor termina 402/403 macar? Sa inteleg ca este un proiect tras pe dreapta. Pacat, si totul mergea destul de bine. Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Dec 2010 16:26:21    Titlul subiectului: 137479

ByOnu a scris:
Personal nu prea vad de ce ne-au ales din moment ce tehnologia este aceeasi ca si acum cateva decenii. Rolling Eyes
Forta de munca ieftina? Idea
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Mar 14 Dec 2010 20:55:35    Titlul subiectului: 137513

Vor contiunua cu Bucur LF si cu V3A-2010-CA la anul.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dominatrix



Data înscrierii: 06/Mai/2010
Ultima vizita: 26/Feb/2012
Mesaje: 227
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Dec 2010 20:46:22    Titlul subiectului: 137968

ByOnu a scris:
Inca ceva, se vorbea mai demult ca URAC-ul n-are voie sa produca tramvaie din cauza UE. Cand s-a schimbat asta?
URAC'ul nu a avut mult timp statutul de producator, ci de uzina de reparatii. Acesta a fost motivul pentru care nu putea produce vagoane pentru marire de parc. Acum, se pare ca a re-dobandit acest statut, deci productia de Bucur LF (sau altceva) este in perfecta "legalitate".
ByOnu a scris:
Directorul a mentionat de vreo doua ori ca n-au bani pentru a produce tramvaie noi si ... cel mai socant, vor sa mai achizitioneze tramvaie. Pai, cu Bucur LF-ul cum ramane? Se vor termina 402/403 macar? Sa inteleg ca este un proiect tras pe dreapta. Pacat, si totul mergea destul de bine. Rolling Eyes
Mergea bine pe naiba, in ritm de cateva vagoane pe an, ajungem la pepeni! Ma bucur ca in sfarsit si conducerea RATB si-a dat seama ca daca vrem tramvaie adevarate, URAC'ul, cu dotarile sale actuale, la nivelul anilor '60 - '70, nu poate face fata.

Bucur LF o fi el un tramvai (mai) bun, dar nu de la acest proiect va veni "salvarea" tramvaiului bucurestean, din simplul motiv ca URAC'ul nu are capacitate de productie (si dotari) suficiente pentru a face fata unei cereri mari de tramvaie noi pe termen scurt-mediu. Sa ne amintim ca Tatrele au 35 de ani si vor trebui inlocuite cu ceva destul de curand.

Singura solutie (pe langa achizitia de SH, care NU se va intampla, probabil din motive de Capra Raioasa cu Coada in Sus, este incheierea unei parteneriat cu un producator adevarat (ca Siemens) pentru ansamblarea de tramvaie la URAC, cum s-a facut si cu Bombardierele la Electroputere. Iar Bucur LF, pe termen lung, probabil ca va fi privit ca o curiozitate, asa cum ne uitam acum la Ghildushia 3001 si fratele mai mic, 3002.

_________________
Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EinarN



Data înscrierii: 30/Dec/2010
Ultima vizita: 25/Noi/2012
Mesaje: 8
Locație: Duisburg (Germania)

MesajTrimis: Joi 30 Dec 2010 21:45:59    Titlul subiectului: 138250

Pentru a putea utiliza un Low Flor în România, trebuie în primul rînd reparate drumurile si liniile. Nu stiu ce vrei sa faci cu un L.F. care are garda de la sol de 10 - 20 cm pe tronsoanele românesti?

Eu lucrez pe L.F. în Duisburg si credeti-ma, sînt joase rau.

Cred ca daca ati lua legatura cu firma unde lucrez eu (D.V.G. - Duisburger Verkehrsgesellschaft), daca se fac niste contracte serioase de parteneriate si investitii, ar exista sansele pt. VARIO.

DVG a produs Vario si pt. alte orase din Germania. VARIO TRAM este un produs al DVG - Siemens - Mercedes. Pozele mai sînt pe forumul asta.



Bordul:



în sectorul subteran - metrou - se ridica de la sol cu 25 cm în mod automat pt. a fi la nivelul peroanelor tip.
Nu stiu cam cît ar costa o versiune pt. România, dar cel din imagine cu 3 computere de bord si sistem autopilot LZB pt. subteran costa pe undeva pe la 4,5 milioane euro.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Mar 22 Feb 2011 09:43:38    Titlul subiectului: 2011-02-21 140275

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-_Loganul_tramvaielor-produs_in_uzinele_RATB_0_431357463.html#commentsPage-1

"Loganul tramvaielor, produs în uzinele RATB

Raluca Curteanu

Luni 21 feb 2011

București

Macheta tramvaiului Imperio a fost prezentată astăzi de directorul RATB, Adrian Criț.

Regia Autonomă de Transport București, împreună cu Asta Vagoane Arad și Siemens, va produce tramvaiul Imperio, care se dorește a fi cel mai ieftin din Europa, costul nedepășind două milioane de euro. În luna octombrie, prototipul celui mai ieftin tramvai va circula pe linia lui 41. Va avea o capacitatea de 300 de locuri, aer condiționat și podea joasă.

Tramvaiul produs în uzina RATB-ului nu va rămâne însă în București decât dacă municipalitatea decide să îl cumpere. „RATB le va cumpăra la prețul stabilit, minus cota de profit ce revine Regiei din vânzarea acestora. Noi îl producem pentru a-l vinde în toată lumea. Prețul va fi cu adevărat competitiv, în vreme ce un astfel de vehicul de transport public se vinde cu 2,5 milioane de euro, noi intenționăm ca prețul noului tramvai să nu depășească două milioane de euro”, a declarat, ieri, directorul RATB, Adrian Criț.

Afacerea presupune un parteneriat între regie și Astra Vagoane Arad, companie care deține licența Siemens pentru producerea vehiculului. Reprezentanții RATB și Astra au refuzat să discute despre costurile unei astfel de investiții. „Sumele sunt confidențiale. Noi vom pune la dispoziție uzina care va fi modernizată cu bani de la Siemens și forța de muncă, iar Astra vine cu tehnologia și know how-ul. În felul acesta, cei 150 de lucrători implicați în proiect își vor păstra locurile de muncă iar Regia va rămâne cu investiția”, a mai spus Criț, precizând că în ultimii ani muncitorii nu au mai avut de lucru la reparații pentru că au fost achiziționate mașini noi.

Halele de la Uzina RATB nu au mai fost reabilitate sau modernizate de cel puțin 20 de ani. Prin noul acord va fi modernizată doar una dintre secțiile Regiei. Parteneriatul va fi încheiat pe o perioadă de 10 ani și trebuie aprobat de Consiliul General al Municipiului București.

Testat pe linia lui 41

Prototipul Imperio va ieși pe poarta Regiei în luna octombrie și va fi testat pe linia 41. Până la sfârșitul anului vor fi construite primele patru-cinci tramvaie, iar apoi producția va ajunge la 30-40 de bucăți anual. Tramvaiul va avea patru corpuri și va putea transporta circa 300 de călători, 60 dintre ei având loc pe scaun. Mijloacele de transport nu vor fi produse în totalitate în România, o parte dintre piese vor fi importate.

În uzina RATB-ul se mai fabrică structura de rezistență pentru tramvaiele care circulă în Viena. În acest sens, la sfârșitul anului trecut, directorul RATB a încheiat un contract cu Andreas Schwendemann, directorul Diviziei Trasport Public Siemens, prin acre se obliga ca în vara acestui an să finalizeze primele trei module pentru tramvai, iar în 2012 să se facă și celelalte 60.

Tramvaiele vieneze sunt renumite pentru faptul că dispun de cea mai joasă podea din lume, ceea ce este convenabil pentru vârstnici, persoane cu handicap și călători care își transportă copiii în căruț. Acest contract aduce RATB-ului 60 de milioane de euro și ajută la păstrarea unei părți dintre angajați. În acest moment, regia are 12.000 de angajați fiind cel mai mare anhajator din București și al șaptelea din țară.

Tramvaiul Bucur, pe șine în primăvară

Modelul podelei joase a fost adoptat și de RATB care va lansa în această primăvară cele patru tramvaie Bucur care au fost finanțate de municipalitate. Anul viitor vor fi fabricate alte 15 tramvaie de acest tip. Tramvaiele vechi vor fi recondiționate, iar în toamna acestui an, directorul RATB a declarat că va face cu expoziție cu acestea. Pe viitor, Regia dorește achiziția de mașini de capacitate mai mică pentru transportul de noapte."

_______________________________________________________________________

sursa

"Astra Vagoane Arad va scoate pe piață tramvaie cu ecrane LCD și camere de luat vederi

Ana Maria Loga

Marți 22 feb 2011

București

Macheta tramvaiului Imperio a fost prezentată astăzi de directorul RATB, Adrian Criț.

Regia Autonomă de Transport București (RATB) a semnat un acord cu Astra Vagoane Arad și cu Siemens pentru a produce un nou tip de tramvai. Conducrea RATB spune că acest mijloc de tramvai va fi cel mai modern tramvai produs în România vreodată.

Modelul intitulat “Imperio” va avea o podea joasă, camere de luat vederi și ecrane LCD în interior.

Mai mult, va fi un tramvai modular, adică va avea de la două până la șase vagoane, în funcție de cerere. RATB pune la dispoziție o hală din Uzina din Capitală și personal specializat, Astra suportă investiția inițială, iar tehnologia folosită va fi Siemens.

Tramvaiele produse vor fi vândute pe întregul continent, potrivit directorului RATB. Se vor produce circa 30 de modele pe an. Primul dintre ele, care seamănă cu Săgeata Albastră, numai că va fi roșu, va fi gata în toamna acestui an.

"Investitia va fi din fonduri proprii si va fi amortizata din cota de profit", a declarat Valer Blidar, directorul Grupului Astra."


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mie 27 Iul 2011 12:20:39, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Melkcool



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Mar/2012
Mesaje: 28
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Feb 2011 19:25:42    Titlul subiectului: 140287

Iata si un articol gasit pe Internet despre acest model de tramvai :

http://www.railwaypro.com/wp/?p=1209

Vad unele diferente intre acest desen-concept si macheta prezentata de oficialii RATB, SIEMENS si ASTRA: cel din desen este bi-directional si are numai cate un set de usi pe fiecare segment din cele 3.

Sunt curios cum va arata in realitate si mai ales cum se va comporta in traficul bucurestean.



imperio.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.15 kb
 Vizualizat:  de 45725 ori

imperio.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ByOnu



Data înscrierii: 19/Mar/2010
Ultima vizita: 09/Noi/2023
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Feb 2011 19:51:16    Titlul subiectului: 140288

Melkcool a scris:
...cum se va comporta in traficul bucurestean...
Pai, prin "trafic" cred ca te referi strict la linia 41 pe care va face probe maxim o luna, MAXIM. Dar sunt sceptic in privinta faptului ca pe durata probelor va functiona si cu calatori, lucru de inteles daca stai sa te gandesti ca poate urca niste tarani in el si cu un marker, o taietura de briceag si cateva kg de seminte l-au rezolvat.

Motiv pentru care inca sustin V3A-urile, primim ceea ce meritam, daca stau sa ma gandesc, nici macar V3A nu merita Bucurestiul... Crying or Very sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Feb 2011 07:42:07    Titlul subiectului: 140410

Asa am zis si de Mercedes dar uite ca tot ne-am pricopsit cu ele - ceea ce nu-i neaparat un lucru rau. Asta e, progresul ne duce inainte, fie ca vrem sau nu...Macheta asta nu ma-ncalzeste, ci raman in expectativa pana vad ca iese de la URAC produsul finit. Ca dac-o sa fie tot tabla sudata pe cornier, si placaj cat cuprinde, merci, cunoastem stilul. Sa speram ca vor introduce ceva cu adevarat nou atat in calitatea constructiei, cat si a motoarelor si boghiurilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 07 Apr 2011 20:33:06    Titlul subiectului: 142338

Acum, pe televiziunea locala West TV, PRIMELE IMAGINI CU PROTOTIPUL TRAMVAIULUI IMPERIO, PRODUS DE ASTRA VAGOANE!!! Emisiunea va fi data in reluare de la ora 22.15, cred. Interiorul arata...clasic pentru vehicule moderne: scaune de plastic de culoare alba si in mijloc pe maro. Pe dinafara, tramvaiul este de culoare rosie.
Directorul Astra Vagoane Calatori a afirmat ca la Arad vor fi construite tramvaie pe ecartament metric, in timp ce la Bucuresti vor fi fabricate cele pe ecartament normal. Nu stiu daca e chiar functional vagonul, nu l/au pornit si au spus ca va iesi in probe la sfarsitul lunii mai. Unele componente clar pot fi vandute ele insele, constituind un profit pentru fabrica. De exemplu boghiurile tip Y 32 care am inteles ca pot atinge viteze de 200 km pe ora. Personal, cred ca princapala tinta a fabricii de la Arad este contractul cu Primaria. Nu spun ca e rau, ar fi o mandrie sa avem vagoane fabricate la Arad. Ar fi fain sa avem si un adevarat metrou usor pana la Ghioroc, mai ales ca se face un studiu de fezabilitate pentru reabilitarea liniei.

Din pacate cei de la Astra au desfiintat linia ferata veche ce intra in fabrica ARIS.
Astept momentul cand se va face racordul cu linia de tramvai pe Cocorilor, ma gandesc ca nu vor scoate prototipul la strada cu macaraua.

Dupa reportajul din fabrica, vad ca emisiunea continua cu presedintele grupului Astra, Valer Blidar. Nu stiu cand se va mai da in reluare sa puteti vedea imaginile.

West TV se poate prinde si pe net cu ajutorul programului PBX TV.

Imagini cu tramvaiul Imperio:

http://www.vestic.ro/articol_17776/imagini-cu-tramvaiul-imperio-realizat-la-arad.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 08 Apr 2011 14:16:58    Titlul subiectului: 142400

Dupa gusturile mele, interiorul este absolut sinistru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 08 Apr 2011 16:48:03    Titlul subiectului: 142404

Cred ca il vor modifica. Scaunele alea care par ceva intre doua persoane si o persoana nu arata deloc bine. Sincer nu stiu de ce se insista pe moda asta a scaunelor de plastic. De exemplu, pe cuplurile OEG din Arad (ex 301+311) sunt montate niste scaune atat de comode incat poti lejer sa adormi. Sunt mult mai comode (mai moi) decat cele de pe Desiro.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 10 Iul 2011 22:13:42    Titlul subiectului: 145731

Daca-i moale si comod, presupun ca trebuie sa aiba si ceva burete.
Romanii+buretele=love, il rup de nu se vede. Poate nu asa de mult in partea vestica, insa in Bucuresti e teroare. Scaunele de Ik260, si ele foarte comode dealtfel, stau marturie civilizatiei romane (lipsa). Atat de civilizati suntem, de am vazut si scaune din care a ramas doar scheletul metalic, in partea superioara.
Deci, nu ma pot plange de plasticul dur al scaunului, pentru ca asta meritam. Insa, chiar daca plasticul e la putere pentru romani, as fi dorit niste scaune similare cu ale DAF SB220, ca si alea se faceau in Romania, si puteau sa mearga, pe partea de coloristica, doar pe imitatia de lemn, ignorand marginea alba.
Si acuma despre tramvai la general, si despre designul interior in special:
-de ce burduful de la articulatia 1 pare stramb?
-de ce melamina de pe jos arata pe parca a fost pusa cu furca? Si de ce culoarea rosu, cand se stie ca rosul e o culoare care provoaca enervarea?
-de ce s-ar pune un boghiu care tine 200 km/h pe un tramvai? boghiuri cu viteze asemanatoare sunt si pe vagoanele AVA200, si nici ele nu au unde sa se exprime pentru viteza asta, dar'mite pentru un tramvai...poate o fi vreo neintelegere...
-barile de sustinere par OK ca aspect.
In rest, un pas inainte fata de V3A, dar calitatea executiei mai poate fi imbunatatita.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Vin 15 Iul 2011 16:22:25    Titlul subiectului: 2011-07-16 145962

"Tramvaiul Imperio va fi scos in oras de Zilele Aradului

Imperio, cel mai nou tramvai de pe piața mondială de profil a fost lansat oficial

Astăzi a avut loc lansarea oficială a tramvaiului Imperio. Acesta este cel mai nou model de tramvai produs la ora actuală pe piața mondială de profil. Imperio are podeaua complet coborâtă și aduce pasagerilor un plus de confort pe durata călătoriei iar operatorului de transport o exploatare
economică și optimizată. Tramvaiul Imperio este realizat pe ecartamentul metric ți standard și este construit de Astra Vagoane Călători în parteneriat cu Simens, care furnizează echipamentele de tracțiune și comandă.
La lansare a participat toată conducerea Siemens, dar și conducerea Astra Vagoane Călători SA. Proprietarul grupului de firme Astra, Valer Blidar, care a și condus azi noul tramvai, a precizat că trăim un moment istoric: lansarea unei noi ramuri industriale în România.
Configurația tramvaiului Imperio este adaptată pentru a satisface toate cerințele pieței în domeniul transportului urban de călători și pentru a garanta cel mai bun raport pentru preț, operare și mentenanță. În funcție de solicitări Imperio poate fi echipat cu 3 sau 4 module, iar pentru a crește confortul călătorilor 30% din lungimea acestuia poate fi echipată cu uși.
Imperio este dotat cu rampe de acces pentru persoanele cu dizabilități, cărucioare pentru copii și zonă de acces fără bare. Culoarul pentru pasageri din interiorul tramvaiului este fără diferențe de înălțime, nu are trepte și asigură accesul ușor al călătorului. Confortul este asigurat și printr-un sistem de aer condiționat atât în salonul pasagerilor cât și în cabina vatmanului.
Interiorul tramvaiului este impresionant. Imperio are 168 sau 240 de locuri, în funcție de numărul de module din care este format.
O componentă importantă este și consumul de energie. Astfel Imperio este cel mai economic tramvai din lume, luând în calcul tariful la energiea consumată - număr călători - kilometri.
Prin realizarea tramvaiului Imperio cu podea complet coborâtă, România, prin intermediul Astra Vagoane Călători se înscrie pe harta mondială a fabricanților de tramvaie."


http://www.vestic.ro/articol_19440/%28foto%29-imperio-cel-mai-nou-tramvai-de-pe-piata-mondiala-de-profil-a-fost-lansat-oficial.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Sep/2020
Mesaje: 931

MesajTrimis: Vin 15 Iul 2011 16:24:45    Titlul subiectului: 2011-07-15 145963

http://www.realitatea.net/imperio-primul-tramvai-romanesc-cel-mai-economic-din-lume_853544.html

"Societatea Astra Vagoane Călători din Arad a prezentat, vineri, primul tramvai românesc, Imperio, produs în parteneriat cu firma germană Siemens, prețul acestuia fiind de aproximativ 1,7 milioane de euro, cu 30 la sută mai ieftin decât tramvaiele fabricate pe piața mondială.

Conducerea SC Astra Vagoane Arad susține că tramvaiul Imperio este cel mai economic tramvai din lume, luând în calcul tariful la energie consumată/număr de călători/kilometri.

"Începând de astăzi, România apare pe harta mondială a fabricanților de tramvaie. Cu sprijinul Siemens, am reușit să scoatem un tramvai modern, de top, ale cărui performanțe sunt la cel mai înalt nivel. Drumul nu a fost foarte lung. dar a fost greu. Prezentăm un prototip de tramvai pe care o să-l vedeți atât în țară, cât și în străinătate. Doresc ca de Zilele Aradului să ieșim în oraș, pentru ca arădenii să vadă noul tramvai", a declarat Valer Blidar, prețedintele SC Astra Vagoane Călători SA.

Blidar a menționat că Imperio este cel mai nou model de tramvai produs pe piața mondială de profil. În funcție de solicitări, Imperio poate fi echipat cu trei sau patru module, iar, pentru a crește confortul călătorilor, 30 la sută din lungimea acestuia poate fi echipată cu uși. Noul model de tramvai are 168 sau 240 de locuri, în funcție de numărul de module din care este format.

Tramvaiul Imperio a fost prezentat vineri în fața reprezentanților autorităților locale, a celor de la Siemens și a jurnaliștilor, la sediul fabricii din Arad. După prezentare, atât președintele Astra Vagoane Călători, cât și primarul Aradului, Gheorghe Falcă, au urcat la pupitrul de comandă și au condus tramvaiul, câ?iva metri, în curtea fabricii.

"Este o zi importantă pentru Arad, dar și pentru economia națională. În Arad, cu mulți ani în urmă, se produceau avioane, mașini, trenuri. Din acest moment, Aradul devine unicat în România prin producerea acestui tramvai. Aceste tramvaie vor circula în orașele din România, vor reprezenta Aradul și în economia națională. Cred că este o investiție bună și pentru Siemens. Tramvaiul va ajunge în curând și în Europa, pentru că atât calitatea, cât și prețul, vor duce la o competititvitate serioasă pe piața tramvaielor", a declarat Gheorghe Falcă.

De asemenea, unul dintre reprezentanții companiei Siemens a declarat la prezentarea tramavaiului că produsul este "unul foarte competitiv pe piața mondială".

Primarul Gheorghe Falcă a mai spus că primele tramvaie Imperio ar putea fi livrate în Arad la sfârșitul anului sau la începutul lui 2012, în funcție de momentul în care municipalitatea va obține finanțare pentru achiziția a zece bucăți. Printre orașele care sunt interesate de achiziția tramvaielor Imperio se numără și București.

Imperio este realizat pentru ecartamentul metric și standard și este construit de Astra Vagoane Călători în parteneriat cu Siemens, care furnizează echipamentele de trac?iune și comandă."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 17 Iul 2011 16:10:36    Titlul subiectului: 146060

Ei, acum ca s-a lansat oficial, ce parere aveti despre Imperio? Nu ii cunosc caracteristicile tehnice (nici nu prea as sti ce sa zic mare lucru despre ele), iar estetic vorbind: exteriorul e ok, interiorul...oare nu exista alt model de scaune numai cele parca luate de pe motoarele Malaxa seria 900? Oricum, am vazut ca mai toate vehiculele noi au scaune din plastic. Nu mi se pare insa deloc bine aleasa culoarea.

Altfel, este de laudat faptul ca, iata, in Romania a reusit sa renasca industra producatoare de tramvaie. Totul este sa stim sa o pastram, sa fim competitivi pe piata internationala. Altfel, regulile pietei libere vor omori din fasa tramvaiul Imperio.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 17 Iul 2011 16:45:44    Titlul subiectului: 146061

Exteriorul parca e facut dupa legi mioritice. Daca n-au putut sa-i puna CD-uri in parbriz din fabrica, macar numele sa straluceasca in soare ca un lantoc terminat cu cruciuloaie de la gatul mioritic (negru de rapan sau de la natura). Exteriorul e o variatiune de prost gust pe tema Combino, dar poate fara inscriptiile alea in fata si in spate ar fi fost digerabil.
Interiorul - cum am spus mai sus - e execrabil. Niste banciuloaie oripilante (imi dau impresia de mobilier de WC ecologic) care mai si restrang foarte mult spatiul interior. Peretii (culoarea lor) ma duc cu gandul la unul dintre motivele utilizarii mobilierului amintit (evident, asta se poate schimba in functie de preferintele cumparatorilor, dar acum analizam ceea ce ne arata prototipul, menit a atrage atentia). Afisajul interior putea trece de faza ledurilor (dar, probabil ca si asta se poate modifica la cererea cumparatorilor). La dispunerea barelor de sustinere se mai putea lucra din belsug. Iluminatul interior pare si el destul de saracacios si, oricum, nu e gandit si pentru a aduce un plus de imagine. Peretele exterior al cabinei arata cam din topor. Combinatia de culori pentru exterior e frumoasa (evident, daca trecem cu vederea nuca din perete pe care scrie "IMPERIO").

Una peste alta, ar fi un tramvai acceptabil pentru un pret de 1,7 milioane de euro, cat s-a afirmat ca va costa (ma bucur ca au renuntat la pretul fabulos aruncat initial). Desigur, daca tehnic va fi de apreciat.

Dezamagitor pentru un produs Siemens. De fapt, dezamagitoare a fost evolutia acestui proiect inca de la inceput. Nu pot, insa, sa nu-i urez "Succes!"...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
yo3ies



Data înscrierii: 03/Noi/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2015
Mesaje: 60
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Aug 2011 16:22:40    Titlul subiectului: Cel mai nou tramvai românesc a ieșit pe stradă. 147914

"Imperio este produs în colaborare de Astra Vagoane Arad și Siemens. Costă 1,7 milioane de euro și poate fi folosit și ca metrou de suprafață

Tramvaiul românesc fabricat în colaborare cu Siemens a fost scos la plimbare pentru prima oară. S-a întâmplat azi, la Arad, locul unde a fost fabricat. Tramvaiul modern costă aproximativ 1,7 milioane de euro, mai puțin cu 30 la sută decât produsele similare de pe piața mondială. Se numește ,,Imperio'', iar constructorii spun că este și cel mai economic din lume.

Tramvaiul este rezultatul unei colaborări de trei ani dintre Asta Vagoane Arad, compania omului de afaceri Valeriu Blidar, si concernul german Simens. Know-how-ul a revenit partenerilor germani iar platforma tehnică și mâna de lucru a fost asigurată de fabrica arădeană.

“Imperio” are o capacitate de până la 200 de călători fiind prevăzut cu camere de supraveghere video și controloare electronice de bilete. Boghiurile tramvaiului sunt prevăzute să reziste până la viteze de 200 de km/oră ceea ce-l fac recomandabil și pentru folosirea drept metrou de suprafață. Potrivit patronului Blidar, Astra Vagoane va participa la toate licitațiile organizate de municipalitățile din țară pentru achiziția de tramvaie. Tot Blidar spune că necesarul de tramavaie al României, pe termen scurt, este de 1500 -2.000. Acestea trebuie să fie unele ușoare și cu recuperare de energie. Fabrica arădeană își propune să acopere 15% din acest necesar deși este singurul producător de profil din țară.Imperio va merge la licitații și în Europa însă sub brand-ul Siemens.

Primele tramvaie au atras atenția unor orașe din Germania și a Bucureștiului, iar în Arad vor circula abia când primăria va avea bani pentru ele. Deocamdată, localnicii s-au putut plimba cu el câteva ore. Este drept, pentru ca acest lucru să fie posibil, muncitorii au tăiat 20 de centimetri din bordura stațiilor pentru că vagoanele tramvaiului sunt mai late."


http://www.money.ro/tramvaiul-romanesc-prototip-la-prima-plimbare-prin-oras--germania-il-vrea_1071736.html

_________________
http://facebook.com/citypaparazzi pagina cu fotografiile din plimbarile mele prin oras
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 27 Aug 2011 20:06:16    Titlul subiectului: 147964

Prezentarea publica la Arad a noului tramvai:

http://tramclub.org/viewtopic.php?t=14624
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community